Subaru Impreza Sti
2012
Novērtējums: 5
Ieteicamais motora remonta daļas, kad tas Jums nojuks pie apm 100000 km:
1 2 3 4 5 6 7
1 Virzuļi 99,50 Mahle 540.00 653.40
2 Klaņi Manley 361.44 437.34
3 Šāles pamata King 68.00 82.28
4 Šāles klaņu King 40.22 48.67
5 Galvas tapskrūves ARP 202.8 245.39
6 Blīvju komplekts OEM 265 320.65
7 Degvielas sūknis Walbro 96.6 116.89
8 Eļļas sūknis 11mm OEM 116 140.36
10 Eļļas filtri 2gb OEM 17.72 21.44
11 Zobsiksnas komplekts Skf 284.7 344.49
12 Turbīnas blīvi pret izplūdi OEM 10 12.1
13 Turbīnas blīvi pret kolektoru OEM 10 12.1
14 Kloķvārpsta OEM 335 405.35
15 Sadales velvju skrūves 4gb OEM
2347.48 2840.46
GMR
@ 18.decembris 2015 0:00
Subaru Legacy 2.0
2005
Novērtējums: 8
Nesen tiku pie cita nedaudz svaigāka auto, 2005 gada Subaru Legacy 2.0 AWD 4- AT sedana. Pirmie iespaidi visumā pozitīvi. Auto ripo visai ņipri , kā nekā 165Zs zem haubes. Stabili turās līkumos, to jūt pat ar mugurkaulu ka smaguma centrs auto ir zemāks nekā normālam vidusmēra autiņam. Patēriņš vidēji 7,8-8,6 l/100km atkarībā kur un kā brauc. Protams ja vairāk mīcās pa pilsētas centru un labā kāja nenormāli smaga varētu dabūt visus 12. Salons salīdzinoši ērts, ja augums nav virs 2m. Pie stūres laba erganomika, viss ir labi pārredzams un aizsniedzams. Arī ilgāku laiku braucot nenogurst, protams ja ir kruīzs, šamējam tāds ir. Salons negrab un nečīkst, kautgan varētu būt labāka skaņas izolācija diezgan labi dzirdams ceļa troksnis. Vēlviens mīnus ko gribētu atzīmēt ir 4- pakāpju tomāta darbība kas neļauj mierīgi braukt pilsētas plūsmā. Ja gribi turēties līdzi , dzinējs kā likums iegriežas līdz 4,5 tūkstošiem līdz pārslēdzas uz nākamo robu, nedod dievs esi gāzi nospiedis pāri 60% tad tas pārmetīsies tikai pie 6. Pie vainas laikam sportiskie gēni. Vēl nedaudz kaitina process kad uzliekot kruīza atmiņā iestatīto ātrumu pirms tas ir sasniegts automāts par obligātu uzskatīs pārmest robu zemāk un dzinējs iedot mizā, kaut pietrūka tikai 5 km/h. Tomēr neskatoties uz šīm mazajām nebūšanām uzskatu ka auto ir izdevies OK, +u ir vairāk kā - usu.
achi
@ 12.jūlijs 2011 0:00
Subaru Forester
2008
Novērtējums: 9
Subaru Forester 2.5 turbo 2008 (230 ZS), automāts (4 ātrumi), priekšpēdējā labākā komplektācija
(viss izņemot ādu, kompi un lūku)
Priekšpēdējais modelis, pirkts tieši pirms modeļu nomaiņas Partnerī.
Tieši tāds kā bildē, bilde gan naf mana sorre.
Maksāja precīzi 30k EUR (pēc nelielas kaulēšanās)
Šķūnings:
1) 4mm alumīnija panna zem visa motora un ātrumkārbas priekš braukšanas mežā un bezceļa
2) turbotaimeris
3) noņemams piekabes āķis
Sliktās lietas:
1) pie 26tkst. km ļoti slapjdraņķī atteica uz brīdi kaut kāds dačiks pie motora vai ātrumkārbas un atslēdzās kruīzkontrole. Braukšanu tas nekādi neietekmēja, tik nestrādāja kruīzs. Partnerī par garantiju vienkārši nodzēsa no kompja kļūdu, vairāk nav atkārtojusies
2) nedaudz grab bagāžnieka štorka kreisajā pusē, izskatās pēc rūpnīcas brāķa; braucot pa granteni it sevišķi
3) lielākā aukstumā zem -13,14 grādiem ik pabrīdim neatlocās / nepielocās elektriskie spoguļi; problēma ir abās pusēs, pamīšus un reizē, kā gadās; spoguļos gan var atlocīt ar roku
4) riteņu arkās intensīvi krājas & blīvējas sniegs. ja mēnesi nav bijis atkustnis, uzmanīgi jātīra ārā, citādi var izspiest kādu plastmasu ar riteni
5) pēc stāvēšanas intensīvā lietū gadās ka startējot uz sekundi noraustās motors; ir aizdomas ka pa gaisa iesūcēju kapotā kaut kāds mitrums tiek iekšā tālāk nekā vajadzētu; braucot gan nav tādas problēmas, nekad nav slāpis vai raustījies
6) piekabes rozetes kontaktā tiek iekšā ūdens un kontakti ir appuvuši - bet vēl darbojas; kontakta kārbas skrūves gan nopuva pavisam, nācās mainīt
7) rūpnīcas rādžiņam uztveršana varētu būt labāka; šim antena logā, laikam tur tā vaina
8) nav pačota
Labās lietas:
1) nekādu defektu būtiskākajos mezglos, kas būtu bijuši jālabo, mašīna vienmēr braucamā kārtībā, vienmēr pielec
2) caurgājība - smiltīm, māliem, dubļiem, sniegam - nekad nav bijusi vajadzība pēc lāpstas; Rīgā ziemas laikā ideāli - parkojies kur gribi, vienmēr izbrauksi;
3) klīrenss 20 cm - apakša un vidus ne aiz kā neķeras, var droši braukt pa mežu ceļiem un tanku bedrēm
4) dinamika. Motora jauda pret mašīnas masu ideāla. 0-80 kmh Var izkost visus standarta benzīndīzeļbembjus no trešā uz augšu līdz 3 litriem. Ar 3 litrīgajiem iet aptuveni vienādi. Ziemas laikā var izkost visus kas nav xd
5) lieli un labi spoguļi, it sevišķi palīdz kad ar piekabi
6) piekabi 300-400kg braucot dinamikā praktiski vispār nejūt
7) minimālas sānsveres līkumos (salīdzinot ar priekšpēdējiem xtrailu un outlanderi ar kuriem ir vairāk braukts)
Čitas štelles:
1) stop- n- go pilsētas satiskmē labāk braukt uz 3 nevis D. Tad viņš normālāk bremzē ar motoru un braucot reāli slēdzas tikai starp 2 ātrumiem - 2. un 3., var dinamiskāk pabraukt, bet degvielu ar rij vairāk. manuālais šifts arī ir ok
2) ziemā uz šosejas 9-10 litri benžas aiziet, pa pilsētu 14-15
3) pie 20tkm gadā miksētā režīmā jārēķinās ar benzīna rēķinu 150-200 LVL mēnesī
4) apkopju cenas vidējas, nav kosmoss. Serviss Partnerī - lieku 8 no 10 (bet esmu korporatīvais klients). 9 nav tāpēc, ka vienu vadu uz piekabes āķi viņi man 2x vilka, tas gan bij 2arpus gadi atpakaļ. 10 es lieku tādiem servisiem, kuri bez maksas atved mašīnu tev pie ofisa atpakaļ
5) benzīns tiek liets tikai 95 tikai Statoilā.
6) man dikt patīk tās integrētās jumta bagāžas slieces
Rēzūmē:
Ļoti praktisks un sportisks drapaks lauku un pilsētas darbaļaužiem, kam nesāp akna par benzīna patēriņu.
Gruzis
@ 11.marts 2011 0:00
Subaru Outback 2.5
1999
Novērtējums: 8
Patiesībā esmu zvērināts un pārliecināts vācu autobūves un citu inženiertehnisko risinājumu cienītājs. Tomēr nolēmu piekrāpt savu iemīļoto automarku "Audi" ar kaut ko izteikti eksotisku – “Subaru”.
Šogad, maija beigās nolēmu, ka man vajadzīgs universālis, turklāt obligāts nosacījums - tam jābūt ar pilnpiedziņu. Tā ka mans kaujas zirgs bija Audi A4, tad, saprotams, ka sāku lūkoties pēc Audi A4 Avant Quattro, vēlams ar 1.8T sirsniņu. Izmeklējos krustu šķērsu, tā arī neko prātīgu neatradu - vismaz uz to brīdi neko neatradu. : ) Tad nospriedu, ka sen slepus esmu metis aci uz Subaru. Domāts, darīts - tika noprovēts pulciņš ar Imprezām un Outbackiem. Impreza man neiepatikās uzreiz. Un ne jau tāpēc, ka slikts braucamais, bet tāpēc, ka tas ir tipisks rallija "gāžamais" dampis. Tātad atlika Outback. Tas likās mazliet ietilpīgāks, nopietnāks, respektablāks un ērtāks.
Izvēle krita uz 1999. gada Outback (tas kurš ar tiem lielajiem izvalbītajiem lukturiem) ar 2.5 l motorīti.
Pirmās dienas es biju totālā izmisumā - salīdzinot ar Audi A4, Subaru Outback likās kā kaut kas stipri šaušalīgs, grabulīgs, rijīgs un svešs. Vienīgais kas man patika uzreiz - bija auto teicamā dinamika, stabilitāte un spēja perfekti turēt manis izvēlēto trajektoriju. Tāpēc es nolēmu, ka tik ātri nepadošos. Salona graboņu izdevās novērst, vismaz lielāko tiesu graboņas, aiz plastmasas paneļiem rūpīgi saštopējot porolona strēmelītes. Nākošais, kas mani satrauca bija nemitīgi mirkšķinošā "Check engine" lampiņa panelī, mežonīgais degvielas patēriņš (vidēji ap 16 - 17 l/100km) un nežēlīgā eļļas smirdoņa salonā. Aizbraucis uz diagnostiku, atklājās, ka nosprādzis detonācijas devējs, turklāt arī lāgā ciet neturas termostats, plus ir deformējusies motora galvas blīve, kuras dēļ arī motoreļļa tecēja uz izpūtēja bikses un smirdēja.
Labi, ka Audi vēl nebiju pārdevis, tāpēc sameklēju Subaru motorus pārzinošu meistaru, kurš par sakarīgām cenām apņēmās mana subarika sirsniņu sakārtot. Joprojām esmu viņam pateicīgs par godam padarīto darbu.
JAC un Šimkusu kantoris tika atmests uzreiz, jo tur savu auto nevestu remontēt pat Bils Geitss - viņam gluži vienkārši nepietiktu naudas! ;)
Pēc apmēram divu nedēļu pacietīgas cīņas, mans Outback atkal bija "uz strīpas".
Tikai tad es pamazām sāku saprast kas īsti ir leģendārais Subaru AWD un 2.5 l motors. Degvielas patēriņš ir vairāk mazāk normāls - pa pilsētu ~13 - 14 l/100km, pa trasi ~10 - 12 l/100km. Iespējams, ka man ir drusku pasmaga kāja. Teikšu kā ir – kopš 1989. gada, neviena no manā īpašumā vai lietošanā
bijušās mašīnas nekad nav izcēlušās ar mazu degvielas patēriņu. Ā, bija gan – tas bija 1991. gada Audi 80 ar monošprici. Tam patēriņš bija ~9 l/100 km pa pilsētu un ~5.4 – 6 l/100km pa šoseju.
Tagad sākšu uzskaitīt kas patīk un kas nepatīk:
Tā esmu "vāciešu" cienītājs, tad esmu visai piekasīgs, neņemiet lūdzu pie sirds. ;) Ticu, ka daudzi manos mīnusiņos nesaskatīs pilnīgi nekādas problēmas
NEpatīk:
* Plastmasas paneļu riebīgā graboņa - pako cik gribi, vienalga brīdi pa brīdim kaut kur kāds klejojošs “grabulis” pamostas. Es jau esmu mazliet adaptējies, vismaz izliekos, ka esmu…;
* diezgan vāja salona ventilācija - vismaz manam eksemplāram, bez klimatkontroles. Manam ir tikai kondicionieris;
* pavāja salona skaņas izolācija - dīvaini, bet salonā ir diezgan paskaļi, mīcoties pa pilsētu. Pa trasi brauciens sagādā diezgan patīkamas izjūtas;
* ne pārāk ērta vadītāja darba vieta. Vismaz MAN tā liekas;
* standartā nav tonējuma priekšējā stikla augšdaļā - saulainās dienās mēdz diezgan krietni žilbt acis;
* ĻOTI dārgas detaļas un remonti vispār. Turklāt bieži vajadzīgā detaļa jāgaida krietnu laiku. Atkal - salīdzinājumā ar Audi/VW. Tas gan ir visai dīvaini, jo dažāda gadagājuma un modeļu Subaru satiksmes plūsmā pazib samērā bieži;
* Subaru nav muļķu drošs. Tas nozīmē, ka diezgan regulāri ir jāiegriežas servisā pārbaudīt auto veselības stāvokli. Man, kā vācu tehnikas izlutinātam “fruktam”, tas liekas nedaudz nogurdinoši, tomēr arī pie tā var pierast – vismaz man tā sāk likties;
* salīdzinājumā ar Audi - vēl joprojām neesmu pieradis pie virzienu un logu tīrītāju slēdžiem, tiem kas pie stūres. Man tie liekas nedaudz "ačgārni" un neloģiski;
* ļoti nepārdomātā vietā novietoti sēdekļu apsildes slēdži, reizēm, enerģiskāk paknosoties, gadās to ieslēgt;
* diezgan gausa automātiskās transmisijas darbība, tomēr pie tā var pierast visai ātri un tad tas vairs nemaz netraucē;
* diezgan bezgaumīgs un "neorganisks" salona interjera noformējums - bet tas ir gaumes jautājums, tas nepatīk man un manai sievai. : )
Ar mīnusiem tas apmēram būtu viss.
Patīk:
* nu protams, ka Subaru rallija izcelsmes cienīgā gaita, dimanika un vadāmība - auto brauc pats, to nevajag pārāk bieži traucēt! Tas atsver lielāko tiesu manis pamanītos mīnusiņus.
* tā kā man ir jaunbūve, tad jau esmu pārbaudījis Outback izturību un lielisko salona ietilpību, vedot dažādus materiālus i uz jumta, i bagāžas nodalījumā. Ar Outback ir ļoti patīkami vilkt piekabi - pat piekrauta tā neatstāj lielu iespaidu uz gaitas īpašībām un dinamiku. Boksermotoram patiešām piemīt lieliska elestība. Kaut gan pa īstam tas atdzīvojas tikai ap 3500 apgr/min.
* esmu paspējis "noņemt skaidu" braucot pa tādiem ceļiem, kuriem ar Audi tuvāk par 100m nemaz nebūtu braucis. Subaru Outback piemīt patiesi lieliska pārgājība - cik nu tā var būt vieglajai automašīnai, protams. Bezceļos iekšā līst tomēr vajadzētu atturēties, jo Outback NAV tanks. : )
* Outback ir absolūti nejūtīgs pret ceļa seguma kvalitāti - tas nu gan ir taisnība. Tagad pa zemes segumu es vicoju stipri vien ātrāk, nekā tas tika darīt iepriekš, braucot ar priekšpiedziņas mašīnām. Protams, praktiski jebkurš 4x4 uzvedas līdzīgi, tomēr Subaru piekare ir tik nejūtīga pret sīkiem grubulīšiem, ka mierīgi var atļauties par vienu otru nebēdnību, pie tam lieki nesatraucoties par "savākšanos" Esmu novērojis, ka esmu paspējis adaptēties un "necepties" par nelielām sānslīdēm pat braucot diezgan žirgti (ap 100 - 120 km/h) - ar Audi priekšpiedziņas auto, līdzīgos apstākļos es diezgan nopietni iespringu.
Ar nepacietību gaidu ziemu - gribas beidzot iemēģināt Subaru AWD ziemas apstākļos. Jo pa slapjiem zemes ceļiem braukt ir kaifs pat ar vasaras riepiņām.
• Sākot lietot Subaru Outback noteikti jāatceras – OBLIGĀTI jāiemācās tā vadība. Nesagatavots braucējs var sataisīt pamatīgas ziepes, jo nemākulīgi vadītam Subaru Outback piemīt visai izteikts “smagā deguna” efekts. Patrennējoties, diezgan viegli saprast kā panākt “pālieku pagriežamību” un tad jau viss notiek. Auto lieliski vadās sānslīdēs. Un vēl - tā kā manam Outback ir automātiskā transmisija, tad ātri pa zemes ceļiem labāk braukt ar sviras stāvokli 3. pārnesumā. Tas ir drošāk, jo negadās situācija, kad pašā "cīņas karstumā" tiek aktivizēts kikdauns un kādu brīdi motora vilkme uz riteņiem netiek padota. Tas var beigties ar skaistu vāku vai kūleņošanu! Konstruktīvi AT svira ir konstruēta tā, ka to iespējams brauciena laikā paslēgāt no D uz 3 un atpakaļ. Pārslēgšanu vienmēr vajag censties izpildīt pēc "gāzes" nomešanas, tas nozīmē SAVLAICĪGI.
• Vēl viena SVARĪGA lieta, kas jātceras attīstot lielus ātrumus uz slidena ceļa – pat ar Subaru AWD transmisiju aprīkotam automobilim bremzēšanas ceļš ir tāds pats, kā jebkuram ~2 t smagam automobilim! To vajag atcerēties VIENMĒR!!!
Nevajag ticēt mītam, ka Subaru nav jākopj, vai nedod Dievs – jāremontē. Ja kāds sāk stāstīt, “Es ar savu Impreza/Outback/Forester nobraucu 3 gadus un pat motora eļļu tam nemainīju!”, tad lūdziet Dievu, lai tāds eksemplārs nenonāktu pie jums. Man tieši tāds “nenojājamais” subariks patrāpijās. Nācās diezgan daudz samaksāt par iepriekšējās saimnieces nolaidību no savas kabatas.
Ja kāds cer sagaidīt no Outback 2.5 izcilu komfortu, tad iespējams neliels “aplauziens”. Es zinu, ka ir arī Outback TOP- versijas, tomēr joprojām šaubos, ka pat tās spēj sacensties ar vācu kvalitāti un ergonomiku. Jārēķinās ar tapsējuma graboņu – ar to vienkārši jāsadzīvo.
Attiecībā uz degvielas patēriņu varu teikt tikai vienu – tas patērē degvielu praktiski tikpat daudz kā līdzīgas masas un gabarītu braucamrīks. Tā ka degvielas patēriņš kārtībā savestam Subaru Outback nav kosmisks.
Apkopojot visus manus novērojumus un iespaidus, varu secināt, ka Subaru Outback ir aktīvu dzīvesveidu cienoša braukšanas lietpratēja auto. Tā teikt – civilizēts rallija auto arī ikdienas braukšanai. Subaru Outback ir patiesi visceļu braucamais. Tas vienlīdz labi jūtas uz sausa asfalta un uz slapja zemes ceļa. Tomēr pa īstam Outback gaitas īpašības var izbaudīt tieši uz zemes ceļa - tas ir KAIFS!!! Bet par kaifu, kā mēs zinām ir jāmaksā... ;)
Vecais
@ 24.septembris 2008 0:00
Subaru Legacy1989
1989
Novērtējums: 8
Sveiki cienītie automīļi!
Subaru Legacy 1.8 vagons +gāze. 1989gada. Vispār ir laba mašīna, es nobraucu ar viņu pēdējos 10tkm un, ja TA pievērs acis uz rūsu, cilvēks brauks vēl gadu bez problēmām. Bremzes šim dampim ir stiprā puse, elektronika arī. Motorītis gan nīkulis 1.8 boxers mono šprice, toties gāzi viegli pievienot, ko es arī pats savām rociņām izdarīju un uz gāzi iet forši. Aizmugures reduktors karsa kā gludeklis, laikam tāpēc bija paliels patēriņš virs 12litriem.
Kas īpaši patika: Bezrāmja stikli – kad Jurmalā piestāju blakus melnam kupejas Mersim uz razborku, jutu vienotību un kopības sajūtu: ). Vēl patika neuzvārāmais motors- d4iks rādīja nevairāk par pusi vienmēr. Patika stabilitāte, ko es izskaidroju ar zemo masas centru pateicoties tai skaitā opozitmotoram.
Kas īpaši nepatika: Stūrei ma4alka kustās ap stiepli(tā bija šo modeļu vienīgā ņedadjelka). Mazā jauda. Ātrumkarba neprecīza un problemātiska.
Nepatika sastapties ar rūsu aizmugures lanžeronos kad biju piekrāvis mašīnu pilnu, kas pilnīgi izpalika sedana modeļos.
P. S. Iesaku Subaru tiem kam nepatīk braukt uz servisiem un tiem kas neprot braukt ziemā , protams, arī tiem kas prot braukt ziemā: )
Agaga
@ 5.janvāris 2008 0:00
Subaru Forester
1999
Novērtējums: 9
Ar "forīti" nu jau kā 2 mēnešus diendienā esmu vizinājies un pēc nobrauktajiem ~10 000 km varu mēģināt neobjektīvi šo to paspriest.
Ievaddati: 2.0 bezturbas motors, šādas tādas elektrības, nav vasaras aukstuma, cena 5 kiloeiro.
Pie auto izvēles pamatuzstādījums bija pilnpiedziņa un paaugstināts klīrenss, pazemināto ātrumu esamība deva plusiņus, kā arī lai nav mironis uz šosejas un nerij zupu vājprātā. Tad nu neatradu labāku atbilstību šiem nosacījumiem, kā fori.
Tūlīt pēc iegādes tika uzlikta "labā" gāzes iekārta pa 650 latiem, kura strādā nevainojami un nav nekādu dibensāpju salīdzinot ar lēto iekārtu, kāda bija iepriekš ekspluatētajā opelī. Gāzes likšana tika uzskatīta par nepieciešamu, jo mans vidējais nobraukums ir 1000 km nedēļā, no kuriem vismaz 1/5 sastāda grantenes un meži - paaugstinātu apgriezienu režīmi. Pagaidām (iegriežos ar dažādiem gāzmobīļiem pēdējā gada laikā) ļoti labas atsauksmes par gāzes servisu Bērzaunes ielā 13a, VEF teritorijā.
Vēl no investīciju fondiem tiko nomainīju zobsiksnu, kas maksāja 190 Ls par detaļām no APEs un 85 Ls par darbu Auto Plus. Arēna motors sarēķinums par detaļām vilka uz 4 soķi, to uzzinādams iekš Partner motors nemaz nepainteresējos, jo ātrāk verēja noskaidrot cenu vienkārši Arēnas cenai pierēķinot vēl kādus 50-70%.
Esmu ļoti apmierināts ar lietām, kas man bija svarīgas - vadāmība, caurgājamība, turēšanās uz grants, tas viss smagi iekabina pārējiem auto ar kuriem esmu ilglaicīgi vai periodiski pārvietojies. Caurgājamība lieliska, vienkārši jāprot novērtēt ceļi, kuros bez auto ar vinču nav ko līst, tas pagaidām izdevies labi un vienīgā "iesēšanās" ir pirmā testa laikā zaķusalā, kur nenovērtējot kranti uzkarināju autombīli uz tās, tā ka visi rati palika bez vērā ņemamas saķeres. Paša vaina. Grāvja forsēšanas testu turp un saprotot ka tur tālāk nav kur braukt, arī atpakaļ izturēja godam. Pazeminātie robi braukšanai pa mežu ir vienkārši debesu dāvana. Apmierinātības robežās iekļaujas arī patēriņš, kas pie manas ne būt ne mierīgās braukšanas ir ap 12 litriem jebkuras no divām degvielām.
Pie mīnusiem var minēt to ko jau visi zin - vecs subārs grab kā kartupeļu kaste gan iekšā gan arā. Primāri to veicina plastmasas detaļu stiprinājumu atbirums lietošanas gaitā. Nu ir tā salona plastmasa sūdīga jā. To noliegs tikai jampamps. Daļēji graboņu var apkarot, bet tā kā mani tas tik ārkārtīgi nesatrauc, tad izvēlos slinkot. Vairāk mīnusu pagaidām nesaskatu.
Par detaļām, kuras esot dārgas un nevarot dabūt... Tas viss ir totālas pasakas. Šodien pat Apē iepirku bremžu diskus un kolotkas priekšai, jo vakar sāka silt diski un draugi novēroja dzirksteļu klātbūtni. Viens disks maksāja 13.90 +PVN. Manuprāt tas pat ir ne tikai pieņemami, bet pat lēti. Kopā par priekšas bremzēm samaksāju ap 50 latu un neko sarežģītu tur nesaskatot pats arī nomainīju. Pie vainas izrādījās aizsērējušas suporta vadīklas, kas kā noskaidrojās, esot izplatīta subāra bremžu kaite.
Stabilizatoru atsaites atradās iekš Auto Plus pa 13 lati gabalā, vecās jau vēl varēja pagrabēt, bet cik ļoti man ir vienalga par salona grabēšanu tik atkal nē par piekares grabēšanu, nomainīju visas četras, konstatēju, ka iepriekšējās mainītas nepareizi un bija vaļīgas, jo skrūves jāpievelk kad mašīna ir nolaista zemē, tas ir nēērti, un ja netaisa sev tad to laikam nedara.
Noslēgumā varu pateikt tikai ka auto man deva to ko gaidīju un vēl vairāk, un to, ka tik viegli no subaru vairs nešķiršos.
mass
@ 1.augusts 2007 0:00
Subaru Legacy
1995
Novērtējums: 9
Universālis, dzinējs 2.2, manuāla kārba, aprīkojums GX - 15 collu vieglmetāla diski, spoilers, lūka, lukturu skalotāji, sēdekļu un spoguļu apsilde, sēdekļu augstuma regulēšana, 4 elektrisie logi, ABS.
Nopirku šo auto pirms 2 gadiem par 3700 eiro un nobraucu 40 tūkst. km. Auto tika tiko atvests no Vācijas. Šo auto iegādājos apzināti. Pirms tam man bija Alfa Romeo un VW Passat un nolēmu iegādāties Audi A4 Quattro. Izlasīju dažādos Latvijas un Krievijas aprakstos un forumos, ka Audi A4 ir neizturīga piekare, tad sāku vākt informāciju par Subaru Legacy. 2.0 dzinējs itkā ir par vārgu , bet 2.5 dzinējs itkā var pārkarst, tad nekas cits neatlika kā cītīgi gaidīt un meklēt auto ar 2.2 dzinēju ar 128 Zs. Gaidīju 3 mēnešus, kad parādījās Reklamā. lv.
Kopš pirkšanas saklausīju kārbā dūcoņu, Kemi servisā teica, ka tas ir raksturīgs visiem Subaru, nomainīja kārbai un motoram eļļu par 65 Ls, bet dīvainā skaņa neizzuda. Serviss Slokas ielā 52(blakus "Karāts auto") nomainīja kārbai gultņus - 6 gultņi+eļļa+darbs=330 Ls(darbs 110 Ls) un dūcoņa pazuda.
Pārējie remontdarbi:
Visi bremžu kluchi Ferodo(priekšā "zaļie", aimugurē "sarkanie")
Pusass iekšējais piļniks+darbs=19 Ls.
Bija iestrēgusi aizdedzes atslēga slēdzenē dēļ nodilušās atslēgas. Aisdedzes atslēgas slēdzenes remonts=25 Ls.
Aizmugurējā reduktora eļļas maiņa 15 Ls.
Sadales siksnas maiņa+2 rulīši+darbs=108 Ls.
Lielā salā sāka tecēt aizmugurējie amortizatori Kyb. Nomainīju pret aizmugurējiem amortizātoriem Koni Sport=170 Ls.
Dzinēja vāku blīves=6 Ls.
Akumulators Bosh Asian Silver=60 Ls.
Sāka krakšķēt pusass iekšējā granāta(priekšējam tiltam). Diemžēl veikalos varēja dabūt tikai ārējās granātas, pasūtīju caur Arēna Motors: Oriģinālā pusass ar granātām 200Ls+darbs 20 Ls.
Lodbalsts(16 Ls) un riteņa gūltnis(32 Ls)+darbs 20 Ls.
Aizmugure šim auto bija nedaudz nosēdusies. Oriģinālās gumijas virs atsperēm=50 Ls.
2 garenstieņa bukses 10 Ls/gab.
Savirzes regulēšana 20 Ls.
Sāka kust plastmasa ap kontakiem un pārdeg Philips tuvās gaismas lampiņa.
Bija pārlūzis 1 Ferodo bremžu klucis, pārējie arī jau nodiluši. Otrā visu bremžu kluchu maiņa pret TRW Lucas=40 Ls.
2 stabilizatora vidjās bukses=5 Ls.
No motora un ātrumkārbas nedaudz sūcās eļļa. Tek benzīns no benzīna uzpildes caurules. Bagāžnieka durvju roktura defekts dēļ lielās rūsas šajā vietā.
Tika uzstādīta klasiskā gāzes iekārta ar kompi par 300 Ls.
Jaunas zimas riepas Goodyear UG 7 par 220 Ls.
Ņemot vērā to, ka ar šo auto jau nobraucu krietni vairāk par 2 iepriekšējiem auto, tad servisa izmaksas nav lielas. Ar iepriekšējiem auto bija ļoti bieži jāgriežas servisā uz 10000 km. Bet šis auto nebaidās Latvijas ceļus un bedrainos pagalmus. Bezceļos ar šo auto nav ieteicams doties, jo smagos apstākļos stipri dilst sajūgs. Auto ir ļoti stabīls un prognozējams līkumos gan pa asvaltu gan pa grunti. Pa sniegu līkumā pārāk ilgi slīd priekša līdz sāk slīdēt aizmugure(ar bezradžu riepām). Dzinējs nav īpaši dinamisks līdz pat 3000 rpm. Virs 3000 rpm krietni pieaug degvielas patēriņš. Piektais pārnesums ir pārāk īss - pie 115 km/h ir 3000 rpm. Gāzes patēriņš ārpus pilsētas 10 l/100 km, bet pilsētā ap 13 l/100 km, ziemā par 2 litriem vairāk. Konkrētajam auto diemžēl nav kondicioniera, bet citiem Lagacy GX ir. Priekšjie sēdekļi nav īpaši ērti un nogurdina lielos attālumos, bet toties ar labu sānu atbalstu.
Esmu ļoti apmierināts ar šo auto, domāju, ka braukšu ar to vēl dažus gadus bez lieliem ieguldījumiem izņemot sajūgu : )
Pozitīvie:
pilnpiedziņa
labas gaitas īpašības
izturīga piekare
izturīgs dzinējs
dizains
labs aprīkojums
reti servisa apmeklējumi
lētas un kvalitatīvas Vācu neoriģinālās rezerves daļas
Negatīvie:
nedaudz grab salons
slikta skaņas izolācija
neergonomiski sēdekļi
paliels degvielas patēriņs
dārgas oriģinālās rezerves daļas
subaaris
@ 27.jūlijs 2007 0:00
Subaru Impreza RS 2.5
1999
Novērtējums: 7
Nu tad tā...
ASV variants! 2.5 litru neturbo motors (SOHC) (167zs @5600rpm, 225Nm @4000rpm, 0-100km/h vajadzētu būt 8.3s, bet reāli tādu laiku nav izdevies sasniegt), 5- ātrumu manuālā kārba, divdurvju kupeja, pilnpiedziņa. Maksimālais ātrums, ko man pēc spidometra ir izdevies sasniegt, ir nedaudz vairāk par 120mph (droši vien melo). LSD ir tikai centrā (nevar arī aizņemties no GT versijas, jo pārnesums cits, "īsāks", jāmeklē vai nu no 2001. gada RS vai no cita ražotāja). Neturbo motors nav nekāds spridzeklis un turbo imprēzai līdzi netur, bet tas ir labākais, ko no neturbo imprēzām var dabūt. Motors laikam tāds pats kā tā laika Legacy. Kupejas virsbūves dēļ konkrētā versija laikam ir ieguvusi tādu kā kulta statusu, jo izskatās īpatnēji un forši, bet reāli es ticu, ka 4- durvju virsbūve ir daudz praktiskāka. Aizmugurē sēdēt var, bet daudz vietas tur nav.
Nopirku, kad bija apmēram 75K jūdzes, tagad ir kādas 87K jūdzes. Braucu kādus 9 mēnešus. Uz 80K jūdzēm nomainīju filtrus un eļļu un nočekoju eļļas kārbā un diferenciāļos.
Tikko izgāju apskati: 2 vieninieki. Viens par miglas lukturi (tā arī nesapratu, bet arī neprasīju, kas bija par vainu) un viens par rūsu (arī nesapratu un neprasīju). Uz 100K jūdzēm domāju mainīt dzensiksnu. Faktiski vajadzētu nomainīt amortizatorus un varbūt arī aizmugurējo stabilizatora stieni, lai labāk turas pie ceļa. Vasarai ir oriģinālie 16" diski ar 205/55/R16, ziemai - vecā legacy 15" ar 195/65/R15.
Patēriņš...
Neārdoties pilsētā - 11-12l.. pa šoseju - 8-9l. Pārsvarā braucu pa pilsētu, tāpēc ar 55l bāku nobraucu apmēram 300 jūdzes. Leju 95E. Mēnesī sanāk 100Ls degvielai. Patēriņu nevarētu uzskatīt ne par pārāk lielu, ne par pārāk mazu, bet, kad sākas ziemas prieki, tad kaut kā mazāk žēl. : )
Aprīkojumā...
Kondicionieris, pagaidām amerikāņu tipa radio (tikai nepāra cipari aiz komata) ar CD, elektriskie logi, spoguļi, lūka, ABS (ko mēdzu atslēgt, izraujot drošinātāju), AIRBAG (nezinu, vai reāli vēl iekšā, it kā testa lampiņa iedegas un nodziest pēc startēšanas). Rezerves ritenis - "cīsiņš", nevienu reizi nav vajadzējis izmantot (tfu tfu tfu). Salons nav kluss - nāk trokšņi arī no ārpuses.
Par "šaizēm"...
Ir bijušas nelielas nepilnības, ko paša spēkiem esmu varējis novērst. Bija beigusies logutīrītāju ķegas "savienojuma vieta" motora galā. Aizmugurējā logu apsilde ir vāja. Tikko piedzīvotajā mīnus padsmit grādu temperatūrā ļoooti lēni atsilst. Salons grab. No sākuma grabēja atsperītes lūkas mehānismā, to novērsu, bet joprojām kaut kas kaut kur grab. Pa bruģi braucot var izbaudīt pilnu gammu. Uz durvju stikliem viedojas vertikāli skrāpējumi, jo laikam stikla turētājos (nezinu, kā lai savādāk to nosauc) sagājušas smiltis.
Kopsavilkums...
Stulbi, ka ziema šogad sākās tik vēlu, ar pilnpiedziņu tas ir kaifs. Subārs it kā pat visdubļainākajā paskatā ir skaists, bet kad to nomazgā, tas izskatās brīnišķīgi (ko lai dara - esmu fans : D). Auto ir vienkāršs, bet līdz ar to ir arī nav kam lūzt.
White_Trash
@ 14.februāris 2007 0:00
Subaru Impreza WRX
2006
Novērtējums: 9
Savu sudraboto Imprezu iegādājos šā gada oktobrī. Ilgāku laiku iepriekš jau zināju, ka nākamais auto būs tieši Impreza, jo esmu diezgan sportiskas braukšanas piekritējs un šad tad aizbraucu uz kādu trasi, kur tā kārtīgi "atvilkt". Tieši par WRX nosliecos tādēļ, ka ikdienā sanāk auto izmantot darba vajadzībām (kas it kā nav diez ko pragmatiski, bet ja ir izvēle, tad labāk braucu ar tādu auto, kurš tiešām patīk), taču STI būtu nedaudz par niknu un cietu priekš regulāras braukšanas, ar STI principā tikai uz trases būtu jābrauc. Iepriekš jau biju pasūtījis pilnīgi jaunu WRX pie Partner Motors, taču viņu attieksme un apkalpošana mani galīgi nepārliecināja, turklāt pasūtīto auto tā arī laikā nepiegādāja, tādēļ izlēmu iegādāties mazlietotu, šā gada janvārī ražotu Imprezu WRX pie cita pārdevēja. Mašīna bija nedaudz pabraukta Lietuvā, apmēram 11 tk km, bet pēc skata pilnīgi jauna, pēc dažu "subāristu" vērtējuma un atsauksmēm - nav bijusi šķilta vai baigi "jāta". Papildus oriģinālai versijai bija arī sporta izpūtēja gals, kas dod īsto skaņas efektu: ) Pēc pirmā brauciena jau sapratu, ka tas ir tas kas vajadzīgs! Gaitas īpašības salīdzināt ar kādu citu ir grūti (simetriskais AWD), un par jaudu arī sūdzēties nevar: 2,5l, turbīna, 230 zirgi - riktīgs tanks! Protams, vajadzēja kādas 2 nedēļas lai pierastu, jo agrāk ar subāru braukts nebija. Nu jau ir pagājuši gandrīz 3 mēneši kopš braukāju ar šo spridzekli, un ir arī daži secinājumi.
Plusi:
"+" Īsts "driver's car", uz ceļa klausa perfekti, pa sniegu un grunti braukt ir vienkārši kaifs, tiesa gan ar 4x4 ir jāiemācās braukt...
"+" Jauda, ar 230 Zs sākumā liekas "neaptverami" (ja iepriekš braukts ar 130 Zs), taču ar laiku varētu prasīties pēc "vēl". Pēc dokumentiem 100 km/h sasniedz 5,9 sek., par ko dzīvē arī var pārliecināties. Bieži vien gadās pa kādam bembistam vai audi- quatrro, kuri grib paskrieties, taču līdz šim īsā trasē (līdz 300-400 m) mani subārs nav pievīlis. Vienreiz skrējos dragā ar vienu čipotu Hondu, kurai esot bijis ap 300 Zs, sākumā aizgāju pa 2 korpusiem (4x4 uz slapja asfalta ir liela priekšrocība), beigās (pēc 500 m distances) Honda mani panāca un apdzina. Tiesa gan, honda arī bija daudz vieglāka.
"+" Izturīga piekare - lai arī autiņš ir pietiekami jauns, lai šajā laikā nebūtu nekas jāmaina, arī pēc citu paziņu pieredzes var teikt, ka šis vāģis ir piemērotākais Latvijas apstākļiem, pats no sevis neplīst. Ja nu brauc ļoti agresīvi vai tikai pa trasi vien - tad protams būs bieži jāapciemo serviss.
"+" Salons ļoti praktisks un vienkāršs, kā saka - nekā lieka, tikai pašas nepieciešamākās extras (ir arī pr. sēdekļu apsilde un klimats). Panelis daudz sakarīgāks nekā vecajām Imprezām. Sporta sēdekļi arī liekas diezgan OK (garās distancēs mugura nesāp utml. ). Iekšpusē arī dzinēja skaņa nav pārāk skaļa, ja brauc normālā režīmā.
"+" Autiņa dizains kopumā liekas OK, izņemot oriģinālo spoileri, kuru nomainīju pret STI. Agrāk arī man baigi nepatika priekša šim jaunajam modelim, taču tagad esmu pieradis, un īstenībā liekas daudz iespaidīgāka un agresīvāka nekā iepriekšējam Imprezas modelim.
"+" Subāru durvis bez logu rāmjiem - personīgi ļoti patīk šāds risinājums.
Par mīnusiem:
"- " Bremzes diezgan ātri uzkarst, kaut arī uzlikas vēl labas (ti., nav nodilušas). Parasti braucot tā riktīgi, pie 10 tk jau būtu jāmaina
"- " Degvielas patēriņš, taču ar to jārēķinās ikvienam, kurš pērk šādu spridzekli. Pilsētā 15-17l, ārpus 12-13l (tikai vienreiz iekļāvos zem 10l, kad nobraucu 500 km mierīgā režīmā ārpus pilsētas). Uz trases >20l un vairāk. Principā trasē pa 2h mierīgi bāku var nokurināt: )
"- " Ļoti provocē uz ātrumu, jābūt labiem nerviem, lai varētu iekļauties normālos ātrumos. Mans viedoklis - pilsētā ar šādu mašīnu īsti nav ko darīt, labāk tad braukt mierīgi. Sastrēgumos arī nav īpaši patīkami, jo sajūgs ir pietiekami ciets- kā jebkurai sporta auto. Ja grib izbaudīt uz ko šī mašīna ir spējīga, tad labāk necensties to darīt pilsētā, bet aizbraukt uz kādu ziemas trasi, vai kādu labu grants ceļu - tur var noķert īstās izjūtas!
"- " Bagāžnieka atveres mehānisms - diezgan prasts, bez pašregulējošās atsperes. Zinu, ka STI versijā vismaz tāds ir.
"- " Oriģinālā mūzikas sistēma - galīgi garām. It kā jau motora dziesma ir tā, kura ir šajā mašīnā jābauda, taču dažreiz mierīgi braucot gribas arī paklausīties labu mūziku, tādēļ jārēķinās ar papildus izdevumiem kvalitatīvas mūzikas sistēmas instalēšanai.
"- " Dārgas apkopes.. ja to darītu pie Partner Motors: ) Ir atrodami arī sakarīgi servisi, kur nenoplēsīs 9 ādas: )
Kopumā pozitīvās un emocijas un bauda gūst virsroku, braucot ar šo auto, jo tie mīnusi, pie kā varētu piesieties ir man diezgan nenozīmīgi. Kaut arī ar mašīnu pabraukts salīdzinoši neilgi, varu teikt, ka arī nākotnē noteikti pieturēšos Subaru markas!
WRX driver
@ 22.decembris 2006 0:00
Subaru Impreza
1994
Novērtējums: 8
Iegādājos šo auto pirms gandriz 2 meneshiem. 1994. gada subaru impreza, kursh razhots 12 meenesii, taatad tas ir peedeejais no pirmaas paaudzes imprezaam. Automobilis bija atvests no Schveices un vel nebija regjistrets. Kad nopirku uz shpeneles bija 145tk. Pats nesaprotu, ir vai nav iistais nobraukums. Itkaa stikli nekustaas ( jo nav raamja stikliem un vinjiem taa ir slimiiba), pakustinot durvis ir ljoti maza luftiite vaditaja durvju engjees... Salons ir ljoti labi saglabaajies. Parasti tik veciem subaru apdilst dreebes audums pie durvju ruchkaam, jo ruchkas atsevishkjas kaa taadas nav - sanaak visu laiku graabstiities gar audumu. Katraa zinjaa ljoti daudz tas auto nav nobraucis, bet vai 145tk??? : ) to neviens nezin...
Pa sho laiku esmu nobraucis gandriz 4tk km. Tagad ir saacis grabeet atbalsta gultnis labajaa pusee, kuru drizumaa arii nomainiishu. Veicu piekares diagnostiku - paareejie mezgli chikiniekaa!!!
Pirmais auto, kuru nepirku uz dullo taapeec ka patiik. bija konkreets meerkjis - subaru ar 4x4. Ilgi mekleeju un nevareju atrast sev piemeerotu. Izmegjinaju gan legacy, gan outback, bet nepatika. Saaku skatiities uz imprezu. Shis konkreetais maksaaja arii krietni daargaak, nekaa alja rumbula varianti. Starp citu tirguu ir arii pirmaas paaudzes imprezas ar bezpiedzinju - manupraat briesmiigs aparaats : )
Apriikojums - el logi, el luuka, centrala atslega, sedeljkja augstuma reguleshana un stures augstuma reguleeshana... tas arii viss. Aa nee, nav gan viss. Ir veel magjiskais klokjiitis - pazeminaatie paarnesumi un blokjis. Baigaa fiicha, ja grib uzbraukt ljoti staavaa kalnaa vai pa ljoti sliktiem celjiem. Pavasarii braucu tur kur iet mezhvedeeji.
Pashlaik vasaraa gan iisti nav kur likt to pilnpiedzinju, ja nu vieniigi uz grants. Auto vadaas superiigi. Motors ir opoziitais un pilniibaa no alumiinija, taatad ljoti viegls. taadaa veidaa subaru ir panaacis ljoti labu svara sadaliijumu. Pietam motors ir novietots augshaa - karteri sasist nav reaali, ja nu vieniigi tur speciali uz kaada celma uzbrauc. Nepatiik tas ka pakaljejais reduktors ir salidzinoshi zemu. Starp citu apakshaa arii neko noraut nevar - zem griidas neiet nekadas benzina caurules u. c. trauceejoshi prichendaalji.
Uzksaitiishu + un -
+ super labi vadas pa granti, ledu un sniegu
+ supermiiksta piekare, bedres nejuut vispaar
+ durvis bez stikla raamjiem, reti kuram universaalim taadas ir : )
+ pamatiga un stipra balstiekaarta
+augsts kliirens
+viegls motors
+4x4
+blokjis un pazeminaatie
- suudiigs salons
- slikta skanjas izolaacija
- opoziitais dzineejs skaljsh un arii pamatiigi jaagriezh.
- diezgan daudz rij benju (zem 10 litriem nekas nenotiek)
-1.8 motors 110Zs. vareja buut vairaak, pilnpiedzinja tomeer.
- prieksh universalja ljoti mazs bagazhnieks
Impreza ir pirmais vieglais auto (neskaitot dzhipus, outback un moshkvichu), ar kuru es braucu pa zeminieku un nejuutu trepi. Pamatiigs, robusts, ljoti labi vadaams. Shis auto ir radiits dubljiem, smiltiim un sliktiem celjiem. Lai man piedod bmw cienitaji, bet impreza tomeer ir paaraakais drivers car. IIstaa braukshana saakas uz grants/sniega/ledus. Un to nevar aizstaat patiikams durvju aizveershanas troksnis vai labi nopakots salons. Subaru impreza pirmajai paaudzei dodu 8 acis. Kaapeec? Nav turbo. Ja buutu ar turbo, noteikti dotu 10 : ) . Pat neskatoties uz dazhiem indiviidiem noziimiigajiem miinusiem.
shearer
@ 15.maijs 2006 0:00