Lēnāk brauksi, tālāk tiksi? 46

 
Atis Jansons, „Latvijas Avīze” | 17.janvāris 2014 11:23

Vēlreiz dažas improvizācijas par tematu „cik ātri braucam?”. Iepriekšējo publikāciju komentāru ierosinātas.

To komentāru, kuros kategoriskā formā izteikti, manuprāt, apšaubāmi apgalvojumi. Atļaušos paplucināt trīs ātruma kritiķu grupas.

Pirmā saka – ne ātrums dodot būtisku laika ieguvumu, ne lēnums zaudējumu. Un viņiem ir taisnība, ja runājam par Rīgu. Lielpilsētas blīvajā satiksmē tiešām nekur nevar aizskriet. Aktīvo kolēģu izlēcieni pāri nepārtrauktām ass līnijām, garām man un citiem, kuri jau tā nebrauc 50, bet 60-70 km/h, nedod gandrīz neko. Mēs tāpat atkal esam visi kopā nākamajā satrēgumā, pie nākamā sarkanā luksofora. No Imantas līdz Juglai kaut cik būtisku minūšu skaitu varētu salasīt vien tad, ja brauktu superaktīvi. Pēc operatīvā transporta (kuri – atgādinu – arī liek cienīt un saudzēt citus) vai bandītu likumiem.

Būtisku laika vinnestu nedod arī ĻOTI LIELI ātrumi ārpus pilsētas. Starp 130 km/h, kurus par maksimālajiem pat ļoti labos ceļa apstākļos atzinusi visa Eiropa, un 180 km/h starpība ir tikai 7,6 sekundes uz kilometru jeb 22 minūtes trasē Rīga – Ventspils. Maz tam ekspluatācijas izdevumu un nervu slodzes pieaugumam, ko prasītu šāds lidojums. Turklāt – vidējo 180 nav iespējams realizēt bez kriminālas rīcības Spuņciemā, Pūrē, Ugālē.

Bet skaitļi iznāk pavisam citādi, ja salīdzinām ātrumu 109 km/h (maza soda iespējas mazas), kuru Latvijas ceļos jau desmitiem gadu izmanto tūkstoši steidzīgāko braucēju, un 70 km/h, līdz kuram gribētu nolaisties piesardzīgāki. Starpība jau gandrīz 20 sekundes kilometrā. Trīs kilometros minūte. Līdz Ventspilij stunda. Atpakaļ vēl viena. Un tas jau ir belziens pārvadājumu un darījumu ātrumam, loģistikai, bez kuras 21. gadsimta biznesam neiztikt. Divas stundas līdz Ventspilij, stunda tur, divas atpakaļ – esi atgriezies darba laikā, paspēj sagatavoties nākamās dienas skrējienam. 3+1+3 (atpakaļceļā droši vien iznāks vēl vairāk, jo uznāks tumsa) – strādā virsstundas, aplaupi ģimeni... 

Tādēļ aicinājums pirmajiem – neaizmirstiet, ka ceļš pirmkārt ir transporta artērija, visu tik ļoti gaidītās ekonomikas attīstības darba zona, nevis kultūras un atpūtas parks.

Otrie šausminās par jebkuru trīsciparu skaitli spidometrā. „Tie kretīni, kuri apdzen ar 109...”, „tie pašnāvnieki, kuri nesas ar 130...”, „arī 95 km/h ir noziegums...”

95 km/h tiešām bija „ekstrēms” - pirms 60 gadiem, kad mans tētis tos izspieda no „Moskvič 401” (25 ZS motors, šauri un cieti riteņi, amortizatori – kas tas tāds?). 109 km/h bija ļoti  bīstams ātrums, ja ar tādu ziemā paslīdēja (ziemas riepas – kas tās tādas?) Volga GAZ-21, kurai stūres rats no atdures līdz atdurei bija jāgriež gandrīz piecreiz. 130 km/ h 20 gadus vēlāk pavisam normāli un stabili gāja mans pirmais rallija auto – „zaporožec”. Šodien pasaulē būvē „ģimenes” automobiļus, ar kuriem bez piepūles (un paliekot savā ceļa pusē) Mordangas rallija ātrumposmu var braukt ātrāk nekā to 80. gados ar sporta VAZ-2103 spēja Latvijas čempioni. Arī 200 km/h ar labu 21. gadsimta auto daudzos Latvijas ceļu posmos nav nekas „ārprātīgs”  vai superbīstams. „Auto akadēmija” pirms dažiem gadiem nodrošināja policijas mācību kursu, kura programmā bija šādi braucieni operatīvā transporta vadītājiem. Reāli un droši. Ja vadītājs dzelžaini spēj ievērot virkni īpašu noteikumu, kuru nav CSN grāmatiņā. Bet visai grūti, ja tā nav dažu minūšu ilga eksperimentāla epizode. Un – kā secinājām augstāk – ikdienā nevajadzīgi, kā amorāla izprieca kategoriski noraidāmi.

Bet šausmināšanās par jebkuru solīti virs 90 arī nav vajadzīga.  Pat likums – APK – jau gadu desmitus +20 km/h ārpus apdzīvotām vietām uzskata par maznozīmīgu pārkāpumu, kuru soda ar brīdinājumu (ja situācija nav bijusi citiem bīstama) vai pavisam nelielu naudas sodu. Pat ātruma kontrolētāji (izņemot fotoradaru laiku) vienojušies (neoficiāli) audzināšanas darbu sākt virs šīs robežas. Mainīt šos, manuprāt, loģiskos un satiksmes drošībai nekaitīgos principus? Es balsotu „pret”. Drīzāk vajadzētu neoficiālās pielaides (smalki sakot – tolranci) beidzot uzlikt uz papīra. Dot tām likuma spēku. Skaidrot un popularizēt. Kāpēc? Lasiet trešo iedaļu.

Ko nozīmē – „iekļauties plūsmā”? Šo aicinājumu dzirdam bieži. Tie, kuri „plūsmā”, esot labie. Drošība garantēta. Izlēcēji – sliktie.

Blefs. Jo (objektīvi) „plūsmai” Latvijas ceļos nevajadzētu būt. Gandrīz nekur. Paldies Dievam vēl ne.

Kā tad tā? Tā - nav blīvuma (density). Gandrīz nekur (LVC uzskaites punkti – www.lvceli.lv) transporta līdzekļu skaits nesasniedz to līmeni, pie kura īstai plūsmai (vairāk kā 10 transporta līdzekļi vienā trases kilometrā) vajadzētu veidoties. Tam vajag (laikam jāsaka – nevajag) vairāk nekā 1000 auto stundā (ja vidējais ātrums 90). Mums ir no 100 līdz 500. Tikai atsevišķās vietās (tuvāk Rīgai) blīvuma slieksni sasniedzam (un tur rātni braucam lēnāk – tā liecina tie paši LVC dati).

Un tā ir mūsu laime. Saprātīgs, drošs ātrums rada mazāk kļūdu un retāk nonāvē, nekā citu tuvums. Tie aizsedz skata plašumu, tie prasa pastiprinātu, paplašinātu uzmanību. Tas nogurdina, ved pie kļūdām...

Oponējiet, ja gribiet un variet. Manuprāt, vajadzētu slavēt un veicināt to braucēju rīcību, kuri (iespējams, limitu reizēm nedaudz pārsniedzot) pēc iespējas ātri izjauc mākslīgi (ar iebaidīšanu, ar lēnuma slavināšanu) radīta blīvuma veidošanos. Citādi - viens lēnais sabremzē otro, pielīp trešais. Un mēs paši esam izveidojuši  blīvumu astoņi auto simts metros. Blīvumu, kurš būtu drošs tikai trīsjoslu „autobānī” Vācijā.

Lēnāk brauksi... Nav jau tik vienkārši, diemžēl. Gudrāk brauksi – tad gan tālu tiksi.

Ieskatam Latvijas paradumos pievienoju LVC „skaitītāja” (neredzams, „brīva plūsma”) datus no Ventspils šosejas 169. kilometra. 2013. gads.

 

Ātrums

0-70

70-90

90-100

100-110

110-120

120-130

130-150

150-180

180-....

Total

Janvāris

 

4189

31117

13194

5538

1572

401

146

15

4

56176

Februāris

 

3690

28780

13231

6156

1709

472

180

10

4

54232

Marts

 

3091

30852

17216

8590

2578

738

237

33

11

63346

Aprīlis

 

2589

29330

17404

9669

3258

884

362

34

3

63533

Maijs

 

3016

31942

20002

11517

3926

1169

442

50

5

72069

Jūnijs

 

3193

33895

21719

12631

4413

1257

456

47

8

77619

Jūlijs

 

3839

40677

24894

14176

4808

1440

548

78

19

90479

Augusts

 

3993

45099

26697

14789

5171

1430

575

59

10

97823

Septembris

 

2814

31748

20350

11664

4172

1263

466

38

6

72521

Oktobris

 

2770

31111

20019

11874

4181

1238

451

45

3

71692

Novembris

 

2767

30562

18116

9744

3247

911

286

29

4

65666

Decembris

 

4947

30551

16365

8403

2474

683

246

20

4

63693

 

Kopā:

40898

395664

229207

124751

41509

11886

4395

458

81

848849

 

Procenti

4,8

46,6

27,0

14,7

4,9

1,4

0,5

0,1

0,0

100,0

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 17.janvāris 2014 11:35
7 3 Atbildēt

plūsmas nav, bet tūlīt atkal atnāks agresīvie un kauks, ka lēnie neiekļaujas plūsmā.

Arī ja plūsma šiem tomēr rādās, LV ceļu skaitītāja tabula rāda, ka tās ātrums ir 70-90 :)

REXX 17.janvāris 2014 13:18
3 1 Atbildēt

Neaizmirsti, ka tur (70-90) ka reiz iekļaujas komerctransports. Labi, nav jau tur ik daudz smago, kā uz Daugavpils šosejas, bet tomēr ir.

100-120km/h- ļoti labs ātrums arī Latvijā, ja, protams, apstākļi to pieļauj.

rt 17.janvāris 2014 13:38
7 5 Atbildēt

Neaizmirsīsim, ka atļautais ātrums ārpus apdzīvotām vietām ir LĪDZ 90 km/h! Un neviens likuma pants neliek to pārsniegt.

p.s. autoram gan slikti, ja virsstundas neapmaksā...

aansis 17.janvāris 2014 14:09
8 3 Atbildēt

Vispār jau raksts bija tieši par to, ka nepieciešams domāt. Un ja to izdara kaut nedaudz, tad kļūst skaidrs, ka atļautais ātrums pašos pamatos ir visnotaļ vārgs mēģinājums pietuvoties kaut kādam vispārinājumam. Viens un tas pats ātruma ierobežojums ir spēkā naktī putenī līkumā un saulainā vasaras dienā taisnā, pārskatāmā ceļa posmā. Uzskatīt kaut ko tādu par absolūto patiesību un izpildīt burtiski ir absurdi no satiksmes drošības viedokļa.

Diemžēl mūsu valstī paklausība likuma burtam, nevis garam, ir vispārēja sērga. Saukt par noziedniekiem un "medīt" pārkāpējus ar 95km/h ir tikpat jēdzīgi, kā VID gatavot un sūtīt ierakstītu vēstuli par 0,05Ls nodokļu parāda piedziņu. Abos gadījumos sabiedrība kopumā vairāk zaudē, nekā iegūst.

rt 17.janvāris 2014 15:49
2 3 Atbildēt

Ātrums ir jāizvēlas atbilstošs braukšanas apstākļiem, NEPĀRSNIEDZOT konkrētajā vietā atļauto - kas tur neskaidrs??? Divi noteikumu punkti, kas visu pasaka.

Labi, varbūt ne tiešā tekstā, bet kontekstā.

aansis 17.janvāris 2014 17:11
2 1 Atbildēt

Kas neskaidrs? Tas, kāpēc konkrētajā vietā atļautais ir tieši tāds un ne savādāks. Vai tu, kā likuma burta aizstāvis, spēj nodefinēt maksimālā atruma ierobežojuma jēgu (būtību), ņemot vērā, ka tas praktiski nekad neatbilst drošam ātrumam attiecīgajā ceļa posmā. Un otrs jautājums - kāds tavuprāt ir vidējais rādītājs, cik % maksimālā ātruma ierobežojums atšķiras no drošā ātruma?

rt 18.janvāris 2014 9:13
1 1 Atbildēt

Nu tad nodefinē, kāds ir "drošais" ātrums vidējam statistiskajam braucējam?

Drošs ātrums vispār ir 0 km/h. Tas ir ātrums pie kāda neviens netiek apdraudēts.

aansis 18.janvāris 2014 20:58
0 0 Atbildēt

Apsolos nodefinēt :) Būs gari, nesmuki un skarbi. Bet tā kā esi pareizi atzīmējis, ka vienīgais patiešām drošais ātrums ir 0, bet kaut kādu iemeslu dēļ tomēr runājam par ievērojami lielāku robežu, uzrakstīšu tuvākajā laikā savu skatījumu uz to, kas ir satiksmes "drošība".

aansis 18.janvāris 2014 20:58
0 0 Atbildēt

Apsolos nodefinēt :) Būs gari, nesmuki un skarbi. Bet tā kā esi pareizi atzīmējis, ka vienīgais patiešām drošais ātrums ir 0, bet kaut kādu iemeslu dēļ tomēr runājam par ievērojami lielāku robežu, uzrakstīšu tuvākajā laikā savu skatījumu uz to, kas ir satiksmes "drošība".

Palaidniex 17.janvāris 2014 18:04
0 0 Atbildēt

šoreiz daļēji sadalīšu aanša viedokli - Jautājums vienkāršs, kāpēc daudzās vietās maskimālais ātrums ir atļauts tik un ne kapeiku vairāk? Nu tā - pamatojums ātruma ierobežojumam, ja jau to tāpat dažos braukšanas apstākļos var nosaukt par lielu, bet citos par mazu... Nu tīri - kādi tieši kritēriji nosaka maksimālā atļāutā ātruma slieksni.

Tas, ka kamēr ir - jāievēro, un ja pieķer pārkāpjot - jāatbild APK noteiktā kārtībā - vispār netiek apspriests!

rt 18.janvāris 2014 9:15
0 0 Atbildēt

Tagad piemet, cik izmaksās ātruma ierobežojošo ceļazīmju uzstādīšana ik pa pāris km uz visiem ceļiem.

Palaidniex 19.janvāris 2014 10:27
0 0 Atbildēt

Ātrumu palielinošas zīmes izmaksā tik pat. J kopējais ātruma slieksnis tiek pacelts, tad, diemžēl, rēķinot autovadītāju spējas pēc švakākā vadītāja, nāksies salikt vēl vairāk ātrumu samazinošu zīmju.

Līdz ar to arguments ne tikai bezjēdzīgs, bet pat muļķīgs!

rt 19.janvāris 2014 11:14
1 1 Atbildēt

Kāda izskatās ātrumu palielinošā ceļa zīme?

Palaidniex 20.janvāris 2014 8:05
1 0 Atbildēt

nu, kā lai tev pasaka...

ja esi lasījis CSN tad droši zināsi, ka tādas ir vismaz 2 veidi.

Ome 17.janvāris 2014 13:54
2 1 Atbildēt

kur tie ātrie tikuši kur tie lēnie palikuši

viennozīmīgi 17.janvāris 2014 16:15
4 4 Atbildēt

izretināta satiksme - droša satiksme, un vienalga cik ātri tad visi brauc, sablīvēta satiksme - bīstama satiksme, un vienalga cik lēni tad visi brauc, ātrie satiksmi izretina, bet lēnie satiksmi sabremzē, kā rezultātā lēnie ir bīstamāki un traucējošāki par ātrajiem

saf 17.janvāris 2014 16:23
4 1 Atbildēt

+1

VWfans 17.janvāris 2014 18:20
5 2 Atbildēt

Varētu saprast, ka gribas braukt ar 110 km/h darba darīšanās. Bet kāpēc tā drāzties brīvdienās? Jansona kungs pats ir aģitējis pirkt jaunas un nelielas automašīnas. Piemēram, Ford-Fiestu, Škodu-Fabiju. Ja es braucu uz Ventspili un atpakaļ brīvdienā, man nav nekādas motivācijas braukt ar 110, jo ekonomiskāk un baudāmāk ir braukt ar 90. Cik laika var ietaupīt, braucot ar 110? 7,27 sekundes uz kilometru reizināti ar 160 ārpilsētas kilometriem ir 1164 sekundes jeb drusku pāri 19 minūtēm vienā virzienā. Turp un atpakaļ nieka 39 minūtes. Bet cik naudas ietaupās? Ja, braucot ar 110, benzīna patēriņš ir par 1 litru uz 100 km lielāks, tad braucienam turp un atpakaļ sanāks pārtērēt 3,2 litrus benzīna, kas maksā 4,16 eiro. Par šo naudu taču sanāk pusdienas Ventspilī!!!

rudens68 18.janvāris 2014 12:56
3 0 Atbildēt

tās 7,27 sekundes būtu uz bāņa . Realaitātē tas laika ietaupījums audz mazāks .

aansis 18.janvāris 2014 20:59
4 1 Atbildēt

Vot tagad nesaprotu - taupīt naudu, lai sanāk pusdienas nopirkt vai taupīt laiku, lai sanāk tās apēst... :D

Osis 17.janvāris 2014 20:15
1 4 Atbildēt

Vēl jau jāņem vērā rocība un iespējas, kādā stāvoklī atrodas transporta līdzeklis. Vismaz 10% braukā pa ceļu ar 5-10 gadu vecām riepām, beigtiem amortizātoriem un nogurušām virsbūvēm. Ātrums 100 un vairāk, tas priekš viņiem un apkārtējiem ir ekstremāli bīstams.

Pat RS8 nācies apdzīt uz sniegotas ceļa, jo saimniekam diezvai ir pieticis finanses iegādāties riepas un izmēģināt auto trasē. Cik tādi RS8, X5, Q7 etc. mocās pa koplietošanas ceļiem? Viņi brauc uz savu iespēju robežas un vai es varu liegt viņiem saņemt baudījumu no sen lolotā sapņa.

kirdik 17.janvāris 2014 21:31
5 2 Atbildēt

sapņa tikt pie jauna parketnieka un nākamos 5 gadus vergot 2 darbos,lai to lamatu uzturētu??? tas nav sapnis,bet murgs! neko nesaku par tiem,kuri var ATĻAUTIES jaunu auto,bet ņemt pasīvu (naudas tērētāju) līzingā vai kredītā,nu tur jābūt Tvaicenes absolventam!

es 18.janvāris 2014 9:19
1 5 Atbildēt

Tu iesaki 20 gadus dzīvot teltī, krāt piķi, cerot, ka inflācija nesagraus cerību, un tad pirkt dzīvokli?

No otras puses, šitos līzingu un kredītu nīdējus var saprast - viņiem nesanāk pat pirmajai iemaksai, no turienes tas naids.

kasinsh79 18.janvāris 2014 21:43
4 0 Atbildēt

Absolūti nepiekritīšu, ja vari atļauties paņemt auto līzingā, pie tam īpaši neiespringstot - tajā nav pilnīgi neka slikta.

Krīze mums visiem iemācīja, ka nebūt ne tikai premium zīmoli rullē, jo VAR ARĪ NETĻAUTIES lieku greznību (izrādīšanos), naudu iztērējot par sev pievilcīgu pirkumu (da kaut vai lētu un prastu korejieti vai tml.), nevis par statusu sabiedrībā.

rt 18.janvāris 2014 9:14
1 1 Atbildēt

Tagad piemet, cik izmaksās ātruma ierobežojošo ceļazīmju uzstādīšana ik pa pāris km uz visiem ceļiem.

7775555557 18.janvāris 2014 12:19
3 1 Atbildēt

Visiem šitiem opjiem, kas raksta jūsmīgus rakstus un komentārus par braukt mācētājiem un braukt nemācētājiem, būtu jāsaprot, ka jaunie benzīngalvas ir nekritiski un sevi automātiski pieskaita pie pratējiem. Pilnīgi bez pamata uz to.

kirdik 18.janvāris 2014 19:53
2 0 Atbildēt

kaut ko nebūsi līdz galam sapratis,-naida man nav pilnīgi nekāda,tikai smiekli nāk,un reizēm žēl kļūst,redzot kā cilvēki skrien 2 darbos,lai tikai uzturētu šķietamo statusu citu acīs.

ņemt kredītu nekustamajam īpašumam,ja tas ir pietiekami prātīgi apsvērts,ir saprātīgs solis.

un par mani nebēdā,-pietiekami daudz darbus protu un drīkstu darīt(ir visādi sertifikāti,kategorijas un atļaujas),lai varētu izvēlēties pie kā strādāt un pie kā nestrādāt. bet nedzīvoju pāri saviem līdzekļiem un nekad mūžā netaisos ņemt kredītu pasīviem(naudas tērētājiem)!

kasinsh79 18.janvāris 2014 21:45
1 0 Atbildēt

Viena globāla atziņa par ātruma ierobežojumiem Latvijā - kamēr būs totāli neadekvātas ātrumu ierobežojošas ceļazīmes, ir naiva cerība publicētos ciparus (pārkāpējus) vismaz skaitliski samazināt!

Palaidniex 19.janvāris 2014 10:30
1 0 Atbildēt

Cik daudz % izteiksmē, ir tās totāli neadekvātās zīmes? Lai ir sapratne par cik lielu faktisko muļķību uz kopējā fona.

Tik nevajag mani pārprast - man aī ir viedoklis par, manuprāt, nevietā vai saturiski nepareizi izmantotām zīmēm.

kasinsh79 19.janvāris 2014 22:32
0 0 Atbildēt

Nepateikšu precīzi, bet pietiekami daudz vietu, kur droši VAR braukt ātrāk (gribētos to darīt legāli).

Palaidniex 20.janvāris 2014 8:07
2 0 Atbildēt

Cik iesniegumus LVC vai attiecīgajās pašvaldībās esi iesniedzis?

kasinsh79 20.janvāris 2014 13:43
0 0 Atbildēt

Bezjēdzīgi, tāpēc - nevienu!

Lai izskrietos, man pietiekami ar braucienu līdz Vilnius ;)

Palaidniex 20.janvāris 2014 20:33
0 1 Atbildēt

Esi mēģinājis un ir bijis bezjēdzīgi, vai viena tante teica?

zinātājs 19.janvāris 2014 12:28
2 3 Atbildēt

iauto redakcija varētu izveidot sadaļu, kurā lasītāji varētu iesūtīt datus par, viņuprāt, neloģiskām un neatbiltošām ceļa zīmēm. Tad būtu konkrēti fakti uz kuriem balstīties. pagaidām visi demagogi tikai muld, ka zīmes nav pareizas, bet nevienu konkrēti nosaukt nespēj.

Palaidniex 20.janvāris 2014 8:08
0 1 Atbildēt

kas Tev personīgi traucē rakstīt iesniegumu attiecīgā ceļa apsaimniekotājam?

iAuto 22.janvāris 2014 19:04
0 0 Atbildēt

Sūti droši mums uz epastu, vai skaties augšā ir sadaļa Ziņo

eidis 19.janvāris 2014 20:18
0 5 Atbildēt

Ātra (un protams situācijai reflektīva) braukšana pilsētā kāreiz ir tas, kas atmaksājas. Braucot reflektējot uz situāciju un nebaidoties pārkāpt noteikumus, pilsētu var šķērsot 2X ātrāk kā braucot saskaņā ar plūsmu. Noteikumu pārkāpšana šajā gadījumā nozīmē: braukt uz 60, bet pēc vajadzības (pamatā luksaforu dēļ) lidz 80 vai 90; kautkur pa dzelteno noraut; šad un tad ignorēt dubulto, ja ieguvms ir saskatāms. Pilsētā kautkādu iemeslu dēļ ir diezgan daudz senilu jeb netālredzīgu braucēju, kā rezultātā bieži nākas sēdēt piemuļļātā sarkanā. To novēršot efekts ir milzīgs. Uz šoses gan ieguvumu nav.

Palaidniex 20.janvāris 2014 8:11
2 0 Atbildēt

cik eksperimentu nav bijis - pilsētu pa vienu un to pašu maršrutu pat krietni (ne krimināli) pārsniedzot ātrumu var šķērsot par vienu, maksimums līdz trijiem attiecīgā maršruta pēdējā luksafora cikliem ātrāk, ne vairāk...

Un tās nav nekādas sapņainās 2x

aansis 20.janvāris 2014 9:06
2 1 Atbildēt

Laikam neizlasīji uzmanīgi - vārdi "šad un tad ignorēt dubulto, ja ieguvms ir saskatāms" principā ietver slēptu norādi uz maršruta "optimizāciju". Vienā maršrutā, protams, ieguvums būs mazāks.

Lielākais BET gan šajā visā ir tas, ka ātruma ietaupījums šādā gadījumā ir iespējams tika atsevišķiem agresīviem indivīdiem - tiklīdz tā rīkosies lielāka satiksmes dalībnieku daļa, satiksme sastrēgs pavisam. Tādēļ tomēr ir jāatgriežas pie sabiedrības interesēm un jācenšas PALIELINĀT vidējo plūsmas ātrumu, lai visi varētu ātrāk nonākt savā galamērķī. Un tas ir panākams "piesakot karu" VISIEM agresīvajiem - gan ātrajiem, gan lēnajiem. Diemžēl pēdējie no mūsu CP puses ir izpelnījušies nepelnītu uzmanības trūkumu. Nav gan nekā dīvaina, jo mūsu CP publiski priecājas par vidējā ātruma samazināšanos, neskatoties uz to, ko šāds fakts nodara valsts ekonomikai...

Palaidniex 20.janvāris 2014 10:52
0 0 Atbildēt

Dažas lietas kas patiešām varētu ko uzlabot - maģistrālo ielu (arī jau vienīgā topošā iekšējā loka pabeigšana) skaita palielinājums (tas ir ilgi un dārgi) un satiksmes plūsmai pieskaņoti un diennakts laikā optimizējami luksaforu signālplāni varētu ko līdzēt visefektīvāk.

x 1.februāris 2014 3:20
0 1 Atbildēt

Ne tikai tas. Arī vadītāju spēja braukt nosacīti "agresīvāk", kamēr tas izpaužas tikai kā ātra uzsākšana pie krustojuma, veikla joslu maiņa u.c. dinamiski manevri, kas kādam opim varbūt arī šķitīs agresīvi, ir pat ļoti nepieciešama. Var te spriedelēt par niecīgām sekundēm, kuras var ietaupīt, rēķinot atšķirību starp 70 un 90km/h vai 50 un 65, bet tie desmiti un (PAT) simti metru ir iegūstami jau uzsākot braukt pie krustojuma. Tā kā man po... par degvielas patēriņu, un ātrums (arī paātrinājums) sagādā prieku, tad, būdams pie krustojuma pirmais, reizēm uzsāku braukt uz saķeres robežas (manam auto, ja, braucot gaitā, iemin grīdā, pirmajā robā kauc riepas arī uz sausa ceļa). Šādu izpriecu parasti beidzu pie ~65km/h un esmu no nākamā braucēja atrāvies vairāk par 50 metriem. Tos 50 metrus, salīdzinot ar tūļu, izdodas savākt pat uzsākot braukt mierīgi, tā, kā to spētu pat mazjaudīgākais mūsdienu (ne aizvēsturisks) auto tehniskā kārtībā. Problēma tikai tāda, ka luksafori, un, līdz ar to, arī visa satiksme, ir pielāgoti tūļam, tāpēc var viņu saprast - abi pie nakošā luksafora parasti satiekamies. Tikmēr Parīzē, Milānā un citās "karstasinīgās" pilsētās, pat prātīgajā Vācijā, brauc savādāk, un savādāk plāno plūsmu. Un tad tur arī 80-gadīga omīte māk nokaucināt riepas un neatpalikt no plūsmas. Un satiksme kustas daudz veiklāk.

piektdiena galvaspilsētā 20.janvāris 2014 9:03
2 1 Atbildēt

2 joslas katrā virzienā, priekšā aiz trafarētā CP auto uz 45 jau krietni ilgi velkās sākumā 2, 4, tad 6 mašīnas, pretī pa 2 tukšām joslām normāli (ap 70) brauc 1 mašīna, priekšā ieslēdzas gaismas mūzika un tā normāli braucošā mašīna tiek apturēta, aiz CP auto vilkušās mašīnas beidzot visas tālāk aizbrauc normālā adekvātā ātrumā (ap 70) - izrādās CP ir paši lielākie normālas satiksmes traucētāji un čakarētāji, ka tik radīt normāliem braucējiem lieku stresu, nevajadzīgus sastrēgumus un vēl nepatikšanas par drošu, ātru un nevienam netraucējošu braukšanu, jeb vienkārši naturālākie naudas atslaucēji, un tas jau ir diezgan nožēlojami

Palaidniex 20.janvāris 2014 10:54
0 1 Atbildēt

un daudz to ielu kurās "pik stundās" var un ir prātīgi kreisēt uz 70?

Crankshaft 21.janvāris 2014 8:55
2 0 Atbildēt

piektdiena galvaspilsētā 20.janvāris 2014 9:03

1 1 Atbildēt

2 joslas katrā virzienā, priekšā aiz trafarētā CP auto uz 45 jau krietni ilgi velkās sākumā 2, 4, tad 6 mašīnas, pretī pa 2 tukšām joslām normāli (ap 70) brauc 1 mašīna, priekšā ieslēdzas gaismas mūzika un tā normāli braucošā mašīna tiek apturēta, aiz CP auto vilkušās mašīnas beidzot visas tālāk aizbrauc normālā adekvātā ātrumā (ap 70) - izrādās CP ir paši lielākie normālas satiksmes traucētāji un čakarētāji, ka tik radīt normāliem braucējiem lieku stresu, nevajadzīgus sastrēgumus un vēl nepatikšanas par drošu, ātru un nevienam netraucējošu braukšanu

=====================

Un kas liedza "čaiņikiem" ar atļautajiem 50 pabraukt garām tam poliču auto? tam taču traucēkļu nebija, vai ne? :-)Tad, kad ļautiņi iemācīsies braukt ar atļauto ātrumu arī pa ceļu,

kur šķietami viss ir tukšs, neviena nav (pretī braucošais!),

tad arī satiksme kļūs krietni drošāka. Ir tāds burvju vārdiņš

"pašdisciplīna" :-)

aansis 21.janvāris 2014 14:54
2 0 Atbildēt

Vakar sanāca ar piekrautu auto velkoties pa labo joslu vairākkārt apsteigt netrafarēto subāru, kas no Krustpils ielas pa Piedrujas ielas kreiso joslu vilkās zem atļautā, palielinot ātrumu, kad kāds kreisajā joslā braucošais centās apsteigt pa labo pusi, acīmredzami provocējot ātruma pārkāpšanu. Ko lai saka par tādiem?

Icaks. 3.marts 2014 10:52
0 0 Atbildēt

Paldies par rakstu - beidzot kāds salika lietas pa plauktiņiem un nosauca tās īstajos vārdos. Nost ar tizlumu uz ceļa!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti