Divi salipuši smagie - iAuto

Divi salipuši smagie 50

 
Atis Jansons, „Latvijas Avīze” | 8.februāris 2014 11:33

Tā nu šie brālīši ir paraduši braukt. Pirmais tik ātri, cik drīkst (~ 80 km/h!), otrais, aizvēju vai mieru meklēdams, cieši astē. Kā salipuši...

Jau tā nebūdami ne īsi, ne mazi, abi kopā viņi veido izcili grūti apdzenamu šķērsli, rada „korķi” vieglo plūsmā, kurai atļauts kustēties ātrāk. Rada kašķīgu un bīstamu situāciju. Viņus neviens nesoda, kaut CSN pārkāpums (p. 120. Ārpus apdzīvotām vietām šo noteikumu 266. un 268.punktā minēto transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) vadītājiem starp savu un priekšā braucošo transportlīdzekli jāietur tāda distance, lai apdzenošie transportlīdzekļi varētu netraucēti pārkārtoties ceļa labajā pusē. Šī prasība nav spēkā, ja transportlīdzekļa vadītājs gatavojas apdzīt, kā arī intensīvas ceļu satiksmes apstākļos) ir acīmredzams, bez dārgiem fotoradariem un „stalkeriem” fiksējams.

Vainīgi, „profesionāļi”, un nemaz nekaunas... Ja izdodas tikt viņiem klāt un padiskutēt, veikli izmanto kārtējo miglainību noteikumos. Es gatavojos apdzīt... Viens tāds piektdien uz Ventspils šosejas „gatavojās” kādus septiņus līkumotus un viļņotus kilometrus. Gatavojās, kaut skaidri redzēja, ka reālas un drošas apdzīšanas iespējas ar viņa dinamiku nav un tik drīz nebūs, gatavojās, „sapsihojās”, līda uz avantūrām un rāvās atpakaļ labajā pusē. Es un man līdzīgi pieci vai septiņi vilkāmies astē un skatījāmies šo absurda izrādi. „Intensīvas ceļu satiksmes apstākļos”...  Kas tie tādi ir? Vai kāds var paskaidrot?

Kā būtu jārīkojas – ja uz profesionāļa godpilno titulu patiešām pretendētu – brālīšiem smagajiem? Pirmajam, redzot kolēģa pūliņus, „jāatmet” gāzīte, jāieslēdz labais pagrieziena signāls un otro jāpalaiž. Ja pirmais nav ne labs cilvēks, ne labs šoferis, tādam vajadzētu būt otrajam. Redzot, ka apdzīšana pašlaik iespējama vien ātriem vieglajiem, viņam vajadzētu norimties, piekāpties, atkāpties tādā distancē, kas man ļautu abus spītniekus apdzīt pa vienam.

Tā vajadzētu. Tā nenotiek. Slikti braucam. Nervozi un bīstami.

 
50 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 8.februāris 2014 12:54
9 2 Atbildēt

p.s.

jau kaut kada rakstīju, ka man kāds "profesionāls vernons" pie stūres atļāvās taurēt un midžināt ar tālajām, kad vēlējos apdzīt divas fūras pa vienai un "nelietīgi" vēlējos izmantot distanci starp fūrām drošai apdzīšanai. Jo apdzīt abas bija nedroši dēļ pretējās plūsmas intensitātes...

Tas nekas, ka tāda profesionāļa vēlme braukt dažu metru attalumā no pirmās fūres ar satriecošiem 80 km/h sausā vasaras laikā pie labas redzamības bija uzrīkojusi krietnu vieglo auto sabiezējumu astē...

zinātājs 8.februāris 2014 18:40
9 4 Atbildēt

pareiza rīcība ir ielīst pa vidu, nomest ātrumu un izveidot tukšumu, un ļaut visiem kas aiz smagā tikt garām.

Palaidniex 9.februāris 2014 15:22
8 0 Atbildēt

Tā jau mums ir klasika, sēdēt ar burtiski bamperī priekšā braucošajam, lai palūkotos, kas priekšā - reāli jārauj pretējā joslā, ja slapjs laiks vispār pakaļa - stikli nemitīgi aizmesti ar šļakatām.

Un tad nāk pērle- izlienam, palūrēt, ir brivs, bet jau upinstinktīvi atlienam atpakaļ un tad vēlreiz lienot ārā sāk spiest to piekto ātrumu ar kuru nervozējis gar priekšābraucošā dibenu, paātrinājums nožēlojams un situācijā, kurā divi apdzītu droši, šis pats superapdzinējs manevru paveic tik bīstami, ka simtiem metrus attālu pretī braucējs uz manevra beigām ir spiests bremzēt...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Plānotās izmaiņas vinješu likmēs attiecas tikai uz kravas automašīnām 3

Plānotie grozījumi Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā nosaka vinješu jeb likmju izmaiņas, kuru mērķis ir mazināt negatīvo ietekmi uz vidi un autoceļiem. Likmju paaugstināšana nodrošinās taisnīgāku līdzdalību infrastruktūras izmaksu segšanā – jo lielāka transportlīdzekļa radītā slodze uz autoceļiem, jo lielāks maksājums. Lasīt vairāk

 

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 4

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Jaguar jaunais tēls – galveno dizaineri palūdz aiziet (+ FOTO) 11

Pirms dažām dienām no amata atkāpās JLR izpilddirektors Adrians Mardels, un nu tiek ziņots, ka uzņēmums atlaidis arī ilggadējo dizaina komandas vadītāju Džeriju Makgovernu. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv rīta pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā, braucot kopā ar prezidentu uz darbu! 1.daļa (+ VIDEO) 19

Pārdomas par satiksmes organizēšanu Rīgā – no jaunā Depo krustojuma līdz Kalnciema ielai. Rīta brauciens kopā ar Latvijas Valsts prezidentu izgaismo tipiskās problēmas: sastrēgumi, luksofori un joslas? Skaties un dalies ar savām domām! Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti