Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

AVĀRIJA 1. Pat putekļi var brīdināt... 23

 
12.jūnijs 2013 13:30

Didzis Kalnietis: - Nedēļas nogalē neizdevās apskatīt to multeni. Tagad paskatījos un mēģināšu aprakstīt, kādas pārdomas tā man rada.

Didzis Kalnietis, jau daudzus gadus darbojas auto pārdošanas un remonta biznesā. Autosportā, kā pats saka, jau 40 gadus (sākot no 10 gadu vecuma).

 - Paldies Dievam, ka tā ir tikai simulācija, jo dzīvē neko tādu savām acīm skatīt negribētos, kur nu vēl piedalīties. Tomēr uz ceļa gadās ne tikai tādas situācijas. Un nevaru nepiekrist Ivaram - izskatās, ka visas iesaistītās puses snauž pie stūres un viss, kas rezultātā notiek, ierindojas pārsteigumu kategorijā.

 Vēlos atgādināt, ka 99 gadījumos no 100 arī šķietami visnevainīgākais avārijā iesaistītais autovadītājs varēja iepriekš pamanīt un paredzēt "ziepes", un no tām izvairīties. Nemaz nerunāju par tiem gadījumiem, kad "nevainīgais" pats rada avārijas situāciju, un pēc tam brīnās, ka atkal jāmaina aizmugures lukturis un bampers!

 Neraugoties uz gana daudz nobrauktajiem kilometriem gan pa ielu, gan sacīkstēs, uz ceļa, kad esmu pie stūres, neļauju sev iegrimt "snaudā" ne uz brīdi, jo situācija no pilnīgi relaksētas līdz ļoti ekstrēmai var izmainīties sekundes simtdaļā, un tad jābūt gatavam. Tas, protams, nenozīmē "tramīgā burunduka” pozu" , līdzbraucēji varbūt pat nemana šo sekošanu apkārtnei, tomēr neatslābstu. Vienīgais, ko dod pieredze un daudzie nobrauktie kilometri, ir spēja pamanīt un novērtēt potenciālos draudus un bīstamo situāciju iedīgļus - kāda cita braucēja ne pārāk adekvātu vai nedrošu rīcību, gaismas (tumšā laikā) vai putekļus no sānceļa, bīstamu ceļa konfigurāciju (arī pretimbraucošajam vadītājam), seguma pēkšņu maiņu (jāmāk pamanīt arī vietas, kur var pēkšņi parādīties "melnais ledus"), autobusu pieturu, utt.

Nu un tad vēl par to bremzēšanu - autosportistiem patiesi bremžu pedālis nav pirmā instance, lai glābtu situāciju, tomēr visi piekritīs, ka tam vajadzīgs pamatīgs un ilgstošs treniņš. Pirmās zāles tomēr ir un paliek sekot līdzi situācijai uz ceļa, pie kam, kā lokatoram - 360 grādu apkārtnē, jo "ziepes" uzglūn arī no mugurpuses.

Ko vēl atliek piebilst - par simulācijas beigu fāzi, kad pilnīgi tika iznīcināts pretīm braucošais spēkrats - pats nevainīgākais šajā sitācijā. Visiem zināms, ka visbriesmīgākais ir avārijas "lukturi lukturos". Tad nu ieteikums tiem, kas nesnauž - līdzīgās situācijās, biežāk tas gadās, kad pretimbraucošais izpilda neprātīgu apdzīšanu, un ir skaidrs, ka "tūlīt būs", brauciet paši nost no ceļa. Pļavā, grāvī, metiet kūleņus, kaut vai kokā (vēlams ne dikti resnā) - tikai ne lukturos!!!  Pats itin bieži novērtēju ceļu, pa kuru braucu, no viedokļa - kur te varētu nomukt?

Neesmu paranoisks muļķis, kurš to vien gaida, kad kāds apdraudēs manu kailo dzīvību, bet treniņš nosaka visu - galvā šīm lietām jābūt kārtībā, tad, visticamāk, ikdienā pietiks ar vieglu piebremzēšanu vai tikai gāzes pedāļa atlaišanu, kur citus sagaidīs avārijas bremzēšana un, nedod Dievs, virsbūves deformācijas sausais būkšķis!

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 12.jūnijs 2013 14:33
6 5 Atbildēt

Nemaz nevajag šādas simulācijas. Apskatieties youtūbē ieliktos avāriju video no reģistratoriem. Vismaz puse no avārijām varētu nenotikt, ja formāli "cietušais" būtu kaut pirkstu pakustinājis. Bet nē, apzināti neko nedarīs, jo redz viņš jau nebūs vainīgs. Tas atgādina viena iAuto vietējā VAROŅA tekstus par braukšanu sānos spiešanu nost no ceļa. Nu jūs jau zināt to gaili...

Tāpēc sodīt vajadzētu ne tikai par avāriju izraisīšanu, bet arī par neizvairīšanos no tām.

Anaffilaktiskais šox 12.jūnijs 2013 10:04
3 6 Atbildēt

Nomales domātas, lai ar bumeri apbrauktu lohus, kuri stāv sastrēgumā. Čista!

krix 11.jūnijs 2013 23:32
2 0 Atbildēt

izrādās ka nomukšana grāvī, bremzēšana pa nomali jeb viekārši manevrs pa labi kādam ir sveša lieta.

es pat neatminu kur pirmo reizi dzirdēju šādu auto vadīšanas pamatprincipu, bet man tā lieta vienmēr ir bijusi pašsaprotama. tieši tāpat kā sava auto iepazīšana veicot straujas bremzēšanas mēģinājumus vai izpildīt "aļņa" apbraukšanas manevru.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārkāpumi nemazinās - Liepājas šoseju kontrolēs pastiprināti, arī no gaisa (+ VIDEO) 32

Pēc asiņainajām avārijām uz Liepājas šosejas, kur pēdējā notika pirms nedēļas, šo satiksmes maģistrāli policija sola kontrolēt pastiprināti gan no zemes, gan no gaisa. Lasīt vairāk

 

Klimata un enerģ. ministrijas Enerģijas tirgus dep. direktors G. Valdmanis stāsta par elektroauto atbalstu (+ VIDEO) 2

Kam, cik, kādos segmentos - jaunākās izmaiņas attiecībā par atbalstu elektroautomobiļu pircējiem. Ja visi pārietu uz elektrisko piedziņu, cik daudz elektroenerģijas mēs patērētu? Lasīt vairāk

 

Spēj tik ražot - Lamborghini ar visu laiku labākajiem rādītājiem 8

Laikos, kad Rietumu autobūves uzņēmumi piedzīvo vienu izaicinājumu pēc otra, Lamborghini paziņo par pieprasījuma pieaugumu, ko var salīdzināt ar ažiotāžu. Lasīt vairāk

 

Pirmie sodi no "it kā" sarkanās luksofora gaismas kameras Majoros, Jūrmalā - gaidām avārijas, jo? (+ VIDEO) 60

Majoros izvietotas LMT kameras, kas fiksēs autovadītājus - sarkanās gaismas pārkāpējus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti