Elektro /hibrīd auto jaunumi ,prognozes .

rudens68 Reģ.: 17.04.2006

Manuprāt būtu lietderīgi forumā izveidot atsevišķu adaļu par elekto /hibrīd auto .

Nu jau arvien biežāk ši tēma tiek aizskarta .

Pats pagaidām piederu pie skeptiķiem . Saskatu pseido zaļo ,pseido zinatnieku , sociālistu , CO2 "biznesmeņu " u tt lobiju .Būtu pēc gadiem intresanti paskatīties ko pats teicis .

 
topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 1 Atbildēt

msh rakstīja: Jebkurš ražotājs, kurš tiek barots ar miljardus lielām investīcijām var uztaisīt šādus "spērienus" - tiem, kam nauda jānopelna pārdodot mašīnas, gan nesanāk - bet nu to tu pats saproti, tāpēc arī raksti ka lētuci varētu izlaist "kāds no jaunajiem ražotājiem ko neapgrūtina iekšdedzes dzinēju finanšu bagāža", kas jāsaprot "ko neapgrūtina nepieciešamība naudu nopelnīt". Beigu beigās tas "spēriens" ir pa jebkura šādus ražotājus barojošas valsts nodokļu maksātāju maciņu.

Pa 15 pakām tu elektromašīnīti varbūt sagaidīsi, bet tas būs tāds nelietojams sūds kā "pirmās paaudzes"elektromobīļi.

par šito jau bija.

1)Tikko Tesla sāka ražot Model 3, tā arī gūzmai 'parasto' ražotāju parādījās modeļi cenā ap 30+ tūkst eur.

2) USA valdīšana t.s. lielo trijnieku ir barojusi vāl lielākā mērā kā Tesla (17 mld, un barošana notikusi nepŗtraukti lielākā vai mazākā mērā pēdējos 40 gadus)

3) Kāda jēga viņiem pārdot lētāk, ja (pagaidām) dumjā tauta pērk tāpat?

4) nelietojamība un sūds - kādam tāpat šķiet par tavu golfu, vai manu daciju - tās ir relatīvas vērtības

5) Ķīnā reno jau piedāvā vai gatavojas piedāvāt kaut ko par 10 tūkst

6) Skoda City vai kāviņtur sauc mobile.de jaunu jau reklamē par 16 tūkst. un tas jau ir parasts auto... Gluži lietojams ikdienā, izmēros kā tavs mīļais mk 2 golfs!

Tā ka laika jautājums.

Elektro auto pirks un lietos jo tas būs lētāk, ērtāk, un vieglāk.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

4) Nē, tas nav relatīvi - tas ir absolūti. Te nav runa par kaut kādām sajūtām vai ko tādu - te ir runa par kilometriem. Mans golfs, kurā atrodas vismazākais nopērkamais toroidālais gāzes balons, ar vienu gāzes balonu spēj, jebkādos laikapstākļos, nobraukt 300 km - par benzīna bāku nerunāsim, tā vēl spēj dot iztrūkstošos 700 km, lai būtu tūkstotis. Bet nu benzīns dārgs - paliksim pie gāzes - tātad, ar kādu elektromobīli jābrauc lai ziemas laikā varētu nobraukt 300 km ar vienu uzlādi? Jaunu teslu ar lielāko aķi. Tātad - jauna tesla = nepilnus 31 gadus vecs golfs ar ļoti mazu gāzes balonu - bet es varu arī lielāku balonu ielikt, abet kur ir tesla ar lielāku aķi? Vēl vairāk - es iebraucu benzīntankā, un mazāk kā 10 minūtes vēlāk es no tā izbraucu, uzlādējies nākamajiem 300 km - kā būs ar teslu? Nu re. Elektromobīlis būs lietojams tad, kad pa pāris štukām varēs nopirkt lietotu lietojamu elektromobīli kurš spēs ar vienu uzlādi nobraukt hoķ tos pašus 300 km, un ko varēs uzlādēt pa kādām 15 minūtēm. Kamēr tas nav...

6) Pieminot manu golfu, te tu kā reiz iebrauci auzās. Ikdienā mans golfs stāv garāžā - kad tas to pamet, tad līdz atpakaļiebraukšanai tas nobrauc vismaz 100 km. Un diezgan bieži arī vairāk. Tātad, kā tur būs ar to škodu - vai ar to būs iespējams kā ar manu golfu - izbraukt četros no rīta no juglas [tās, kas dižās pilsētas priekšpilsēta] un pa trīsarpus stundām ērti nobraukt 250 km? Jeb tu tomēr domāji to variantu, kur cilvēks kaut kāda pārpratuma dēļ katru dienu stumdās ar mašīnu uz darbu?

Nesapratu to komentāru par lētumu, ērtumu un vieglumu - lēts tur nekas nav, pārējos divus nesapratu.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
2 4 Atbildēt

lietas, kas labākas elektro auto vs iekšdedzes motora auto

1) Jauda nekavējoties

2) nekāda ātrumkloķa, ne manuāla, ne automāta

3) bremzes dilst super maz, iespēja braukt ar 'vienu pedāli'

4) apsilde / kondicionieris neatkarīgi no dzinēja darbošanās, iespēja nesāpīgi uzsildīt / atdzesēt salonu pirms uzsākt braukt

5) klusums salonā, nav nekāda trokšņa un vibrācijas no motora

6) nav jāapmeklē benzīntanks un jāgaida rindā kamēr kāds nopērk desmaizi

7) daudz mazākas uzturēšanas izmaksas

trūkumi -

1) vajag privātmāju vai / un personīgo uzlādes vietu pilnai laimei

2) neder tāliem, ātriem ceļojumiem

Bet lieliski der lielākajai daļai urbanizētās cilvēces, kam ikdienas darbs - skola - māja ir krietni mazāk par 200 km

Un 200 km jau ir 2020. gadā pārdodamo EV ikdiena

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

1) Ja tev tā ir problēma, tad tev vajag sodu par agresīvo braukšanu nekavējoties. Es visdrīzāk nesaprastu kāpēc šī ir problēma, ja nebūtu biki pabraukājis pa dižo pilsētu - pēc liepājas ir diezgan savādi dižajā pilsētā redzēt ka tur viena daļa brauc kā no ķēdes norāvušies lopi, kam tik kaut kur ielīst un visādus tamlīdzīgus gājienus - tu acīmredzot esi viens no viņiem. Normālam braucējam pietiek ar to, ka pilna jauda atrodas sekunžu attālumā.

2) Jā, tas ir mīnuss, nevis pluss. Veseli divi, piedevām - pirmais ir tas, ka tajā mašīnītē nav ko darīt - protams, cilvēkiem kam labā roka ir amputēta labi, pārējiem ne - otrais - kā jau mēs zinām no diskusijām blakus tofikā - elektromobīlim ir mehāniskā ātrumkārba, bet tikai ar vienu pārnesumu, bet elektromotora efektīvais apgriezienu diapazons nav bezgalīgs, lasīt - ir parastas mašīnas jaudas zudumi kārbā, bet kompensēt motora spēju trūkumus nevar, nav kloķa ar ko ieslēgt vienu vai divus garākus pārnesumus - rezultātā "supermašīnu slepkava" tesla uz bāņa ir gurdenāka par trīslitrīgu dīzeli, bet ja BMW i3 taisnē manu golfu spēj izpogāt, tad uz šosejas mans golfs tādu i3 apēd brokastīs, jo zemo spēju dēļ tur ir ierobežotājs pie 150 kmph.

3) Manam golfam arī bremzes dilst maz - pirms nedēļas paskatījos priekšā klučus - pa nepilniem diviem gadiem un 35 štukām nodilusi trešā daļa no dilstošās daļas, tātad kādas 80 štukas noies. Par braukšanu ar vienu pedāli - ir tāda burvju māka - spēja bremzēt ar motoru - man tiešām liekas ka es esmu vienīgais, kas to māk, jo vienmēr braucot iekšā apdzīvotās vietās, priekšējajam deg bremžu lukturi... Vēl par to "super mazo bremžu nodilumu" - kamēr elektriskā mašīnīte ir jauna, forši - baidos ka paliekot bik vecākām šis pluss pārvērtīsies par mīnusu - nelietotas bremzes rūsē un sprūst...

4) Kā, ja nemaldos, WALA paskaidroja vienam ekofanam, kurš šādi kaifoja par savu i3 - tāda fīča ir visiem jaunajiem BMW, nevis tikai elektriskajiem. Tu tikai iedomājies - spēja sasildīt mašīnas salonu neatkarīgi no motora pastāv vairākus desmitus gadu - to sauc par autonomo apkuri, un pamatprincips ir tieši tas pats, kas elektriskajai mašīnītei - tiek patērēta degviela [elektrība] lai sasildītu salonu. Par atdzesēšanu - iespēja no ārpuses atvērt visus elektriskos logus pastāv jau mk3 golfam.

5) Nevajag pirkt dīzeli. Klusums salonā vispār ir slikta lieta, nevis laba - ne par velti visādām jaunajām emkām un līdzīgām mašīnām pārāk klusu motoru dēļ nu jau motora skaņu salonā atskaņo skaņas iekārta Tie ir četru katlu belarusnieku braucēji, kam gribas tikt vaļā no skaņas un vibrācijām - es varētu vienīgi vēlēties lai salonā būtu dzirdama V8 benzīnnieka burbuļošana, nu vai vismaz piecu vai sešu katlu motora murrāšana...

6) Nu jā - nav jāapmeklē benzīntanks - ir jāapmeklē lādētāji nekurienes vidū un jāgarlaikojas kamēr mašīna lādējas. Ja paveicas, var gadīties gaidīt rindā uz štepseli.

7) Kas tev skaitās uzturēšana? Nav jau obligāti pie dīlera par kosmosu eļļa jāmaina...

Trūkumi:

1) Nevis pilnai laimei, bet normālai lietošanai. Vēl vairāk - es tā īsti nespēju iztēloties tādu situāciju - es aizbraucu pie sievas vecākiem, un tad es šiem papildināšu elektrības rēķinu par smuku summiņu? Vai arī braukšu meklēt kaut kur pilsētas otrā galā kasti, lādēšu pie tās, tikmēr dirnot mašīnā, vai klīstot apkārt - ?

2) Bingo. Tu esi sapratis tieši kam elektriskā mašīnīte neder - tieši tam, kam mašīna ir domāta - lai ātri un ērti pārvarētu lielākus attālumus. Tie, kam mašīna vajadzīga tevis nosauktajiem pielietojumiem, kaut kas nav kārtībā ar dzīves organizāciju, tur vajag kaut ko citu, nevis elektrisko mašīnīti. Latvijas apstākļos vispār ir ļoti komiski - tie, kas šādam nolūkam izmanto elektriskās mašīnītes, močī maršrutos, kuros ir daudz sabiedriskā transporta. Iekš uzlādēts foruma bija kliedzošs piemērs - cilvēks ar i3 braukā no siguldas uz darbu rīgā - maršrutā, kurā pa dienu kursē 68 [!!!] sabiedriskā transporta vienības, vajag mašīnu... Nē, mašīnu ikdienai vajag tur, kur ir tāda situācija kā man - kur dienā kursē 3-4 autobusi katrā virzienā.

Visbeidzot, "Un 200 km jau ir 2020. gadā pārdodamo EV ikdiena" - jā, dārga gala elektrisko mašīnīšu ikdiena, un arī tikai kamēr jaunas.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 1 Atbildēt

Baigi sadrukājis.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

tu spried pēc sevis, pamēģini iejusties vidējā eiropieša ādā, kas ir megapoles iedzīvotājs ar ģimenes ienākumiem pie 5000/mēnesī, kam dienas nobraukumi ir ap 100 km.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

"pēc liepājas ir diezgan savādi dižajā pilsētā redzēt ka tur viena daļa brauc kā no ķēdes norāvušies lopi, kam tik kaut kur ielīst un visādus tamlīdzīgus gājienus"

Tev pašam derētu no savas alas izlīst. Tik gausi, kā Latvijā, t.sk. Rīgā brauc vēl tikai atseviškās Skandināvijas valstīs. Salīdzinot pret pārējo Eiropu pat Rīgas satiksme ir nenormāli gausa un kaitinoši kavējoša. Jā, liepājnieki arī brauc pēc principa, ka nav jau jāsteidzas, jo galā nav nekā interesanta, tādēļ labāk bezjēdzīgi laiku nosist ceļā.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kopš kura laika gausums, iespējams, iedomāts, attaisno visādus dzimumlocekļu gājienus? Pēdējajā dižās pilsētas apmeklējuma reizē es, piemēram, iemācījos jaunu dzimumlocekļu gājienu, uz matīsa ielas - man ir pieņemts ka uz tādām ielām, ja vieta atļauj, pie krusta pie sarkanā izveidojas divas joslas, labā pa labi un kreisā taisni un uz priekšu - izrādās ka dižajā pilsētā atrodas asi, kuri var izdomāt nostāties labajā pusē lai apsteigtu to, kurš brauc taisni - es to vienā braucienā pat piedzīvoju divreiz - viens bija bulkuvāģis kurš brauca PH zonā - tā gājiens vēl bija puslīdz saprotams - bet bija arī viens bembists, ar E39 braucošs, kurš vienkārši izdomāja tā izdarīt, jo, lūk, šis ir bembists, un priekšā stāv mk2, tāds noteikti brauks lēnāk - bet pēc tam pats sāka uz bruģa dročīt uz 30, un es dabūju to pimpi apdzīt... Tev tas šķiet normāli; tevis piesauktajās eiropas valstīs tā dara?

P.N. Liepājnieki brauc normāli, jo liepājā ir normāla satiksme - tas ja kādā no dzīvajiem krustiem dzīvajā laikā var nākties divas sarkanās gaismas pagaidīt, ir kaut kas īpašs... Atšķirībā no dižās pilsētas, liepājā nerodas vēlme pēc velosipēda, jo zini ka visur un vienmēr var ērti un ātri aizbraukt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Interesanti, ka piemini tieši Matīsa ielu un apsteigšanu pa labo joslu. Šo manevru es izveicu regulāri un, atkarībā no krustojuma, var būt divi iemesli. Rupjākais - mudaki neskatās zīmes, ka liedz krustojumu šķērsot pa tramvaja sliedēm (kreiso joslu) Tērbatas ielas krustojumā. Ierastākais - Satekles, Barona, Čaka krustojumos - kreisajā joslā vienmēr atrodas kāds, kurš kreiso pagriezienu nesteidzīgi ieslēdz tikai PĒC iebraukšanas krustojumā. Ja tu, kā nezinošs iebraucējs, dīvainā kārtā tomēr brauc taisni un vēl normāli paātrinoties, rodas minētā situācija. Tās autori ilgtermiņā ir kreisajā joslā guļošie, kas ir pieradinājuši normālus braucējus braukt pa labo joslu.

Vēl situāciju saasina dažu gulētāju vēlme mainīt joslu krustojumā - no kreisās pirms krustojuma uz labo pēc, vai otrādi.

Manis piesauktajās eiropas valstīs tā nedara - nav gulētāju un attiecīgi nerodas vēlme veikt dīvainus manevrus, lai tādus apbrauktu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es neko neteiktu par situāciju, kur šāda apsteigšana notiek pēc fakta - tu nostājies kreisajā joslā, priekšējais rodas braucam pa kreisi un pa labi braucošo nav, un tu apbrauc pa labo pusi - tas būtu pilnīgi normāli. Bet ja tu jau uzreiz nostājies labajā pusē lai brauktu taisni, ar domu "viņš noteikti griezīsies pa kreisi, tik nav ieslēdzis virzienrādītāju", tur kaut kas nav kārtībā ar tevi.

Mans attiecīgais brauciens notika no čakenes līdz pārbrauktuvei - pieņemu ka to salīdzinoši mazo ielu krustojumi satur jūtami mazāk pagriezties pa kreisi gribētājus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Un tagad lūdzu ļoti saņemies un paskaidro, kādēļ taisni būtu jābrauc tikai no kreisās joslas... Kuros slapjajos sapnīšos esi izsapņojis šo noteikumu un kā tas iet kopā ar vispārējo principu turēties iespējami tuvu brauktuves labajai malai? Noklusēti divu joslu gadījumā braukšanas virziens joslās atbilst šādai zīmei:https://imgur.com/a/V1rFwla

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Labo lietu uzskaitījums diezgan nekorekts:

2) interesanti gan, kā tam elektromobīlim ieslēdz atpakaļgaitu... ātrumkloķi arī ICE automātiem jau sen ir tikai elektriski slēdži.

3) tā ir elektrotransmisijas, nevis EV īpašība - realizējama arī ICE auto ar elektrotransmisiju un kondensatoru - kā F1 KERS. EV milzīgais ķīmiskais atkritums (akumulators) nav nepieciešams šādai funkcijai.

4) autonomās apkures ir arī ICE auto.

6) vienkārši absurds.... uzpilde ir tieši elektroauto kavēklis.

7) daļa politiski subsidēta, daļa samaksāta pērkot... Mūsdienu EV nav ekonomiski konkurētspējīgs bŗivā turgū.

1) un 5) jā - ja tas ir izšķiroši. Man netrūkst jaudas uzsākšanai un riepas tāpat ātri kļūst skaļākas par dzinēju.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 2 Atbildēt

2) cik reizes braukšanas laikā jāslēdz atpakaļgaita, un cik reizes tu vai tavs automāts rausta transmisiju pilsētas braukšanas režīmā?

3) vadāt līdzi divus motorus ir vēl absurdāk, elektroakumulātoru IR IESPĒJAMS pārstrādāt, bet vienreiz sadegušo fosilo degvielu - vairs nekad

4)ICE auto autonomās apkures ir atsevišķi mezgli, kas maksā ap 1000, plus vēl remonti - no pieredzes zinu, un kondicionieri autonomi šķiet vēl nav ieviesti

6) nav vis absurds. No rīta štepseli izņem, vakarā ieliec, un viss, nekādu bēdu

7) vēl nav, bet būs

5) pilsētas satiksmē riepas par dzinēju skaļākas nekļūst

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

2) Kāda starpība, ko automāts dara "fonā"? Kloķis no tā nemainās.

3) esi piemirsis, ka elektroakumulatoru ir jāuzpilda ar "vienreiz sadegušu fosilo degvielu"

4) jā, ir atsevišķi mezgli, kas kopā ar visu auto maksā ievērojami mazāk par EV.

5) pidoriem, kam auto patiesībā nav vajadzīgs, tas der, bet ne auto jēgpilnai lietošanai

7) nebūs pārskatāmā nākotnē. kad būs, tad nevajadzēs sūdu stumt politiski.

5) auto ir tikai pilsētas satiksmei?! Pilsētā ar sabiedrisko/velo jābraukā, nevis auto. Tikai apstiprini, ka EV ir LIEKS!

Laaciz Reģ.: 01.04.2016
3 0 Atbildēt

1) Nevis jauda, bet grieze.

2)Poga kloķis. Kāda starpība? Funkcija tā pati.

3)Un kad vajag tās bremzes pēkšņi ar maks spēku pļekt... No nekā nedarīšanas ieklemmē.

4)Apsilde tāpat nāk no baterijas. Apsilde ICE nāk no motora siltuma. Benzīnā tas notiek ļoti ātri tā kā tā nav nekāda traģēdija.

5)Vasarā izbraucu ar jauno Mazda 3 2.0 sedanu. Stāvot uz vietas neko nedzird un nekas nevibrē. Braucot tikai uzsākot dzird motora rūkoņu. Ja Tev neliela rūkoņa tik ļoti uztrauc sēdi mājās nopako sienas un ārā nelien, būs drošāk.

6)Es arī nemeklēju DUS, bet parasti leju vienos un tajos pašos, ļoti agri no rīta, vai pēc darba. Nekad neesmu saskāries ar Tevis minēto problēmu. Ja atstāj mašīnu pie tanka un iet pirkt hotdogu un pieblīvēts tanks cilvēks pēc definīcijas ir kretīns. Ja Tev sastāsies pie elktro uzlādes vēl 4 purni, kas lādēsies 20-30minūtes rindā nebūs jāgaida?

7)Aizmirsti. Rezerves daļas un serviss ir ražotāja medusmaize. Neviens neies no brīva prāta atteikties no tādiem ienākumiem. Piekare tāpat ir, dzesēšanas sitēma, AC sistēma, bremžu sistēma. Elektrību pa lēto Tev arī nedos. Kad saruks akcīzes ieņēmumi fosīlajam kurināmajam nāksies kaut kur to starpību meklēt.

200km ir izsmiekls. Tu pierādi, ka esi gatavs, lai Tevi apjāj un esi ar mieru maksāt vairāk par mazāk.

Frontera Reģ.: 12.12.2019
0 1 Atbildēt

Murgi..jūs te čīkstat par degvielu,pisat ar gāzi,bet sapņo par ELEKTROAUTO!!smiekli sanāca..tie kas brauc ar gāzi nekad nepirks eletroskapi,jo tur izmaksas būs 5x lielākas

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

Mani parsteidz elektroauto reklametaju arguments - vieniem nekas neluzt !

Biezakie ,,parasto,, auto biezakie defekti jau nav dzinejs un karba, bet ritošā daļa, elektriba , dzesesanas sistema - visi sie elementi ir ari elektroauto , viniem tos izdevies radit neluztosus ?

WALA Reģ.: 19.06.2002
5 0 Atbildēt

Nevajag brīnīties liela daļa EV nenobrauc tik cik tiek dzīti dīzeļi. Un liela daļa EV nemaz pirmā īpašnieka rokās tā arī nekļūst eko-neitrāli. Lielo nobraukumu EV ir iespējami tikai labi aprēķinātos gadījumos, vai arī pilnīga sviesta gadijumos kā tas vācu Tesla miljonnieks. Jo citādi tie ir tikai spējīgi lietotāju ar normālu brauciena mērķi (nevis velmi iepazīt jaunus restorānus un viesnīcas savā ceļā) tikai izvest no pacietības.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Elektroauto nekas nelūzt, jo tas nav derīgs braukšanai. Bet ja nebrauc - tad arī nelūzt.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 0 Atbildēt

Nu gan sacepušies Viss ļoti vienkārši, ja auto kalpos kā otrs auto ģimenei vai kā darba auto principā pilsētai un reizēm ārpus arī, kādēļ nē? Arī tie 200+ km nobraukuma daļai tādu lietotāju nozīmēs uzlādi vien reizi (darba) nedēļā. Uzlikt lādēties uz nakti. Jāatkārtojas vēl un vēl - viens vienīgs elektroauto mīnuss šādā gadījumā - iegādes cena. Pilsētas stop&go satiksmē nekā prātīgāka laikam nav gan. Apgalvot, ka elektroauto nav derīgs braukšanai, jo tas nebrauc - vareni, vareni Galvenais, ka pašam prieks par savu asprātību. Nervu nomierināšanai un redzesloka paplašināšanai izmēģini, piemēram, Jaguar elektroauto. Būsi uz pakaļas

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Ģimenē ir divi auto, kas abi ir katrs savā veidā piemēroti vajadzībām, kuras pārsniedz elektroauto spējas un brīvdienās, atkarībā no specifikas, lielākoties tiek izmantots viens no tiem. Toties abi ikdienā tiek lietoti ļoti īsiem braucieniem, bet bez iespējām nakts lādēšanai. Grūti saprast, ko domāji ar Jaguar un kādēļ gan būtu jābūt uz pakaļas? Jaguar pēkšņi ir novērsuši nabassaites problēmu, dēļ kuras elektroauto nav normāli braucams?

Arguments "lielākajai daļai lietotāju" ir absurds, ja saprot tā pamata būtību - nepieciešamību katru dienu sēdēt korķos un pavadīt brīvdienas lieveikalā. Ir jātiek vaļā no šadiem paradumiem nevis jāpadara tos par elektroauto eksistences pamatojumu.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Esmu testējis tādu Jaguar (superauto pēc tehnikas), fantastika. Es biju uz pauzes. Tici man, tādus arī pērk. Un ne jau muļķīši. Tiesa gan, pilsētas dzīvoklis un elektroauto neies roku rokā. Visādi citādi, sāki saprast elektroauto pircējus pie nosacījuma, ja nevajag braukt ļoti tālus gabalus un regulāri.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

"pilsētas dzīvoklis un elektroauto neies roku rokā" tad jau sanāk, ka galu galā elektroauto NAV piemērots pilsētai

Kā testēji to Jaguar attiecībā uz elektroauto pamata trūkumu - nabassaiti?

"saprast elektroauto pircējus pie nosacījuma, ja nevajag braukt ļoti tālus gabalus un regulāri" - tātad atbalsti dzīvesveidu, kas ietver regulāru braukāšanu sastrēgumos un brīvdienu pavadīšanu lielveikalā?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

Man pašam, piemēram, elektroauto īsti neder. Mēdz man būt garie braucieni ap 750km dienā. Un laika limits arī, ja izbraucu max agri no rīta, tad savukārt bērnu jāpagūst no dārziņa izņemt v.tml. Nevaru atļauties pa vidu vēl kaut ko uzlādēt

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Esmu testējis tādu Jaguar (superauto pēc tehnikas), fantastika. Es biju uz pauzes. Tici man, tādus arī pērk. Un ne jau muļķīši. Tiesa gan, pilsētas dzīvoklis un elektroauto neies roku rokā. Visādi citādi, sāki saprast elektroauto pircējus pie nosacījuma, ja nevajag braukt ļoti tālus gabalus un regulāri.

Redzi, kasiņ, tev tas jaguārs likās fantastika, jo tu brauc ar garlaicīgām pensionāru mašīnām. Tu pēc garlaicīgas kastes, kura ir uztaisīta lai tu nejustu paātrinājumu, iekāpi mašīnā, kuras vadības bloks ir nokalibrēts momentānai atsaucībai uz pedāli tā lai tu to paātrinājumu justu, un tāpēc tev tas liekas kaut kas ahūns. Izbrauc ar kādu vecu kvatru ar turbiķi zem haubes, un būsi šokā - tu ne tikai jutīsi paātrinājumu un tiksi līmēts ķebļos, bet arī piedalīsies braukšanas procesā [nevis būsi tikai lelle kas rausta stūri] un būs arī foršas skaņas

Man nesen sanāca izbraukt ar mašīnu no tās sugas, ar kādām tu pēdējo desmitgadi esi nobraucis, mašīnām no kategorijas "mūsdienu garlaicīgais vācu premiums", C6 A6 3.0 TDI quattro ar invalīdu kārbu. Nebija pirmā reize kad ar to mašīnu izbraucu, bet pirmā reize kad blakus sēdošais īpašnieks lika ieštepselēt sportā un mīt grīdā. Tik ŠAUSMĪGI garlaicīga mašīna - es ieminu pedāli grīdā, bet pakaļas akselerometrs saka ka tā mašīna nehuja neiet - par to ka patiesībā tā mašīna paātrinās neslikti liecina tikai tas, cik strauji uzkāpj spidometrs un tas, kā paātrinās filma aiz logiem - bet vadītāja ķeblī neko nejūt, nav pat rāviena kas liecinātu ka kārba ir saslēgusies un sācies paātrinājums, nu pilnīgi nekā nav... Man kaut kā liekas ka ar tādām mašīnām var braukt tikai cilvēki, kuriem šausmīgi nepatīk braukt...

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
0 0 Atbildēt

Arī A6 garenbāze tur pie vainas!

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 1 Atbildēt

Ja katram konkrētam īpatnim šķiet, ka viņam/viņai elektroauto nav piemērots, tad visādu atrunu un argumentu meklēšana ka produkts kā tāds ir slikts atgādina Ēzopa fabulu par lapsu un vīnogām.

Savukārt nespēja iedomāties kāda cita cilvēka vajadzības un/vai litošanas paradumus liecina par ko?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nespēja pamanīt, ka neskaitāmas reizes tiek minēti citu cilvēku paradumi (neceļas roka uzrakstīt "vajadzības"), kuriem elektroauto ir piemērots, ir kvalificējama kā tupums vai disleksija?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Nespēja vai nevēlēšanās. Es labi saprotu, ka ir tādi, kā Tu, vai Kasinsh79, kam paradumi / nobraukumi ir citādi. Tādi ļaudis elektrauto neizvēlēsies, vai izvēlēsies vieni no pēdējiem. Nav arī izslēgts, ka savu vietu atradīs ūdeņraža šūnu elektroauto, kam ar 'uzlādi' pietiks arī lieliem attālumiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tad kā ir - tā ir tava nespēja (diesleksija) vai nevēlēšanās (tupums) izlasīt?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

mana? Es skaidri pateicu, ka saprotu, ka apstākļi ie dažādi, un ne visiem tie der. Tas esi tu, kas krīt visiem citādiem uzskatiem virsū, un mētājies ar vādiem tupums, disleksija, un pidors.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā - tava. Neskatoties uz daudzajām reizēm, kur esmu minējis, kam elekroauto DER, tu gvelz, ka nespēju iedomāties ka citiem ir citādi paradumi. Iemācies lasīt.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Nelasu visus tavus domu graudus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Malacis! Ka, nez, ir jāsauc viedokļa izteikšana par to, ko neesi pat lasījis?

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 0 Atbildēt

Eui, kazlēni atkal te ņemas

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, susuriņ!

Patisons Reģ.: 24.04.2017
0 1 Atbildēt

Kamēr būs siltas ziemas, elektroauto der. Jau pie -5 pēc Celsija elektroauto nobrauc 1/2 no iespējamā pie +15C līdz + 20C, kas ir optimālā ārējā temperatūra elektroauto. Ceru, ka būs progress ar ūdeņraža auto, savādāk neizskatās neko zaļi, tas bateriju pasākums.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāds cilvēks, kurš labi pārzina CSN, teiksim, Bradypus, varētu izskaidrot vienu jautājumu, kas mani interesē jau kādu laiciņu - vai elektromobīlis, kurš močī pa autobusa joslu, drīkst šķērsot autobusa joslu norobežojošo nepārtraukto līniju, teiksim, lai apdzītu autobusu?

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Atbilde ir viena - var bet nedrīkst, ir mums te tadi EV lietotaji kuri sadomājušies ka viss pienākas, vienu tadu pār Dominas tiltu redzeju 1x , kur tautai jagriežas pa labi uz Pernavas vai ka to ielu taj posma sauc, pari sab. trans joslai, EV cēli pavelk visiem pa joslu garām un tad notaure tos kas stav lai grieztos pa labi.

Marka tik nepareiza - Nissans

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Protams, ka nē. Tādēļ jau tā līnija ir nepārtraukta - faktiski šī līnija liedz sabiedriskajam transportam lietot citu joslu, nevis otrādi. Diemžēl dzīvē sabiedriskā transporta kurinātāji ar Vernonu priekšgalā to ignorē, solot nāves sodu citiem, kas tā dara, un CP draudzīgi pievienojas ignorētāju pulciņam.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Autobusam to vēl varētu mēģināt piedot, bet es pēdējā dižās pilsētas apmeklējuma laikā novēroju kā to izmanto mazie elektriskie trolejbusi...

hacis2 Reģ.: 31.10.2017
0 0 Atbildēt

Ir kādam daudzmaz personīga praktiska pieredze ar plugin hibrīda lietošanu? pilsētas dzīvesveids darbadienās, ar tālākiem izbraucieniem brīvdienās. piemērotība kā ģimenes auto. vai pilsētā sanāk tikai ar elektrību? cik patīkami tālie gabali braucās, dinamika, apdzīšana, patēriņš?

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
1 0 Atbildēt
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 1 Atbildēt

Varbūt ka ir tomēr cerība EV kļūt par masu produktu:

No viena no svarīgas li-ion bateriju detaļas izgudrotājiem:

www.theregister.com/2021/06/14/rachid_yazami_the_future_of_ev_batteries/

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Jā, ir... Par pedāļminamu masu produktu, jo elektrības ražotāji neplāno tās apgādāt ar elektrību.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Visi kā viens neplāno apmierināt pieprasījumu?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

ES tirgū neviens, ja vien tas nav slepeni no pārējiem tirgus dalībniekiem. Iespējams Ķīnā plāno - bet jāatceras, ka tru EV ir ogļu, tikai ar mērķi "pārvietot" piesārņojumu ārā no milzu pilsētām.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Datus studijā par to, kurš ir 'neviens'

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Atbildi jau nesagaidīt.

Varbūt 'neplāno' ir tāpēc, ka plānotie 30 mio elektroautomobiļi līdz 2030 EU kopējā elektrības patēriņā (2800 TWh gadā) ir tādas asaras vien - spēj patērēt kādus 50 TWh?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Domāju ka problēma ir faktā, ka jebkuras elektrostacijas būve aizņem laiku, vējš un saule, tajā ziņā laikam ir ātri aizsniedzama ~ 1 gada laikā pieņemot ka zeme kur to "nomest" ir pieejama, kaut gan vējam ir padaudz pretinieku, un ja tev tiem vēja sūdiem jādzīvo blakus - es tos cilvēkus arī saprotu ...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

'neviens' - EU un saistīto (piemēram, mēs vēl pašlaik esam kopā ar Krieviju un Baltkrieviju BRELL tīklā) elektrotīklu ražotāji. Ievērojama apjoma elektroenerģijas apjomu ražošana ir desmitgadēs īstenojami projekti un pašlaik tuvākajā ilgtermiņa plānā nav projektu, kas paredzētu ievērojamu elektrotransporta pieaugumu līdz 2050. gadam ("ievērojamu" - ir jāsaprot, ka pilnīga transporta nozares elektrifikācija prasītu līdzšinējo ražošanas jaudu trīskāršošanu, nevis 5-10% pieaugumu, kas ir plānos).

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

no kurienes dati par 'trīskāršošanu'? EU ir ap 280 mio automašīnu. Līdz 30. gadam, plāno būt 30 mio. Līdz 50. gadam - visi? Diez vai.

Un, pat ja visi. 280 mio auto ar vidējo 10 vai 15 t\ukst km gadā savelk līdz kādiem 500 - 750 TWh. jau minēju, pašlaik ap 2800 TWh gadā.

No 30. gada plānojot līdz 50. gadam pat kodolreaktoru(s) var sacelt. Nemaz nerunājot par citiem, mazāk plān - un darbietilpīgiem ģenerācijas veidiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

No kurienes? No CSP, skatoties no "otra gala" - pajāt, cik auto, bet ir zināmi gada patēriņa cipari elektrībai un degvielai. Pašlaik degvielas patēriņš, izsakot jaudas vienībās, ir ~2x lielāks nekā elektroenerģijas patēriņš, tādad kopējais energopatēriņš ir 3x lielāks par pašlaik izmantoto elektrojaudu.

Protams, ka "ne visi", bet ja runājam par "plaša patēriņa" elektrotransportu, tas tam vajadzētu būt vismaz 50%, nevis 5-10%, kas būtu, turpinot līdzšinējo nišas pielietojumu. Arī tas nozīmētu 2x jaudas pieeaugumu.

Nešaubīgi, plānojot un ceļot, tas ir iespējams. Un tieši uz to arī norādu - tas netiek plānots! Un ļoti maldies par "citiem, mazāk plān - un darbietilpīgiem " - kodolreaktoru patiesībā var uzcelt visātrāk, jo tam nav smagnēja degvielas loģistika - tikai pieslēguma līnijas un lokālā būvniecība. Gāzes/ogļu TECiem vajag vēl gāzes vadus vai dzelzceļa pievadus būvēt, kas nemaz nav vienkāršs process. Saules/vēja enerģija tādā apjomā vispār nav iespējama, pat ja tev liktu dzīvot no maizes un ūdens un visu pārējo atņemtu OIKā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Tomēr ir "vecais labais"aspekts kas var smagi nobremzēt visu "jauno datorizēto" - pašbraucošas mizukastes bez piekļuves tīklam un datu mākonim + skaitļošanas jaudām ir tas pats kas "ērglis ar apgrieztiem spārniem":

www.theregister.com/2021/06/11/ireland_data_cnetre_electricity/

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Nu, "blackouts" var attiekties uz visiem citiem patērētājiem, bet ne uz datu centriem. Tādiem DC, ko izmanto Apple, MIcrosoft, Google, Amazon ir vismaz divi pievadi no dažādiem elektrības piegādātājiem, un noteikti ir pietiekamas dīzeļģeneratoru jaudas, ja enerģija vispār pazūd tīklā. Amerikāņi lielu uzmanību pievērš dīzeļiem, ņemot vērā viņu pieredzi ar traucējumiem tīklā tornado u.c. dēļ.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Datu centri jau var noturēties, bet kā ar sakaru infrastruktūru?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Jo vairāk savienoti ir visa pasaules elektrotīkli, jo lielākas ziepes un plašākā teritorijā ir iespējamas, kamēr vien Cloudflare, Akamai utml. nesāks celt savas elektrostacijas - ziepju iespējas tikai aug augumā ...

Apple, Microsoft, Google un Amazon var pat palikt nepamanīti ja problēmas būs ar Cloudflare un līdzīgiem:

www.cloudflare.com/network/

P.S. un Akamai man šķiet bija par pakāpi pat lielāks ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

A ne sorry - uzraku, CLoudflare ir lielākais pēc klientu bāzes/skaita, tad AWS un tad Akamai, bet Akamai ir vislielākais enterprise klientu skaits, tā kā aizliecas Akamai, un pus pasaules ir problēmas ar piekļuvi resursiem kā updeiti, supports utml.

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
2 1 Atbildēt

Elektrum

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Nu ko pie mums ar jau sācies :

www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/elektroenergijas-videja-cena-pagajusaja-nedela-latvija-pieauga-par-15.d?id=53299407

Es jau ar saņēmu paziņojumu par jaunu izlīdzināto tarifu ( tas nekas ka par elektrību pēdējos 2 gadus maksāju apaļu 0, jo vienā gadā kapitāli pārmaksāju ...)

Chalenger Reģ.: 31.12.2020
0 1 Atbildēt

nu? šogad arī nulle?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vēl pagaidām jā, jo man bija kaut kādas ~6000+ kWh pārmaksātas, un es teicu - man pofig, lai paliek nevajag atmaksāt ...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Kā Dānijā vēja maz, tā NordPool cena augšā. laikam tāpēc, ka jāsāk dedzināt lētā gāze un lētās ogles?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Vispār jau ir otrādi - kad tas vējš pūš, elektrība tiek pārdota par dempinga cenu - jo ir pārpalikums, kuru nevienam nevajag. Mums, pateicoties tam, ir lēta elektrība, jo HES ļauj uzkrāt ūdeni, kad varam iepirkt par šo dempinga cenu, un ražot tad, kad Dāņiem nepūš vējš.

Neesi sapratis ne to, ka "lētā gāze un ogles" ir jādedzina arī tad, kad pūš vējš - tukšgaitā sildot atmosfēru, lai varētu ražot, kad vējš pārstās pūst ne arī to, ka biržas cenu nosaka piedāvājuma/pieprasījuma līdzsvars, nevis tā brīža ražošanas izmaksas. Par vēja ģeneratoriem tādēļ tu maksā ar OIK, kas liekas klāt biržas cenai, jo brīvpratīgi neviens tādu cenu nemaksātu.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

paskaties kādreiz, cik tad tajā pašā Dānijā ražo termocentrāles, kad vējš pūš - necik, jeb tik, cik nu par minimumu var.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Laikam jau nespēj to OIK daļu saprast... Par TECos saražoto skaitās CO2 kvotas, tādēļ Dānijā nedrīkst griezt TECus ražošanai, bet tos ir jāgriež tukšgaitā, lai nepaliktu bez elektrības, kad nepūš vējš. Tirgus cena ir ar regulām un nodokļiem izkropļota, radot tevī absolūti nepareizu priekšstatu par izmaksām - vēja enerģija ir "lēta" tikai tekošajās izmaksās - ja būvē par OIK, bet biržā pārdod par to, cik maksā vējš, tad, protams momentānā cenā sanāk lētāk, nekā TEC, kam ir jānosedz gan celtniecības, gan degvielas izmaksas. Bet celtniecības izmaksas vējam ir milzīgas.

Mums TECi ražo arī tikai tik, cik vajag siltumu, jo pliku elektrību lētāk ir pirkt Krievijas/Somijas atomu, kas nekvalificējas, kā atjaunojamā. Bet Raimonds grib vēl siltumu vākt...

Mums nav problēma ar CO2 prasību izpildi atjaunojamo enerģiju, un varam šādi izmantot savā labā biržas cenas, jo Daugavas kaskāde kopā ar mazo iedzīvotāju skaitu nozīmē tādu atjaunojamās enerģijas īpatsvaru, kāds citiem pat sapņos nerādās, bet ar EV to var ātri "sabojāt".

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 4 Atbildēt

it kā tecu un aesu īpašnieki dažādos veidos nemācētu pie valdību makiem piezīsties, ne?

Tur tāpat ir subsīdijas. Mūsējie pat pamanījušies par tecu no oika fondiem iekasēt - vai viņš griežas, vai nē.

Un tur arī lauvas tiesa tā oika aiziet. Latvenergo kasē.

Tās tavas murgu atraugas izcili atgādina nespēju savā acī baļķi ieraudzīt. Tāpat kā visādi šrēderi un kalvīši, kas barojas 'no trubas' tu gvelz tikai vienu - jo droši vien pašam 'ekonomiskās intereses' ir naftas mucā vai gāzes trubā. Tikai tādi vien vēl pieturas pie mantras, ka viņus, nabadziņus, apspiež zaļie, zilie, un varavīkšņainie.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Vienmēr esmu apbrīnojis, kā nostrādā tas ad hominem klikšķis un vai tiešām šķiet, ka tas izdosies un neviens nepamanīs...

Piedod, manas "ekonomiskās intereses" ir būt praugpilsonim - strādāju augstas pievienotās vērtības darbu ar minimālu ietekmi uz vidi 100% eksportam, Latvijas kapitāla uzņēmumā - t.i. "pumpēju" tīru naudu iekšā Latvijas ekonomikā ;)

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

Cik populārs būs Dacia Spring?

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Izpirks visus cik no Ķīnas varēs dabūt

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

Paskatījos video.

Liekas, ka sliktāks par viņu pašu Sandero

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

paskatījos video un viedoklis gatavs?

Definē 'sliktāks'?

Ja kādam vajag lētu, mazu elektroauto, un ir pajāt uz brendu un/vai imidžu, tad?

Izpirks Eiropas koplietošanas auto servisi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

NU un lielākais "sūds" uz kociņa ir tas ka ja "zaļais sūds" tiek nolobēts pietiekami augstā līmenī, tad cilvēki tiek ignorēti principā:

Skaidrs ka video parāda tikai pretiniekus, tomēr ja kaut vienam traucē (piemēram ja savvaļas putni un dzīvnieki notinas), tad viennozīmigi arī cilvēkiem tas par labu nenāk ...

Un ekonomiskā puse - arī ļoti apšaubāma !!!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Un vēl vien lieta - šādam servisam NTP neviens uzmanību nepievērš, bet sačakarējoties (vai to speciāli šacākarējot) šim servisam - kā minimums visas drošas komunikācijas varianti un autentifikācija var aiziet pa pieskari:

www.bailiwickexpress.com/jsy/news/malfunctioning-clock-sparked-jt-outage/#.YMhny_LivmE

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Es nesen palasījos par dažām idejām par tēmu : kā tiks kontrolētas Euro7 atgāzu normas. Un idejas ir spēcīgas: pastāv uzskats, ka atgāzu kontrolei jānotiek visu laiku, nevis tikai kaut kāds tests reizi gadā vai divos. Acīmredzot, ar kaut kādu "online" tīkla mehānismu. Uzlādējamiem hibrīdiem būtu, savukārt, jābūt tādiem, lai pats auto pārslēgtos tikai uz elektrību vietās, kur principiāli aizliegta iekšdedzes dzinēja darbība, tas notiktu ,orientējoties pēc GPS.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Mjā dundukus tik palaist pie teikšanas, ieinstalēs aitām un govīm izplūdes mēraparatūru "pie vienām sapēm" ...

Man kaut kā nu tā kopsummā interesē, cik dadz plastikāta utml. atkritumu viens tāds "ūber-zaļais" hipsters saražo ...

Un pēc tam sāks brīnīties - kā tad tā pilsētas paliek arvien tukšākas ... tāpat jau pilsētās savus auto likt nav kur, tā ka auto izvēlas tiem kam to reāli arī vajag.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Saules enerģija un auto no mazliet cita skatu punkta:

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Kaut kā zīmīgi - sanāk, ka saules enerģijas fanu ideālā pasaule ir... plakana

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ja tāds drusku iesmējiens tur sanāk par šo tēmu ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Cilvēkiem, kuri nav iedziļinājušies subjektā vai paši krāmējušies ar saules paneļiem, mēdz būt visai pārspīlēts priekšstats par to, cik daudz enerģijas īsti var izdabūt no dažiem kvadrātmetriem saules bateriju.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

aiz polārā loka pāris mēnešus miers no braukāšanas.

normālam zaļajam jau vienalga, ka elektrība iegūta no oglēm, bet saules paneļu un bateriju ražošanā piecūkota visa ķīna un Āfrika

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
0 0 Atbildēt

smaidiigais rakstīja: paskatījos video un viedoklis gatavs?

Definē 'sliktāks'?

Ja kādam vajag lētu, mazu elektroauto, un ir pajāt uz brendu un/vai imidžu, tad?

Izpirks Eiropas koplietošanas auto servisi.

Tam tas auto arī ir paredzēts. Dažās valstīs nebūs pieejams privātpersonām. Vismaz pirmo laiku.

Sliktāks? Sākot jau ar to, ka baterija tur mēsls, dzesējas ar gaisu, un arī apsildes tai nav. Vēl arī ta, ka tā vispār ir "kaste uz riteņiem".

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Toyotas "iespējamās zāles" iekšdedzes dzinējiem, kas un kā :

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
0 0 Atbildēt

Ja kads bomars velas notestet labako vw elektroauto tad ludzu.

www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/electric-cars/cxbbke.html

Bet tālu jābrauc.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti