www.youtube.com/watch?v=-ClnXKIQxew
www.youtube.com/watch?v=nrB3HqVbB3o
www.youtube.com/watch?v=UJnBD0t45NE
www.youtube.com/watch?v=etEVXM8WlQg
www.youtube.com/watch?v=TG_RCyDi-aM
Stiprs karstvīns gadījies?
Es jau rakstīju savu pieredzi ar mazmotoru. 1.4 tsi nobraucu līdz 300 tkm, nomainot tikai ķēdi un kartera ventilācijas cauruli. Pārdevām, jo auto jau bija 5 gadi un bija jāmaina pret jaunu. Nekādas noguruma pazīmes motoram. Tā kā 90 % gadījumu resurss ir atkarīgs tikai un vienīgi no braukšanas stila un attieksmes pret auto (apkopēm).
Priecīgus ZS!
Jūs ko,prātu esat izkūkojuši,ir tak ziemassvētku vakars bet jūs par motoriem,te pat dakters nepalīdzēs.
ezis71 rakstīja: Jūs ko,prātu esat izkūkojuši,ir tak ziemassvētku vakars bet jūs par motoriem,te pat dakters nepalīdzēs.
A ko tu tad te ievilkies? Ieņēmi un atkal kašķi pameklēt sagribējās?
Raimond! Ideāls ir motors, kuru nevajag remontēt! Nobrauc pāris simts tūkstošus un nodod pārkausēšanai.
Priekš kam lielu tilpumu un resursu 1milj. km? Tāds ir smags, no dārgiem materiāliem, tātad lielam izmaksām. Gribi lētāk, lej no čuguna. Trīs litru motors tad svērs kādu pustonnu! Cik izmaksās tādas pustonnas vadāšana?
Tādēļ inženieri sen ir nonākuši pie saprātīga slēdziena - mazs, jaudīgs, maz rijošs, no salīdzinoši lētiem materiāliem, ar izturības resursu 5-10 ekspluatācijas gadiem (200-300tūkstoši km) ir vidējam lietotajam visekonomiskākais variants!
Vispār varbūt laiks ir sākt aizmirst iekšdedzes dzinējus? Elektromotors ir 10x vienkāršāks un izturīgāks par to! Tam, vienkārši tehniski pieejot, ir 1 kustīgā detaļa - rotors!
Man patīk cik tālu mēs šodien esam nonākuši - agrākos laikos ja ražoja sūdīgas mašīnas, tad to pircēji pirka jēdzīgāku ražotāju modeļus un/vai sūdzējās ražotājiem. Tagad tie, kas spēj nopirkt jaunas mašīnas, ir tiktāl debilizēti, ka ir gatavi pirkt jebkādu sūdu, un atsevišķi sūdzas ka mašīnas vēl ir pārāk labas - vajag vēl sūdīgākas. Un ja kādam nepatīk ka pat 1.0 no rūpnīcas nāk ar ielas sporta mašīnas sēdinājumu un bezizmēra diskiem, ko viņš dara - vai bombardē ražotāju ar vēstulēm par ražotāja modeļa nepiemērotību reālai lietošanai? Nē, izdara to, ko ražotājs no viņa grib - nopērk dārgāku mašīnu, pseidodžipu, jo, lūk, tam ir augstāks klīrenss - tieši tikpat augsts, kā 20 gadus vecam sedanam.
Drīkst zināt kāds ir tavs pamatojums vēlmei lai mašīnas ražotu vēl sūdīgākas - vēlme lai burbulī, kurā tu dzīvo, mītošie pārvērstos par ekskluzīvo autobraucēju klubiņu, ar ceļiem 5-10 reizes tukšākiem nekā tagad? Cita labuma kā pavicināt vēdeklīti pa tēmu "čo bļe, man ir tačka!" te nav - tas ka masīnas paliek sūdīgākas, tās nav padarījis lētākas - jauns 1.2 FSI golfs maksā tikpat, cik maksāja mk2 1.3 karburatornieks, bet jauns A4 quattro maksā tikpat, cik maksāja Audi 90 quattro.
Kad tu runā par to ka tie jaunie sūda nemotoriņi ir būvēti no lētiem materiāliem - paņem izjauc 30 gadus vecu fofāgena EA827 sērijas četru katlu motoru, un blakus izjauc, teiksim, 1.4 TFSI - uzmini kurš motors satur daudz vienkāršākus un lētākus materiālus un vismaz divreiz mazāk detaļu. Protams, uz to 1.4 TFSI ir noteikti dažos veidos saekonomēts tā, kā tev patīk [jo lielāks sūds, jo labāks], teiksim, plastmasas dzeses flanči, paredzēti dažu gadu lietošanai. Svars? Problēma jau nav motora svars; kāda tur starpība, 50 kilo vairāk vai mazāk - tās ir pašas mašīnas, kas ir uzņēmušas dažus simtus kilo klāt, bet tās jākustina sūdīgākiem motoriņiem - tātad, par kādu smagu mašīnu nemotoriņu ekonomiju tu te runā?
Vārdu sakot, man patīk tava vēlme braukt ar sūdīgu mašīnu, kas brēktu pēc tolmeta jau 5 gadu vecumā; tb tu vēlies būt tas, kurš arī ar to uz tolmetu aizbrauks - cerams ka virsbūves kvalitāti pazeminās tā lai tā nepārdzīvotu motoru, un Abavnieks varēs braukāt trīsgadīgā ratstyle mašīnā - jo tak sanāk šausmīgi muļķīgi - ja sūda motors uztaisīts tā, ka pēc 5 gadi izjūk, bet virsbūve vēl ir laba - overengineering - 5 gadu vecumā mašīnai jau jāsāk mesties caurumiem, par burbuļiem un rūsas pleķiem ārpusē nerunājot. Ja šitā vēlas pazemināt iekšdedzes dzinēja kvalitāti, tad, protams, elektromotors sanāk labāks. Ir tikai problēma - motors nav vienīgā kustīgā daļa, un motors tur ir visneproblemātiskākā - problemātiskākā būs aķi un barošana .
Msh, Tu galīgi iebrauci auzās! Kur es teicu, ka mašīnas taisa sūdīgākas vai tās paliek sūdīgākas? Tās taisa aizvien labākas un labākas!!!!! Katrs jaunais modelis ir par kārtu labāks kā iepriekšējais!!! Katrs jaunais VW ir labāks par iepriekšējās paaudzes Audi! Jeb Tu uzskati ka VAG koncernā strādā muļķi - jo speciāli taisa VW sliktāku kā Audi, jeb neizmanto Audi atklājumus nākošajā VW modelī? Drīzāk jau Tu esi atpalicis savā domāšanā, ka, jo ilgāk kalpo mašīna, jo tā labāka! Tad jau mobīlais telefons Tev arī vislabākais ir tāds, kāds bija 90.gadu sākumā - maziņš čemodāniņs! Vai tāds Tev vēl ir? Un ja vairs nebrauc ar 1. Golfu (nu labi, otro), tad kāpēc Tu visu to augstāk esošo penteri sarakstīji, jo pats tā nedari?? Tak 30-gadīgais esot labāks par jauno!
Tu to pateici skaidrā tekstā, uzrakstot ka resurss ir nevajadzīga lieta. Pati galvenā jebkuras ierīces īpašība - uzticamība - nevajadzīga lieta. Kopš kura laika mašīnas, kuras ir kļuvušas tikpat uzticamas kā padomju ražojuma žiguļa, ir labākas par šo mašīnu iepriekšējajiem modeļiem, kuri bija uzticamāki? Tas ka virsbūvei ir spraugas mazākas, ir iekārtu attīstība, skaņas izolācijas biezums - tirgus pieprasījums - zema kvalitāte cenu nav pazeminājusi - tad kāpēc tu gribi zemu kvalitāti, ja tā tev neko nedod, tieši otrādi - samazina tavas iepriekšējās mašīnas vērtību brīdī kad tev to jāpārdod, un potenciāli palielina tavas problēmas kamēr tā tev ir - ? Aita kas brēc pēc cirpēja, nekas vairāk.
Nē, Tu kļūdies! Resursam ir jābūt saprātīgam un sakarīgam ar izmantotā materiāla īpašībām! Priekškam milzīgs resurss un tā nodrošināšanai lietots super materiāls par bezjēdzīgu cenu? Autiņam pēc 10 gadiem izskats ir kā vecmammai vai vectēvam! Nu ja tas ir Tavs sapnis, tad sorry!
Ja nē, tad priekš kam Tev motora resurss 0.5 milj/km.
Es, pērkot auto, skaidri apzinos, ka nolietojums kustamai mantai ir milzīgs, privātpersonai vismaz 15% gadā, kompānijas auto 20%. Tātad, pēc 5 gadiem pārdodot lietoto auto, es saņemšu labi ja 45% no sākotnējās cenas. Un nekādu sevis cirpšanu es nejūtu, es drīzāk cenšos "apcirpt" jauna auto pārdevēju!
Kur, tavuprāt, vecajos motoros ir "super materiāls par bezjēdzīgu cenu"? Jaunajos motoros kā reiz ir tas super materiāls, pamīšus ar biezpientēraudu - kur parasti šķīst kaut kādi atsevišķi puņķaini mezgli, bet detaļas maksā pasakaini - fofāgena grupai pirmais tāds bēdīgi slavenais motors bija 2.5 V6 TDI ar savām vājā metāla sadalenēm - pamēģini atrast tā slavenajā piecu katlu priekštecī kaut ko krutu - viss ir vienkāršs kā cirvis, metāli arī parasti - bet piemēroti savam uzdevumam.
Ja "Autiņam pēc 10 gadiem izskats ir kā vecmammai vai vectēvam! ", tad laiks iet pie ārsta lai ievada katetru un izvada no smadzenēm urīnu. Izskats ir mašīnas pati pēdējā funkcija/īpašība - tas ka 10 gadus veca mašīna vairs neatbilst jaunākajai modei - nu piemēram šobrīd 10 gadus vecas mašīnas vēl izskatās normāli, nevis ir šķībi, kantaini sūdi - nenozīmē ka tāpēc to ir jāgrib mest zem preses.
Domāju glābējiem ir arī savs viedoklis no kura gadu desmita auto ir vieglāk cietušos izgriezt. Braukt ar pagājušā gadsimta vai gadsimta mijas auto ir pašnāvības mēģinājums ikreiz kad tajā iesēžas.
Ražotāju veikalinga upuris... Pat ja tā būtu, tas nav iemesls censties apzināti tās mašīnas novākt no ceļa - bet tā nav - statistika rāda ka pašnāvības mēģinājums ir braukšana ar jebkura izlaiduma gada mašīnu. Bet nu vājie prāti mēdz piedurties uz kaut kādiem šķīlienu viģikiem, un bailīgākie tāpēc mēdz izvēlēties pseidodžipus - jo ražotājs nerāda viģikus, cik maz vajag, lai tāds pseidodžips aizkūleņotu...
ar lielām grūtībām izlasīju, ko tu raksti un nesapratu galveno - ko tu gribi pateikt ?
Tagad visu ražo slikti, lēti, ar domu, ka kalpos 5 gadus.
Visu - ledusskapjus, datorus, apkures katlus, vannas, kurpes , bikses (jau jaunas ar caurumiem)
tāds ir pieprasījums !!!!
nevienam cilvēkam nevajag kurpes , kas kalpos 10 gadus, bikses, ko var atdot bērniem, ledusskapi, kas kalpos 35 gadus u.t.t. nevienam nevajag cd atskaņotāju nākošajiem 30 gadiem, jo neviens nezin kādu mūziku klausīsimies pec 30 gadiem.
Mašīnas ir tieši tāds pats produkts - nevienam nevajag auto 30 gadiem !!! vajag auto, kas labi nokalpo 5 gadus un 200000 km un nevienam neinteresē, ka Latvijā kāds nevar nopirkt vairs 10 gadīgu auto par 2000 $, kas godam vēl kalpos 10 gadus !
slikti ? kā uz to skatās, gribi auto , ko atdot mazdēlam, pērc RR, gribi auto, kas pēc 20 gadiem maksās vairāk, pērc Ferari
Par , ko tu satraucies ?
man pirmais auto bija žigulis, tad dažādi 10 gadīgi auto, un tad jauns, kas izcili nokalpoja 7 gadus, tad atkal 5 gadīgi, jo neredzēju nevienu jaunu, ko gribētos, un tagad atkal jauns
un es 100% esmu par jaunu, jā iespējams sliktākas kvalitātes dzinēju, sarežģītāku piekari, pilnu ar nevajadzīgām elektroniskām fičam, bet es tāpat esmu par viņu, nevis 10 gadīgu vai pat 5 gadīgu, kur nu vēl vecāku
man garāža stāv viens 40 gadīgs svētdienas priekam ! ar uzticamu dzinēju, bez elektronikas, daudz rij degvielu, ar milzīgu braukšanas prieku, bet ar viņu braukt ikdienā - nē paldies
tad par ko tavas dusmas un ko tu gribi pateikt ?
Tu esi kaut ko sajaucis. Neviens nepieprasa plīstošus, neizturīgus sūdus - vienkārši aitu baru neinteresē kas notiek ar šo ierīci pēc tevis nosauktajiem gadiem, un tāpēc ražotāji sākuši uz to spekulēt, aizstājot kvalitāti ar garantiju - un tā nu mums te ir entie tofiki par sūdīgām jaunām mašīnām, kamēr entie raksti par tēmu "ražotājam X rekordpeļņa". Kā jau augstāk vienai aitai uzrakstīju - neviens pircējs no kvalitātes pazemināšanas NEKO nav ieguvis - mašīnas lētākas nav palikušas - aitu bars vienkārši turpina pirkt kā agrāk, kamēr viņas cērp arvien vairāk.
Dusmas attiecīgi ir par šo egoistisko stulbumu - cilvēks, kuram nospļauties par savām ērtībām, citiem, dabu, vēlas lai mašīnas būtu sūdīgākas - nu paldies - autoražotāju sapnis sāk piepildīties - paši antiņi brēc pēc sūdīgām mašīnām. Atceries - uzticamība ir JEBKURAS ierīces galvenā īpašība, un autobūvē uzticamība nav iemainīta pret kaut ko tam pircējam vēlamu - vienkārši atdota prom, pretī iedodot figu, kvalitatīvas preces vietā apsolījumu ka mašīnu pa velti saremontēs, lai arī braucējam būtu labāk ja nebūtu jāremontē. Bet nu tad jau atkal - muļķīši tic ka tur viss ir plīstošs, jo sarežģīts, lai arī patiesā problēma ir izpildījums un kvalitāte. Ja tev patīk jaunas mašīnas un tu vari viņas atļauties, ļoti labi, bet nestāsti ka tas ir vajadzīgs ka tu pats dzīvojies pa garantijas remontiem un pēc tam mašīna iet uz presi - kam tas ir vajadzīgs?
Varbūt vienreiz vajag saprast, ka rupnīcā automātam izštancēt motora detaļas un pēc tam robotam salikt jaunu motoru neizmaksā dārgāk, kā kādā servisā izņemt auto motoru, to izjaukt, nomainīt kloķenes šāles, virzuļu gredzenus, padeves vārstus un turbīnu, tad visu salikt un iemontēt atpakaļ automašīnā, visu noregulēt utt., samaksāt pieņēmājam, meistaram, mehāniķim un priekšniekam utt.
Ja nav ko darīt un aiz gara laika, protams, var labot nokalpojušus lūžņus, bet tad arī paliksi par vecu mantu lietotāju, pukstēsi par mazu algu un lieliem nodokļiem!
Var redzēt ka tu neko nesaproti ne no motoru remonta, ne tā izmaksām, un vispār no mašīnu remontiem kā tādiem. Tā tava pieeja - kruta nosaukuma liels serviss, kurā kā tava mašīna pārbrauc pāri vārtiem, tā tavam naudas tesmenim pieslēdzas slaucamais aparāts, 50 vai varbūt 100 eiras stundā, 8 stundas dienā - ir turīgo cilvēku vai muļķu pieeja. Priekš tiem, kas nevar atļauties tā mētāties ar naudu, eksistē gan lētāki servisi, gan arī privātmeistari, arī tajā pašā dižajā pilsētā - un citi no dižās pilsētas mēdz braukt pie privātmeistariem vai uz servisiem uz tālākām vietām, tās pašas cenas dēļ.
Attiecībā par pēdējo filosofiju - nē nu protams, kāpēc aiz gara laika kaut ko remontēt, ja var piedzerties, vai ne? Mani vienmēr ir fascinējuši cilvēki, kuriem, acīmredzot, ir labi apmaksāts bezapjoma darbs - programmisti un kaut kas tāds - kas ne tikai labi pelna, bet var pelnīt, cik grib, un tāpēc bīda šitādu sviestu. Tikmēr man kā lielākajai daļai cilvēku ir 8 stundu darba diena - ja es brīvajā laikā kaut ko sev izdaru, es esmu kaut ko ieguvis, ja neizdaru, esmu izniekojis laiku.
Attiecībā par motoru remonta izmaksām - veca fofāgena 4 katlu motora klucis - galva, bloks, karteris ar visu kas iekšā - agrāk maksāja 2k ls, tātad tagad būs 3k eur. Es šaubos ka +/- no nulles uzbūvējot to pašu, ar bloka borēšanu un pie viena izslīpējot kanālus un vēl šo to, procesā iegūstot labāku motoru nekā tas jaunais klucis, gala cipars beigās nostātos pie 500 eirām detaļās un pakalpojumos - nu ja pašam tik ļoti negribas, gan jau kāds pa 100 eirām tās visas detaļas kopā saliks - pārējais process tāds pats. Golfklubā viens čalis liek iekš saviem B3 passātiem 1.8T, pie viena tos pārlasot, būs intereses pēc jāuzprasa kāds tur viņam galā cipars nostājās.
Foršais, tu sāc man patikt! Var jau būt, ka es nekā nejēdzu no auto, jo diemžēl tikai beidzamos 25 gadus esmu nostrādājis dažādu Eiropas, Amerikas, Japānas un Korejas autoražotāju tirdzniecības firmās Latvijā. "Mūžu dzīvo, mūžu mācies" diemžēl nav noticis, un tādēļ nepiekrītu Tavai provinciālajai pieejai!
Pareizi arī tas, ka es neesmu izbaudījis uz savas ādas, kā pieslēdzas slaucamais aparāts manam naudas tesmenim kad iebraucu servisā. Tādēļ ka servisā iebraucu apmēram 2x gadā tikai lai veiktu tehniskās apkopes, varbūt nomainīt riepas un ja tiešām nepieciešams, tad garantijas ietvaros pa velti kaut ko nomainīt.
Bet es zinu, kas ir "slaucamais aparāts", jo esmu no tiem, kas viņu pieliek tiem, kas savas nolietotās mašīnas, kuras vislabakais būtu pārdot, vēl mēģina dabūt pie dzīvības! Un to es daru 12h stundas dienā un 6 dienas nedēļā! Un jāstrādā ir tik daudz, jo "slaucamais aparāts" Latvijā ienes apmēram 3x mazāk kā vidēji Eiropā, Tātad man nav iespēju pēc slinki nostrādātām 8h doties mājās un sākt remontēt savu auto. Bet es tomēr strādāju 2x vairāk kā vidējais latvietis un nopelnu arī 2x vairāk, tādēļ varu atļauties braukt ar jaunu auto tikai tā garantijas periodā un netērēt naudu tā remontam!
Tādēļ arī iesaku citiem sākt domāt un rēķināt pasaules līmenī, nevis kā bijušās PSRS nomalē!
Un tas ir lieliski, ka kādam patīk remontēt un restaurēt vecus auto! Tā ir laba nodarbe kā hobijs brīvajā laikā, kas var ietaupīt naudu, ja negribas neko citu peļņu nesošu darīt! Un tas ir labs bizness, kad remontē svešam par naudu!
Nu ko lai saka - ja tu tiešām strādā 12 stundas dienā/ 6 dienas nedēļā, tad tā ir diagnoze - verdzība laķētajai kastei. Mans golfs, tam divu gadu laikā nomainot burtiski pusi mašīnas + sakrāmējot daudz kā, kā tur nav agrāk bijis, ir prasījis daudz mazāk laika nekā tava kaste, kas prasa simts stundas mēnesī. Un tā kā man ir sieva, un cerams nākotnē būs arī kāds bērnu bariņš, tad tava stila izprieca - dzīve mašīnai - man nākotnē nespīd ne tik, jo vajadzēs dzīvot ģimenei, nevis jaunam, nekvalitatīvam sūdam. Te, starp citu, uzskatāmi izpaužas lielākais tevis nosauktās "domāšanas un rēķināšanas pasaules līmenī" mīnuss - kad jādomā un jārēķina par to, kā pirkt jaunus sūdus, nevis par ģimeni - laikam vecumdienās šiem domātājiem un rēķinātājiem uzturu nodrošinās pēdējā nopirkt pagūtā nekvalitatīvā mašīna...
Pieņemu ka esi kaut kāds servisa vadītājs vai pārdevējs; normāls mehs ar taisnām rokām, bez pārmērīga slinkuma un ar smadzenēm nebrauks ar kaut ko, kas ir jaunāks par 10 gadiem tā vienkāršā iemesla dēļ ka tādas mašīnas var reizēm ieķert par sviestmaizi ar kādu nopietnu motora bojājumu, pārējajam esot labā stāvoklī - kamēr jaunas mašīnas par sviestmaizi ieķert var reti...
P.N. Man nepatīk mašīnai darīt jebko, un tas, kas man padodas, ir vadi un elektrība, pārējo piespiež dzīve, bet nu tā ir vajadzība - ja mēnesī ir dažas stundas jāiztērē 30 gadus vecai mašīnai, vai 100 stundas jaunai - nu, es domāju ka par to, kura izvēle ir labāka, nav runas...
Bet kurā vietā Abavnieks apgalvoja, ka "vergo" tikai mašīnai? Tā tu to uztvēri. Nekur nav teikts, ka viņam nepaliek nauda ģimenei, atpūtai un citām lietām. Man arī patīk vecākas mašīnas, pats braucu ar teju 21 gadu vecu auto un esmu braucis ar vēl vecākām, bet tapēc nebrēcu, ka visi ir lohi, kuri var un grib atļauties jaunu. Labs, zinošs programmētājs ar vairāku gadu pieredzi labā uzņēmumā bez problēmām nopelnīs 4k eur mēnesī uz rokas (pēc nodokļu nomaksas). Tad kapēc tādam cilvēkam būt par bomzi un braukt ar 80-gadu beigu golfu tikai tāpēc, ka tā ir "izdevīgāk", "lētāk" un "gudrāk"? Ir cilvēki, kas var atļauties braukt ar labu, jaunu auto nepasliktinot savu dzīves kvalitāti ne par matu, tici man! Tev laikam priekšstats, ka visi jauno auto braucēji to tik vien dara kā strādā (vergo) priekš mašīnas, maksā kredītus un servisā atdod visu algu. Nē. Ir cilvēki, kas nopērk auto un brauc. Strādā, ceļo, atpūšas, uztur ģimeni utt. un par tādu auto, remontiem un kurā šrotā lētākas daļas vispār nedomā, jo tas nav būtiski.
msh rakstīja
Nu ko lai saka - ja tu tiešām strādā 12 stundas dienā/ 6 dienas nedēļā,
Nu nezinu, kā Tev, bet man pietiek ar 5 darba dienām mēnesī, lai segtu visus ar jauna auto saistitos izdevumus-fin.līze,kasko octu, degv. un apkopes ieskaitot, gadā nobrauc -+30k.
Ja man būtu ķēriens uz elektrību , tad tas vispār prasītu 1darba dienas algu....varbūt msh pamaini darba vietu? nebūs jāuztraucās par dzīves vai auto dārdzību un ģimenes budžetā vairāk naudas+ laika paliks...
Ir dati, ka ražotāji piestrādā pie tā, lai tieši nebūtu tie risinājumi ilgspēlējoši.
Propāna-butāna pietek. dabasgāzes - metāna vispār ir nejēgā daudz, palasiet par metāna hidrātiem. Pie tam kūstot mūžīgajam sasalumam tas dalās ārā no zemes milzīgos kvantumos. Etanola un butanola ieguvi bioprocesos un sintēzē arī neviens nav atcēlis.
Nenormāli dārgā čakarēšanās ar dīzeļa izplūdes attīrīšanu laikam ir pielikusi punktu dīzeļiem pilsētās.
Tātad diezgan skaidrs - benzīns, etanols, butanols, propāns-butāns un dabasgāze.
www.bef.lv/fileadmin/media/Jaunumu_faili/08_Biobutanola_razosanas_iespejas_L.Mezule.pdf
geology.com/articles/methane-hydrates/
Kas ir ar tiem opozītmotoriem un to labošanu - laikam pati konstrukcija ierobežo to uzstādījumu par vieglāku piekļuvi un remontu vai kā?
Vēsturē ir bijuši motori ar jūtamu jaudas rezervi tjūningam, tur nav rēķināts uz knapināšanos, bet ar rezervi, laikam jāmācās no tādiem.
opozītmotoru pluss ir kompaktā konstrukcija un zemais smaguma centrs. Protams sveču nomaiņa būs grūtāka/neērtāka. Vēl cika saprotu - kloķene ir īsāka un līdz ar ko tā var turēt daudz lielākas slodzes. Papildus tam arī vibrācijas ir mazākas.Pie mīnusiem - 2 galvas - nevienmērīga dzese.
Kloķenes garums kaut kādas problēmas sāk sagādāt kad motors ir sešus katlus garš un nopietnas, kad astoņus. Bubārs noteikti to īsumu izmanto ekonomijas nolūkos, ietaupot uz materiālu, tāpēc arī viņu ķīseļi ir bēdīgi slaveni ar lūztošām kloķenēm, līdz pastiprināja - salīdzinājumam - fofāgens astoņdesmitajos bēdīgi slavens ar lūztošām kloķenēm kļūt negribēja; tolaik vēl patērētāji pēc sūdīgiem motoriem nebrēca kā tagad, un tā nu visos piecu katlu motoros tika bāztas kloķenes, kas spēj turēt jebko, ko no piecu katlu audī var izspiest; 20v turbiķa variantā kaut kas ap 1k zs.
Nevienmērīga dzese bubāram ir tikai tāpēc, ka turbīna ir novietota tuvāk vienam katlam. Varētu padomāt ka rindas motoriem obligāti visiem katliem dzese ir vienāda - atkal audī piecu katlu piemērs - atmosfērām un 10v turbiķiem ir samērā nevienmērīga dzese; augšējais izvads ir starp pirmo un otro katlu, bet kamēr jaudas bija mazas, tas tika ignorēts - 20v turbiķim, lielākas jaudas dēļ, ražotājs šo kāsi novērsa, uztaisot flanci - dzeses šķidruma kolektoru, attiecīgi pievienojot vēl trīs izvada punktus no galvas.
msh, kāds Tavam Golfam nobraukums un kas šī visa nobraukuma laikā ir darīts tā dzinējam?
Dzimtajam nemotoriņam bija kādas 300 štukas izmešanas brīdī, darīts visdrīzāk bija siksnu un eļļu maiņas, iegansts nomaiņai kļuva dzeses šķidrumu nemainīšanas rezultātā pakorodējusi galva; netaisījos 1.3 remontēt.
Esošā motoriņa cipars varētu sakrist ar mašīnas noskrējienu, kurš nu ir pie 340 - tas sava 25 gadu mūža laikā ir piedzīvojis siksnu, blīvju, blīvslēgu maiņas - nesen izpūta galvas blīvi, pa lielam paša vaina - apakša ir padilusi, ciparus gan nezinu, bet nu - jaunam fofāgena žiguļmotoram drīkst eļļa zust litrs uz tūkstoti - man, ja negriežu virs 3k, nekas nezūd, pēc degušas eļļas kopš blīvslēgu maiņas arī vairs nesmird, no sākuma, kad blīvslēgi bija sakaltuši un gandrīz visi laida + caurs karteris, tad eļļa zuda mazliet mazāk kā fofāgens atļauj jaunam žiguļmotoram
Nākotnē gribu jaunāku 2.0, tiem kloķenē bija 60-2 impulsrats un motori nokonfigurēti griezes momentam zemākos apgriezienos, neesmu vienīgi izdomājis, gribu caurplūdes vai atpakaļplūdes motoru.
Kādas vēl atsevišķas detaļas, risinājumi un motora mezgli ir pierādījuši sevi kā izturīgus un ilglaicīgus un kādi savukārt ne?
Kas ir ar to dīzeļdzinēju pārtaisīšanu benzīnam. Paliek tā jaudas un pārlsodžu rezerve, jāpartaisa visa degvielas padeve, cita motora galva, jo cita kompresija. Ir kaut kas smalkāk zināms?
Teiksim, ir kaut kāds 4 vai 6 katlu dīzelis ar izcilu izturību un ilgmūžību, paņemam visus labos risinājumus, pārtaisam par benzīna-gāzes dzinēju un ir mums dzinējs ar resursu un vieglu piekļuvi remontiem.
Audi 90.gadu 2.5 tdi (tas kas bija iekš C4). Ir zināms viens, kam uz odometra ir 500 000, vēl iet. Reālais noskrējiens droši vien lielāks, jo reiz tas nācis no Vācijas ar apmēram 200 000 uz odometra...
Ā un otrs ar tādu pašu motoru, arī gāja, gāja, noskrējiens bija ap starp 400 000 un 500 000, bet tad zobsiksna pārplīsa...ar to arī pagaidām ekspluatācija pārtraukta...
msh rakstīja: Dzimtajam nemotoriņam bija kādas 300 štukas izmešanas brīdī, darīts visdrīzāk bija siksnu un eļļu maiņas, iegansts nomaiņai kļuva dzeses šķidrumu nemainīšanas rezultātā pakorodējusi galva; netaisījos 1.3 remontēt.
Esošā motoriņa cipars varētu sakrist ar mašīnas noskrējienu, kurš nu ir pie 340 - tas sava 25 gadu mūža laikā ir piedzīvojis siksnu, blīvju, blīvslēgu maiņas - nesen izpūta galvas blīvi, pa lielam paša vaina - apakša ir padilusi, ciparus gan nezinu, bet nu - jaunam fofāgena žiguļmotoram drīkst eļļa zust litrs uz tūkstoti - man, ja negriežu virs 3k, nekas nezūd, pēc degušas eļļas kopš blīvslēgu maiņas arī vairs nesmird, no sākuma, kad blīvslēgi bija sakaltuši un gandrīz visi laida + caurs karteris, tad eļļa zuda mazliet mazāk kā fofāgens atļauj jaunam žiguļmotoram
Nākotnē gribu jaunāku 2.0, tiem kloķenē bija 60-2 impulsrats un motori nokonfigurēti griezes momentam zemākos apgriezienos, neesmu vienīgi izdomājis, gribu caurplūdes vai atpakaļplūdes motoru.
Nu redz - vecie motori ar nav nekādi mūžīgie. Tāpat bija ar Vento 1.8 monošprici - sūdi sākās pēc 250 000 km un Nissan Sunny 1.6 motoram arī ap to laiku problēma pēc problēmas parādījās. Iespējams, ja brauc no motora līdz motoram, tad vecajiem tos nomainīt ir vieglāk, tāpēc liekas ka var mūžīgi braukt.
Paziņa VW T3 busam ir trīs (laikam) motorus 20 gadu laikā nomainījis, bet viņš arī brauc tik daudz, ka eļļa reizi mēnesī jāmaina.
Es nezinu, no kurienes folklorā ir radies eļļas patēriņš 1 litrs uz 1000 km. Man salonā teica, ka litrs uz Longlife periodu - 30 000 km ir pieļaujams. Ja vairāk patērē, tad gan jāmeklē problēma. Pirmajā Long Life periodā pēc gāšanas pa trasi un citiem sniegotiem ceļiem to litru arī pielēju, bet otrajā periodā viss līmenī. Un interneta vidē nemanu nevienu izteiktu sūdzību par otrās paaudzes 1.4 TSI (EA211) dzinējiem. Pāris gadi ir pagājuši, un domājams, ka ne viens vien jau ir izgriezies 300 000 un vairāk km. Pirmās paaudzes brāķus ar ķēdēm, par ko visi sūdzējās, VW novērsa. Kaut klauvē pie koka vai spļauj pār plecu, bet uzskatu, ka ar pienācīgām apkopēm un labu degvielu šis aparāts labi un ilgi kalpos.
1L uz 1000 km nav nekāda folklora, bet veco Audi benzīnmotoru pieļaujamais eļļas patēriņš pēc tehniskās grāmatas datiem.
Pie mūsdienu steigas auto resurs 200000 km būtu tā kā pa maz
Nepiekrītu. Saskaņā ar CSDD datiem vidēji gadā Latvijā viens reģistrēts auto nobrauc 17 000km. Tas nozīmē ka 200000km/17000km=11,7gadi - tātad motora resurss teorētiski beigsies pēc aptuveni 10-12 gadiem. Lai tā būtu, mani tas pilnībā apmierina, jo ar vienu auto ilgāk par 10 gadiem nepatīk braukt.
Ar saviem tempiem - ap 40 000 gadā, man 200 000 km būs sasniegti pēc 3 gadiem. Būs interesanti - kas būs jāremontē.
Bet,kam tad mašīna,ja netiek lietota!?!? Iktdienā no Aizkraukles uz darbu Rīgā braucu, noskrējiens ap 60000 km gadā, ko tad mašīnu ik pēc trim gadiem mainīt???? Pieņemu, ka pa Vācijas maģistrālem tas nobraukums ir vēl lielāks!!!
kolumbs rakstīja: Audi 90.gadu 2.5 tdi (tas kas bija iekš C4). Ir zināms viens, kam uz odometra ir 500 000, vēl iet. Reālais noskrējiens droši vien lielāks, jo reiz tas nācis no Vācijas ar apmēram 200 000 uz odometra...
Ā un otrs ar tādu pašu motoru, arī gāja, gāja, noskrējiens bija ap starp 400 000 un 500 000, bet tad zobsiksna pārplīsa...ar to arī pagaidām ekspluatācija pārtraukta...
Nu man tāds šobrīd ir. Reālais nobraukums ap 500 000 km. Blīves protams nedaudz sulojas, bet vēl neprasās uz kapitālo remontu. Jāatzīmē, ka vidējais patēriņš ir ap 7-8L. Uz trases 6L.
Vēl - par ērtu motora izcelšanu no mašīnas un visu to savienotājvadu, trubu atvienošanu un pēc tam pievienošanu, liekot atpakaļ. Kuram auto tas ir visērtāk atrisināts?.
Nu kāpēc uzreiz motors, varbūt jāmaina cilndra čaulas un/vai virzuļi un kloķvārpsta, gultņi, varbūt spararats. Katrā ziņā lai viss maksimāli ir standarta skrūvēm un visādiem štekeriem un klipšiem un lai vadi nebutu satīti kopā ar trubiņām un būtu skaidri redzams, no kurienes uz kurieni tie iet. Tāpāt lai visādas elektronikas bloki un ģeneratori nebūtu novietotii 20 cm no sāls peļķēm uz ceļa, Vienai vecai mašīnai pat indukcijas spoli pamanījušies pieskrūvēt ar diviem dažādiem uzgriežņiem.
Katrā ziņa lai nebūtu vajadzīga kaut kāda ūberkvalifikācija un visādas mākslīgi radītas pseidozināšanas, cik dīvaini līkā veidā konkrētajā mašīnā tā detaļa ir iemontēta un kā viņu nomainīt vai salabot.
Lai vietējais serviss var ātri un lēti izņemt motoru kopā ar kārbu un sajūgu un, ja vajag, aizvest salabot uz gudrāku servisu.
Par to mazāko motoru un brīvo telpu motortelpā - jā, laikam tā ir jābūt, ka tur viss nav pilns un nepārredzams. Kompaktie ārējie izmēri protams, nebūs. To var kaut kā vēl sakombinēt ar drošību un tām virsbūves daļām, kas kraša laikā deformējas un pasargā no pārāk asa trieciena. Kaut kāds ērti izņemams šūnu tipa materiāls.
Tie visticamāk būs japāņu ražojumi, jo nav pārbazti ar elektroniku un nesatur BOSCH/Siemens dibeninženierijas detaļas. Arī motori,lai gan mazāk inovatīvi toties uzticami. Vēl ASV auto neprasīsies tik ātri uz kapitālo toties degvielas patēriņš un nodokļos samaksātais to neatsvērs.
Piemirsi ka japāņu ražojumiem nebūs dzelžu overengineering + lai nopirktu japāni ar adekvātu motoru, nāksies pirkt mazmašīnu, un tajā stūķēt no kaut kā lielāka iekšā motoru.
Overengineering ir ASV auto. Motori ar lielu resursu bet mazu jaudu. Eiropiešiem ir vairāk tendence uz bad engineering jeb sarežģit vienkāršas lietas. Redz kur Vairai mersis izjucis tā kā neatmaksājas taisīt, it kā neticas bet viss iespējams.
Ilgmūžīgam motoram tā kā vajadzētu ilgmūžīgu virsbūvi. Tomēr, pasaulē ar ilgmūžīgai virsbūvei vispiemērotāko materiālu, nerūsējošo tēraudu, ir saražots pārsteidzoši maz auto. Pazīstamākie ir DeLorean DMC-12, kas pastāvēja ASV no 1975.-1982. gadam samērā īsu laiku, tomēr paspēja kļūt par leģendu. Tomēr vēl tagad tur ir firma, kas palīdz uzturēt šos auto, jo tie, saprotams, nav sarūsējuši.
Varbūt alumīniju? Tas skaitās pārstrādājamākais metāls.
Un nevajadzēs krāsot, tik pulē un lako!
raimondsm rakstīja: Varbūt alumīniju? Tas skaitās pārstrādājamākais metāls.
Un nevajadzēs krāsot, tik pulē un lako!
Audi A8, A2
atrabotka rakstīja: Bet kurā vietā Abavnieks apgalvoja, ka "vergo" tikai mašīnai? Tā tu to uztvēri. Nekur nav teikts, ka viņam nepaliek nauda ģimenei, atpūtai un citām lietām. Man arī patīk vecākas mašīnas, pats braucu ar teju 21 gadu vecu auto un esmu braucis ar vēl vecākām, bet tapēc nebrēcu, ka visi ir lohi, kuri var un grib atļauties jaunu. Labs, zinošs programmētājs ar vairāku gadu pieredzi labā uzņēmumā bez problēmām nopelnīs 4k eur mēnesī uz rokas (pēc nodokļu nomaksas). Tad kapēc tādam cilvēkam būt par bomzi un braukt ar 80-gadu beigu golfu tikai tāpēc, ka tā ir "izdevīgāk", "lētāk" un "gudrāk"? Ir cilvēki, kas var atļauties braukt ar labu, jaunu auto nepasliktinot savu dzīves kvalitāti ne par matu, tici man! Tev laikam priekšstats, ka visi jauno auto braucēji to tik vien dara kā strādā (vergo) priekš mašīnas, maksā kredītus un servisā atdod visu algu. Nē. Ir cilvēki, kas nopērk auto un brauc. Strādā, ceļo, atpūšas, uztur ģimeni utt. un par tādu auto, remontiem un kurā šrotā lētākas daļas vispār nedomā, jo tas nav būtiski.
Es nekur neesmu teicis ka "visi ir lohi kas brauc ar jaunām mašīnām - bet es varu speciāli priekš tevis pateikt skaidrā tekstā - VISI IR LOHI KAS PĒRK JAUNAS MAŠĪNAS UN KURUS NEINTERESĒ TO KVALITĀTE, VAI INTERESĒ LAI TĀ BŪTU ZEMĀKA.
Tu vēl mazliet esi sajaucis kas ir bomzis - bomzis ir cilvēks,kas ubago, vandās pa miskastēm un dzīvo kādā graustā, nevis cilvēks, kas brauc ar vecu mašīnu. Bet nu latviešiem nabadzības dēļ ir šitentā galvā sakāpušo čuru spiediena problēma; ja ir nauda, jābrauc ar jaunu tačku, un ja brauc ar vecu, bomzis. Tādā ziņā interesanti ir pāris kolēģu novērojumi attiecībā uz leišiem - teiksim, ja cilvēks brauc ar vecu sūdu [vienkārši sūdu] - tad viņam noteikti ir daudz naudas, un var gadīties ka veikalā atstās dažus simtus...
Kapēc tu domā, ka neinteresē kvalitāte? Lieta ir tāda, ka kvalitāte viņam interesē tikai sava lietošanas ilguma robežās un saistīta ar finansiālo izdevīgumu! Tad nu ražotāji arī tādus auto diemžēl ražo (piekrītu tev pilnībā par to, ka vairs nav tik izturīgi cik 20 gadus atpakaļ, kur nu vēl 30) un piedāvā visādus "bonusus", akcijas, garantijas utt. un beigās vari atdot auto dīlerim atpakaļ un nopirkt jaunu ar atlaidi, jo tas viss ir BIZNESS un visu nosaka nauda! Nevienu pircēju neintersē, ka kaut kad pēc 15 - 20 gadiem auto noplīsīs kārba, motors vai virsbūve sapūs. Ja tu pērc auto uz visu dzīvi, tad tas ir cits stāsts.
Nu pat to bomzi bija domāts pārnestā nozīmē. Tu visu uztver pārāk burtiski. Protams, ir jau kā tu saki. Es arī braucu ar vecu auto un man galīgi pie kājas, ko kāds domā. Es arī neko sliktu nedomāju ne par vecu auto braucējiem, ne par jaunu. Galvenais ir kultūra uz ceļa. Ja var atļauties un patīk jauni auto, tad tik uz priekšu. Citiem patīk vecāki auto, vai rocība neļauj, tie tad brauc ar tādiem..
Nu Lietuva ir cits stāsts. Dzīvosi tur kādā mazpilsētā ar dārgu auto, tad var gadīties ka vienā rītā auto ir sabojāts vai pazudis, vai arī bandīti klauvēs pie durvīm un pats vēl pazudīsi. Ja cilvēkiem ir naudas, viņi ar to lieki nezīmējas.
Kanibaals rakstīja: Tieši tāpēc arī novāc ātrāk no ceļa, lai nebojā ražotāja imidžu. Nu ne jau džips ir drošāks par vieglo. Var saprast arī ražotājus cik ilgi tad turēt rezerves daļas noliktavās no vecajiem modeļiem.
Un kāds te sakars ar ražotāju? VAG politika ir turēt detaļas 10 gadus pēc pēdējās mašīnas, kas attiecīgo detaļu izmantoja, ražošanas beigām, un viņi tā arī dara un viņiem pilnīgi pie dirsas, cik 30 gadus vecu mašīnu ir uz ceļiem palicis. Tāpat patēriņa detaļas pērk OEMu vai aftermarketa ražotāju, un to detaļu pieejamību regulē tirgus.
Konuss rakstīja:
msh rakstīja: Dzimtajam nemotoriņam bija kādas 300 štukas izmešanas brīdī, darīts visdrīzāk bija siksnu un eļļu maiņas, iegansts nomaiņai kļuva dzeses šķidrumu nemainīšanas rezultātā pakorodējusi galva; netaisījos 1.3 remontēt.
Esošā motoriņa cipars varētu sakrist ar mašīnas noskrējienu, kurš nu ir pie 340 - tas sava 25 gadu mūža laikā ir piedzīvojis siksnu, blīvju, blīvslēgu maiņas - nesen izpūta galvas blīvi, pa lielam paša vaina - apakša ir padilusi, ciparus gan nezinu, bet nu - jaunam fofāgena žiguļmotoram drīkst eļļa zust litrs uz tūkstoti - man, ja negriežu virs 3k, nekas nezūd, pēc degušas eļļas kopš blīvslēgu maiņas arī vairs nesmird, no sākuma, kad blīvslēgi bija sakaltuši un gandrīz visi laida + caurs karteris, tad eļļa zuda mazliet mazāk kā fofāgens atļauj jaunam žiguļmotoram
Nākotnē gribu jaunāku 2.0, tiem kloķenē bija 60-2 impulsrats un motori nokonfigurēti griezes momentam zemākos apgriezienos, neesmu vienīgi izdomājis, gribu caurplūdes vai atpakaļplūdes motoru.
Nu redz - vecie motori ar nav nekādi mūžīgie. Tāpat bija ar Vento 1.8 monošprici - sūdi sākās pēc 250 000 km un Nissan Sunny 1.6 motoram arī ap to laiku problēma pēc problēmas parādījās. Iespējams, ja brauc no motora līdz motoram, tad vecajiem tos nomainīt ir vieglāk, tāpēc liekas ka var mūžīgi braukt.
Paziņa VW T3 busam ir trīs (laikam) motorus 20 gadu laikā nomainījis, bet viņš arī brauc tik daudz, ka eļļa reizi mēnesī jāmaina.
Es nezinu, no kurienes folklorā ir radies eļļas patēriņš 1 litrs uz 1000 km. Man salonā teica, ka litrs uz Longlife periodu - 30 000 km ir pieļaujams. Ja vairāk patērē, tad gan jāmeklē problēma. Pirmajā Long Life periodā pēc gāšanas pa trasi un citiem sniegotiem ceļiem to litru arī pielēju, bet otrajā periodā viss līmenī. Un interneta vidē nemanu nevienu izteiktu sūdzību par otrās paaudzes 1.4 TSI (EA211) dzinējiem. Pāris gadi ir pagājuši, un domājams, ka ne viens vien jau ir izgriezies 300 000 un vairāk km. Pirmās paaudzes brāķus ar ķēdēm, par ko visi sūdzējās, VW novērsa. Kaut klauvē pie koka vai spļauj pār plecu, bet uzskatu, ka ar pienācīgām apkopēm un labu degvielu šis aparāts labi un ilgi kalpos.
"no kurienes folklorā ir radies eļļas patēriņš 1 litrs uz 1000 km" ? No dīlera. Tu esi veiksmīgs cilvēks, bet citi tādi nav. Pazīstama meha paziņam dažus gadus vecam fofāgenam ar 100k noskrējienu bija eļļas patēriņa probēmas, un viņam mollerī tieši šito atbildēja - ka norma ir litrs uz 1k - karoč vienkārši pasūtīja. Un cik dzirdēts, ne tas vienīgais tāds gadījums.
3 motori 20 gadu laikā, tas ir maz - zinu cilvēku, kurš 10 gadus nobrauca ar C4 A100 2.8q un kurš to gadu laikā vairāk motoru nomainīja
Kad tu runā par pienācīgām apkopēm - tava braukšana pēc longlife cikla kā reiz ir apkopju atstāšana novārtā Longlife izdomāja priekš tādiem kā tu - kas nopērk jaunu mašīnu plēšanai un kam ir pie dirsas, kāds šrots tiek nākamajam - toties bik var samazināt izmaksas. Es vēl neesmu dzirdējis nevienu tehnisku cilvēku labi izsakāmies par longlife, un man būtu tīri interesanti paskatīties kādu darvu tad tur no tā motora pēc 30k izlej.
Pēc mērtausta pat diži nolietojusies neizskatās. Nedaudz tumšāka, kā ielejot, bet tas viss. Droši vien lejot lētāko eļļu, tā būtu jāmaina biežāk.
Kas Tev liek domāt, ka man mašīna ir plēšanai? Visai iespējams, ka šo vāģi pēc op. līzinga beigām izpirkšu, jo vāģis patīk, un tirgus vērtība tam būs krietni augstāka, nekā līzinga atlikusī vērtība.
No otras puses es jau teicu, ka gribu izmēģināt ievērot ražotāja instrukcijas. Jo neizmēģināsi, nepateiksi, vai Long-Life ir ok vai nav. Šobrīd ir ok.
Rīkojos līdzīgi ar 2009.g VAG B6 CR TDI, tagad nobraukts no 0 līdz 277tk km, visu laiku lietota ražotāja specifikācijas Long-Life sintētiskā eļļa, tiek veikts tikai intervāla serviss, dators to pieprasa vidēji pēc katriem 27-29 tk, var piekrist, ka perioda beigās pārāk nolietojusies tā neizskatās, nomaiņas periods vidēji sanāk nedaudz mazāks par 12 mēnešiem. Dzinējs nekādus defektus vai izdiluma pazīmes neizrāda, starp eļļas maiņām sanāk pieliet klāt ap 1l,tās pašas eļļas. Pagaidām nevaru teikt, ka intervāla serviss + ražotāja Long Life eļļa būtu radījušas kaut kādas problēmas ar dzinēju. Iespējams, ka tās tieši radītu pat biežāk mainīta, bet neatbilstoša eļļa. Tā ka manuprāt ražotājs zina ko dara nosakot garos apkopes (eļļas maiņas) periodus, ar nosacījumu, ka tiek lietota atbilstoša eļļa.
priekš msh par longlife
agrāk fūrēm eļļu mainija uz 30k un likās mega daudz, tagad MB Actrosam maina uz 150k , jā jā uz 150 k un normāli, motoriem nekāda vaina, eļļas sen jau ir labākas, man domāt, ka vienīgā problēma ir , vai filtri spēj tik ilgi vilkt ,bet izskatās ka var.
Interesanti - kāpēc oplīzinga pacientam būtu īpaši jākrata cik ilgi bez apkopēm/remontiem un vai ar cik dārgām apkopēm vai remontiem pēc 3-5 gadu vai 75-120 km noskrējiena auto būs lietojams?
Gluži manas domas. Varbūt savtīgi, bet - pilnīgi neaktuāli, pērkot jaunu auto. Ja vienīgi aktuālāk būtu zināt, kā neieberzties, iegādājoties tomēr mazlietotu (pēc garantijas) vai jau stipri lietotu. Lai arī - viss ir taisāms, viss ir iegādājams a la rezerves daļu fonds brāļu zemē LT
Protams ja Tu kaut ko irē , vai tas būtu auto vai uzvalks, nevienam neintresē ,kas ar to notiks tālāk. Bet ir cilvēki ,kas negrib dzīvot iretaa dzivoklii, braukt ar iretu auto, t.i operativa lizingaa iretu, bet grib lai vinsh ir pashu,lai ir kaut kada stabilitate
Ar tēmas sakarā sarakstītajiem komentāriem ir tā, ka "viena tante teica" - pārsvarā. Es ļoti ilgi biju mega pārliecību, ka jauni vācu auto ir t.ūdi. Ka tie plīst, tos tikai jāremontē utt. Ka tikai japāņi uzticami utt. Tagad braucu ar jaunu vācieti, reāli kaifoju. Un nekas tur neplīst. NAV nekāda mistiskā Fsi dzinēja eļļas patēriņa vispār! Kā te vairāki minēja - Toyota pat arī vairs neesot 100% uzticama tehnika! Ohooo Bet, ko tad pirkt mūsdienās?
Par tiem eļļas patēriņiem...
Uz jebkuras eļļas burkas, neskaitot viskozitāti, piemēram, 5W30 vai 10W60 vai kā nu kurai, sastāvu - minerālā, sintētiskā, pussintētika, piemērotība benzīna, dīzeļa, gazificētam dzinējam (šo jau nākas meklēt dziļāk), vēl ir tāds sīkums kā atbilstība dažādo auto dzinēju ražotāju prasībām un līdz ar to uzrādīts kāds konkrēts vai nav uzrādīts nekāds auto ražotāja sertificējums. Katram ražotājam savas prasības dēļ dzinēja uzbūves un izmantoto materiālu specifikas. Katram ražotājam savi būtiskie punkti.
Nu lūk - savulaik viens VAG cienītājs arī lēja lētāko attiecīgās viskozitātes eļļu, pa nosacīti 3,ciktur Ls/litrā (vēl bija latu laiki) eļļu savā OOOO A4 ar 1,9 TDI motoru un arī teica, ka esot normāli liet parastu eļļu un uz katriem 10000 pieliet litru līdz divi. Un nesaprata kāpēc jāpiemaksā par tipa tādu pat eļļu, tik ar VW grupas atbilstošo sertifikātu par piemērotību konkrētajam 1,9 dzinējam. Jo tā maksāja 9+ Ls/Litrā.
Kad pirmo reizi ielēja, tad bija patīkamā šokā par dūmainības izmaiņām, dzinēja subjektīvi rimtāku un vieglāku darbību un par nulle litru eļļas patēriņu uz 10000 km maiņas intervālu. Lūk arī viss stāsts...
Vispār specifikācija ir domāta kam citam - lai nodrošinātu motora kalpošanu. Es savos motoros leju izlejamo sintētiku pa piecīti litrā, jo maniem motoriem specifikācija ir tik zema, ka nav tur ko iespringt. Tikmēr visādiem jaunajiem, problemātiskajiem motoriem jāsāk uz to skatīties. Ieliesi 2.5 V6 TDI nespecifikācijas eļļu - gāzu sadales mehānisms izjuks. Ieliesi 1.9 PD TDI nespecifikācijas eļļu - sadalene nodils. Kas nenovēršami ir viens no šādu motoru klupšanas akmeņiem - jo pirms tam nāca motori, kuros varēja liet jebko, a te piepeši pat ar labu eļļu ir par maz - vajg zināt specifikāciju...
Nu vislabākais tad ir čuguna aizvēsturiskais divtaktu dīzelis, ja vērtēt pēc šādas mērauklas...
2,5 V6 TDi ar noskŗejienu zem 200k jau ar uguni jāmeklē, tāpat tas netiek ražots jau gadus 10+, tas sen jau vairs nav "jaunais", pat pirmo gadu 2.7 un 3.0 tdi jau lielajam vairumam tuvojas pusmiljona slieksnis(grabošas ķēdes un čurājošas sprauslas).
Ja pirms gadiem 20 importa mašīnām visām varēja no vienas mucas eļļu samainīt bez starpības mersis vai opelis, tad tagad starpība starp zemas/vidējas klases lietotas un tik pat lietotas premium klases uzturēšanas izmaksām paliek arvien graujošāka. Man personīgi ļoti patīk R klases mersis bet es tādu negribu(nevaru) atļauties uzturēt pienācīgā līmenī ar visiem elektro navarotiem, pneimo piekarēm, pilnpiedziņu utt utp, bet tapēc jau nav jābļauj ka mašīna mēsls un konstruktori idioti, ir godīgi jāatzīst ka nav naudas un jāizvēlas pieticīgāks auto.
Nu baigi daudz tu esi paguvis nobraukt Un fans par savām tačkām arī kaifo
Nu ar 11kkm uz odo arī ZAZ bija bez problēmām. Cerēsim, ka šis nav gadījums, kad pāragri lielies.
No japāņu saraksta izkritusi tikai Toyota. Pārējiem bez izmaiņām. Un Toyotas vietā nācis KIA /Hyndai.
Nobrauc vismaz 100 000 km vēlams 200 000, tad varēsi sākt spriest plīst, neplīst.
nedomāju ka tam B8 pie 100 kkm kaut kas nu baigi plīsīs...
visādā ziņā nobraukumos ap 65-75 kkm nekas neliecina, ka tur kaut kas verētu sākt mirt un neglābjami plīst.
Piekare tik pat klusa, nu salons paliek drusku skaļāks, bet vienalga klusāks par lielu daļu japāņu auto saloniem...
atzīme 200 kkm 99% pirmo lietotāju pilnībā nekrata.
Un jā 200 kkm pa Vāciju/Beļģiju vai pa dziļu krieviju/mongoliju nebūs viens un tas pats...
Nez. Iepriekšējiem tas DSG pie 120 esot paplīsis gan kādam bariņam. Turpat bija probza ar kvēpu filtru, piekari un šķit, ka sajūgs ar pie visa. Tad saimnieks fiksi pārdeva, jao saprata, ka pēcgarantijā šādas izmaksas nevar atļauties.
Kvēpu filtrs? Ciet? Varbūt tomēr nevajag dīzeli pirkt dakteru braukšanas stilam pa pilsētu?
DSG? Nav nācies saskārties, bet pat tik ērtu darbība kārbu pieļauju, ka jāapkopj, biežāk/dārgāk...
Neko diži mirstamu vai nepareizu te nesaskatu...
Mirstams nav, tik tie pi%$##^^si to visu dārgi sataisījuši. Kundzīte piemeta uz pirkstiem, ka Opelis pēc garantijas lētāk uzturams. Un būtiski.
Nu bet tad tak acīmredzams risinājums - pirkt lietotu opeli!
Gausties par lietām, kuras nav pa kabatai vai prāts uzskata, ka tiek pārmaksāts nav visai gudri pašā saknē!
Ir tikai normāli, ka vēlme braukt ar mazlietotu B8 ar DSG pa opeļa ar manuālo kārbu cenām/izmaksām nav realizējama. Pērk tad opeli! Kur problēma? Kāpēc par to vispār jācepās??? Un vēl - iespējams tak arī to B8 nopirkt ar mehāniku...
Tur DSG bija tikai viena no milzu izdevumu pozīcijām.
Un nopirka viņa jaunu Opeli. Sarēķināja, ka pārturēt Opeli aiz garantijas ir smagi lētāk kā šito.
VAG auto ir raksturīgi ar biežiem un dārgiem servisa apmeklējumiem.
Nu bet tad drīkst to VAG arī nepirkt!!!
Tā arī nesaprotu, kur problēma???
Tev tā ir problēma? Dzīvot traucē? Gribās VAG, bet tas tik birstošs? Goda vārds nesaprotu par ko cepiens! Nu pērc kaut divus opeļus!
Katram sava personiska vajadzība un prasības. Kas vienam ir sapnis, tas otru, iespējams, besīs un otrādi. Katrs pērk pēc savām vēlmēm, saprašanas un maka biezuma. Da, lai tak pērk pāri saviem līdzekļiem un pilnīgu, atvainojos, sūdu! Arī skola maksā naudu! To ir tik grūti pārdzīvot? Vērtēt otra izvēli no sava zvanu torņa ir otrās pakāpes stulbums, bet likt visiem pirkt tieši opeli (jo tas, lūk, kāda subjektīvā viedokļa dēļ ir “labāks”) - jau ir trešās pakāpes stulbums.
Kautkāds vāks ar šitādiem diskusantiem. Atgādināšu sarunu:
1. Kasiņš teica, ka ciņam viss super;
2. Es teicu, ka super jāsaka pie 120kkm;
3. Tu teici, ka viss būs super, jo pie70kkm viss super (diezgan apšaubāma loģiskā sekvence, bet lai būtu);
4. Teicu, ka VAG pie 120 kkm ir tādi paši kā visi citi, tikai remonti dārgi. Sniedzu piemēru iz dzīves;
5. Tu teici, ka VAG drīkst nepirkt un ka man skuž. Es reāli nesaprotu KĀPEC tu šādi teici un kāds tam sakars ar diskusuju
Vari izskaidrot?
nu bet cepies un ārdies par to. Tāpēc arī pamats uzskatīt, ka tev tik opels vien jāpērk, citi drīkst paši domāt. ;)
Pastāsti kas tieši normāli lietojot baigi dārgs un citiem auto neesošs problemātisks man nobirs tam B8 pie 120 k ar mehānisko kārbu? Pagaidām PILNĪGI NEKO izņēmot baisi dārgo DSG un vārdā nenosaukto "sarakstu ar citām problēmām" neizdvesi.
Un vispārinājumu attiecināji baslstot savu spriedumu uz 1-3 mašīnām.
Necepos un neārdos. Tik aizrādīju, ka 11kkm nav pareizs samplis.
Opelis man nepatīk. Nepirkšu.
Tur no citas puses nāca stāsts par kkādām probzām ar sajūgu, kur maiņa pie autorizētā izgriezās kkāda fantastiskā kapeikā. Salīdzinot ar citiem, nenormālā.Var jau būt ka VAG sajūgs ir no platīna ar zelta apdari. Tik priekškam.
Bet jā -VAGus netirgoju, neremontēju un ar sveci neesmu stāvējis klāt. Tik vien, ka par piem Opeli daudz mazāk dzird sliktu komentāru. Varbūt neviens Opeļus nepērk un tāpēc.
Es atkal esmu dzirdējis ka opeļa 1,9 dīzelis - GM izpildījumā esot ļoti cimperlīga padarīšana. Ko nu?
Un zinu desmitus gadījumu...
Katrs gadījums ir INDIVIDUĀLS, 70 kkm daktera režīmā pa kādas vēsākas Krievijas glubinkas pilsētas bezceļu būs baisāka nelaime par pusmiljonu Beļģijā...
Visi divmasu sajūgi maksā salīdzinoši lielu naudu, bet, piekritīsi, tos neliek speciāli tāpēc, lai sadārdzinātu mašīnas apkopes otrreizējā tirgū.
Lai labāk domājās - pilnīgi par jebkuras markas, jebkura modeļa auto var atrast gana daudz šausmustāstu par baisajām apkopju/remonta izmaksām, par to biežumu un pat tās sagrupēt problēmgrupās. UN? Nav nelūztošu vispār vai bezapkopju atomašīnu! Biežāk/retāk, dārgi/lēti ir šausmīgi subjektīvi vērtējami jēdzieni. Kas vienam šķitīs bieži/dārgi, citam liksies reti un lēti.
Man kautkā liekas ka šo diskusiju var slēgt jo tas kurš pirks jaunu auto diezvai interesēsies par iespējamiem remontiem pēc garantijas beigām, tādi cilvēki, kuri nopērk jaunu un taisās ar to braukt līdz šrotam ir stipri maz pret kopējo masu. Un ja arī kāds atrodas tad auto izvēle būs maksimāli racionāla, bez liekām ekstrām un ar maksimāli vienkāršu(lētu) motoru. Sveiciens Fanam!
+1
Vieni pērk (īrē) jaunu un brauc kādu laiku gados vai noskrējienā kilometros. Maksā par to pilnu cenu ja pērk īpašumā (un cer daļu atgūt otrreizējā tirgū - retie pērk nobraukšanas līdz šrotam) vai īres veidā nolietojuma daļu apmaksā 3-5 gadu laikā ~ 50-70% auto vērtības. Itkā pēdējie maksā nosacīti daudz, bet par to cer uz retu bojāšanos un bojājumu novēršanu garantijas ietvaros. Nezaudē laiku ar remontiem... Un te pats galvenais, ja nav pirmā pircēja “muļķa, kurš itkā maksā visdārgāk” - nav lietotas mašīnas otrreizējā tirgū! Šito lašiem kamēr nelabi paliek!
Otrajam lietotājam ir jāsaprot, vai tas grib paņemt to, ko, kas atlicis no “pirmās nakts tiesību turētāja” izvēles un par cik paņemt ~ par ~puscenu no jauna autovērtības, pielikt naudu svarīgiem remontiem/neatliekamām (un vēlamām) apkopēm un brauc cik grib. Pie vidējā noskrējiena 15-25 km gadā 4-6 gados sadala 40-55% no auto sākuma cenas.
Trešais brauc ar to, kas atliek...
Ja nopietni 95%, ja ne vēl vairāk, automašīnu modeļu paliks tikai vēstures mēslainē un tiks pārkausēti martenkrāsnī, vien saglabājot dažus rūpnīcai, jo muzeju un fanuprāt saglabāšanas vērti ir nožēlojami maz automašīnu, tās neizmantos ikdienai un to uzturēšanas izmaksas netiek apspriestas...
Ideālais jaunais labi remontējamais motors
Tātad - benzīns, gāze, nekādu ekstru, turbīnu utt., prasts, pietiekami liels tilpums, liels motora resurss, viegli jaucams un remontējams, viegla piekļuve galvenajiem remontējamajiem mezgliem. Pilnīgs... šodienas peļņas kārajiem turbīnotajiem mazmotoru 200 000km resursa ražotājiem. Ekonomija pamatojas uz gāzes izmantošanu, lielu motora resursu, lētiem remontiem. Varbūt vēl kādu papildus tehno klāt, jādomā, tur bremžu rekuperācija utt. Maināma kompresija - par sarežģītu un dārgu gan jau.
Internetā pieejams diezgan daudz informācijas par visādu motoru konstrukcijām, veiksmīgiem un aplamiem risinājumiem. Ko no tā mācīties un ko pārņemt jauna motora konstruēšanā ar minētajiem parametriem.
www.youtube.com/watch?v=cry2y1nMXNI
www.youtube.com/watch?v=RrxVeZZQVhI
www.youtube.com/watch?v=z8sL1RDyRgc
www.youtube.com/watch?v=04DyYeMQmxU
www.youtube.com/watch?v=e5PSiVpJxYc
www.youtube.com/watch?v=CfQa-L25Jxw
šim, piemēram, 22.57 min maināmas cilindra čauals. Ir vērts, nav?