AVĀRIJAS 2 un 3. Instinktīvi un – stulbi 53

 
17.jūnijs 2013 18:39

Trīs nākamās avāriju „multenes” no Oskara Irbīša kolekcijas faktiski turpina risināt pirmajā sarunā iesākto fundamentālo tematu – bremzēt, taisni un vienkārši, vai censties šķērsli apbraukt?

Atis Jansons, „Latvijas Avīzes” žurnālists, no 2004. līdz 2010. gadam „Kurzemes rallija skolas” un „Auto akadēmijas” lektors.

- Tāpat kā Ivars Caune un Didzis Kalnietis drošības pirmajā pozicijā lieku kritisku situāciju redzēšanu, paredzēšanu. Ja nu tomēr tādā gadījies nonākt, mācu sev un citiem aktīvu un precīzu rīcību. Tādēļ, pirmo reizi dzirdot („Stūres kluba” sanāksmē) Oskara stāstus par „atstūrēšanas” manevriem, uztvēru tos visai skeptiski. Pats termins tāds savāds likās, un dalībnieku rīcība piemēros neiedomājami stulba. Taču – laikam ne jau velti skolotājs Irbītis visai spītīgi turpina proponēt šķietami primitīvu taisnvirziena bremzēšanu. Šķiet (un statistika liecina), ka lielai daļai kustības dalībnieku to tiešām būtu jāmācās vispirms, to būtu reālāk  iemācīt nekā augstākas pakāpes apbraukšanas manevrus. Tādēļ skatāmies kopīgi divus klipiņus, kuri rāda galēji muļķīgas situācijas, diemžēl dzimušas autovadītāja smadzenēs, šķērslim parādoties ceļa labajā pusē. Skatāmies trešo, kurā tika vienkārši bremzēts. Un uzklausām Oskaru.

 

Oskars Irbītis, tiesu eksperts.

- Protams, arī šis negadījums ir noticis tajā zemē aiz trejdeviņiem kalniem, kas tikai attāli atgādina mūsu valsti, un jebkura līdzība ar kādu konkrētu negadījumu un negadījuma vietu ir tikai nejauša sakritība. Tur katrs trešais uzbraukums gājējam ir lielākā vai mazākā mērā saistīts ar kustības virziena maiņu automobilim, rodoties bīstamībai. Pirms neregulējamām gājēju pārejām un citās vietās, kur gājēji iesākuši ceļu šķērsot, ir maz bremzēšanas pēdu, kas būtu paralēlas brauktuvei, pārsvarā tās ir slīpas uz vienu vai otru pusi.

Video redzama diezgan tipiska situācija uzbraukumam gājējam uz lielas un platas ielas. Automobiļa vadītājs, ieraugot no labās puses skrienošo gājēju, nevis uzsāk tūlītēju bremzēšanu, bet griež stūri pa kreisi un it kā dzenas pakaļ gājējam. Diez vai apzināti, ar mērķi panākt un notriekt, bet tomēr panāk un notriec.

Vēl viens stāsts par „atstūrēšanu”. Šoreiz iesaistīti ir tikai divi automobiļi. Krustojumā no mazāk svarīga ceļa uz galveno izbrauc automobilis, kas ar šo manevru patraucē citu. Pa galveno ceļu braucošais nevis bremzē taisnvirzienā, bet griež pa kreisi. Sadursme notiek pretējā joslā, brīdī, kad uz galvenā ceļa izbraucošais jau ir paspējis pilnībā atbrīvot pa galveno ceļu braucošā automobiļa kustības joslu.

Protams, šajā brīdī atkal var filozofēt par instinktiem un visu ko tādu, bet vai tad persona, kurai ir transporta līdzekļa vadītāja tiesības, nav speciāli apmācītās tautas daļa, kurai būtu jāspēj adekvāti reaģēt uz kustības bīstamību? Kā redzams no iepriekšējām apskatītajām situācijām un to komentāriem, sanāk, ka vienā situācijā varētu mainīt kustības virzienu un braukt pa pretējo vai kādu citu joslu, citā atkal nevarētu. Kustības bīstamības rašanās brīdī automobiļa vadītājam ir tikai dažas sekundes vai pat tikai sekundes desmitdaļas, lai rīkotos – nav laika izvērtēt, vai šī ir tā vai cita situācija.

Negadījumu analīze liecina, ka šādās situācijās rīcība kas ir vislabākā un drošākā, vai vismaz vismazāk kaitīgā, tomēr ir bremzēšana taisnvirzienā, savas kustības joslas ietvaros. Bremzēšana dzēš transporta līdzekļa enerģiju un tādējādi samazina negadījuma sekas, kā arī dod papildus laiku citiem atstāt bīstamo zonu.

Ir jābūt universālai receptei, ko var lietot jebkurš, nevis tikai trenēti sportisti vai citi super meistari. Šādu rīcību iemācīt  ir salīdzinoši viegli. Par to uzskatāmi liecina skandināvu pieredze – katram topošajam auto vadītājam tur nedēļu jāpavada poligonā, kur tiek trenēta rīcība bīstamās situācijās, katrs mācās apspiest instinktu grozīt stūri, mācās bremzēt. Viņiem ir arī rezultāti – ļoti maz negadījumu, kuros vadītājs kritiskā situācijā veic kustības virziena maiņas manevru uz pretējo kustības joslu.

Kad mēs mācīsimies bremzēt?

Animāciju autors  – Oskars Irbītis. Diskusija turpinās.

 

Citas iAuto avāriju analīzes:

AVĀRIJA 1. Iebrauca pretējā joslā un... šeit >>>

Ivara Caunes viedoklis šeit>>>

Didža Kalnieša viedoklis šeit >>>

 

 
Visi komentāri
 
Aigarcix 16.jūnijs 2013 17:59
1 1 Atbildēt

Bet varbūt derētu papētīt netiešo ietekmi uz darbību.Ja cilvēks nav mīlējis fiziku skolas laikā tad kā viņš var saprast kas ir kustība un kas jadara lai nesatiktos divi punkti,bet krustotos vai nu pirms ,vai pēc kustības trajektorijas.Abas situācijas liekas pašsaprotamas,tāpat kājamgājējs,nedrīkst pārdomāt,bet tik uz priekšu.

kalfonso 16.jūnijs 2013 18:58
7 0 Atbildēt

sava taisnība ir. par to taisnvirziena bremzēšanu. bet ir bijušas situācijas, kur bremzēšana, tās pārtraukšana un stūrēšana uz konkrētā situācijā PAREIZO pusi iz ļāvusi izbēgt no avārijas.

Kanibaals 18.jūnijs 2013 19:13
3 0 Atbildēt

Nu tāpat var apgalvot, ka nepiesprādzēšanās dažam ir glābusi dzīvību, tomēr tas nenozīmē, ka nevajag piesprādzēties.

krix 16.jūnijs 2013 21:42
8 0 Atbildēt

bremzēt iemācīsies tikai tad, kad autoskolā sāks mācīt domāt kā braukt un ka jārēķinās ar pārējiem satiksmes dalībniekiem, bet ne tikai kā nobraukt pareizi uz eksāmena reizi. un pie viena neaizmirsīs pastāstīt kas ir ABS un kam tas dranķis domāts, jo kā kalfonso jau minēja, bremzēšana ir jāmāk pareizi apvienot ar stūrēšanu.

DekstersFF 17.jūnijs 2013 7:47
2 1 Atbildēt

Tāda veida uzbraukšanu gājējam vai mēģinājumu to izdarīt uz ielas nav nācies redzēt,daudzos gadījumos, kas redzēti, vadītāji bemzē un reaģē adekvāti.. Protams, ''ekspertiem'' tas labāk zināms, jo ikdienā ar to sastopas.

Arī es joprojām, pievienojoties krixx, uzskatu,ka beidzot šiem ''ekspertiem'' ir jābeidz kult tukšus salmus rakstos, bet jāvēršas pie CSDD atbildīgajām amatpersonām un radikāli jāmaina apmācības process autoskolās.

Par sevi varu pateikt- cik jau nu dzīvē esmu nokļuvis uz ceļa dīvainās situācijās, esmu spējis maksimāli izvairīties no sadursmes un nebraucis pretējā joslā vai virsū gājējam.

Laikam jau ''padomju skola'' un daudzie kilometri pie stūres ir to panākuši.

Tfu tfu tfu.

Palaidniex 17.jūnijs 2013 8:20
0 0 Atbildēt

pie mums jau iemāca nolikt eksāmenu, nevis braukt...

apliecību izsniedz visiem, kas spēj nolikt eksāmenu, da kaut ar 27. reizi... nepārlieconoties vai tas ir spējīgs patstāvīgi un droši piedalīties satiksmē, iekļauties plūsmā...

Mani, zināmā mērā uzrunā Igauņu sistēma vadītāja apliecības ieguvei... Nav ideāli, bet daudz labāk gan ir...

Kanibaals 18.jūnijs 2013 19:15
0 0 Atbildēt

kaijas arī tevi "uzrunā"?

Palaidniex 18.jūnijs 2013 20:08
2 0 Atbildēt

Un Kas ir tieši SLIKTS igauņu vadītāja apliecības ieguvē?

Pri čom Te kaijas?

Un vēl pasaki, ka pie mums autoskolas iemāca vadīt auto...

iemāca nolikt eksāmenu UN NEKO VAIRĀK!

Papēti kā ir Igaunijā ar situācijas analīzi un norādi uz turienes nepilnībām. Gribētos paklausīties, kas tieši tur ir sliktāk vai nepareizāk un kas pie mums ir ūberidejāli...

Kanibaals 19.jūnijs 2013 15:53
0 0 Atbildēt

tā bija replika par žargonismu, ka tevi sistēma "uzrunā"

instinktīvi un stulbi ? 17.jūnijs 2013 9:12
2 0 Atbildēt

bija stiprs lietus tumsā, braucu 70, no labās puses pāri ceļam gāja 2 stirnas, bremzēju, lai palaistu un ņēmu pa labi, lai apbrauktu, bet pēkšņi aiz tām nāca vēl 3.stirna, tikai instinktīvi un stulbi spiežot gāzi grīdā, ar dievpalīgu izbraucu starp pirmajām divām un trešo pa vidu

Kanibaals 18.jūnijs 2013 19:21
0 0 Atbildēt

Nu re, man arī idzevies ir darbojoties pret instinktiem apbraukt pa labi tādā pašā situācijā, bet vienu stirnu, lai gan instinktīvi gribās izvairīties raujot pa kreisi.

as 17.jūnijs 2013 10:10
0 0 Atbildēt

Tā kā tagad 90% autoir aprīkoti ar ABS, tad drošas braukšanas skolās saka, ka jāspiež bremze līdz galam, un neatlaižot to, ir jācenšas stūrēt. Teikšu godīgi, man sākumā un iespējams arī tagad uiz ceļa, kāja atlaiž bremzi, tipa mēģinot samazināt riteņu izslīdēšanu...kura nav notikusi, jo ABS veic savu darbu. Nezinu, kā uz ledus, bet uz sausa asfalta kāju patiešām nedrīkst atlaist no bremzes, jāļauj ABS darīt savu, kamēr pašam jāvelta uzmanība stūrēšanai.

Redaktors 17.jūnijs 2013 10:16
1 0 Atbildēt

Deksteram aizrādījums - pieklājīgi saimnieki tādā tonī nerunā ar viesiem, kurus paši esam aicinājuši uz diskusiju. Tavu profesiju šeit taču neviens neliek pēdiņās.

DekstersFF 17.jūnijs 2013 13:33
0 5 Atbildēt

Ko nu darīt, tā nu es viņus uzskatu, ar pēdiņām. Jo eksperti viņi ir tikai šeit, interneta diskusijās. Bet lai paveiktu reālu darbu un uzlabotu satiksmes drošību,čiks vien sanāk.

Vai nu nevajag visus pēc kārtas saukt par ekspertiem, vai arī esi gatavs, ka būs tāda reakcija.

Nepatīk, izdzēs mani.

Kanibaals 18.jūnijs 2013 19:16
0 0 Atbildēt

Tu nejauc amatu eksperts ar amatu politiķis?

Nortel 17.jūnijs 2013 11:53
1 0 Atbildēt

Lasot jau kārtējo šīs sērijas rakstu man paliek iespaids par zināmā mērā slēptu Drošas braukšanas skolas reklāmu. Pārāk "atkarīgi" viens no otra ir šie eksperti un pārāk līdzīgi ir viņu viedokļi.

Es būtu pieaicinājis kādu neatkarīgu ekspertu, cilvēku (proesionālu vadītāju), kurš ir nobraucis vismaz miljonu km pa koplietošanas ceļiem un vēlams bez avārijām.

redaktors 17.jūnijs 2013 12:34
1 0 Atbildēt

ne Caune, ne Jansons, ne Kalnietis, un Irbītis jau nu nemz un nekādā veidā nav saistīti ar DBS. Ja nu vēsturiski pirmie divi, jo viņi vadīja Auto akadēmijas nodarbības laikā, kad tagadējais DBS vadītājs Priednieks bija AA instruktors.

Kilometru miljonāri gan viņi ir...

DekstersFF 17.jūnijs 2013 13:37
1 0 Atbildēt

Un aizrādījums Redaktoram. Šeit ir pieņemts svešas bildes avataros nelikt.

aiz rādījums 17.jūnijs 2013 14:13
1 1 Atbildēt

kamēr īstenie eksperti viens otram šeit izsaka tikai svarīgus aizrādījumus, tikmēr no tiem pašiem vēl nav pat neviena sakarīga padoma, kā tomēr pareizi izvairīties no tām stulbajām avārijām, vai tas gadījumā nav vēl stulbāk?

KillerMiller 17.jūnijs 2013 14:49
3 0 Atbildēt

Manuprāt šis jautājums pietiekami skaidri atrunāts ceļu satiksmes noteikumos:

"113. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc."

Tātad bremzējam, bet stūri grozam tikai būdami pilnīgi pārliecināti, ka netiks apdraudēts neviens satiksmes dalībnieks.

protams 17.jūnijs 2013 15:10
2 0 Atbildēt

CSN daudz kas ir atrunāts pietiekami skaidri, bet stulbas avārijas joprojām kā notiek, tā notiek, vai gan vadītāju stulbums ir tik neizmērojams, kā to paredzēja jau einšteins

es 17.jūnijs 2013 15:11
3 0 Atbildēt

Atceramies, ka savas joslas ietvaros stūri var grozīt bez rēķināšanās ar citiem.

Un vēl kas, nekad nebrauciet gar labo malo, bet pa vidu joslai. Tā jūs atstājat "glābšanās" rezervi sev.

doma 17.jūnijs 2013 15:18
1 0 Atbildēt

vai problēma nav tur, ka visi nebrauc pēc satiksmes noteikumiem? un tad arī izvairīties no avārijas ne vienmēr var pēc satiksmes noteikumiem? no avārijas jāizvairās pēc tās novēršanas noteikumiem, kas ne vienmēr var atbilst satiksmes noteikumiem

KillerMiller 17.jūnijs 2013 15:24
0 0 Atbildēt

Nez vai.

Ir neskaitāmi gadījumi, kad grozot stūri tiek uzbraukts virsū blakus joslā vai pretējā braukšanas joslā braucošam.

krix 17.jūnijs 2013 18:50
3 0 Atbildēt

bremzējot ar "pumpēšanu" var tikt galā labāk kā ABS, ja to protams prot. iemācīties nospiest bremzi līdz galam, to neatlaist un stūrēt, kad funkcionē ABS, ir jātrennējas pirms ārkārtas situācijām un tas nedodas viegli. un katram auto tas ir savādāk.

99.99% auto vadītāju, pēc auto iegādes neinteresējas kā bremzē viņu auto, parasti galvenais ir cik ātri ieskrienas vai kā braukt taupīgāk. tad kāda mācīšanās pareizi bremzēt?

a vajag tikai nedaudz, pat drošo braukšanas skolu nevajag, nomaļāks laukums vai ceļš, ātrums pieaugošā progresijā un pabrīnies, ko Tavs auto prot. dažādībai var dažādos laika apstākļos. Un obligāti ziemā un pēc riepu maiņas.

no zirga nenokritīsi, jāt neiemācīsies...

kolumbs 18.jūnijs 2013 8:59
1 1 Atbildēt

Man domāt, ka gājējs, ja nav aizmidzis uz ceļa, arī, sadzirdot mašīnu, kas brezē vai signalizē, var paskriet malā, ja mašīna bremzē taisnā virzienā, ja zigzagā, tad jau arī gājējs var samulst vai paskriet tieši tur, kur brauc stūrē mašīna.

kristofers 18.jūnijs 2013 9:44
0 0 Atbildēt

gājēji bieži uzskata - ja pretējā ielas pusē pieturai tuvojas autobuss, tad viņiem ir priekšroka skriet pāri ielai tieši braucošas mašīnas priekšā, lai tikai paspētu tieši uz šo autobusu, un iepūt tu viņiem...taurē vai netaurē...brauc kaut virsū...tas viņiem tajā brīdī pilnīgi vienalga, bet strauji bremzējot atkal vari dabūt kādu sev pak-alā

solaris 18.jūnijs 2013 12:30
1 1 Atbildēt

Jā, bet autobusi reti kursē. Ko tam cilvēkam atliek darīt?! Paļaties tikai, ka autovadītāji ievēro tādu distanci, lai bīstamā situācijā varētu strauji nobremzēt.

Ja nav gājēju pārejas, vainīgs jau, protams, būs gājējs. Tomēr žēl kaut kā braukt cilvēkam virsū.

smaidīgais 18.jūnijs 2013 10:11
0 0 Atbildēt

Drošas braukšanas skolas tikai tāpēc var būt un pelnīt, ka CSDD atļautās autoskolas ir - jā - nedrošas, tāds paradokss, vai ne?

Kopumā uzskatu, ka braukšana pa mūsu ceļveida veidojumiem un citiem virzieniem ir tik droša, cik iespējams. Kamēr ir tāds bardaks ar ceļa zīmēm un horizontālajiem apzīmējumiem, pat luksaforiem šur tur, tikmēr gan autovadītājs, gan gājējs uz ceļa jūtas nedroši - vai tik eju / braucu pareizi?

solaris 18.jūnijs 2013 12:23
0 1 Atbildēt

Pirmkārt bardaks ir ar distances neievērošanu. Ja neviens nelīstu pakaļā, tad varētu - bez nervozēšanas un tādēļ sekundes kavēšanās - taisnvirzienā spiest bremzi grīdā. Nevajag vainot ceļa zīmes, ja paši nejēdz braukt.

Kā vispār var patikt visu laiku skatīties tikai kādam pakaļā, elpot izplūdes gāzes un riskēt ar sadursmi dēļ šādas nepareizas braukšanas?!

lunaris 18.jūnijs 2013 14:30
0 0 Atbildēt

ja sāksi ievērot drošu distanci, tikpat droši, ka tajā salīdīs daudzi tādi, kuri uzskatīs, ka tieši viņiem tu šo vietu esi atstājis un paredzējis, kas nebeigs turpināties, tā ka nenervozēt un laiku ietaupīt nu gan neizdosies, jo pēc nekaunīgas aizlīšanas priekšā kā likums parasti seko vēl arī strauja bremzēšana priekšā

solaris 18.jūnijs 2013 14:38
1 0 Atbildēt

Jā, diemžēl, tā nereti notiek. Taču tieši šis apstāklis ir jāmaina - pašu vadītāju uzvedība. Nevis vainu par satiksmes drošību novelt uz ceļa zīmēm un horizontālajiem ceļa apzīmējumiem (kā to 'smaidīgais' dara).

Palaidniex 18.jūnijs 2013 14:57
0 0 Atbildēt

Solaris - zīmju un nesaprotamu CHA mums patiešām ir pārāk daudz.

Kur vajag - to nav, kur nevajag - miljons.

Protams, jāmāk arī ir braukt, bet nesakārtota ceļa infrastruktūra, bezjēdzīgs un apšaubāms zīmju izkārtojums neveicina labas braukšanas kultūru un iemaņas.

Aigarcix 18.jūnijs 2013 14:42
0 0 Atbildēt

No gaajeja viedoklja,stulbums,no brauceeja,katrs izveelas distanci pie kaadas juut,ka varees veel manevreet.Ja nervozee braucot,nokaap malinjaa un pagaidi kameer visi aizbrauc,liekas diezgan pashsaprotami.A par paareejo lai domaa apdroshinaataji vai menti.Nez ko dariitu ,ja beidzot ieviestu,kaa ir dazhaas valstiis,pie ktras gaajej paarejas guljoshos policistus?Noteikti breektu,kaa to dara pashreiz valdiibas ieliktie eksperti,jo redz shitas nevarees palidot ,tas nevarees.Kaadelj tad taadaa Spaanijaa visi autobusi var paarbraukt,par policistiem utt nerunaajot.Jaa,par avaarijas signala lietoshanu arkartas gadiijumos,vai pie atpakaljgaitas daudzi atceras?

solaris 18.jūnijs 2013 15:50
1 0 Atbildēt

Pēc tava komentāra šķiet, ka tu arī esi no tiem, kuri neievēro distanci - brauc ar minimāli iespējamo, kas vēl dod iespēju manevrēt parastās situācijās. Bet, ja būtu negaidīta situācija, tad tieši tavas "sajūtas" dēļ arī notiktu sadursme.

P.s. Ar vārdu 'nervozē' jāsaprot arī tās "sajūtas", kas izraisa agresīvu braukšanu - raustīšanos, nevajadzīgu joslu mainīšanu bez pagriezienu rādīšanas, distances neievērošanu un citas sociopātiskas izpausmes. Tādā ziņā tev var piekrist - visiem, kuri lien pakaļā, vajadzētu atņemt tiesības, lai brauc kā pasažieri ar sabiedrisko.

Aigarcix 19.jūnijs 2013 15:22
0 1 Atbildēt

Netaisos te ilgi un dikti skaidrot kaa var ar nelielu diztanci braukt utt,ir tads jeedziens situaacjas paredzeeshana.Un vispaar nav viens vai divi universaali veidi,ir daudz sikuminju no kuriem veidojaas lielaas lietas.Agresiivi braukt ar var droshi un netrauceejot.Maacies,kaadreiz noder.

KillerMiller 18.jūnijs 2013 14:25
0 0 Atbildēt

Kolumbs domā, ka cilvēks skries malā. Arī multenē vadītājs tā domāja.

Es būtu domājis, ka gājējs turpinās ceļu, jo kustības virziena maiņa uz pretējo aizņem laiku. Attiecīgi, bremzējot būtu griezis stūri nedaudz uz labo malu.

Solaris kļūdās, šoreiz vaina arī autovadītājam, jo iebrauca pretējā braukšanas joslā.

Padomju laikā uzskatīja, ka distancei jābūt tik metru, cik km/h brauc. Tipa 90km/h - 90m.

ims44 22.oktobris 2014 11:17
0 0 Atbildēt

padomju laikaa jau bremzes bija tikai ja paveicaas..

es 18.jūnijs 2013 14:29
0 0 Atbildēt

Pirmie satiksmes drošības uzlabošanas pasākumi:

rus.tvnet.lv/novosti/obsch...s_in_www.tvnet

GB12 18.jūnijs 2013 14:58
2 0 Atbildēt

Man liekas, ka tā runāšana par to, kā vajadzēja un spriedelēšana, par to, kā varēja būt un kā kāds būtu rīkojies, ir tāda tukša muldēšana... pirmkārt, katra situācija ir ļoti individuāla, var gadīties pilnīgi nestandarta izpildīšanās gan no gājēju, gan satiksmes dalībnieku puses, gan arī citi faktori... otrkārt, tik un tā, lai cik gudri te neviens ko nerakstītu, ja pašiem gadīsies nonākt tādā situācijā, jebkurš rīkosies pēc instinktiem (vai sagatavotības pakāpes) un spriedelēšana "pēc kara visi gudri" stilā tāpat nevienam nelīdzēs.

Par tām drošas braukšanas skolām pirms tiesībām. Var jau iziet, bet tā prasme savākt auto rodas tikai ar pieredzi, kuru nedos diena, mēnesis vai kaut 3 mēneši pavadīti imitētās situācijās. Ja tādas būtu obligāti jāiziet, tad tiesības varētu dabūt kādā 20-25 gadu vecumā.

Uudensputns 19.jūnijs 2013 9:37
0 0 Atbildēt

Kā reizi tieši šādas analīzes nav,kaut tā ir ļoti vajadzīga - ja vismaz viens aizdomāsies,tad tas jau būs daudz.Noteikti vajag pēdējā laika skaļo avāriju analīzi.

Var iztikt bez dbs,bet tad idejas studijā,kā panākt,lai autoskolas beidz ražot dārzeņus un sāk reāli apmācīt cilvēkus.

Laikā,kad es liku tiesības,uz mūsu grupu atbrauca milicis ar videofilmu,kuru filmējis viens no miliču grupas,kad tā ieradās kādas avārijas vietā.Viņš prata gana izteksmīgi runāt un komplektā ar redzēto sajūtas nebij patīkamas.Daži džeki rīstīdamies izgāja ārā.Tas viss zemapziņā ir kaut kur nosēdies un man nenāk prātā uz ceļa mērkaķoties,jo labi zinu,ar ko viss var beigties.Nevajag aizmirst arī faktu,ka kāds noteikti būs veiklāks,ātrāks un iespruks tur,kur Tu tikai gatavojies vai parādīsies līkumā ar puskorpusu Tavā pusē...:)Un noteikti nevajag čammāties,nu nevari vai negribi braukt,sarunā kaimiņu,čomu,kurš to spēj,vai tupi mājās...:)

GB12 19.jūnijs 2013 9:59
0 0 Atbildēt

"Var iztikt bez dbs,bet tad idejas studijā,kā panākt,lai autoskolas beidz ražot dārzeņus un sāk reāli apmācīt cilvēkus."

Vēlreiz saku (tas gan varbūt ir mans subjektīvais viedoklis), bet autoskola iemāca pašus pašus pamatus. Pārējais veidojas ar pieredzi ikdienā uz ceļa. Pat ja tu iziesi tos dbs kursus un pat ja ne vienu vien reizi, praksē situācijas vienmēr būs dažādas. Pats esmu 1 reizi bijis uz vienu no šīm skolām. Jā, tur treniņš ir, bet tāpat, tie šķēršļi tomēr ir paredzami un tu jau iepriekš plus mīnus zini, kur tev būs jāgriež, cik stipri jābremzē utt. Es domāju, panākt to nav iespējams... nu, it kā jau ir, var jau ieviest ar likumu to dbs un ka bez tās tevi nelaiž klāt eksāmenam, bet, ja to neizmanto ikdienā, tad jēgas no tā nav. Pēc īsa brīža tas viss aizmirstas. Bet, ja grib apmācīt tā, ka paliek uz visu dzīvi, tad domāju, neviens no vienkāršās tautas pie tiesībām nevarētu tikt, jo venkārši nevarētu atļauties maksāt dbs, kuru pakalpojumi, kā zināms, nav neko lētie.

Par tām avārijām runājot... tā kā man ir tāds kretīnisks darbs un es ar apdrošināšanas gadījumiem saskaros ikdienā, diezgan droši varu apgalvot, ka tās avārijas ne jau jaunie auto vadītāji izraisa. Protams, arī jaunie bez pieredzes, bet biežāk to dara tieši pieredzējušie auto vadītāji, vai nu pārkāpjot noteikumus (pārsniedzot ātrumu, neievērojot distanci utt.) vai arī vienkārši nav pietiekami uzmanīgi uz ceļa.

Aigarcix 19.jūnijs 2013 15:34
0 0 Atbildēt

Vispaar diezgan iedarbiigi klipinji ir kas bildeeti no registraatoriem kaiminjzemee,krievijaa.Labi var paveerteet kas un kaa,un aizdomaaties.Katraa zinjaa efektiivak kaa muusu te smiekliigie ligo akcijas gabali.Mani tie neuzrunaa,un likt bildes uz lieliem deeljiem celjmalaas ,vispaar atulbi,noveersh uzmaniibu.

para doks 18.jūnijs 2013 15:10
1 0 Atbildēt

jo vairāk brīvas vietas ap tevi, jo drošāka braukšana, tad kāpēc visiem sablīvēties, lai būtu nedroši, vajag izretināties un vienam otru nebremzēt, lai satiksme būtu raitāka un drošāka, ārzemēs neviens ar braukšanu nečammājas, bet minās prom no citiem, cik ātri vien iespējams

ims44 22.oktobris 2014 11:24
1 0 Atbildēt

izskataas, ka latvijaa visi kaa gaajputni- tieshi baros puulceejas, un tad chupaa shljuuc, nevienu garaam nelaizhot

es 19.jūnijs 2013 10:19
1 0 Atbildēt

DBS tipa skolu lielākais mīnuss ir tas, ka mācības notiek slēgtās teritorijās, plašās trasēs ar pārredzamiem šķēršļiem, mākslīgi radītos apstākļos. Kas būtībā jau pašos pamatos iedzen kursantā to, ka dari ko darīdams, bet sliktākajā gadījumā cietīs TIKAI oranžais konuss. Tikpat labi šos refleksus (pat labāk) var apgūt jebkurā atrakciju parkā braukājot ar elektromibīļiem, kur vismaz var izjust sadursmi.

Problēma būtībā ir elementārā CSN ievērošanā un braukšanā atbilstoši ceļa un paša stāvoklim. Kamēr šīs divas lietas pats neiedzīsi sev paurī, nekādas skolas nepalīdzēs.

sviesc 19.jūnijs 2013 12:37
0 0 Atbildēt

Protams, šajā brīdī atkal var filozofēt par instinktiem un visu ko tādu, bet vai tad persona, kurai ir transporta līdzekļa vadītāja tiesības, nav speciāli apmācītās tautas daļa, kurai būtu jāspēj adekvāti reaģēt uz kustības bīstamību?

nee nav diemzheel. autoskolaas to nemaaca. to maaca specializeetaas skolaas par lielu un ljoti lielu naudu.

galvenais nesapīties meistarībā 19.jūnijs 2013 14:16
0 0 Atbildēt
??? 19.jūnijs 2013 14:40
1 0 Atbildēt

pie kā gan vainīgi šūmaheri, ja viņiem pa kājām vienmēr maisās visādas tur lēni braucošas pavecas kundzītes vai visādi tur nesaprātīgi gājēji, kuri nekad laikus nejēdz pavākties malā, jo, redz, nemaz pat neatšķir tos šūmaherus no pārējiem

!!! 19.jūnijs 2013 15:01
1 0 Atbildēt

varbūt šūmaheriem piešķirt kādas īpašas atšķirības zīmes, lai viņi jau pa gabalu ar kaut ko atšķirtos no pārējiem, un tad pārējie zinātu no tādiem uzmanīties un laicīgi pavākties malā, tāpat kā, piemēram, kādreiz zaļās kļavas lapas zīmes bija autovadītāju iesācēju pāzīšanās zīmes, no kuriem tad pārējiem vajadzēja uzmanīties, jo par jebkādām iespējamām briesmām uz ceļa pārējiem satiksmes dalībniekiem tomēr labāk ir būt jau savlaicīgi brīdinātiem

nezinu 19.jūnijs 2013 15:13
0 0 Atbildēt

dzērājšoferiem krievu laikos arī piešķīra īpašas valsts numura pazīšanās zīmes ar burtu "p" (pjaņica), taču tās ātri izbeidzās un visiem nepietika, vai tik visi negribēs sev arī tās kurpniekmeistaru zīmes, lai varētu braukt visiem garām un virsū, kur tik ienāk prātā?

zinu 19.jūnijs 2013 15:43
0 0 Atbildēt

agresīvie jau sen visas AA sērijas numurzīmes ir izpirkuši

kasinsh79 19.jūnijs 2013 22:48
3 0 Atbildēt

Jājūt satiksmi ar muguras smadzenēm.

Iemācīt to laikam nav iespējams. Uztrenēt refleksus - gan var.

Visas tās braukšanas skolas tomēr savu artavu dod noteikti.

Laba dāvana draugam/radiniekam, starp citu ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 2

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 12

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti