WALA rakstīja: Aktuals, ne aktuāls, kamer sev joprojam meklēju mazliet viltīgu uz sienas karināmu tvaika nosūcēju - pamaniju plītis kurām pa vidu ir tvaika nosūcejs, kurš sūc ieksā uz leju, šķiet Bosch un Neff un vēl kaut kam vienam tādu redzēju :
feciic rakstīja: Realitātē nu jau vairs tik daudz spoles neliek, jo diktam dārga vadība sanāk, pietiek ar četrām vai sešàm bet kvadrāta formas un gudru vadību, kas spēj noteikt cik spoles katliņš pārklāj.
Realitātē, tikai tagad sāk likt vairāk spoles, tikai plīts virsma sakas no 1k uz augšu. 4 spoles nekam neder. Uz vienu rinķi jābūt minimums divas spoles, Tātad 8 uz visu plīti, tad arī var pārklāt visu virsmu un pastiept uz 3 spolēm, ja trauks ir paredzēts ģimenei sākot no 2 cilvēki. ;)
Man ir 4 spoļu plīts, kur divas savienojas. Tikai neviens katls nevelk tik tālu, lai apvienotos abas, bet viena spole ir par maz. Bet kā jau minēju - ja ir pareizs bleķis iestrādāts, tad problēma nav tik kritiska, kaut gan vienalga jūtama uz cepšanu.
Gāze + tvaika nosūcējs pavecāku dzīvokļu īpašniekiem var būt "neiespējamā misija" , tiesa dažiem arī normālas jaudas elektriska plīts var nespīdēt, ja sēž uz vienu fāzi.
Bet nu pa lielam viss atkarīgs kādi ir lietošanas paradumi un biežumi ;)
Mūsdienu virtuvē ar vienu fāzi ir stipri par īsu (ja vien nevelk 4 mm2 vara kabeli uz virtuvi, ja drošinātāji ļauj). Lai nebūtu problēmu pievilku virtuvē 3f 2.5mm2, 16A drošinātāji uz katru fāzi. Viena fāze plītsvirsmai, otra cepenei, trešā pārējiem patērētājiem - tējkanna, mikrovelns, tosteris... Plīts virsma indukcijas 2 riņķi un gāzes 2 riņķi. Mastercook no PTA, darbojas bez problēmām, sensori slēdas labi pat ar mitru pirkstu. Tiek lietots 50/50. Gāze lētāka, indukcijas ērtāka, bet vēl ne visi esošie katli/pannas atbilst. Bet tas jau laika jautājums, pamazām nomainīsies.
Var uzriez redzēt, ka nav lietojis, bet viedoklis ir.
Absolūtas muļķības. Nav nekāda atšķirība, kāds ir karsēšanas avots. Varbūt atšķirība ir tikai keramiskajā, ka jāgaida nez cik ilgi kamēr uzkarst un pēc tam arī grūtāk pieregulēt pareizo karstumu. Indukcijai tāda problēma nav. Temperatūras izmaiņas notiek uz sitiena un karstuma jauda ir tik pat liela, kā gāzei, ja vajag ātri apraut.
Man ir keramiskā. Jā, mazliet jāuzgaida, kamēr uzkarst un kad tas ir noticis, karstuma nudien pietiek. Par pieregulēšanu - pierašanas jautājums drīzāk. Man problēmu nekādu.
Gāzi esmu lietojis n-tos gadus - varu objektīvi salīdzināt.
Gāzei pluss tāds, ka var lietot dajebkādus katlus. Nu un lētāk, toties šmucīgāk.
jā, lieoju vienu kaut kādu noname. kamēr sāka buksēt ventilatori. Izjaucu to noname, un ieraudzīgu, meklējot vajadzīgo ventilatoru, ka iekšas ir tādas pašas, kā kaut kādam electrolux. Ventilatoru, starp citu, pirkt no ķīnas negribēju, un elektroluksa par 80 eiro vēl ne tik. Padarbināju vēl tāpat, kamēr saplīsa stikls. Man nemitīgi riebās divas lietas - ka ar slapjām (mitrām) rokām tos sensorus nevar izslēgt, un ka sīc ventilatori.
Tagad ir 2 riņķi gāzes, un divi - indukcijas. Tie indukcijas tiek darbināti ļooooti reti.
Pēc gada pieredzes - esmu ļoti PAR indukcijas plīti. Tikai man ir viena, bet nopietna problēma. Jau otrā panna izstrādā brīnumus - no tās iztek kaut kāda balta masa, kas sacietē gan uz pannas, gan plīts virsmas. Ir grūti notīrāma, nu, tāda kā plastmasa, kad atdziest. Parādās pannas "dibena" vienā malā. Pannas bija FISKARS. Neviens nav atsaucies Facebookā ar komentāru. Kas par vainu?
Vislabāk droši vien uzjautāt pašam Fiskars, jo ja vispār Fiskars pie vainas, tad tikai 2 iespējamas lietas - pannas dibenā kopā ar visu nepieciešamo indukcijai, ir iepildīts kaut kas, kas potenciāli var "izlīst" uz āru. Vai arī viņu "keramiskajam pārklājumam" pie zināmiem nosacījumiem ir problēmas ...
Tiesa man gan nav skaidrs kāda X pēc viņiem ir arī alumīnija pannas ???
Conqueror rakstīja: sakarā ar elektrības cenas lēcienu būs jāatsakās no šitās plīts.....
Muļķības. Indukcija ar tai paredzētiem traukiem patērē vispār minimumu, ko jebkura plīts var patērēt. Tā nav keramika, kurai vajag 3x vairāk enerģijas.
WALA rakstīja: Gāze + tvaika nosūcējs pavecāku dzīvokļu īpašniekiem var būt "neiespējamā misija" , tiesa dažiem arī normālas jaudas elektriska plīts var nespīdēt, ja sēž uz vienu fāzi.
Bet nu pa lielam viss atkarīgs kādi ir lietošanas paradumi un biežumi ;)
Nu ir man viena fāze. Un pofig, pietiek visam. Godīgi gan jāsaka, ka vadi visi jauni un pieslēgums tikai uz papīra ir 16A Uz plīti iet atsevišķs 4mm2 vads.
Esmu bijis Ziepčikā tādā blokmājā, kur nez kāpēc nav gāzes, bet no dzimšanas ir paredzēta elektriskā plīts. Tur arī katrā dzīvoklī viena fāze, toties oficiāli 32A.
Man ir "no dzimšanas" gāze, kuru jau sen nahrenizēju un pārgāju uz elektrisko. Sakotnēji parasto, tagad indukcijas. Plīts patēriņs nav neko liels kopumā, salīdzinot ar kondicionieri/sildītāju.
Pati biju vainīga, ka divas pannas sadega - iztecēja. Panna jāuzsilda pamazām, ne tā kā es to darīju. Es iebliezu maksimumu, viss notika zibenīgi. Taču - arī pannas pagalam. Nu, vismaz pie jaunām pannām tiku un mācību guvu. Vienalga - indukcijas plīts ir vislabākā. Man. Paldies par sarunu!
Nu tad tā lūk mēs uzzinam, kuras pannas nevajadzētu pirkt ...
Tas nozīmē, ka efektivitātes paaugstināšanai ir iegāzuši materiālu, kurš kūst pie relatīvi zemas temperatūras, tā vietā lai tur izmantotu vairāk vara un tāda vai cita tērauda ...
WALA rakstīja: Gāze + tvaika nosūcējs pavecāku dzīvokļu īpašniekiem var būt "neiespējamā misija" , tiesa dažiem arī normālas jaudas elektriska plīts var nespīdēt, ja sēž uz vienu fāzi.
Bet nu pa lielam viss atkarīgs kādi ir lietošanas paradumi un biežumi ;)
Nu ir man viena fāze. Un pofig, pietiek visam. Godīgi gan jāsaka, ka vadi visi jauni un pieslēgums tikai uz papīra ir 16A Uz plīti iet atsevišķs 4mm2 vads.
ja 1 fāze 16A nav jēga 4mm2 kabelim, pilnīgi ar rezervi pietiek 2.5mm2
Pamuļkiem, kas nespēj izlasīt frāzi "tikai uz papīra", varu paskaidrot - ievadam līdz skaitītājam ir 6mm2 ar atbilstošu drošinātāju. Paskaidrosiet, kādēļ "nav jēga" uz plīti padot 4mm2?!
Ja nu kas pārlīst pāri virsmu var uzreiz noslaucīt, un lai pannas vai katla dibens nepiedeg uzliek starp pannu un virsmu papīra dvieli kurina tik tālāk.
Mīnus tāds, ka, lai pasargātu smadzenes no mainīgā magnētiskā lauka starojuma šajā gadījumā, ar folijas cepuri par maz, vajag kaut ko līdzīgu viduslaiku bruņinieka ķiverei :-/
Bradypus rakstīja: Pastāstīsi arī, kādēļ? Vai vienkārši pašam nav nojausmas, par ko runā?
2.5kv kabelis tur 1f 16a , lielaks kabelis nepiecuiesams tikai viena iemesla dēļ ja kabelim ir ļoti liels garums un tamdēļ rodās sprieguma kritumi, tā iemesla dēļ arī ievada kabelis ir lielāka šķersgriezuma, vai arī nemts ar rezervi lai varētu palielināt pieslēguma jaudu
Es no galvas nezinu, bet pieļauju, ka normatīvos ir noteikts minimālais šķērsgriezums elektriskās plīts pieslēgšanai. Man ir 3x16A pieslēgums un no sadales mājā ievilku 50m garu kabelis Cu 4x10 mm2. Ja pareizi atceros, tad 6 mm2 bija minimums, ko drīkst likt zemē, neatkarīgi no slodzes un fāžu skaita.
;) "380 V elektrības spriegumam vajadzēs 5x2,5 mm2 kabeli, bet 220 V - 3x4 mm2."
Ir arī autoritāte 220.lv. Plītsvirsmai tas ir overkills. Iekštelpām līdz apm 50 m 2,5 mm2 priekš 16 A tiek lietots arī industriāli. Un pat vienfāzei 230x16 > 3,5 kW ar rezervi plītsvirsmai.
Bet ja runa par 6mm2 , tā var būt norma zemē raktiem kabeļiem no sadales ielas malā līdz īpašumam. Kabeļa izturībai un mazākam sprieguma kritumam.
ja pilnibaa izmantosi savu slodzi tad uz 50m 10kv kabelim spriegumu kritums naktu klat aptuveni 0.6proc, bet ja buti 6kv tad jau aptiveni 1proc. ja gribetu ietaupiit naudinju tad varetu cu10 vietaa rakt al16 rezultats butu lidzigs. Mazāku šķērsgriezumu pa 4kv nerekomendē rakt zem\ē dēļ mehāniskās noturības, tapēc mazāku šķērsgriezumu ja rok zemē ieteicams ievietot aizsargcaurulē
pats rakstīji ,ka Tev uz papīra ir 1f 16A 2.5kv kabelim max pieļaujamā slodze 25A ;4KV 34A. Pa lielam ja slogo kabeli gandrīz uz max 16A pietiek ar 1.5kv kabeli ,jo tā max slodze 19A
ja 10.8kW tad visticamaak ir 3fazes un 16A , tas arii tam atbilst, neticu ka ja ar st ir noslegts ligums par 1f16A un vinji jums dod 1f 45A ,kas apmeram ir 10.8kw vienai fazei.
Uz papīra 1f 16A pieslēgums un ņemu nav ne jausmas cik, jo 40A ir tikai uz plīti atsevišķajam vadam (nedomāju gan, ka kaut kad to noslogoju vairāk par 50%, bet varu, ja ļoti sagribas). Un nav īsti skaidrs, ko nozīmē "dod". Kā var nedot?
Jums pie skaititaja ir jabuut noblombētam automatsledzim ar nominālu kāds ir līgumā visticamaak ,ka tas ir 1 16A, bieži viņi uzliek 3fāzes automatslēdžus bet pie tā pievieno tikai vienu fāzu. Ja slodze būs lielāka par 16 A tad automātu izsitīs un lielāku jaudu nekādi neizdosies dabūt, ja vien nav kāds kreisais piesl'ēgums no kaimiņa nesaprotu kas tur uz pliti ir ielikts 40A drosinatajs, ja ta tad tam nav nekada jeega jo vuinsh neko neaizsargaa
Drošinātājs tur ir, noplombēts arī. Tikai ne jau 16A, bet atbilstošs realitātei, nevis papīriem. 40A uz plīti ir ielikts atbilstoši vadam, kas ir aiz tā.
tas nav atbilstoši realitātei bet vai nu apzināta vai arī neapzināta kļūda, un 'visstuipie pirmās skaititaja kontaktu apkopes vai arī rekonstrukcijas realitāte mainīsies uz 16A. Vēl viens variants,ka ierobežojosā 16A aizsardzība ielikta ievada kabelim otrajā galā st komunikāciju kastē, vai arī stabā ja ir gaisvada līnija.
PN. Apzināta un ne kļūda. Bet vispār šis topiks ir par elektriskajām plītīm, nevis manām attiecībām ar ST.
Ar reālu 1f 16A uz elektrisko plīti skatīties nevajag. Vai pareizāk sakot - pat pērkot gludekli vai tējkannu ir ļoti jāpiedomā.
Atkārtojot viedokli, kas attiecas uz topiku - indukcijas virsma ir lieliska, iesaku. Bet jārēķinās, ka tai vienai pašai, neskaitot citu mājsaimniecības elektropatēriņu vajag 1f 40A vai 3f 16A.
nav tik traki ar to jaudu aptuveni četriņķu plits max jauda ir 7kW, bet tas pie nosacijuma ja vissi rinki tiks darbinati uz max jaudu, Atseviski rinki teree atkaribaa no lieluma 1.2 -2.8kW atskiribaa no rinka lielumu un tas arii pie max noslodzes. man personigi uz plits kabelis ar atsevisku aizsardzibu 1f16A, ne reizi nav šis automats no parslodzes nostradajis. visaa majaa ir 20A pieslegums, paraleli ir koridoraa un wc siltas el.gridas un nekas araa nesit. ir pazistami kam plitis laikam gan keramiskas ar 1f 16 a pieslegumu un viss normali, neteree tas plitis tik daudz un neiet vinjas uz max jaudu, savadaak nespetu par elektribu samaksaat, bet drosi vien sirdsmieram vismaz 1f 20A pieslegums vajadzetu. protams ja nav majaa ednica, kur visi cetri rin;ki stradaa lai gan tie arii visi vienlaicigi nestradaa uz pilnu jaudu
"neteree tas plitis tik daudz un neiet vinjas uz max jaudu, savadaak nespetu par elektribu samaksaat" - muļķigs apgalvojums. Jo īpaši indukcijas plītis "iet" uz max jaudu un to izmantot ir bauda. Un tas tieši ietaupa elektrību - piemēram jāuzvāra ūdens makaroniem, tad beigās mazāk elektrību vajadzēs to izdarot ātri - jo tas katls nepārtraukti dziest visu laiku, ko tiek no apakšas sildīts.
Atzīšu, ka 4 riņķus laikam nav sanācis vienlaikus uz max jaudu ieslēgt, izņemot testu, vai nesit korķus, bet 3 gan. Un 2 ir minimums pat pusfabrikātu ātrai pagatavošanai, ja vienlaikus jāuzsilda panna un jāuzvāra ūdens makaroniem.
Lielākā kļūda, ko pieļauj tev līdzīgā domāšana, ir neskatīties uz max jaudu, bet "iztikt" ar vidējo patēriņu. Atkārtošu vēlreiz - manai četrriņķu Electrolux virsmai max ir 10.8kW. Man ļoti patīk, kā tā darbojas. Noteikti ir arī 7kW "ekonomiskie" modeļi. Un tāpat ir daudz cilvēku, kas ar indukcijas plīti nav apmierināti.
pameri cik reali vija teree domaju ja max pīķis bus labi ja 3kw tas ir daudz. pareizi teici ka ši plits nem max jaudu dazas sekundes un parasti visu negriez uz max. no pieredzes man pieslegums 1f20A, lielakie pateretaji el.siltas gridas 2gab, el.udens boileris, ind.plits, el cepeskrasns, velas masinna, kafijas automats, chainiks un mazaki pateretaji .pilnigi shii jauda pietiek, nav jega slegt lielaku jaudu kuru neizmanto jo taghad par amperiem arii ir atseviska samaksa el.pieslegumam. lielakaa kluda ir maksaat par to ko nepateree. uztaisi el auditu un redzesi cik patiesibaa pateree, busi redzesi parsteigts.
PN. Nevajag melot - es nekur neteicu par sekundēm, tikai to, ka max jauda nav ilga. Ir būtiska atšķirība vai ūdens katlā uzvārās 2 vai 10 minūtēs, bet tā tik un tā ir ilgstoša slodze no elektroapgādes viedokļa, nevis starta strāva, ko var "nosegt" ar C klases drošinātāju.
Ja lieto budžeta klases tehniku un taupi kapeikas, iespējams iztikt ir. Bet ja gribas lietot komfortabli, pēkšņi izrādās, ka visām ierīcēm max jauda ir nemaz ne tik maz, kā esi iedomājies. Man ar 16A (kopējs virtuvei, izņemot plīts virsmu) diemžēl ļāva vienlaikus darbināt tikai cepeškrāsni, trauku mašīnu vai tējkannu. Jebkuras divas no šīm ierīcēm kopā sitā 16A ārā bez izņēmuma. Nācās mazliet pārbūvēt elektrosistēmu, jo iekārtojot biju saklausījies tādus kā tevi, kas teica, ka visam pietiks, jo tik daudz jau netērē.
Pavero kārtīgi to plīti, parasti plīts pati saprot ka pieslēgta vienai fāzei un maksimālo jaudu samazina uz 4kw jeb 16A, kas ir caurmēra standarts mājsaimniecības agregātiem. Ir gan redzēta plīts kam specenē priekš vienas fāzes jāliek 63A drošinātājs.
plīts parasti sastāv no četriem riņķiem , lieliem max parasti cik atceros 2.8 vai arii 3.2kw, videjais rinkis 1.8kw ,mazais 1.2kw, Un tā ir max jauda uz kuras parasti tie riņķi nestrādā. Tieši otrrādāk lētā tehnika tērē vairāk nekā dārgā, man ir virtuvē cepeškrāsns ar plīti uz 16A, traukenei arī atsevišķa grupa 16A, un trešā atsevišķā pārējām rozetēm, kur pieslegts nosucejs, kafijas automāts, chainjiks, citreiz tosteris vai kada cita sadzives tehnika, viss stradaa ioseali un nekas araa nesit, iespējams,ka ja biji uzgriezis cepeškrāsni uz max 200grādiem un tai brīdī tr.maš sildīja ūsddeni arī varbūtās varēja izsist automātu, šī iemesla pēc arī parasti plitij ar cepeskrasni liek atsevišķu grupu
Nu tak āksts tu esi. Jā - lētākie modeļi ir neefektīvāki un tiem ir lielāks kopējais patēriņš, bet max jauda ir lielāka aukšgalam. Un tiešām ir tik grūti aptvert, ka tie riņķi strādā tieši uz max jaudu, ja tiek izmantots turbo režīms?
Bet ko brīnīties, ja tev liekas, ka cepenes max 200 grādi (manai ir max 250, ja nu kas) nosaka max jaudu? Normāla cepene max jaudu izmanto visu laiku no ieslēgšanas brīža līdz uztādītā režīma sasniegšanai. Arī tad, ja palūdz 35 grādus mīklas raudzēšanai.
Kaut ko šitā ieteikt baigi grūti, man 4 cilvēki un dzīvojam uz jau paveca vidēja līmeņa Electrolux, bet tas tāpēc, ka tvaika nosūcējs man ar Vilpe motoru uz jumta, un pagaidām vēl neesmu tādus redzējis sajūdzamus ar plītsvirsmu + negribējās ar baigo naudu izmest.
Tehniski nosūcēji izmanto trīs veidu motora vadības-atsevišķi tinumi katram ātrumam, vadība ar voltāžas maiņu vai PWM signāls. Vilpei jumta ventilatori ir ar pēdējiem diviem.
Attiecīgi jānoskaidro kas noskatītajam lācītim (virsmai+nosūcējam) ir vēderā un kā tas tiek vadīts.
Idejiski jau es to domu diezgan labi saprotu, bet praksē es neesmu pārliecināts ka gribu nodarboties ar "zinātni", jo nu IR vai kas nu tur tiek komunikācijai izmantots, ar katram ražotājam muld kaut ko drusku citu ...
Mjā, traki gan ka gravitācija mūs tur savā varā, Saule mūs pastāvīgi apstaro utt... īsumā, mēs visi nomirsim ...no kaitīgas apkārtējās vides un tādēļ ka elpojam skābekli ...
P.S. Bet par AES runājot, ir ūdens ar ko dzesē reaktoru, un tas gan tik nekaitīgs nav !
Ja šādu jautājumu jauzdod, tad atbildi grūti sniegt. Var ēst arī tūristu brokastis pa taisno no bundžas, ko, starp citu, indukcijas plīts lieliski uzsilda pa tiešo.
Lai saprastu, kas vainas, jāzina atšķiriba, piemēram, starp angļu vārdiem sear, fry, sautee (latviski vispār tādu atšķirību valodā nav) un jāmāk atpūtināt gaļu.
Tas ir, kā dzīvot zem augstpriegumu līnijas, kad gatavo ēst, vai mazāks ir tas elektromagnētiskais lauks? Raksta, ka cilvēkiem ar sirds stimulatoriem, indukcijas plīts tuvumā nav ieteicams uzturēties. Nebiju par šo pat iedomājies.
Indukcijas plīts virsma - kādi ir plusi un mīnusi?
Pienācis laiks mainīt veco elektrisko keramisko plīts virsmu. Tagad izvērtēju iespēju iegādāties indukcijas plīts virsmu, kādi ir plusi un mīnusi?
Šobrīd varu izdalīt:
+ ātri uzsilst (efektīva)
+ ātri atdziest virsma (drošība)
- strādājot nedaudz sīc