1. maijā Rīgā notiks Kritiskās masas velobrauciens 6

 

Foto: Publicitātes attēls

27.aprīlis 2017 11:45

1. maijā 13.00 no Dailes teātra Rīgas ielās dosies grandiozais Kritiskās masas brauciens, kurā ik gadu tūkstoši riteņbraucēju dodas, lai kopīgi svinētu dzīvi un pavasari, kā arī atgādinātu politiķiem, ka Rīgā ļoti nepieciešama nevis bezmaksas zupa un solījumi, bet gan ērta un droša veloinfrastruktūra, kas piemērota ikvienam, gan pašiem mazākajiem, gan visvecākajiem.

Kritiskās masas raucienā acināti piedalīties visi nemotorizētu braucamrīku valdītāji — arī skrituļslidotāji, dēļotāji, skrejriteņojtāji, ratiņkrēslos braucēji — ikviens, kurš vēlas drošāku un ērtāku ikdienas satiksmi Rīgā.
Kritiskā masa ir «organizēta nejaušība» — pasākumam nav viena noteikta rīkotāja, tādēļ katrs tā dalībnieks ir organizators un ņem līdzvērtīgu līdzdalību pasākuma norisē, rūpējoties gan par savu un apkārtējo drošību, kā arī par svētku noskaņu.

Jau vairākus gadus Kritiskās masas braucieni iztiek bez konfliktiem un agresijas, policisti nevis traucē, bet ir iemanījušies palīdzēt velo kolonnai raitāk virzīties caur pilsētu pa sponāni izvēlēto maršrutu. Piedalīšanās braucienā ir daudz drošāka nekā braukšana ikdienas satiksmē Rīgā, ko novērtē arī ģimenes ar bērniem, kuriem tā bieži vien ir vienīgā reize gadā, kad viņi var droši ar divriteņiem izbraukt pa pilsētu.

Lai riteņbraukšana būtu droša arī ikdienā — lai bērni varētu droši tikt uz skolu, lai ikdienas satiksme būtu droša arī viņu vecākiem, māsām, brāļiem, vecvecākiem, ikviens riteņbraucējs neapdraudēts un netraucējot citus varētu ērti pārvietoties pa pilsētu, ir ļoti nepieciešama laba veloinfrastruktūra. Pat CSDD un policijas darbinieki sākuši uzsvērt šādu Kritiskās masas nepieciešamību, jo esot svarīgi arī ar šādu masveida miermīlīgu braucienu palīdzību atgādināt politiķiem un ierēdņiem to, ka ir nepieciešama viņu aktīva rīcība satiksmes problēmu risināšanai.

Kritiskās masas braucieni daudzviet pasaulē notiek jau kopš 1992. gada, daudzās pilsētās tie ar laiku apsīkuši, jo riteņbraukšana tur kļuvusi par pavisam ierastu ikdienas pārvietošanās veidu, savukārt citur tie pārauguši par vērienīgiem, bieži pat starptautiska mēroga svētkiem, kuros piedalās desmiti tūkstošu braucēju, to skaitā arī pilsētu mēri, deputāti, ministri, daudz slavenību. Pirmais scenārijs Rīgai tuvākajos gados diemžēl nedraud, bet 2015. gada ~3000 braucēju un 2016. gada 4000+ dalībnieku liecina, ka Rīga jau drīz varētu kļūt par vienu no pilsētām, kur Kritiskās masas brauciens ir viens no krāšņākajiem ikgada pasākumiem.

Kā rīkoties autovadītājiem 1. maijā?

Nebrauc ar auto! Vismaz līdz pievakarei.
Ja brauc, pierēķini ceļam liekas 10 minūtes, lai nav jāstreso, sastopot Kritisko masu!
Ja sastopies ar KM kolonnu, esi pacietīgs, ļauj izbraukt krustojumu, ja KM šķērso Tavu ceļu un nespraucies garām vai cauri KM braucējiem, ja kolonna brauc priekšā pa to pašu ceļu — izbaudi, ka lēnām, bet tomēr brauc nevis stāvi, kā ierasts darbadienu sastrēgumos!

Sastopoties ar mazākām braucēju grupām vai atsevišķiem braucējiem, dari to pašu, ko ieteicams darīt arī ikdienā — turies pa gabalu! Ievēro drošu distanci, apdzen tad, kad vari to izdarīt ievērojot drošu intervālu (1–1,5m)! Turoties nostāk, nebūs jāsatraucas par to, ka riteņbraucējs varētu izdarīt kaut ko pēkšņu un negaidītu, jo Tev būs gana laika piebremzēt. Tāpat kā ikdienā, šāda rīcība ļaus riteņbraucējam justies droši un tici, tas tiks novērtēts.

Pasveicini riteņbraucējus, daudzi no viņiem ir autoīpašnieki, kuri ikdienas gaitās dodas ar divriteņiem, savus auto atstājot pie mājām, jo auto domāti garākiem izbraucieniem. Pateicoties šiem braucējiem, ikdienas satiksmē ir mazāk automašīnu, tātad mazāk sastrēgumu un vairāk brīvu stāvvietu galamērķos.

Ja nu kādubrīd parauj dusmu, provē iedomāties, ka Tev priekšā esošā riteņbraucēja vietā mēdz būt arī Tu un citi autovadītāji, jo itin bieži pašiem taču sagadās palikt krustojumā, kad nomainās gaismas, arī aiz Tevis bieži ir sastrēgums, kad Tu esi tā daļa, arī dēļ Tevis kādam dažreiz nākas ilgāku vai neilgāku laiku pagaidīt.

Atceries, Kritiskajā masa brauc, lai izcīnītu riteņbraucējiem iespēju ikdienas satiksmē nemaisīties Tev pa priekšu, kad Tu sēdi pie auto stūres un neapdraudētu Tevi, kad esi izkāpis un kaut kur dodies pa ietvi! Mēs cīnāmies par drošāku un ērtāku satiksmi visiem tās dalībniekiem, arī Tev.

 
Visi komentāri
 
Zjebra 27.aprīlis 2017 15:08
5 4 Atbildēt

Kā rīkoties autovadītājiem 1. maijā?

Nebrauc ar auto!

0_o

Velopediņi parak daudz par sevi iedomajušies.

iJuris 27.aprīlis 2017 21:11
4 3 Atbildēt

Kā tieši masveida noteikumu neievērošana cīnās par drošāku satiksmi?

Kā rīkoties autovadītājiem 1. maijā?

Nebrauc ar auto! Vismaz līdz pievakarei.

Ja brauc, pierēķini ceļam liekas 10 minūtes, lai nav jāstreso, sastopot Kritisko masu!

Ja sastopies ar KM kolonnu, esi pacietīgs, ļauj izbraukt krustojumu, ja KM šķērso Tavu ceļu un nespraucies garām vai cauri KM braucējiem, ja kolonna brauc priekšā pa to pašu ceļu — izbaudi, ka lēnām, bet tomēr brauc nevis stāvi, kā ierasts darbadienu sastrēgumos!

Kur mūsu netrafarētie policijas auto, kā reiz varētu iesildīties izķerot pa ielu bez velo apliecības, ķiveres, gaismām, sliktām bremzēm vai bez tām, braucošos. Tos kuri nerāda nekādus manevru signālus, pārbaudīt uz alkoholu. Visus tos bonusus kuri ir auto vadītājiem, jo ja reiz esi tāds pats tad esi līdz galam.

anonimikis 28.aprīlis 2017 10:43
1 0 Atbildēt

Ķivere nepieciešama tikai bērniem līdz 12 gadu vecumam. Gaismas tikai diennakts tumšajā laikā.

iJuris 27.aprīlis 2017 21:18
1 3 Atbildēt

Principā braukt kolonā bez saskaņošana ir pats bīstamākais ko darīt, kad kāds auto klubs brauc kolonā cauri Rīgai, parasti ir zināms maršruts un CP pavadībā. Šis brauciens ir anarhija uz koplietošanas ceļiem, kas velobraucējiem nemāca neko no drošas braukšanas, drīzāk gan iedvesmo braukt kur un kā sanāk, prasot nodrošināt viņu dzīvību.

viencexperc 27.aprīlis 2017 21:36
3 2 Atbildēt

Maijs - komunistu mēnesis. No 1 -9 komunisti rīko visādus debilus pasākumus. Varēja vēl klāt pielikt pediņu gājienu un viss, liberāļi varēs priecāties.

iciks 30.aprīlis 2017 21:58
1 0 Atbildēt

Vai tad šie homo uz riteņiem nav ieskaitāmi par potenciāliem praidistiem?

Velosipēdisti ir dažādi. Ir daži, kas velosipēdu uzskata par pārvietošanās līdzekli, bet ir daļa, kas uz to uzskata par līdzekli kā sevi pasludināt par kaut kādā mērā labākiem.

Mans aicinājums autobraucējiem - sastopot šos Pisenieka audzēkņus, izmantot savas autobraucēja priekšrocības - zaļās gaismas u.tml.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti