VIDĒJĀ ātruma anatomija I 41

 
Māris R. | 11.janvāris 2014 10:25

Ātruma limitu pārkāpumus mēdzam attaisnot ar steigu. Vajadzēja laikā paspēt, tāpēc „atvilku”... Kā tur īsti ir ar to „atvilkšanu”, vai un cik laika iespējams ietaupīt, braucot ļoti ātri – par to mūsu lasītāja Māra R. vēstule.

Ko saka vecs rallija stūrmanis par laika taupīšanu?

Māris ir lietotu auto pārdevējs. Piegādā preci no Vācijas pēc individuāliem pasūtījumiem. Klienti visā Latvijā. Regulāri tāli (cik nu par Latviju tā var teikt) braucieni tādēļ – ikdienas darbs. Prasme minūtes skaitīt viņam no jaunības, no laika, kad rallijs tiešām bija rallijs (klasiskā definīcija – uzvar tas, kurš noteiktā laikā prot nonākt noteiktā vietā), nevis ceļu ātrumsacensība ar minimālu pārbraucienu disciplīnas nozīmi.

Tātad – kā veidojas vidējais ātrums?

- Visu izšķir brauciena lēnākās, nevis ātrākās vietas. Ātruma un brauciena laika sakarība tikai šķiet lineāra. Lūk, piemērs.

Esmu ieplānojis divas stundas laika 180 km distancei. Teorētiski lojālu vidējo ātrumu 90 km/h jeb 40 sekundes katram kilometram. Bet – te trīs kilometrus gara „apdzīvota vieta”. 50 km/h. Šo gabalu tātad braukšu nevis divas minūtes, bet 3:36. Zaudētas 96 sekundes. „Atvilkt”? Nenāk sekundītes atpakaļ tik viegli, kā pazuda. Pat 150 km/h dod tikai 16 sekundes kilometrā, un tā man tagad vajadzētu braukt veselus sešus kilometrus. Sistēmas
„plus pieci lati” ātrums 110 ir tikai septiņas sekundes taupīgāks nekā 90. Grafikā atpakaļ tā tikt varētu 14 kilometros.

Bet netikšu jau. Jo piebraukšu kādam lēnam, bet blīvam „bānītim”, kurš velkas ar 70 km/h, un, kamēr  apdzīšanas rēbusu atrisināšu, būšu nevis vinnējis, bet gan zaudējis vēl pa 10 sekundēm kilometrā...

Un tad atkal nāk balta vietvārda greznotā zīme (mežā, kur no cilvēkiem ne miņa), tad trīs kilometrus velkos aiz smagā pa tukšu un pārskatāmu ceļu, kuram kās „drošības organizators” pa vidu ievilcis nepārtrauktu līniju... Vieni vienīgi laika zaudējumi, kurus atgūt nu jau iespējams vienīgi pārejot lielāka soda pretendentu kategorijā.

Vidējo 90 Latvijā ir iespējams realizēt tikai tajās laimīgajās stundās, kad ceļi tukši. Vai arī paaugstinot savu personīgo limitu līdz 130 km/h(divi soda punkti).

Manuprāt, kļūdaina sodu stratēģija, kura vilina uz sekojošu bīstamu secinājumu – labāk braukt plus 19 km/h apdzīvotās vietās nekā censties burzmā zaudēto atgūt pa tukšu ceļu. Laika vinnests lielāks, sods – tikai nauda, bez punktiem...

Vai tiešam tā iecerējuši CSN un APK autori? Dīvaini. Lai gan – par ko te vairs brīnīties. Jau pieminētās nepārtrauktās ass līnijas, savilktas pa bedrēm un ielāpiem, ir vēl dīvainākas. Izstieptās un daudzviet faktiski nedzīvās „apdzīvotās vietas” – traģikomiskas.  Bargais soda punkts par distances neievērošanu – ārkārtīgi izplatītu pārkāpumu, kurš atņem žirgtākiem līdzpilsoņiem apdzīšanas un lojāla ātruma iespējas – vienkārši smieklīgs. Jo nevar šo pārkāpumu fiksēt ne fotoradars, ne policists. Nevar distanci nomērīt, nevar vainīgo pie prāta vest, kamēr tas kādam pakaļā neiebrauc. Nevar „pārtaisīt” kravas furgona šoferi, kurš, komfortabli iekārtojies 20 metrus aiz kolēģa, kļūst par gandrīz nepārvaramu barjeru. Nevar vai negrib? Ja nav juridiska pamata sodam – vismaz apturēt un kļūdu cilvēkam izskaidrot...

Negrib. Vienkāršāk taču mērīt un sodīt par ātrumu absolūti drošās vietās, nekā saprast, ka vēlme noteiktā laikā nonākt noteiktā vietā nav tikai vecā rallija laiku kaprīze. Bieži tā ir dzīves un darba nepieciešamība.

 

 

 
Visi komentāri
 
Ivars 11.janvāris 2014 11:47
8 5 Atbildēt

Vajag laicīgi izbraukt un nekur nebūs jāsteidzas :)

aansis 14.janvāris 2014 9:16
0 0 Atbildēt

Dīkdieņa dzīves uzskats... Nevajag jaukt laika taupīšanu ar steigšanos. Jā, ir cilvēki, kas vienmēr un visur kavē. Bet ir arī cilvēki, kam gluži vienkārši ir labākas lietas ko darīt, nekā sēdēt mašīnā.

Chankaishi 11.janvāris 2014 11:59
1 0 Atbildēt

Kaa teicis klasiskais drosha aatruma eksperts - Sobeslavs Zasada - ikkatrs viirietis ir ideeaals divaas lietaas - seksaa un mashiinas vadiishanaa - taa domaa katrs autovadiitaajs - viirietis. Un visi tie likumi un droshiibas meeri pie pakaljas, kameer dziivo viiriesha gars autobrauceejaa!:)

morāle 11.janvāris 2014 12:09
3 3 Atbildēt

par +20 atslaukt naudu ir amorāli

zinātājs 11.janvāris 2014 12:24
9 6 Atbildēt

pirms publicēt šādus fantāziju lidojumus, vajadzētu paprasīt tiem māriem un gunāriem nosaukt kurā tieši vietā Latvijā ir garš taisns ceļa posms apdzīvotā vietā mežā, kur no cilvēkiem ne miņa un vēl pa vidu nepārtrauktā līnija. Citādi tipiska gebelsa demagoģija.

iAuto 13.janvāris 2014 11:06
0 0 Atbildēt

;)

kasinsh79 11.janvāris 2014 12:42
11 3 Atbildēt

Minēšu vienu piemēru.

Reiz sadomāju ziemā kārtējā darba braucienā (ziemā) līdz Viļņai pēc noteikumiem. Slaveno FR darbības laikā.

Šausmīgi garlaicīgi, teju visi mani apdzina, nereti pat fūres. Bet, līdz galamērķim tiku ~ 25-30 minūtes (tikai) vēlāk kā ierasti (visai strauji braucot gan pa parasto šoseju, gan autobāni). Ļoti ekonomisks brauciens sanāca arīdzan, viss ceļš kruīzkontroles varā.

Secinājums - neatmaksājas skriet :) Vai arī otrādi - skrien, bet maksā!

x 12.janvāris 2014 2:16
1 5 Atbildēt

Slikts skrējējs esi, citi mērījumi rāda krietni lielāku ietaupījumu, līdz Viļņai jāvar ietaupīt līdz pat apaļai stundai (ideālos apstākļos lēnajam vidējais ātrums 75, ātrajam 100), ja satiksme nav blīva. Un apdzīvotās vietās, ja nenākas aiz kāda iesprūst, tā starpība aug straujāk, jo starp 50km/h un 70km/h procentuāli ir lielāka atšķirība nekā starp 90km/h un 110km/h. Kas attiecas uz apdzīšanu neintensīvos satiksmes apstākļos - ar 90km/h (un nekādā gadījumā nepārsniedzot) nāksies iesprūst aiz fūres, kamēr "110 braucējs" to apdzīs uzreiz un ieskriesies līdz 130km/h (nu vismaz līdz 120), un nepārtrauktās līnijas tam arī reti traucēs, tāpēc tā vidējais ātrums turēsies pat labāk. Vienīgā problēma ir tad, ja satiksme ir ļoti blīva, jo tad arī ātrais braucējs lielu daļu ceļa vilksies aiz lēnas kolonas, bet tad lēnajam tāpat vidējais ātrums būs ne vairāk par 75km/h, bet ātrajam savus 10km/h vairāk izdosies iegūt, tātad 30min aptuveni vienalga ietaupīs. Turklāt pavadīs patīkami laiku, nevis cīnīsies ar miegu un riebumu pret braukšanu lēni un vienmuļi ripojot un uztraucoties, ka kārtējais skrējējs aizmugurē nervozē vai apdzen stulbā vietā. Ja vēl jābrauc atpakaļ, tad 1 - 2 h savā dzīvē būsi ieguvis ;)

:) 12.janvāris 2014 12:18
3 1 Atbildēt

Kruīzs 98km/h, laba mūzika, un pajāt gan minūtes gan visu pārējo. visi apdzen Tevi, Tu neparko nestreso un dzīvo laimīgs. :) Ja fūre gadās, tad jaudīgais motors tikuntā uz 120km/h visu nokārto...

Palaidniex 12.janvāris 2014 15:44
2 1 Atbildēt

Un ko tādu patiesi labu izdarīsi mēneša laikā,pa knibucim vien ieekonomētajās diennaktī?

pilots 19.janvāris 2014 8:38
0 0 Atbildēt

kruizkontrole patērē vairāk!

Ar kāju turot gāzes pedāli var ekonomiskāk izbraukt

melnais humors 11.janvāris 2014 13:00
1 2 Atbildēt

Ivar, tu taču zini, ka dzīvē vairumā gadījumu sanāk tā kā sanāk un ka liela daļa zīmju un ierobežojumu ir salikti tikai tādēl, ka "atbildīgajam" klerkam smadzeņu vietā ir zāģskaidas, tādēļ iebāz savu padomu sev tur, kur Saule un Mēness neiespīd.

Rūdis 11.janvāris 2014 13:12
3 3 Atbildēt

Kalpiem vienmēr jāskrien. Kļūsti par saimnieku un brauc ar pašcieņu! Saimnieks (šefs) nekad nekavē!

x 12.janvāris 2014 2:20
0 0 Atbildēt

Viņš nekavē, viņš brauc ātri, jo tā ir patīkamāk. Izņemot reizes, kad šoferis saslimis, jo tad viņš sēžas pats pie stūres un kā lohs streipuļo pa ceļu, vienlaicīgi izrunādams savas dzīves svarīgākās sarunas ;)

vidējais ātrums 12.janvāris 2014 10:17
1 1 Atbildēt

80 km pēc noteikumiem var veikt 1 h 15 min un ne pēc noteikumiem 0 h 45 min, tā ka laika ietaupījums 0 h 30 min ir diezgan ievērojams

Palaidniex 12.janvāris 2014 11:08
2 0 Atbildēt

Nu, nu

Kā ir jāvelk, lai uz 80 km hpgaru posmu Latvijā varētu atvilkt ar 106 km/h vidējo, ja pēc noteikumiem sanāk tikai 64 km/h...

elementāri p-x 13.janvāris 2014 8:48
0 0 Atbildēt

praktiski visu laiku tikai ar apdzīšanām uz 140-160

Palaidniex 13.janvāris 2014 10:41
3 1 Atbildēt

Īstenībā - tas jau saucas NOZIEDZĪGA rīcība koplietošanas satiksmē...

Tādiem ātrumiem nav vietas uz Latvijas koplietošanas ceļiem un bezceļiem... Normāli un spējīgi veči šādus ātrumus pierāda slēgtās autotrasēs...

x 1.februāris 2014 2:24
0 0 Atbildēt

Kas vainas 140km/h, ja ceļš ir sauss un brīvs no citiem braucējiem? Rīgā dzīvojot par Latvijas nomalēm jau aizmirsies? Ja brauc ar normālu auto, nevis lūzni, tad ceļa ielāpi tādā ātrumā netraucē, ja nu vienīgi baisas bedres, bet tik slikti tie ceļi parasti arī nav. Un, ja tā 80km distance jānobrauc vairākas reizes dienā?

)( 13.janvāris 2014 14:00
1 0 Atbildēt

un uz kurieni tad pa tām slēgtajām autotrasēm var tik ātri nokļūt/aizbraukt tie spējīgie veči, vai arī tiem vairs nekur citur jau nevajag kā tikai drasēt vien slēgtajās trasēs?

VWfans 12.janvāris 2014 11:28
0 0 Atbildēt

30.decembrī man Jelgava - Iecava - Valle - Aknīste - Daugavpils 3 h 30 min. 230 km. Vidējais ātrums 66 km/h.

x 1.februāris 2014 2:26
0 0 Atbildēt

Es ar viendien pamēģināju, nepārsniedzu atļauto ātrumu, vilkos kā sēne, pat pieskaitot laiku, ko pie mājas pavadīju (tas arī samazina vidējo ātrumu) tik lēni man nesanāca. Un tas uz pārdesmit km, uz 230 tā "pagalma ietekme" būtu mazāka. Tomēr slikts braucējs esi...

aaa 12.janvāris 2014 13:20
1 1 Atbildēt

Aizvakar man viens pretī tā apdzina divas fūres uz Jelgavas šosejas, ka es dabūju samazināt ātrumu līdz 50km/h.

Latvija nav tik liela , lab'ak aizbraukt uz Liepāju 20 min. vēlāk nekā nosisties.

vispār 12.janvāris 2014 21:46
0 1 Atbildēt

vidējo ātrumu, braucot puslīdz pēc noteikumiem, lielāku par km 70 stundā nedabūsi. tātad reālists sapratīs, ka 180 km ceļa gabalam vajadzēs apmēram 2,5 stundas. un nepārtrauktā līnija parasti ir pamatota- , pēc tās var saprast, piemēram, ka ceļš kāda paugura vai piekalnītes dēļ nav pārskatāms, lai arī ir taisns kā lineāls.

aansis 13.janvāris 2014 8:46
1 0 Atbildēt

Diemžēl Latvijā nepārtrauktās līnijas pamatotība pārāk bieži ir saprotama tikai tās projektētājam. Salīdzinājumam, Polijā bieži tiek izmantotas arī vienpusēji pārtrauktās līnijas, kā arī tās tiešām atbilst ceļa pārskatāmībai - attiecīgi CHA patiešām sniedz palīdzību apdzīšanas iespēju izvērtēšanai.

x 1.februāris 2014 2:28
0 0 Atbildēt

Vidējo nedabūt virs 70? Ko tu pīpē? Vai varbūt ierēķini pusdienu pauzi tajā vidējā?

Crankshaft 13.janvāris 2014 8:44
0 0 Atbildēt

Mjā, šitos vidējos ātrumus pēc sirds patikas izbaudīju pirms gadiem rallijā braucot. Lielākā problēma - jo īsāks "ceļa gabals", jo grūtāk to vidējo uzturēt un nonākt laicīgi nākamajā

LK :-) Atlido no dopa, nofinišē, kamēr atzīmējies (tolaik stūrmanim bija jājož pie tiesnešiem, ne tā, kā tagad), jau kavē, priekšā, teiksim, 30km ar uzdoto vidējo 66 km/h, izrādās, ka "jāvelk" ar 100+, lai "atsistu" tās divas jau kavētās minūtes un apsteigtu savu ideālo laiku, bet ne vairāk par atļautajiem 10%...Ui, kad atceros šitās nakts "ceļa gonkas" pa Kurzemes vai Gulbenes apkaimes ceļiem -

putekļi baisi, pa ceļam un pretī visu laiku skatītāju auto braukā, ar tālo gaismu braukt nevar, kur nu ar "cibām" ...:-)

"Vispār" ir taisnība, nepārtrauktā līnija var daudz pastāstīt, ja to "lasa" kopā ar visu pārējo, kas redzams :-)

as 13.janvāris 2014 10:45
0 0 Atbildēt

Kasinsh79, tas ir kā 30 min nav laika ieguvums? Tas ir LIELS laika ieguvums uz 300km distanci!!! Dinamiski braukt atmaksājas!

Piekrītu raksta galvenajai domai, ka visu izšķir lēnākie ātrumi, tāpēc es nevis uzstādu ātrumrekordus, bet lietoju kruīzkontroli, lai saglabātu max atļauto ātrumu. Biežākais iemesls, kāpēc kāds galā aizbrauc vēlāk, ir ka no 90 atmetoties līdz 70 atļautajiem, sanāk atmesties līdz 60. laicīgi ieslēdzam kruīzu un braucam uz 70 to gabalu, ko jābrauc lēnāk, pēc tam atkal laicīgi 90, nevis vēl 8 km uz 70!

kasinsh79 14.janvāris 2014 5:11
0 0 Atbildēt

Nesaku jau, ka eksperiments patika un ka tādu braukšanas stilu piekopju vienmēr. Drīzāk nepatika.

Tikai viela pārdomām. Tās 30 min.gan neliekas daudz, ja jautājums par to ;)

Uudensputns 13.janvāris 2014 11:48
0 0 Atbildēt

Atkal no satiksmes organizētāju,csdd un cp puses pilnīgs un absolūts klusums.Laikam jau viss kārtībā gan ar satiksmes organizāciju,gan tās kontroli.Tik tie autovadītāji te nez par ko cepās...

vella kalpi 13.janvāris 2014 14:15
0 0 Atbildēt

šie pilnīgā un absolūtā klusumā tik gatavo jau jaunu fotoradaru iepirkumu, un tad tik kontrolēs, tad tik kontrolēs...un tad tik slauks, un tad tik slauks...vot tā tik būs viena riktīga slaucēju satiksmes organizācija...par maz neliksies...sodus jau tagad taisās dubultot no paša pirmā pārkāptā km/h...lai nebankrotētu uzreiz tāpat kā tādi teilānisti...un tad tik svilinās...uh, kā svilinās...visus uz vella paraušanu...

Ruu@uto 14.janvāris 2014 11:49
0 0 Atbildēt

aansis

Dīkdieņa dzīves uzskats... Nevajag jaukt laika taupīšanu ar steigšanos. Jā, ir cilvēki, kas vienmēr un visur kavē. Bet ir arī cilvēki, kam gluži vienkārši ir labākas lietas ko darīt, nekā sēdēt mašīnā.

=================

Ar tiem dīkdieņiem tu spēcīgi šauj pār strīpu! Viens gudrs cilvēks, kurš lielu daļu dzīves pavada "uz riteņiem", man savulaik par šādu lietu teica: vajag plānot savu laiku, tad nebūs jāsagādā galvassāpes ne citiem, ne sev! Ielāgo, "citus" viņš minēja, kā pirmos! Braukt neprašanā viņu nevar vainot nekādi, ir gadījies braukt ar viņu kopā "ielas" auto, un es toreiz tā pie sevis novērtēju, cik plūstoši un līgani iespējams braukt, neko nepārkāpjot, riskantus manevrus neizdarot, citiem netraucējot...ar auto, ar kuru šķietami nemaz lēni nevar pabraukt :-) Ja kas, viens no daudzu motociklistu argumentiem ir "Ar superbaiku nemaz lēni nevar pabraukt!" un tamlīdzīgi murgi. Lai aizbrauc kaut vai uz Zilo krastu un pavēro, kā pa ielām un ceļiem "peld"

visādi Bugatti, Lamborghini, Ferrari un tie paši superbaiki.:-)

Ā, to gudro cilvēku sauc Walter Röhrl...

aansis 14.janvāris 2014 17:42
1 0 Atbildēt

Pār strīpu? Diez vai... Tava atbilde pierāda tieši pretējo - neesi pat iedziļinājies manis teiktajā. Viss ko uzrakstīji ir visnotaļ laba pamācība tiem, kas nemāk plānot savu laiku un agresīvu (!) braukšanu attaisno ar steigu. Bet tas nekādi neattiecas uz cilvēkiem, kas plāno, ko darīt dinamiski (!) braucot ietaupītajā laikā.

Savukārt atšķirība starp dinamisku un agresīvu braukšanu ir plaši diskutējama un bieži tiek vērtēta ļoti subjektīvi - t.i. "Pareizi ir tā kā braucu ES!".

No savas pieredzes varu teikt, ka ar savu braukšanas stilu, ko jau esmu pieradis pielāgot vietējām braukšanas īpatnībām, tik un tā visticamāk tikšu uzskatīts par agresīvu braucēju Latvijā, mierīgu Vācijā un nejēgu Itālijā. Bet atgriežoties pie plānošanas un laicīgas izbraukšanas - bija laiks, kad sanāca regulāri braukāt no Rīgas uz Liepāju, tāpat kā kolēģim. Līdzbraucēji parasti vēlējās braukt kopā ar mani, plānojot (!), ko darīt papildus stundā, par ko atšķirās mūsu vidējie braukšanas laiki. Un lai vai cik tas būtu dīvaini, tieši kolēģa braukšanas stils viņu bija nodrošinājis ar BM klasi ietekmējošu avāriju, soda punktiem un vairākiem FR sodiem.

toties 14.janvāris 2014 13:55
0 0 Atbildēt

jo lielāks vidējais ātrums, jo mazāks vidējais degvielas patēriņš

solaris 14.janvāris 2014 16:49
0 0 Atbildēt

Tu joko? Degvielas patēriņš pamatā atkarīgs no tā, cik bieži sanāk uzgāzēt (bet tas atkarīgs no tā, cik bieži sanāk sabremzēties un pēc tam atkal censties strauji sasniegt lielu ātrumu). Ja tu brauc ar lielu vidējo ātrumu, ko nevari uzturēt vienmērīgi, tad nekāda degvielas ekonomija tev nesanāks.

rudens68 14.janvāris 2014 18:42
0 0 Atbildēt

Rīga Liepāja laikam 220 km un Tu brauc stundu ātrāk par kolēģi ? Cik ilgs Tavs laiks ?

Palaidniex 14.janvāris 2014 22:10
0 0 Atbildēt

Jo mazāk spaidi bremzes, jo mazāks patēriņš...

rudens68 15.janvāris 2014 6:22
0 0 Atbildēt

jo lielāks vidējais ātrums, jo mazāks vidējais degvielas patēriņš

'''''''''''' '''''''''''''

Pareizi , ja maz brauc pa pilsētu . Man vidējais ātrums uz ODO 51-53 km/h .

rudens68 15.janvāris 2014 6:26
0 0 Atbildēt

Pats ja ceļoju rēķinos ar vidējo 70 km/h un optimistiskā variantā .

Crankshaft 15.janvāris 2014 8:33
0 0 Atbildēt

aansis

Pār strīpu? Diez vai... Tava atbilde pierāda tieši pretējo - neesi pat iedziļinājies manis teiktajā. Viss ko uzrakstīji ir visnotaļ laba pamācība tiem, kas nemāk plānot savu laiku un agresīvu (!) braukšanu attaisno ar steigu. Bet tas nekādi neattiecas uz cilvēkiem, kas plāno, ko darīt dinamiski (!) braucot ietaupītajā laikā.

=================

Nu, un kur šeit dīkdieņi? :-) Rīga - Liepāja ir mērīts daudzkārt mūžā, gan darba, gan radu dēļ, ar visdažādāko

transportu, pat ar MULTICAR, kurš pat no Rudbāržu kalna negāja ātrāk par 60, ierobežotājs nostrādāja :-) Tur var visādi braukt, daudz kas atkarīgs no ceļa "piepildījuma" ar auto un diennakts laika. Interesanti, cik ilgi brauca tavs kolēģis un cik ilgi tu, ja jau stundu spēji ietaupīt :-)

Voice 15.janvāris 2014 8:47
1 0 Atbildēt

vēl pie mūsu lieliskās satiksmes organizācijas ārpus pilsētām noteikti jāpieskaita tās ceļa remonta un ātr. ierobežojuma zīmes, kuras izsniedz mežiniekiem - principā tikai tādēļ, lai pāris reizes ceļmalā uzkrautu baļķu kravu. toties zīmes netiek novāktas mēnešiem (piem., pirms iebraukšanas Ēdolē no Kuldīgas puses). un vēl neaizmirsīsim lielisko risinājumu bedrainajiem ceļiem - brīdinājuma zīme+ātruma ierobežojums uz gadiem 4-5 (Liepājas-Ventspils šoseja pie Strantes)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti