Tā blakustēmiņa, starp citu, šo to ļoti labi parāda. Jo tur viss tomēr ir diezgan skaidrs - daudz skaidrāks, kā klimata jautājumos, kur ir tik daudz mainīgo, ietekmju, tehnoloģiju, politikas, manipulāciju un patērētāju psiholoģijas.
Tā, pa vienkāršo - mēs te padiskutējām, cik viegli vai grūti ir tikt galā ar alumīnija metināšanu. Es pateicu, ka vispār esmu mēģinājis. Tad lynx pastāstīja, ka esot sametinājis reālu, darbojošos detaļu, viss sanācis, viss kārtībā līdz pat šai dienai darbojas, bet metinājis ar alumīnija elektrodu, saelpojies dūmus, par spīti gāzmaskai un kāsējis 3 dienas. Tad es uzrakstīju, ka profi tam lieto speciālu masku ar gaisa padevi metinātājam un būtībā jau to gaisa padevi var nodrošināt arī ar citiem līdzekļiem. Pieminēt profi aprīkojumu laikam bija smaga taktiska kļūda, jo uzreiz sākās teksti, ka alumīnijs jāmetina ar TIGu, tur esot aizsarggāze, nekas tur daudz neizdaloties un nekādu īpašo masku nevajagot. Bonusā vēl sekoja visādi pārspriedumi par mani, ko es vispār jēdzot.
Parasta, tehniska blakustēmiņa, kuras informatīvai pievienotai vērtībai bija jābūt - alumīniju labāk metināt ar TIGu, bet, ja ļoti vajag un ir iemaņas metināt ar elektrodu, to var darīt, bet nevajag elpot tos dūmus, tas viss pārvērtās par kaut kādu personisku šļuru.
Vēl tur pa burzmu lynx kaut ko pieminēja par cinkota metāla metināšanu, uz ko es atbildēju, ka vajag to cinku notīrīt vismaz tajā zonā, kas metinot sakarsīs. Tad msh atsaucās uz kaut kādu metinātāju, kas strādā ar TIG un tas esot stāstījis, kā viņi tur metina un kādus aizsarglīdzekļus lieto vai nelieto. Praktiķa viedoklis, tā teikt. Vērtīgs. Es tur vēl atļāvos pajautāt, kā vispār ir ar darba apstākļiem autoservisos, vai auto izplūdes gāzes tiek aizvāktas no telpas.
Ja šitādu prastu tēmu var tā #$%^&%(^(, tad kas būs ar klimata jautājumiem, kur ir vairāki mainīgie, visādas ietekmes, kaudzēm tehnoloģijas un visādas personības?!
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2