Tie kas pērk skābes akumulatoru ir jāpārliecinās par blīvumu. Mūsu ziemai jābūt blīvumam 1,27! Siltajā Eiropā ir 1,23. Šī ir ļoti būtiska lieta.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tie kas pērk skābes akumulatoru ir jāpārliecinās par blīvumu. Mūsu ziemai jābūt blīvumam 1,27! Siltajā Eiropā ir 1,23. Šī ir ļoti būtiska lieta.
Kā piedāvā to izmērīt bezapkopes akumulatoram?
Atplēšot un izmērot. Nekad neesi taisījis vaļā bezapkopes akumulatoru?
Tas skaidrs, bet, tiem kas taknā - jautājumu precizēšu - kā tu to izveiksi pērkot jaunu kumulatoru un vai tev pārdevējs par to arī kaut ko neatplēsīs?
Nu tas ir obligāti jānoskaidro! Korķi jau visiem ir, tikai līmplēve uzlīmēta virsū. Bet tie auto kas no Vācijas kopā ar akumulatoru atnāk pie mūsu lielajiem saliem negriež! Jāpapildina ar skābi. Ir varianti, aķi nest siltumā, vai pieslēgt lādētāju.
Nu, padumjo auto ķūna spec...
Mazliet izglītošu - būtiski nesačakarējot un neizvarojot plastmasas korķus to izdarīt prāvai daļa bezapkopes kumulatoru NAV IESPĒJAMS.
Vai patiešām to varēsi to pārbaudīt veikalā pirms pirkšanas?
Un kā būs ar garantiju, kad tādu nopirktu, pēc tam "izvarotu" atnesīsi pa garantiju?
Vai pieslēgt lādētāju - ne vienmēr nostrādā. Prakse no mežistrādes tehnikas lielajos salos - sākumā dzinām iekšā 30-50A, jo to visu aķītis tērē nevis uzlādei, bet sevis sildīšanai - kad elektrolīts (lasi - viss aķis) ir sasilis līdz noteiktiem grādiem (triviāli vērtētu šo kā -15;-18C), tikai tad tas sāk reāli lādēties un "ņemt iekšā" reālu strāvu. Tas, ka nedaudz "palādēts" pie -25 labāk griež, saistīts tieši ar elektrolīta temperatūru un ātrākām ķīmiskajām reakcijām = lielāku atdevi. Nevis ar to ka kāds ampērs būtu šim klāt nācis.
Mana pieredze rāda ka ir 4 veidu aķīši:
1)skaisti redzamiem korķīšiem - apkalpojamais
2) korķīši zem uzlīmes - te nu var "atplēst un izmērīt)
3) kopējais garais korķis pāri visām sekcijām,aizlīmēts vēl ar uzlīmi, skaitās jau pirmais neapkalpojamais, bet tas vāks ar pāris plakanajiem skrūvgriežiem "atplēšās un var izmērīt"
4) pilnā korpusa aizkausētie - šādu kļūst arvien vairāk. Bezapkopes. Kā rūpnīcā sapresēti, tā vienīga saite ar atmosfēru ir pārītis vēdināšanas klapanu. Šos nekādi nevar "atplēst un izmērīt". Ja nu vienīgi ar urbi...
Par ko arī stāsts!
Šo vispār veikalā VAR redzēt. Ja droži zini ka nākotnē būs vieta/laiks/vēlme piselēties ar skābju šķīdumu laistīšanos, var ņemt tos, kam zem plēves korķi spīd. Visiem citiem - ja aķis mirī nost, vai nu izmetat, vai atdodat uz apkopi servisā - visās malās tādas iespējas ir.
Redzēt var, bet blīvumu PIRMS pirkšanas uzzināt tāpat nekādi napalīdz...
"Mūsu ziemai jābūt blīvumam 1,27! Siltajā Eiropā ir 1,23. Šī ir ļoti būtiska lieta."
No kurienes šāda informācija par 1.23 ? Pilnībā uzlādēts akumulators skaitās ar elektrolīta blīvumu 1.265 , bet 1.225 - uzlādēts par 75%. Tātad, pilnībā uzlādētam akumulatoram jābūt ar elektrolīta blīvumu 1.265 ( 1.27 ) visur, silto Eiropu ieskaitot.
www.autostarts.lv/pdf/Svina-skabes%20akumulatoru%20baterijas%20lietosanas%20instrukcija.pdf
polise247.lv/kas-jazina-par-automasinu-akumulatoriem/
Es ceru ka šī informācija noderēs.
Tu instrukcijas tabuliņu pats papētīji?
Es krievu armijā aiz polārā loka dienēju. Uztvēri?
Laikam kaut ko toreiz baisi atsaldēji...
Nu citādi tavus tekstus saprast nevar.
Un tad vēlreiz - vai pareizi sapratu, ka Eiropai pārdodot nepilnīgi uzlādētus akumulatorus, bet "īstiem pacaniem" uzlādētus līdz galam?
Tavu prātu varētu ieregulēt normāls kurbulis. Vai Tu zini kas ir kurbulis?
Eiropā ir dažādas klimatiskās zonas. Mēs dzīvojam vidēji skarbā, bet ir vēl skarbāki apstākļi un tur pielieto elektrolītu 1,32 , lai nesasalst. Viss maksā naudu. Ekonomē uz visu, arī uz elektrolīta blīvumu.
Krievu akumulators man kalpoja 7 gadus. Nekāds bizness viņiem nesanāk, ja citiem kalpo 2 - 3 gadus.
Vernon - ievieto to līko starteri sev vienā vietā.
P.S.
Ko tieši var ieekonomēt uz blīvumu?
un kas - Eiropai pietiek ar 12,5 V sprieguma akumulatoriem? Bet mums vajag lielāku spriegumu?
No blīvuma ir tieši atkarīgs spriegums un noturība pret salu
ar 1,29 vajadzēja jau pietikt, lai nesasaltu līdz -70°C
Par kādiem 1,32 tu tur murgo?
ap 1,3 ir vilkmes akumulatoriem, piemēram elektroiekrāvējiem - akumulatoriem, kuriem ilgstoši jānodrošina liels strāvas patēriņš
Kā - ko var ieekonomēt? Skābes daudzumu kas jāielej aķī - skābe tak arī maksā. Miljons gadus atpakaļ lasīju kaut kādu padomju laiku šoferu mācību grāmatu, minos ka tur kaut kas bija par blīvumiem atkarībā no temperatūras.
1,32 !?! Vernon attttopppiessss , prazdņiki pagājuši .
mūsu klimatam , 1.25 .
P.S. 2 gadi C.A. par akkumuļatoršķiku tika nolauzti.
Kā kalpo akumulātors ja regulāri lieto autonomo sildītāju ?
Vai nav papildus jālādē ?
Saprotu , iedarbināt viegli , bet cik patērē darbinot to krāsniņu .
Šāda sistēma ir Skandināvijā!
www.autonews.lv/raksts/5286/Ar-Calix-ziemas-sals-nav-skerslis/
Veron
Es runāju par eberspaseri vai webasto
vernons savā elementā - ka jau vienmēr - fļurkst pats nejēdzot par ko ir runa un pat ja to saprot, tad stāsta visādas muļķības...
Kas notiek Latvijā, kad ārā ir 30 grādu sals? Savas jaunības dēļ neesi piedzīvojis! Nosēdinātais aķis pēc pāris stundām sasalis apaļš. Tava muļķība pa visām "vīlēm" lien ārā.
visvecākais perdelis, atradies.
Domā tu vienīgais -30°C esi redzējis?
Laikam tomēr tais tālajos austrumos esi smagi atsaldējis savulaik...
Kāds nu tu mums vienīgais pieredzējis un zinošs...
Vairs pat nav smieklīgi...
Krautā ,pa lēto, ir didgitālie lādētāji . Ir labi ,pa retam, pieslēgt un palādēt .
Vasaras auto garažā ir patstāvīgi pieslēgts pie " dzīvības uzturētāja" , jo zb ikpārgados jaunu akku pirkt
želejas aku tiekot iznīcināti ja 15V un vairāk . ( tas notiek releja bojājuma gadījumā ) Vai viņos ir iestrādāti drošinātāji ? Vai jāpiepērk ?
TDIODS
Bosch/uxjosch esmu novīlies... Ja viņš ira no autofabrikas iekš jaunpirktā autõ , tad ir labs , ja pērk aftermārketā tad nezkāpēc sūc,
.........
Ir dzirdēts pretējs viedoklis . Nu tas no sazvērestību teorijas ...... Autoražotājs pasaka mums vajag aķi,amortizatoru u t t kura cenai jābūt tik un tik . nu mazai . Tad nu mēģina max iekļauties ,optimizēt . Bet to ko izlaiž zem sava brenda ,tur ok .
Pēc pieredzes varu pateikt, ka arī budžeta klases akumulatori mūsdienās ir labi un kalpo vismaz 5-6gadus. Protams, ja pareizi lieto. Citiem vārdiem sakot labs akumulators ir jauns akumulators :-). Protams, nēesmu mēģinājis pilnīgi nedzirdētu ražotāju preci, piem. Ķīnas.
Bribu pajautāt par dziļizlādes akumulātoriem un viņu apzīmējumiem. www.agronet.lv mājas lapā ir norādīti Banner akumulātori un par visiem ir teikts, ka tie ir dziļizlādes. Savukārt arī cenuklubs.lv ir Banner akumulātori, bet konsultanti saka, ka viņiem neviens nav dziļizlādes, visi esot parastie, automašīnu starteru akumulātori. Kā viņus atšķirt? Vai ir kaut kādi speciālie apzīmējumi?
Nez, te
www.agronet.lv/produkti/akumulatori/auto-akumulatori/
tikai daļai redzu piezīmi par dziļilzādi, pamatā tiem, kam balts korpuss.
Tajā sadaļā vispār nebūtu nevienam tādam jābūt - tu jau redzi - sadaļas nosaukums ir "auto akumulatori".
Ja sadaļa saucas "Auto akumulātori" - to nevajadzētu saprast, ka tur viennozīmīgi ir tikai starteru akumulātori. Automašīnām var būt dažādas vajadzības, dažreiz automašīnai arī dziļizlādes akumulātori nepieciešami.
Kādam nolūkam auto vajadzētu dziļizlādes?! Faktiski nekam. Dziļizlādes aķis paredzēts gadījumiem, kur ilgi vajag nodrošināt konstantu, salīdzinoši nelielu strāvu, lai to arī var izlādēt "tukšu", nevbaidoties to nobeigt.
Dziļizlādes aķis nekādīgi nebūs labāks pie kaut kādiem ekstrēmiem auto ekspluatāicijas apstākļiem.
www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=supercap+car+starting&_sacat=0
www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=solar+car+batery+charger&_sacat=0 tos liek aiz auto stikla, lai lādē ar mazu strāvu, kamēr auto stāv
pāris derīgas iekārtas
Paldies par ebay linku uz saules baterejām, u.t.t. Bet ko darīt, ja negribu likt nevis aiz auto stikla, bet ārpusē? Nesen saņēmu no Ķīnas 100W lokano saules batereju, ko gribu uzlīmēt uz autiņa bagāžas kastes (ar plakanu virsmu). Lokanā saules batereja noklāta ar nenopietnu plēvīti, tādu kā pārtikas plēvi, kurā ietin sviestmaizes. Bet zem tās pliki elektrības kontakti. Priekš āra izpildījuma izskatās nenopietni, prasās ar kaut ko noklāt. Bet ko likt pa virsu? Vai kādu 1mm organisko stiklu vai citu plastikātu? Bet plastikātam varētu nepatikt augsta temperatūra, kas varētu resties saules staros. Stiklu? Smagi, nedroši, arī neliekas prātīgi ........... Vai ir kādas idejas?
raimondsm rakstīja: www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=supercap+car+starting&_sacat=0
www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=solar+car+batery+charger&_sacat=0 tos liek aiz auto stikla, lai lādē ar mazu strāvu, kamēr auto stāv
pāris derīgas iekārtas
Piemeklē no pieejamiem materiāleim kas ir un mēģinājumu laikā pārbaudi to bateriju, cik lielu strāvu tā spēj nodrošināt. Gan jau plānais orgstikls derēs. Ja tā baterija nav pārāk dārga, gan jau var atrast kādu laku un izmēģināt.
Gribu pajautāt, vai kāds no Jums savam autiņam ir mainījis svina akumulātoru uz kādu no litija akumulātoriem? Piemēram, uz litija dzelzs fosfāta akumulātoru (LiFePO4) ? Jautāju to tādēļ, ka pie vienām un tām pašām ampērstundām (pat tad, ja svina akumulātoru ražotāji tradicionāli nemelotu par uzrādītajām ampērstundām), svara ziņā šāds litija akumulātors būtu apmēram 2 reizes vieglāks par svina. Tieši šis svara samazinājums man liekas ļoti vilinošs, ja automašīnā to lielo, 100Ah svina akumulātoru skaits ir liels (3). It kā būtu cerības uz svara samazinājumu par kādiem 30 kg. Nu jā, protams, cenas ziņā šāds "apgreids" varētu izmaksāt ĻOTI dārgi! Bet bez svara samazinājuma, būtu arī citi ieguvumi: kādas 3-4 reizes lielāks akumulātora mūžs, varētu būt ļoti ekstrēmi ielādes/izlādes procesi, labāks darbs salā, ....u.t.t., arī neliels ieguvums izmēros, u.t.t.
Kā Jūs varētu šādu ideju komentēt tīri no tehniskās puses, neskatoties uz ekonomisko nesaprātīgumu?
Nav personīga pieredze bet uz mocikletiem tieši litija akumulatori ir tie kam ir problēmas aukstā laikā. Ne jau velti lielai daļai EV ir paredzēta akumuatoru apsilde.
Šaubos, vai tos iespējams mainīt uz ko citu. Ražotājs auto ir paredzējis noteikta tipa akumulatorus un citāda tipa akumulatoriem noteikti ir citādi uzlādes parametri, bez tam ģeneratora jauda arī jāņem vērā. Un, ja akumulators vairs negriež starteri ( pie normālas elektriskās shēmas darbības ), tas jau praktiski ir sprādzis.
Kādu tad kapacitāti vajag vienam startam: 400A 3 sekundes ilgi būs 1200 A.s jeb 1/3 Ah. Tātad, ar 10Ah pietiek 30 startiem.
Paga, paga, nejauc dažādas lietas. Litija akumulatorus mēdz izmantot mašīnu entuziasti situācijās, kur normālam aķim nepietiek vietas un/vai svars ir no svara - mazs aķītis var uzgriezt motoru, bet tikai dažas reizes un par kaut kādu mūzikas klausīšanos uz vietas var aizmirst. Par "citādiem uzlādes parametriem" - kā jau visiem litija akumulatoriem, arī tajos noteikti ir uzlādes kontrolieris kas par to rūpējas.
Kad pienāk pirmais aukstums un auto grūtāk pielec vai nelec bieži cilvēki sāk interesēties vēlos rudeņos par baterijām.
Tiem kam svina/ sērskābes, tiešām ķīmiskā reakcijā mainās jonu koncentrācijas un elektrolīta blīvums:
Ja ir mājās testeris, var pamērīt V un censties saprast vai baterija ir neuzlādēta un kad varētu sasalt:
Lādējot arī var novērtēt, cik liela kapacitāte palikusi. ja ātri uzlādējas, tad maza (vai arī bija jau pilns, ko novērtē ar testeri V). Varu ieteikt no savas pieredzes Bosch S5 akumulatorus. Tagad auto ir Varta AGM tipa akumulators gan jau start/stop un reģeneratīvās bremzēšanas dēļ. kalpo jau 5 gadu, iespējams drīz beigsies.
]
Ja pareizi saprotu, tie litija akumulātori ir vismaz 5 dažādu veidu. Dārgais gals ir litija titanāta akumulatori. Viņi ir vis dārgākie un jaudas/masas attiecība ir vismazākā. Toties viņiem ir nenormāli liels uzlādes/izlādes ciklu skaits, varot strādāt kaut vai pie -50 grādiem bez parametru pasliktināšanās un var dabūt ārā ļoti lielu strāvu. It kā pie ķīniešiem uz tiem iet pilsētas elektrotransports, u.t.t. Tie ir vieni.
Otrs gals šo litija akumulātoru virknē esot litija jonu sīkie akumulātoriņi. Tiem ir vislielākā jaudas/masas attiecība, cena pieņemama, bet vismazākais uzlādes/izlādes ciklu skaits (300-500) un tie esot sprādzien bīstami. Ja pareizi saprotu, lieto dažādos elektrovelosipēdos, u.t.t.
Bet pa vidu šai virknei ir litija dzelzs fosfāta akumulātori (LiFePo4). Es it kā iedomājos par šiem. Neesot sprādzienbīstami, svara ziņā apm. 2 reizes vieglāki par svina, uzlādes/izlādes ciklu skaits ap 3000. Meklēju internetā - ap 100 Ah maksā apm. 300 -500 eur. Un jāskatās, cik vēl par piegādi no Ķīnas. Un Youtubē daudz video, kur čalīši Krievijā stāsta, kā šādus lieto savos Žigulīšos startera akumulātoru vietā un cik šie labi
Galvenā problēma ir uzlāde mīnuss grādos. Arī interesējos vienu brīdi pie ražotāja par to kā šie 12V litija akumulatori uzvedas pie negatīvam temperaturām un atbilde bija miglaina. Principā jau pie -5°C lādēt li-ion nav droši. Dronam cik esmu novērojis brīdinājums par zemāku veiktspēju parādās jau zemāk kā pie +15°C tomēr to lietojot uzsilst līdz 30°C, iespējams šiem ir līdzīgi ka kontrolieris lādēs ļoti lēni līdz sasniegs pieļaujamu temperatūru.
----
Atbilde no Lithiumbatterypower.com:
I would recommend limiting the charging rate at that temperature to .25 C, which depends on the capacity of the battery.
What is actual limited is the rate at which the battery can absorb power. Unfortunately, extreme low temperatures affect every form of battery; lithium is simply affected less than others such as lead acid or gel.
Please feel free to email me with any other questions. If you have a specific battery in which you are interested, please let me know and I can give you more specific information in regards to your question.
Ņem vērā tev nevajag 100ah bet gan kādas 20-30AH, jo starta akumulatorus tāpat nedrīkst regulāri izlādēt zem 80% līdz ar to tās ah nenozīmē ka visu arī izmanto. Litija tādā ziņā ietilpību var lietderīgāk izmantot un arī starta strāva ir pat lielāka kā svina aķiem.
Vispār alternatīva ir powerbanka kas ļauj arī auto piestartēt tad arī uz ielas nepaliksi, bet nu jā esošo aķi būs jāatstāj.
Tas 100Ah ir vajadzīgs tāpēc, lai varētu braukt arī ar par 90% sprāgušu akumulatoru. Tas 100Ah ir tikai tad, kad aķis ir jauns, pēc dažiem gadiem vairs nebūs nekādi 100Ah.
Lai brauktu akumulators tikpat kā nav vajadzīgs, strāvu ražo ģenerators. Auto iedarbina A nevis Ah.
Vēl ir šāds te www.youtube.com/watch?v=z3x_kYq3mHM&t=36s
Zema iekšējā pretestība. Visu lielo starta strāvu nodrošina.
Jūs te dzīvojat vakardienā ar litija aķiem, īstākie folija cepurīšu nēsātāji jau pārgājuši uz super kondensātoriem+ maza baterija to uzlādei.
Padalies, kur tad ir tie superkondensātoru reālie pielietojumi, kaut kā industriālā līmenī tieši pielitojumos iekša auto tauta pa lielam atmeta ar roku cik esmu interesējies. Iespējams mazākiem izmēriem tas tomēr kaut kur ir izgaājis - tādēl intersanti ...
Nu, tā tāda patērētāja attieksme, tipa, es te vērtēšu, jūs tik te stāstiet.
No sākuma vajag aprakstīt tehniskās īpašības, kas tam superkondensatoram ir ko tas superkondensators var atrisināt.
Neizmantoju, skatīt folijcepurīšu youtube video. Manas domas, ka dārgs lohatrons un nav uzticams risinājums. Kā jumpstarter gan varētu būt labāks par litija pakām. Spējīgs uzkrāt lādiņu arī no nosacīti beigtas baterijas.
jjjj rakstīja: Gribu pajautāt, vai kāds no Jums savam autiņam ir mainījis svina akumulātoru uz kādu no litija akumulātoriem? Piemēram, uz litija dzelzs fosfāta akumulātoru (LiFePO4) ? Jautāju to tādēļ, ka pie vienām un tām pašām ampērstundām (pat tad, ja svina akumulātoru ražotāji tradicionāli nemelotu par uzrādītajām ampērstundām), svara ziņā šāds litija akumulātors būtu apmēram 2 reizes vieglāks par svina. Tieši šis svara samazinājums man liekas ļoti vilinošs, ja automašīnā to lielo, 100Ah svina akumulātoru skaits ir liels (3). It kā būtu cerības uz svara samazinājumu par kādiem 30 kg. Nu jā, protams, cenas ziņā šāds "apgreids" varētu izmaksāt ĻOTI dārgi! Bet bez svara samazinājuma, būtu arī citi ieguvumi: kādas 3-4 reizes lielāks akumulātora mūžs, varētu būt ļoti ekstrēmi ielādes/izlādes procesi, labāks darbs salā, ....u.t.t., arī neliels ieguvums izmēros, u.t.t.
Kā Jūs varētu šādu ideju komentēt tīri no tehniskās puses, neskatoties uz ekonomisko nesaprātīgumu?
Ar Litija bāzētiem aķiem ir jāuzmana temperatūra, tiem nepatīk nedz auksts nedz karsts. Tādēl ņem un izstudē kādi ir ieteicamie tempratūras režīmi minētajam aķim - un tas tad arī pateiks priekšā vai tev der, vai labāk atstāt svina.
Visādi citādi - nekādas citas atsķirības nebūs, izņemot ja kādreiz aizsvislies tas verķis - tad pats saproti ka ūdeni ne tuvumā nevar laist, pretstatā svina aķiem.
Pateikšu no ekonomijas viedokļa - cenu klubs, kkādi B power vai kā tur viņus sauc, pērku droši, ne vienu vien, kalpo jau pāris gadus, pirms neilga laika izlādēju pilnīgi, iet atkal bez porblēmām, ja atteiks, nopirkšu citu, jo cena ir par savi 30-50% lētāka, nekā visādiem super puper analogiem, ko naski tirgoņi auto un citos veikalos mēģina tautai iebarot. Protams man auto tādi paprastāki bez start/stop u.c. funkcijām ,tur iespējams tiešām kas labāks vajadzīgs.
Neiesaku auto startu...zema kvalitāte, par augstāku cenu, kā manis minētie analogi !
Dīvaini, bet man jau kādi 6 aķi tieši no Autostarta - un absolūti nekādu problēmu, plus tas ka veco paņem pretī un iedod atlaidi par tādu joku.
P.S. un start/stop es vispār slēdzu ārā, tā mērkaķošanās mani vienkārši kaitina.
Tieši tā depo u.c lielveikalos aķus var ņemt, jo viņiem ir pa lielam salīdzinoši svaigi ražošanas datumi. Bet snobi var te raukt degunus un ņemt pie čoma servisā gadiem stāvejušus bosch, varta u.c dārgā gala aķus un priecāties...
Lai darbojoties servisā ar akumulatoru elektrolītu netiktu sabojātas drēbes, izvēlies pienācīgu darba apģērbu. lindstromgroup.com/lv/pakalpojumi-tekstila-nomas-serviss/darba-apgerbu-serviss-un-noma/darba-apgerbi-kolekcijas/
Bet ērtākai servisa iekŗtošanai izmanto atbilstšus grīdas segumus
lindstromgroup.com/lv/pakalpojumi-tekstila-nomas-serviss/mainamo-paklaju-serviss/paklaji-kolekcija/
Šie visi veikalu plauktu oem aķīši ir pupu mizas kuri bez problēmām strādā no 2-5 gadiem (atkarīgs cik lēts/kvalitatīvs)
Aizbrauc pie dīlera pasūta no ražotnes oriģinālo aķīti un brauksi gadus 8 ja ne visus 10 bēdu nezinot. Salīdzinot maksās pārdesmit eiro dargāk ne kā visi veikalu augsto plauktu aķīši.
Paziņa treknajos gados - 2007 gadā paņēma no salona A6. Autiņam tagad 230k nobraukums un oridžinal aķīti tieši tikko nomainīja jo pirmajā salā kas te uznāca beidzot bija sprāgonis (pagājušo ziemu knapi izvilka, jau plānoja mainīt jo juta ka labi nebeigsies kāds rīts, bet ziema beidzās) Vasaru izbraukāja vel bez problēmām. Protams varetu tur lādēt u.c ākstīties, bet nav jau vairs psrs gadi....
Tātad aķītis novilka 12 gadus.
Tā kā plāno beidzot auto maiņu, ta paņēma kkādu vidusmēra, bet ja vēlies nedomāt par aķīti - tikai pie dīlera, original.
Savējam arī ieliku original. Augsto plauktu- varta, deta vai duracell piķoja ap 100€, original niponā pasūtīju pa 140€ un pēc 2ned, zvans ka ir atnācis, savācu un nomainīju pats, jo par 'sertificētu' nomaiņu plēsa 40€.. Teicu paldies, man nevajag, nav man Lamborghini, ka vajadzētu kaut kādu šiku nomaiņu. Melns neparakstīts klucis ir, nav baigi estētisks un 'šiks' bet man interesē ilgmūžība, nevsi kaut kādas brenda uzlīmētās uzlīmes.
Kas tam tavam paziņam skaitās "vidusmērs"? Nosauktajai mašīnai ir akumulatora uzlādes kontrolieris, kuram jaunais akumulators pēc maiņas ir jāpiekodē - attiecīgais kods virsū ir tikai OEM [bošs, varta un vēl pāris ražotāji, un aķim jābūt paredzētam priekš attiecīgu gadu audī] vai oriģinālajiem akumulatoriem - Vartai "vulgaris" virsū tas kods nebija un nācās muhļīties, vadot blokā iekšā kaut kādu internetā nošpikotu līdzīga izmēra aķa kodu - ja tavs paziņa ietaupīja naudu tāpat kā tu, tad šim jaunajam aķim mūžs būs uz 2-3 gadiem, jo kontrolieris to lādēs kā vecu aķi kam ir saglabājusies niecīga ietilpība. Audī gan tādā ziņā ir labāk - tantes tirgus placī stāsta ka ja jauna merša īpašnieks šādi izdomā darīt, tas mēdz beigties ar aķa izvarīšanu.
Attiecībā par oriģinālajiem aķiem - VAG savējajiem ietilpību mēra pie zemākas temperatūras, attiecīgi tas aķis ir ietilpīgāks kā aftermarkets ar tādu pat ciparu virsū, bet tas VAG oriģinālais aķis pie dīlera obligāti nav jāpērk - var jebkurā veikalā, kas var uzsūtīt par adekvātu ciparu VAG oriģināldetaļas.
Viens te rakstīja, ka litija akumulātoru uzlādēšanu limitē automašīnas ģenerātora jauda. Bet ir dažādas automašīnas. Dažās automašīnās akumulātorus var lādēt ne tikai ģenerātors, bet 1) saules baterijas, kas autiņam uz jumta. Un ir uzlādes kontrolieri, kurus var saprogrammēt atbilstoši tam, ka akumulātors ir litija, nevis svina. 2) Otra papildus lādēšanas iespēja - piespraužot ārējo 220v. Arī šajā gadījumā ir iespējams piemeistarot sprieguma pārveidotāju atbilstoši litija akumulātora spriegumam un uzlādes strāvai (kas var būt ļoti liela).
Viens te rakstīja - litija akumulātoriem jāuzmanās no temperatūras. Ok, nav ne mazākās problēmas kontrolēt akumulātora temperatūru un pie kritiskās temperatūras atslēgt gan uzlādi, gan patērētājus. Tas ir tehniski viegli realizējams.
Bija te runa par bīstamību. Bet, kā jau iepriekš minēju, litija akumulātori ir dažādu veidu. Ja aizdegsies litija jonu akumulātori, tos ne ar ko neapdzēsīsiet un nodegs viss, kas vien var nodegt. Bet ja uztaisīsiet īssavienojumu uzlādētam Litija dzelzs fosfāta akumulātoram vai caurdursiet to ar zobenu, tad, ja pareizi saprotu, tas uzsils un stipri smirdēs, bet nekāda sprādziena un nekādas degšanas nebūs. Vai pareizi?
WALA rakstīja"Ar Litija bāzētiem aķiem ir jāuzmana temperatūra, tiem nepatīk nedz auksts nedz karsts."
Apskatījos dažu LiFePO4 akumulātoru parametrus. Šie norāda -20 līdz +65 grādi. Pilnīgi pieņemami, ja akumulātors ir autiņā iekšā un autiņu nelieto ziemā
Lietot tu viņu vari aukstu un karstu, bet ne jau lādēt. Un tie kas aizstāj auto akumulatoru ir 12V spriegumam.
Bet viss tas pasākums ir ekonomiski nelietderīgs.
Ne jau vienmēr ekonomiskais izdevīgums ir noteicošais. Ja tā būtu, neviens nepirktu jahtu, lai reizi gadā aizstūrētu līdz Stokholmai, jo ar Tallink prāmi ir lētāk. Un neviens nepirktu Harley Davidson par 30000 eur, jo ar tramvaju braukt ir lētāk.
Bet ja nomainot autiņā 3 gab. svina 100 Ah akumulātorus uz Litija, varētu iegūt pāris desmitus kg svara samazinājumu, tas, manuprāt, ir pietiekams arguments, lai par to padomātu
Bet 12V spriegumu iegūst no 4 elementiem LiFePO4, savienotiem virknē un kontrolējot spriegumu uz katra virknes elementa ar speciāliem BMS (4s ..xxx..Ampēru) kontrolieriem. It kā viss ir izdomāts, atliek pamēģināt
Kurš ir labākais akumulators, kur pirkt?
Tā kā ārā ir pamatīgs sals, daudziem nelec auto. Ko darīt? Kādus akumulatorus iesaki, vai kā labāk salā piestartēt auto?