Divi salipuši smagie - iAuto

Divi salipuši smagie 50

 
Atis Jansons, „Latvijas Avīze” | 8.februāris 2014 11:33

Tā nu šie brālīši ir paraduši braukt. Pirmais tik ātri, cik drīkst (~ 80 km/h!), otrais, aizvēju vai mieru meklēdams, cieši astē. Kā salipuši...

Jau tā nebūdami ne īsi, ne mazi, abi kopā viņi veido izcili grūti apdzenamu šķērsli, rada „korķi” vieglo plūsmā, kurai atļauts kustēties ātrāk. Rada kašķīgu un bīstamu situāciju. Viņus neviens nesoda, kaut CSN pārkāpums (p. 120. Ārpus apdzīvotām vietām šo noteikumu 266. un 268.punktā minēto transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) vadītājiem starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē. Šī prasība nav spēkā, ja transportlīdzekļa vadītājs gatavojas apdzīt, kā arī intensīvas ceļu satiksmes apstākļos) ir acīmredzams, bez dārgiem fotoradariem un „stalkeriem” fiksējams.

Vainīgi, „profesionāļi”, un nemaz nekaunas... Ja izdodas tikt viņiem klāt un padiskutēt, veikli izmanto kārtējo miglainību noteikumos. Es gatavojos apdzīt... Viens tāds piektdien uz Ventspils šosejas „gatavojās” kādus septiņus līkumotus un viļņotus kilometrus. Gatavojās, kaut skaidri redzēja, ka reālas un drošas apdzīšanas iespējas ar viņa dinamiku nav un tik drīz nebūs, gatavojās, „sapsihojās”, līda uz avantūrām un rāvās atpakaļ labajā pusē. Es un man līdzīgi pieci vai septiņi vilkāmies astē un skatījāmies šo absurda izrādi. „Intensīvas ceļu satiksmes apstākļos”...  Kas tie tādi ir? Vai kāds var paskaidrot?

Kā būtu jārīkojas – ja uz profesionāļa godpilno titulu patiešām pretendētu – brālīšiem smagajiem? Pirmajam, redzot kolēģa pūliņus, „jāatmet” gāzīte, jāieslēdz labais pagrieziena signāls un otro jāpalaiž. Ja pirmais nav ne labs cilvēks, ne labs šoferis, tādam vajadzētu būt otrajam. Redzot, ka apdzīšana pašlaik iespējama vien ātriem vieglajiem, viņam vajadzētu norimties, piekāpties, atkāpties tādā distancē, kas man ļautu abus spītniekus apdzīt pa vienam.

Tā vajadzētu. Tā nenotiek. Slikti braucam. Nervozi un bīstami.

 
50 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 8.februāris 2014 12:54
9 2 Atbildēt

p.s.

jau kaut kada rakstīju, ka man kāds "profesionāls vernons" pie stūres atļāvās taurēt un midžināt ar tālajām, kad vēlējos apdzīt divas fūras pa vienai un "nelietīgi" vēlējos izmantot distanci starp fūrām drošai apdzīšanai. Jo apdzīt abas bija nedroši dēļ pretējās plūsmas intensitātes...

Tas nekas, ka tāda profesionāļa vēlme braukt dažu metru attalumā no pirmās fūres ar satriecošiem 80 km/h sausā vasaras laikā pie labas redzamības bija uzrīkojusi krietnu vieglo auto sabiezējumu astē...

zinātājs 8.februāris 2014 18:40
9 4 Atbildēt

pareiza rīcība ir ielīst pa vidu, nomest ātrumu un izveidot tukšumu, un ļaut visiem kas aiz smagā tikt garām.

Palaidniex 9.februāris 2014 15:22
8 0 Atbildēt

Tā jau mums ir klasika, sēdēt ar burtiski bamperī priekšā braucošajam, lai palūkotos, kas priekšā - reāli jārauj pretējā joslā, ja slapjs laiks vispār pakaļa - stikli nemitīgi aizmesti ar šļakatām.

Un tad nāk pērle- izlienam, palūrēt, ir brivs, bet jau upinstinktīvi atlienam atpakaļ un tad vēlreiz lienot ārā sāk spiest to piekto ātrumu ar kuru nervozējis gar priekšābraucošā dibenu, paātrinājums nožēlojams un situācijā, kurā divi apdzītu droši, šis pats superapdzinējs manevru paveic tik bīstami, ka simtiem metrus attālu pretī braucējs uz manevra beigām ir spiests bremzēt...

 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Suzuki e-Vitara Eiropā jau šoruden (+ FOTO)

Šī gada rudenī Eiropas tirgū kļūs pieejams Suzuki e-Vitara – pilnībā elektrisks B segmenta SUV ar sniedzamību līdz pat 430 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Maza viltība un iegūst visi - Stellantis vieglā hibrīda dzinējs kļūst par 9 ZS jaudīgāks 2

Veiktspējas uzlabojums attiecas uz virkni Stellantis automobiļu, ietverot pavisam sešus autobūves koncernā ietilpstošos zīmolus ar duci tos pārstāvošo modeļu. Lasīt vairāk

 

Aizmiga vai slikti kļuva? (+ VIDEO) 6

Divas epizodes ar avārijām, kad pretimbraucošais izbrauc no savas joslas un uztriecas virsū. Komentāros atliek vien minēt, vai tas notiek tādēļ, ka cilvēks pie stūres aizmieg, vai tas notiek kādu veselības problēmu dēļ. Lasīt vairāk

 

Ķīnā uzsāk Stellantis partnera Leapmotor ražotā B10 pārdošanu 1

Leapmotor B10 tiks piedāvāts arī Eiropas tirgū, tādēļ Ķīnas uzņēmums ir nodibinājis partnerību ar Stellantis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti