Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Rail Baltica dzelzceļa projekta

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Pēdējo desmitgažu lielākais satiksmes infrastruktūras projekts Latvijā un Baltijā! Kas ir labi un pareizi? Kļūdas?

Diskusija par un ap Rail Baltica

 
viencexperc Reģ.: 13.02.2017
1 3 Atbildēt

Latvijas posms būs par 10% lēnāks un par 10% dārgāks.

Mana prognoze.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Tā gluži nevar sanākt IMO, jo tas met speciālu papildu loku cauri lidostai, un uz Rīgas centralo staciju - tas noteikti būs stipri dārgāk kā +10%, un arī satiksmi nepaātrinās ...

spainis Reģ.: 27.04.2006
6 0 Atbildēt

Pā rāk vecs neesmu, bet baigās cerības neloloju, ka varēšu kādreiz ar šito vilcienu ātri nokļūt Berlīnē. Gan jau beigsies kā ar dienvidu tiltu, kaukas aizies šķērsām, nesanāks gali kopā, pietrūks naudas kādai estakādei, kāds purviņš būs pa dziļu utt. Vēl nesākot būvniecību projekts ir sadārdzinājies divas reizes, bail iedomāties, kas notiks kad sāksies būvniecība. Līdīs ārā tik daudz "neparedzēto" izdevumu, ka europa nespēs nosegt.

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

Ja tiešām dzelzceļš "kā transporta artērija" būtu galvenais, tad sāktu ar sliedēm, nevis ar stacijām.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
0 0 Atbildēt

Kaut kad jau uzcels. Taču mēs tad jau būsim tik veci, ka kaut kur braukt mūs vairs neinteresēs.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 2 Atbildēt

Ķīnieši ātri uzbūvēs visu kā vajag.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 3 Atbildēt

Es mēģinātu nelolot nepamatotas gaidas attiecībā uz vilciena ātrumu - Uzturēt ātrvilciena trasi ir ārkārtīgi dārgi un tāpēc Baltijā dēļ mazas pasažieru plūsmas, būs parasts vilciens.

People Reģ.: 28.09.2020
0 0 Atbildēt

Ja Brisele gribēs rezultātu, tad mūsu enerģētiķi ar krāniem pārmērīs visus 824km sliežu ceļa.

imzz Reģ.: 27.02.2015
4 0 Atbildēt

.. Un šī hroniskā Baltijas valstu nespēja par kaut ko vienoties ir labi zināma arī citām valstīm, kas teorētiski varēja kļūt par projekta Rail Baltica dalībniecēm, ar savu klātbūtni būtiski to stiprinot: Somijai un Polijai. Amizants fakts - brīdī, kad arī Eiropas Komisija vēl rosināja šādu plašāku dalību, kādā sanāksmē apjukumu izraisīja poļu delegāta vaļsirdība. Polis tiešā tekstā pateica: «Mēs tos čaļus pazīstam, mēs ar viņiem vienā uzņēmumā neiesaistīsimies. Paši modernizēsim savu dzelzceļu, paaugstināsim ātrumu, bet ar tiem idiotiem kopā nestrādāsim. Viņi tikai runā un neko nedara.» Tā arī pateicis - ka latvieši un lietuvieši ir idioti, un šis ir atstāsts no pirmavota.

No NRA, diezgan pasen

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
2 0 Atbildēt

un cik maksās viena biļete Rīga- Berlīne? droši vien vismaz 100 eiro?

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
7 3 Atbildēt

Tam dzelzceļam bija jāiet pār manu lauku īpašumu, kādus gadus 5 atpakaļ pat zvanījās un piedāvāja uzbūvēt jaunu māju, tagad viss pieklusis, saprotu, ka kkur uz sāniem novirzīts.

Neticu, ka uzcels, kārtējais gadsimta projekts, kas vilksies gadu desmitiem.

Mūsējie pat Dienvidu tiltu jau 10+ gadus nejēdz pabeigt, Ķekavas apvedceļam bija jābūt jau 10 gadus atpakaļ gatavam...

Mūsu valsts ir tik nespējīga, ka šāda mēroga projektus ne jēdz, ne var, ne māk realizēt, pa vidu būs/ir liekēžu bari, kam vajadzēs tik daudz uzvārīties, ka nekas tur nesanāks!

Krotow Reģ.: 09.09.2008
4 1 Atbildēt

Gan jau uzcels. Jautājums tikai - kā.

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 3 Atbildēt

Galvenais jautājums ir par finansējumu, un šeit problēma ir, vai ES līdzfinansējums, kas sastāda 85% no visa, tiks nodrošināts pēc "Mērnieku laiku" principa "Goda mielastam jābūt, lai tas maksā ko maksādams"

Kopējās projekta būvniecības izmaksas tiek lēstas ap 5,8 miljardu eiro apmērā uz visām Baltijas valstīm, Latvijas daļa ir tikai 303 miljoni.

Vai par 303 miljoniem var rekonstruēt Rīgas dzelzceļa staciju, Lidostas termināli, uzbūvēt vēl vienu dzelzceļa tiltu, uzbūvēt transporta pārvadu pie Torņakalna, uzbūvēt transporta pārvadu pār Ulmaņa gatvi, uzbūvēt dzelzceļu atzarojumu Rīgas Stacija-Lidosta, atzarojumu caur Mārupi, pārējo dzelzceļu ar visām stacijām un dzīvnieku tiltiem, un atpirkt visus īpašumus celā ?

Spriežot pēc tā, cik izmaksājis viss, kas Latvijā būvēts līdz šim, atbilde ir viennozīmīga: 303 miljonu ir daudz par maz.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Papildinājums: 303 miljoni ir Latvijas daļa 824 miljoniem, kas piešķirti patlaban. Kopējā summa ( ja to piešķirs) būs : ja uzskatām, ka attiecība starp Baltijas valstīm būs proporcionāla, tad tā varētu sastādīt: 2.13 miljardus EUR. No kuriem 1.85 miljardi ES finansējums. Bet , vienalga, neizskatās, ka ar to pietiks.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Īstens naudas miskastē izmešanas projekts...

dubis Reģ.: 21.10.2019
3 1 Atbildēt

Motorolers rakstīja: Tam dzelzceļam bija jāiet pār manu lauku īpašumu, kādus gadus 5 atpakaļ pat zvanījās un piedāvāja uzbūvēt jaunu māju, tagad viss pieklusis, saprotu, ka kkur uz sāniem novirzīts.

Neticu, ka uzcels, kārtējais gadsimta projekts, kas vilksies gadu desmitiem.

Mūsējie pat Dienvidu tiltu jau 10+ gadus nejēdz pabeigt, Ķekavas apvedceļam bija jābūt jau 10 gadus atpakaļ gatavam...

Mūsu valsts ir tik nespējīga, ka šāda mēroga projektus ne jēdz, ne var, ne māk realizēt, pa vidu būs/ir liekēžu bari, kam vajadzēs tik daudz uzvārīties, ka nekas tur nesanāks!

Tagad aktīvi notiek projektēšana, pēc kā noprecizēs atsavināmo īpašumu robežas, pēc kā arī tevi galēji informēs par tev pieejamām opcijām - atsavināšana pret naudu, citu īpašumu u.c. domājams ka tuvāko 2 gadu laikā zināsi kas un kā. Bet te par procesu īsti neatbild tikai latvieši.

Ķekavas apvedceļu nokāva iepriekšējā krīze. Ja naudas nav, nu tad ir kā ir. Ja vien negadīsies lieli mēsli, šogad sāks būvēt, 3 gadu laikā jāpabeidz.

Par D-tiltu nemācēšu precīzi pateikt, bet droši vien naudas trūkums un prioritāšu saraksts. Pagaidām izskatās, ka no visu debespušu projektiem nākamais ir austrumu maģistrāles būvniecība. Tā kā lietas notiek, bet visam vajag vienu galveno sastāvdaļu - piķi. A šis maita, lielos daudzumos, nav pieejams šādu projektu realizācijai.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
3 0 Atbildēt

Lietuvai plāns gatavs! Palaist vilcienu Varšava, Viļņa, Rīga! Negaidot Reil Baltika.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Palaist vilcienu jau nav īpaša problēma, tikai jautājums cik daudzi gribēs braukt, kā arī tas ka Suvalkos jāpārsēžas...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Chalenger rakstīja: un cik maksās viena biļete Rīga- Berlīne? droši vien vismaz 100 eiro?

Nedomāju, ka tik... lēti. Nopietni.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nu, ja pareizi atceros, autobusa biļete prom-atpakaļ man jaungada brīvdienu laikā 2018./2019. gadā izmaksāja ap 120 euro. Līdz ar to, varētu tā būt - dārgāk, bet, nu, ne kosmoss. Bet tas varētu būt arī atkarīgs no tā, kādas cenas piedāvās avio...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

1x līdz 2x degvielas izmaksām tipiskam auto, un par 50eur lētāk nekā lufthansa

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 1 Atbildēt

mana prognoze, ka būs aptuveni 150 eiro biļetes cena, ja līdz Berlīnei gribēs braukt no Rīgas, kā nekā, it kā ar 240 km/st braukšot

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nav kādam Eisenbahn (tas kurš ātrvilciens) biļešu cenas pie rokas - ir reiz braukts Vācijā ( tiesa gan kļūdas pēc, jo vilcieni kavējās un iesēdamies ICE3 uz tā paša perona norādītajā laikā tikai "dārgajā variantā" tīri nejauši ).

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

Berlīne - Minhene sākot no 80€.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU tā cena x 3 tad arī varētu būt tā cenu kategorija kas būs RB, bet kas daudz būtiskāk - lai nesanāk tā ka šis pasākums būs viena vienīga "subsīdiju bedre" ...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Liona > Parīze bija 90EUR @350km/h. Ātrāk un ērtāk kā ar lidmašīnu. Baltijā un Polijā šo izdarīt nevar - vietējie par švaku vairojas

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Rīga - Varšava - Rīga ar auto izmaksā 100 Eur max visai ģimenei. Pie tādām cenām, kādas mini, dzelzceļš būs ekskluzīvs "biznesa" klases transports, kādas senos laikos bija lidmašīnas. Pieliekot klāt pārmaiņas biznesa vidē (Covid ierobežojumu ir iemācījuši biznesu strādāt attālināti un saprast, ka komandējumu naudu var visnotaļ ietaupīt), sanāks, ka tāda dzelzceļa rentabilitāte būs atkarīga tikai un vienīgi no valsts varas "stimuliem" - t.i. sūtot komandējumos ierēdņus par nodokļu maksātāju naudu vai ieviešot represijas privāto auto izmantošanai.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
2 0 Atbildēt

+ieviešot ierobežojumus kravas automašīnām, lai piespiestu tās krauties uz dzelzceļa

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nešaubīgi. Vajag ierobežot un piespiest - tūlīt atnāks WALA un patieks, ka tā ir pareizi un vajag apkarot ļaunos kapitālistus, kas grib pircējiem piegādāt lētākas preces.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tas jau nav nekāds brīnums. Es mūsu autobsus uzskatu par bezjēdzīgiem - jo man ar golfu degviela vienītī braucot izmaksā līdzvērtīgi autobusa biļešu cenai, kas vēl būtu ja būtu vairāk braucēju...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Tā ir tikai deviela. Rēķinām klāt auto iegādi un visus ar uzturēšanu un remontiem saistītos izdevumus. Nerunāsim par tiesību iegūšanu un tml. pievienoto vērtību, kas vajadzīga, lai varētu braukt ar auto, bet atkrī autobusa gadījumā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Abi aprēķini ir korekti.

Cilvēkam, kam nav sava auto, ir spēkā pilnais aprēķins.

Savukārt cilvēkam, kam jau ir auto un tiesības, izvēli par braukšanas veidu nosaka tikai kārtējā brauciena tiešās izmaksas - degviela un mazliet auto nodilums.

To, kura izvēle dominē sabiedrībā, nosaka daudz un dažādi faktori. Bet pamatā - ja autobusi nespēj nosegt visas vajadzības un auto tiek iegādāts, lai nokļūtu tur, kur nav autobusu, tad autobusa biļetes brauciena cena konkurē ar auto tiešajām izmaksām un autobusa braucējos paliek vien tie, kuriem nav auto.

darklight Reģ.: 29.10.2013
4 0 Atbildēt

Vēl jau tāda nianse... Aizmaukt ar auto uz Alūksni vai Liepāju ir patīkams izbrauciens, bez tam krietni ātrāk un ērtāk nekā ar autobusu. Aizmaukt uz Varšavu vai Berlīni jau ir krietni nogurdinošāk, tā ka ja to varēs izdarīt ar vilcienu ātrāk, ērtāk un par daudz maz adekvātu samaksu... Kāpēc gan ne?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

kurš brauc vienītī uz Varšavu vai Berlīni? Lielākoties darba braucieni. Paballēties vai atpūsties brauc ar draugiem vai ģimeni, kur auto izmaksas mērogojas daudz labāk nekā vilciena. Divatā jau būs lētāk ar auto, arī ieskaitot nodilumu

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 0 Atbildēt

Braukt atpūsties, kur kādam ir visu laiku jāstrādā par šoferi? Tas tāds nabadzīgo ļaužu liktenis.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Nu nu... Man labāk patīk stūrēt, nevis vienkārši sēdēt. Sievai arī. Attiecīgi iespēja "strādāt par šoferi" ir iekārotāka, nekā pasažiera loma.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

anoagask, esmu "vienītī" braucis gan uz Varšavu, gan Berlīni, gan arī pagājušajā gadā uz Norvēģiju, un vēl viskur tā ir braukts... Norvēģijā satiku vēl daudzus tādus "vienīšus". Pats arī pazīstu vairākus cilvēkus, kuri vienītī ceļo, meditē, sakārto galvu utt. Nekā neparasta tur nav.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Ar vilcienu varēs aizbraukt no Rīgas stacijas uz Berlīnes staciju, nevis no mājām uz Berlīni. Un tajā vien ir milzu atšķirība, pat ja neņem vērā, ka ar auto var būt vairāk mantas, nekā ir iespējams pastiept. Bet nemaz nebūtu slikti, ja par saprātīgu samaksu tajā vilcienā varētu iebraukt ar visu auto ;)

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
2 0 Atbildēt

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

pie tam biļetes cena jau nebūs fiksēta kā mūsu vilcienos - atkarīgs no dienas, cik ilgi iepriekš prikta, biļetes maiņas noteikumi, braukšanas klase utt. Blakus krēslos vienā maršrutā brauks par 80 eur un 250 eur, tāpat kā tagad lidmašīnās.

Noteikti būs kaut kāda reklāmas cena 59 vai 79 eur, ko neviens nekad dzīvē nebūs redzējis

iciks Reģ.: 29.05.2013
3 0 Atbildēt

Esmu savulaik redzējis RB tā saucamo ekonomisko pamatojumu. Tur bija tādas ļaužu masas ierēķinātas, ka patiešām varētu ņemt uz apjomu un normālas cenas biļetēm, taču ir viens BET - kur radīsies tie braucēji?

Varbūt kā agrāk? 2x nedēļā gāja klaušās, bet tagad brauks ar RB vilcienu?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
4 0 Atbildēt

kā kur, baltija noveco, it sevišķi latvija - visi pensionāri ar savām megapensijām vilks uz berlīni ballēties

dubis Reģ.: 21.10.2019
1 0 Atbildēt

Domājams, ka pasažieru biļetes cena būs atkarīga arī no tā kā izdosies piesaistīt kravas. Jo vairāk kravu, jo vairāk tieši tās apmaksā gan infrastruktūras, gan cilvēkresursu darbību. Ņemot vērā A7 un A1 noslogotību ar kravas transportu, tad tā pārvirzīšana uz dz.c. būtu pat ļoti vēlama - ilgāk kalpotu asfalti, samazinātos intensitāte, palielinātos satiksmes drošība vismaz tajā aspektā, ka mazāk fūres jādzen, šoferiem būtu mazāka nepieciešamība pārkāpt darba/atpūtas laikus. Pašam tētis kādu laiku atpakaļ uz poļiem kravas veda. No bāzes Latvijā līdz bāzei Polijā un atpakaļ līdz Bauskas stāvvietai bija par 1h vairāk jābrauc kā atļauts vienā dienā, ne jau tu stāsies nost kkur leišu celamalā, ja vēl pēc stundas varēja nostāties Bauskā un aiziet mājās pagulēt...

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 2 Atbildēt

1. Liela daļa ierobežojumu kravas pārvadātājiem ir raditi mākslīgi, konkurences mazināšanai, arī atpūtas režījuma izvēlētais dalījums nav īsti fizioloģiski pamatots, katrā gadījumā "bezpārtraukuma" braukšanas limits ir pakārtots "biznesa interesēm" ne reālai vadītāja modrības noturībai .

2. dzelzceļa sliedes un viss ap tām arī ir jāuztur, un tās stabili nav lētas, citādi no ātruma tur nebūs ne smakas

3. Pasaulē nekad nelaiž kravas transportu ar pasažieriem vienā "maisā", jo tās sanāk tādas kā šķērssubsīdijas, kas arī čakarē konkurenci, kaut ar to pašu aviāciju, vai satiksmes autobosiem.

Un diemžēl.pasažieru vilcieni strādā tikai pie noteikta iedzīvotāju un "pasažieru" blīvuma. Šajā kontekstā stacijas Rīgā un RIX, ir stulbuma kalngals, price/performance pilnīgi pakaļā ...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

RIX ir tāpēc, lai RB kalpotu kā tramvajs, ar kuru aizbraukt līdz lidostai no tallinas un viļņas, lai lidotu tālāk

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

"Un diemžēl.pasažieru vilcieni strādā tikai pie noteikta iedzīvotāju un "pasažieru" blīvuma. " - pareizāk būtu bijis "noteikti pasažieru vilcieni strādā tikai pie noteikta iedzīvotāju blīvuma". Tam pašam dzelzceļa pasažieru transportam ir iespējami dažādi mazbudžeta risinājumi - teiksim, briti kādu pusgadsimtu atpakaļ būvēja priekš sevis "vilcienus", bāzētus uz autobusiem, un kuri arī degvielu patērēja kā autobusi... Tas ka mums valsts uzņēmums visu grib pa kruto jo tā vairāk naudas var apgrozīt, un vieglāk aizklapēt nevēlamas līnijas, ir cits stāsts...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

1. Tā jau tas sociālisms darbojas. Kādēļ atpūta ir noteikta mašīnām, nevis šoferiem? Sensenos laikos pasts mācēja mainīt zirgus, nevis likt pasta karietes dīkstāvē. Kadēļ nevar kā aviācijā, kur drošības pasākumi ir daudz nopietnāki?

2. Protams, un ja ir dārgi, tad jāuzspiež ar varu?

3. Nebūs taisnība - pasažieru transports ierasti pārvadā vieglās prioritārās kravas visās nozarēs. Un kā kvalificēsi prāmi, kurš ved fūres un tūristus?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

3. punkta dēļ jau arī ir tas RIX pievilkts klāt, citādi tas iekš LV nestrādātu - nav atbilstošu noliktavu un termināļa, tik es joprojām domāju ka tas nesteādās, jo pedējā gada laikā diezgan daudz no EU amazoniem esmu visu ko sūtījis, un nāk ar baigiem līkločiem... tāpat ari mūsu tirgotās tehnikas piegādes ...

P.S. Un vēl prikolīgāks bija kolēģa Yaris GR maršruts ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Maksāji tam Amazonam par prioritāro piegādi vai tomēr sūtīji ar standartu un tagad piesauc līkločus servisam, kuru neesi izmantojis?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Man nevajag prioritāro piegādi, pie kam tādā ceļā mums nāk tikai daļas tehnikai ar konkretiem supporta ligumiem (tip next business day). Pie kam prioritārais jau kāreiz arī neparādīs loģistikas centru izvietojumu un "starpsavienojumus".

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Tāda pasena bauma skanēja, ka RB tiek bīdīts no somu puses, lai vadātu kravas. LV pasažieri tur ir sekundārs efekts.

Patiesībā no Skandināvijas uz D-Eiropu labāka ceļa nav.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Geo-nazi: Somija nav Skandināvija, Skandināvijai jau ir tilts starp SE un DK

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nesen ir parakstīts jauns protokols starp Somijas un Igaunijas valdībām, bet tas ir tikai par iespēju pētīšanu:

Igaunijas valdība piektdien ( 23.04.2021) pilnvarojusi ekonomikas un infrastruktūras ministru Tāvi Āsu parakstīt ar Somiju nodomu protokolu par tuneļa būvi zem Somu līča.

" ja nu arī tuvāko desmit gadu laikā kaut kas notiks, tad runa varētu būt par ekoloģisko izpēti un ekonomiskās efektivitātes izvērtējumu."

skaties.lv/zinas/arvalstis/igaunija-un-somija-plano-parakstit-nodomu-protokolu-par-tunela-buvi-zem-somu-lica/

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka Angry Birds personība soms Peter Vesterbacka joprojām neliekas mierā ar Tallina-Helsinki tuneļa ideju, kaut gan Igaunija jau izteikusies noraidoši attiecībā uz varbūtēju ķīniešu finansējumu.

www.thetimes.co.uk/article/angry-birds-entrepreneur-peter-vesterbacka-hatches-plan-for-13bn-tunnel-dfr9jxjhl

www.globalconstructionreview.com/news/estonia-set-reject-chinese-backed-plan-build-tunne/

anoagask Reģ.: 18.06.2019
4 0 Atbildēt

80km tunelis, kas pievieno 5.5M somu eiropai vs 40km tunelis, kas pievieno 66M britu eiropai

jēgu pārdzēris soms

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: 1. Liela daļa ierobežojumu kravas pārvadātājiem ir raditi mākslīgi, konkurences mazināšanai, arī atpūtas režījuma izvēlētais dalījums nav īsti fizioloģiski pamatots, katrā gadījumā "bezpārtraukuma" braukšanas limits ir pakārtots "biznesa interesēm" ne reālai vadītāja modrības noturībai .

2. dzelzceļa sliedes un viss ap tām arī ir jāuztur, un tās stabili nav lētas, citādi no ātruma tur nebūs ne smakas

3. Pasaulē nekad nelaiž kravas transportu ar pasažieriem vienā "maisā", jo tās sanāk tādas kā šķērssubsīdijas, kas arī čakarē konkurenci, kaut ar to pašu aviāciju, vai satiksmes autobosiem.

Un diemžēl.pasažieru vilcieni strādā tikai pie noteikta iedzīvotāju un "pasažieru" blīvuma. Šajā kontekstā stacijas Rīgā un RIX, ir stulbuma kalngals, price/performance pilnīgi pakaļā ...

1. Nu pieņemu, ka uz kaut kādā pētījuma pamata ir tās 9h saliktas, šoferu veselībai un satiksmes drošībai šādi ierobežojumi par sliktu nenāk.

2. Nav lēti, bet, manuprāt, tikai uz pasažieru pārvadājumiem neviens pārvadājumu bizness nevar darboties, jo tas ienes daudz mazāk naudas kā kravu bizness. Respektīvi, ja par visu infrastruktūru būtu jāmaksā tikai ar cilvēku braucieniem, lidojumiem.

3. Par infrastruktūru maksā izmantotājs atkarībā no apjoma. Piem. Dz.c. jo vairāk kravu iziet cauri Latvijai, jo vairāk naudas tie atstāj, jo efektīvāk var izmantot kaut to pašu pārbrauktuves sargu, kurš var tikpat labi 1x dienā iziet un karogu pacelt, vai arī 101x. Alga visticamāk tā pati būtu, tikai pirmajā gadījumā to apmaksā viena reisa pasažieri, otrajā 101 reisa kravas +pasažieri, līdz ar ko kopumā no tā 101 var prasīt mazāk procentuālo daļu par sarga darbu, ja jāpaklanās 1, tad tas sanāks dārgi.

Par stacijām grūti komentēt, man ceļojot patīk, ja var ar vienu transporta veidu, vienu transportu nokļūt no pilsētas x uz pilsētas y lidostu. Ja būtu stacija tikai RIX, tad pazūd dz.c. savienojums ar autobusiem, ostu, vietējiem vilcieniem, pa starpai no lidostas jātiek uz centrālo staciju un zinot tos takšu karus ik pa laikam, domāju ka tā pat ir labāk.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

1) Nu normāli cilvēkam nevajadzetu sēdēt praktiski vienā un taja paša pozā diži vairak par 3 stundām, ja runatu par veselību, uzmanibas noturibu utml., bet nu tas tad padaritu kravas oārvadajumus 'lēnus".

2) Darboties var, bet jautajums par mērķiem un finansēm, ja mērķis ir piem. atbrīvot pilsētu no trabsporta, vai ja ir doma ka no pilsētas centra līdz lidostai var ātri nokļūt utt. tad reizēm ir pilnīgi pieņemami subsidēt pasākumu, bet tīros kravu pārvadajumus likt vienā maisā ar pasažieriem - tas čakarē tos pārvadātājus kas to pašu darbu var veikt lētāk, jo pasažieru pārvadājumi bieži tapat tiek subsidēti, tadēļ "tīrās izmaksas" ir jāzin

3) ta tam arī būtu jāstrādā, taču mēslabi zinam kas mums ir sanācis ar enerģijas pārvades tarifiem ;)

Par stacijām - ir pareizi, ka svarigakos galamērķus savieno, bet vai darīt to ar ātrvilcienu, kura kustības biežums nez vai atbildīs teiksim avioreisu biežumam, nu ir ta kā mazliet naivi, un diez vai pareizi.

insekc Reģ.: 24.03.2003
2 0 Atbildēt

Par pēdējo. domāju, ka RB stacija RIX ir ļoti laba doma. Leiši un igauņi varēs no RB pārsēsties uz AirBaltic. Arī Parīzē TGV stacija ir CDG lidostā. Ir atpūtas telpas/lafejnīcas, kur pagaidīt vilcienu vai lidmašīnu. Ceļojot cenšos cik iespējams minimizēt pārsēsanos/pārbraucienu skaitu.

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Arī jā. Katra pārsēšanās palielina risku kaut ko nokavēt un pagarina ceļojuma laiku

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
3 1 Atbildēt

anoagask rakstīja: 80km tunelis, kas pievieno 5.5M somu eiropai vs 40km tunelis, kas pievieno 66M britu eiropai

jēgu pārdzēris soms

nemaz ne - soms ir gudrs - varēs ātrāk aizbraukt pēc igauņu lētā šņabja

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti