Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Drošu ātrumu jums visiem! 63

 
Atis Jansons, "Latvijas Avīze" | 29.septembris 2014 12:15

Strīdi par ātrumu, limitiem, kontroli, par sodiem, protams, vienmēr būs satiksmes drošības diskusiju centrā. Ne vēsturē aizgājušais „radaru gads”, ne 2014., praktiski bez tiem, diemžēl nav nesis vienprātību šajā jomā.

Gluži otrādi – tas sašķēlis braucošo sabiedrību grupās, kuru viedokļi krasi atšķirīgi. Par to liecina lasītāju vēstules „Latvijas Avīzei” un komentāri internetā. Mēģinām ieklausīties.

Vispirms kāds bardzības piekritējs P.Dz.

- Daudz avāriju ar smagām sekām.  Kāds tam  iemesls? Manuprāt, tie ir pārāk mazie sodi par ātruma pārsniegšanu, kuri nedisciplinē autovadītājus un nemotivē ievērot atļauto ātrumu. Par ātruma pārsniegšanu līdz 20 km/h ārpus apdzīvotām vietām sods ir smieklīgi mazs! Rezultātā autovadītāju vairākuma apziņā ir iesēdusies ļoti kaitīgā doma, ka mēreni pārkāpt ātrumu, braucot ar 100-110 km/h (tā sakot, ,,piecīša robežās”), ir normāli un nav nekas nosodāms. Vēl vairāk - daudzi autovadītāji savā prātiņā nonāk līdz tam, ka ātrumu ievērojošus vadītājus lamā un uzveļ viņiem vainu par avārijām.

 Tomēr patiesībā braukšana ar 109 km/h pa šoseju, kur drīkst 90 km/h, nav maznozīmīgs, bet ir rupjš un bīstams pārkāpums. Tādas braukšanas dēļ vadītājs pierod pie lielāka ātruma, un tad, kad tiešām veidojas bīstama situācija, nepietiekami to samazina, riskē. Turklāt jebkuras avārijas sekas, braucot ar 109 km/h, ir daudz smagākas, nekā braucot ar 90 km/h. Ātra braukšana izraisa vēlmi biežāk apdzīt normālos braucējus, bet, jo vairāk apdzīšanu, jo vairāk riska.

 Tāpēc mums ir steidzami ir jāmaina sabiedrības apziņa ātruma ievērošanas jautājumā. Ar bargiem sodiem ir jāmaina sabiedrības priekšstatus par to, kāds ir optimālais, vēlamais ātrums braucot pa šosejām. Jāpanāk, lai cilvēku vairums domātu, ka ir OK braukt starp 75 un 90 km/h, bet nav pareizi braukt starp 90 un 110 km/h.

Mani priekšlikumi par sodu apmēru: par ātruma pārsniegšanu līdz 10 km/h 100 eiro ārpus apdzīvotām vietām un 50 eiro apdzīvotās vietās, no 10 km/h līdz 20 km/h visur 200 eiro, 20-30 km/h visur 400 eiro. Lielo kravas auto ātruma ierobežojumu (80 km/h) var paaugstināt līdz 85 km/h, bet papildus visiem satiksmes dalībniekiem ieviest ātruma ierobežojumu tumšajā diennakts laikā ar tuvajām gaismām - 80 km/h. 

Pārkāpumu fiksēšanai valstij vajag nopirkt kādus 30 pārvietojamos fotoradarus, kuru atrašanās vietas katru dienu vai vairākas reizes dienā mainīt, nekad neziņojot, kur tie atradīsies. Fotoradarus slēpt! Būtu jāpanāk situācija, lai visā valstī autovadītāji tiktu pieradināti, ka fotoradars var būt jebkurā vietā.

BRAUKSIM vai LAMĀSIM viens otru?

Gatavojot „P.Dz.” vēstuli publicēšanai, to krietni īsinājām. Svītroti tika galvenokārt par autoru ātrāk braukt gribošajiem veltītie nievājošie un rupjie epiteti. Kā kulturālu cilvēku sadzīvē nepieņemami. Kā atmosfēru vairāk par aplami izvietotiem radariem bojājoši.

 

Un tā - mēģinām vien otru saprast, nevis lamāties. Pasmaidām arī! Lūk, dažu „Gada auto” žūrijas un „Stūres kluba” biedru viedoklis.

Oskars Irbītis:

- Pilnīgi piekrītu P.Dz.! Ko tie ļaudis iedomājušies - kaut kur skriet un, vēl trakāk, braukt!? Nav taču kur steigties! Būtu tik skaisti ceļot no Rīgas uz Daugavpili divas dienas. Kā attīstītos viesnīcu bizness Līvānos, kā augtu tautsaimniecība reģionos starp lielajām pilsētām!

Automobiļus jātaisa daudz lētākus - tādus, kuru maksimālais ātrums nepārsniedz 50km/h. Mazi, ekonomiski motori, atkrīt vajadzība pēc drošības sistēmām – vienkārši samazinām „plūsmas ātrumu” tik tālu, ka pirms bīstamas situācijas katrs var droši izlēkt no auto un iemukt krūmos...

Lai to īstenotu, vajadzētu visur izvietot radaru un ložmetēju apvienotos agregātus (kādu piecus tūkstošus vismaz, lai sanāk kaut viens uz katriem Latvijas ceļu 100 km) – un visus, kas pārsniedz atļauto ātrumu kaut vai par vienu kilometru stundā, nošaut uz vietas - par cik km pārsniedza, tik lodes pakaļā. Protams, sākumā būs neapmierinātie... Bet tas jau tikai sākumā - ātri paliks tikai lojālie un likuma prasības absolūti ievērojošie

Joks, protams, bet citādi nevaru  tāda P.Dz viedokli  uztvert...

Ir jāiet uz attīstību, nevis regresu. Ātrums nenogalina, nogalina strauja apstāšanās. Lai normalizētu satiksmi un padarītu to drošu, ir jāsamazina potenciālās straujās apstāšanās potenciālie iemesli. Jau tagad mēs automobilī pavadām bezjēdzīgi ilgu laiku (es nerunāju par braukšanu prieka pēc). Neizskatās, ka tuvākajā laikā tas varētu mainīties. Es neatbalstu ātruma pārsniegšanu un likuma neievērošanu, bet uzskatu, ka ir jādara viss, lai atsevišķos ceļa posmos varētu atļauto ātrumu palielināt. Pilsētā veidot infrastruktūru, kas nodala satiksmi no gājējiem vai gājējus no satiksmes, atdalīt pretēja virziena plūsmas, modernizēt krustojumus utt.

Nupat gatavoju šādus tādus mācību materiālus, pāršķirstīju kaudzi gudru grāmatu, citu informācijas  avotu. Viena no labākajām teorijām ir tā, kas saka - nav jācīnās par absolūtu visu satiksmes dalībnieku iedzīšanu striktā ātruma rāmī. Ir „jāizgriež” ekstrēmie (gan mazie, gan lielie).

Es tādēļ par sodīšanas pieejas maiņu - ekstrēmos sodam, sadodam šiem soda punktus (ko nespēj radari) un atņemam tiesības. Kaut kā esam piemirsuši šo sistēmu un tās efektivitāti. Es strādāju ar „sodapunktniekiem” jau no pašas sistēmas sākuma un redzu, kā tā darbojas. Kad tuvojas bīstamais 16. punkts, tad 99% kļūst ļoti rātni...
Mazos pārkāpējus ierosinu brīdināt un piešķirt šiem „sodalaiku” - 10min, kas aizpildītas ar pamācošu lekciju no labi sagatavota policista puses... Iedarbosies  labāk nekā 150 eiro sods...

Didzis Kalnietis:

- Sodi... Ir naivi domāt, ka sodu lielums  pēkšņi atturēs no likuma (nesakārtota un daudzviet apšaubāma) pārkāpumiem. Turklāt, kā  Zivtiņa kungs reiz teica – katram autovadītājam blakus ceļu policistu nenoliksi...

Pārspīlēti sodi ir aicinājums braukt ar 75 km/h arī tur, kur atļautais un drošais ātrums ir lielāks. Bet šādu (nepamatoti  lēnu) braukšanu būtu nevis jāveicina, bet par to jāsoda ar piespiedu nosūtīšanu uz autoskolu profesionālo prasmju uzlabošanai, jo dažu „vilkšanās” rada citiem daudz  ekstrēmākus piedzīvojumus nekā pārvietošanās pa tukšu šoseju ar 120 km/st.

Lūk, te kopš remonta beigām ir noņemtas uz laiku uzstādītās ātruma ierobežojošās zīmes 70 km/st. Ceļš gan ir sanācis pašaurs, kustība ļoti intensīva . Un „lasītāji”, kuri mierīgi pārvietojas ar 70 km/st...  Turklāt – liela daļa no viņiem pieplakuši ass līnijai, un distance līdz nākamajam transporta līdzeklim ap 10 m.

Jautājums – ja braucu ar normālu automobili, kam ar stūrēšanu, bremzēšanu, apgaismojumu un vadāmību, kā arī riepām viss ir kārtībā, vai man ir jāpārvietojas minētajā ceļa posmā ar tiem pašiem 70 km/h tikai tādēļ,  ka kādam ātrums 90 km/h  sagādā problēmas? Un ne tikai janvārī,  bet jau rudenī, gan pa sausu, gan slapju asfaltu.

Nebūtu gan jums par skādi atkārtoti pamācīties kādā labā autoskolā....

Jānis Grīnhofs:

 - Parasti šie 75 - 80 km/st braucēji ir neizlēmīgi un nedroši arī citās transporta kustības situācijās (izbraukšana uz galvenā ceļa, apdzīšana, bremzēšana u.c.), kas kļūst ir par iemeslu satiksmes negadījumiem. Un sliktākais - ar nožēlu jākonstatē, ka šim (un droši ne vienīgajam) kungam ir gluži vai apbrīnojama pārliecība par sava viedokļa pareizību, aizmirstot par CSN punktu par transporta kustības apzinātu kavēšanu...

Ģirts Avotiņš:

- Tos, kas velkas ar 70 – 80 km/h, nu ir spiesti apdzīt smago automašīnu šoferi, kuriem nav laika izbaudīt burvīgās Latvijas ainavas. Manuprāt, nav nekā bīstamāka kā 16 metrus garš vilcējs ar puspiekabi, kas ir iebraucis pretējā joslā. Diemžēl šobrīd situācija ir tāda, ka fotoradaru iebaidītie (tie, kuriem vēl bailes nav pārgājušas) un principiālie (kā šis P.Dz.) ir ļoti bieži sastopami uz Latvijas divjoslu šaurajiem "lielceļiem". Kādreiz fūres, kas apdzen vieglos, bija reti novērojama parādība, bet nu katrā braucienā redzu desmitiem šādu situāciju. Šķelšanās ātruma izvēlē sasniegusi kritisku līmeni...

Tādi viedokļi. Jūsu personiskās pārliecības zinātniskai veidošanai pievienoju tabulu, kurā apkopoti faktiskās ātruma izvēles dati četros Latvijas ceļu posmos. Trijos no tiem šogad ātruma limits tika paaugstināts no 90 līdz 100 km/h. Ceturtais ir P80 no Tīnužiem uz Koknesi, jaunākais un modernākais valsts autoceļš. Datu avots - LVC.

 
Visi komentāri
 
VitalijsDanis 28.septembris 2014 14:08
8 4 Atbildēt

Labais, kā izteicās Oskars Irbītis. :D

"Oskars Irbītis:

- Pilnīgi piekrītu P.Dz.! Ko tie ļaudis iedomājušies - kaut kur skriet un, vēl trakāk, braukt!? Nav taču kur steigties! Būtu tik skaisti ceļot no Rīgas uz Daugavpili divas dienas. Kā attīstītos viesnīcu bizness Līvānos, kā augtu tautsaimniecība reģionos starp lielajām pilsētām!

Automobiļus jātaisa daudz lētākus - tādus, kuru maksimālais ātrums nepārsniedz 50km/h. Mazi, ekonomiski motori, atkrīt vajadzība pēc drošības sistēmām – vienkārši samazinām „plūsmas ātrumu” tik tālu, ka pirms bīstamas situācijas katrs var droši izlēkt no auto un iemukt krūmos...

Lai to īstenotu, vajadzētu visur izvietot radaru un ložmetēju apvienotos agregātus (kādu piecus tūkstošus vismaz, lai sanāk kaut viens uz katriem Latvijas ceļu 100 km) – un visus, kas pārsniedz atļauto ātrumu kaut vai par vienu kilometru stundā, nošaut uz vietas - par cik km pārsniedza, tik lodes pakaļā. Protams, sākumā būs neapmierinātie... Bet tas jau tikai sākumā - ātri paliks tikai lojālie un likuma prasības absolūti ievērojošie

Joks, protams, bet citādi nevaru tāda P.Dz viedokli uztvert...

Ir jāiet uz attīstību, nevis regresu. Ātrums nenogalina, nogalina strauja apstāšanās. Lai normalizētu satiksmi un padarītu to drošu, ir jāsamazina potenciālās straujās apstāšanās potenciālie iemesli. Jau tagad mēs automobilī pavadām bezjēdzīgi ilgu laiku (es nerunāju par braukšanu prieka pēc). Neizskatās, ka tuvākajā laikā tas varētu mainīties. Es neatbalstu ātruma pārsniegšanu un likuma neievērošanu, bet uzskatu, ka ir jādara viss, lai atsevišķos ceļa posmos varētu atļauto ātrumu palielināt. Pilsētā veidot infrastruktūru, kas nodala satiksmi no gājējiem vai gājējus no satiksmes, atdalīt pretēja virziena plūsmas, modernizēt krustojumus utt.

Nupat gatavoju šādus tādus mācību materiālus, pāršķirstīju kaudzi gudru grāmatu, citu informācijas avotu. Viena no labākajām teorijām ir tā, kas saka - nav jācīnās par absolūtu visu satiksmes dalībnieku iedzīšanu striktā ātruma rāmī. Ir „jāizgriež” ekstrēmie (gan mazie, gan lielie).

Es tādēļ par sodīšanas pieejas maiņu - ekstrēmos sodam, sadodam šiem soda punktus (ko nespēj radari) un atņemam tiesības. Kaut kā esam piemirsuši šo sistēmu un tās efektivitāti. Es strādāju ar „sodapunktniekiem” jau no pašas sistēmas sākuma un redzu, kā tā darbojas. Kad tuvojas bīstamais 16. punkts, tad 99% kļūst ļoti rātni...

Mazos pārkāpējus ierosinu brīdināt un piešķirt šiem „sodalaiku” - 10min, kas aizpildītas ar pamācošu lekciju no labi sagatavota policista puses... Iedarbosies labāk nekā 150 eiro sods..."

skarbais 28.septembris 2014 15:25
2 3 Atbildēt

visdrīzāk varētu sakārtot ceļu satiksmi(eiro st.sist)atbilstoši-lai nebūtu tā ka ik pēc 50-100m.mainītu ar atb.ceļa z.kustības ātrums.vieniem vārdiem sakot-viss ģeniālais-vienkāršs,nevis izdomāt jaunus sodus un sankcijas,to jau tā pietiek.Neaizmirstiet ka lielākā daļa autobraucēju vismaz dienā ir nevis atpūtnieki bet gan str.autovadītāji.un proti-ātruma pārsniegšana nebūt nav vaļasprieks bet gan vismaz 75% nepieciešamība(protams saprāta robežās).skarbi laiki-ko darīt.

veerotaajs 28.septembris 2014 17:57
4 5 Atbildēt

Raksta komenti vienkaarsi spridzina no 75-90km stundaa man pie auto stures paietu viss muuzs,neatliktu laika atpuutai un miegam,to var rakstiit tikai pensijas vecuma cilveeki,vai turiigie kam jaaizbrauc tikai liidz bankai un jaapaarliecinaas vai kontaa ienaak savlaiciigi nauda.Man liekas ka vairaak buutu jaaveicina celu uzlabosana ar drosiibas barjeram starp joslaaam,kvalitatiivs segums,un starppilseetu celos atruma palielinasana līdz 120km,saprotams izveidojot joslas smagajiem,pensiisiem un gurkiem lai pa kaajaam nemaisaas un neveido avaarijas situacijas.

VWfans 28.septembris 2014 18:09
6 3 Atbildēt

Uz jaunā Tīnūžu-Kokneses ceļa atļautais ātrums 100 km/h vasaras sezonai tika noteikts par lielu. Izrādās, ka 10,3% autovadītāju tur ir braukuši ar 120 km/h un ātrāk. Tas ir ļoti slikti! Ir pieciešams, ja tie skrējēji pa savu joslu brauc ar tiem 120-140 km/h, bet ziepes sākas tad, kad viņi panāk godīgi ar 99 km/h braucošos un vēlas apdzīt. Tad, piemēram, deviņas apdzīšanas reizes no desmit tiek darītas droši, bet desmitā reize - ne vairs īsti droši (traucējot pretim braucošajiem vai tanī pašā virzienā braucošajiem). Kaut kā jau šoferīši ar tām riskantajām situācijām galā tiek, taču visa kustība kļūst nervoza.

scope 28.septembris 2014 20:32
3 0 Atbildēt

99 km/h pēc spidometra vai GPS?

VWfans 28.septembris 2014 20:42
3 0 Atbildēt

Pēc GPS un patiesi.

Aigarcix 28.septembris 2014 21:30
3 3 Atbildēt

Un noteikti laikam esi pieskaitāms pie tiem lēnajiem kam jabrauc pa kreiso joslu,kaut labā brīva,jo nedod dies varde izleks uz ceļa un nāksies bremzēt:)Ja nav pārāk blīva plūsma var mierīgi vālēt 110-120,un nevienam netraucēt.Tas Tavs stāstāmais attiecināms uz Jūrmalas piķi ari,kur kā ierauga mentu pretējā joslā tā pa 70km/huzreiz,un nekas neatliek kā taisīt slalomu starp sēņotājiem.Sodi neatturēs,pofig,noraušos kārtīgi pabraukšu kādu laiku normāi,tad atkal vilkšu.Princips,ja man piespieda pāriet dēļ nodokļiem no lēnāka autiņa uz ātrāku,tad to ar izbaudu līdz galam.:))))

AK 28.septembris 2014 23:12
7 3 Atbildēt

Jaunais ceļš ir viens no Latvijas drošākajiem. Regulāri braucu tur, ceļš ir plats, segums ir labs un pārredzamība lieliski. Turklāt satiksmes plūsma ir ļoti maza. Parasti braucu šo posmu ar kruīzkontroli, 130 pēc spidometra (ap 118 reālais) un nesaredzu nekādu iemeslu braukt lēnāk. Apdzīt arī nav nekādu problēmu, ceļš kā jau minēju ir ļoti labi pārredzams, tādēļ apdzīšanas var izplānot ļoti savlaicīgi - tā, ka nav nedz jābremzē, nedz ipaši jāgāzē, lai apbrauktu lēnāku satiksmi. 100% droši.

Man mašīna nav superjaudīga (130 zs), toties pirms gada pirkta jauna, lieliskā tehniskā kārtībā. Šis ir no tiem retiem LV ceļa posmiem, kur varētu arī mierīgi braukt 140-150 pēc spido jeb 125-135 pēc GPS un tas būtu pilnīgi droši, vismaz ja ar auto viss kārtībā.

VWfans 29.septembris 2014 7:05
4 4 Atbildēt

Ļoti slikti dari. Ja būtu normāli sodi (100-200 eiro), tad Tu ātri vien atjēgtos un sāktu braukt tur ar 99 km/h vasarā un 89 km/h ziemā!

AK 29.septembris 2014 9:48
6 2 Atbildēt

Paskaidro, lūdzu, tieši kāpēc tas ir tik ļoti slikti? Es nevienam netraucēju, braucot ar saviem 117-119 km/h, apdzenot vienmēr esmu ļoti uzmanīgs un labāk pavelkos pāris kilometrus ar 70, nevis riskēju apdzīt, ja neesmu 100% drošs, ka izdosies tikt garām nevienu netraucējot. Ja redzu, ka kāds apdzen un neesmu 100% pārliecināts, ka viņš paspēs, laicīgi nometu ātrumu, nevis gaidu pēdējo brīdi. Kam es daru slikti, braucot tādā ātrumā? Vai pats maz esi braucis pa to šoseju?

100-200 eiro sodus nav reāli ieviest pie Latvijas ienākumiem, sāksim ar to. Ja policijai būtu patiesa interese uzlabot satiksmes drošību, pat nevajadzētu pacelt sodus. Ja, braucot par šo maršrutu ar 117-119, mani policija katru reizi divas reizes apturētu un uzliktu to 7 EUR sodu, es droši vien arī mainītu savus paradumus - ne jau naudas dēļ, bet laika patēriņa un čakara dēļ. Un tas pats attiecas uz principā visiem ceļiem, ja būtu gribēšana, tad ātri vien varētu sākt audzināt vadītājus.

Būtiskāk gan būtu to sākt darīt Rīgā, kur jau tie paši +20 ieviesušies. Pilsētā braukt ar 65, manuprāt, ir daudz bīstamāk, nekā uz tukšas šosejas vālēt ar kaut vai 140.

VWfans 29.septembris 2014 7:10
5 4 Atbildēt

Bet attiecībā uz apdzīšanu ir jāņem vērā, ka vienai daļai pretim braucošo auto ātrums arī ir liels - tie paši 120-130 km/h. Līdz ar to var gadīties, ka apdzīšanas manevra beigās laika un vietas pietrūkst...

AK 29.septembris 2014 9:52
6 1 Atbildēt

Nē, nevar gadīties, ja neriskē. Kā jau teicu, uz Tīnuži-Koknese ceļa pārredzamība ir ideāla - parasti var redzēt ceļu kilometru/kilometriem uz priekšu. Satiksmes plūsma arī relatīvi maza. Ja neesi pašnāvnieks vai nemākulis, apdzīt nav nekādu problēmu. Lai ieskrietu kādam purnā, bezmaz ai speciāli jāpacenšas.

(Ja tas nav skaidrs, es, protams, runāju par braukšanu labos/normālos laika apstākļos, ne jau lietū/miglā, kad redzamība švaka.)

Šī drīzāk ir problēma vasarā uz, piemēram, Ventspils šosejas, kad aiz Talsiem sāk sabiezēt atpūtnieku varzas un cilvēki apdzen praktiski bez drošības rezerves.

VWfans 28.septembris 2014 20:48
10 1 Atbildēt

Vispār bieži vien spidometrs stipri maldina autovadītājus, jo tā regulējums var būt stipri greizs. Piemēram, manai 2013.gada Škodai-Fabijai 1,2 HTP, ja spidometrs rāda 90 km/h, tad patiesībā ir tikai 82 km/h. Un, ja tāds braucējs tā īpaši neinteresējas par auto un grib braukt vienkārši un kārtīgi ar maksimālajiem atļautajiem 90 km/h, tad viņš pilnā pārliecībā brauc, domājot, ka brauc ar 90 km/h, bet patiesībā viņam ir 82 km/h un vairums viņu apdzen.

LMT 28.septembris 2014 20:53
0 8 Atbildēt

Izmet savu braucamo miskastē!

VWfans 28.septembris 2014 20:59
7 0 Atbildēt

Cik nu atceros, tad raksta autors Atis Jansons ir regulāri rakstījis atzinīgus vārdus par jauniem neliela izmēra un jaudas automobiļiem. Un es tam piekrītu - Škoda-Fabia ir ideāls auto Latvijai, kur Eiropas mērogā dzīves līmenis nav salīdzinoši augsts un kur daudzi cilvēki var atļauties tieši šādu ekonomisku automobili.

Aigarcix 28.septembris 2014 21:36
2 6 Atbildēt

Iebāz savus eko klases autiņus k-kur.Ir nācies pabraukt kā nomas auto,nu riktīga jāšana sanāk,jo lielās valstīs lieli attalumi un ir kārtīgi javālē.Riebjas ja autiņam nav jaudas rezerves,laicīgi jaieskrienas utt,nu īsti man tas nepatīk.

VWfans 28.septembris 2014 22:11
3 2 Atbildēt

No tiem jaudīgajiem auto Latvijā īsti jēgas nav. Piemēram, BMW-530d ar automātisko ātrumkārbu... Viens gāzes uzspiediens, un opā - jau 90 km/h!!! Un kur Tu tālāk ieskriesies Latvijas apstākļos? Nu netiek tādējādi izmantots tāda auto potenciāls! Lai šādus auto pērk cilvēki valstīs ar ātrākām, labākām maģistrālēm!

kasinsh79 30.septembris 2014 23:25
0 0 Atbildēt

VW Fan, īsti nepiekritīšu, ka reiz tagad ikdienā ar tādu braucu un ļoti patīk :)

Īsta bauda ir garie braucieni, kad to dzinēja potenciālu tomēr var gan izmantot ;)

VWfans 30.septembris 2014 22:36
2 0 Atbildēt

Šobrīd ir izcils eko-auto piedāvājums: pie Škodas dīleriem baudāms Citigo modelis par 10700 eiro...

www.skoda.lv/salestore

robchix 29.septembris 2014 0:05
6 3 Atbildēt

Vispaar ir klusas aizdomas, ka lasiitaajs P.DZ ir tas pats Peeteris Dzintars, jeb daudziem shiet zinaamais VW Fans, kas vienmeer ir fanojis par nemashiinaam, nemotoriem un braukshanu zem saprataiiga aatruma.

GB12 29.septembris 2014 16:51
0 3 Atbildēt

Labrīt! :D

VWfans 29.septembris 2014 7:56
3 4 Atbildēt

Nesaprotu, kāpēc varas iestādes tik ilgi čakarējas ar jaunu, augstāku sodu par ātruma pārkāpšanu apstiprināšanu? Bija taču projekts, ka sodus cels - tad vajag tā arī darīt!

ak 29.septembris 2014 8:41
5 3 Atbildēt

Nu, labi, es varētu saprast, ka VWfans grib braukt lēnāk. Nu, brauc ar, vai kādam žēl. Tevi neviens tak neaiztiek. Bet kāpēc Tu tik karsti vēlies aiztikt tos, kuri grib braukt nedaudz ātrāk? Ātrāk braucošo tiesības dzīvot ir tik pat lielas kā Tavas, lēni braucošā. Atstāj tak iespēju arī savādāk domājošajiem dzīvot. Tie cipari tak ir plika neprašu-iesācēju maldināšana. Neviens nekad man neiestāstīs, ka, braucot uz 110 km/h es kaut kā baigi riskēju un apdraudu citus vairāk, nekā braucot uz 90 km/h. Reālajā dzīvē gandrīz nekādas starpības nav. Uz ceļa atrodas ļoti daudz braucēju, kuriem uz 80 km/h braukt ir bīstami, bet viņi tur ir, un neviens viņu apdraudējumu nevar izmērīt, jo viņi iekļaujas CSN normu atļautajos 90 km/h. Kopējo katra indivīda drošo pārvietošanos nosaka vismaz 15 faktori, ieskaitot iedzimtību, ātrums ir tikai viens no tiem. Pēc taisnības vajadzētu sodīt arī tos, kuri sliktāk redz, kuri sliktāk dzird, kuriem sāp kāja, kuriem sliktāka reakcija, nervozos, smēķētājus u.t.t. Visi viņi apdraud satiksmi vairāk, nekā veselie, tajā pašā laikā iekļaujas CSN normās.

VWfans 29.septembris 2014 18:42
2 2 Atbildēt

Ātrākie braucēji traucē tāpēc, ka man ir jāuzmana to brīdi, kad viņi mani apdzen, jo gadās, ka viņi to dara riskanti. Un tad es iespēju robežās ar pareizu rīcību veicinu drošību. Piemēram, posms Bērzkrogs-Vaive (tas ar to slikto segumu). Tur ir vairāki viltīgi ceļa seguma pacēlumi un iekritumi. Ja kāds apdzen uz aklo nepietiekami tālu pārredzamā posmā, tad es tieši tanī brīdī, kad apdzinējam ir uzrāviens, metu ātrumu nost, pat dažreiz piebremzēju, lai man tiek ātrāk un drošāk garām un, ja nu kāds nāk pretī, lai tad apdzinējam ir iespēja zibenīgi atgriezties savā joslā, lai es tur vairs nebūtu blakus.

Edgars 29.septembris 2014 9:14
8 3 Atbildēt

Par spidometra kļūdu, piekrītu. Par +10, ir OK. Bet vairāk gan īsti labi nav. Likums tomēr paliek likums un tās 2 tonnas ir tomēr pietiekoši nopietns ierocis "šūmahera" rokās. Krimināllikumā mums atlaides neviens nedod. Ja gribas padzenāties, ir pietiekami daudz iespēju to izdarīt trasēs. Pēc tam skriet vairs īsti negribas

šārīta situācija 29.septembris 2014 9:45
1 3 Atbildēt

grambaina galvaspilsētas iela - nesteidzīgi pa priekšu velk mersis ar 30, apbraucot katru grambu un garām nelaiž, neļaujot arī man lauzt savu auto - tomēr lai nekavētos, pie pirmās iespējas eju mersim garām, bet mersis nikni pīpinot uzreiz arī min grīdā pa visām grambām, lai tikai atpakaļ labajā joslā mani sev priekšā vairs nelaistu - varbūt pēkšņi tam pieleca, ka arī 50 tomēr ir drošs ātrums pa grambainajām galvaspilsētas ielām?

Autobraucējs. 29.septembris 2014 12:35
6 5 Atbildēt

Ko var te apspriest, ..to ka daudz avāriju notiek ar letālām sekām?! , tās avārijas jau NEizraisa normāli braucēji, kuri prot ātri braukt un to dara regulāri, ..90 % tās avārijas ar letālām beigām notiek dēļ braukšanas dzērumā !!! palasiet statistiku cik katru nedēļu ir pieķerti braucēji dzērumā pie stūres !! un cik brauc iedzēruši un viņus nepieķer, un tad brauc jau otro, trešo reizi un piektā vai simtā ir tā liktenīgā, ka iedzerts ir pietiekoši daudz lai nejustu ātrumu un triektos kokos vai lidotu pa grāvjiem !! un daudz ir tādu kas sapelna daudz naudas ārzemēs un te uz Latviju atbrauc *nolaist tvaiku *, ...nauda sapelnīta, auto ir , draugi uzrodas pie pilnas pudeles un tad aiziet rādīt ko tas auto un es varu !!! tur arī ir rezultāti ar letālām sekām un tad visur raksta ka vajag ierobežot ātrumu un tik visus pēc kārtas sodīt !!! manas domas ka tas nebūtu pareizi, jāsoda par braukšanu dzērumā, un tā kārtīgi,lai visi dzird un redz, un lai visiem būtu skaidrs ka braukt un dzert--nesaderas !!!

Pats jau braucu ļoti daudzus gadus un ar visu ko un visur kur esmu izbraucis, un pašam jau ir pietiekoši gadu, bet nebraucu es lēnām un nevelkos un nekavēju kustību, un kad es braucu pa šosejām ar vecu, bet labu auto uz 120-150 km/h un nevienam netraucēju un neradu avārijas situācijas, tādā gadījumā es neuzskatu sevi par noziedznieku, par ko policijai mani būtu jāsoda, jo es vispār nepīpēju un alkoholu lietoju pavisam reti un maz. Un kapēc piemēram Vācijā, kur vispār nav ātruma ierobežojumu, tā nenotiek avārijas kā pie mums ???!! ..NOTIEK, notiek tad kad gadus 4-5 atpakaļ, viens piedzēries tautietis , pielējis mūli un smadzenes ar alkoholu tā , ka ar fūri izbrauc uz autobāni uz pretējo pusi !!! Varu teikt ka tauta nodzerās, daudzi neko citu neprot, kā atpūtu tik saskata alkoholā !!!

Bijušais autobraucējs. Paldies par uzmanību !

VWfans 29.septembris 2014 18:07
3 5 Atbildēt

Man viens radinieks arī šitā jaunībā domāja, ka ātrums virs 100 km/h nav nekas slikts. Cieta ar Žiguli smagā avārijā un tagad invalīds uz mūžu - redz tikai ar vienu aci.

ims44 22.oktobris 2014 11:42
1 0 Atbildēt

zhigulim der aatruma ierbezhojums 90km/h...cik atceros, pie simts likaas, ka tuuliit pacelsies vai izjuks..a pameegjini ar 2arpus litrigu dzineeju, mashiinu, kas nejuuk aaraa, pabraukt tikai uz 90?pretiigi braukt, 110 un 120-normaala braukshana, pie tam daudz droshaaka, kaa ar tavu 1.2 sulasvaagji vai zhiguli uz 90

? 29.septembris 2014 15:33
2 3 Atbildēt

pilsētā uz ielas 5 luksofori, braucot ar 50, pie katra sarkanais signāls, braucot ar 70 pie katra zaļais signāls, tad kāda jēga vilkties ar 50 un stāvēt pie katra krustojuma, ja ar 70 tikpat droši izbrauc 5 krustojumus neapstājoties un neveidojot tajos sastrēgumus

GB12 29.septembris 2014 16:58
1 3 Atbildēt

Godātais folksvāgenfan! Aicinu jūs tomēr nodarboties ar lietām, no kurām jums ir kāda saprašana, bet spriešanu par ātrumu, drošību, satiksmi u.tml., no kurām jums acīmredzami tādas, tomēr atstāt tiem, kuriem tā ir.

P.S. Šo sviestu sākot lasīt, domāju, vai tiešām ko tādu būtu varējis Atis Jansons rakstīt! Bet tad pamanīju to "P.Dz.", uzreiz viss tapa skaidrs.

VWfans 29.septembris 2014 18:04
3 2 Atbildēt

Skumji, ka noteikumu ievērošana tiek pasludināta par lietas nesaprašanu, bet noteikumu pārkāpšana un vēl muļķīga lepošanās ar to - par lietas pārzināšanu un saprašanu...

Man ar satiksmes izprašanu viss ir kārtībā, jo autovadītāja stāžs ir 23 gadi, un mašīnu bez Latvijas vēl esmu vadījis astoņās citās Eiropas valstīs, tai skaitā Lielbritānijā, kur kustība notiek pa otru ceļa pusi.

GB12 29.septembris 2014 18:33
4 3 Atbildēt

Nu, tas jau vēl īpaši par sapratni neliecina.

VWfans 29.septembris 2014 18:24
4 2 Atbildēt

Atis Jansons , manuprāt, no tiem ,,Latvijas Valsts ceļu,, datiem velk ārā nepareizus secinājumus. Posmos, kur vasarā atļāva braukt līdz 100 km/h, auto braukšanas tempu dažādība ir palielinājusies. Pagājušā gada jūlijā pa Tallinas šoseju apmēram puse vieglo auto (kopā 125676 mašīnas) un vēl visi kravas auto brauca ar ātrumu līdz 90 km/h. Šogad tādas bija 128467 vieglās mašīnas. Tātad pieaugums 2,2%. Tālāk nākamā grupa ar 90-100 km/h braucošie jeb mazāk kaitīgie pārkāpēji - samazinājums no 73140 vienībām līdz 66193 vienībām jeb par 9,5%. Bet tad rupjāku pārkāpēju grupās (100-110 km/h un 110-120 km/h) pieaugums attiecīgi par 28,8% un 54,0%. Tātad ātruma pārkāpšanas ,,vidējais smagums,, ir pieaudzis, plūsma pēc ātruma kļuvusi dažādāka, spriedze augusi.

GB12 29.septembris 2014 22:38
2 3 Atbildēt

Vai tikai man liekas, ka VWfans pats ceļ šitam savējam garadarbam reitingu, pašam pie saviem komentāriem liekot plusus un pie sev nepatīkamajiem mīnusus?

VWfans 29.septembris 2014 22:44
3 2 Atbildēt

Es šo tekstu Atim Jansonam sūtīju jau pirms laba laiciņa, pirms kāda pusotra gada. Tagad viņš to izvilka no aizmirstības putekļiem un publicēja. Savulaik tika publicēts arī ,,Latvijas avīzē,, . Tomēr manas domas pa šo laiku nav mainījušās. Sodīšanas bardzībai jāpastiprinās!!!

solaris 29.septembris 2014 23:55
2 3 Atbildēt

Kāpēc?

REXX 30.septembris 2014 0:44
4 3 Atbildēt

vai tik VWfana personai nav kādas mazliet neparastas iezīmes? piemēram- ar sevis un citu iepēršanu, pamocīšanu?

Nu nepatīk braukt-taču nebrauc! Nu nepatīk visiem locīties iekšā kurpjukastes izmēra braucamrīkā, kurš aprīkots ar zālespļāvēja motoru. lai gan Latvijas viena vidējā statistiskā autobrauciena (laikam ap 45km, precīzi neatceros) 90 km/h vs 110km/h dižu laika ietaupījumu nedod, bet brauciena komfortu gan. Tīri psiholoģiski,- ja cilvēkam ir ceļa mērķis, kurš jāsasniedz, tad, braucot 50 km ar 77km/h viņš garlaikosies, domās par visu ko citu, atslābs, nemaz nekoncentrēsies braukšanai, galu galā kļūs miegains. Un tā 40 minūtes. bet ar 110km/h-aktīvi vadīs TL, uzmanīgi vēros situāciju, būs možs, ietaupīs 13 minūtes.

Nevajag būt mazohistam, un vel jo vairak- nevajag citiem uzbāzties ar savu taisnību.

VWfans 30.septembris 2014 7:10
3 1 Atbildēt

Bet redz, kā Igaunijā - pirms vairākiem gadiem tur bija daudzos posmos (uz šosejām bez atdalītām brauktuvēm) pacēluši ātrumu līdz 100 km/h, bet šovasar vairs tas nebija. Lasīju igauņu ziņās, ka atkāpušies atpakał pie vienotajiem 90 km/h tamdēļ, ka pieaudzis avāriju ar smagām sekām skaits!

VWfans 30.septembris 2014 7:43
3 1 Atbildēt

Tagad pārāk mazo sodu dēļ notiek tā, ka pārkāpēji ar savu pārkāpšanas filozofiju uzbāžas noteikumu ievērotājiem...

VWfans 30.septembris 2014 7:07
3 2 Atbildēt

Labāk jauna Škoda-Fabia vai Škoda-Citigo, nevis pavecs un nojāts SAAB 9-5 !!!

GB12 30.septembris 2014 9:19
2 3 Atbildēt

Bet labāk pavecs, bet nenojāts SAAB 9-5, nekā jauna Škoda Citigo... :)

Ruu@uto 30.septembris 2014 7:45
3 2 Atbildēt

Autobraucējs.

Un kapēc piemēram Vācijā, kur vispār nav ātruma ierobežojumu, tā nenotiek avārijas kā pie mums ???!!

======================

Tā jau nu galīgi nav, ka Vācijā nebūtu ātruma ierobežojumu, praktiski var "maukt" pa bāni, bet arī tikai tad, ja tur nav, teiksim,ierobežojums "130", vispār šodien

tādu posmu jau pagrūti atrast. Savukārt uz ceļiem ar vienu

joslu katrā virzienā parasti atļautais ātrums ir "80", un neko,

visi brauc un nebrēc... Un tai pat Vācijā ir tādas avārijas

redzētas, i uz autobāņiem, i uz mazākiem ceļiem. Ceru, ka zināt, kas ir "sestdienas vakara drudzis". Tad nu šķiļas par visu naudu, arī ar letāliem iznākumiem!

VWfans 30.septembris 2014 7:59
6 0 Atbildēt

Vācijā uz bāņiem drošību nodrošina tas, ka neviens nekad neapsteidz no labās puses un neviens nelien kreisajā joslā, ja nav pietiekami ātrs. Tauta stingri ievēro kārtību - lēnajiem labā josla, vidējiem - vidējā josla, ātrajiem kreisā josla.

Autobraucējs. 30.septembris 2014 12:53
6 0 Atbildēt

Tieši tā ir, ka Vācijā cilvēki ir iemācīti braukt un arī lidot! ,.. nevis kā te , tiesības dala pa labi un pa kreisi, ka tikai nāk nauda skolām un to saimniekiem kabatās, un pēc tam brīnās kas notiek uz ielām un ceļiem!! Tā pati Jūrmalas šoseja, auni un blondīnes pilns tur, un visi pa vidu un pa kreiso joslu, it kā pirmās, labējās nemaz tur nebūtu !!!

Un tam vienam komentam augstāk-- es jau pa Vāciju braukāju no 93 gada un ļoti labi visu tur zinu, kas un kā notiek !

kasinsh79 30.septembris 2014 16:42
7 0 Atbildēt

Ui, tā gan ir sāpīga tēma, jo katrs, kuram bijusi iespēja pabraukt pa civilizētiem ātrgaitas ceļiem (vai vismaz 2 joslām vienā virzienā) būs gan jau sapratis, ka kreisajā joslā NEdrīkst ilgi uzturēties. Elementāri, tādus aunus dzen malā uzreiz un bez žēlastības, jo jāapsteidz pa kreiso joslu (reti, bet manīju, ka arī Itālijā karstasinīgākie tomēr apsteidz arī pa labo pusi, tiesa gan, skaļi appīpinot to l.ohu, kuram sagribējies vizināties pa neatļauto joslu ilgu laiku)!

ak 30.septembris 2014 16:20
3 3 Atbildēt

Spriežot pēc komentāriem, un pēc komentāru atbalstiem, šeit lielākā daļa fano par "Skodām ar 1,2 l motoriem. Neticami, kā tas var būt? Un es saprotu, kāpēc šie tik ļoti grib paaugstināt sodus, jo paši pabraukt tā īsti ar šādu auto nevar. (lai arī priekš savas cenas tas ir labs, salīdzinot ar žiguli). Apdzīt, piemēram, fūri un vēl vienu auto ar šādu 1,2, ja vēl ir 2 pasažieri, var tikai tad, ja vispār pretī kustības nav. Vai arī ar ieskrējienu. Un tādēļ no skaudības par dinamiskajiem šādu auto īpašnieki ir pret jebkādiem ātruma palielinājumiem, gan nelegājiem, gan pat legāliem.

GB12 30.septembris 2014 17:00
2 3 Atbildēt

Nē, šeit vienīgais, kas tiem komentāriem liek plusus, ir vwfans, lai uzturētu savu domu. Un 3x vari minēt, kurš pielika mīnusu tavējam komentāram un pieliks arī šim manējam? :)

kasinsh79 30.septembris 2014 16:38
8 3 Atbildēt

Kaut kā pat nebiju izlasījis konkrēto ļoti komentēto rakstu. Vainīgs, jālabojas!

Esmu no tiem, kuri brauc ar ļoti labu un modernu tehniku, cienot komfortu, jaudu (paātrinājumu apdzenot), reizēm - arī ātrumu. Biju jaunāks, trakoju vairāk :)

Jā, piederu pie tiem, kuri bieži izmanto +20 prinicipu, jo:

- mazais sods

- pārsvarā CP pat neaptur pie tāda ātruma

Neuzskatu par adekvātu vilkties (jā, jā - nepārsakos) uz 90 km/h vietās, kur ātrums pilnīgi bez stresa pieļaujams lielāks. Un ne jau tāpēc, ka gribas ignorēt likumu (citās jomās taču ievērojam), drīzāk jau dēļ fakta, ka mums tie ierobezojumi bieži vien ir absurdi un gadsimtam neadekvāti. Attiecīgi, braucu pat raitāk nekā GPS man garo braucienu saplāno :)

Bieži darba jomā man garie braucienu uz Lietuvu, Igauniju un Poliju. Ar prātu (pirms katra FR piebremzējot vai bīstamās vietās netrakojot), bet viennozīmīgi braucu ātrāk nekā atļauts. Esmu par to, lai ātruma ierobežojumi Latvijā būtu adekvāti. Un ar to laikam pietiks. Ļoti, ļoti reti gribas ilgi braukt ātrāk par 130km/h (Lietuvā uz bāņa vai Polijā uz ātrgaitas ceļiem) elementāra iemesla dēļ - degvielas ekonomija pagalam. Nu, kaut kā tā, nedaudz izplūdu.

GB12 30.septembris 2014 17:02
4 3 Atbildēt

+100

Armands 30.septembris 2014 17:50
6 0 Atbildēt

Gaidīju, lai vairāk komenti sabirst.

Ļoti patīk Ata raksti,gan stila, gan satura pēc.

Diemžel no pēdējiem jūtama autora nostāja PAR ātruma limita palielināšanu. Varu to atbalstīt tikai ceļiem, kur tiešām to var ērti darīt. Bet vai vajag? Jo , ja nemaldos, tas pats A. Jansons bija veicis testbraucienus ar divām mašīnām līdz Liepājai( ap 220km) . Diemžēl neatceros ātruma starpības un ietaupīto laiku, bet liela "navara" nebija. Ja vēl otrā svaru kausā ieber pārtērēto degvielo, risku klausīties maksas lekciju no CP, un savus un citu patērētos nervus- vai vajag? Un parasti jau braucieni sanāk īāki, kāds minēja, ka it kā vidēji 45km. Tad laika ietaupījums vēl niecīgāks.

Nepiekrītu VW fanam ar sodu bardzināšanu- ja man kādreiz paskrienas ātrāk un jāizliek uzreiz 300 eiri- netaisnīgi un jūtami kabatai.

Toties sodu neizbēgamībai( biežuma palielināšanai) piekrītu ar abām rokām. Jo ja posmā Liepāja - Terehova es samaksāšu 1x15eiro un cits pilots 20x15 eiro, tad vilki no avīm atsijāsies acīmredzami! :-)

Un vēl...Nu nah.ja Jelgavā, jaunajā Dobeles šosejā vajag tos 50-70-50-70 ? CSDD eksāmenam vai CP kasei? Un gan jau katrs varētu šādas vietas pieminēt vēl.

VWfans 30.septembris 2014 18:07
4 3 Atbildēt

Es esmu simtprocentīgi pret atļautā ātruma palielināšanu. Vienīgais izņēmums - lielie kravas auto, kuriem ir profesionāli šoferi un kuriem jebkurā gadījumā ir ātruma ierobežotāji. Tie varētu braukt ar 90 km/h tāpat kā vieglie, jo viņi praksē ir pierādījuši savu izcilo braukšanas prasmi. Bet vēl viena nianse - tumšajā diennakts laikā ar tuvajām gaismām visiem automobiļiem būtu jānosaka 80 km/h limits!

GB12 30.septembris 2014 23:52
3 3 Atbildēt

Nu, ja tev tumšajā laikā 90 ir par ātru, ar steigu vajadzētu nolikt tiesības un mašīnas atslēgas tālākajā skapja stūrī un pārsēsties uz sabiedrisko.

Armands 1.oktobris 2014 0:35
4 1 Atbildēt

Vai Tev nekad pretimbraucošo kolonna nav žilbinājusi acis arī ar tuvajām?

Nekad neesi pie sevis nodomājis- ''davai bez aļņa, davai bez vellapēda''.... ?

Maizi pelnu uz fūres, un pat augšā reizēm uzspiež...

VWfan, tāpat jaufūres mērc, cik ierobežotājs ļauj... (parasti ap 89kmh)

GB12 1.oktobris 2014 10:09
1 3 Atbildēt

Protams, gadās. Bet, ja godīgi, par alni un vellpēdu tajā brīdī sevišķi nedomāju. Alnis vai dajebkurš dzīvnieks var gadīties dajebkur un nebūs starpība, vai brauc 80 vai 90. A vellpēds, pardon, bet tiem ir jābūt ar gaismām un atstarotājiem. Un, ja tādi ir, viņus var laicīgi pamanīt. Protams, ir dažādi bojāgājēji utt., bet vai dēļ dažiem tādiem ībļiem, kas nedomā ne par sevi, ne par tuviniekiem, ne par citiem satiksmes dalībniekiem, vajadzētu čakarēt satiksmi?

Armands 2.oktobris 2014 10:20
3 1 Atbildēt

vai dēļ dažiem tādiem ībļiem, kas nedomā ne par sevi, ne par tuviniekiem, ne par citiem satiksmes dalībniekiem, vajadzētu čakarēt satiksmi?- par morālo pusi nerunāšu, kaut jocīgi ka da;žu savu iegribu dēļ esi gatavs killēt visus nost.

Bet CSN gadījumā Tev būs vēl lielāks laika patēriņš, kam nākamajās dienās pievienosies servisa finansu krokodils...

Turklāt alnim atstarotāji nav paredzēti konstrukcijā :-)

Ja brauc ar tuvajām, pretī tāda paša kolonna, un tam velo vai gājējam ir tikai tā piekarināmā bļemba- arī jēga maza. Cita lieta - tālie un atstarojošās svitras uz kājām un rokām; un velo mirguļojošie lukturīši, tad jā.

Uz Elejas ceļa satikos ar stirnu. ātrums ap 85, sabremzēties paspēju līdz kādiem 60. Nazis nebija, lops pagulēja un aizskrēja, nezinu cik tālu tika.Nākamā dienā atmainīju resti, plastmasu un lukturi.

Jautājums GB12- ja būtu mērcis ar 110 vai 140(jo ceļš vientulīgs), vai nebūtu to lopu iecēlis salonā? A ja alnis?Vai varētu tagad rakstīt?

GB12 30.septembris 2014 23:55
1 3 Atbildēt

Dīvaina loģika - vieglajiem ātruma ierobežojums jāsamazina, bet kraviniekiem, kas satiksmei ir bīstamāki, pie tam, ja kas notiek, rada daudz nopietnākas ķezas, jāpalielina... Un šis cilvēks apgalvo, ka viņam ir sajēga no satiksmes...

Armands 1.oktobris 2014 0:45
3 0 Atbildēt

Nezinu matemātisku izskaidrojumu, bet ar vidēji krautu sastāvu( ap 30 t) uz ledaina ceļa jūtos omulīgāk nekā ar vieglo... Garums - stabilitātei uz ceļa ? 5 asis - bremzēšanas nepazušanai?

Ati, pastāsti, lūdzu!

VWfans 30.septembris 2014 18:12
5 0 Atbildēt

Ata Jansona raksti ir izcili - par to šaubu nav, lai gan dažiem viņa viedokļiem es nepiekrītu.

VWfans 30.septembris 2014 18:14
3 4 Atbildēt

Par Jelgavas Dobeles šoseju piekrītu - tur vajadzēja 60 km/h visu laiku, nevis to raustīšanos!

kasinsh79 1.oktobris 2014 7:18
1 1 Atbildēt

Var tikai piekrist. Reiz intereses pēc uz Viļņu braucu strikti pēc noteikumiem, krūzkontrole utt.

Jā, garlaicīgi. Jā, nereti mani apdzina pat fūres.

Jā, nekāda riska uzrauties uz CP.

Ziniet, cik vēlāk atbraucu - 30 minūtes!

TIKAI!

Bet tā nav interesanti, vairs tas neatkārtosies.

VWfans 1.oktobris 2014 8:00
4 0 Atbildēt

Man patīk tālākos ceļos braukt tā, ka paliek laiks pauzēm, nesteidzīgai paēšanai, ekskursijām. Piemēram, kad braucu pakaļ radiem uz Viļņas lidostu, kur lidmašīna ielido ap vieniem naktī, tad no Jelgavas izbraucu ap trijiem pēcpusdienā. Ukmerģē nesteidzīgi ēdu vakariņas. Vakarā vairākas stundas staigāju pa Viļņu. Ļoti jauks brauciens!

Armands 2.oktobris 2014 10:05
0 0 Atbildēt

Nu kur tad tik rāmi, ka pat fūres...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar speciālu Wrangler versiju - Jeep godina 1941. gada militāro Willys (+ FOTO)

ASV autobūves uzņēmums Jeep uzsācis īpašās versijas Wrangler 4xe Willys '41 Special Edition pārdošanu. Lasīt vairāk

 

Nāvējošākā marka ASV un tehniski sliktākais auto Vācijā – kas tas ir? (Tesla) 12

Pēdējā laikā Tesla automobiļi saņēmuši neglaimojošas atziņas no organizācijām, kas vērtē automobiļu drošību, kvalitāti, ilgmūžību un citus svarīgus faktorus. Lasīt vairāk

 

Autovadītāja pabrauc garām nobrauktuvei un... slēdz atpakaļgaitā (+ VIDEO) 17

Sievietei neienāk prātā, ka nobraukt no maģistrāles varētu arī dažus kilometrus uz priekšu - nevienam netraucējot un neizraisot avāriju. Lasīt vairāk

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 5

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti