GB12 rakstīja: Lai kas ar to "PN" būtu domāts, te parādās tipiska pāķa domāšana. Visu pielāgot tikai "man ir šitā, tāpēc jābūt šitā".
Pirmkārt, ja par dižo pilsētu uzskati arī Talsus, tad jā - ārpus dižām pilsētām tāda problēma droši vien neeksistē;
Otrkārt, tā gan nav mana ideja, par to ik pa laikam tiek runāts, bet es arī braucu ar velosipēdu, tā ka, uzbrauciens nebūs pareizajā virzienā;
1) Daži arī mašīnas un močus lieto paretam. Nu un? Pavājš arguments;
2) Ja man ir četras mašīnas, man ko, drošināt četras mašīnas? Tikpat vājš arguments;
3) Kā piesien oktu mašīnai? Starp citu, padomju laikos, cik atceros, velosipēdus, kuri piedalījās satiksmē, reģistrēja un pat tādus dzeltenus numurus deva. Arī tagad reģistrē. Pie tam, problēma jau ir atrisināta - BTA jau 3 gadus piedāvā tā saukto velopolisi, kur bez velo zādzības un bojājumu riskiem tiek ietverta arī civiltiesiskā apdrošināšana. Un nemaksā nemaz īpaši dārgi - 29 vai 39 euro gadā, atkarībā no seguma. Plika CTA izmaksātu lētāk;
4) Tas, ka tu šaubies, nenozīmē, ka tā ir. Ārpus dižās pilsētas ir vairāk pālī braucēju vai arī tādu, no kurien skādes gadījumā nebūtu ko piedzīt. Es pats jaunības dullumā, Talsos dzīvojot, esmu gandrīz vairākas avārijas izraisījis. Ne vienu vien reizi ir nācies ekstrēmi bremzēt uz tās pašas Ventspils un Liepājas šosejas, jo tumsā no kaut kurienes iznirst kāds pālī velobraucējs bez atstarotājiem un gaismām utt. Lai nu kā, ja šādas tavas rīcības dēļ manam kaškajam būtu jāmaina priekšējais bamperis, tu ar savu gatera palīgstrādnieka aldziņu to ilgi samaksāt nevarētu. Tā ka, maldies, puikiņ, velobraucēju kultūra ir problēma arī ārpus dižajām pilsētām;
5) kādu apdraudējumu apkārtējajiem rada auto vadītājs kurš brauc ar labā tehniskā stāvoklī esošu automašīnu, valda pār savu automašīnu un apzinās situāciju apkārt? Par to draudu - darba mašīnās 2 reizes ir ietesušies velosipēdisti, kuri nez kāpēc iedomājas, ka viņiem visur un vienmēr ir taisnība. Labi, ka mašīnām ir KASKO, lai pēc tam apdrošinātāji paši ar tiem idiņiem tiek galā. Kolēģis - sportists arī ļoti nejauši vienu auto apskādēja uz apm. 250 euro. Tā auto KASKO apdrošinātājs pēc tam regresu piestādīja.
Lai nu kā, es personīgi par to neuztraucos - man abām mašīnām ir KASKO un, ja kāds tamlīdzīgs kaut ko nodarīs, lai apdrošinātāji paši pēc tam cīnās. Velo gatavojos augstāk minēto polisi nopirkt, vēl tikai velis CSDD jāpiereģistrē. Arī biznesa intereses man tur nav - tās polises maksā tik lēti, bet čakars tāds pats, kā arī OCTām. Vnk., uzskatu, ka jebkuram transportlīdzeklim, kas piedalās ceļu satiksmē, tādā vai citādā formātā ir jābūt civiltiesiskajai apdrošināšanai (bai ze vei, cik noprotu, te pat iespējams varētu tādu likt uz braucēju, nevis riteni, jo velosipēdiem CTA apdrošināšanu ES regulas neregulē). Jo velobraucēju kultīra LV ir katastrofāli zema un viņi taisa ziepes. Un vēl - vispārējā privātpersonu CTA apdrošināšana darbojas arī, ja skādi nodara ar velosipēdu. Tikai te jau tipiskā latvju bāleliņa domāšana - ar mani jau nekad... tikai, nu, prakse rāda, ka notiek gan.
1) un 2) paretam lietojamo moču un mašīnu skaitu regulē indivīda rocība. Tā tava filosofija ka apdrošināšana par 29 vai 39 eirām "nekas īpašs nav" uzskatāmi parāda no kādām pozīcijām mēs abi runājam - tev tas ir "nekas īpašs nav", bet man golfa un piekabes apdrošināšana jūtami satricina mēneša budžetu - ne par velti pirms pusotra gada izlēmu ka TA un oktai jābūt ar pusgada nobīdi, jo ja abi sakristu vienā mēnesī, tad vispār būtu čau, tas nekas ka es @ CSDD atstāju "nekas īpašs nav" (c) tu summu, kādas 80 vai cik tur eiras par abiem. Es arī redzu kādi cilvēki apkārt braukā ar velosipēdiem - šaubos vai, teiksim, tantiņai, pensionārei, 39 eiras būtu "nekas īpašs".
3) Tu izliecies vai kā? Mašīnai oktu piesien reģistrācijas numuram/apliecībai, bet tie ir piesieti ražotājam/modelim/garam šasijas numuram. Nu tad kā tu piesiesi velooktu paštaisītam velosipēdam vai velosipēdam bez zināma ražotāja ar četru ciparu rāmja numuru? Nē nu ja var, tad forši - pēc tā principa kā manam vectētiņam viena traktora reģistrācija [pasē rakstīts "pārbūvēts traktors"] un līdz ar to apskate un okta darbojās uz abiem traktoriņiem; ar kuru brauca, tam uzlika instrumentu kasti ar numuru - tā arī šitā var uztaisīt lai neierobežots man pierederošu velosipēdu skaits atbilstu attiecīgajam aprakstam - krāsai un rāmja numuram - galvenais lai vienlaicīgi vairāk par vienu neiekultos CSNg...
4) Jā, un? Es to ļoti labi zinu, un arī tādus redzu - bet nu tas jau ir tavos spēkos no tādiem izvairīties. Gribēt lai velosipēdistam ir okta ir jāvēlas piektajā punktā aprakstītajā situācijā - kur velosipēdists ieliekas mašīnā, mašīnas vadītājam neko nedarot. No grīļīga velosipēdista tu vari izvairīies, un ja tu viņu savlaicīgi nevari tumsā pamanīt, laiks uzlabot lukturus un/vai sākt braukt ar CSN atļautajiem ātrumiem. Tie ir dižās pilsētas wannabesportisti, no kuriem tu nevari izvairīties.
5) Šito variantu es jau izskatīju - atsevišķu dižās pilsētas idiotu dēļ nav jācieš visiem. Man vai nu velosipēds ir spējīgs no sava maksimālā ātruma apstāties kādu 10 metru distancē, vai arī es braucu uzmanīgi [ar trīsriteni es vairākus mēnešus nobraucu ar simboliskām bremzēm].
Ir uzskats, ka lētākā OCTA ir labākā!
Ta kā OCTA apdrošināšana attiecas uz otru pusi, ir uzskats, ka jāpērk lētākā, vai tas ir pareizs?