EuroNCAP nesen veicis drošības testus ar 10 Eiropā pieprasītākajiem automobiļiem. Pirmo reizi tika pārbaudīta arī automobiļos sēdošo bērnu drošība. Par rezultātiem var piebilst tikai vienu – labi un ļoti labi.
Līdera pozīciju testos ieņēma VW Touran un Renault Scenic, kuri attiecīgi saņēma piecas zvaigznes, kas ir visaugstākais novērtējums. Četras zvaigznes saņēma Mazda6, Audi A3, Citroen C2, Mazda2, Toyota Previa, Ford Focus C-MAX, Renault Kangoo un Jeep Cherokee.
Atēnās notikušajā rezultātu prezentācijā EiroNCAP vadība par testētajiem automobiļiem izsakās ļoti atzinīgi: “Testi pierādījuši, ka automobiļa vadītāja un pasažieru drošība pašlaik ir ļoti augstā līmenī. Automobiļu pircējiem tagad ir lielāka izvēle iegādāties drošu automobili.”
Tagad mazliet par to, ko šajos testos izdara ar nabaga automašīnām. Kā pirmais un nozīmīgākais tests jāmin frontālā sadursme. Ar 64 km/h lielu ātrumu automobilis saduras ar dzelzs barjeru. Automobiļa sāni līdzīgā veidā tiek iznīcināti pret betona stabu, tikai ar ātrumu 29 km/h. Jaunākajā un nesen ieviestajā bērnu drošības testā ietilpst tādi kritēriji kā bērnu sēdeklīša iebūvēšanas iespējas, to piestiprināšanas iespējas un konstrukcijas, kā arī bērna drošības līmenis sānu un frontālajā sadursmē.
EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) ir bezpeļņas organizācija, kura tika dibināta 1997. gadā. Tā sadarbojas ar vairāku Eiropas valstu iestādēm, kuras atbildīgas par satiksmi un drošību, kā arī ar Eiropas Komisiju, FIA (Starptautiskā automobiļu federācija) ADAC, kā ar dažādām patērētāju tiesību organizācijām.
Shearer, speciāli iauto
Nu blin es domaju ka tie testi ir kautkas nopietns ^%#@$%, ar 64km/h vaz 2101 var pretendet uz 4 zvaigznem