Konkursa "Latvijas Gada auto 2022" mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību jaunākajiem automobiļiem Latvijā un sniegt par tiem atsauksmes.
Visi 28 konkursa "Latvijas Gada auto 2022" pretendenti (cenas ir norādītas no pieteikuma saņemšanas brīža un var mainīties):
- Audi e-tron GT / cena no 103 900 EUR
- Audi Q4 e-tron / cena no 44 700 EUR
- Citroën C3 Aircross / cena no 15 990 EUR
- Citroën C4 / cena no 15 900 EUR
- Citroën E-C4 / cena no 33 490 EUR
- Citroën E-SpaceTourer / cena no 55 490 EUR
- Cupra Formentor / cena no 29 500 EUR
- Fiat 500e / cena no 24 990 EUR
- Hyundai Bayon / cena no 15 990 EUR
- Hyundai i20 / cena no 13 990 EUR
- Hyundai Ioniq5 / cena no 49 990 EUR
- Hyundai Santa Fe / cena no 43 990 EUR
- Hyundai Tucson / cena no 22 990 EUR
- Jeep Compass / cena no 26 990 EUR
- Jeep Gladiator / cena no 64 990 EUR
- Mercedes-Benz EQV / cena no 81 451 EUR
- Mini 5-door / cena no 24 116 EUR
- Nissan Qashqai / cena no 23 350 EUR
- Opel Mokka / cena no 16 400 EUR
- Peugeot 3008 Hybrid4 / cena no 47 000 EUR
- Peugeot 508 PSE / cena no 65 500 EUR
- Renault Arkana E-Tech Hybrid / cena no 23 900 EUR
- Seat Arona / cena no 16 900 EUR
- Škoda Enyaq iV / cena no 35 900 EUR
- Škoda Kodiaq / cena no 26 900 EUR
- Toyota Mirai / cena no 67 500 EUR
- Volkswagen Arteon Shooting Break / cena no 39 610 EUR
- Volkswagen ID.4 / cena no 39 400 EUR
"Latvijas Gada auto 2022" žūrija (atsauksmes par pretendentiem ir pēc saite)
- Agris Staņēvičs, "Latvijas Autoinzenieru asociācijas" valdes loceklis
- Aldis Zelmenis, "TV Auto ziņas"
- Atis Jansons, autožurnālists, konkursa "Latvijas Gada auto 2022" žūrijas priekšsēdētājs
- Guntars Pulss, "Profi Latvija" galvenais redaktors
- Ingars Tenis, "Tvnet Auto" redaktors
- Jānis Rapa, "Tet SIA" infrastruktūras atbalsta nodaļas vadītājs
- Juris Zvirbulis, Autokluba "LAMB" prezidents
- Normunds Avotiņš, "TV Auto ziņu" vadītājs
- Pauls Timrots, režisors, TV raidījuma "Zebra" vadītājs
- Raimonds Volonts, "V4motors" valdes loceklis, "STZELNA" valdes loceklis, "LAIA" valdes loceklis
- Raimonds Zandovskis, "Delfi Auto" redaktors
- Roberts Jansons, "Tavs Auto TV" galvenais redaktors
- Toms Timoško, "Auto Bild Latvija" redaktors
Māris Ozoliņš, konkursa "Latvijas Gada auto" organizators, iAuto redaktors
Škoda Enyaq iV
Enyaq iV ir Škoda pirmais pilnībā elektriskais krosovers. Tas būvēts uz jaunās Volkswagen Group MEB modulārās elektroauto platformas. Pavisam ir pieejami trīs dažādu tilpumu akumulatori, piecas motoru jaudas versijas (109 līdz 225 kW), aizmugurējo vai visu riteņu piedziņa.
Pirmais pie Škoda dīleriem parādījās un testiem bija pieejams Eniaq iV 80, kura bāzes cena ir 49 500 EUR. Pagaidām visi pieejamie Enyaq iV modeļi ir pieejami ar aizmugurējās ass piedziņu, taču vēlāk tiem pievienosies jaudīgākās modifikācijas, proti, Enyaq 80x iV un Enyaq RS iV, kas aprīkotas ar papildu elektromotoru priekšā, lai nodrošinātu pilnpiedziņu. Bāzes modelim Enyaq iV 50 sākuma cena ir 39 100 eiro.
TEHNISKIE DATI
Izmēri |
4649×1879×1616 mm, riteņu garenbāze: 2765 mm |
||||
Modelis |
ENYAQ 50 iV |
ENYAQ 60 iV |
ENYAQ 80 iV |
ENYAQ 80x iV |
ENYAQ RS iV |
Piedziņa |
4×2 |
4×2 |
4×2 |
4×4 |
4×4 |
Maks. jauda |
109 kW |
132 kW |
150 kW |
195 kW |
225 kW |
Maks. griezes moments |
220 Nm |
310 Nm |
310 Nm |
425 Nm |
460 Nm |
Paātrinājums (0–100 km/h) |
11,4 s |
8,7 s |
8,5 s |
6,9 s |
6,2 s |
Maksimālais ātrums |
160 km/h |
160 km/h |
160 km/h |
160 km/h |
180 km/h |
Sniedzamība (WLTP) |
340 km |
390 km |
510 km |
460 km |
460 km |
Škoda Kodiaq
Krosovera modernizētā versija ar atsvaidzinātu dizainu un plašāku pieejamā aprīkojuma klāstu.
TEHNISKIE DATI
Tips: krosovers
Benzīna dzinēji: 1,5 TSI 150 ZS
2,0 TSI 190 ZS
2,0 TSI 245 ZS
Dīzeļdzinēji: 2,0 TDI 150 ZS
2,0 TDI 200 ZS
Transmisija: sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba vai septiņpakāpju automātiskā pārnesumkārba DSG; priekšējo vai visu riteņu piedziņa
Cena: no 26 900 eiro.