Runājot par satiksmes organizāciju, man būtu viens kutelīgs jautājums, kā Jūs atpazīstat krustojumus? Nevis brauktuvju krustošanās vietas, izbrauktuves no pagalmiem utt, kas csn atrakstīts, ka pēc būtības nav krustojums. Jautājums neizbēgami saistīts ar priekšrocībām to šķērsojot, ātruma un apstāšanās, stāvēšanas ierobežojumu beigām, kā arī to kā citi orientējas, jo csn nav pateikts nekas par to, ka krustojums obligāti aprīkojams ar šo vai to.
Nedaudz pateikšu priekšā, ir šāds csn punkts - 258. Priekšrocības zīmes norāda braukšanas secību neregulējamos krustojumos, brauktuvju krustošanās vietās vai šauros ceļa posmos. Priekšrocības zīmes ir šādas. Vai no šī punkta var kaut ko izlobīt?
Satiksmes organizācijas brīnumi
Rīgā un arī citur Latvijā ir daudz un dažādi ceļu infrastruktūras objekti, kur katrs kārtību interpretē pa savam. Bet pēdējā laikā biežāk sanāk braukt gar Grīziņkalnu un Valmieras/Deglava/Tallinas krustojums ir gatavā Indija.
1.) Daudzi no Tallinas ielas labās malas griežas pa kreisi uz Deglava.
2.) Daudz bīstamāks - braucot no Deglava ielas satiksmi regulē luksofors - mūžīgi sarkanais ar papildsekcijām, kas norāda virzienus. (Sk. šeit: goo.gl/maps/6x1Xu4mh9EFMwcKEA ) Papildsekcija, kas ļauj braukt taisni un pa kreisi deg reizē ar zaļo gaismu uz Valmieras ielas, braucot no Pērnavas ielas puses. Ļoti daudzi vadītāji šajā situācijā aizmirst, ka papildsekcijai, degot kopā ar sarkano gaismu, nozīmē dot ceļu no citiem virzieniem braucošajiem (CSN 128. punkts) - šajā gadījumā no labās puses pa Valmieras ielu braucošajiem.
Juridiski jau viss pareizi, bet realitātē bīstams krustojums. Reāli laba vieta, kur iekulties nepatikšanās vai arī saņemt apdrošināšanas kompensāciju.