Sveicināti mūsu dārgie un nenovērtējami vērtīgie sabiedrības locekļi.
Patreiz, pa lielam visā civilizētajā pasaulē lietotie ceļu satiksmi un uzvedību uz autoceļiem regulējošie noteikumi ir pieņemti sasodīti sen. Tad, kad tie tika domāti un pieņemti par labiem esam, bija citi laiki, citi tikumi un arī vērtību skalas bija citas. Automašīnu blīvums uz ceļiem bija mazāks, ekoloģijas tēma neizraisija histēriju/-as/. Cita bija arī attieksme pret laiku. Tā bija daudz. Daudz brīva laika.
Tagad daudz kas ir mainijies un vajadzētu padomāt arī par to vai kardinali nav jāmaina noteikumi, kas regulē mūsu uzvedību uz koplietošanas ceļiem.
Patreizēkos noteikumos vajadzētu iestrādāt reālus ilgtermiņa risinājumus, kas paaugstinās satiksmes drošību reāli, uzlabos ekoloģiju reāli un reāli piespiedīs vieniem satiksmes dalībniekiem rēķinaties ar citiem satiksmes dalībniekiem.
LV tipiskais lohs dzīvo pagātnē. Vismaz 30 gadus senā, ja skatās pēc domāšanas. Apmēram 25-30, ja skatās pēc izmantotajām auto tehnoloģijām (15 gadu vidējais auto vecums, bet tie modeļi izstrādāti vēl 10 gadus senāk). Tavs priekšlikums nozīmētu vidējo lohu izdrāzt pilnīgi un galīgi. To viņš negribēs parakstīties, jo vislabāk dotos nevis uz priekšu, bet gan atpakaļ pagātnē.
Patīkami, ka cilvēki kļūst arvien zinošāki.Ir beidzot sākuši apzināt tos pamata principus.To problēmas sakni/atrakuši.\
Ka tāds "galīgi izspiests" Lohs nevienam te nekur nav vajadzīgs.Lohu ir jāspiež(jāslauc) ilgstoši,vēlams pēc iespējas mazāk uzkrītoši.Pārāklielam (pārāk nekaunīgi Bezkaunīgam...) "uzspiedienam" ir harmoniski jāmijas ar dažādām "loh atlaidēm".Nekad nedrīkst pieļaut, ka kāda Loha prognozētā prognoze pilnībā vai ilgtermiņā piepildītos.
Reāli uzspiest "rēķināties" var tikai tā dēvētā (Vadītāja) Karma. Kuru (līdzīgi Visam citam Dižajam..) nekad neviens Vadītājs nava īsti acīs/redzējis.Bet tos (domātspējīgākos) Vadītājus parasti kaut kādā tajā viņu Vadības brīdi apmeklē tā dēvētā Atklāsme. Jā.
"Patreizēkos noteikumos vajadzētu iestrādāt reālus ilgtermiņa risinājumus, kas paaugstinās satiksmes drošību reāli, uzlabos ekoloģiju reāli un reāli piespiedīs vieniem satiksmes dalībniekiem rēķinaties ar citiem satiksmes dalībniekiem."
To var izdarīt, tikai metode nevienam nepatiks. Piem. noteikt, katram auto Latvijā ar likumu jāuzstāda policijas serverim pieslēgta vebkamera un izbraukt drīkst tikai tad, kad tā ieslēgta. Būs "vecākais brālis" turborežīmā.
Jaunie, pilnībā pārstrādātie- nu tas "šodien" skaitās (jau reāli ir!) "pārstrādāti" no agresīvas psiholoģijas un nekaunīga iekassēšanas aprēķina viedokļa.
Lohu traktātā taču ir skaidri pateikts- jārada tādi apstākļi, kuros LOhs zaudētu jebkādu "iepriekš ierasto" orientāciju.Tam Soda iekassēšanas lohDamokla zobenam ir "jākarājas" visur/jebkur sazin kur, taču konkrēto to nosodīto lohu NAV nedz jānoņem no trasses, nedz arī kaut kādīgi likumiski jāierobežo viņa (tā loha) iespējas tūlin turpat izdarīt Nākamo (apmaksājamo!) pārkāpumu.Kauč vai jau nākamajā pus kilo metrā.
LV republikā ir reku pa kluso pieņemts naturāls cilvēknīdēju iekassētājterorisma akts- visa šī bezkaunīgi derdzošā eppopepeja ar "labo no vidējās", ar "sabtransu no jebkurās", ar "kameru jebkurādrsā" un utt. Un NEviens ne x-perds, nedz kur nu vēl kāds diplohmētais "cilvēktiesību Aizstāvis" nav uzņēmies te kādu to preventīvi cilvēcisko "lohu sagatavošanas" missiju.
Mērķis te ir nevis ka reāli izcelt (un reāli izp/ist) tiešām kādu to Pārkāpēju/Sistemātisko, bet gan reāli izmantot massveida iekassēšanai tieši apjukuša LOHA situāciju! Bet tie reku tīšie apzinātie profeessionanālie rupekļi kā spļāva, tā arī turpina uzspļaut uz tā mūsu Pr-nieka spīdīgās Galvas ;p
Atļaušos gan oponēt, ka CSN periodiski tiek grozīti un lai arī pieņemti sen, nevar teikt, ka tie būtu neaktuāli.
Ko tad ir diža vēlme un vajadzība mainīt? Kā tad tajos CSN nav? Man jau rādās, ka te kārtējā putra, kad tiek jaukti CSN ar kaut kādiem "ierosinājumiem krietnai braukšanai", kas nav obligāti, bet it kā nosaka labo toni.
Arī nevaru iedomāties, kā varētu izskatīties un kam būtu vajadzīgi principiāli citi satiksmes noteikumi? Zīmes arī vajag citas? Un kādēļ satiksmes noteikumos būtu jāiestrādā kaut kāda ekoloģija? Tas, ka esošos, iespējams, vajadzētu pamatīgi parediģēt - tas gan varētu būt tiesa, lai gan neesmu iedziļinājies. It kā jau visu laiku kaut kas tiek likts klāt vai svītrots ārā.
P.S. Tie simts ar kapeikām gadi jau nebūt nav tik baigi sen.
kā būtu ja sodi par satiksmes bremzēšanu pārsniegtu sodus par ātruma pārsniegšanu? Varbūt fūre nolavēja prāmi, varbut nepaspēja tajā diena uz izkraušanu?
kā būtu ja parādītos CSN parādītos termins- piespiedu apdzīsana?
Kā būtu ja CSN izstradē piedalītos cilvēki, kam atrasties straujā dinamiskā satiksmē ir ikdiena?
kā būtu ja braukt tizli, bailīgi, nepārliecinoši, neprognozējami kļūtu sasodīti dārgi?
Ja pievienotajā saitē redzamais audi šodien samaksātu simts eiro, rīt samaksātu 100 eiro, parīt samaksātu 100 eiro? Brady- vai izdotos audi vadītāju respektēt citus un vai nu sēdēt mājās vai braukt ātrak? Lai vilktos- var taču atrast mazāk noslogotus ceļus. Man personīgi nav bijusi problēma, ar neejošu auto atrast ceļu un laiku lai tiktu no punkta A uz punktu B minimāli traucējot citiem.
Varbūt izdotos piespiest sēdēt mājās, varbūt pat braukt ātrāk, bet respekts tikai samazinātos. Jau tagad ienīst tos, kas māk braukt ātrāk, un to tikai palielinātu. Un izdomātu arvien jaunus veidus, ka čakarēt citus. Respekts ir nevis braukt ātri, bet braukt sev piemērotā ātrumā, netraucējot citus.
Gāzes pedālis mašīnā nav tapēc lai nepieļautu motora noslāpsanu.
Lēnie braucēji savā autovadītāja karjērā nogalina daudz vairak cilvēku kā ātrie.
Cilvēks, kas spēj braukt ātri un dinamiski spēj braukt arī lēni ja nepieciešams, bet cilvēks kas brauc lēni un nedroši spēj braukt tikai lēni un nedrosi.
Cīnities par ekoloģiju var samazinot degvielas patērinu- tas ir laiku kad automašīnas dzinējs darbojas. Daudzi no mums zin cik ļoti atšķiras laiks ceļā konkrētos maršrutos atkarībā no it korķi vai nav.
Korķos (un bremzētā satiksmē) pavadītais laiks- tas ir man nozagts laiks kuru varētu iztērēt savādāk un pēc SAVIEM ieskatiem un par to varu gribēt kompensāciju.
Ātruma ierobežojumi ir subjektīvi un formāli un reālajā pasaulē pārsvarā gadijumu neatbilst zināmas un vērā ņemamas autovadītaju daļas iemaņu līmenim un to vadīto auto tehniskajam stāvoklim un to iespēju līmenim....
kā būtu ja sodi par satiksmes bremzēšanu pārsniegtu sodus par ātruma pārsniegšanu? Varbūt fūre nolavēja prāmi, varbut nepaspēja tajā diena uz izkraušanu?
kā būtu ja parādītos CSN parādītos termins- piespiedu apdzīsana?
Kā būtu ja CSN izstradē piedalītos cilvēki, kam atrasties straujā dinamiskā satiksmē ir ikdiena?
kā būtu ja braukt tizli, bailīgi, nepārliecinoši, neprognozējami kļūtu sasodīti dārgi?
Ja pievienotajā saitē redzamais audi šodien samaksātu simts eiro, rīt samaksātu 100 eiro, parīt samaksātu 100 eiro? Brady- vai izdotos audi vadītāju respektēt citus un vai nu sēdēt mājās vai braukt ātrak? Lai vilktos- var taču atrast mazāk noslogotus ceļus. Man personīgi nav bijusi problēma, ar neejošu auto atrast ceļu un laiku lai tiktu no punkta A uz punktu B minimāli traucējot citiem.
CSN izstrādē varbūt tiešām autovadītājus, kuri gadā nobrauc vismaz 30000km, kā arī tos, kuri brauc gana daudz ar močiem un velo pa mūsu Dievzemītes ceļiem.
Labi, pieņemsim, ka ieviesīs tādus jaunus punktus, un kas no tā?
Pieņemu, ka noteikumu esošajā versijā ir ierakstīts, ka pirms joslu maiņas jārāda attiecīgais signāls, ko daudzi ignorē. Kas liek domāt, ka netiks ignorēts šis punkts par "lēno braukšanu"?
Pie tam signālu rādīšana ir diezgan nepārprotama - bija/nebija, ja CP redz, var sodīt. Kad tad ir tā lēnā braukšana? Tā, kas bremzē aiz kāda braucošo? Kurš pateiks, vai tas aizmugurē patiešām ērti brauc ar šādu ātrumu, jebšu baidās apdzīt?
Jā vajag vēl VISU saputrot! Tā kārtīgi lai neviens neko nesaprot iA.
Bet mūsu lielā brāļa zemē ASV tie noteikumi ir pamatā nosacīti lohu saprotami. Pat ar uzrakstiem daudz kur uzrakstīts. Un ja ir incidents starp truck 95kodu un vieglo auto, tad tiesa parasti ir vieglā pusē! Tā teikt ko profiņ nevarēji savaldīt ies...
Vajadzētu varbūt paņemt priekšā tā kārtīgāk tos noteikumu teicējus un zīmju izpildītājus/ne?!!!
Savulaik kādu laika periodu sanāca braukt no viena pilsētas gala uz otru tādā "visinteresantākajā" laikā - piektdienās ap pulksten pieciem.
Normāli ap 40-50 min. varēja iekļauties.
Bet bija gadījumi, kad jau virs stundas, tuvāk pusotrai.
Ievēroju, ka diezgan regulāri satiksmi nobremzē mazās avārijas. Gandrīz katru braucienu kaut kur ir kāda sīkavārija vai pat vairākas, kas uztaisa nenormālu sastrēgumu.
Piemēram, uz tiltiem, uz 3 joslām kad kāds gribēja pārkārtoties un otrs neielaida vai nepamanīja. Un ieripojis sānā braucot uz 10-20 km/st. Rezultātā 2 joslas nobloķētas, palikosi viena. Korķis sākas jau bezmaz n-tos kilometrus tālāk pie pilsētas robežām. Stāv simtiem, pat tūkstošiem, auto; dedzina degvielu; tērē cilvēki laiku un streso.
Varētu sarēķināt cik tonnas degvilas un cilvēekstundu ir pazaudētas dēļ tās vienas sāna vai bampera švīkas.
Vēl bieži, kad braucu pēc stundas atpakaļ, tad šie vēl stāv.
Un gandrīz katru reizi šādi incidenti.
Varētu ieviest kādu noteikumu pēc principa, ka ja esi iesaistījies nebūtiskā avārijā (piemēram, švīka uz sāna), tad par satiksmes kavēšanu 1 EUR tev sodā no katra garām pabraucošā auto.
Es ierosinātu domu attīstīt tālāk - par pirmo reizi cietumsods, bet ja tiek novērots atkārtots gadījums - nāvessods. Vajag tikai izgrozīt likumus, bet varētu būt ļoti efektīvs veids sastrēgumu apkarošanā.
"tā neko" sarakstīja parastās jauniešu tipa muļķības "gribu ceļu tikai man un man līdzīgiem". Par ceļu maksā visi, nodokļus maksā visi, valsti uztur visi, pat tavi neieredzētie lēnie braucēji, kuri, piekrītu, mēdz būt kaitinoši. Bet, ja netiec kolonai garām, nav jau jāsitas nost, pēc principa: tā lēnā draņķa dēļ es, krutais braucējs, kaut vai autobusam purnā braukšu. Nobrauc malā , iedzer kafiju , izčurājies, lai kolona aizbrauc tālāk :-/
Pats uz savu tekstu esi no malas spējīgas paskatīties? Tieši TU uzstāj, ka daļai satiksmes dalībnieku ir tiesības citiem uzspiest SAVU braukšanas (ne)prasmi. Tieši TU un tev līdzīgie "grib ceļu tikai man un man līdzīgiem", kamēr pārējiem ir pienākums "Nobraukt malā , iedzert kafiju , izčurāties".
Tā kā nestrādāju un nedzīvoju Rīgā, tad šitās vaimanāšanas par korķiem un satiksmes kavēšanu man ir diezgan svešas. Esmu, protams, piedalījies arī tādās atrakcijās, piemēram, esmu vilcis striķī paziņu piektdien ap pieciem pēcpusdienā, laukā no centra, bet tā nav mana ikdiena. Žēl, protams, ļautiņu, kam tāda tomēr ir ikdiena, bet nu nedomāju ka šīs problēmas, kad "visiem visur vajag reizē braukt" var atrisināt at kautkādām CSN novitātēm. Tas ir tāpat kā ekoloģijas tēmā, kur raimis iesaka dīzeļus pārbūvēt uz gāzi, bet breidijs iesaka likvidēt vajadzību braukt ar savādāku ienākuma nodokli. Es te varētu izpausties līdzīgi, tā vietā lai pieņemtu likumus no sērijas "pisīsim lēnākos par MANI", varētu pieņemt ka valsts iestādēs puse darbinieku strādā pirmdiena-piektdiena, un otra puse otrdiena-sestdiena, un tad tie, kas gāžās piektdienā uz saviem laukiem vai dačām, tiek sadalīti uz divām dienām. Protams, piemērs stulbs, bet tomēr labāks, nekā represijas staļina stilā pret jebkuru senioru vai nupat no autoskolas iznākušo.
Kaut vismaz tos, kuri kreisajā joslā uz vairākjoslu šosejas, pārvietojas zem tobrīd atļautā ātruma, nu vismaz par to varētu iedot kādu sodu, ja savādāk nevar iemācīt. Ja nevari pabraukt ar atļauto ātrumu, tas brauc pa labo, malējo joslu. Starp citu, ja ietur pietiekamu attālumu starp vāģiem braucot pa labo, malējo joslu, tad nav problēmu uzbraukt uz šosejas no uzbrauktuvēm, tā lai netiek traucēta plūsma. Nav visu laiku jāsēž vidējā joslā. Tepat blakus Lietuva, Polijā, Vācija, var aizbraukt kādu nedēļu pabraukt pie viņiem, smelties pieredzi.
Kapēc mēs esam tik toleranti pret tiem, kas brauc ar -10 km/h un tik neiecietīgi pret tiem, kas brauc ar +5?
Kapēc tie, kas apzog citus nozogot viņu laiku ir svētās govis, bet tie kas grib izdarīt/ paveikt vairāk vai ātrak ir sodāmi nelieši?
Kapēc ar sodu sistēmu nevar panākt lai cilvēks padomātu- vai es esmu gana labs( bagāts,kvalificēts) lai atrastos uz ceļa?
Kapēc skrambu avārijas, kas radušās realu braukšanas iemaņu trūkuma dēļ un un liek mainīt savus plānus un rada zaudējumus simtiem cilvēku, nav nekas sevišķs, bet braukšana pār Salu tiltam Rīgā, vasaras naktī ap 3 rītā, atrodoties vienam pašam uz tā, ar 100 km/h - sodāms pasākums?
Nu, redzi - ja tu uz Salu tilta iemauksi apmalē vai otrā tādā pašā dzenī, tad tavu saslaucīšanu apmaksās arī no citu cilvēku nodokļiem. Nu, laikam jau vajadzēja tev to paskaidrot, jo pats to saprast nevari. Tāpat kā atļauties 150 eiro, lai pabrauktu pa trasi savam priekam, apgrūtinot tikai sevi un savu budžetu.
Krievu laikos bija formulējums- automašīna- tas ir paaugstinātas bīstamības objekts. Kapēc es nevarētu gribet lai ap mani uz ceļa ir cilvēki, kas māk ar to apieties pilnā apmērā?
Mēs taču neļaujam iegādāties ieročus visiem kas to vēlas un kam tie patīk?
Bet realitātē mana saprāta daudzumu vērtē citi. Un ja sodi par ātru braukšanu būs nelieli un sekundāri. bet sodi par nemākulīgu- lieli un primāri- viss ātri atsijāsies
Šito visu var dabūt gatavu ar sociālo reitingu un pēc tam kastām atbilstošiem time slots uz ceļa. Ja Tev būs labs reitings, tad naktī uz salenieka varēsi maukt uz 150. Ja slikts, uz salenieka drīkstēsi izbraukt tikai 2x dienā. Reitinga mērīšanai automobīlī melnā kaste. No labā reitinga uz nākošo izkrīt par jebkuru pārkāpumu savā top reitinga timeslotā, vai rupjiem pārkāpumiem citos time slotos.
Es domu sapratu, bet "piesienos", lai to nevarētu izdarīt kāds, kuram tas būs arguments, ka mūsdienu satiksmes problēmu ilustrēšanai piesauc "krievu laikus".
Lieliski, ja kādam tagad, 2024.g. beigās šķiet, ka izmaiņas CSN ir tas, ko vajadzētu mainīt. Melko plavajem, tovārišči. Es piedāvātu sākt ar vispārējo vēlēšanas tiesību atcelšanu.
Padomājiet - cilvēkam ir atņemtam bērna aprūpes tiesības, jo viņš ir slikts vecāks vai atņemtas autovadītāja tiesības, jo viņš ir slikts auto vadītājs, bet viņam joprojāmir tiesības vēlēt! Un ko viņš ievēl? Tādus pašus lohus kā viņš pats. Tas nava pareizi. Tiesības piedalīties vēlēšanas būtu jānopelna, nevis jāsaņem kā bezmaksas maltīti bezpajumtnieku patversmē.
Ak tā, nevajag atņemt? Bet tu pāris ierakstus augstāk gribēji sodīt tos, kas brauc ar max-10. Varbūt pārfrāzēsim - brauc aiz viņa, ja nevari apdzīt, un pilnveidojies? Vai sēdi mājās.
Gribu lai tizlošanās uz ceļa ir finansiāli neizdevīga.
Un tici man, ja sāksim te 4akstīt iemeslus kapēc braukt ātri un iemeslus kapēc jāvelkas- man būs krieni vairāk un pamatoti, bet tavējie tādi- nu varbūt
Paga, paga, Tu sākumā runāji par radikālu sistēmas pārbūvi. Bet tagad sāc vāvuļot tikai par sodu sistēmas niecīgām izmaiņām, lai tikai nabaga lohus esošās sistēmas ietvaros čakarētu vēl vairāk. Ar pilnīgu pārbūvi tas ir iespējams. Ar izmaiņām esošajā, jau tā ne pārāk labi strādājošā sistēmā, aizmirsti un vari iet gulēt.
Piedāvāju padomāt vai termins- atļautais ātrums nav degradējošs termins. Teiksim tajā pašā Norvēģijā kalnos daudzās vietās ir lielāks kā drošs ātrums vairumam transporta līdzekļu un nekas. Nav tur desmitiem bojāgājušo.
Un kapēc?
Tapēc ka vai nu tu māki braukt un zini savu auto vai sēdi mājās, vai apgūsti brauktprasmi.
Kapēc nevarētu būt sods par to, ka kādam jāveic tevis vadītā auto piespiedu apdzīšana? Kapēc kādam vai visbiežāk kādiem ir jācieš no tā ka tu nekur nesteidzies. Citiem iespējams laiks ir nauda un tu viņus reāli apzodz? Kapēc pēc tam, kad viņš ir reāli velkoties aiz tevis ir izkritis no grafika, ir reāli jāsaņem sods par to, ka turpmākajā ceļā viņš šo grafiku cenšas iedzīt?
Kāpēc kādam uz ceļa būtu jājūtas vainīgam, ja citam braucējam grafika sastādītājs ir debils īblis, kurš nav ņēmis vērā reālos apstākļus uz ceļa ar intensīvu satiksmi?
Ja man ceļā ir 3 apļveida krustojumi- vai man būtu jārēķinās ar to, ka iespējamo skrāpju avāriju dēļ ceļā nāksies pavadīt par xx minūtēm ilgāk? Un cik ir tās xx minūtes? Vai man vajadzētu piekraut fūri xx minūtes ātrāk? Izņemt bērnus no bērnudārza xx minūtes ātrāk? Atprasīties no darba xx minūtes ātrāk? Ja tu zodz manu laiku- varbūt man ir tiesības ēst no tava ledusskapja ( jo nepaspēju) gulēt ar tavu sievu ( jo nepaspēju) izmantot tavu vasaras māju j( jo nepaspēju )
Varbūt tomēr vienkāršāk un visiem ( izņemot tevi ) labāk ir uzlikt tev 200- 300€ sodiņu lai nākamreiz domātu?
Ātri iemācīsies sekot apkārtnotiekošajam, iemācīsies sekot auto tehniskajam stāvoklim, iemācīsies atrast maršrutu kur var braukt kaut uz 30.
Kas notiek ja esi iestādē un tev rindā priekšā ir 6 cilvēki. Tev ir paredzēta un pieejama pusotra stunda šim pasākumam. Pēc stundas tu konstatē ka apkalpoti ir tikai 2, jo viņiem ir daudz papildjautājumu. Kas notiek? Kā tad vērtēt situāciju?
Es te tā kā tēmēju uz sen apzinātu faktu ka revolūcija jebkur patiesībā nemaina absolūti neko, t.i. vismaz ne uz labo pusi.
Bet atbildot uz tavu jautājumu - ja šāda situācija ir iespējama, tad vai nu tas kurš apkalpo strādā slikti, vai arī tu esi absolūti sarēķinājis savu laiku nepareizi .
Kur analoģija varētu būt - ceļš ir apledojis, nekaisīts un ir objektīvi "vilkties", līdz ar ko nevienam nav jāpiemērojas tavai nepieciešamībai "skriet un paspēt" ... tas nekas ka vislielākais škērslis tev sasniegt tavu vēlamo rezultātu ir saķere ar ceļa virsmu ... un nevis bariņš lēnbraucēju ...
Jā un vēl meža ugunsgrēks, uz ceļa nogāzusies lidmašīna, plūdu aizskaloti ceļa posmi.
Es runāju par cilvēcisko faktoru. Laika apstākļu pieminēšana ir tika demogoģija. Kādi laika apstākļi ietekmē to, kacilvēks nespēj novākt sava auto pakaļu no otrās joslas iebraucot tikai nedaudz dziļāk apgriešanās vietā uz Dārzciema ielas vai Mūkusalas ielas posmā starp Bauskas ielu un Dienvidu tiltu?
Iebrauc līdz pusītei un stāv? Un visi otrā joslā aiz viņa braucošie kļūst par situācijas ķīlniekiem.
Varbūt tev ir speciāla laika apstākļu recepte tiem kas apļus izbrauc pa ārējo joslu?
Nepārproti - man ar vakardien v-vid zonā, viens kurš brauca ar knapiem 95km/h pēc mana spidometra, pie izbraukšanas nometa jau 75 km/h un zemāk pēc mana spidometra - un tas ir kaitinoši. Man tikai nav nekādas ticības faktam ka kāds ir spējīgs uzražot sakarīgus CSL/CSN (esošo vietā) ... Tapēc tādi jautājumi, kā tu to "redzi"...
Apdzīšana ir neobligāts manevrs. Un mēs redzam, ka ne visi uz to ir spējīgi - auto vai savu iespēju dēļ. Jeb tu iesaki sodīt tos, kuri nespēj apdzīt, jo....ir nespēja apdzīt?
Visi manevri ir "neobligāti", jo vari nebraukt ar auto vispār. Lai saņemtu atļauju vadīt auto, ir jāspēj izpildīts kaut kāds prasību minimums - diskusija ir par šī minimuma definēšanu, nevajag to aizvilkt citur.
Diskusija ir par mana (tava) laika zagšanu, laika ko neviens nekur nekompensē. Un atkārtošos- ne jau tikai ātrums.
Diskusija ir par to ka uz ceļiem atrodas cilvēki, kam drošības apsvērumu dēļ tur nevajadzētu atrasties.
Diskusija ir par to, ka tiek pieņemti lēmumi, kas ilgtermiņā degradē un pasliktina situāciju un skaistā vāvuļošana ka šie ir tie pareizie ir tikai skaista vāvuļošana.
Tā gluži nebūs. Briesmīgi nedroši būs, ja uz ceļa laidīs jebkuru. Briesmīgi droši - ja nevienu. Diskusija var būt tikai par to, kur un kā velkam svītru, kas nosaka kompromisu.
Lēmumi ilgtermiņā ir degradējoši, jo nupat jau esam nonākuši, ka uz ceļa ir ne vien tādi, kam ir pamatoti būt sliktiem vadītājiem (piemēram, lauku pensionārs, kam nav nekāda cita transporta iespēju), bet arī tādiem, kam vienkārši nav ne mazākās vēlēšanās iespringt, bet māk tikai pieprasīt citiem garantēt savu drošību. Un tad vēl pa vidu - burta kalpi, kam vispār neinteresē drošība vai jebkāda izpratne par to - vienkārši patīk principiāli pieprasīt ievērot likuma burtu un SODĪT!
Manuprāt lielākā problēma ir savstarpējās cieņas trūkums un nerēķināšanās ar citiem.
Es esmu ievērojis, ka lielākoties tie lēnbraucēji (-10-15 no atļautā) pie stūres pļāpā ar blakusbraucēju, ēd burgeru, skatās kaut ko telefonā vai runā pa telefonu piespiestu pie pleca. /kurš vispār tā šodien dara?/
Nedēļas nogalē šosejā Rīga-Liepāja vidējā radara zonā 2 dāmas relaksēti uz 65 ripinājās (pie 90 atļautajiem). Rokās kafija un diskusijas ar pasažieri.
Tai pašā laikā blakus dzīvokļa seniors 75+ šad tad palūdz, lai no savas internetbankas sodu par ātrumu apmaksāju (lai sieva neuzzin), jo brauc pēc izjūtām .....
Novēlējums būtu uz celā nodarboties ar braukšanu un cienīt citus.
Militārajā poligonā var braukt, kad tur nekas nenotiek. Tie sēņotāju 1400 ir tad, ja ĻOTI gribas sēnes tad, kad apzinīgākie konkurenti ievēro aizliegumu. (Nu vai arī tiem, kas lien viemēr slēgtajā zonā).
Nu nezinu, kā ar to varēšanu, reāli dabā visur ir ķieģelis. Ļoti sen jau. Laiki, kad kadagas iedzīvotāji devās peldēties uz divezeriem ir apmēram 15 gadus sena pagātne.
Nu tik precīzi ceļu nosaukumus nezināšu, bet esmu pa tiem mežiem izbraucis, skatoties, lai nelienu, kur nevajag. Bet nu nav jēga šo diskusiju tuprināt, tā tomēr bija ironija - lai arī sēņotāji ļoti bieži ir tie, kas nemāk braukt koplietošanas satiksmē, bet kad vajag mežā ielīst, vari tikai pabrīnīties, kā.
Vai tik beidzot nebūtu laiks sākt domāt par jauniem, pilnībā pārstrādātiem CSN?
Sveicināti mūsu dārgie un nenovērtējami vērtīgie sabiedrības locekļi.
Patreiz, pa lielam visā civilizētajā pasaulē lietotie ceļu satiksmi un uzvedību uz autoceļiem regulējošie noteikumi ir pieņemti sasodīti sen. Tad, kad tie tika domāti un pieņemti par labiem esam, bija citi laiki, citi tikumi un arī vērtību skalas bija citas. Automašīnu blīvums uz ceļiem bija mazāks, ekoloģijas tēma neizraisija histēriju/-as/. Cita bija arī attieksme pret laiku. Tā bija daudz. Daudz brīva laika.
Tagad daudz kas ir mainijies un vajadzētu padomāt arī par to vai kardinali nav jāmaina noteikumi, kas regulē mūsu uzvedību uz koplietošanas ceļiem.
Patreizēkos noteikumos vajadzētu iestrādāt reālus ilgtermiņa risinājumus, kas paaugstinās satiksmes drošību reāli, uzlabos ekoloģiju reāli un reāli piespiedīs vieniem satiksmes dalībniekiem rēķinaties ar citiem satiksmes dalībniekiem.