Godīgajiem, gandrīz godīgajiem un ātrajiem I 75

 
Atis Jansons, Latvijas Avīze | 15.decembris 2013 18:25

Dāmas un kungi! Manā virzienā un pretīm braucošie! Mēs esam tik dažādi, tik atšķirīgs ir katra izvēlētais (vai apstākļu kaleidoskopa viņam uzspiestais) pārvietošanās veids, ka kopīgi radītais juceklis nu jau ir kļuvis bīstams.

Ļoti bīstams visiem – gan godīgajiem, gan „gandrīz godīgajiem”, gan ātrajiem. Šķiet pienācis laiks par šo to tomēr pamēģināt vienoties.

Es ceru, ka tikai neliela daļa no 750 tūkstošiem (aptuveni, tai skaitā trešdaļa sieviešu) auto vadīšanai licenzētajiem Latvijas iedzīvotājiem ir tik naiva, ka gaida pēkšņas un saulainas pārmaiņas, kuras radīs augstāki spēki. Valsts, valdība, policija... Glābjiet!!! Valsts joprojām nav bagāta. Valsts joprojām nav sakārtota. Un  iespējas kaut ko krasi mainīt šādā veidā tātad niecīgas.

Ceļu uzturēšanā un būvē līdz 2020. gadam tiks ieguldīts gandrīz divi miljardi latu. Grandiozs skaitlis? Neapžilbstiet. Par šo naudu plānots Eiropas līmenim kaut cik atbilstoši rekonstruēt tikai nelielu daļu valsts galveno un reģionālo autoceļu. Pārējie arī pēc ilgiem un gariem septiņiem gadiem būs tikai pielāpīti.

Policija? Bez liekas skepses un īgnuma atgādinu savulaik iekšlietu ministra Ivara Godmaņa teikto. "Mums šobrīd nepieciešams noteikt policijas darba produktivitāti un jādomā, kā pārstrukturēt darbu, jo tendences nodarbinātības jomā valstī pašlaik neliecina par gaidāmiem uzlabojumiem darbaspēka pieejamībā, tāpēc darba roku trūkums kļūs aizvien lielāks ne vien policijā, bet arī citās nozarēs." Līdzīgi vēl joprojām runā Godmaņa amata mantinieki. Masivēts, metodisks ceļu policijas uzbrukums tātad nav iespējams un nav gaidāms. Ja nu vienīgi svētku kampaņu laikā. Ikdienā mēs vēl ilgi brauksim simtiem kilometru, nesastapdami ne aprakstītus, ne maskētus kontrolierus. Tā, kā mākam, gribam un varam. Paši – katrs atbildot par savas aplamas rīcības sekām ja ne likumam un valstij, tad sirdsapziņai un tuviniekiem. Vai sūtot arī divus pēdējos pie visiem velniem...

Nav nekādas jēgas par šādu objektīvi izveidojošos situāciju īgņoties. Tā ir force major, nepārvarams ārējs spēks, ar kuru jāsadzīvo. Jāizdzīvo. Vēlams – ar smaidu.

Kā to darīt? Pirmkārt – nosakiet brauciena „stratēģijas grupu”, kura ir jūsējā. Uz šosejām redzamais liecina, ka stihiski tādas izveidojušās vismaz trīs (un ceturtā – slimie un neārstējamie, ar kuriem runāt nav vērts). „Godīgie” – 92 km/h un ne kripatiņas vairāk. „Gandrīz godīgie” – programma „plus pieci lati un bez soda punktiem” – līdz 110 km/h, atsevišķos brīžos īslaicīgi pieķerot vēl kādus 10-20 km/h klāt. Un ātrie. Atradāt sevi? Tad mēģināsim noskaidrot iespējamās un raksturīgās katras grupas kļūdas. Šodien saruna ar pirmajiem, kuru pulkā bieži (intensīvā plūsmā, Rīgas tuvumā, kur kontroles parādīšanās ticamāka) nonāk arī otrie un trešie.

Kādi ļaudis?

Visdažādākie. Lēnākajā grupā satopam ne tikai tos, kuriem piemīt pie pamatīga lojalitāte, ieaudzināta cieņa pret likumu. Uzdrošinos teikt – tādu pie mums ir maz. Te nav Vācija, kurā – kā tik jauki un indīgi aprakstījis Džeroms K. Džeroms – pilsonis uz parka svētkiem iet garām vaļējiem un neapsargātiem vārtiem, lai krietnu gabalu tālāk nostātos rindā pēc diezgan dārgas biļetes. Interesanti, ka šādas iezīmes Latvijā bieži rāda ne tikai rāmi un ātrāko par pelēcīgiem dēvēti vidusmēra pilsoņi, bet arī nepārprotami pārtikuši (jauni un dārgi auto, turklāt ne tikai Volvo, bet pat pa kādam džipam vai BMW limuzīnam) ļaudis, kuriem gan banku kontos, gan smadzenēs viss laikam ļoti labi sakārtots. Nekur nav jāskrien, neko nav ar apšaubāmiem līdzekļiem jāpierāda...  Līdzīgu ļoti patīkamu noskaņu, starp citu, pazīst autosportisti – pēc ātra treniņa slēgtā trasē, pēc cīņas ar īstām grūtībām un izaicinājumiem sīkie lielceļu un ielu kariņi atkāpjas tikai ar smīnu vērojamā dimensijā.

Daudzi jaunie un dāmas lēni brauc citu iemeslu dēļ. Viņus faktiski (vēl ) nevajadzētu saukt par „godīgajiem”. Viņi drīzāk ir „bailīgie”. Bez pietiekamas pozitīvas pieredzes, tik plaši tiražēto šausmu stāstu pastiprinātas nedrošības sajūtas ieskauti, bieži vien pārlieku saspringuši un tādēļ jau pēc 100 kilometriem smagi saguruši.

Veči? Veči (ne jau noteikti veci pēc kalendāra) mēdz būt lēni un rātni citu iemeslu dēļ. Pieredze ir – bet tā mēdz būt rūgta. Tāda, kuru atkārtot nu nemaz negribas. Naudas maz, tādēļ riteņos vien protektora paliekas un disbalanss. Ja brauksi ātri, vāģis var izjukt jau parīt. Ja lēnāk,varbūt izturēs vēl mēnesi...

Neuztveriet teikto kā ironiju vai augstprātību. Es dzīvoju un augu starp šādiem cilvēkiem. Pie bailīgajām krietnu laiku piederēja manas meitas. Nu viņas jau iekārtojušās „gandrīz godīgo” grupā. Tipisks vecis uz ceļa bija mans tēvs, kurš 86 gadu vecumā savu žiguli atstāja mantiniekiem.

 

Kļūdas un iespējamie risinājumi

 1.     Dusmas

Sliktākais kaut cik blīvas šoseju plūsmas fons. Tu brauc godīgi, tātad lēni. Apdzīšanu droši veikt, nepārkāpjot noteikumus, praktiski nav iespējams. Kolonnas ātrums rezultātā krītas vēl vairāk, krietni zem 90. Ne otrās, ne trešās grupas iemītnieki to nespēj izturēt un kāpj tev uz galvas. Stumj buferī, spiež sānos, lien pie deguna. Ja vien neesi enģelis vai ar milzu pacietību un izcilu humora izjūtu izjūtu apveltīts cilvēks, tu sāc dusmoties. Un, šādi labot neko, protams, nespēdams, saindē nevis skrējēju, bet savu dzīvi. Purkšķi zem deguna, uzbļauj blakussēdētājam, kurš atļaujas dot padomu. Dedzini sveci no abiem galiem. Godīgs, bet vai labs un laimīgs?

Vēl sliktāk, ja lēni braucošais sāk linča tiesu, mēģina pamācīt citādi domājošos vai likt viņu ceļā fiziskus šķēršļus. Lai kāds neielīstu priekšā, distance tiek samazināta krietni zem minimāli drošajiem metriem 15-20. Atvainojiet, godīgie, bet tas jau ir CSN pārkāpums, kurš apdraud arī jūs pašus. Turklāt parasti „vārtu aizvēršana” neko nedod. Ātrais ielīdīs pat piecos metros, vai nekur nemaz nelīdīs, paliks blakus, pabīdīdams jūs uz ceļa nomales pusi. Vai nav jēdzīgāk skaidri un nepārprotami parādīt savu cienījamo lēmumu? Es nesteigšos un noteikumus nepārkāpšu, tādēļ atstāju savā priekšā vietu tiem, kuri vēlas apdzīt, paeju maliņā pats. Varbūt pat ieslēdzu labā pagrieziena signālu? Kauns? Par ko? Es esmu izvēlējies savu stratēģiju un pie tās konsekventi turos. Citu rīcību ietekmēt nav manos spēkos. Force major...

2.     Ilūzijas

Tālāk no Rīgas blīvā plūsma parasti pašķīst, un ciešs kontakts ar ātrajiem arī. Dusmas gaist. Rāmais plūdums ieaijā. Ja ne miegā, tad prom no brauciena problēmām gan. Es taču braucu lēni, tikai un vienīgi tā, kā atļauj noteikumi. Pilnīga drošība? Kļūda!!!

Arī 90 km/h ir liels un bīstams ātrums. Sadursmē ar nekustīgu, masīvu šķērsli, par tikšanos ar tikpat ātru pretīmbraucēju pat nerunājot – nāvējošs. Arī godīgajiem tādēļ obligātas visas pasīvās drošības prasības – siksnas, pareizi lietoti bērnu sēdeklīši, rūpīgi novietoti un nostiprināti pārvadājamie priekšmeti. Lēnie to mēdz aizmirst.

Vēl grūtāk šādā relaksētā peldējumā saglabāt aktīvajai drošībai nepieciešamo uzmanību, koncentrētību, būt gatavam precīzai un ātrai rīcībai, apstākļiem pēkšņi mainoties. Lēnie uz briesmām reaģē lēni, no snaudas un ilūziju miera izrauti, bieži to dara pārāk asi, histēriski un aplami. Iekļūst avārijās tur, kur situācija objektīvi nemaz nav kritiska. Tikai mēreni sarežģīta. Bet arī tādai viņi nav gatavi.

90 km/h ir liels ātrums. Paradokss – ļoti liels tieši godīgajiem, kuri nekad dzīvē neko vairāk nav pamēģinājuši. Viņi, „pēc noteikumiem” braucot, ātruma ziņā nepārtraukti atrodas uz savu apgūto iespēju un pieredzes robežas. Viņiem nav rezerves. Ne psiholoģiskas, ne tehniskas. Toties ir nereālas pilnīgas drošības ilūzijas un skarbās realitātes radīts stress.

Kāpēc vācieši brauc labāk un sitas mazāk nekā mēs? Ļoti vienkārši – viņi ir auguši zemē, kur katram ir lojālas iespējas reižu reizēm pabraukt ātri. Viņiem 90 km/h nav daudz. Daudziem Latvijā – ir un paliek par daudz.

 

(turpinājums sekos)

4. daļa

3. daļa

2. daļa

1. daļa

 
Visi komentāri
 
VWfans 15.decembris 2013 20:05
9 1 Atbildēt

Ar pilnu pārliecību piederu pie pirmajiem. Kāpēc braukt ar 108 km/h, tērējot 6,7 litrus benzīna uz 100 km, ja var braukt ar 89 km/h, tērējot 5,7 litrus benzīna uz 100 km ???

GB12 16.decembris 2013 10:57
0 0 Atbildēt

Dēļ nepilna lata vilkties kā gliemezim? Nē, nu, ja jau patīk tā braukt, tad jau ir OK, kamēr netraucē citus. Tikai... vai tiešām tie ir 89 vai tomēr par 10% zemāk? Ar navigāciju pamēģini, tad redzēsi...

VWfans 16.decembris 2013 12:35
3 0 Atbildēt

Man 89 km/h pa šoseju liekas normāls ātrums - nu tāds ne ātrs, ne lēns, bet normāls. Turklāt likumīgs! Un 90 santīmi uz 100 km nav slikts ietaupījums. Ja man pie radiem uz laukiem jābrauc lielu gabalu, tad vienā braucienā ietaupu 3 latus. Gadā 10 reizes braucot, ietaupās 30 lati.

GB12 16.decembris 2013 14:10
0 0 Atbildēt

Nē, nu, ja tev tas liekas normāls ātrums, tad ir OK. Es pie tāda ātruma aizmigtu pie stūres...

Valters R. 5.janvāris 2014 23:16
0 0 Atbildēt

Es uz 89km/h braucu atpakaļgaitā,vai,ja uz priekšu,tad pie 90 tikai lieku trešajā ātrumā.AUDI a4 quattro 210 Ps.

REXX 16.decembris 2013 11:48
0 0 Atbildēt

Savu uzskatu pasludināšana par vienīgajiem pareizajiem nav vlabais tonis.

Un kapēc vispār tad braukt ar auto? Vartbūt labāk ar sabiedrisko? Vēl lētāk.

VWfans 16.decembris 2013 12:36
2 0 Atbildēt

Pārkāpt satiksmes noteikumus un ar to vēl lepoties arī nav labs tonis!

REXX 16.decembris 2013 13:10
2 0 Atbildēt

Ja runājam par satiksmes drošību, drošu un ērtu satiksmi, tad CSN ievērošana nac garants tam, ka nenotiks CSnegadījums.

CSN ir veidoti, balstoties uz kādu pieredzi, adresēti "vidējam aritmētiskajam" autovadītajam. Cilveki(autovad.) ir dažādi. Kādam arī 80km/h (kādā ceļa posmā)ir spēju augstākā robeža, bet cits turpat jūtas droši arī braucot ātrāk. Nevar visus vērtēt vienādi. Tapēc- tu netraucē man, es netrtauceju tev.

REXX 16.decembris 2013 11:50
0 0 Atbildēt

Tas adresēts VW

x 31.decembris 2013 2:41
0 0 Atbildēt

Varbūt tāpēc, lai galā nonāktu ātrāk. Mazāk laika pavadīsi uz ceļa (potenciāli bīstamā vietā), mazāks risks "iekulties nepatikšanās" (saprāta robežās). Turklāt, ietaupītais laiks, vismaz man, atmaksājas, jo darbs man ir mājās, varu strādāt kaut 24h diennaktī - nu tas tā, joka pēc, patiesībā jau neviens visu ietaupīto laiku neizmanto darbam. Man vienkārši patīk braukt ātrāk, jo 90km/h nav adekvāti mūsdienu mašīnām, un pilnīgi pajāt to 1Ls stundā papildus tēriņus uz degvielu, mašīna tāpat izmaksā vairākus simtus mēnesī.

Ilgonis 5.janvāris 2014 23:27
0 0 Atbildēt

Es tavā vietā nepirktu pārtiku,tā tu varētu ieekonomēt vel dažus latus.Tu vari vasarā salasīt dabas veltes,paglabāt priekš ziemas un dzīvot mežā zemnīcā ieekonomējot naudu par apkuri un īri.Man ir aizdomas,ka tu esi viens no tiem,kurš piespiež mazliet gāzes pedāli,ja kāds grib apdzīt piemēram ar smago auto.

elektroauto 5.janvāris 2014 23:40
0 0 Atbildēt

Jus esatslims ar savu ekonomiju.Būsiet miljonars pec100gadiem,busiet ietaupijis 3000 latus.

Sieviete 15.decembris 2013 20:40
1 1 Atbildēt

Un, pateicoties pirmajiem, man jápárvietojas no otrajiem uz treshajiem:D

VWfans 15.decembris 2013 20:45
2 2 Atbildēt

Sieviete, nevajag pirkt pārmēru jaudīgus auto! Latvijas ātruma ierobežojumiem un līdzenajam reljefam pilnīgi pietiek ar mazāk jaudīgajiem vieglajiem auto. Tādiem kā abiem manējiem - ar 75 zirgspēku dīzeļmotoru un 70 zirgspēku benzīna motoru!

Johns 16.decembris 2013 10:10
0 2 Atbildēt

katad, un braucienam uz Norgi iret citu masinu. WWfan tu i smiekligs! :)

VWfans 16.decembris 2013 12:58
1 0 Atbildēt

Kaut kā nav sanācis ar auto braukt uz Norvēģiju. Mans iemīļotais tālo braucienu galamērķis ir Anglijas ziemeļi.

VWfans 15.decembris 2013 21:59
1 0 Atbildēt

Autors ir ļoti precīzi sadalījis autovadītājus trīs grupās. Un tad katram ir jautājums: kurai grupai pievienoties? Domāju, ka vispatīkamākā ir dalība pirmajā ,,godīgo,, braucēju grupā! Neredzu nevienu iemeslu, kāpēc būt otrajā vai trešajā grupā.

solaris 15.decembris 2013 22:09
0 0 Atbildēt

Ja runā par degvielas ekonomiju, tad es paralēli veidotu citādu sadalījumu:

1) tie, kuri pat uz pārtikas veikalu brauc ar auto;

2) tie, kuri auto izmanto pārsvarā vien darba vajadzībām;

3) tie, kuriem patīk adrenalīns no ātras braukšanas - kā izklaide brīvajā laikā;

4) tie, kuri pie jebkuras izdevības pakustina savu sēžamvietu, pārvietojoties uz savām kājām.

Un tagad, VWfans, pastāsti lūdzu, kurai no šīm kategorijām piederi tu, un kāpēc tu domā, ka braucot ar 89 km/h tu PATIEŠĀM taupi degvielu?!

Pēc tam [kad būsi ticis skaidrībā ar degvielas ekonomiju], izlasi vēlreiz Ata Jansona rakstu, un padomā arī par citiem iemesliem, kas noteic, kāds braukšanas stils kopumā ir vairāk vai mazāk vēlams.

VWfans 15.decembris 2013 22:19
1 0 Atbildēt

Solaris

Es piederu pie ceturtās grupas. Labprāt un daudz staigāju kājām.

Braucot ar 89 km/h, degviela taupās vienkārši tāpēc, ka tā ir konstruētas vairums mūsdienu vieglo auto. Daži izņēmumi ir atsevišķi salīdzinoši jaudīgi automobiļi ar automātisko ātrumkārbu. Piemēram, 2005.gada Opel-Vectra ar 150 zirgspēku 1,9 CDTI motoru un automātu. Tādai mašīnai automāts sestajā pārnesumā pāriet pie 95 km/h. Tādējādi degvielas patēriņš ir līdzīgs pie 90 km/h piektajā pārnesumā un pie 100 km/h sestajā pārnesumā.

solaris 15.decembris 2013 22:32
0 0 Atbildēt

Un? Ja jau tu - kas ir apsveicami - degvielu taupi, staigājot kājām, turklāt zini, ka pie 100 km/h tā daudzos auto tiek izlietota tāpat, kā pie 89 km/h, tad kāpēc tu tik ļoti esi piesaistījies idejai, ka galvenais arguments ir degvielas ekonomija, braucot ar 89 km/h??

Jautājums, kas aktualizēts šajā Ata Jansona rakstā, taču ir par to, ka pastāv arī citi argumenti. Piemēram, izvairīšanās no pārāk mazas distances, kad visi "godīgi" brauc rindiņā cieši viens aiz otra, baidoties ar lielāku paātrinājumu apdzīt un izretoties.

Reiz braucu aptuveni pa vidu tādai rindai (kādi septiņi auto), kas mierīgi, savā nodabā virzījās pa parastu šoseju. Te priekšējais negaidīti parāda kreiso un uzreiz bremzē, jo ir atjēdzies, kur viņš gribēja nogriezties. Visi, protams, spiesti sist pa bremzēm un grozīt stūri, lai neieskrietu pakaļā. Aizmugurē rindai braucošie jaunieši (es jau nezinu, bet izskatījās ka iereibuši), kuri brauca ar mazu distanci, tomēr nespēja izvairīties un ietriecās priekšā braucošajā. Par laimi, tas nebija mans auto. Taču tas bija labs atgādinājums, cik svarīga ir DISTANCE.

Bet tu te ietiepīgi kaut ko klārē par degvielas ekonomiju. Es tevi, atklāti sakot, nesaprotu.

solaris 15.decembris 2013 22:37
0 1 Atbildēt

Ā jā, aizmirsu piebilst - tajā reizē visa rinda brauca ar 90 km/h vai pat nedaudz zem tā. Iespējams, kāds no tajā rindā braucošajiem pie sevis priecājās par degvielas ekonomiju. Bet te pēkšņi "godīgi" braucošie auto avarēja...

Palaidniex 16.decembris 2013 8:21
0 0 Atbildēt

man ir nācies sastapties ar svešzemju fūristu, kas iesprindzis uz degvielas ekonomiju brauc citai fūrei astē ar nevis 1-1,5 fūres garu, bet ar knapi 10 metrus garu distanci uz saviem atļautajiem 80 km/h un izrādīja neapmierinātību un midžināja lukturus, ikvienam, kas to mazo kabatiņu izmantoja apdzīšanai, jo pretī braucošā plūsma neļāva veikt 2 tuvu braucošu fūru apdzīšanu vienā manevrā...

Uudensputns 16.decembris 2013 14:24
0 0 Atbildēt

Tur ir cits āķis - svešzemju fūrists ir kaut kur dzirdējis stāstus par bandītiem un kā tie nokantē fūri,tāpēc braukdams pa viņaprāt bīstamu zemi,viņš mēģina kā nu mācēdams no tā izvairīties.

sarashkins 16.decembris 2013 16:37
0 0 Atbildēt

Manuprāt, saprātīgi ir braukt "tālāk no trakajiem" režīmā - neturēties baļķvedēju u.c. fūru tuvumā, ātrāk palaist garām "atsaldētos bembistus" un "celtnieku bobiku" šoferus utml, ieturēt distanci, lai nesanāk šitā: [img]xdtp.ru/uploads/posts...30862187_1.jpg[/img]

sarashkins 16.decembris 2013 16:40
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka bilžu ievietošana tomēr te nedarbojas, pat rīkojoties pēc instrukcijas...

Mēģinām vēlreiz:

[img]xdtp.ru/uploads/posts...30862187_1.jpg[/img]

sarashkins 16.decembris 2013 16:41
0 0 Atbildēt
iAuto 18.decembris 2013 22:53
0 0 Atbildēt

Šis strādā forumā, ne komentāros.

VWfans 15.decembris 2013 23:40
1 0 Atbildēt

Es personiski distanci vienmēr ievēroju, taču nevaru atbildēt par to, ka daži citi neievēro.

x 31.decembris 2013 2:48
0 0 Atbildēt

Lūk pats atradi argumentu, kāpēc ātrāk braukt ir drošāk - ja brauksi 110km/h, pārsvarā tu apdzīsi, tātad noteiksi distanci. Ar saviem 89km/h vienmēr būsi "pasīvs" apdzīšanas manevros, t.i. tevi apdzīs.

REXX 16.decembris 2013 9:01
1 0 Atbildēt

Jansona kungs! Mani jau sen iepriecina Jūsu paustais viedoklis par ceļu satiksmi un autovadītajiem. Pilnīgi piekrītu katram Jūsu rakstītajam vārdam. Lai sakārtotu satiksmi, Jūsu teiktajā vajadzētu ieklausīties tiem, kuri par to (satiksmes organizēšanu) ir atbildīgi,- sākot no autoskolu instruktoriem, ceļu policistiem, ceļu uzturētājiem, mistisku departamentu un direkciju vadītajiem.

Manuprāt, vislielākais drauds drošai satiksmei ir "auns" uz ceļa- gan pārāk lēns un bailīgs, gan nevietā ātrs, gan par sevi ļoti pārliecināts-"jo es ievēroju CSN"

ak 16.decembris 2013 9:07
7 0 Atbildēt

Jau atpazīstu Jansona kunga nedaudz romantisko rakstīšanas stilu :) Pareizi jau raksta. Es ar pie kāda no tipiem piederu, bet katru dienu pie cita. Mēdzu piederēt pa gabaliņam no katra tipa. Ir vēl viens brauceju tips-"stilotāji'. Spaida gāzes pedāli, brauc stipri palēni, kamēr ierauga kādu, kurš tuvojas, tad sāk braukt ļoti ātri. Tad viņiem piezvana kāds, un atkal sāk braukt ļoti lēni, kaut gan tikko kādu ir apdzinuši. Citreiz vienkārši - brauc ātri, tad piepeši sāk vilkties, tad atkal stipri paātrinās. Un tā visu laiku.

Vasilijspetrovichs 16.decembris 2013 9:22
0 0 Atbildēt

ir vēl viena kategorija Svētdienas braucēji - tie kas pa šoseju brauc uz 70 un to lielās acis pilsētā ir pa visiem logiem ...

Palaidniex 16.decembris 2013 9:45
3 0 Atbildēt

Kā lai nosauc tos, kas iemācījušies maršrutu darbs/mājas, bet ja tur kaut vienu zīmi nomainīs pat virzienu izmainīs - neskatoties uz zīmēm turpinās braukt pret spalvu vai maksas pagriezienus izpildīt...

Kad tādi brauc pa nezināmiem maršrutiem izpildās vispār vienreizēji - brauc pa visējo joslu no divām, pēkšņi bremzē un ar ieslēgtu labo pagriezienu rauj pa kreisi utt...

No tādiem visvairāk bail...

as 16.decembris 2013 10:43
1 1 Atbildēt

Svētdienas vai lauku braucēji ir labie! gan tie pilsētnieki, kas ar auto brauc tikai brīvdienās uz laukiem, gan tie lauku cilvēki, kas svetdienās brauc pilsētu! Tie ir labie - 70 max ārpus, pilsētā 40 max un pie katra luksofora kavējam 5 sek!

os 16.decembris 2013 11:20
2 0 Atbildēt

Gan 1mais, gan 3šais un visi pārējie.

Ir cilvēki, kam ir talants un citiem, kas spēj apgūt.

Kad pirmais velkas pa 2tro joslu 82 km/h un pirmā josla ir brīva? Ko pateikt? Un dara to jau 7 km.

Kad R8 to pašu veic kā pirmais trešajā joslā? Un lieki teikt, ka 1ma un 2trā ir brīva.

Redzēju, kā reiz policisti piebrauca no aizmugures, vakarā, uz tukšas krasta ielas, zem tiltiem, un palūdza dāmai lai pārkārtojas uz pirmo joslu. Kā domājat, kas notika? Pēc diviem uzaicinājumiem policisti apsteidza pārkāpēju un aizbrauca tālāk. Ir suga, tieši suga. Kas dzīvo savā pasaulītē un labāk viņus likt mierā. Viņi nelasa iauto, neskatās zebru un citus līdzīgus raidījumus, viņus neinteresē automašīnās. Viņiem ir savs auto un pārējie lai iet ieskrieties.

Kā lai līdz viņiem aizklauvējas?

KillerMiller 16.decembris 2013 11:31
0 0 Atbildēt

Policistiem nevajadzēja aizbraukt, bet gan uzlikt sodu par nepakļaušanos policijas darbinieku likumīgajām prasībām.

as 16.decembris 2013 12:28
0 0 Atbildēt

Kā tur Klarksons savulaik izteicās par getzveidīgajiem braucējiem:"tādi, kam nepatīk braukt. Viņi pārvietojas no A uz B", palabojiet lūdzu šo citātu, ja kāds atceras

xx89 16.decembris 2013 12:46
0 0 Atbildēt

Jansona kungs, jūs aizmirsi vēl vienu ļoti būtisku grūpu, kas nepārvietojas ātrāk par 80 km/h pa šosejām un ap 45 pilsētā. Bet temats aktuāls, visu cieņu.

Uudensputns 16.decembris 2013 14:38
1 0 Atbildēt

Prieks,ka vismaz kāds mēģina šo amatpersonām neērto tēmu kustināt.

Ja amatpersonas tiešām vēlētos sakārtot satiksmes lietas valstī,tad pirmais,ar ko būtu jāsāk,dot CP norādījumus izķert un kaut vai mutiski brīdināt tos,kuri lec laukā no plūsmas(abus,gan sēņotājus,gan lidoņus),neievēro distanci un bez vajadzības guļ kreisajā joslā.Vienlaicīgi amatpersonām jāveic visu ierobežojuma zīmju revīzija,cik tās attiecīgajā vietā ir pamatotas un vai atbilst realitātei - bijušais Dauavpils rajons piemēram ir pilns ar ātruma ierobežojumu 70 km/h,visiem labi,ij pārkāpēju statistikai pietiek,ij naudiņa CP ienākas,bet ideja sapurgāta pamatīgi,jo vidusmēra LV autovadītājs vispirms mēģina saprast,kurš ceļu strādnieks atkal aizmirsis zīmi,to neņemot par pilnu ,un ieslīgst maldīgā ilūzijā,ka arī nākamais ierobežojums būs priekš kaķiem...

kasinsh79 16.decembris 2013 21:31
3 1 Atbildēt

Vēl viena sasāpējusi tēma. Paldies Jansonam, jo viņš tomēr zin drēbi jau no žurnāla "AUTO" laikiem ;)

Ir mums visādi tipāži uz ceļa.

Par laimi, mums pavisam maz tādu, kādu pilna, piemēram, Maskava.

Kuriem pilnīgi paj**t, ka luksoforā deg sarkanais vai kāds gājējs iet pāri ceļam pa gājēju pāreju (!), kuriem liekas pilnīgi adekvāti apbraukt korķi pa pretējās kustības joslu u.tml. Pats tiku savām acīm par šo visu pārliecinājies pirms pāris gadiem lielās kaimiņvalsts galvaspilsētā, un pats ar prieku secināju, ka pie mums tomēr ir civilizētā Eiropa ;)

Un te pat visi ar RU numuriem iemācās braukt, lieki nesprēgājot. Laikam vide ietekmē pozitīvi.

Tas tā, atkāpei, ka citur ir vēl daudz, daudz bēdīgāk.

Bet ir Eiropā valstis, kuras mums daudz, daudz priekšā attīstībai. Esmu ļoti daudz braucis pa Vāciju, Austriju, Holandi - kaut kāds priekšstats man ir radies. Un te savukārt cits secinājums - esam visai atpalikuši:

- ceļu seguma kvalitātē

- ceļu aprīkojuma ziņā (atstarojošie stabiņi, ceļa zīmes un norādes - un galvenais - tas viss ir savlaicīgi u.c.)

- ātruma ierobežojumu ziņā (kur mums max 90km/h, tur identiskas kvalitātes ceļā citur vismaz 100-110 km/h, un neviens nenositas)

- braukšanas kultūras ziņā (te jau bija viens smieklīgs topiks par vilkšanos kreisajā joslā - Eiropā tas ir pat TABU u.tml.)

Esmu braucējs, kuru var raksturot kā dinamisku. Ja iedegas zaļais luksofora signāls, startēju uzreiz un dinamiski, nevis aizguļos kā sēne. Bieži nenoturos un signalizēju, pamodinot "guļošo" (principā, strauja kustības sākšana ir pašsaprotama lieta, piemēram, Vācijā).

Braucu, jūtami nepārkāpjot ātruma ierobežojumu, bet gandrīz vienmēr - +20km/h ārpus pilsētas (pilsētā vairs ne īpaši - fotoradari mani izmācīja). Lēnos apdzenu, nevienam astē nesēžu un nemidžinu, bet tie kaitina un pat ļoti. Pa retam - ārpus pilsētas un zināmos (pārbaudītos) ceļa posmos atļaujos arī iemīt grīdā gāzes pedāli :D Bet - vienam pašam pie stūres sēžot.

Ziemā cienu labas riepas un tāpat braucu droši, bet ne pārgalvīgi. Atkal neredzu problēmu.

Rezumē. Galvenais tomēr ir draudzēšanās ar prātu :) Atkārtošos, citiem problēmu nesagādāju gandrīz nekad un nekur, par laimi, arī mani citi braucēji reti, kad patiešām satracina. Svēto netēloju.

Visus uz ceļa cenšos cienīt.

Lai visiem bez avāriju braukšana :)

VWfans 17.decembris 2013 8:30
0 2 Atbildēt

Jā, bet kas tad īsti ir labāks, braucot ar 109 km/h, nevis 89 km/h? Ja brauc ar 109 km/h, tad vienu kilometru pieveic 33,03 sekundēs. Braucot ar 89 km/h, vienu kilometru pieveic 40,45 sekundēs. Starpība 7,42 sekundes uz kilometru. Ņemam maršrutu Rīga-Skrunda-Aizpute-Cīrava. Attālums 192 km. Ārpus apdzīvotajām vietām ,,skrejamie,, posmi, kur varētu uzturēt 109 km/h ātrumu, sanāk 160 km garumā. Ņemot vērā to, ka satiksmes plūsmā ir daudz lēnāku braucēju, kas ievēro ātrumu, tad visur nevar uzturēt 109 km/h, bet vietām nākas braukt ar 89 km/h. Pieņemsim, ka no tiem 160 kilometriem 30 kilometrus nākas braukt lēnāk, bet 130 kilometrus iespējams braukt ar 109 km/h. Cik tad daudz laika var vinnēt? 130 km x 7,42 sekundes = 964,6 sekundes jeb drusku pāri 16 minūtēm. Cik daudz benzīna pazaudē no ātrākas braukšanas? Uz 100 kilometriem tas ir viens litrs, bet uz 130 kilometriem 1,3 litri benzīna, kas maksā Ls 1,17. Manuprāt, labāk braukt 16 minūtes ilgāk, taču likumīgā ātrumā un ietaupot Ls 1,17.

REXX 17.decembris 2013 10:19
0 0 Atbildēt

Kaut kur netā klaiņoja informācija par kādu amērikāņu pāri, kuri gada laikā ietaupīja kādus simtus dolāru, īpatnēji lietojot sadzīves priekšmetus un mazgāšanās līdzekļus.

Par laiku- ja man tās 16 minūtes būs aktuālas, es viņas savākšu.

Pie tam- tāda lēnīga ripināšanās notrulina uzmanību un nogurdina. Jau rakstīts- tāds ripinātājs neko neredz sev apkārt, jo no poličiem jāuzmanās nav, tātad, relax.... bet te- ups! Nestandarta situācija....avārija. Diemžēl, zinu vairakus tādus piemērus. Pat cilvēka uzvedības pētnieki saka, ka neliels stresiņš mobilizē organisma darbaspējas.

GB12 17.decembris 2013 11:43
1 1 Atbildēt

Tikai 1,17??? Nu nē, tad nav vērts. ja būtu 1.24, tad vēl varētu apdomāt...

x 31.decembris 2013 3:02
0 0 Atbildēt

Aplams aprēķins, arī ar 89 nesanāks veikt visu ceļu, vidējais ātrums tāpat sanāks mazliet mazāks, un nebūs gluži 30km aiz kāda jāvelkas, turklāt, apdzenot parasti braukšu vēl mazliet ātrāk, rezultātā uz tevis aprakstīto posmu starpība būs tuvu pus stundai, un pus stundā es nopelnu krietni vairāk, nekā ietaupu degvielā.

ims44 3.decembris 2014 20:25
0 0 Atbildēt

neesmu redzeejis, ka kaads normaals brauceejs reekjinaatu sekundes, cik ieguus uz cik km/h braucot...izskataas, ka tas iisteniibaa ruup tikai tiem kas velkas...un ar normaalu mashiinu uz 110 nav nekads ahunakais paterinjsh kaa 90 km/h

ak 17.decembris 2013 8:45
0 0 Atbildēt

Visi nav tik taupīgi kā VWfans. Un rēķināt arī tik labi nemāk :)

fakts 17.decembris 2013 9:44
0 0 Atbildēt

taupīgie traucē vairāk nekā izšķērdīgie, un braucot nav jāekonomē degviela, bet gan laiks, kas reizē ietaupa arī degvielu, jo patērē to mazāku laiku (kaut vai par 16 min. mazāk darbinot motoru) un dinamiski braucot motors mazāk aizsērē, labāk strādā, rezultātā ekonomija vēl lielāka un visiem daudz patīkamāka braukšana bez liekām lēnajām un pseidotaupīgajām bremzēm uz ceļiem, kas pārējiem ne tikai rada nevajadzīgu stresu, bet arī pašiem mūžīgais skopums vai taupīgums liedz kaut reizi gūt patiesu baudu un prieku no veiklas un raitas nevis tikai monotonas un vienmuļas braukšanas

katram savs 17.decembris 2013 9:54
0 0 Atbildēt

vieni ekonomē laiku un maksā par to ar degvielu, citi ekonomē degvielu un maksā par to ar laiku, atšķirība tikai, ka iztērēto degvielu var atkal nopirkt par naudu, bet iztērēto laiku gan vairs ne par kādu naudu nopirkt nevar, tas zūd neatgriezeniski, tāpēc vēl ir jautājums, kurš patiesībā ir taupīgāks?

anonimikis 17.decembris 2013 10:29
0 0 Atbildēt

lai sapelnītu naudu, tev ir atkal jātērē laiks.

laiks ir nauda 17.decembris 2013 11:21
0 0 Atbildēt

nauda iet un atkal nāk, taču laiks tikai iet, lieki tērējot laiku vari nepaspēt sapelnīt naudu, bet pat ar naudu laiku vairs nenopirksi un neatgriezīsi, kas tad par ko ir vērtīgāks - nauda par laiku vai laiks par naudu?

bet 17.decembris 2013 11:26
0 0 Atbildēt

kāpēc vācija ir bagātāka par latviju? - vai tikai tāpēc, ka vācijā nav ātruma ierobežojumu un degvielas taupītāju?

izrādās 17.decembris 2013 11:41
0 0 Atbildēt

vācietis pat netaupot var atļauties braukt ātrāk un degvielā tērēt vairāk nekā vwfans, jo laikam sapratis, ka skopais par taupību maksā vairāk nekā dāsnais par izšķērdību

VWfans 17.decembris 2013 12:45
0 0 Atbildēt

Ir gan tur Vācijā taupītāji. Daudzi pa bāni brauc ar 90-100 km/h. Tikai, protams, dara to pa labo joslu.

Uudensputns 17.decembris 2013 12:19
7 0 Atbildēt

vwfanam

It kā jau skaisti Tavā pasaulītē,kurā pats uzturies un skaitļi runā par labu lojalitātei,bet...

Ieliec savos skaitļos distanci tā uz 500-800 km.Maršruts Rīga-Rēzekne-Ludza-Zilupe-Rīga.Vai Rīga-Ventspils-Liepāja-Saldus-Rīga.Katrā pilsētā,Rīgu neskaitot,trijas apstāšanās vietas,kurās uzkavējas pusstundu.Tas,lai vienkārši rēķināt.Gribas arī siltas pusdienas.Vēl stunda.Bet jāpaspēj visur un darba laikā.Pusdienot nesanāks vai tas jādara braucot.Ļoti droši...

Vai Tu spēsi katru dienu izbraukt tik savlaicīgi,lai nevienu limitu nepārkāptu?Un būsi ar mieru atgriezties pietiekami vēlu?Turklāt vēl jāatpūšas.Auto arī vajag paskatīt.Palīdzēt sakraut vai vismaz zināt,kā un kas tajā salikts.Kaut kā miegs dienas vidū uzmācas...

Tā daudziem ir ikdiena.Vari aģitēt,cik pareizi būtu ievērot limitus,taču tam,kurš tos saprātīgi pārsniedz,ir vesela kaudze argumentu,kāpēc viņš to dara.

VWfans 17.decembris 2013 12:30
0 0 Atbildēt

To es saprotu, ka tirdzniecības pārstāvjiem un visādiem kurjeriem un tamlīdzīgu darbu veicējiem ir saspringts režīms. Protams, ka viņi brauca un brauks ātri. Bet kāpēc daudzi arī brīvdienās savā brīvajā laikā pārkāpj?

nu 17.decembris 2013 14:31
1 1 Atbildēt

brīvdienās beidzot brīvi ceļi no sastrēgumiem, kāpēc pa tukšu ceļu zirgam likt rāpus vilkties, nevis palaist slaidā riksītī, ja nekur īpaši nav arī jāauļo?

Aigarcix 17.decembris 2013 23:54
1 0 Atbildēt

Zin,kaut kur bija pētījums,ka ātra smadzeņu kustināšana,tobiš,pārslēgšanās no teiksim iešanas uz izvairīšanos no šķēršļa,uzlabo atmiņu.:)))Nu redz agresīva braukšana līdz ar to ar netieši uzlabo atmiņu un liek kustēties smadzenēm.:))Bet pie visa ir japalūr aizmugures spogulī vai nav sargeņģelis pazudis,nu tiek līdz,ja tiek ok,var maukt.Nav jaguļ,tad varēsi braukt gan otrajā,gan trešajā līmenī.

ak 17.decembris 2013 14:20
3 0 Atbildēt

Vienai daļāi nervi, VWfan, beigti nervi. Daudzi nervozē, nevar atiet no ikdienas. Bet otra daļa grib ātri pabraukt priekam, tāpat, tā kā suns, pie ķēdes nosēdējies, kad palaiž vaļā, tā skrien, un skrien, un priecājas .

antifans 17.decembris 2013 15:35
1 0 Atbildēt

patreizējie ātruma ierobežojumi 30/50/70/90 ir pilnībā adekvāti smagajiem, vieglajiem tie būtu pilnībā adekvāti arī attiecīgi 50/70/90/110, protams ar obligātu noteikumu, ka ekofani pa labo malējo joslu drīkst braukt tikpat lēni kā smagie un tos neapdzīt

VWfans 17.decembris 2013 18:06
0 0 Atbildēt

Latvijas autovadītāju nelaime ir tā, ka tauta tikpat kā nesamazina ātrumu sarežģītos braukšanas apstākļos. Piemēram, pašlaik ir tumšs un līst. Tomēr, kā liecina ,,Latvijas Valsts ceļu,, dati, Liepājas šosejas 13.kilometrā tumsā intensīvas satiksmes apstãkļos auto vidējais ātrums ir 92 km/h. Autovadītāji praktiski brauc uz aklo.

REXX 17.decembris 2013 23:14
0 0 Atbildēt

Tas laikam nozīmē to, ka šajā posmā ir uzlikts nepamatoti zems atruma ierobežojums. Un ko tad labā laikā? šausminoši 110?

Un intensīvas satiksmes apstakļos nu nemaz nav uz aklo. Protams, ja ar redzi un uztveri viss kartibā.

Starp citu, tumsā pretīmbrauceju esot pat vieglāk pamanīt, kā dienā.:)

Attopies taču, vismaz 80% autovadītaju nav čunčinataji uz -5..-7km/h

ak 18.decembris 2013 8:26
0 1 Atbildēt

Šeit es arī varu atbildēt. Es nezinu kā citiem, bet man atļautie ātrumi ir stipri par mazu, teikšu godīgi. Tā kā es ātrumu cenšos nepārkāpt, tad sarežģīti apstākļi, lai es nebrauktu ar max atļauto, ir ārkārtīgi reti. Manam auto ir ļoti labas, oriģinālās gaismas, tumšie periodi netraucē, es labi redzu. Braucu pa Jūrmaleni 100++, vasarā, un ar savu pakaļas piedziņu tikpat brīvi braucu 100++ ziemā, arī pie putras uz ceļa, sniega, apledojuma, jo man tas absolūti netraucē. Braucu lēnāk tikai tad, kad neredzu kur braukt, jo ir bieza migla, stiprs sniegs, vai pilnas joslas ar auto, un fiziski ātrāk par plūsmu nevar. Vēl braucu lēnāk tad, kad, piemēram, turbīna ir noklājusies :)))))

VWfans 18.decembris 2013 8:32
0 0 Atbildēt

Vai tad Tev automašīnai turbīna regulāri noklājas? Manējai, nobraucot 194 tūkst.km, tāds defekts nekad nav bijis.

ak 18.decembris 2013 9:43
0 0 Atbildēt

Jā, man 1x noklājās. Un jau pusgadu atkal skan ne tā kā vajag. Masn auto ir daudz noskrējis, apmēram 350 000 :)

ims44 3.decembris 2014 20:33
0 0 Atbildēt

dullais tev turbiina ir? es domaaju, ka tev jau sen piemetinaats masts un uzshuuta bura

Uudensputns 18.decembris 2013 0:40
0 0 Atbildēt

Plūsmā ātri braukt ir viegli,BET ir jāprot to izmantot - jāskatās nevis sava auto gaismās,bet citu tuvo gaismu laukumos...būsi pārsteigts,cik daudz redzi,zini,kas uz ceļa notiek attiecībā pret savu ātrumu...,taču ir viena lieta,ko daudzi neievēro - DISTANCE.Tai jābūt tādai,lai Tu netraucētu priekšābraucošo un vienlaikus redzētu ceļu viņa gaismās...neproti,mācies vai sēdi mājās,diemžēl...

ak 18.decembris 2013 8:32
0 0 Atbildēt

Nu re, kur arī labi Uudensputns paskaidrojis, kā gaismas izmantot, vēkl piebildīšu, ka vajag skatīties ne tikai izmantojot savas, bet arī citu gaismas. Un jāskatās ir pareizi-tikai uz virsmu, blakus gaismām, uz starpu starp auto, uz objektu, ko vajag redzēt, nevis pretībraucošā lukturos.

VWfans 18.decembris 2013 8:36
0 0 Atbildēt

Protams, ka es tā daru, taču tumsā ar tuvajām gaismām labāk braukt ar 70-80 km/h, nevis 90 km/h. To pat Atis Jansons atzīst, ka tumsā ar tuvajām gaismām 90 km/h ir par daudz!

bet 18.decembris 2013 8:50
0 0 Atbildēt

vai tad ar 90 braucot tālās gaismas vairs nedrīkst slēgt vai kā? uzreiz taču ievērojami uzlabojas redzamība

VWfans 18.decembris 2013 8:56
0 0 Atbildēt

Intensīvas satiksmes apstākļos nav tādu momentu, kad varētu ieslēgt tālās gaismas, jo visu laiku citi automobiļi nāk pretī.

nu lūk 18.decembris 2013 9:11
0 0 Atbildēt

kādēļ gan to intensīvo satiksmi tad neizretināt un nepadarīt mazāk intensīvu tā vietā lai visiem sablīvētos tik intensīvā satiksmē, ka pat tālās gaismas nav iespējams vairs lietot

x 31.decembris 2013 2:54
0 0 Atbildēt

un guļošos policistus... un arī 30km/h ierobežojumus (itkā) pie skolām.

K 7.janvāris 2014 0:39
0 0 Atbildēt

Ļoti adekvāti uzrakstīts. Gadās būt visās grupās (ari ceturtajā - idiotu grupā, nu ir gadījies kādreiz jaunībā). Visvairāk riebjas tie kas ir kādā no grupām un uzbāžas ar savu taisnību pārējiem - nelaiž / neievēro distanci vai apdzen apdraudot visus. Brauc lēni - palaid. Brauc ātri - apdzen, bet dari to droši. Cieņa un izpratne ir tas, kas mums pietrūkst.

SubaruFans 3.decembris 2014 18:45
0 0 Atbildēt

Piekrītu VWfanam - tas ir iemesls, kāpēc ārpus Rīgas nebraucu ātrāk par 93km, ar dīzeli!!!!

DIESEL. 3.decembris 2014 20:16
0 0 Atbildēt

aplams domu gajiens. es braucot uz 95-100 ar savu auto patereju mazak degvielas un auto resutrsus nekaa tu mocot dzineju ar 89. vajag izveleties ekonomisku dzineju ja domaa par taupisanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO)

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 

Brāļi Lielbārži izcīna pirmo uzvaru Pasaules čempionātā Portugālē

20. un 21. aprīlī Portugālē, Alqueidão, “Torres Novas” trasē aizvadīts Pasaules čempionāta pirmais posms blakusvāģu motokrosā, kur savu pirmo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Daniels Lielbārdis un Bruno Lielbārdis. Lasīt vairāk

 

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 23

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti