Cik ātri braucam? II daļa 33

 
Stūres klubs | 25.janvāris 2014 15:20

Turpinām nodot jūsu pētījumiem un secinājumiem LVC satiksmes uzskaites punktu datus. Šoreiz piedāvājam sīkāku Veclaicenes ceļa (A2) analīzi. Un dažu iepriekšējā rakstiņa komentāru komentārus.

Pirmkārt – dažu komentētāju šaubas par šo datu nepietiekamu apjomu un precizitāti nav pamatotas. Stacionārā režīmā un pastāvīgi vien Latvijā darbojas 29 uzskaites punkti, kuri veic iepriekšējā rakstā minētos vairāk nekā 60 miljonus mērījumu gadā. Papildus, epizodiski, pēc vajadzības – mērījumu punktu ir vēl vairāk. Vasaras periodā, piemēram, atsevišķi tiek veikta sīkāka visu maģistrāļu kustības analīze (tieši šāda vienas nedēļas uzskaite no A2 ir šodien pievienotajā tabulā).

Otrkārt – ātruma mērījumam nav nekādas atkarības no auto riteņu bāzes garuma, tādēļ komentētāja replika par Mersedes limuzīna un Smart fiksēto ātrumu atšķirību uztverama vien ar humoru.

Treškārt – par vieglajiem un smagajiem. Te esam mazliet pinušies gan mēs, gan LVC darbinieki. Kādus ātrumus skaita punkti? Visus? Tā uzskatījām vēl pagājušajā nedēļā (un viedokli rakstiski apstiprināja LVC). Tādēļ iepriekš publicētajos aprēķinos visus smagos likām grupā „līdz 90 km/h, vieglo vidējam ātrumam attiecīgi palielinoties. Tagad LVC interneta lapā ar sarkanu pievienots skaidrojums - Kartē un tabulā uzrādītais ātrums ir tikai vieglo automašīnu fiksētais vidējais ātrums.

Pie tā tad šobrīd arī paliekam. Secinājumu būtība gan daudz nemainās. Veicām procentu rēķinus divos krietni atšķirīgos A2 punktos. Limitu 90 km/h uz 2x2 joslu ceļa Rīgas tuvumā pat visai intensīvas satiksmes apstākļos akceptē tikai katrs ceturtais satiksmes dalībnieks. 85 % piekrišanas līnija atrodas starp 100 un 110. 125. kilometrā (pirms Smiltenes – Gulbenes krustojuma) ceļa apstākļi krietni sliktāki. Toties kustības blīvums pieckārt mazāks. Varētu pat teikt niecīgs (3500 auto diennaktī – tas ir tikai ap 2,5 minūtē jeb mazāk nekā divi katrā ceļa kilometrā). Un ātrumi līdzīgi – limitu gan ievēro 43%, taču katrs ceturtais vēlas braukt ātrāk par simtu, katrs desmitais – ātrāk par 110.

Secinājumi? Te atļaujamies citēt aizvadītās nedēļas otrdienā „Latvijas Avīzē” teikto (autors Atis Jansons):

- Situācija iezīmēta. Kur programma? Viens skaidrs. Derētu beidzot atzīt, skaļi un skaidri, ka – ja par ideālu uzskatām bezierunu lojalitāti un limitu ievērošanu – viss ir „salaists dēlī” pamatīgi un diezgan bezcerīgi. Gandrīz paaudze braucēju Latvijā ir izaugusi trūcīgas kontroles un minimālu sodu vidē, tādēļ akceptējusi pārkāpumu kā tādu un pieradusi pie sev ērtākā braukšanas stila. „Plus pieci lati” jeb 105 - 110 km/h. Tā Latvijā brauc miljoni. Pāraudzināsim ar 200 „manuāliem” protokoliem nedēļas nogalē jeb 20 stacionāriem radariem nākamgad un 40 aiznākamajā... Cīņa ar vējdzirnavām. Lielvalsts Amerika saka – 85 procentus piespiest nevar. Mēs gribam pamēģināt. Ar kādiem paņēmieniem?

Tūlīt mazliet paaugstināsim sodu par 100 – 110 km/h. Ko tas dos? Manuprāt - tikai novērsīs jau tā niecīgos represīvos spēkus no 600 000 ĻOTI RUPJIEM pārkāpējiem gadā. No tiem, kuri patiešām ir nihilisti, kuri ir patiešām bīstami. Un ne jau tādēļ vien, ka dažreiz fiziski apdraud sevi un citus. Daļa no viņiem brauc prasmīgi un tiešas briesmas nemaz nerada. Bet viņi nepietiekamas kontroles apstākļos rada un redzami demonstrē nesodītu precedentu. Un tā veicina šīs grupas tālāku pieaugumu.

Par skaitliski lielāko „plus pieci lati” (vai 14 eiro, ja sodu izmainīs) grupu. Ļoti iespējams, ka viņu izvēlētais ātrums patiešām ir saprātīgs un Latvijas apstākļiem atbilstošs. Viņi (vairums), turklāt, nav ātruma narkomāni un „zem simta” arī (parasti ciešākas tuvības brīžos) dzīvot ir spējīgi. Ja vien uz šo plauktu pakāptos (tajos pašos blīvākajos apstākļos, vientulībā lai dara, ko grib) tie 10 - 40  procenti, kas visai paštaisni aizstāv savas tiesības uz tikai subjektīvi vajadzīgu mazu ātrumu.

Man tā vien šķiet, ka tieši „gandrīz godīgo” un „absolūti godīgo” konflikts tuvākajā laikā būs Latvijas lielceļiem raksturīgākais un būtiskais. Un kā to risināt ar administratīviem līdzekļiem – nezinu. Varbūt koleģiālas sarunas var līdzēt?

Bet detalizēti ātruma reģistrācijas dati noteikti ir pelnījuši lielāku satiksmes organizācijas  un uzraudzības profesionāļu uzmanību. Tie dod iespēju uzzināt gan katras konkrētas trases specifiskos ieradumus, gan kalendāra mēnešus un dienas, kad nevajadzīgs azarts tajās sit augstu vilni. Papētiet gan, kungi! Iespējams tas palīdzēs limitētu spēku pareizu pielietojumu precizēt.

 

A ceļa nr. Un km

Day of Week

0-70 kph

70-90 kph

90-100 kph

100-110 kph

110-120 kph

120-130 kph

130-150 kph

150-180 kph

180-250 kph

Total

 

Thurs

189

4766

6227

4861

1141

291

95

9

2

17581

 

Fri

281

5745

7460

6891

1594

384

83

6

3

22447

2_14

Sat

200

4633

6166

5140

1075

279

72

7

5

17577

 

Sun

140

3796

6335

5116

1233

274

85

6

3

16988

 

Mon

208

4971

6498

5581

1398

333

98

17

7

19111

 

Tues

203

5341

7084

6382

1562

382

98

19

2

21073

 

Weds

178

4053

7090

5116

1370

339

112

21

3

18282

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kopā

1399

33305

46860

39087

9373

2282

643

85

25

133059

 

Procenti

1,05

25,03

35,22

29,38

 

 

 

 

 

 

 

Procenti

kopā

 

26,08

61,3

90,68

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weds

348

5583

2074

515

58

10

2

2

1

8593

 

Thurs

649

7983

2608

625

80

11

5

1

2

11964

2_47

Fri

793

9337

2813

569

78

13

6

0

1

13610

 

Sat

513

7205

2635

615

68

11

5

0

0

11052

 

Sun

503

7062

2713

592

66

12

3

0

0

10951

 

Mon

597

7084

2858

665

83

9

4

1

1

11302

 

Tues

422

7039

2667

679

87

12

2

1

0

10909

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

Weds

49

2475

2526

1442

494

130

40

10

1

7167

 

Thurs

63

3276

3145

1698

540

112

46

5

0

8885

2_56

Fri

87

3927

3781

1990

613

159

69

8

1

10635

 

Sat

62

2892

3594

1777

521

152

60

9

3

9070

 

Sun

55

2752

3638

1715

543

161

72

14

5

8955

 

Mon

97

2914

3020

1611

507

148

50

18

0

8365

 

Tues

74

2874

2755

1538

540

139

53

11

3

7987

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

Weds

124

1344

911

407

106

41

10

1

0

2944

 

Thurs

153

2082

1508

628

201

47

17

1

3

4640

2_78

Fri

152

2276

1920

858

275

75

17

2

4

5579

 

Sat

106

1974

1623

725

203

56

20

2

0

4709

 

Sun

1

110

105

35

15

4

1

0

1

272

 

Mon

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

Tues

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

Mon

168

1125

880

509

161

55

17

4

0

2919

 

Tues

256

1429

866

471

150

46

14

6

2

3240

2_125

Weds

272

1419

997

514

148

35

21

3

0

3409

 

Thurs

262

1474

1083

593

161

46

24

0

2

3645

 

Fri

232

1627

1394

859

245

55

33

3

4

4452

 

Sat

215

1177

1192

721

206

64

29

3

2

3609

 

Sun

152

1007

1208

849

224

70

20

2

2

3534

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

Kopā

1557

9258

7620

4516

 

 

 

 

 

24808

 

Procenti

6,28

37,31

30,72

18,15

 

 

 

 

 

 

 

Procenti

kopā

 

43,59

74,31

92,46

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tues

41

358

239

107

49

14

6

2

0

816

 

Weds

33

341

245

97

40

10

14

0

0

780

2_189

Thurs

47

331

240

86

32

9

13

1

1

760

 

Fri

34

390

279

155

55

22

19

3

0

957

 

Sat

38

387

329

159

54

9

9

4

0

989

 

Sun

23

349

242

145

57

22

14

5

0

857

 

Mon

32

310

203

100

42

9

5

1

0

702

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 25.janvāris 2014 20:45
6 1 Atbildēt

Jau n' tais raksts par šo tēmu, bet atziņa iepriekšējā - atbilstošus ātruma ierobežojumus un pārkāpēju skaits jūtami mazināsies. Ja mans komforta ātrums uz šosejas ir 100km/h, nesākšu es tāpat bez iemesla braukt uz 120km/h. Gribu nepārkāpt, bet valsts to neļauj ;)

VWfans 25.janvāris 2014 23:47
1 5 Atbildēt

Kāpēc nevar braukt ar 90 km/h? Vai no 100 nometot līdz 90 uzreiz komforts zudīs?

Joe 26.janvāris 2014 0:33
12 2 Atbildēt

Komforts zudīs tev, kad tavai fabijai pakaļā iespersies kāds smagais, kurš patiešām brauc ar 90, jo viņiem tahogrāfs ir kalibrēts un patiešām rāda 90, bet tavai bundžai 90 nozīmē 83..84km/h. Iekļaujies plūsmā un nebūs problēmu..

RRAURUX 26.janvāris 2014 8:23
3 0 Atbildēt

Tev pilniga taisniba!Man ar smago regulari sanak pa jurmaleni iet garam vieglajiem pa pirmo joslu!

VWfans 26.janvāris 2014 13:27
0 0 Atbildēt

Es par savu auto spidometra kļūdu zinu. Kad man ir faktiski 90 km/h, tad Fabijas spidometrs rāda 98 km/h, bet Merivai rāda 93 km/h !!!

Krotow 26.janvāris 2014 19:19
6 1 Atbildēt

Tad nesauc sevi par VWfanu. Opelfans vai Škodafans.

kalfonso 26.janvāris 2014 10:24
2 0 Atbildēt

pārkāpēju skaits samazinātos arī, ja būtu lielāks sods par to līdz +20 ārpus pilsētas.

ar 5ls protokoliem pat policija neķēpājas - ārpus pilsētas ar 110 spidometrā (reāli - ap 104-105) poliči ne reizi nav turējuši.

līdz ar to jautājums - nafig tāds formāls ierobežojums ir vajadzīgs? ja to 3/4 neievēro un par to nav arī nekādu taustāmu sankciju.

