Patiesībā jau pamattēma ir laba. Piesārņojums ir. Sasilšana ir. Tā cīņa pret to bieži ir dekoratīva māžošanās, tiešām labas idejas un tehnoloģijas nemaz tā netiek atbalstītas.
Ienesot šajā visā personu apspriešanu, pamattēma vairs nav tik svarīga, tā tiek izmantota kaut kādu citu mērķu sasniegšanai. Protams, laiku pa laikam var tajā visā apspriest reālu tēmu, lai būtu tā īstuma ilūzija, taču pamatmērķis ir pavisam cits.
Tā ka var būt, ka jēdzīgu, zinātniski pamatotu pasākumu vietā tiks uzrīkota starptautiska konference par pusmūža veču psiholoģiskajām problēmām pieņemt jauno mesiju.
Daudzi ĪSTIE jautājumi patiesībā ir diezgan vienkārši - kā neražot tik daudz nevajadzīgas drazas, ka stimulēt jau zināmas tehnoloģijas, kas reāli pierādāmi samazina enerģijas patēriņu un piesārņojumu.
Protams, to visu traucēs visādi aktīvisti no abām pusēm - vieni brēkās par to, cik tā meitene ir tāda un šitāda un otri - par pusmūža veču psiholoģiskajām problēmām. Tas, ka tā meitene pilnīgi nejauši tiek bīdīta visu ko teikt un darīt un tie veči vienkārši pavelkas uz provokāciju, tas paliks aizkadrā. Visi jutīsies piedalījušies.
To taču nevajag.
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2