Aldis Kasparovičs – divkārtējs treka čempions! 1

 
17.oktobris 2006 0:00

Ar aizraujošu sacīksti Daugavpilī beidzies Latvijas autotreka čempionāts. Uzvarot pēdējā posmā, par Latvijas šī gada čempionu kļuva jēkabpilietis no „Optimus Racing Team” Aldis Kasparovičs.

Tādējādi Kasparovičs kļuvis par pirmo divkārtējo Latvijas čempionu autotrekā, jo iepriekš katru gadu zelta medaļu kaklā kāris cits sportists. 1999. gadā visvairāk punktu savāca Vilnis Buholcs, gadu vēlāk triumfēja Rihards Eigims, 2001. gada čempiona kauss Vladimiram Ribņikovam, 2002. gadā labākais bija Sergejs Blažēvičs, 2003. gadā nenotverams bija Mārtiņš Svilis, 2004. gadā savu pirmo titulu izcīnīja Aldis Kasparovičs, bet pērn zelta medaļu ieguva Aigars Nitišs.

Sacīkstē, kurā pirmo reizi autotreka pastāvēšanas laikā nepiedalījās šī sporta veida tēvs Vladimirs Ribņikovs, bija jānotiek brīnumam, lai Kasparovičs nekļūtu par čempionu. Respektīvi, pat gadījumā, ja Alda vienīgais sāncensis Māris Trofimovičs sezonas pēdējā posmā uzvarētu, Kasparovičam pietiktu arī ar sesto vietu titula nodrošināšanai.

Cīņa par 2006. gada Latvijas čempiona titulu atrisinājās ātri, jo neveiksmīgi sacīkstes aizvadīja Māris Trofimovičs, neizcīnot nevienu punktu. Tādējādi Aldis ar apziņu, ka tituls ir kabatā, varēja uz juma līmēt uzrakstu „Labākais 2006” un doties cīņā par uzvaru Latvijas čempionāta pēdējā posmā.

Finālā bija pulcējušies īsti lielmeistari – kvartets Aldis Kasparovičs, Gints Bujāns, Aivars Laipnieks un Sergejs Blažēvičs garantēja bezkompromisa cīņu līdz pēdējam metram. Vienīgi Aldis Kasparovičs, čempiontitula spārnots, spēja no konkurentiem finālā atrauties un izcīnīt pārliecinošu uzvaru. Bet cīņai par otro vietu bija nepieciešams pat pārbrauciens, kurā piedalījās trīs sportisti – Laipnieks, Bujāns un Blažēvičs.

Startam sezonas pēdējā braucienā sportisti devās ar apziņu, ka uz spēles ir ne tikai otrā un trešā vieta sacensībās, bet arī sudraba un bronzas godalga čempionāta kopvērtējumā. Sacensības pēdējais līkums un finiša taisne izvērtās par īstu trilleri. Pēdējā līkumā noslāpa līdera Aivara Laipnieka auto un līdz finišam viņam palīdzēja tikt Sergejs Blažēvičs, kurš cīņā ar konkurentu Aivara auto nedaudz uzstūma. Finišā pirmo no trešās vietas braucienā šķīra aptuveni viena spārna tiesa – pirmais finišēja Laipnieks, otrais Blažēvičs, trešais Bujāns. Tādējādi čempionāta kopvērtējumā pirmais Kasparovičs, otrais Laipnieks, trešais Māris Trofimovičs, bet ceturtais Bujāns. Jau pēc finiša sudraba medaļnieks Laipnieks atzina, ka speciāli finiša taisnē mēģinājis aizturēt Blažēviču, lai braucienā uzvar Bujāns. Tādā gadījumā čempionāta kopvērtējumā Bujāns būtu apsteidzis Trofimoviču, iegūstot bronzas medaļu.

Pēc finiša čempions Aldis Kasparovičs atzina, ka, visticamāk, nākamgad koncentrēsies uz dēla startiem autotrekā, pašam paliekot trases malā. Arī Gints Bujāns atzina, ka domājot par iespēju nākamgad nevis startēt pašam, bet ļaut trasē izpausties dēlam Ulvim. Aivars Laipnieks vēl nav izlēmis, vai startēs arī 2007. gada sezonā, bet Sergejs Blažēvičs neslēpa, ka nākamgad viņš startēs ar vienu uzdevumu – kļūt par otro divkārtējo Latvijas čempionu!

Latvijas čempionāta noslēguma kopvērtējums
1. Aldis Kasparovičs (Optimus Racing, Jēkabpils, VW Golf) 76 punkts
2. Aivars Laipnieks (Latgale, Rīga, VW Golf) 53 punkts
3. Māris Trofimovičs (Jēkabpils, VW Golf) 50 punkti
4. Gints Bujāns (Intrac Latvija, Cēsis, VW Golf/Seat Ibiza) 47 punkti
5. Kaspars Skrūzmans (Intrac Latvija, Jēkabpils, VW Golf) 34 punkti
6. Kaspars Ģirģens (Krustpils, Jēkabpils, VW Golf) 31 punkts
7. Vladimirs Ribņikovs (Autosporta klubs Daugavpils, Daugavpils, VW Golf) 28 p.
8. Aigars Zadināns (Jēkabpils, VW Golf) 27 punkti
9. Kristaps Kasparovičs (Optimus Racing, Jēkabpils, VW Golf) 24 punkts
10. Jolands Dišlers (Jēkabpils, VW Golf) 22 punkti
11. Jānis Ikers (Kuldīga, VW Scirocco) 18 punkti
12. Vladimirs Calko (Weis Racing Team, Daugavpils, Opel Kadett) 18 punkti

Latvijas čempionāta noslēguma kopvērtējums komandām
1. Optimus Racing (Aldis Kasparovičs, Kristaps Kasparovičs) 100 punkti
2. Intrac Latvija (Kaspars Skrūzmans, Gints Bujāns) 81 punkti
3. Latgale (Leonards Tenis, Aivars Laipnieks) 61 punkti
4. Autosporta klubs “Daugavpils” (Vladimirs Ribņikovs, Sergejs Blažēvičs) 38 punkti
5. Auto Līga (Māris Trofimovičs, Aigars Zadināns) 34 punkti
6. Krustpils (Kaspars Ģirģens, Aivars Ģirģens) 33 punkti
7. Weis Motorsport (Vladimirs Calko, Stepans Calko) 30 punkti

Latvijas čempioni autotrekā
1999. gads Vilnis Buholcs (Jēkabpils, VW Golf)
2000. gads Rihards Eigims (Daugavpils, Renault Clio)
2001. gads Vladimirs Ribņikovs (Daugavpils, VW Golf)
2002. gads Sergejs Blažēvičs (Daugavpils, VW Golf)
2003. gads Mārtiņš Svilis (Jēkabpils, Toyota MR-2)
2004. gads Aldis Kasparovičs (Jēkabpils, VW Golf)
2005. gads Aigars Nitišs (Jēkabpils, VW Golf)
2006. gads Aldis Kasparovičs (Jēkabpils, VW Golf)

Latvijas Automobiļu federācijas
treka komisijas preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis

 
Visi komentāri
 
282925. viesis 29.maijs 2011 0:33
0 0 Atbildēt

kapeec vairak autotreka nav ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti