Satiksmes organizācijas brīnumi

Konuss Reģ.: 10.02.2015

Rīgā un arī citur Latvijā ir daudz un dažādi ceļu infrastruktūras objekti, kur katrs kārtību interpretē pa savam. Bet pēdējā laikā biežāk sanāk braukt gar Grīziņkalnu un Valmieras/Deglava/Tallinas krustojums ir gatavā Indija.

1.) Daudzi no Tallinas ielas labās malas griežas pa kreisi uz Deglava.

2.) Daudz bīstamāks - braucot no Deglava ielas satiksmi regulē luksofors - mūžīgi sarkanais ar papildsekcijām, kas norāda virzienus. (Sk. šeit: goo.gl/maps/6x1Xu4mh9EFMwcKEA ) Papildsekcija, kas ļauj braukt taisni un pa kreisi deg reizē ar zaļo gaismu uz Valmieras ielas, braucot no Pērnavas ielas puses. Ļoti daudzi vadītāji šajā situācijā aizmirst, ka papildsekcijai, degot kopā ar sarkano gaismu, nozīmē dot ceļu no citiem virzieniem braucošajiem (CSN 128. punkts) - šajā gadījumā no labās puses pa Valmieras ielu braucošajiem.

Juridiski jau viss pareizi, bet realitātē bīstams krustojums. Reāli laba vieta, kur iekulties nepatikšanās vai arī saņemt apdrošināšanas kompensāciju.

 
dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Runājot par satiksmes organizāciju, man būtu viens kutelīgs jautājums, kā Jūs atpazīstat krustojumus? Nevis brauktuvju krustošanās vietas, izbrauktuves no pagalmiem utt, kas csn atrakstīts, ka pēc būtības nav krustojums. Jautājums neizbēgami saistīts ar priekšrocībām to šķērsojot, ātruma un apstāšanās, stāvēšanas ierobežojumu beigām, kā arī to kā citi orientējas, jo csn nav pateikts nekas par to, ka krustojums obligāti aprīkojams ar šo vai to.

Nedaudz pateikšu priekšā, ir šāds csn punkts - 258. Priekšrocības zīmes norāda braukšanas secību neregulējamos krustojumos, brauktuvju krustošanās vietās vai šauros ceļa posmos. Priekšrocības zīmes ir šādas. Vai no šī punkta var kaut ko izlobīt?

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Labās rokas likums. Kādi vēl jautājumi?

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Kā Jūs atpazīstat krustojumus? Te nevis priekšrocību konteksts, bet gan vairāku ierobežojumu beigas domātas. Vai ir kaut kāds lietu kopums pēc kā paskatoties uz pievienojumu pie ceļa saucat šo vietu par krustojumu? Vai tikai par brauktuvju krustošanās vietu. Un tieši braucot, nevis pēc tam pētot kartēs, kas atrodas tā vai šitā pievienojuma galā.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Igaunijā krustojums neatceļ ātruma ierobežojumus, man liekas tā ir psrs noteikumu atlieka

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Nu kaut vai šis piemērs - skaties.lv/beztabu/zakumuiza-ir-autovaditaju-naudas-maka-lamatas-uzmanieties/

Dēļ tā, ka uz vietas konkrētajā laika sprīdī nevar īsti novērtēt ir krustojums vai nav, ienāk sodiņš.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Nu, šāds gadījums protams ir jākar pie lielā zvana!

Uzskatu, ka strīdīgā vietā nevajadzēja ļaut uzstādīt FR, kaut gan tehniski Krapsim laikam ir taisnība.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Ja tā, kā izrādās un apgalvo gan pašvaldība, gan karte, tomēr ir iela - Mazā Mežziņu iela, tad vainu jāuzņemas ceļu uzturētājam, kam pēc divu ielu krustojuma ir jāuzstāda ātruma ierobežojuma zīme atkārtoti. CItādi ātruma ierobežojums 30 km/h vairs nav spēkā.

Jo izbraukušais no šīs ielas nekādi bav iinformēts par ātruma ierobežojumu.

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Tā jau ir seku apzināšana, prasīt (ne)pārkāpējam, kartei, pašvaldībai, ko viņi domā. Bet tieši kā atpazīt krustojumu vai brauktuvju krustošanās vietu pirms to šķērsošanas, lai pēcāk nav jānodarbojas ar tiesu lietām?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

DUS izbrauktuvi var atšķirt no krustojuma vienkārši. Blakusteritoriju? Jau sarežģītāk

Dzīvojamās zonas neaprīko ar \/ (Dodiet ceļu) bet ar taisnstūraino - dzīvojamās zonas beigas un tiem nu ir jādod ceļš VISIEM!