VWfans 26.janvāris 2014 13:30
0 6 Atbildēt

Tāpēc sodam par ātruma pārkāpšanu ne vairāk kā par 10 km/h būtu jābūt 25 eiro, bet robežās no 11 līdz 20 km/h jābūt 60 eiro sodam!

ap 26.janvāris 2014 14:05
4 0 Atbildēt

Un kapē tieši tik, ja nav noslēpums ????

Sodam jābūt pieļidzinātam maka biezumam,kā Šveicē, Austrijā; savādāk mammu_papu dēliņi vienalga mauks pedāli grīdā

Palaidniex 26.janvāris 2014 14:23
1 1 Atbildēt

Mums faktisko maka biezumu noteikt ir nereāli, piemēram parex darboņi lūdza valsts apmaksātu pieteikumu tiesā, jo naudas maz... Savukārt pielīdzināt sodus vidējai algai valstī arī nav normāli, jo sodi domāti, lai atturētu no pārkāpuma, nevis lai to varētu vai nevarētu regulāri atļauties kā austeres vai dārgu vīņu...

ap 26.janvāris 2014 23:10
1 0 Atbildēt

nu tad ko cepties par +/- 10 km/h ja visā valstī bardaks?

ap 26.janvāris 2014 23:13
0 0 Atbildēt

nevis no algas, bet no reāli piederošo īpašumu vērtības, un taijos ieskaitīt arī tuvākiem radiem piederošos ! :-)

Palaidniex 27.janvāris 2014 9:43
0 1 Atbildēt

tur jau tie sūdi, ka Tu nestādies priekšā kā to administrēt un padarīt pieejamu tiem, kas uz ielas nosaka soda apmēru vai sistēmai, kura nosaka cik jāmaksā atbilstoši soda kategorijai atbilstošam vadīājam utt

VWfans 26.janvāris 2014 15:40
0 5 Atbildēt

Sodi domāti, lai pāraudzinātu ar 105 km/h pofigā braucējus tā, lai turpmāk viņi atturētos ātrumu pārkāpt! Sodam jābūt sāpīgam, tādam, lai pārkāpējam pirms nākamās algas aptrūktos nauda, un tad viņš domātu - eh, nevajadzēja man toreiz pārkāpt, tad naudas līdz algai pietiktu!

msh 26.janvāris 2014 15:32
3 0 Atbildēt

Radaru detektoru lietotāju skaits pieaugtu, nevis samazinātos pārkāpēju skaits - un galvenie izdrāztie būs nevis tie, kas brauca ar 20+, bet gan tie, kas apdzen...

VWfans 26.janvāris 2014 15:41
3 4 Atbildēt

Radaru detektoru lietotāji vispār ir lohi un ēzeļi - izmest naudu par tādiem mēsliem var tikai plānprātiņi!

Jānis 27.janvāris 2014 9:15
2 2 Atbildēt

Man liekas kādam te nav visi mājās. Laikam pionieris. Pareizais visās jomās un lietās. Apsveicu ar paštaisnuma gada balvu.

darklight 26.janvāris 2014 14:46
9 3 Atbildēt

Lasu VWfana komentārus pie visiem šiem rakstiem un esmu sapratis, ka viņš ir cilvēks, kas ienīst ātrumu un kam, visticamāk, vispār nepatīk braukt. Un tāds cilvēks nekad nesapratīs, ka piespiest kādreiz stingrāk gāzi ir bauda, bet vilkšanās pa tukšu, taisnu ceļu uz 90 garlaiko un uzdzen miegu.

msh 26.janvāris 2014 15:30
3 0 Atbildēt

Ar to 1.2 trīscilindru nemotoru vai kas tur viņam bija gāze ir jāspiež stingri grīdā gandrīz visu laiku, tāpēc arī baudas nav... :D

VWfans 26.janvāris 2014 15:43
0 5 Atbildēt

Nē, man patīk braukt, ievērojot ātrumu. Un gribu, lai bargāk soda pārkāpējus, lai satiksme kļūtu drošāka! Vajag 200 eiro sodu par braukšanu ar 114 km/h pa šoseju!

solaris 26.janvāris 2014 16:15
3 0 Atbildēt

Es domāju, ka jau par 91 km/h vajag 20'000,- eiro sodu, bet par 100 km/h vajag divu miljonu eiro sodu. Par braukšanu ar 114 km/h vajag divu miljardu eiro sodu. Es ceru, tu piekrīti? Nu, vismaz principam taču piekrīti?

Palaidniex 26.janvāris 2014 16:56
0 0 Atbildēt

Starp citu vw fanam savulaik bija v6 vento...

VWfans 26.janvāris 2014 17:35
1 0 Atbildēt

Bija gan - 1993.gada Volkswagen-Vento VR6 ar klimatkntroli un automātu, un 174 zirgspēku sešu cilindru benzīna motoru.

Krotow 26.janvāris 2014 19:22
2 1 Atbildēt

Tad viss kļūst skaidrs :) Kadrs nespēj aizmirst kādreizējo auto, kādu tagad vairs pat līzingā nevar atļauties. Tāpēc kļuvis par žultsbeku un komentāros burkšķ uz visiem, kuru auto var uzmīt ātrāk par 80 kmh.

Palaidniex 26.janvāris 2014 19:49
3 0 Atbildēt

Arī ar to brauca burtiski likumpaklausīgi, vismaz tā stāstīja un man tas radīja jautājumu - priekš kam vajadzīgs V6, lai čubinātu. Argumentācija nepārliecināja...

Jānis 27.janvāris 2014 9:18
1 0 Atbildēt

Kā es tev piekrītu :D

Varbūt jāļauj cilvēkam vismaz šādi sirdsmieru gūt? :)

Nez ar to V6 VWfans arī brauca uz 89,5kmh?

Vai arī cits variants. Nošķīla tā, ka vairs negrib braukt ātrāk. Skarbi.

uupis 27.janvāris 2014 12:39
3 0 Atbildēt

Hmm… Šodien, Dzīvojamā zona, Otrā pusē ielai skola. Apstājos ar auto lai palaistu skolnieku pāri ielai. Aiz manis atskan bremžu kaucieni un taures signāli. Izkāpju un uzjautāju, kas par problēmām. Man sāk klārēt par to ka es radot avārījas situāciju nevietā laižot gājējus un vispābā neadekvāti uzvedos Dzīvojamā zonā braucot ar 20 km/h.

Nu ko lai saka – lielais vairums vadītāju ar tādi, kam Dzīvojamā zonā gājēji ir traucēklis. Atliek pajautāt – vai tādiem stūre auto salonā netraucē, ja reiz Gājējs Dzīvojamā zonā ir traucēklis???

Palaidniex 27.janvāris 2014 13:07
1 0 Atbildēt

piekrītu viedoklim.

Jautājums pie zīmju uzstādītājiem - vai visur tās zīmes lietošana ir pamatota.

Piemēram, Lielvārdes iela pie 80. vsk. Nav īšti skaidrs, kāpēc uz tās ielas ir guļošais un ātruma ierobežojums 30 km/h? Ja ņēm vērā faktu, ka tur sabtransa nav, kur vajadzētu tikt pāri ielai uz pieturu. Ir tikai mežs - vieta, kur skolniekiem droši aizskriet uzpīpēt... :D

x 1.februāris 2014 4:06
0 0 Atbildēt

Aizbrauc uz Katlakalnu, tad redzēsi kā pamuļķi tās zīmes salikuši, un paši licēji tagad pārkāpj tur atļauto ātrumu 2.5 reizes.

as 27.janvāris 2014 12:35
1 0 Atbildēt

Vispār raksts bija par to, ka ja mēs, sabiedrība, lielākoties braucam ātrāk, kā paši esam vienojušies, tad, iespējams, mums būtu jāsanāk kopā un jāvienojas vēlreiz, ka turpmāk šie 90-100kmh ir legālais ātrums? Kautkā nepareizi sanāk, ka visi pārkāpjam to, par ko esam vienojušies, ti CSN? Kāpēc mums būtu jāvienojas, ka sodīsim sevi bargāk, ja varam vienoties, ka turpināsim braukt kā braukuši, tikai tas būs legāli? Jāsoda ir tie, kas mazākumā, nevis vairākumā!

nomiks 27.janvāris 2014 16:43
4 1 Atbildēt

Nepatīk braukt ļoti ātri, bet pa šoseju 110-120 km/h neuzskatu par ko grēcīgu. Ikdienā pa Jelgavas šoseju vidēji ar šādu ātrumu arī braucu - no rītiem ap 120 km/h, bet vakaros - uzlieku kruīzā 115 km/h (reāli ap 108 km/h laikam sanāk) un mierīgi braucu, nevienu netraucējot. CP nekad par šādu ātrumu interesi nav izrādījusi, jo interesē lielāks ķēriens.

uzskatu, ka nav nepieciešams legalizēt pieļaujamoo pārkāpumu (+10% u.tml.). Lai tas paliek paražu tiesību statusā, kad visi it kā saprot, ka tā var darīt, lai arī nav īsti likumīgi. Es sevi uzskatu par saprātīgu autovadītāju un tāpēc arī esmu ļoti elastīgs attiecībā uz braukšanas ātrumu un manierēm, ātri pielāgojoties braukšanas apstākļiem (laika apstākļi, satiksmes intensitāte, ceļa seguma stāvoklis utt.). Saprotams, ka stipra lietus gadījumā nebraukšu tik ātri kā ideālos apstākļos. Tāpat arī sliktas redzamības vai slidena ceļa apstākļos varu arī mierīgi braukt lēnāk par atļautajiem 90 km/h. Man nevienam nekas nav jāpierāda un ne no viena nav arī par ko kaunēties.

Ja kāds brauc zem atļautā ātruma pa 2 joslu ceļu un labajā joslā, tad manis pēc lai kaut uz 30 km/h brauc, bet, ja brauc zem atļautā pa šoseju, kur ir 1 josla katrā virzienā, tad šādi autovadītāji būtiski traucē satiksmei un rada daudz bīstamas situācijas uz ceļa. Varbūt vajadzētu ieviest sodu par nepamatotu braukšanu zemāk par atļauto ātrumu?

REXX 28.janvāris 2014 13:24
0 1 Atbildēt

Vissliktāk ir tad, kad pie stūres sēžas idiots, kurš uzskata, ka tikai viņam ir taisnība- vai nu tas ir 89 bubinatajs, vai 180 lidotājs- abos gadījumos tie lielakoties nerēķinās ar "normālajiem". Pirmais- jo pārliecinats par savu taisnību, un neslepti agresīvs pret tiem, kas brauc nedaudz ātrak (" uh, kā vajag sodīt un sodīt 110 km/h noziedzniekus...."), otrie (lidotaji)- 80% vispār neko ne redz, ne kontrolē situaciju. Vien atkal agresivitate- "visi traucē".

x 1.februāris 2014 4:08
0 1 Atbildēt

Varbūt nākamreiz apstājies tā, lai sīcim nevajadzētu skriet pāri ielai. Ja tas nav iespējams, tad griezies pie skolas vadības, lai novērš beidzot bīstamu vietu pie skolas. Un tad vairs nevajadzēs ne tur dzīvojamo zonu, ne kādam uz tevi taurēt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 1

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 24

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti