Pagājušoruden sagribējās nomainīt auto. Vienmēr man patikuši un bijuši tādi auto, kuri citiem nepatīk, vai tieši otrādi, patīk, tomēr nav drosmes to iegādāties. Patīk skaisti auto.
Sākumā biju nodomājis pirkt Alfa Romeo 166, taču pētot toreizējo piedāvājumu tirgū, sapratu , ka ar automašīnai atvēlēto budžetu, 166ajai būs par īsu. Tad sāku aplūkot "rezerves" variantu - Lancia Kappa. Modelis ar savu dizainu man patika jau sen, taču Latvijā tādu uz ielām sastapt nebija nācies. Lancia marka Latvijā nav īpaši iecienīta un neko vairāk par dažām Dedrām un pāris appuvušām Themām redzēt nevar.
Kappu Latvijas autotirgū neatradu. Tomēr morāli biju gatavs pirkt tieši Kappu, tāpēc sāku pētīt ārzemju tirgus. Atradu. Parīzē. Krāsa - Golden White. 1996. gads. Oriģināli hromētie Lancia lietie diski. Viens vienīgs saimnieks. Nav ne mācītājs, ne sieviete kā pārsvarā visu autopircēju tekstos tiek lielīts. Parats normāls vīrietis zem 40. Auto bija ļoti labi kopts, vizuāli tikpat kā jauns. Pats viņš nesmēķētājs, kas man nebija mazsvarīgi tā kā pats nesmēķēju. Salons ļoti tīrs. Auto visas apkopes pēc grafika tikušas veiktas Lancia servisā Parīzē. Samaksāju naudu un braucu uz Latviju. Rīgā CSDD piereģistrēju un aidā.
Motors. 2litri 20vārstu 5- cilindru. 155 ZS. Bez turbīnas (da i nevajaga) .5pakāpju manuālā kārba. Uz bāņa tika uzdzīts līdz 225 km/h. Pēc tam nostrādā ierobežotājs. Tādu ātrumu Kappa sasniedz ātri un bez piepūles. Salonā klusi arī pie tāda ātruma. Benzīna patēriņš? Atbilstoš full- size klases auto un Kappa pie tādas skaitās. Braucam abiar sievu, neviens no mums uz 90km/h ar viņu braucis nav. Braukājot uz 120km/h , pa šoseju uz 100 km aiziet apm. 10 litru benzīna. Pilsētā varētu būt ap 13 -15 l/100km. Reāli cipari. Nekādas izdomātas mistikas. Ekonomiska Kappa nav, bet nevar braukāt ar lielās klases auto un īdēt pēc ekonomikas. Braukšanas komforts un bauda ko šis auto sagādā, atsver visu.
Virsbūve. Te nu muldēšanu par itāļu auto pūšanu var izbeigt. Kappas virsbūve ir cinkota no abām pusēm. Latvijas ziemu ar pretīgajiem ceļiem un pretīgo sāli uz tiem pārcieta ideāli. Automašīna ir piecvietīga. Un tiešām, reāli pieci cilvēki var justies salonā ļoti komfortabli. Aizmugurē sēdošajiem vietas kājām ir ļoti daudz. Tāliem ceļiem auto ir ļoti piemērots. Bagāžnieks arī ir ļoti liels, kaut auto ir sedans.
Aprīkojums. Vieglāk nosaukt kā šim auto nav, nekā uzskaitīt visas elektrofīčas kas viņam ir. Kappai ir zamšādas salons, kas man ļoti patīk. Tas pie tam ir spilgti zilā krāsā, kas kopā ar auto krāsu izskatās izcili. Vēl tāda patīkama fīča ir elektriski "pielokāmi" spoguļi. Tagad jau daudziem auto tāda fīča, bet toreiz 1996. gadā.....
Remonti. Remontēts ir, kā nu ne. Bet itāļu auto nolicēji un apdirsēji var iet pasūkāt. Kappa ir ļoti izturīga. Un nebūt nav tā kā tiek klačots, ka itāļiem viss plīst un jūk. Ka elektronika sūdīga. Esmu remontējis šo un to, bet neko no elektronikas. Tā strādā nevainojami. Mainījām visu sajūgu , bet manuprāt tas ir tikai normāli, ja 10 gadu laikā ir jānomaina sajūgs. Remonts kopā ar detaļām izmaksāja kaut kas uz 320 latiem. Remontēts tika Rīgā pie kāda ļoti laba meistara, bet tā nebija AUTO ITALIA (sviests ne dīleris). Neuzskatu ka tas bija dārgi. Vēl tika mainīts galvenais bremžu cilindrs, kuru pa pieskari aizlaida kāds no Rīgas servisiem, kuram tika uzticēts izdarīt it kā vienkāršu darbu - nomainīt bremžu eļļu..... ielēja nepareizu eļļu. : ( Nomaiņa kopā ar darbu pie sava meistara izmaksāja zem 200 latiem. Toties Kappa ir ideālā tehniskā stāvoklī. Nemaz ar nebaidos, ja vēl kaut ko vajadzēs nomainīt, bet tas ir tikai normāli, ka desmit gadus vecam auto kaut ko nākas nomainīt.
Rezumē. Ideāls auto cilvēkiem kuriem patīk full- size klase un patīk atšķirties pārējo automobilistu pūlī. Kappa ir ļoti kvalitatīvs auto, tomēr Lancia nav BMW, Audi vai Mercedes. Auto prasa uzmanību. Prasa īpašu attieksmi. Rezerves daļas nav dārgas, ja nepērk Auto Italia. Detaļas pērku citās valstīs, tas savukārt mazliet prasa laiku, kamēr tās nonāk līdz LV. Tai ir savas eļļas, kuras Latvijā nav nemaz tik pieejamas. Tomēr dzīvojam tokš vienā lielā kolhozā, ko par Eiropas savienību sauc. Viss ir iespējams. Lancia ir dzīvesveids, tas nav tikai vienkāršs transportlīdzeklis. Kas ar Lanciu saslimis, nekad neko citu negribēs.
P. S. skatos uz Kappa pēcnācēju - Thesis, bet tās cenas..... : (