Izh Jupiter 3
1970
Novērtējums: 8
Fātera vecais kaujasrīks, tālajā 1998. gadā tika sākts kustināt pēc apmēram 10 gadu dīkstāves. Tika iztīrīts karbulis, pārkrāmēta aizdedzes sistēma kā arī iepirkts aķis. Gāja salīdzinoši normāli, bet problēmas sākās, jo blīvslēgi laida eļļu cilindros, it īpaši labajā. Ziemā tika izpreperēts motors, bet problēma sākās, ka nebija atbilstošu blīvslēgu, tika ņemts kaut kāds tikpat vecs, bet nedaudz labāks. Varsarā taisījām šovu- piesēju aizmugurē bērnu no kalna šļūcamo panniņu, iesēdināju kaimiņu sīko un testējām pa perimetru. Ceļā ietilpa arī grants seguma posmi, kā arī pa izpūtēju izdalījās eļļās dūmi, tā kā sīcis pēc pāris km vairāk līdzinājās kādam āfrikas zemju pārstāvim. Gadījās izspiest līdz pat 70-80. Tagad mocīc stāv garāžā, nosprāga lādēšanas relejs. Saliku pa taisno, ar akumulatora atslēgšanas funkciju, palika bail no sprādziena, jo spriegums ir stipri virs 10 V, 12V lampas pie ieslēgšanas momentāli izdeg
Andzha
@ 19.septembris 2005 0:00
Izh iz-jupiter 2k
1970
Novērtējums: 8
razhoshanas gads vispaar bija 1967 vai 63, neatceros iisti.
nu wot, beerniibaa ( kaadi 14 gadi vai 13 man bija) peec ilgas kaukshanas teevs nopirka man subj no tantes - radinieces laukos pa 100 rubljiem. mocis bija izmantots darba vaidziibaam un nu staaveeja skjuunii bez karburatora, ar plaisu pakaljeejaa ritenja rumbaa, utt siikumiem. cita starpaa arii cilindru galvas bija dazhaadas - viena originaalaa, otra no jupiter 3
taakaa shamais aparaats nebija pielaizhams, tika attransporteets uz daarzinjiem piekabee. tad nu es shamo saaku restaureet ;) dazhaadas detaljas bija deficiits ( astondesmito gadu beigas)
- piem karbuuzi nekur nevareeja atrast, 6 voltu akjis vinjam ar bija gruuti dabuunams. peec gada apm tika savests pielaishanas kaaartiibaa - paarvaakti priexeejie amortizatori, atvienota blakjene, uz pakaljeejo riteni paarlikts blakjenes rats, sataisiitas bremzes, aizmugureejais dublusargs, pielikta faara ar galveno sleedzi ( peerkot nebija, bija tikai daudzkraasainu vadu kuulis), spidometrs, kautkaa piekjiimikjots karburators no 175 kubu kovroveca un akumulatora vietaa salodeets attieciigs skaits "apaljo" bateriju. pirms tam mocis tika dazhaadi izmeegjinaats ar rokaam stumjot tuveejaa kalninjaa un ripinoties lejaa ;)))
kad pielaidu, bija baigie prieki. pavasars bija. tuudalj viss tika iemeegjinaats, un tika konstateets, ka sajuugs sliid nezheeliigi. izraadijaas sajuuga plateem bija nevienaads nodilums. tika nopirktas jaunas, un nomainiitas. ar laiku tika installeeti pagriezienraadiitaaji, nopirkts original karbuuzis, akumulators jauns, mazaaka priexeejaa zvaigzniite, tika jaukts un paarlasiits dzineejs, un daudz dazhaadas citas lietas tika izveiktas, liidz 17 gados mani9m tika iepirkta mashiina, un mociitis nonaaca siikaa iipashumaa. peec tam driizumaa vinsh tapa nozagts : ( bet taa zveeriigs aparaats, vairak pa kaadi 110 gan vinsh negaaja, bet spoleeja diezgan nikni, mashiinu ar vinju ar pavilkt vareeja, utt. dinamika, protams, nebija nekaada megasuper - jawaam leeja nost... bet nu ;)) no "tuning" - tika nomainiits iepl kolektorinsh uz 5 jupitera - ar lielaaku skjeersgriezumu - juutami jauda imho pieauga. tika uzliktas arii cilindru galvas no 4taa jupitera - paaugstinaajaas kompresija ( ar vecajaam bija 5 atm, ar jaunajaam 7 atm)
taadas lietas. originaali jupiteram 2 bija 2 cil 2 taktu motors ar 18 zs... visumaa patiikamas atminjas ;)
draco
@ 4.jūnijs 2004 0:00
Izh Kombi
1986
Novērtējums: 4
Skatos, nav neviens neko par Izhu uzraxtiijis. Sen jau tas bija un daudz ko droshi vien neatceros, bet nu visu no saakuma. Chomaks man no sievas krusteeva nopirka Izhu, baltu, ar numuru AE644 (laikam) pa veseliem 400 latiem. gads tas vareeja buut kaads 90tais, 91mais, vz. Mashiina uz priekshu gaaja, 76staa zuppa maxaaja kaukaadus 16, 17 sanjus (jauka bij dziive, ne : ). Viskaukur tika ar vinju braukaats, meitenes uz kapota, veemienu uz durviim, kaa arii velosipeedistu uz bampera vinsh tika dabuujis. Tad kaukaa sanaaca, ka pa tallinas ielu brauca migalka kaukaada, un no chaka ielas braucoshais izh ieskreeja dibenaa 9viitajam zhigulim. pa logu (jo durvis valjaa netaisiijaas) aaraa izkaapa oj, oj, oj un tad tik saakaas .. vobshem gribeeja, lai kex to auto peerk. sametaam naudinju, gaajaam uz strelkaam, tipavirsbuuvi atradaam pa 700ls jaunu un tiripiri, shis nee, neder. naudu un chau. beigaas finaalaa tos teevinjus, kas gan tur draudeeja un ziimiites meta zemenju sargi pielika pie zemes un piekodinaaja vairaak neraadiities. Un shie neraadijaas ar. Diivaini, mozh tas vaznisbija zagts. Bet nu, apakalj pie lietas. Tad kombis tika pa kaadiem 90ls sataisiits, haube un spaarns nopindzeleeti ar otinju, kaukas tur izvilkts aaraa un aiziet taalaak (suudiigi tie vaz 2109 tomeer laikam pret taadu tanku). Taa veel briidi braucis, vinsh saguma beediigaa paskataa pie kexa maajas uz paaris gadiem, liidz beidzot tas ritenjbrauceejs (viss notika jauniibas shmigaa toreiz.. : ), kas savlaik tika notriekts uz barbisa ielas un atstaajis prieksheejaa nikjeleetajaa bamberii nelielu, bet nelabojamu robu, ieguva savaa iipashumaa to briinumu pa 60ls. tad saakaas chakars pusgada garumaa, kameer dabuuju vinju uz kaajam. druumaakais bija tas, ka nonjeemu kaarbu, sajuuga to korpusu (debiila mashiina tasmosiic, viss vinjam cherez zhopu daraas) ar domkrata paliidziibu, nu un vaardsakot beigaas izraadiijaas, ka sajuuga diski salipushi kopaa. nu o vareeja dabuut valjaa ievelkot un metot robaa (izraadaas). bet tomeer, izspiedeejgultnim 1na kjepinja bija jaanomaina, taatad darbs nebiaj veltiigs : D Veel tur sharas ar tiem plastmasas ielitnjiem sataisiiju, sho to veel, suportu mainiiju. tad dabuuju riigas rajonaa apskati pa kaukaadiem 15ls, pat nebraucot uz turieni, uzliimi liimeeju pac : D tad tika vakumnjika truba no kolektora aizbaaztaar skruuvi, bet nu vienalga - rija tas cuuka 13litrus apmeeram. Tika izlemts par nopietnu riiciibu. No Ludzastika atsaukts kursabiedra chomaks - moskvichu speciaalists. Izjaucaam motoru, aizlaidaam peec gredzeniem. Iesistais cipar 2 vinjam salikaas, kaa remonta izmeers. Panjeemaam lienes ielaa gredzenus, hrenu, uzlikt nevar, pa lielu! bljin. tinam apakalj. ruupiigi mazgaajaam un taa. panjeemaam standarta. Der! Salikaam apakalj naakamajaa dienaa. Nelec. Kex kavee vilcienu, nu suuds ar vinju, shis aizbrauc, es paludzu garazhas kaiminju ievilkt. Aiziet! Ruuc! Jauki. Veel jaukaak bija, kad pateerinsh iekljaavaas pat 8tonjos litros! Reaali, man patiik remonts pa 15ls un gredzeni pa 7ls + eljlja ka kaukaadiem 3 un bliive pa 2,50 (veel viena palikaas, nevajg kaadam?) Mashiina ideaala. Sleegt nevajag, izdevumi nieciigi. No punkta A uz punktu B veda. Vieniigie suudi ar pechku. Nu galiiga pakalja. Sviistoshi stikli, ziemaa auksts. Gudrs viirs, koljenvals vaardaa, zinaaja staastiit, ka jamiem pechkai trubas otraadaak jaapmet, viss notiekot. Kaukaa konstruktori reekjinaajushi bija ne taa, jo straadaaja tas pasaakums preteeji domaatajam. Beidzaas apskate, njemties apnika. Jaachubina pa bishkim tomeer taadas mantas ir, lai nepieviltu. Uz celja nepaliku. Par veel vairaak. Jaanjos uz 150 vilku pakalj kaukaadiem 2viem \m/. Ozola zarus biju iespraudis starp haubi un spaarniem. Skats reaals, ka taadalidmashiina lido pakalj normaala paskata autinjiem: )) Paaris kexi bija piestaajushi celjamalaa pachuraat, noraudziijaas ar neviltotu izbriinu : )) Nu jaa, gadi tie bija jau .. emm .. 97/98 : )))) Bet nu, biju nabadziigs students un shis variants bija vairaak kaa nekas. Paardevu vinju kaukaadiem kexiem ar zelta zivtinjas telefonu, atbrauca 4 puishelji, pa tumsu, neko nevejadzeeja, akji pat iznjeemu, atdevu atsleegas ar tehpasi un chau. Tehpasee bija ne taa mana choma vaards veel, bet veel taa ebreja, kas vinja bijushaas (tagad jau) sievas krusteevs. Redzeejis to auto neesmu vairs. Nedaudz skumiigi.. Taa ir reizeem iedzertais alkahols uzdzen nostalgjiju : )))
PiepZz
@ 22.marts 2004 0:00