Labāk gan nebrauc ... 35

Atis Jansons, „Latvijas Avīze” | 2.marts 2014 11:34

Neregulēti, nekādām ceļazīmēm negreznoti mazo „vienādas nozīmes” ceļu vai ieliņu krustojumi allaž bijuši satiksmes noteikumu (CSN) eksāmenu kārtotāju bieds. Un daudzu jau licenzēto arī...

It kā jau vienkārši – paskaties pa labi, ja tur tukšums, brauc. Taču uzdevumu veidotāji šo vienkāršību meistarīgi  (sadistiski?) sapin ar kāda tramvaja parādīšanos (pa sliedēm braucošajiem priekšroka!), ar kādu ieslēgtu kreisā pagrieziena signālu, nobaida pilnīgi un galīgi ar topversiju – sadzen priekšrokas pretendentus reizē no visām četrām pusēm. Un dimbā tu esi.

Ne tikai labās rokas likums

Treniņam ierosinu izspēlēt vienu rēbusu no „Tematisko uzdevumu” grāmatas. Skatieties bildē. Kurš brauks pirmais? Skaidrs – mazais pelēkais no lejas. Tam labā puse brīva. Nākamais? Oranžais? Tam taču arī labās rokas likums smaida. Nekā. CSN punkts Nr. 150 saka – nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties jādod ceļš tiem, kas brauc taisni. Tātad par spīti brīvai labajai pusei šim jāgaida. Melnajam džipam labā puse paliek aizņemta, tomēr otrais brauks tieši viņš, jo atrodas pa labi no pelēkā un oranžais, kā jau teicu braukt arī nedrīkst. Skaidrs?

Ne visai...

Dzīves likums un angļu miers

Turpmāk teiktais būs mazliet pretrunā ar Latvijas CSN. Bet pilnīgā saskaņā ar britu „Highway code” („Lielceļu kods”, mūsu CSN attāls radinieks), veselo saprātu un dzīves pieredzi. Mūsu noteikumi saka (p.6) - katram kustības dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka citi noteikumus zina un ievēros. Angļi piekodina (p.147) – esi pacietīgs, atceries, ka jebkurš var kļūdīties. Viņi nebūvē augsti intelektu un kapitālas zināšanas prasošus rēbusus, bet vienkārši brīdina (p.146) – esi vērīgs nemarķētos sīkceļu krustojumos, kuros NEVIENAM NAV PRIEKŠROKA.

Pie viņiem nav. Pie mums ir. Bet kādas garantijas, ka šis tur pa labi zina punktus Nr. 147 un 150? Nekādas. Kā jau teicu  - „Auto akadēmijas” viena rudens minieksāmeni apliecina, ka no 160 kvalifikācijas paaugstināšanas kursantiem neviens nezina vairāk kā divas trešdaļas pareizu atbilžu uz elementāriem CSN jautājumiem. Un punkts Nr. 150 ir tas, kuru līdzās pazīstamākajam labās rokas likuma nespēj nolikt gandrīz neviens...

Ja gribiet – izmantojiet savas tiesības ticēt citu zināšanām. Es iešu angļu miera un pacietības ceļu, nekustēšos ne soli, ne metru, kamēr nebūšu nodibinājis acu kontaktu, kamēr nebūšu redzējis, ka tas, kuram „nav priekšroka” smaida un lapni mājot atdod to man. Tikai tā var iztikt bez sabojātiem nerviem un bleķiem.

Un vispār – vairāk jums vēsa miera un piesardzības! Ne jau tāpēc šajos krustojumiņos notiek pat visai smagas avārijas, ka gudrie CSN punkti nav iezubrīti. Tās izraisa plānprātiņi, kas Bolderājas, Mārupes, Vecmilgrāvja mazās šķērsieliņas vispār nepamana un pat piebremzēt pirms tām nevīžo. Šādi nemarķēti krustojumi sakārtotā Eiropas galvaspilsētā, protams, nedrīkstētu būt. Kamēr ir – esiet modri!

Foto: Auto akadēmija

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 2.marts 2014 11:47
27 1 Atbildēt

Manā prātā situācija modelējas drusku savādāk.

1) Pelēkais no apakšas un oranžais uzsāk braukt vienlaicīgi

2) Pelēkais aizbrauc, oranžais paliek krustojuma vidū

3) Melnais apbrauc oranžo gar aizmuguri

4) Aizbrauc pelēkais no augšas, tikai tad pabeidz nogriešanos oranžais.

Manuprāt, tas būtu loģiski, bez tam pilnīgā saskaņā ar CSN.

KillerMiller 4.marts 2014 11:25
9 0 Atbildēt

Šādos vienādas nozīmes krustojumos pēc iespējas cenšos prognozēt situācijas izveidošanos. Laicīgi pirms krustojuma piebremzēju, lai pie krustojuma visi auto reizē nepiebrauktu.

Jefiņš 8.marts 2014 14:10
7 0 Atbildēt

Visos lielveikalu stāvlaukumos ir tik viegli tikt pie jauniem spārniem sarūsējošo vietā uz taisni braucošo rēķina :D

Un ne auto marka, ne izlaiduma gads nosaka rīcību n. krustojumā, bet vadītāja smadzenes :D

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Automašīnām kļūstot sarežģītākām jāpielāgojas arī motoreļļām 14

Mūsdienās automašīnas ir jau kļuvušas tik sarežģītas, ka arī motoreļļu tām nedrīkst izvēlēties vienkārši pēc viskozitātes indeksa. Lasīt vairāk

 

Hamiltons Bahreinā svin 95.uzvaru F-1 posmā; Grožāns piedzīvo šausminošu avāriju (+ VIDEO) 6

"Mercedes" komandas britu pilots Lūiss Hamiltons svētdien jau pasaules čempiona lomā izcīnīja uzvaru Bahreinas "Grand Prix". Lasīt vairāk

 

Pateicoties jaunajam Neste RE, plastmasas produktus var ražot no atjaunojamām un pārstrādājamām izejvielām 1

Neste izlaiž savu jauno produktu, Neste RE, kas ir 100% atjaunojama un pārstrādāta izejviela, ko var izmantot plastmasas un ķīmisko vielu ražošanā. Neste RE polimēru un ķīmisko produktu nozares kompānijām samazina nepieciešamību izmantot pirmreizējās fosilās izejvielas, tādējādi veicinot klimata pārmaiņu problēmas risināšanu. Lasīt vairāk

 

4x4 uzvar upi (+ VIDEO) 6

Apvidus auto vadītājs vismaz divreiz nonāk šķietami bezcerīgā situācija, taču viņam tomēr izdodas uzvarēt spēcīgo straumi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti