Vai Eiropā paliks spēkā aizliegums tirgot jaunus auto ar iekšdedzes dzinēju 2035.gadā?

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Drīz vai vēlu, bet pagaidām lēmums ir spēkā - Eiropā nedrīkstēs pārdot jaunus vieglos pasažieru automobiļus ar iekšdedzes dzinējiem pēc 2035.gada!

Paliks šis spēkā vai nāksies šo termiņu pagarināt, atcelt!

 
1 2 3
Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Atkal kko aizrunājušies - franču meitenes, baltie, melnie. Tad kāds ir ekspertu viedoklis - vajag tos dīzelīšus vēl pārdot? Manā uzskatā, ka tāds ir arī mērķis - vairs tos nepārdot un, protams, būs arī kādi izņēmumi. Diskusija notiek par hibrīdiem lauku rajonos, jo elektro uzlādes tīkls nebūt ne visur Eiropā ir ideāls. Atiecīgi būs reģioni, kur būs hibrīdi atļauti iegādaties. Vienīgais tāpat tas būs puslikvīds pirkums, jo pilsētu iedzīvotājiem tos nevarēs otreizēja tirgū nopardot.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

Tad jau diezgan skaidri pasaki, ka pilsētu iedzīvotājiem būs jāsēž pilsētās un tie nekur nedrīkstēs braukt. Ak jā, lauķi uz pilsētu ar nedrīkstēs braukt. Izklausās, ka diskusijā jau notiek tikai par degvielas veidu, vai nē?

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 1 Atbildēt

Lauķi uz pilsētu nevarēs aizbraukt, jo viņiem nebūs kur to drandali lādēt. Ja viš nevar tējkannu un veļeni vienlaicīgi ieslēgt, tad kā to dampi uzlādēs? 

Daudzstāveņu pilsētniekam tas pats. Sēdēs savā dzīvoklī un brauks ar trambaju tik tālu, cik tas iet.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Es atbildu uz topika virsrakstā uzdoto jautājumu, ne spriedelēju par degvielas veidiem. Taču ir kopējais virziens un valstīm tiks uzdots izveidot uzlādes tīklu, bet konstatēs, ka daudzās nomalās vietās to nevarēs izdarīt un tāpēc būs daži izņēmumi. Piemēram Alpu vai Karpatu kalnu attālas apdzīvotās vietās. Nu ne jau es te domāju Jaunpili vai Mālpili. Tur nevajadzētu būt nekādiem izņēmumiem.

Vacieši protams spiedīs uz sintētisko degvielu, bet tur jau norādīts, ka tas ir tupiks kamēr tā sintētiskā degviela nemaksās tik pat, ka dīzelītis. Tāpēc kompromiss būs hibrīds atsevišķos rajonos, kas nu īpaši neko neietekmēs kopējo pārdodamo ratu apjomā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

Žēl, ka tu nesaproti, ka elektrība ir degvielas veids un spriedelējot par atteikšanos no fosilās degvielas tu dari tieši to - spriedelē par degvielas veidiem. Un vienlaikus - par politisko spiedienu pāriet uz degvielu, kura ne vien ierobežo pārvietošanās brīvību, bet arī ir visnotāļ ērta, lai momentāni pakļautu iespējami nepaklausīgos ar vienu slēdzīti.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Mērkis ir izmeši, ne degvielas veids. Tāpēc nolēma nepārdot izmešus radošus ratus. Kas te ir neskaidrs?

Es saku, ka būs dažādi lobisti, kas bez elektrības brīdis savas idejas. Es redzu tikai vienu izņēmumu, kur varēs iegādāties hibrīdus. Vai tu saskati, ka 51% eiroparlementāriešu ieklausies tevī un sāks runāt par pārvietošanas brīvību?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 2 Atbildēt

Izmeši ir propaganda. Mērķi tu atsakies atzīt.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 1 Atbildēt

Ko es atsakos, wtf?

Es izteicu savas domas, ne kko atsakos.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Jā, tieši tā. Tu izteici savas domas, ka izmeši ir mērķis. Kas attiecīgi nozīmē, ka atsakies atzīt, ka mērķis ir vara un izmeši ir līdzeklis tās iegūšanai, jo domā savādāk.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

BEV jūsmiņi - lūdzu padomājat par šo aspektu:

www.youtube.com/shorts/Fh2b2VOPb9c

Kaut kur jau to naudu būs tāpat jāņem ... un pagaidām BEV izklaides tiek "sponsorētas" ... pat ļoti ...

darklight Reģ.: 29.10.2013
9 0 Atbildēt

Par izmešiem es sākšu domāt, kad beigsies visi kari, kur nemitīgi viss sprāgst un deg, un piesārņo trakāk nekā jebkurš transports. Kad visas ogļu stacijas būs nomainītas uz atomelektrostacijām vismaz Eiropā. Kad tiks izgudroti reāli strādājoši ekoloģiski risinājumi jūras un aviosatiksmei un kad Masks apzaļumos pārsimts hektārus kāda tuksneša par katru izšauto raķeti. Pagaidām pilnīgi pajāt, jo planētas mērogā nemainītos nekas pat ja visa Latvija sakāptu kokos un sāktu pārtikt tikai no svaigām sēnēm.

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
7 0 Atbildēt

Pat ja visa eiropa sakāptu kokos, tāpat maz kas mainītos!

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Jā, jā ātrumā no 37 min 🙈

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Ļoti ātri tiku līdz tam, ko jau varēja gaidīt - propagandai par to, kā ļaunie naftinieki neļauj braukt ar kvazirtonisko pipelizatoru. Pašā sākumā parāda pāris ICE variācijas, par kurām var atrast tehniski interesantus un detalizētus skaidrojumus, kādēļ šie dzinēji nav iedzīvojušies masveida produkcijā. Un pāriet uz tiršanu par braukšanu ar gaisu, nosaucot to par "dzinēju". Jā, protams, saspiestu gaisu VAR izmantot kā enerģiju analogi kā to dara tvaika dzinējs ar tbaika spiedienu. Bet izlaiž pašu galveno - tas saspiestā gaisa balons ir tikai akumulators - ne vārda par to, kā tad iegūst enerģiju tā gaisa saspiešanai un kā to saspiež. Un protams kroņa numurs ir pavilkties uz to, ka elektrolīze un ūdeņradis ir "aizliegti" 😂

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Vārds "aizliegts" attiecībā uz dzinējiem, vibratoriem un matu sakārtojumiem ir pat ne propaganda, bet kliedzošais virsraksts Youtube video ar lūgumu nu, taču uzklikšķini uz manis ;)

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

darklight rakstīja: Par izmešiem es sākšu domāt, kad beigsies visi kari, kur nemitīgi viss sprāgst un deg, un piesārņo trakāk nekā jebkurš transports. Kad visas ogļu stacijas būs nomainītas uz atomelektrostacijām vismaz Eiropā. Kad tiks izgudroti reāli strādājoši ekoloģiski risinājumi jūras un aviosatiksmei un kad Masks apzaļumos pārsimts hektārus kāda tuksneša par katru izšauto raķeti. Pagaidām pilnīgi pajāt, jo planētas mērogā nemainītos nekas pat ja visa Latvija sakāptu kokos un sāktu pārtikt tikai no svaigām sēnēm.

Var arī no kaltētām, marinētām un sālītām 🙈

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 2 Atbildēt
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Raksts tik tizls, ka pat nevar saprast vai tas ir par takšiem vai nomas auto. OXDrive jau kādu laiku piedāvā braucienus ar Teslām.

Volx Reģ.: 22.11.2018
1 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Jā, tieši tā. Tu izteici savas domas, ka izmeši ir mērķis. Kas attiecīgi nozīmē, ka atsakies atzīt, ka mērķis ir vara un izmeši ir līdzeklis tās iegūšanai, jo domā savādāk.

Hmm, tā jau var zin vis visādus pekstiņus piedomāt klāt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Klāt ko un kam?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 4 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Jā, tieši tā. Tu izteici savas domas, ka izmeši ir mērķis. Kas attiecīgi nozīmē, ka atsakies atzīt, ka mērķis ir vara un izmeši ir līdzeklis tās iegūšanai, jo domā savādāk.

1) aizej paelpo to izmešu propogandu kādā kalkutā vai bamako

2) elektro auto pat ja elektrība nāk ir 100% no fosilajiem resursiem ir lielāks lietderīobas koeficients, BET no fosilajoem nāk tikai daļa (un aizvien mazāka daļa) no pieejamās elektrības tīklā

3) stumjot savu propogandu tu atkal un atkal apliecini, ka esi vai nu maigi sakot neinformēts, vai kā nebūt politiski vai ekonomiski angažēts, lai šādu sviestu stumtu 

esmu jau izteicies, ka izskatās, ka tu esi pie iauto ieangažēts trollis - iespējams, ka citos interneta resursos zem cita segvārdeļa tu stum tieši tādu pašu melu un puspatiesību propogandu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 2 Atbildēt

Projekcija? Jo pats esi angažēts trollis?

1) kāds tam sakars? Patiesībā jau tieši otrādi - TUR neviens izmešus neierobežo. Un vēl piedevām vienā maisā, kā jau angažētam propagandas trollim jauc visus "izmešus".

2) Elektroauto ir labāks lietderības koeficients tikai pašam par sevi - kopā ar elektrības ražošanas lietderības koeficientu, pārvades zudumiem un baterijas pašizlādi tas ir DAUDZ sliktāks nekā ICE, bet to jau ngažēts propagandas trollis nestāstīs. Un jā, taisnība, no fosilajiem nāk tikai daļa (jo 60% taču ir tikai daļa...), tik maz, jo 30% ir AES un hidro. Un tā tava "pieaugošā daļa" - saule+vējš ir knapi pārkāpuši 10% un jau sajājuši cenas un tīkla stabilitāti līdz nejēdzībai. 

3) un kas ir mana propaganda? Relaitāte, ka "zaļā" Vācija ir tik tālu sačakarējusi savu enerģētiku, ka nākas atgrizties pie gandrīz sliktākā iespējamā elektrības avota? www.powermag.com/germany-restarts-coal-fired-generation-to-support-winter-power-supply/

Kurš te patiesībā ir angažēts trollis un kuru politiku ar meliem un puspatiesību stumj, neko daudz nav jādomā.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
4 3 Atbildēt

Turpini vien atgremot naftas un gāzes industrijas sponsorētā PragerU gudrības, un júsmot par Putina fana Takera apšaubāmajiem jociņiem

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 2 Atbildēt

Precīzi. Kad nav ko atbildēt pēc būtības - meli un ad hominem.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 2 Atbildēt

Tev pēc būtības ir atbildēts 101 reizi

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 2 Atbildēt

Turpini vien melot. Pat tagad - diskusijā par ES izmešu regulām tu piesauc Kalkutu un Bamako. Stāsti puspatiesības par elektroauto lietderības koeficientu. Un izdomā kaut kādus pilnīgus nesaistītus melus par PragerU un Takeru, kam nav NEKĀDA sakara ar tēmu

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 1 Atbildēt
imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

Tā klimatneitralitāte ir tīrā blēdīšanās. Jautājums, no kurienes nāk tās izejvielas, vispirms tērauds, kuru ražošanā bez "ļaunas ietekmes uz klimatu nevar iztikt ? Pamatā no Ķīnas. Puse Vācijas tērauda, piemēram, tiek importēta. Tā ietekme uz klimatu vienkārši tiek "autsorcēta" Ķīnai.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
2 0 Atbildēt

Vislielākais piesārņojums pasaulei ir cilvēks. Pats stulbākais, ka viņš par to uzturēšanos vēl pats maksā.

Volx Reģ.: 22.11.2018
2 0 Atbildēt

Tad jau daļeji problēma ir atrisināta. Pēc prognozēm 2100.g., ja nekas nemainīsies, Ķīnas iedzīvotāji būs tikai puse no šodienas skaitļa. Vēl nopietnāki cipari ir Dkorejā 0.9, Japāna nedaudz atpaliek un tādas tendences ir visā R pasaulē. Ja Spānija, Itālija jau pierasts, ka vidienē ciemati stāv tukši un vietēja vara bez maz vai dāvina mājas, tad tagad arī Horvātijā līdzīgas iniciatīvas ievieš. Tas pats LV - vidienē paliek tukšāka un tukšāka. Taka viss ir OK, ja tā grib skatīties.

1984 Reģ.: 30.11.2021
1 0 Atbildēt

Toties ir citi, kuri veiksmīgi vairojas - pirms pāra dienām LR1 drusku apskatīja tādu valsti Togo - tur 40% iedzīvotāju ir vecumā līdz 14 gadiem. Ar visām no tā izrietošajām sekām...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 1 Atbildēt

Arī Āfrikā ceļas dzīves līmenis un jau šobrīd reģenerācija ir zem 1. Līdz 2100 skaita pieaugums turpināsies dēļ dzīves līmeņa pieauguma radītā dzīves ilguma pieauguma. 

Togo tur maz ko maina vairs

1984 Reģ.: 30.11.2021
4 0 Atbildēt

Līdzīga tendence, kā minētajā Togo, ir visā Āfrikā. Vairojas kā savvaļas kaķi, ir mazizglītoti, mūsdienu medicīna nodrošina, ka izdzīvo 9 no 10 jaundzimušajiem..... Tad, kādā jaukā brīdī, kāpj gumijas laivā un peld uz Eiropu - jo te ir pieejama pārtika...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 1 Atbildēt

Kas domāts ar "reģenerāciju zem 1" ?

Āfrikas iedzīvotāju skaits pēdējā gadsimta laikā ir strauji pieaudzis[1], un līdz ar to ir vērojams liels jauniešu īpatsvars, ko vēl vairāk pastiprina zemais paredzamais dzīves ilgums, kas ir mazāks par 50 gadiem dažās Āfrikas valstīs[2]. Tiek lēsts, ka kopējais iedzīvotāju skaits 2020. gadā ir vairāk nekā 1,3 miljardi[3], un pieauguma temps ir vairāk nekā 2,5 % gadā. Kopējais dzimstības koeficients (dzimstības skaits uz vienu sievieti) Āfrikā 2018. gadā ir 4,7, kas ir augstākais rādītājs pasaulē saskaņā ar Pasaules Bankas datiem.[4] Visvairāk apdzīvotā Āfrikas valsts ir Nigērija ar vairāk nekā 206 miljoniem iedzīvotāju 2020. gadā un pieauguma tempu 2,6% gadā.[5]

en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Africa

Un ikgadējais pieaugums Āfrikā kopumā ir virs 2%

www.worldometers.info/world-population/africa-population/

mefisto Reģ.: 22.05.2017
1 3 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Turpini vien melot. Pat tagad - diskusijā par ES izmešu regulām tu piesauc Kalkutu un Bamako. Stāsti puspatiesības par elektroauto lietderības koeficientu. Un izdomā kaut kādus pilnīgus nesaistītus melus par PragerU un Takeru, kam nav NEKĀDA sakara ar tēmu

Ar Takeru ir diezgan liels sakars. Sekoju līdzi taviem komentāriem jau ilgu laiku. Vairākās jomās tavs viedoklis (vakcinācija, klimata jautājumi, demokrātijas jautājumi, Krievijas loma karā...) sakrīt ar Takera viedokli. Kā to skaidrosi?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 0 Atbildēt

Zajebis... Mans viedoklis par to, cik ir 2+2, arī visticamāk sakrīt ar Takera viedokli. Iespējams, pat ar tavējo un vēl kāda. Nekā neskaidrošu. 

Par Krieviju melo - tur mans viedoklis pavisam noteikti nesakrīt ar Takera. Par pārējo būtu jāiet detaļās - virspusēji paskatieties jau var apgalvot, ka "sakrīt", lai arī tā nav gluži patiesība.

imzz Reģ.: 27.02.2015
8 0 Atbildēt

Guterēša organizācija ANO, skandinot par cilvēka ietekmi uz klimatu, izvairās pieminēt to, ka cilvēka ietekme uz dabu ir proporcionāla cilvēku skaitam.

Šeit Latvijai pienākas lielā medaļa no Darvina, jo mūsu ir tikpat, cik 1920.gadā , nepilni 2 miljoni. Cik bija cilvēku pasaulē 1920.gadā ? Pēc ANO aplēses, 1.86 miljardi. Cik ir tagad ? Jau 8 miljardi, 4.3 reizes vairāk. Tātad, ir gluži apvainojoši mums rīvēt degunā "klimatu", jo mēs neesam laiduši pasaulē 6.7 miljonu klimata apdraudētāju, kas būtu noticis, ja būtu sekojuši pasaules tendencēm. Šos ciparus būtu vēlams uzrādīt Briselē, kad atkal kārtējā diskusija par "klimatu notiks.

Viencexpercs Reģ.: 26.11.2023
0 2 Atbildēt

ZZZZ rakstīja: Vislielākais piesārņojums pasaulei ir cilvēks. Pats stulbākais, ka viņš par to uzturēšanos vēl pats maksā.

tādas problēmas var atrisināt arī karš. Liels, globāls.

Varētu sadalīt Āfriku, vai Āziju. 

Ja man būtu teikšana, es jau sen izveidotu aliansi krievijas sadalīšanai. Nevis šitai, mistiskajai, par kuru sapņo pamuļķi. Bet īstu. savilkt kartē līnijas un sadalīt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 1 Atbildēt

Tagad pastāsti sīkāk, kādu karti tu zīmētu un no kā veidotu aliansi. Nu tā - ignorējot realitāti, ka tāda karte jau eksistē, tikai alianses veidošana nesokas, jo lielākie dalītāji būtu Sji un Erdogans, kas nemaz neiepriecina sejas glābēju aliansi, kura jau ir izveidota un tiekas Ramšteinā.

Arī būtu interesanti uzzināt par kuru "mistisko" tu un tavi pamuļķi sapņo.

Viencexpercs Reģ.: 26.11.2023
0 1 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Tagad pastāsti sīkāk, kādu karti tu zīmētu un no kā veidotu aliansi. Nu tā - ignorējot realitāti, ka tāda karte jau eksistē, tikai alianses veidošana nesokas, jo lielākie dalītāji būtu Sji un Erdogans, kas nemaz neiepriecina sejas glābēju aliansi, kura jau ir izveidota un tiekas Ramšteinā.

Arī būtu interesanti uzzināt par kuru "mistisko" tu un tavi pamuļķi sapņo.

lai jau sji un erdogans dala. Es domāju, ka arī ASV atrastos arī tādi, kas arī gribētu nogrābt kādu papildus teritoriju. 

Eiropas komunistus es neskaitu. Viņi uztaisīja Padumjo savienību, krieviju un viņi tikai domā, kā glābt tevis pieminēto seju. 

Vienmēr esmu teicis, ja Ķīna uzbruks Krievijai, ES un iespējams, ASV nostāsies Krievijas pusē.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Ko tad murgo par aliansi, ka pats skaidri pasaki, ka lielie "aliansētāji" ASV un ES ir Krievijas, nevis tās potenciālo dalītāju pusē?

Kuru teritoriju ASV grābs? Sibīriju ar desantu no Aļaskas? Vai kā esi to iedomājies?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Iznākums šajā shēmā vienmēr būs sūdīgs. Atceries, ka tās ir kodolvalstis.

Viencexpercs Reģ.: 26.11.2023
2 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Ko tad murgo par aliansi, ka pats skaidri pasaki, ka lielie "aliansētāji" ASV un ES ir Krievijas, nevis tās potenciālo dalītāju pusē?

Kuru teritoriju ASV grābs? Sibīriju ar desantu no Aļaskas? Vai kā esi to iedomājies?

Krieviju nav jau grūti sagrābt. Grūti bija, kad pārvietojās ar zirga pajūgiem pa dubļiem.

Viens smieklīgs raksts, kas nav tālu no patiesības:

spoki.lv/joki/SAKAS-KARS-Kiniesi-uzbruk-krieviem-/810663

Viencexpercs Reģ.: 26.11.2023
2 0 Atbildēt

p.s.

aplūkojiet datumu, kad tas bija rakstīts. Laikā, kad latvieši jūsmoja par krievijas varenību.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 1 Atbildēt

Nu, lai sagrābtu Krieviju vajag desantēties Maskavā un paņemt pie pakaļas kružok Putina, kādus pārdesmit cilvēkus.

Pēc tam uztaisīt visai tautai pārraidāmu TV video ierakstu, kur Putins saka:

Godājamie Krievijas pilsoņi! Kā jau nojautāt, Slepena Pasaules valdība tiešām pastāv. Tās pārstāvji ieradās Krievijā, mums ar viņiem bija ilga saruna, rezultātā mēs nolēmām nozīmīgas valsts funkcijas deleģēt minētās Pasaules valdības pārstāvjiem. Izmaiņas konstitūcijā notiks tuvākajā laikā. Visus pilsoņus un iedzīvotājus lūdzu saglabāt mieru un turpināt pildīt līdzšinējos pienākumus. Jaunās valdības rīkojumi ar manu parakstu sekos tuvākajā laikā. Jebkāda nemieru celšana tiks apspiesta ar visu likuma bardzību.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
3 0 Atbildēt

Lai neitralizētu Krieviju, pirmkārt bez jokiem jāmaina vara Briselē un Vašingtonā. Lai neitralizējot Krievijas cilvēkēdājus, neatkārtotos kārtējā minstināšanās par cilvēkēdājus tiesību ievērošanu.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Varbūt varam savākt parakstus/Par! un iestāties iekš ASV. Lai tas Turmps mūs izpērk na/uj no šhitās tagadējās apdraudētās euroteritorijas.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 1 Atbildēt

Vajag pieteikt karu un tad padoties!

1984 Reģ.: 30.11.2021
0 1 Atbildēt

Un aizvāc mūs visus, un zemi arī, prom pāri okeānam. Tuvāk pie sevis

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt
msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

topinamburs rakstīja:

Bradypus rakstīja: Jā, tieši tā. Tu izteici savas domas, ka izmeši ir mērķis. Kas attiecīgi nozīmē, ka atsakies atzīt, ka mērķis ir vara un izmeši ir līdzeklis tās iegūšanai, jo domā savādāk.

1) aizej paelpo to izmešu propogandu kādā kalkutā vai bamako

2) elektro auto pat ja elektrība nāk ir 100% no fosilajiem resursiem ir lielāks lietderīobas koeficients, BET no fosilajoem nāk tikai daļa (un aizvien mazāka daļa) no pieejamās elektrības tīklā

3) stumjot savu propogandu tu atkal un atkal apliecini, ka esi vai nu maigi sakot neinformēts, vai kā nebūt politiski vai ekonomiski angažēts, lai šādu sviestu stumtu 

esmu jau izteicies, ka izskatās, ka tu esi pie iauto ieangažēts trollis - iespējams, ka citos interneta resursos zem cita segvārdeļa tu stum tieši tādu pašu melu un puspatiesību propogandu

Trešais vairāk attiecas uz tevi - tu te stāsti pilnīgas pasakas, kam nav nekāda sakara ar realitāti vai fizikas likumiem...

Nu tad iziesim uz to otro. Iesākumam, lai iesildītos - atceries to bildi, kur BMW i3 lādējas no lādētāja, ko darbina blakus novietots dīzeļģenerators? Jā, to pašu, no kuras tika uztaisītas miljons memes. Tā bilde tika nofočēta Nullarborā - tur ļautiņi ar tev līdzīgu domāšanu taisīja eksperimentu - es te lasu arī ka tas ģenerators darbojās ar biodīzeli. Jebkurā gadījuma - vai zini kāds tur bija degvielas patēriņš? Šoseja, silts, saulains laiks, mašīnas ar labu aerodinamiku, dīzeļģenerators, kur dīzeļdzinējs darbojas visoptimālākajā režīmā - vajadzētu būt ekonomiski, vai ne? Bet realitātē Tesla Model S bija ap 6l/100 km, un visiem citiem mazajiem brīnumiem - kaut kas ap 5l/100 km. Es zinu mašīnas kas tādos apstākļos patērētu ne vairāk par 4 litriem, un viena otra tuvotos 3 litriem... Kur ir tas tavs "lielais lietderības koeficients"?

Un tagad paceļam fizikas likumus. TECā esošās tvaika turbīnas lietderības koeficients ir 35-42% robežās, atkarībā no modernuma. Elektrotīkla - ne vairāk par 90% [Sadales Tīkli apgalvo kaut ko stipri zemāku, neatceros, vai tik nebija kādi 70%]. Tātad jau rozetē tas lietderības koeficients ir ne vairāk par 38%. Abet par pašu mašīnu - es nezinu cik liels lietderības koeficients ir lādētājam, bet tas pilnīgi noteikti nav 100% [pieņemu ka 90-95% robežās] - aķa nominālais lietderības koeficients ir 90%  - motoram mūžīgi apgalvo 95%, pieņemsim to par patiesību - un kārbai, zinot ka līdzīgām kārbām normālajās mašīnās par normu pieņem 85%, te arī diez vai būs daudz labāk - nu pieņemsim ka 90%, bet esmu skeptisks ka tik daudz.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kas mums sanāk? Ka pašai mašīnai liederības koeficients labākajā gadījumā ir 73% - un tas pie noteikuma ka tu neieslēdz lukturus vai kaut ko citu, kas patērē akumulatoru. Saliekam šos abus ciparus kopā - un iegūstam rezultātu kas noapaļojas uz augšu kā 28% - un atceries ka tas ir LABĀKĀ scenārija rezultāts. Cik varētu būt sliktākais? 18%. Un tas ir tikai sliktākais, kas iespējams siltā laikā un braucot ar maigu kāju - jo ja sāk agresīvi lietot labo pedāli, litija jonu aķa lietderības koeficients teorētiski var kristies līdz pat 25% [realitātē gan tas nebūs iespējams, bet es pieņemu ka no 90% nolaisties līdz kādiem 60% ir pilnīgi reāli] - un neaizmirsīsim ka aukstākā laikā to aķi jāsilda lai no viņa dabūtu laukā pilnu jaudu, vai arī lai viņu lādētu...

Tātad, mēs esam sapratuši ka elektrisko mašīnīšu faktiskais liederības koeficients ir līdzīgs benzīnniekam - un es pat nesākšu rēķināt kā elektrisko mašīnīšu lielākais svars ietekmē darāmo darbu...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 4 Atbildēt

msh rakstīja: Kas mums sanāk? Ka pašai mašīnai liederības koeficients labākajā gadījumā ir 73% - un tas pie noteikuma ka tu neieslēdz lukturus vai kaut ko citu, kas patērē akumulatoru. Saliekam šos abus ciparus kopā - un iegūstam rezultātu kas noapaļojas uz augšu kā 28% - un atceries ka tas ir LABĀKĀ scenārija rezultāts. Cik varētu būt sliktākais? 18%. Un tas ir tikai sliktākais, kas iespējams siltā laikā un braucot ar maigu kāju - jo ja sāk agresīvi lietot labo pedāli, litija jonu aķa lietderības koeficients teorētiski var kristies līdz pat 25% [realitātē gan tas nebūs iespējams, bet es pieņemu ka no 90% nolaisties līdz kādiem 60% ir pilnīgi reāli] - un neaizmirsīsim ka aukstākā laikā to aķi jāsilda lai no viņa dabūtu laukā pilnu jaudu, vai arī lai viņu lādētu...

Tātad, mēs esam sapratuši ka elektrisko mašīnīšu faktiskais liederības koeficients ir līdzīgs benzīnniekam - un es pat nesākšu rēķināt kā elektrisko mašīnīšu lielākais svars ietekmē darāmo darbu...

Trīs brangas kļūdas. Pirmkārt, dīzeļģenerators. Tas pats nelietderības koeficients kas auto motoram. 

Otrkārt. TEC siltums nav zudums. 

Treškārt. Elektrību ražo ne tikai TEC 

Par "sīkām" matemātikas kļūdām nerunājot

msh Reģ.: 16.04.2007
0 2 Atbildēt

Kaut kā jau vajag to savu kāršu namiņu uzturēt, jā, tāpēc trīs bargas iedomu kļūdas...

Pirmais - tavs apgalvojums bija "elektro auto pat ja elektrība nāk ir 100% no fosilajiem resursiem ir lielāks lietderīobas koeficients" , atceries? Tavi rietumu sugasbrāļi kā reiz uzskata ka lādējot ar ģeneratoru būs lielāks lietderības koeficients nekā ielejot degvielu mašīnā, bet te - pļurkt, degvielas patēriņš lielāks, tātad arī lietderības koeficients zemāks... Daudz nečakarēsimies, paņemsim wikipēdiju:

"The fuel efficiency of diesel engines is better than most other types of combustion engines,[143][144] due to their high compression ratio, high air–fuel equivalence ratio (λ),[145] and the lack of intake air restrictions (i.e. throttle valves). Theoretically, the highest possible efficiency for a diesel engine is 75%.[146] However, in practice the efficiency is much lower, with efficiencies of up to 43% for passenger car engines,[147] up to 45% for large truck and bus engines, and up to 55% for large two-stroke marine engines.[1][148] The average efficiency over a motor vehicle driving cycle is lower than the diesel engine's peak efficiency (for example, a 37% average efficiency for an engine with a peak efficiency of 44%).[149] That is because the fuel efficiency of a diesel engine drops at lower loads, however, it does not drop quite as fast as the Otto (spark ignition) engine's" - redzi? Dīzeļdzinējs ir efektīvāks nekā tvaika turbīna - vienkārši neviens nemēra mašīnas degvielas patēriņu ogļu kilogramos, kā arī dīzeļus reti darbina ar dabasgāzi

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Otrkārt - TEC siltums nav zudums tikai tad, ja tam ir patērētājs. Kur tu liksi to siltumu vasarā? Un kāpēc tev šķiet pašsaprotami ka tas siltums tiks patērēts - jo CO2 kvotu dēļ pie mums tā Rīgas TECus darbina? Pasaules prakse ir - pie atomelektrostacijām un TECiem ir vienmēr kūpoši dzesēšanas torņi; tur tas siltums izkūp gaisā.

Treškārt, protams - bet tu atceries to savu apgalvojumu? Kā arī - hidrojaudas jau bija iztērētas pirms elektriskajām mašīnām...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Jauki dzīvot iedomu pasaulē, kura var attaisnot sapņus, kam nav sakara ar realitāti. TEC siltums diemžēl IR zudums - tieši zaļās politikas shēmu rezultātā radies. ir.lv/2023/09/29/atlikumsiltums-nepratiga-izskerdiba-krizes-laika/

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 4 Atbildēt

Vasarā TEC siltuma un balansēšanas problēmu risina ar HES, Sauli, Vēju un nesen uzstādītajiem sinhronajiem kompensatoriem, kad tvaika tubīnas vietā darbojas elektriski - mehāniskas kompensācijas iekārtas.

ast.lv/lv/events/latvija-tiks-uzstaditi-tris-sinhronie-kompensatori-sinhronizacijai-ar-eiropas-parvades-tiklu

Ģeneratora darbināšana ar dīzeļdegvielu un elektroauto lādēšana ir muļķošanās.

Lādēšanai vajadzīgo enerģiju, ja izmanto fosilo kurināmo, tad izmanto dabasgāzi.

Piesārņojums ir arī nesadegušās daļiņas PM10 un PM2.5.

Stacionāri darbinātam dzinējam var uzlikt daudz labākus filtrus un savākt siltumu un pat CO2.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Ģeneratora darbināšana ar dīzeļdegvielu un elektroauto lādēšana ir vislabākais piemērs kā iesmērēt ekofašistiem degunā ka viņu rotaļlietas ar ahūni augsto lietderības koeficientu patiesībā ir ar stipri zemāku lietderības koeficientu kā viņi apgalvo

Man patika vienreiz purnagrāmatā redzēta diskusija elektrisko mašīnīšu grupā; diskusijā, kurā piedalījās arī mendziņš, viens izkrāmēja līdzīgu aprēķinu, tikai ar cietākiem cipariem, tajā skaitā, ST publicēto tīkla lietderības koeficientu - mendziņam nebija ko piebilst vai iebilst...

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 2 Atbildēt

Un tomēr tavs piemērs ir greizs, jo dīzeļģenerators ir visneefektīvākais un visdārgākais enerģijas ražošanas veids (ja nu vienīgi vēl benzīna ģenerators). Neviens nekad pie pilna prāta neražo elektrību ar dīzeļģeneratoru, ja vien ir pieejams kāds cits avots. Teslas lādēšana ar dīzeli ir izeja avārijas situācijā nevis norma.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 2 Atbildēt

Vēlreiz, priekš tiem kam lēni dalec - vidējais elektrisko mašīnīšu jūsmiņš uzskata ka dīzeļģenerators ir efektīvāks par mašīnā esošu dīzeli - viss kas jāpierāda ir ka tā nav. Un par to "neefektīvākais" - šis ir bullšits - lietderības koeficients dīzeļdzinējs + ģenerators noteikti nav zem vidusmēra tvaika turbīnas.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 6 Atbildēt

Tizlo argumentu promotēšana un apspriešana nomāc īstu sabiedrisku interesi par iespējām visādus fosilos, pusfosilos, zaļos un puszaļos aktīvistus un noderīgos nodrošināt un ieviest PATIEŠĀM labāku un ekoloģiskāku ekonomiku.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Ko nu atkal melo? Pat "Zaļā" Vācija ir spiesta restartēt ogļu stacijas un nemaz jau nerunāsim par Ķīnas elektrības ieguvi. Kamēr vien jebkur pasaulē elektrību ir jāražo ar oglēm un kamēr miljardi cilvēku dzīvo vispār bez elektrības, visas bagāto zaļās iniciatīvas ir tīrs politbizness un enerģētikas sadārdzināšana tikai arvien vairāk attālinot nabadzībā dzīvojošo attīstības iespējas. Un nabadzība rada vienlaikus gan nenormālu vairošanos, gan nenormālu piesārņojumu. 

Izlasi vēlreiz rakstu par siltuma vākšanu - dēļ zaļajām idejām par TEC atlikumsiltums NETIEK izmantots, jo tas redz ir par lētu un rada zaudējumus "zaļajiem" sildītājiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

"Stacionāri darbinātam dzinējam var uzlikt daudz labākus filtrus".

Var. Bet tagad, lūdzu precīzos ciparos - cik liela atškirība ir filtru spējā un kā tā atsver bateriju ražosanas radīto piesārņojumu.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Labs jautājums.

Cik reizes jau atbildēts?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nevienu. Uz jautājumiem jau tu vispār neatbildi.

spainis Reģ.: 27.04.2006
1 2 Atbildēt

Lai vai kā tur būtu šodien, bet problēma bija aktuāla jau 1971. gadā. Paņēmu pārlasīt Artura Heilija romānu "Riteņi", kas sarakstīts 1971. gadā, jau tad bija filozofēšana, ka benzīna motori ir ahūna kaitīgi un ka jāpāriet uz tvaika dzinējiem vai elektriskajiem. Problēmas ar elekrisko bija tieši tās pašas, smagas baterijas un nav, kur lādēt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 4 Atbildēt

Tas viss ir uzmanības novēršanas pasākumi.

Re, kur īsti enerģētiski risinājumi

www.ss.lv/msg/lv/production-work/production-work-orders/production/solar-power-stations/cbhpjd.html

400 vati par 90 eiro. Cik tādas Saules baterija laba, cik ilgi ražos.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Precīzi - uzmanības novēršanas pasākums. 

Šāda saules baterija ir bezvērtīga bez dārga invertora un bīstamas baterijas. 

Melot, ka par 90 eiro iegūsi tos 400w, vajag tikai uzmanības novērsējiem, kas grib noliegt ka pats panelis ir tikai lētākā un vismazāk problemātiskā komponente saules enerģētikā.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
2 2 Atbildēt

Nesen parādījās ziņa, ka valsts atkal kaut kādos projektos ir notrekterējusi kārtējos miljonus.

Tāda cena domājošiem un pozitīvāk uztverošiem nozīmē to, ka šāds te piedāvājums būtu jāizpēta.

Iepriekšējos komentāros esmu vairākas reizes rēķinājis reālo jaudu Saules baterijām. Nevajag melot. Grafiki ir zināmi.

Pieņemsim, ka maksimālā kopējā jauda ir 10kW, šodien dienā 4 stundas dod 3kW.

Kā prasti tos pārvērst siltumā bez nekāda invertora?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Tu gribi parunāt par hobijprojektiem vai enerģētiku? Vai vienkārši kaut ko putroties, lai jauktu gaisu?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

Bija tāda diskusija citā tēmā par hibrīdu un elektroauto, kas abi brauc ar elektromotoru noteiktu attālumu un jautājums bija, kāds tehnisks parametrs ir atšķirīgs.Pastāstiet saviem vārdiem diskusijas būtību.

---------------------

Un, tātad, pilsonis pamanījis šitos lētos Saules paneļus un nopircis 20 gabalus. Nupat izlasījis portālā, ka tie visi kopā tagad, februāra vidū varētu 4 stundas dienā vidēji dot 3 kilovatu jaudu. Varētu sasildīt ūdeni dienas tēriņiem. Kā to pārbaudīt bez nekāda invertora?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Ak jā - šo lielisko "pastāsti ko es iedomājos" murgu, ko tu sauc par "diskusiju", tagad atceros. Diskusijas būtība - uzminēt, ko Raimonds ir iedomājies. 

Ja pilsonis ir "nupat izlasījis portālā", tad norausies pa nagiem ar simtiem voltu vai arī izkausēs vadiņus ar pāris "liekiem" ampēriem. Tu tā arī nepatieci ne kā un pie kā īsti tos 3kW tavuprāt būtu jāslēdz, kas būtu spējīgs gan šobrīd tos "apgūt", gan neuzsprāgt pavasarī, kad tie pārvērtīsies par 30kW.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Idejas līmenī. 3 kilovatu jauda ir. Kā dabūt siltumu. Nekāda invertora. Kādi 3 tehniski pasākumi.

--------------

Mums taču bija diskusija par to hibrīdu un parastu elektroauto

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

3kW siltumā pārvērsta jauda ziemā bez kontroliera un balansa tev būs ugunsgrēks pavasarī. Tik vienkārši. 

Tīri tehniski... jā, būs silti. Vismaz uz brīdi...

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 2 Atbildēt

Kāds kontrolieris, kāds balanss?

Kā salikt konstrukciju? Kādi parametri?

Gluži kā toreiz par to hibrīda akumulatoru un elektroauto akumulatoru.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

MPPT@110VDC rated. LiFePO4. Nepatīk? Sauc savus parametrus. Bet tos jau nevari, jo esi tukšmuldētājs.

Ko esi iedomājies par hibrīda un EV akumlatoriem?

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Te es parēķināju par visiem interesējošo jautājumu:

Cik izmaksā kWh elektroenerģijas, ģenerēta ar dīzeļģeneratoru;

Ģeneratora efektivitāte 40%, dīzeļdegvielas energoietilpība 10 kWh/l, degvielas cena Nestē 1.6 EUR/l, viens l degvielas, resp.1.6 EUR,  tātad dos 4 kWh. 100 kWh tātad izmaksās 40 EUR. Tikai.izmantot stacionāram ģeneratoram auto degvielu, kurai turklāt apm. 50% nodokļu pie cenas, nebūtu jēdzīgi. Acīmredzot, vajadzētu kuģa dīzeli vai līdzīgu ar attiecīgi lētāku degvielu.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 3 Atbildēt

Negribu ieslīgt neauglīgā diskusijā ar pašpārliecinātiem jaunā noliedzējiem

Atbildiet tikai uz šādu jautājumiņu:

Naftu iegūst, pārvadā, pārstrādā, atkal pārvadā, uzglabā, vēlreiz pārvadā, pumpē, un pārpumpē bez zudumiem un enerģijas patēriņiem?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

To "visu" tā brīvprātīgi izdomāja paši lietotāji, jeb viņiem (Kāds) to tomēr uztiepa? 

Kurš piem LVijā te ieveda un ieviesa un labticīgajiem lietotājiem pārdeva "passaulē progresīvāko" dd/Tdi tehnoloģiju? Paši lietotāji to "palūdza" melīgajiem ražotājiem vai viņu glumajiem dīleriem?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 2 Atbildēt

Protams, ka negribi ieslīgt neauglīgā argumentētā diskusijā, tādēļ ķeries pie ad hominem, nosaucot oponentus par "pašpārliecinātiem jaunā noliedzējiem". 

Tikai atceries, ka ar šo attiecībā uz mani būsi turpat, kur tie, kas vakcinētu cilvēku sauc par antivakseri. Ar EV iepazinos mežaparkā, RAF izpildījumā un kopš tā laika esmu kaut kādā veidā gaidījis EV ieviešanos, sekojis attīstībai un vīlies, kurp tā ir aizgājusi.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 2 Atbildēt

Hahaha, "jaunā noliedzēji", un visa tā pārējā tufta... Redzi, jaunais netiek noliegts - tiek noliegta tā jaunā - kas patiesībā nav nekāds jaunais, bet atgremots ļoti vecais - spējas aizvietot "veco", jo tās ir izteikti iztrūkstošas.

Un par to tavu jautājumu - kā tev šķiet, ogles TECa bunkurā iebirst pašas no sevis? Gāze pa gāzes vadu atplūst pati?

Un jā, traģikomiski ka tu sauc BEV par "jauno", kad tas ir vecāks dzelzis nekā mašīna ar iekšdedzes dzinēju - savulaik elektriskās mašīnītes zaudēja evolucionāro cīņu dēļ tām pašām problēmām, kas mūsdienās, tajā skaitā augsto cenu  - galvenais pluss kas tām sākotnēji bija, nevajadzēja kurbulēt.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

imzz rakstīja: Te es parēķināju par visiem interesējošo jautājumu:

Cik izmaksā kWh elektroenerģijas, ģenerēta ar dīzeļģeneratoru;

Ģeneratora efektivitāte 40%, dīzeļdegvielas energoietilpība 10 kWh/l, degvielas cena Nestē 1.6 EUR/l, viens l degvielas, resp.1.6 EUR,  tātad dos 4 kWh. 100 kWh tātad izmaksās 40 EUR. Tikai.izmantot stacionāram ģeneratoram auto degvielu, kurai turklāt apm. 50% nodokļu pie cenas, nebūtu jēdzīgi. Acīmredzot, vajadzētu kuģa dīzeli vai līdzīgu ar attiecīgi lētāku degvielu.

Īpaši tāpēc, ka mazajiem benzīna ģeneratoriem ir pieejams konversijas kits, kas tiem ļauj darboties ar LPG no balona. www.joom.com/lv/products/61121a871c1c2601ff13f9e9?variant_id=61121a871c1c2628ff13f9f3

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti