Pērc BMW. Par tiem 15 k var nopirkt 15 BMW.
Es pirktu katru gadu jaunu būmeri. Nopirki, sasit, vai pagaidi, kad salūzīs, tad pērc jaunu. Mēs, BMW īpašnieki tā visi daram.
Tikai vajag nopirkt arī trenūzenes, vai būt homītim.
Pērc BMW. Par tiem 15 k var nopirkt 15 BMW.
Es pirktu katru gadu jaunu būmeri. Nopirki, sasit, vai pagaidi, kad salūzīs, tad pērc jaunu. Mēs, BMW īpašnieki tā visi daram.
Tikai vajag nopirkt arī trenūzenes, vai būt homītim.
www.ss.com/msg/ru/transport/cars/bmw/518/bhnif.html
ļoti labs variants. Gandrīz kā jauns
www.ss.com/msg/lv/transport/cars/skoda/superb/bgjjmg.html
Diezgan konfortabls ir sads variants ,ja nav svariiga vw blemba, auto konfortabls un ekonomisks, izturiigs, man ir drusku vecaaks drīz buus pusmiljons nobraukts nekadas lielas vainas nav bijusas pa so laiku, ta ka domajams varesi braukt ilgi un laimiigi, ja vien velas njipraku tad var mekleet ar 20tdi motoriiti
Konkrētai modelis ir ļoti lēts, jo ir bijis taksometrs. Attiecīgi nobraukums ir stipri lielāks nekā norādīts. Pirmajā gadā nobraukums bija 72 t.km., tagad varētu būt 130t.km, bet visticamāk, pārdošanas iemesls ir cits, piemēram, avārija un pa lēto salabots.
Bet kopumā Škoda varētu būt labs variants
es nezinu par konkrēto mašīnu tikai ātrumā kā piemēru no iespējamiem variantiem atradu, nu ja būtu ar 130 tukst km , tas nebuutu nekas prieksh tada auto, taksisus parasti brauc līdz 400-500tukst un tad megina pardot. Drosi vien ,ka iemesls cits, nu labakaa gadijumaa ka taksa firma bankrotejusi,sliktakaa loti daudz avarijaa cietis un kāds samukerejis
Jā, kaut kā mazliet aizdomīgi lēti liekas šāds sludinājums. Superb asociējas ar tuvāk jau premium klases pusi. Kā ar citām škodām? Octavia, rapid, fabia combi versijām?
Ir lēts, ne vienmēr ,kas ir lēts ir slikts, ja rakstiits,ka auto pirkts karlo, tad vesturi vissticamaak ,ka nebuus probleema noskaidrot. skodai nav premium versijas vw ir phaetons bet tas ir cits stasts, sis ir analogs passatam tik laikam par 10 cm garaaks. tehniska zinaa ar octaviju loti lidzigas ,jo razotas uz vienas platformas, es octavijas vietaa izveletos superb, rapid un fabija mazas klases masinas ar visam o tam izrietosam sekaam,ne tur konforts ne brauksanas prieks, domaju ka apkopju un ekonomisma zinaa lielas atskiribas nebus ar fabiju un octaviju vai superbu, tas ir viņi jauni ir dargaaki
Kārtējoreiz redzams ka šis ir pilnīgs suuds, no kura nevar tikt vaļā ne oar puscenu ne par pusvelti.Kur tāds hlams liels ar1,6 motoru..Te jau ir bijis līdzīga nosaukuma auto, ko Pirmais īpašnieks pec tam gadu mokās ,lai beigās vel atdotu pārpircējam.
Vienā citā forumā ir nonākuši pie secinājuma, ka ekonomiskākais auto ir Audi80 ar gāzi. Tas atbilst visiem kritērijiem. Jebkurš cits variants jau būs smagi kompromisi.
Savā ziņa var piekrist, ja ar auto nav jāpelna nauda, tad viss lētāk ir braukt ar vecu auto, kuram rezerves daļas var nopirkt jabkurā šrotā un kuru var saremontēt jebkurā garāža. Bet nekad nevarēsi būt drošs, ka galamērķī nokļūsi plānotajā laikā.
ja veca masina bus letaka ekspluatacijaa ,vienms minus ka nevar atskiribaa nio jaunas masinas [prognozeet kad un cik lieli izdevumi auto uzturesanaa, bet ta vienozimigi ka letaak nekaa jauns auto uzturesanaa
Prognozēt izmaksas var tikai kamēr ir jauna auto garantija. Pēc garantijas prognozēt nevar neko.
"Mazlietotam" teorētiski salūzšanas varbūtība ir mazāka, bet ja salūzt tad pilnīgi noteikti remonts būs dārgāks.
No šī aspekta skatoties, ja negribās vecu auto tad jāskatās uz KIA, tam ir 7 gadu garantija.
Vai atbilde būtu gāzē? Jaunāks auto ar gāzi?
Nop. Vecs, lēts auto ar gāzi.
Piem izgāzēta (cita īpašnieka veikums noteikti!!!) Dacia ar pirmo reģistrāciju 2001 gadā, būs visekonomiskākais risinājums
Budžetā par iekļaujas jauna Dacia ar gāzi. Tik tur esot problēma, ka oriģinālie vārsti neturot. Pēc tam servisā pa garnatiju uzliekot citus, tie iet.
IMO ja pontus izstrīpo no dienaskārtības un ērtības nav īpaši svarīgas, Dacīte ir lielisks aparāts.
Bet parasti atduras pret to, ka meitenes negrib kāpt iekšā un draugi apceļas. Pat ar Octavia vienam šitā sanāk...
Kāpēc nē? Vai ir kādi tehniski ierobežojumi, neatmaksājas vairs likt iekārtas utt? Vai vnk tāpēc, ka ss.com 80% ir dīzeļi? Kā variants nopirkt kādus dažus gadus vecu benzīnnieku (pieņemot, ka var atrast tādu, kā vēlies) un likt gāzes iekārtu pavisam jaunu? Vai tāpēc, ka, ja gribi ekonomiski, tad pērc vecu un meklē detaļas šrotā, citādāk nebūs ekonomiski?
10 gadīga Dacīte ir lētāka par gāzes iekārtu ar uzstādīšanu iznāks sunk costs.
Bet Dacīti var vienmēr ņemt, ja cena laba.
Kaut kas šāds, ja?
Tādus jaunākus ar gāzi pagrūti dabūt, principā arī benzīnniekus, kam to gāzi uzlikt. Pamatā ir tikai dīzeļi. Jaunākiem auto mazlitrāžas turbo motori, kas ne visi draudzējas ar gāzi.
Man jau šķiet, ka gāze nav īpaši lielisks risinājums, jo:
1. Tās iekārtas liek korišs Vovans un attiecīgi to industriālais standarts tālu iepaliek paša auto standartam. Attiecīgi gāzes iekārta vienmēr garantē servisa apmeklējumu. Regulāru;
2. Ja piesliešanās gāzei notiek masveidīgi, vara, ieņēmumu nodrošināšanai, arī gāzei pacels akcīzi. Tāda koķetēšana šajā virzienā novērojama SE un NO
Ja tam uzlicējam tā gāze iepriekš nekad nav bijusi, tad Viņa gadījumā uzlikt kaut kam gāzi vai paņemt no kāda nojātu gāzes hlamu ir vissliktākais ko vien var izdomāt.Priekš kam lekt kaut kādos suudos, no kuriem pašam nav sajēgas un ja nav ideju un iemaņu remontā.Vajag vispirms padomāt kuru marku man ir kur piebraukt servisā un ja man nav un ja esmu lohs/ parastais, tad varbūt braukt ar autobusu.Paņem dajebko, bet lai būtu tehniski labā stāvoklī.Tas ir pilnīgs fufelis ,ka tipa tur dīzelis jāremontē pa miljonu bet benzīnnieks nē.Kur nu vel ja motoru mainīt vai ja pats dīleris nevar atrast ,kapēc tas benzīns strebj zupu un nefigam neiet- kā te blakus topikā var izlasīt.
Šitie aizspriedumi, ka dīzelis remontos dārgs, benzīns lēts ir no 90tajiem saglabājušies.
Ne tikai no 90. Manuprāt šie aizspriedumi ir arī tāpēc, ka naivie cilvēki vēl joprojām tic , ka 10 gadus vecs auto ar dīzeļdzinēju var būt ar nobraukumu līdz 100-150.t.km un nez kāpēc ir pat lētāks par tādu pašu auto ar benzīna dzinēju.
Nopērk tādu un tad stāsta, ka dīzelis remontos ir mega dārgs.
arii piecus gadus vecs dizelis nebuus ar 100 tukst noskrejienu, normalam dizelim arii 300tukst nebus nekas traks, jo veel tik pat daudz bez problemaam nokalpos, te gan newdomaju japanu un korejieshu izstradajumus kuri nav paredzeti intensivai lietosanai un pie 300 tukst, vinu resurss beidzas, tas arii iemesls kapeec tik maz sos auto lietotus ieved no arzemeem uz pardosanu
Nu nav arī vairs tā, ka dīzeli pērk tikai tad ja daudz brauc, es personīgi pazīstu vairākus cilvēkus, kas brauc ar dīzeli, bet gadā nobrauc zem 20 000. Piecgadīgu ar 100k ir diezgan reāli dabūt, 10 gadīgu grūti, bet protams tad tas arī maksā dārgāk ka ss.lv vidējais ievestais.
Tevis nosauktā dabas parādība ir latvijas īpatnība - rietumos rēķina, bet pie mums ir viena ļautiņu grupa kam liekas ka ja motors klab un patērē ķīseli, tātad ar to varēs ietaupīt naudu, pat neko nerēķinot vai ietaupīs, kā ietaupīs utt.
Jā, jo dārgs remontos ir tieši tas/jebkas, kurš tiek steigā paņemts šādā pirmsremonta/nojaātā stāvoklī.Ko iesmērē shitie te kapeikujaajēji benzīna un gāzes lietotāji- kas to vien dara, kā sip kapeikas un to motoru jaaj, un, kad redz ka nupat jau būs kliņķis, tad vnk atrod nezinātāju/lohu, kam to visu pa kluso nogrūst.
Tu gribēji teikt - uzskati - nevis aizspriedumi. Un šis uzskats arī šodien ir spēkā, lai arī izpildās ne vienmēr - teiksim - jauns benzīnnieks arī šodien vēl var būt ar netiešo iesmidzi, lai arī reti - a tu man parādīsi jaunu dīzeli, kuram ir klasiskais deviņdesmito gadu risinājums, tiešā iesmidze ar siksnas piedzītu sūkni? Pareizi, visiem ir kommonreils... Tā varētu paturpināt... Kur benzīnnieki ir palikuši jūtami dārgāki remontos, tur lielākoties var pateikt paldies ražotājam par lažošanos - nu kā audī ar V8 - vecajam motoram zobsiksnas komplekts 500 eiras, jaunajam ķēžu komplekts kaut kādi tūkstoši un maiņa prasa motora vai kārbas izcelšanu...
Kur ekonomiskais pamatojums pirkt dīzeli? Goda vārds, nesaprotu. Piemērs, Toyota zem 2L benzīnnieki patērē vidēji ap 6 litriem, bet ārpilsētā - pat mazāk. Te arī vairāki piemēri ar Honda - super ekonomiski benzīnnieki Utt. P.S. Es pirktu japāni, ja tēmas sakarā.
kur tu nemi ka bendzinieks ēd 6 litri, mums darbaa ir vairakas toyotas vienigais kas 6-7 litri teree tas ir aygo ja to var uzskatiit par masinu, auris bendzinieks teree ap 9-10 litri , tads pats dizelis 6 litri, par kvalitati gan neko labui nevar teikt, lai gan kadus 300 tukstosus jau viņi nomoca tad gan vairs neatmaksajas vinus uztureet, diemzel ,nav japani paredzeeti intensivai lietosanai
Pilniigs Fufelis- tie benzinnieki tāpat ēd čiriku aukstumā un pa pilsētu jo īpaši un nefiga viņi neiet, un neviens nezin kā ar tiem būs pie 300kkm , kas jebkuram štrunta dīzelim ir parasts gadījums.Tojoyota vispar strunts,kā tādu par savu naudu var pirkt.Panjem piem kādā tādā auris taxi iekāp- prasta plastmasas kaste ar zilām lampiņām, klab un grab;P
Kā to ņem, mana personīgā pieredze ļauj tā domāt Toyota Avensis 1,8vvti manuālā kārba - ārpus pilsētas pat zem 6l Un tas jau ir paliels auto.
Ok, vairumam mans piemērs par Prius nepatiks, bet tagad sieva ar to sāk braukt garākus gabalus ārpus Rīga uz mācībām, un ir ziema, tas auto ar automātu patērē... 5,1l benzīna! Ļoti daudz tādu piemēru. Autors taču minēja akcentu ārpus pilsētas.
Varbūt tapc, ka tev pieredze ar jauniem/jaunākiem auto bvai vismaz ar "labi uzturētiem", bet tie tak uzreiz kkādu naudu maksā.Es neticu, ka var nopirkt veiksmi, neieguldot līdzekļus.
Accord 2,0 ārpus pilsētas 5,7.
Pilsētā gan kkādus 12
testejaam priussu man vinsh nezin kapeec eeda 8 litri, tad iznak ka tavs avensis ekonomiskaaks par priussu , ja tik ekonomiski brauc tad no dizela varbuut vari izspiest 3 litrus, man patik normali braukt nedomaat par paterinju, tapec dizelis ed 6 litri ,bet bendzinieks pie manas brauksanas ap 10 litriem
Kā var dabūt 8 litru patēriņu no Prius? Es teiktu, neiespējami ikdienas satiksmē. Jā, patīk ekonomēt. Sauksim to par zināmu fetišu
Man ir arī labs piemērs ar BMW 530d (235zs X-drive ar automātu) - ārpilsētā vidēji asā stilā patērēja ap 6 litriem, un ar to bauda bija braukt.
Tas par lietotiem auto. Jauns visai lielais Passat 1,8Tsi un DSG ārpus pilsētas arī patērē smieklīgus <6litrus benzīna Jādomā, ka mazākie benzīnnieki ir vēl ekonomiskāki utt.
Bet tāds pats jauns passat dīzelis tērēs <4 litri. Un ja gadā jānobrauc 40+ t.km tad izmaksu atšķirība jau būs jūtama
Kāpēc Tu salīdzini tikai ārpus pilsētas? Man ir vienas markas, vienādas jaudas benzīns un dīzelis, dīzelim vidēji 7, benzīnam 12, un kāpēc lai nebrauktu ar dīzeli? Man ir bijuši vairāki benzīnieki sākot no 1.4 līdz 2.8, zem 10 vidēji ar nevienu nevarēja iekļauties.
Tikai minējums, bet ar dīzeli brauc tālos gabalus, bet ar benzīnnieku sieva pa pilsētu līdz skolai, darbam utt.
bmw 320i automaats tīri pa pilsētu režīmā tērē 14-15L /100. ja izbrauc uz šosejas tad ap 8.
ja sapņot par benzīnnieku, tad ziemā, pilsētā zem 10 neviens neiekļaujas.
Karlo motors ir tīri ņemama 2014 Octavia 1.4 TSI par 10 850 EUR un 2013 par 12 900. Vidējais patēriņš ziemā ap 6, vasarā 5.5, braucot apmēram 70% ārpus un 30% pilsētā. Braucot ar atļauto uz šosejas ir pat gadījies nodzīt līdz 4.4/100.
tas ir autotirgotāja teiktais patēriņš, tad iznāk bendzīnieks tērē 4.4 litrus bet tāds pats nu labi 1.6 dizelis sesus litrus, esmu kadu nedelu braucis 1.4tsi tauranu kas svara zinaa lidzigs , dzinejs diezgan gauss priekst tas bundzas un visu laiku jadod cada, man vinsh gan eda kadus desmit litrus varbuut biki mazaak uz strases ar 120 braucot radija kadus 8 litrus, cik zinu ,ka tam auto ap300 tukst ,dzineja resurss ar beidzaas
Jau 90 tkm nepilnos divos gados ar 1.4 TSI 150 zs. Vasarā pa trasi braucot uz 90 km/h reāli var dabūt 4.4 litrus, pie 150 km/h 7.2 litri. Dinamika pilnīgi pietiekama, motors nav jāgriež, maksimālā grieze jau pie 1500 apgr./min. Standartā 8.2 s līdz 100, pēc uzlabošanas varētu būt ap 6.5 (nav mērīts, uz stenda 213 zs).
Ļoti zolīdi! Kur nu vēl mazāk dabūt! Ar dīzeli droši vien nekāda milzīgā starpība vairs nemaz tur nebūtu, kāds puslitrs varbūt - cik tad maz vispār var dabūt bez hibrīdiem utt?
Benzīnnieki arī ir ekonomiski. Man 2017.gada Honda-Jazz jauktajā ciklā 5,7 litri uz 100 km, bet 2006.gada Opel-Meriva 1,3 CDTI bija 5,3 litri uz 100 km.
OK - vienīgais arguments par labu dīzelim varētu būt garie braucamie gabali (kas būs veselīgi kvēpu filtram) un mazāka iegādes cena par litru. Varbūt, varbūt ir vērts to dīzeli izskatīt. Nestrīdos.
Bija man gan dīzeļi, gan benzīni. Un neteiktu, ka dīzelis dārgāks vai lētāks.
Pats galvenais ir neaizdirst auto. Aizdursīsi, tad mocīsies. Nu vēl ir variants jau nopirkt gatavu lūzni.
Jaunais Dacia Duster ar benzīna/gāzes motoru maksā 11780 EUR knapākā komplektācijā un 12860 EUR niknākā komplektācijā.
Jā,ir arī par 9,9k , tikai nav skaidrs, kurš no potenciālajiem 9,9k īpašniekiem par savu naudu viņu tādu būs gatavs ņemt.Kāds Viens no tūkstoša tādu 9,9k īpašnieku (varbūt..).Nemaz nerunājot par 17k, kur "sākas" daudzmaz atbilstoša piedziņa un komplektācija.Tāda pat demagoģija, kā ielikt te iztirzāšanai cenulapu "no17k", bet aizkadrā raksta beigās sīkiem burteļiem pieskricelēt, ka konkrētais tas smukais testējamais/aprakstītais auto maksā 33k ;D
nu kur cilvekam var tadu kasti ieteikt, simtreiz labak tad pirms tam ieteiktaa octavisa, kas nokalpos daudz izlgaak nekaa jauna Dace
nu kur cilvekam var tadu kasti ieteikt, simtreiz labak tad pirms tam ieteiktaa octavisa, kas nokalpos daudz izlgaak nekaa jauna Dace
Mana iekšējā balss saka, ka būs otrādi. Apsvērumi: Škoda ir VW, kas nozīmē, ka tur ir vesela kaudze Bosch izstrādātu nevajadzīgu bubinātāju. Dusterim būs tieši 2x mazāk detaļu. 1 detaļa = 1 problēma. 2x mazāk ir 2x mazāk (neattiecas uz krievu auto)
Jā, un dusteris visdrīzāk saturēs visādus anālus franču mezglus + rumāņu ekonomijas izpildījums. Man pirms gada sanāca mana mācītāja desmitgadīgajai lokanajai dacītei bik uzmest aci elektrībai - ja vācieši mašīnās liek normālus vadus, šķībači liek šausmīgi tievus, bet tur, kur lielāka slodze, tomēr kaut ko resnāku, tad rumāņi visur tievus - kā mans mācītājs naktī spēj kaut ko to lukturu gaismā saskatīt, nezinu, es fofāgenu lamāju par jūtami resnāku vadu izmantošanu...
Pirms kāda laika braucu pāris gadus ar Toyotu Corollu 1.6. Patēriņš vidējais, pilsēta 30%, bija konstanti 7.2 l/100km. Pēc pilnās bākas metodes. Ziemā vairāk. Corolla bija super labā stāvoklī. Brīnos, ka Kasinsh'am Avensis tērē mazāk Tagad braukāju ar minivenu 2.4 benz/gāze, vēl automāts, izmaksas 6.50 Eur/100 km. Tai paša Fabijai ar 1.2 tik pat naudā sanāks. Kas tur baudāms?
Tas bija sen. Toreiz jauns Avensis no salona tika izripināts un tā arī patērēja.
Kasinsh'am visi auto tērē mazāk nekā citiem
Viņam riepās 4 atmosfēras,lūk arī degvielas ekonomija.
Nē. Ne visi. Avensi pirku jaunu. Tā tiešām bija.
Dacia Logan MCV Stepway,14200 eur dīzelis.
Nu pa 15k iekļaujas elektroauto Nissan Leaf budžetā. Dienā 80km nobraukt nav problēmu arī ziemā. Vienīgi sportiski braucot tad pēdējos 5km kājām, bet nekas.
Tā kā ja nav vienīgais auto tad šādu var apsvērt. Nekādas papildus izmaksas un baterija savus 10gadus vēl vilks, pēc tam tad gan būs jalādē atpakaļceļam. Praktisks, bet vienīgi dizains ir kā nu kuram tīk. Patēriņš šādam braucienam būs kādi 20kw apmēram 4eur , jeb pie šobrīdējām degvielas cenām 3,5l/100km.
Elektroauto var pirkt kā otro autiņu ja tev garāžā jau stāv benzīnieks, dīzelis vai hibrīds.Vēl vajadzētu iespēju autiņu lādēt savās mājās.
Bet ja galvenais kritērijs ir ceļa izdevumi tad elektroauto ir tieši laikā. Nav nekādas regulāras eļļas maiņas, zobsiksnas, bremžu kluči arī mazāk tiek deldēti. Nodokļi ar šobrīd nav, var braukt pa sabiedrisko joslu. Leafa mazais mīnuss protams ir akumulatora ietilpība un tas ka akumulatoram nav iebūvetas kārtīgas dzesēšanas/sildīšanas tātad gonkot ar to nevar un pa naktīm jātur pie vada. Bet citādi uzticamība ideāla,. ar akumulatoru problēmas ir bijušas kādiem 0.1%, bet ja lietots vēl iet tad ies ilgi, cena arī tieši proporcionāla akumulatora nolietojumam.
10 gadi baterijām? Tas jau drusku labāk izklausās, agrāk biju dzirdējis par 5-6 gadiem, bet nu tehnoloģijas jau noteikti iet uz priekšu. Nu tur jau dikti jārēķina, jo bateriju nomaiņa pēc vienalga cik tur tiem gadiem ir kā pamatīgs kapitālais remonts. Baterijas sastāda kādu 1/3 no auto cenas?
Igauņiem pirms gadiem bija valsts atbalsta shēma tieši uz līzingu nevis auto pirkšanu - nobrauc tur tos 5-6 gadus un dod atpakaļ, lai dīleris skatās vai vajag jaunas baterijas likt iekšā.
Leaf un e-Up ir aparāti, kurus NEDRĪKST pirkt otreizējā tirgū. Tiem ir kautkāds bass baterijas pieslēgums (neesmu speciālists , bet ja nonāktu līdz tādu pirkšanai, gan jau sastudētos), kas neļauj atkalibrēt baterijas ietilpību. Attiecīgi šo auto baterijas nav remontējamas.
Remontēt? Nezinu jau ar tik sīki, bet sākotnēji biju nopratis, ka baterijas vnk brutāli maina, līdz ar to, kā būsi pabeidzis vienu kredītu maksāt, būs jāņem nākamais remontam. Ja var "remontēt/uzpildīt", tad jau, protams, cita runa un labāk!
Grāmatas nelasat , bet viedoklis ir?
Pirmkārt pērkot benzīna vai dīzeļauto neviens nerēķina cik izmaksās motora kapitālais remonts, jo tāpat pēc 10 gadiem ieskaitot ar visiem izdevumiem eļļas maiņām tas tāpat sastādīs pusi cenas.Un arī ir risks, ka motors var noklapēt jebkurā brīdī, dažiem auto tas pat "ieprogrammēts" (BMW X6, IS 250).
Neviens neliek elektroauto mainīt akumulatoru, tas pēkšņi nebūs beigts. Cik bieži esat mainījuši bateriju telefonam, jo mazāk tur, pareizi ne reizes ar laiku nomainat telefonu. Tehnoloģijas ir gājušas uz priekšu un arī bateriju uzlādes algoritmi līdz ar to gan telefoni, gan datori nenokauj bateriju ar pārlādēšanos.
Otrkārt ar Leaf ir cits moments, Leaf nerēķina akumulatora rezervi ļaujot tai izlādēties tukšai(jo tad paliksi uz ceļa), bet gan nolietojums tiek rēķināts pēc nobraukuma un kādos apstākļos tie veikti. Jā var būt momenti kad ietilpība vairs neatbilst reālajai, bet ir iespējams veikt kalibrāciju, tiesa ne paša spēkiem, lai atgūtu ietilpību. Lai gan oficiāli akumulators mainās vienā gabalā, bet patiesībā ir iespējams tos arī restaurēt, jo visi akumulatora elementi nenolietojas vienādi. Jebkurā gadījumā Leafu var nodot šrotā tāpat kā citu auto kad tas beidzis savu dzīves ciklu.
Salīdzinājums ar iekšdedzes dzinējiem šajā situācijā ir nepareizs:
1) iekšdedzes dzinēju nolieto kilometrāža, akumulatorus - uzlādes cikli un vecums
2) iekšdedzes dzinējs var trāpīties lietotājam, kas pa 10 gadiem nobrauc 50 vai 100 štukas, un reāli motors ir tikai labi piebraukts - akumulators pēc 10 gadiem būs nodzīvojis 10 gadus, un tā stāvoklis no lietošanas varēs izmainīties tikai tā, ka būs vai nu slikts, vai ļoti slikts.
3) desmitgadīgām mašīnām reti kāds taisa motoram kapitālos remontus - parasti ieķert šrotā citu motor.
Tev ir taisnība ka aķis nebūs "pēkšņi beigts" - bet zinot kādi ir 10 gadus - parastai mašīnai labi ja pusmūža vecums - veci telefonu akumulatori , man nav ilūziju par elektromobīļa ar 10 gadus veciem akumulatoriem, veiktspēju. Tev kā pilsētas žurkai tas noteikti liekas sīka vienība, bet lielai, vai lielākajai daļai cilvēku nebūs pie dirsas, vai mašīna spēj nobraukt 200 kilometrus, vai vairs tikai 40. Respektīvi, lai tāds desmitgadīgs Leaf būtu kaut cik lietojams, viņam jaunam ir jāspēj nobraukt 2000 km bez uzlādes....
Uz kuru no X6 matoriem var attiecināt to "ieprogrammēšanu" ja atmet 4,4 biturbo? Lexus laikam biji domājis IS220 ar no Toyota palienēto dīzeli.
X6 pjezosprauslas var aizliet motoru, savukārt is250 ir eļļas dzesētāja lokanais savienojums kam pārejot pušu var palikt bez eļļas un eļļas spiediena un nokaut motoru.
Par elektroauto dzīvosim redzēsim kas būs pēc gadiem desmit. Katrā ziņā tam nolietojumu un cenu viegli noteikt pēc akumulatora atlikuma. Un par pilsētās lietotiem auto to nobraukumu drīzāk stundās jāmēra pie tam ja palasa rokasgrāmatu tad braukšana pa pilsētu atbilst smagiem braukšanas apstākļiem.
Ar sūdīgu degvielu nokaut un attiecīgi piegāzt motoru ar degvielu laikam var jebkuru common rail ķīseli; ir pietiekami daudz dzirdēts par VAG 3.0 TDI ar izkusušiem virzuļiem.
Es gribētu redzēt tehnisku pamatojumu tam, kāpēc stumdīšanās pa pilsētu ir smagi darba apstākļi, neskaitot sajūgu un ātrumkārbu. Motoram tur nekā smaga nav - termiskās slodzes mazas utt...
Attiecībā vēl par to eļļas dzesētāju - laikam japāņu kastīšu fans tiešām nav redzējis neko vairāk par 1.5 kiviču un 2.0 akordu - atsevišķs eļļas radiators, pievienots ar armētām trubām, ir pašsaprotama lieta jebkuram jaudīgākam motoram - teiksim, vecajiem audī piecu katlu turbo benzīnniekiem visiem pēc kārtas tādi nāca - un neviens to neuzskata par tā motora vājo punktu - šaubos arī ka kādam īpaši tur kas ietu pušu - un, galu galā, tā ir tikai motora eļļa, kurai normālām mašīnām ir vismaz spiediena brīdinājums. Vot tomātiem ārējs eļļas dzesētājs vai eļļas dzesētājs kas iebūvēts dzeses radiatorā, ir problēma - jo nevienai mašīnai nav tomātkārbas eļļas spiediena vai līmeņa devējs panelī...
Visekonomiskākais auto ir velosipēds
Autobusam ar ne vainas, ja ģimene nav jāvadā. No pieturas vēl kājām pastaigās.
Divus gadus nobraucu ar Auris universāli, 1.6 benzīns, vidējais patēriņš diezgan precīzi 7,5/100 ar mazām svārstībām. Gan jau, ka braucot pamatā pa šoseju, līdz kādiem 7/100 tiks. Toties jebkurš dīzelis būs 5,5-6/100.
Principā tā arī sanāk, mazlitrāžas benzīnnieks ēdīs ap 2-3l/100 vairāk, ja brauksi pamatā pa šoseju. Un tad vari rēķināt.
Pieņemot, ka patēriņa starpība būs 2,5/100 un nobraukums 2000/mēn, sanāk 50 litri vairāk mēnesī, jeb 600 litri gadā. Kas pie pašreizējām cenām sanāk aptuveni 700-800 EUR gadā.
Nu, un tad vari paskatīties cenu lapā, parēķināt, cik gadus auto plāno braukt un kāda ir starpība starp vēlamo auto ar benzīnnieku un dīzeli. Tas tā, tikai no naudas puses skatoties.
Ja runā par degvielu, vai būtu vērts parakāties dziļāk pa saitiem, kā, piemēram, www.spritmonitor.de ? Protams, ej un sazini cik kuram kāja smaga, kādi korķi, paradumi un degviela jau ar visur nav vienāda...
Visi tā sacepušies par patēriņa starpībām litra-divu robēžās, ka aizmirsuši ka degviela veido mazāko daļu no auto izmaksām.
Jēga nopirkt auto kurš tērē 4 litrus bet pēc pusgada paprasa automāta remontā 2,5 kilo, vai arī riska grupas auto kam kasko maksā tikpat cik degviela pus gadam.
Autoram pārāk maz prasību lai kautko ieteiktu, par 15k eur var nopirkt jaunu vai stipri mazlietotu kompaktklases auto. Ja tiek pirkts līzingā varbūt vērts izskatīt operlīzes variantu, neticu ka latvietis tipiskais ar 15k kabatā pirks divgadīgu astru vai golfu
ekomobīlis viens
www.autohus.de/autosuche/details/200823/vw-golf-6-variant-1-6-tdi/#?bfilter=%7B%22priceGross%22:%7B%22max%22:15000%7D,%22km%22:%7B%22max%22:50000%7D%7D&page=5
ekomobīlis divi
www.autohus.de/autosuche/details/199107/renault-laguna-grandtour-2-0-dci/#?bfilter=%7B%22priceGross%22:%7B%22max%22:15000%7D,%22km%22:%7B%22max%22:50000%7D%7D&page=7
Paldies, jā, labprāt dzirdētu arī viedokli par citām lietām. Ok, automāts parasti būs dārgāks (cik saprotu, tad divsajūgniekiem ar sava regulārā apkope nepieciešama), tātad manuālis.
Kā ar apkopēm - ir kādas būtiskas atšķirības starp dīzeli, benzīnu, turbo vai bez utml?
Apdrošināšanas riska grupas - droši vien tur būs BMW, audi, Volvo - ok, uz tiem nemaz neskatos. Kādas citas markas tur varētu būt vai pēc kādiem principiem? Kādi vēl knifiņus uz apdrošināšanu būtu noderīgi zināt?
Tici vai nē, bet es neesmu tipiskais latvietis, neskatos uz kādu 5-10 gadīgu A4/A6 vai ko citu tādā stilā "tikko no Vācijas, viens īpašnieks, visas apkopes pie oficiālā dīlera servisa". Drīzāk tiešām uz ko mazlietotu.
Manuālai kārbai ir divmasu spararats, kas VW grupas auto maksā sākot no EUR 500.
Pērkot mazlietotu/lietotu ir jāskatās uz stāvokli. Ticēt nedrīkst nevienam, kamēr pats neesi pārbaudījis. Ja trim cilvēkiem viens un tas modelis kalpo labi, tad tas nenozīmē, ka arī tev tā būs. Iesākumā nopērc/noīrē krāsas biezuma mērītāju. Ar tā palīdzību vien var atsijāt 1/2 no modeļiem.
Divmasas spararats ir komforta vajadzībām - lai pasažieri mazāk justu dīzeļa vibrāciju, kas ir augstāka nekā benzīnniekam. Ja negribas par to maksāt, vienmēr pastāv lēti atgriezties pie vecāka risinājuma - jebkurš metinātājs divmasas spararatu (kamēr tas vēl nav nojāts un attiecīgi zaudējis centrējumu) var viegli pārvērst vienmasas spararatā. ;)
Ar šitādu sviestu - divmasnieka metināšanu - neviens normāls cilvēks nenodarbojas - divmasniekus amputē, to vietā ieliekot vienmasnieku no "kaut kā". Neaizmirsti ka spararats ir rotējoša detaļa kurai ir jābūt nobalansētai; pēc kaut kādas tur metināšanas tas vairs tāds nav, un jāved balansēt - kopā ar sajūgu un kloķeni...
Attiecībā par divmasnieka jēgu - tā jēga ir tāda kā tu to apraksti vājiem atmosfēriskiem ķīselīšiem un premiuma ražotāju benzīnniekiem [kam arī mēdz likt divmasniekus] - kaut cik ejošiem ķīseļiem divmasnieks vairs nav ekstra bet nepieciešamība, jeb kā es saku - divmasnieks ir robeža starp vieglo mašīnu ar dīzeli un belarusu. Man ir gadījies izbraukt ar diviem deviņdesmito gadu audī TDI, vienu C4q un vienu B5q, kam jaudas celšanas nolūkos ir izņemts divmasnieks - abās mašīnās motori ap 1200-1500 rpm diapazonā pie grīdā iespiesta gumijas pedāļa lika visai mašīnai skaļi vibrēt...
Ja spiež grīdā pie zemiem apgriezieniem, to nevajadzētu saukt par gumijas pedāli. Varētu domāt, ka benzīns pie analogiem apgriezieniem nikni raus.
Jā, atmosfēriskam benzīnam ir kaut kāda reakcija uz pedāli pie jebkuriem apgriezieniem, nevis kā TDI zem turbīnas pūtiena sliekšņa, kur pat skaņa neizmainās, kur nu vēl "cēliens"... Labi, tas B5q bija ar mazliet nopietnāk modificētu 1.9 TDI - lielāki mīzēji, čipsis kas motorā sapūš 1,4 bārus, gala rezultātā kaut kas ap 140-150 zs, un pats galvenais - tā kā gliemezis palicis dzimtais, 110 zs motoram paredzētais, nu tas ar kvēpu masu tiek iegriezts ātri - kaut kāda miroņa dvaša jau ir pie 1,2k, un nopietnāk sākas pie 1,5k - braucot pa manu ciemu sajūtas radās apmēram kā ar manu golfu, ja ne tā niknā vibrācija...
Kā rāda mana dzīves pieredze, mazos apgriezienos ne benzīns, ne dīzelis baigo dzīvessparu neizrāda.
Nu tas jau pēc katra paša sajūtām, pēc manām sajūtām divlitrīgs golfs pie nekādiem apgriezieniem baigo sparu neizrāda, kur nu vēl pie maziem, bet esmu braucis tikai ar trešo golfu aprīkotu ar tādu motoru, varbūt mk2 ir stipri vieglāks un tiešām ir raķete, varbūt...
mk2 ir pārsimts kilo vieglāks, un lielākajai daļai cilvēku ir tāda nosliece visur liet piekto, neatkarīgi no tā, vai motors ir paredzēts tādai degvielai vai nē, bet es neesmu no viņiem. Rezultātā sanāk mašīna kas kustas jestrāk par vidusmēru un pilnai laimei ir aprīkota ar elastīgu spēka agregātu, kurš neprasa bieži dročīt kloķi.
Ir braukts arī ar 2. golfu, vien 1,8 motoru. Ir lieta gan 95., gan 98. degviela. Tagad nudien neatminu, vai tur vispār varēja just starpību, vien citu gan atceros - gan šim golfam, gan JEBKURAM citam auto, ar ko esmu braucis, ir novērota vienāda tendence - mazos apgriezienos viņi visi ir gaudeni. Man ir dziļi vienalga, ka kāds ir 5% vai 8% gaudenāks vai jestrāks. Ja gribi rāvienu, proties izvēlēties pareizu robu.
Neesmu no tiem, kas visās tēmās zirgojas par Tavu golfu, bet nu šoreiz šķiet, ka tam visam tiešām ir pamats - pilnīgi sajūta, ka Tavs un tikai vienīgi Tavs golfs ir īpašs un elastīgs.
2.0 ir jūtami vairāk zemu apgriezienu griezes nekā 1.8, jo garāks virzuļu gājiens; visi vecie fofāgena grupas špricmotori ir paredzēti astotajam un, ja aprīkoti ar normāli funkcionējošu elektronisko aizdedzi, ar piekto zem trīs štukām ir jūtami vārgāki - cits motors to izjūt vairāk, cits mazāk. Protams ka tas motors pa īstam sāk elpot pie kādām 2,5 štukām, bet arī zem ķiekas pietiek lai, teiksim, kloķi neaiztiekot brauktu pa šoseju, atmestos, izbrauktu cauri apdzīvotai vietai, un tālāk normāli paātrinātos un brauktu tālāk. Protams, piecu, sešu un astoņu katlu motori zemos apgriezienos ir elastīgāki, tomēr darba taktu pārklāšānās un tā...
P.N. Par to "robu izvēli" - es parasti vēlos braukt mierīgi bet dinamiski, nevis gāzt. Šī iemesla dēļ man nepatīk sūdomāti - cik ir sanācis ar tiem izbraukt, tie piedāvā tikai divus braukšanas stilus - vai nu sēņošanu, vai dinamisku gāšanu.
Viena recepte visam nebūs, ir ražotaji kam nesanāk dīzeļi, citam atkal no benzīniem nav ko ņemt. Noapaļojies vismaz uz marku/formu/izmēru un tad jau var sīkāk pētīt kuram kas labs/slikts/problemātisks.
Nav jau tik traki ar tiem auto no Vācijas-linkos, kurus ieliku ir autiņi ar tīru vēsturi, cenas gan ar vidējo ss piedāvajumu nav salīdzināmas
Lūdzu gadu vecs auto ar ilgu garantiju lai būtu pilnīgi vienalga cik maksā spararats/sprauslas/kvepu filtri.
Jā, Tevis iepriekš liktie linki jau, protams, drīzāk uz mazlietotiem velk. Pavisam cita lieta. Es savā komentārā norādīju uz vidējo ss.com sludinājumu, kur vienalga 5 gadi vai 15 gadi, bet nobraukums visiem ap 200k
Vot KIA un Hyundai +/- 4 gadi toč drīkst. Virkne draugu/ paziņu lieto. Uz servisiem brauc tikai eļļu mainīt. Ļoti labi tehniski dizainēti pēdējie
Huyndai Getzi gan no ielām visi pazuduši ko tā?
Vēl vakar vienu Getzu redzēju, visi nav pazuduši
Getz ir viņu pirmsrevolūcijas dižpārdoklis.
Jamie dikti pastrādājuši pie tehniskā dizaina kopš Getza. Resp KIA/ Hyndai 2013+ nav salīdzināms ar tiem 2013-. Divi pilnīgi dažādi koncepti. Un, diemžēl, arī cenas.
Tieši tas pats kas notiek ar visiem lētā gala autiņiem-brauc līdz pirmajam motora vai virsbūves remontam, kura vērtība nepārsniedz pusi no auto vertības.
Ja pareizi atceros tad jaunu varēja nopirkt par 7k latos.
Ir daudz tādu auto kas gadus 10-15 atpakaļ bija +/- ok bet jau izzuduši-Dacia Logan pirmā paaudze, visi daewo automibiļu izstrādājumi, sang-yong jebkurš modelis.
un kā ar sabiedrisko transportu? ja 60 km attālumā, tad izdevīgi ar elektrisko vilcienu, atkrīt visas klapatas ar auto
Rīga-Tukums, Rīga-Jelgava, Rīga-Ogre, Rīga-Sigulda, ērti un lēti ar vilcienu
Es nezin nevienu, kurš būtu atteicies no kāda sev tīkama auto konkrēti spararata dēļ. Jo 4/5 vispār nezin kastasir un vaimanir.Tāpat arī 5g. vecam auto kaut kāda tur muģīšana diez vai veselam cilvēkam ienāktu galvā.Pagātnes gudrinieku “mantojums”.Turklāt ir markas, kurām vai nu līdzīga vienmasnieka nemaz nav ,vai arī viņš tur vnk neder fiziski un galvājātam būtu jābūt ,lai viņu tur mēģinātu bāzt.Kā arī grūti iedomāties dalbaēbu, kurš 15k vērtam auto lietošanas sākumā nenočekotu sprauslu un dpfa stāvokli. Jo ne jau pa vienu dienu tur kas sāk liet un tos virzuļus dedzina.Tāpat dažam benzīnniekam kapeikas iejāšana uz ķēdes maiņu vnk noved pie pēkšņas motora maiņas visā pilnībā.Tā gadās, kad 15k vērtus auto ekspluatē pēc 16g veciem principiem.
Esmu dzīvē saskāries ar tādu argumentu, kā atteikšanās (pircēja) veikt pilnu pārdošanas diagnostiku dīlerservisā tādēļ, ka "tur atklās tik daudz vainas, ka man nebūs nauda par ko saremontēt". Nenovērtē par zemu "dalbaēbu" eksistenci un skaitu ;)
Protams, pilnīgi ticams. Jo arī starp pārbaudītājiem ir afēristi un dalbaēbi.Pat vācijā ne jebkurš pārdevēja atļaus ka kkāds Vaņa vai Egons tur bāzīs netīrus pirkstus un slēgs klāt vvz kādu nesankcionētu hakerētu elektronisku ierīci un tur kko manipulēs. Es arī viņa vietā teiktu dzenam uz diileri, jeb lai viš iet na...
Tad ja neļauj,tur jau sākas kāda psiholoģija un ne jau visus tāpēc nedrīkstētu pirkt.Ne katrs pārdevējs ir krāpnieks, pat ne katrs Leitis. Bet jautājums ir par To, kas būtu neatliekami un visupirms jādara nopirktajam auto.Ja sākt ar postu forumā un nezināt pašus pareizas dzīvošanas pamatprincipus vai tēlot kapeikzhiidu, tad pa 15 k vai nu jaunu hlamu ar vienu lupatas sēdekli, vai nu kā te sacīja ka labāk autobusu- tur vispār sēdekļu ir dafiga
Es būtu pirmais, kuram nervi neizturētu tādu potenciālo interesentu ar vēlmi kaut ko pieslēgt mana auto OBD. Lai iet dēt, tikai pie dīlera Tāpat saprotu Rumbulas tirgoņus, ja apkārt vazājas ne viens vien ar krāsas biezuma mērītāju, var uzreiz kāpt taxi un braukt pie jebkura dīlera, pirkt JAUNU auto, ar garantiju utt. Tāpēc tas ir lietots auto, ka garantijas nav. Un pārdevējam nevajadzētu uztraukties, ka pārdodamajam auto var kas nojukt. Kas var atgaīties jebkam! Arī cilvēks "parastais" var tirgot savu kopto auto, kam pēc nedēļas var noklapēt dzinējs. Un tad? Pircējs pats pirka, pats arī lai taisa. Arī es pats kā pircējs NEKAD neesmu pārdevējam prasījis kaut kompensēt (izņēmums - AUTO WELT, kad nojuka slavenais Multitronic - tomēr tas bija vairāk vai mazāk nopietns kantoris) - pats izdarīju savu izvēli, pats labprātīgi pērku, pats vainoju sevi, ja nu kas notiek. Tādas manas domas.
Piedod, bet ne visi gatavi pirkt jaunu auto. Nākošais - ko Tev tas krāsas mērītājs sliktu izdarīs? Piespiedīs un sāks rūsēt? Ja ļautiņš sludinājumā izlasa "nav sists un špaktelēts", vai viņam nav tiesības to pašu arī sagaidīt? Tikpat labi jau var neļaut pircējam iemest aci tajā auto (ja nu rokturi norauj) vai izbraukt testa braucienu (ej nu sazin, cik vēl akurāti brauc)...
Respektīvi kasiņa doma ir - ja kasiņš ir tehnisks zābaks, nespējīgs izvērtēt lietotas mašīnas stāvokli, tad cilvēks, kurš spēj ko vairāk, nedrīkst izmantot savas spējas, viņam jāspēlē tāda pati krievu rulete kā kasiņam
Ja es pirktu no kasiņa mašīnu, un šis izdomātu man neļaut piesprausties ar savu kabeli, tik pie dīlera, mana atbilde būtu - labi, uz tava rēķina - nevienam cilvēkam, kurš pats ir sev nopircies kabelīti vai zilo zobu spraudekli, neradīsies vēlme izmest lielāku summu par dārgu dīlera pakalpojumu, lai iespējams ka atklātu ka kasiņš tirgo šrotu ar miljons elektronikas gļukiem - nerunājot nemaz par to ka ja kādam tas piespraudiens ir bīstams, tad tikai sūdīgam kabelim, ja kaut kas ir mašīnas pusē sapists; vadības blokiem ir pašiem sava aizsardzība K līnijai.
Par krāsas biezuma mērītājiem gan es smīkņāju, tas pa lielam ir tāds plānā galdiņa urbēju/kaulētāju instruments - man vairāk būtu svarīgi ka šķirbas ir vienādas un visas detaļas ir vienā tonī, un palūrot visādās dziļākās vietās, viss arī ir normāli.
Es gan neteiktu, ka Zābaks.Vnk viņam pieredze ar jaunākiem auto.Par tiem tas "viedoklis" ne jau kuram katram no mums ir.Un arī tas ir Fakts, ka ne kurš katrs ļaus kuram katram garāmgājējam pieslēgt nesankcionētu diagnostikas ierīci.Turklāt ja tieši beidzamajā laikā par to ir bazārs- tātad kādi iemesli tur ir.Ja viss tik rožaini būtu ar to, tad neba no zila gaisa pat vācieši normālos plačos neļauj to darīt.Kaut vai, ja paklausīties ko tas Destakāra Deniss runā.Ne to ka bīstams, bet tas, ka lohs vai ļaunprātis var gadīties ar to suudu kabatā.Krāsas mērītājs- golfam tas ir viens, bet mašīnai pa 15 vai 20k ir pavisam kas cits.Ja tas pāris gadu vecais auto ir līks vai bez racionāla izskaidrojuma krāsots- tu viņu pēc tam pats varēsi visus 20g braukt, jo fig kādam tālāk iesmērēsi.Un arī pats "garažā" tu vairs fig tādu atremontēsi.Taču sen zināms, ka daudzi gadu vecie auto tiek pārdoti pēc krietnas lāpīšanas.Tieši tāpēc kratās vaļā.Ne tur kādu negadījumu info reāli dabūsi, ne tur ko, ja gudrs ārvalstu žuļiks tādu tirgo.Ja tev tobrīd "nevajag" to krāsu mērīt- tad 96%, ka ar to mērītāju atnāks tieši tas, kuram pēc 3g to hlamu mēģināsi atdot.Stulbi ir mērīt un diagnosticēt visu pēc kārtas, bet, gadījumā ja uz kko esi reāli "iededzies", tad nu konkrētais jāpēta ir no visām pusēm un ar visiem iespējamajiem līdzekļiem, īpašnieka izskatu un personību ieskaitot.Kaulētāji ir viens, bet kad ir jāizliek "savi" 15k, tad ir citādas domas.Kam tur vairs interesēs, vai pa 16 vai kaulējot pa 14 to dabūjis esi- galvenais, ka tev suudīga ir tā tālākā perspektīva.Nemaz nerunājot, ja kādu tādu no 30 uz 28 nokaulēt- to tad tālāk vispār var iebāzt kaut sev d-sā, jo tajā "kategorijā" šo te "nākamo" lohu ir vēl mazāk..
Cilvēks kurš domā loģiski, mašīnu pērk braukšanai, nevis regulārai tirdzniecībai/maiņai, tāpēc vajadzētu būt dziļi pie kājas krāsas biezums, ja mašīna ir taisna un spraugas ir pareizas, jo kad pienāks laiks mašīnu mainīt, tā būs tik veca ka tās potenciālie pircēji nekādus biezuma mērītājus nelietos.
Jā, ar kabeli un attiecīgās markas pareizo progu teorētiski ir iespējams kaut ko sliktu sadarīt, jautājums vienīgi kāda ir motivācija - mūsu platuma grādos tāda noteikti ir tikai īpašniekam; noskrējienu kruķīšana.
Attiecībā par "Un arī pats "garažā" tu vairs fig tādu atremontēsi." - arī jaunās lamatas ir skrūvējamas tāpat kā trīsdesmitgadīgās, vienīgi skrūvētājam vajag vairāk smadzeņu, tehnisko literatūru un datoru blakus. Attiecīgi visādas trīsreizējās lietošanas pensionāru un sieviešu mašīnas kā lolvo, korejieši un tādi tam nepadosies, jo vienkārši tehniskas infas un tamlīdzīgas lietas nav, kamēr ar VAGmobīļiem problēmas būs tikai tik, cik dārgākas detaļas.
Nu kāds tur pārpircējs,cilvēks, kurš jau šodien "operē" ar 15keur priekš mašīnas iegādes, diezin vai ar to auto brauks lidz pensijai.Drīzāk, ka brauks līdz pirmajiem būtiska ieguldījuma draudiem un tad fiksi kratīsies vaļā.Piekrītu, palietot kādu vecāku vai pat 00 gadu sākuma mašīnu ar pofig paņemto sākuma reālo 400k noskrējienu 5 vai 8 gadus ir iespējams pašam sajēdzot.Vai vismaz zinot kur/ko.Bet, sākot ar šobrīd piecgadīgiem vag auto, tas ir jau pavisam kas cits.Nerunājot par motoru, ir tur tādi auto, kam viens suuda bamperis ir "laba" padsmitgadīga auto cenā.Ne to, ka tur plastmasa dārga, bet ta ka paskatās kas tur iekšā, tad tā bilde neko cerīga vairs nav.Jo ne visus tos loriņus var dabūt lietotus (nevar!) un ne visus tos var garažā piekodēt.Labi ja katram dīlerim vienā servisā ir šāda kalibrācijas iekārta, ta kur nu vel trešajai personai garažā.Tas tāds štrunts kopā ar šodienas laikam atbilstošu riteņu ģeometrijas iekārtu maksā pārdesmit k, un ir jābūt kādai idejai un apgrozījumam lai tādu uzturētu.Ķēdi trīs gadus vecam v6Tdi garažā tu diez vai nomainīsi, lietotas detaļas ta arī tur neliksi.Protams, es nesaku ne pieci, ka tu to varētu apgūt, bet jautājums kur tu ņemsi pienācīgi daudz klientus, uz kuriem "mācīties".Vai viņi gribēs maksāt tos 1k vai 2k cilvēkam, kurš "mācās", vai tomēr drošības apsvērumu dēļ labāk kaut kā citādi to lietu risinās.Tādam v6Tfsi varbūt kko varēs arī garažā, jo tur jau tipisko problēmu gadījumā nāksies meklēt visu to motoru komplektā- dīleris ar to diez vai nodarbosies ;D
Ko nozīmē "braukt līdz pensijai"? Es personīgi pa lielam pazīstu divu veidu cilvēkus - tādus, kas ar mašīnu brauc kā minimums piecus gadus, un tādus, kas brauc mazāk - pēdējie lielākoties meklē citu mašīnu, jo iepriekšējā ir tikusi iestādīta kokā, grāvī, novākota vai savādāk iznīcināta, vai arī tikusi nolaista līdz kliņķim.
Attiecībā par diagnostiku un tehnisko informāciju - ir trīsreiz lietojamas mašīnas, kam nekā nav, un ir kam ir. VAG nav, teiksim, lolvo - jeņķu firma ross-tech jau sen atpakaļ ir izstrādājusi tehnisku risinājumu programma/kabelis kas ir funkcionāla oriģinālo VAG diagnostikas iekārtu kopija - pa lielam visi lieto ross-tech kabeļu ķīniešu klonus par pārdesmit eirām, mani ieskaitot - bet ja nu vajadzētu darboties ar kaut ko jaunu, nevis 5+ gadus vecu, var arī nopirkt oriģinālo kabelīti - uz mašīnu skaitu softiski ierobežoti entuziastu varianti maksā 200 zaļie 3 mašīnām vai 300 zaļie 10 mašīnām - neierobežots kabelītis maksā 500-600 zaļos un atbalstīts tas tiks vēl ilgi. Tehniskā infa arī ir internetā atrodama/novelkama.
Tā ir, kad pasauli redz tikai no sava pagrabā. Lielākā daļa biežo auto mainītāju ir operatīvā līzinga izmantotāji, kas auto maina brīdī, kad tālākpārdošanai tas skaitās "mazlietots".
Nu paši vainīgi ka nevar atļauties nopirkt sev jaunu mašīnu, bet to ļoti gribas, un tad nu regulāri šitā jāperas. Es tādus tiešām nepazīstu - tie daži ko pazīstu kas var atļauties braukt ar jaunām vai mazlietotām mašīnām, to tiešām spēj atļauties un vai nu mašīnu nopērk naļikā, vai ar parastu līzingu - un pēc tam brauc.
Ir tādi indivīdi, kas nav tendēti ne uz kādu sarunu.Galvenais princips viņiem ir vienkārši malt savu, absoluuti nepaklausoties ko un kāpēc kāds cits viņiem izmisīgi vēlas pateikt.Man, piemeeram, tas hex/kex i na-uj nav vajadzīgs, taču ļoti labi zinu kur/kā to var iegūt.Jaunums tas bija jau pirms padsmit gadiem.Te LV tas priekšmets ir reta parādība, jo ne kurš katrs kapeikjājējs tādu var atļauties.Kur nu vel oficiāli to iegūt un pielietot savā oficiālā servisā (kura 90% dažādu to speciālistu vnk nav).Būtu mana teikšana- es kādus 90% to "lietotāju" labprāt pakārtu aiz olām par nereģistrētu saimniecisko darbību.Tak 90% sarunu risinās no pozīcijas, ka tas tur otrs runātājs ir galīgs dalbaēbs un ka vajadzētu viņam paskaidrot pasaules uzbūvi utt.Tā līdz/pensijai braukšana tika domāta tā, ka dažu labu to 15k vērto hlamu nāksies drīz vien pašam remontēt un atjaunot.Citu auto (varbūt) varētu vajadzības brīdī fiksi nopārdot un "uzticēt" to Lielo remontu loham/nākamajam.Bet šo lūk nezkāpēc neviens negrib.Reku piem škoda superb,vnk šuper auto.Bet pamēģini no viņa tikt vaļā pec 3g.Visa pasaules autobūve darbojas tikai uz to, ka cilvēki maina mašīnas ik pa dažiem gadiem- un to dara pat īsti nedomājot, cik tas reāli viņam izmaksās.Jo tā ir viņa nauda un viņš vnk vēlas to tērēt savām ērtībām.
Var jau saprast cilvēku aizdomas, ko tur slēgs klāt, mazums kas, visādi cilvēki apkārt. Krāsas mērītāji - jā, gan jau Rumbulas tirgoņiem apnikuši un lietots auto ir lietots (tas jau visiem skaidrs)... Vnk problēma jau ir tur, ka pārdevēji ļoti bieži melo, visi auto ir ideālā stāvoklī, nav sisti utt. Ja jau pateiktu godīgi, tad jau var skatīties vai cena ir adekvāta, kas sagaida nākotnē utt., bet nesakot jau vnk iesmērē tālāk citam.
Par sistajiem auto vēl tāda pieredze iz dzīves - paziņai bija neliela avārija, nācās mainīt spārnu, bamperi arī laikam. KASKO apdrošinātājs aizdzina uz kaktu servisu (te akmens auto īpašnieka dārziņā ar sliktu KASKO izvēli), saremontēja pa lēto, pēc 2 gadiem spārns normāli rūsē. Es teiktu diezgan nepatīkami nopirkt auto, kas pārdevēja vārdiem ir ideālā stāvoklī un nav sists, lai pēc gada attaptos ar rūsu un papildus izdevumiem...
Ekonomiska auto izvēle
Sveicināti,
Ņemot vērā, ka tuvējā nākotnē plānota pārvākšanās ārpus Rīgas, bet darbs paliek Rīgā, ļoti aktuāls jautājums būs tikšana uz darbu.
Šobrīd rēķinu, ka dienā tie būtu 80km, kas tiktu nobraukti. Tīri uz darbu un atpakaļ caur veikalu. Lielākā distances daļa pa šoseju. Tātad mēnesī tie ir kādi 1700km tikai uz darbu vien.
Līdz šim esmu braucis krietni mazāk un pamatā esmu braucis ar manuāliem benzīnniekiem. Bet kādu īpašu preferenču man nav, esmu gatavs apskatīt visus variantus.
Konkrētu auto marku preferences man nav. Bet skatos drīzāk uz jaunākiem auto lētās un vidējās cenu kategorijās. 10+ gadīgi "premium" man neinteresē. Lielas ģimenes man nav, līdz ar to milzīgs katafalks man nav īsti vajadzīgs, bet nu praktiskumam pavisam mazie hečbeki nebūs īsti tas, ko meklēju. Finanses līdz 15k.
Tāpēc kādi būtu zinošāku auto braucēju ieteikumi uz kādiem auto skatīties un meklēt sludinājumos, kuri ikdienas lietošanā sanāktu ekonomiski (ne jau tikai degviela, bet arī citas izmaksas)?