Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) Standartauto komisija (SAK) apstiprinājusi 2003./2004.gada ziemas čempionāta standartauto daudzcīņā nolikumu. Paredzēts, ka čempionus trīs klasēs, kā arī komandu vērtējumā noskaidros pēc sešu posmu sacensībām.
Iepriekšējā sezonā ziemas autodaudzcīņas čempionāts bija masveidīgākais autosporta pasākums Latvijā, uz katrām sacensībam pulcējot aptuveni 100 dalībniekus.
Salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, ziemas čempionātu standartauto daudzcīņā skārušas dažas izmaiņas. Nozīmīgākais jauninājums neapšaubāmi ir atteikšanās no radžu riepām -- jaunajā sezonā meistarsacīkšu ieskaitē varēs startēt tikai ar rūpnieciski ražotām bezradžu riepām. Šāds lēmums pieņemts, jo iepriekšējo gadu pieredze parādīja, ka radžu atbilstību noteikumiem (garumu) ir prakstiski neiespējami izkontrolēt. Ja tehniskais komisārs pedantistiski mērītu katra braucēja radzes, kas nemaz nav iespējams ierobežotā laika dēļ, nāktos diskvalificēt divas trešdaļas dalībnieku…No tiem gan ļaunprātīgi pārkāpēji veidotu tikai mazu daļiņu – pārējie būtu vienkārši dabisko procesu (centrbēdzes spēki, ciets trases segums un tml) upuri. Sākotnēji lēmumam par bezradžu riepu ieviešanu bija pretinieki, tomēr, jo tuvāk nāk sezona, jo mazāk ir dzirdamas skeptiķu iebildes.
Nepārtraukti pieaugot konkurencei, dalībnieku rezultāti ir kļuvuši tik blīvi, ka rezultātu noteikšanai talkā jāņem elektronika, jo ar rokas hronometra precizitāti vairs nepietiek. Tādēļ visos posmos rezultāti tiks fiksēti elektroniski . Tāpat katrā posmā būs informators, kas skatītājiem un dalībniekiem stāstīs par trasē notiekošo. Tas viss gan varētu paaugstināt dalības maksu, kas pietuvosies 10 latu atzīmei.
Paredzēts, ka čempionāts sastāvēs no sešiem posmiem, protams, ja vien ziema būs labvēlīga. Minimālais posmu skaits, lai meistarsacīkstes uzskatītu par notikušām, ir četri. Nosakot kopvērtējuma rezultātus, no katra braucēja punktu summas tiks atskaitīts sliktākā posma rezultāts. Sacensības notiks pēc slīdošā grafika svētdienās – teorētiski pirmais posms, ja vien atbilstoši laika apstākļi, varētu notikt jau 30.novembrī, tomēr, ņemot vērā sinoptiķu prognozes, izskatās, ka pirmais posms tiks aizvadīts ne ātrāk kā 21.decembrī. Pēdējais datums, kurā var notikt čempionāta etaps, ir 28.marts. Iecerēts, ka posmi notiks “Auciema” paralēlajā trasē pie Cēsīm , “Brīvkalnu” aplī Rīgas-Liepājas šosejas 21.kilometrā, Ērgļos un Katlakalnā trasē ‘’Ādiņas’’ ,bet čempionātā debitēs “Jaunnikšu” trase, kas atrodas pie Alojas.
Atgādināsim, ka ziemas standartauto daudzcīņas čempionātā var piedalīties jebkurš gribētājs, kurš, atbilstoši CSN, drīkst vadīt automašīnu. Tas nozīmē, ka sacensībās var piedalīties arī tie, kam vēl nav autovadītāja apliecības (ar mācību atļauju), kā arī jaunieši, kas jaunāki par 18 gadiem, izpildot papildus prasības. Lai cīnītos par čempionu titulu ir jābūt LAF SAK licencētam sportistam. Tie, kas startēs ar vienreizējo licenci, netiks vērtēti meistarsacīkšu kopvērtējumā. Startēt drīkst ar jebkuru standarta vieglo automašīnu (turklāt ar vienu auto var piedalīties vairāki braucēji), kura reģistrēta CSDD, ir ar derīgu tehnisko apskati un atbilstoša LAF SAK tehniskajiem noteikumiem. Iedalījums klasēs palicis nemainīgs - auto ar priekšas piedziņu, auto ar aizmugures piedziņu un auto ar visu riteņu piedziņu. Komandā, kuru veido trīs braucēji, jābūt pārstāvētām vismaz divam klasēm.
Veiksmīgus startus!
LAF Standartauto komisijas
preses sekretārs Normunds Orlovs
Būs interesanti...