Kā atpazīt, ja ceļa uzturētājs ir nokļūdījies? Laikam nekādi!

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 1 Atbildēt

Labi, bet ja zīme tiek nozagta? Piemēram, tas pats ātruma ierobežojums 30km/h, ja ir nozagts, tad automātiski tur vairs nav 30, bet defoltā esošais ātruma ierobežojums. Un neviens nesūdzās, ka tur taču bija 30, nu tikai zīmes nebija.

Šis būtu spilgtāk, ja apdzīvotā vietā parasti ir zīme 70km/h, bet vienu dienu nozagta, skaidrs, ka jāatjauno atpakaļ, bet pēc būtības kā zīmes nav, tā nav arī 70, bet ir 50, kā jau parastā apdzīvotā vietā.

Vai gadījumā galvenā ceļa zīme (Nr.201) nav tā kas nosaka ir tur krustojums vai nav?? Es tikai nevaru atrast atbilstošu CSN punktu kas šo apstiprinātu un stingri reglamentētu.

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
0 0 Atbildēt

Pareizi domā,ja zīmes 201 nav,tad tā ir blakus teritorija,bet krustojums ir identisks 5.02. publicētajā"Pats vainīgs vai citi".Varbūt tagad tas krustojums ir sakārtots.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Francijā nostūrī tuvāk pie Beļģijas robežas iekūlos apvidū, kur bija pazudušas dodiet ceļu zīmes. Pilsētā, laukos, uz maziem pārsvarā ceļiem darbojās tikai labās rokas likums.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 1 Atbildēt

dubis rakstīja: Runājot par satiksmes organizāciju, man būtu viens kutelīgs jautājums, kā Jūs atpazīstat krustojumus? Nevis brauktuvju krustošanās vietas, izbrauktuves no pagalmiem utt, kas csn atrakstīts, ka pēc būtības nav krustojums. Jautājums neizbēgami saistīts ar priekšrocībām to šķērsojot, ātruma un apstāšanās, stāvēšanas ierobežojumu beigām, kā arī to kā citi orientējas, jo csn nav pateikts nekas par to, ka krustojums obligāti aprīkojams ar šo vai to.

Nedaudz pateikšu priekšā, ir šāds csn punkts - 258. Priekšrocības zīmes norāda braukšanas secību neregulējamos krustojumos, brauktuvju krustošanās vietās vai šauros ceļa posmos. Priekšrocības zīmes ir šādas. Vai no šī punkta var kaut ko izlobīt?

Apdzīvotā vietā krustojums apzīmēts ar 201 zīmi, ārpus ar 203-205. Ja nav viena no šīm zīmēm pirms krusta, tad to nevar uzskatīt par krustojumu'.

dubis Reģ.: 21.10.2019
1 0 Atbildēt

Vēl var būt arī 101, 102 uzstādīta ārpus apdz.v. Ja par pirmajām varētu savilkt, ka jābūt uzstādītai priekšrocības zīmei, tad šīs pēdējās jau ir brīdinājuma zīmes. Turklāt 2 vietās LVS pieminēta arī 409. c/z.

Jautājums, no kurienes šis ir ņemts - Ja nav viena no šīm zīmēm pirms krusta, tad to nevar uzskatīt par krustojumu. ??

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Tas attiecībā uz stāvēšanas, ātruma un citu ierobežojumu beigām.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

www.google.com/maps/@56.6217698,23.270548,3a,75y,194.2h,80.91t/data=!3m6!1e1!3m4!1shiDXcLxTyKeMrZ6M6jEzPw!2e0!7i13312!8i6656

Vai ir jādod ceļš nogriežoties pa kreisi no galvenā ceļa uz parking, otram pretī braucošam auto, kurš no labās puses uzgriež pa kreisi uz galvenā un tajā brīdī jau ir tā kā taisnvirziena kustībā uz galvenā ceļa attiecībā pret kreisā pagrieziena veicēju?

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Atkarīgs no tā kurā vietā esi ieņēmis kreiso malējo stāvokli, lai nogrieztos. Ja līdz ar tālākās 920 CHA sākumu/beigām, tad tam pa kreisi griezējam no mazāksvarīgā ceļa pēc CSN nemaz nav iespēju veikt šādu manevru nešķērsojot 920. Ja esi atstājis vietu kur viņam iespraukties un saskrienaties vēl tavā joslā, tev taisnība, ja saskrienaties jau prtējā joslā viņam taisnība. Pirmkārt, nekorekti uzkrāsots 920 CHA, otrkārt nekorekti izveidots krustojums. Bet, ja viņš pārkāpjot CSN prasības šķērso 920. CHA un veic pilnu manevru, uzbraucot uz galvenā ceļa, viņam ir visas tiesības aizbraukt pirmajam attiecībā pret Tevi, kas gaida uz parasta kreisā manevra veikšanu.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Iedomājamies situāciju.

Nestrādā luksofors. goo.gl/maps/wzESiQBk72w4mGoJ9

Vai attēlā redzamā zebra, kas saskaņā ar CSN ir uzskatāma par gājēju pāreju:

2.16. gājēju pāreja – brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un (vai) 931. ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

Un vai iz to arī attiecās 145. punkta prasības?

145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Manuprāt, nav uzskatāma. Tikai īsti nav skaidrs, kas domāts ar to "vai".

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

protams, ka ir gājēju pāreja un jālaiž, ja nestrādā luksofors.

par tādiem "un(vai)" gan vajag pa seju likumdevējam

taču padomājiet loģiski - intensīvas satiksmes apstākļos, ja saplīsis luksofors, gājēji nekad netiktu pāri ceļam

kvatra Reģ.: 13.02.2002
1 0 Atbildēt

Bet tā ir regulējam pāreja, ja luksofors nedarbojas, tad jautājums vai marķējums bez gājēju pārejas zīmes nozīmē, ka tev jālaiž tas gājējs. Ja ir zīme virs luksofora, tad nav jautājumu.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
1 0 Atbildēt

Ja būs sniegs uz brauktuves, tad marķējumu neredzēs

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Berģu kalnā, piemēram, ir zīme virs luksofora, tur jautājumu nav.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Ar tādām zīmēm aprīko tikai regulējamās gājēju pārejas.

Krustojumos esošās pārejas ar tādu zīmi speciāli neaprīko un tur zīmē zebras. Tāpēc tiek lietots vārds VAI, jo citādi uz luksofora, būs īsta ziemassvētu eglīte, kas sastāvēs no zīmēm.

Nu redzi - pats īsti noteikumus nezini, nesaproti, bet gājējam, kā te citi sludina, jāstāv pie ratiem un vēl vairāk jāievēro to, ko apmācītie un ekzaminētie īsti nepārzina un nesaprot paši.

Lūk arī sausais atlikums!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Kad beidz darboties luksofors, tad gan krustojums, gan pāreja kļūst par neregulējumu...

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Bet neregulējamai pārejai jābūt ar zīmi

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Nejauc pāreju krustojumā ar tikai pāreju.

Tas nav viens un tas pats.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Nu tavā iemestajā bildē pie lmt tā pāreja, manuprāt, nav uzskatāma par neregulējamu pāreju, ja nedarbojas luksofors, jo nav zīmes, kas uz to norāda. Pa galveno braucošajiem nav tur jālaiž gājējs. Tikpat labi tur var būt pusnodzisis tas marķējums, kas neatbilst standartam.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Kārtīģi izlasi šo CSN punktu. Lasi, kamēr saproti, kas tur ir rakstīts:

2.16. gājēju pāreja – brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un (vai) 931. ceļa apzīmējumu un paredzēta gājēju pāriešanai pāri brauktuvei;

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Nu un kurā brīdī pielietot "vai"? tas nekur tālāk CSN nav aprakstīts. Es lasu ar "un": brauktuves daļa, kas apzīmēta ar 535. un 536. ceļa zīmi un 931. ceļa apzīmējumu . Bet vispār par šo vajadzētu skaidrojumu no csdd, jo nav skaidri noformulēts.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Te ir jālaiž, jo ir zīme:

goo.gl/maps/nxEth1zh362tXdCw5

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Ir idejas, kāpēc tajā krustojumā ir uzstādītas ceļa zīmes?

Nu tā - tīri pārbaudīt, ko Tu domā.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
1 0 Atbildēt

Lai tā darbotos kā gājēju pāreja, brīdī, kad nedarbojas luksofors.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Nepareizi!

Ir uzkrāsota zebra, ir pāreja. CSN nosaka, ka gājēju pāreja ir abās vietās, jo Var būt zīme un zebra vai zīme vai zebra.

Līdz ar to neesi spējis atbildēt/saprast, kāpēc tieši tur ir pielikta zīme, bet uz Brīvības gatves Rīgā lielākajā daļā krustojumu nav šīs zīmes.

Padomā vēlreiz - kāpēc tur ir uzlikta zīme, bet citur nav uzlikta?

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Nu izstāsti savu domu gājienu

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Tur nav parasts krustojums. Tur brauktuves pa labi un pa kreisi nav tieši pretī vien otrai - ir ar nobīdi. Līdz ar to ir krietni vien izplūdušas un neskaidras krustojuma robežas un zīme ir uzlikta lai ļoti konkrēti norādītu ka gājēju pāreja sākas tieši te, nevis gabaliņu tālāk.

Būtu parasts precīzs X - zīmi visticamāk neuztādītu.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Un kurā brīdī CSN punktā jālieto "un", un kurā brīdī iekavās norādīto "vai"?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Tas, visticamāk, ir atrakstīts LVS.

Bet auto vadītājam ir jāievēro gan tikai zīme, gan tikai zebra.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Autobraucējs jau vadās pēc CSN, kur ir uzrakstīts neskaidri un divdomīgi. LVS arī tas nav atrunāts.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Ko tieši tu nesaproti no tā kas tur ir uzrakstīts?

Kurš konkrēts punkts ir dvidomīgs?

Varbūt auto vadīšana nav priekš tevis, ja nesaproti, kas uzrakstīts CSN?

Un tagad tie, kas skaitās noteikumus saprotoši, par to ekzaminēti un pielaisti satiksmē vadīt lielas dzelzs kastes uz riteņiem - pieprasa no neekzaminētajiem gājējiem ievērot noteikumus, kurus paši īsti nespēj saprast? Līdz ar to reizēm nepamatoti braucot tiem augumā?

Forši!

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

To pašu punktu, kuru ieliki, kur iekavās "vai" ir iekavās, ja lasa bez "vai", tad kas, tavuprāt, sanāk? Protams, ka es nebraucu virsū gājējam, bet tas punkts nav īsti korekts.

dubis Reģ.: 21.10.2019
1 0 Atbildēt

LVS ir norādīti gadījumi kuros nav jāuzstāda c/z. Apzīmējumam būtu jābūt vienmēr, tiesa uz pavasara pusi var būt arī padzisis. Jāņem vērā, kā sniegotās dienas pie mums ir pazūdoša tendence, līdz ar ko arī viens apzīmējums diezgan labi pilda funkciju, ja gājēji ievēro zināmu piesardzību.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Vēl kāds piemērs - reizēm auto vadītāji atcerās, ka nogriežoties krustojumā pa labi vai pa labi iegriežot blakus teritorijā ir jālaiž gājējs, kurš turpina taisnvirziena kustību.

Tas, ka blakusteritorijās, stāvlaukumos un DUS gājējam ir priekšroka vairs atceras tikai retais, tas gan neļauj gājējam to ļaunprātīgi izmantot.

Bet triki mēdz sākties ar nogriešanos pa kreisi - te ne vienmēr, kreisā manevra riskantuma pēc, vadītāji atceras par gājējiem, kas ielas otrā pusē varētu šķērsot vēlamo brauktuvi vai iegriešanos teritorijā...

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Jebkurā brīdī

Pāreja ir ja ir 1)zīme UN apzīmējums

core Reģ.: 03.01.2017
1 0 Atbildēt

Jebkurā brīdī

Pāreja darbojas ja ir: 1)zīme UN apzīmējums

2)tikai zīme

3)tikai apzīmējums

Ja noteikumos būtu tikai UN, tad darbotos tikai pirmais punkts, ja būtu tikai VAI, tad darbotos tikai otrais vai trešais punkts, tāpēc ir UN (vai)

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Khe khe, labais: ikdienā projektē satiksmes organizāciju un putrojas

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu cerēsim aka Jaunais amats dos/paredzēs kādu lielāku iespēju brīvāk izteikties.Citādi vnk žēl, ka daži tādi ikdienas amati tā stingri velk pat it kā brīnišķīgas un spējīgas Personas uz pakāpenisku degradāciju.Kad pat vienam otram viņa "atbalstītājam" pamazām jau sāk pietrūkt argumentu.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Core, paldies par skaidrojunu, ceru ka kvatra un palaidniex to izlasīs un sapratīs

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Vari pastāstīt, ko es savādāk apgalvoju nekā core raksta ?

dubis Reģ.: 21.10.2019
1 0 Atbildēt

skaties.lv/beztabu/satiksme/tukuma-policijas-automasinas-trauce-citiem-autovaditajiem/

Kādas domas? Par to, ka tā nav brauktuve, bet mistiska iebrauktuves uz kuru CSN neattiecās, kā arī par to, ka uzlejot baltu krāsu uz apmales, automātiski tas tiek pieņemts par horizontālu apzīmējumu. Un to, kā turpinām turēt mašīnas kā līdz šim, gan jau pavasarī atkal kko uzkrāsos.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti