xxx
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
xxx
Godīgi sakot, es nedomāju, ka tur vispār ar velosipēdu būtu ko meklēt. Vismaz es nekad neesmu juties tik drosmīgs 😎
ezis71 rakstīja: Sveiki!Pagāšajā piekdienā aizbraucu uz pāķiem,vajadzēja dzinējam mainīt eļļu,kā nekā radiniekam(sievas brālis)darbā pacēlājs.Pienāca sestdiena,padomāju kad uz Grosu nebraukšu,jo iepriekšējā gadā viņiem nebija 4 litru kanna.Atcerējos kad Cēsīs pie vecās alus darītas ir auto veicis,ieeju googlē,atsauksmes pozitīvas,es uz turieni.Es tur,nosaucu auto,ir tikai viena tāda eļļa kas paradzēta manam auto,nav dārga,5 litru kanna,50 eur,8000 km paradzēta.Es saku kad ņemu,biežāk būs svaiga,atnes kannu,mans uz dirsas,tā pati eļļa ko es pagāšgad pirku GROSā,tur man neviens neteica par 8000 km.
Kopš kura laika eļļas maiņas intervāls atkarīgs no eļļas markas?
mefisto rakstīja:
ezis71 rakstīja: Sveiki!Pagāšajā piekdienā aizbraucu uz pāķiem,vajadzēja dzinējam mainīt eļļu,kā nekā radiniekam(sievas brālis)darbā pacēlājs.Pienāca sestdiena,padomāju kad uz Grosu nebraukšu,jo iepriekšējā gadā viņiem nebija 4 litru kanna.Atcerējos kad Cēsīs pie vecās alus darītas ir auto veicis,ieeju googlē,atsauksmes pozitīvas,es uz turieni.Es tur,nosaucu auto,ir tikai viena tāda eļļa kas paradzēta manam auto,nav dārga,5 litru kanna,50 eur,8000 km paradzēta.Es saku kad ņemu,biežāk būs svaiga,atnes kannu,mans uz dirsas,tā pati eļļa ko es pagāšgad pirku GROSā,tur man neviens neteica par 8000 km.
Kopš kura laika eļļas maiņas intervāls atkarīgs no eļļas markas?
Kas tie par kaktu servisiem, kas eļļu lej no 4-5 litru kannām, nevis no vairumcenas mucām.
Bradypus rakstīja: Kas tie par kaktu servisiem, kas eļļu lej no 4-5 litru kannām, nevis no vairumcenas mucām.
Kaktu servisi kā reiz lej no mucām.
Kaut ko ļoti nebūs sapratis. Jebkurš lielais serviss, ieskaitot dīleri, lej eļļu no mucām, precīzi vajadzīgajā daudzumā pēc attiecīgā auto specifikācijas, nevis tirgo kanniņas, kas nekad nav precīzas tilpumā - attiecīgi papildus dārgajai mazumcenai vēl ir apapildus plastmasas atkritumi un eļļas pārpalikums.
Pats kaut ko nebūsi sapratis. Man ir 3 mašīnas, katrai tiek lieta savādāka eļļa. Tad jautājums cik desmiti mucu eļļas stāv tajos servisos, lai varētu katram ražotājam, katram motoram piemērotu eļļu ieliet? Tas tavos kaktu servisos pietiek ar divām mucām, pussintētika vai sintētika visiem dzīves gadījumiem.
Dīlerī varbūt vēl varēt liet no mucām, tur tomēr tik viena marka jāapkalpo.
Nevajag "desmitus" mucu. Pilnīgi patiek ar tiem dažiem principiālajiem veidiem. Ja gribi to vienīgo pareizo OEM sertificēto - tad brauc pie dīlera, kuram stāv mucas ar tieši šo. Vai arī, protams, prasi lai kanniņā pieved "pareizo". Bet tā savādāk - var jau protams apgalvot, ka tavam auto arī degvielu liet tieši Circle-K V-Power, bet ir gana OK ieliet vienkārši parasto dīzeli (nesajocot ar benzīnu) jebkurā tankā.
darklight rakstīja: Godīgi sakot, es nedomāju, ka tur vispār ar velosipēdu būtu ko meklēt. Vismaz es nekad neesmu juties tik drosmīgs 😎
Lai brauktu pa vantinieka trotuāru, vajag x3 lielāku drosmi
Slinkais rakstīja:
darklight rakstīja: Godīgi sakot, es nedomāju, ka tur vispār ar velosipēdu būtu ko meklēt. Vismaz es nekad neesmu juties tik drosmīgs 😎
Lai brauktu pa vantinieka trotuāru, vajag x3 lielāku drosmi
Uz vantenieka katrs otrais autobusa šoferis mēģina paspiest malā, katrs trešais Tuarega īpašnieks uztaurē. Tā nu reiz ir vieta, kur šoferi pastiprināti nemīl velo. Uz Salu tilta kautkāda iemesla dēļ velo netiek uztverts tik asi
Salinieks ir platāks, un tur tas velo īpaši netraucē. Kaut gan es neredzu arī tur nevienu loģisku iemeslu braukt pa augšu - apakšā ir visnotaļ ērti.
Bradypus rakstīja: Nevajag "desmitus" mucu. Pilnīgi patiek ar tiem dažiem principiālajiem veidiem. Ja gribi to vienīgo pareizo OEM sertificēto - tad brauc pie dīlera, kuram stāv mucas ar tieši šo. Vai arī, protams, prasi lai kanniņā pieved "pareizo". Bet tā savādāk - var jau protams apgalvot, ka tavam auto arī degvielu liet tieši Circle-K V-Power, bet ir gana OK ieliet vienkārši parasto dīzeli (nesajocot ar benzīnu) jebkurā tankā.
Es pareizi saprotu tavu domu gājienu?
Viskrutākais ir dīleris, kas no mucas ielej pareizo eļļu, bet ja serviss tādu pašu eļļu ielej no kanniņas, tad tas ir kaktu serviss, bet ja serviss ielej kaut ko aptuveni līdzīgu, ko vajadzētu tavai mašīnai, no savas mucas, tad tas ir normāls serviss?
Tavs piemērs arī, kā vienmēr, diezgan debīls. Te neviens nerunāja par konkrēta ražotāja eļļām, bet gan eļļu ar konkrērām specifikācijām, un tāda var būt jebkura ražotāja. Tad jau, pielabojot tavu piemēru, ja tev mašīnā paredzēts liet benzīnu, tad jau vienalga, tas ir 98, 95 vai 76tais?
Jā. UZtraukumam un tam sekojošajām (zvērīgajām) saZvērestībass teororijām šiten te nava pamata.Jo, pats tā dēvētais Dīlera Valdes Priekš Sēdētājs taču personīgi vienmēr apmeklē tā dēvētās atRažošanas telpas un pašrocīgi paver vaļā to īsto Krānu un/vai pašplūsmā plūdeni ielej (iepludina) vajadzīgajā traukā un apjomā savam Dārgajam Klientam katrureiz garantēti pareizo eļļu no Pareizās Mucas (PM/PN).. Un visādi(dažādi) eļļasZzagļi,kā arī personas ar ierobežotām sirds apziņas un/vai acu redzes spējām un tml.šalataāni pie īsta Dīlera nekad nestrādā.Kādreiz (citureiz,agrāk,varbūt,vien/otr reiz) tādi pie kādiem tādiem atsevišķiem Dīleriem bij sasstopami, taču tagad (šo gad) tā vairs nenotiek.Jā. ;p
darklight rakstīja: Salinieks ir platāks, un tur tas velo īpaši netraucē. Kaut gan es neredzu arī tur nevienu loģisku iemeslu braukt pa augšu - apakšā ir visnotaļ ērti.
Es tur uz brauktuves reizēm vnk tehniski nonāku. Tur diezgan mierīgi var mīt. Uz vantenieka nē - uzmācas.
mefisto rakstīja:
ezis71 rakstīja: Sveiki!Pagāšajā piekdienā aizbraucu uz pāķiem,vajadzēja dzinējam mainīt eļļu,kā nekā radiniekam(sievas brālis)darbā pacēlājs.Pienāca sestdiena,padomāju kad uz Grosu nebraukšu,jo iepriekšējā gadā viņiem nebija 4 litru kanna.Atcerējos kad Cēsīs pie vecās alus darītas ir auto veicis,ieeju googlē,atsauksmes pozitīvas,es uz turieni.Es tur,nosaucu auto,ir tikai viena tāda eļļa kas paradzēta manam auto,nav dārga,5 litru kanna,50 eur,8000 km paradzēta.Es saku kad ņemu,biežāk būs svaiga,atnes kannu,mans uz dirsas,tā pati eļļa ko es pagāšgad pirku GROSā,tur man neviens neteica par 8000 km.
Kopš kura laika eļļas maiņas intervāls atkarīgs no eļļas markas?
Vispār ir eļļas 30 000 km.
Bet mans noteikti tādu nelietu,nu neticu es viņām.
Būtu jau interesanti kā tā 30 000 eļļa novērš piesārņojumu, kas tajā un filtrā uzkrājas. Ne jau "nodiluma" dēļ tās eļļas maina.
Īstenībā jau tieši eļļas nodiluma dēļ maina, citādi pietiktu ar filtra maiņu.
Tīras eļļas mūžs, ja vien to nepārkarsē, ir daudz ilgāks par tās kalpošanas laiku un parastā motorā ir citas - par eļļu mazāk karstumizturīgas detaļas - viena no ierastajām - galvas blīve. "Širpotreba" auto dzinējs nav spējīgs izturēt tādas temperatūras pie kurām būtiski degradējas modernās eļļas. Toties filtrs atdala tikai lielākās piemaisījuma frakcijas - iespējams būsi pārsteigts, bet eļļa pēc lietošanas ir diezgan melna... Nez no kā.
core rakstīja:
Bradypus rakstīja: Nevajag "desmitus" mucu. Pilnīgi patiek ar tiem dažiem principiālajiem veidiem. Ja gribi to vienīgo pareizo OEM sertificēto - tad brauc pie dīlera, kuram stāv mucas ar tieši šo. Vai arī, protams, prasi lai kanniņā pieved "pareizo". Bet tā savādāk - var jau protams apgalvot, ka tavam auto arī degvielu liet tieši Circle-K V-Power, bet ir gana OK ieliet vienkārši parasto dīzeli (nesajocot ar benzīnu) jebkurā tankā.
Es pareizi saprotu tavu domu gājienu?
Viskrutākais ir dīleris, kas no mucas ielej pareizo eļļu, bet ja serviss tādu pašu eļļu ielej no kanniņas, tad tas ir kaktu serviss, bet ja serviss ielej kaut ko aptuveni līdzīgu, ko vajadzētu tavai mašīnai, no savas mucas, tad tas ir normāls serviss?
Tavs piemērs arī, kā vienmēr, diezgan debīls. Te neviens nerunāja par konkrēta ražotāja eļļām, bet gan eļļu ar konkrērām specifikācijām, un tāda var būt jebkura ražotāja. Tad jau, pielabojot tavu piemēru, ja tev mašīnā paredzēts liet benzīnu, tad jau vienalga, tas ir 98, 95 vai 76tais?
Galīgi neko nesaproti. Lai varētu pateikt, ka mans piemērs ir debīls, tev ir jāatkārto tieši to, ko teicu esi, un jāpiemelo klāt, ka es esmu teicis kaut ko citu.
Nu tad paskaidro kā tas bija domāts, par to eļļas liešanu no kanniņām.
Lai vispār kaut ko varētu pateikt, tev ir jāmelo, ka es esmu teicis to pašu ko tu, kaut gan es pateicu pilnīgi pretējo 😂
ezis71 rakstīja:
mefisto rakstīja:
ezis71 rakstīja: Sveiki!Pagāšajā piekdienā aizbraucu uz pāķiem,vajadzēja dzinējam mainīt eļļu,kā nekā radiniekam(sievas brālis)darbā pacēlājs.Pienāca sestdiena,padomāju kad uz Grosu nebraukšu,jo iepriekšējā gadā viņiem nebija 4 litru kanna.Atcerējos kad Cēsīs pie vecās alus darītas ir auto veicis,ieeju googlē,atsauksmes pozitīvas,es uz turieni.Es tur,nosaucu auto,ir tikai viena tāda eļļa kas paradzēta manam auto,nav dārga,5 litru kanna,50 eur,8000 km paradzēta.Es saku kad ņemu,biežāk būs svaiga,atnes kannu,mans uz dirsas,tā pati eļļa ko es pagāšgad pirku GROSā,tur man neviens neteica par 8000 km.
Kopš kura laika eļļas maiņas intervāls atkarīgs no eļļas markas?
Vispār ir eļļas 30 000 km.
Bet mans noteikti tādu nelietu,nu neticu es viņām.
Nu pag, tad paskaidro. Eļļas maiņas intervālu nosaka dzinēja ražotājs. Dzinējā jālej konkrētas specifikācijas eļļa. Ja tu pērc atbilstošās specifikācijas eļļu, tad eļļas maiņas intervāls ir tāds, kā ražotājs nosaka nevis eļļas marka.
Nūūū... Reku uz fikso uzgūglēts rezultāts par VW PD motoru eļļas speceni [es tos ciparus galvā neturu jo man nav saistoši]:
"The VW spec is 505.01 for fixed intervals and 506.01 for LongLife (Curse that!). The oil is 5W40 for fixed and 5W30 for LL, but this isn't as important as the spec since that defines the needed additives.
If you're on a fixed interval, I'd recommend you stay away from 506.01 since it's alot more expensive than 505.01 and doesn't offer much benefits on a fixed oil change interval."
Viena neprecizitāte - tās pirmās specenes eļļas var būt 5w40, bet lielākoties tāpat ir 5w30. Kā redzi - viens un tas pats motors, divas specenes. Jautrs fakts - slēdzot kompi pie 15-20 gadus vecu vagmobīļu spidometriem, neesmu vēl ieraudzījis mašīnu kurai būtu piekodēts LongLife intervāls
Slinkais rakstīja:
darklight rakstīja: Godīgi sakot, es nedomāju, ka tur vispār ar velosipēdu būtu ko meklēt. Vismaz es nekad neesmu juties tik drosmīgs 😎
Lai brauktu pa vantinieka trotuāru, vajag x3 lielāku drosmi
Ūja ūja
Bradypus rakstīja: Paskaidroju - tā, kā es teicu, nevis tā, kā tu izdomāji.
Es neko neizdomāju, tu vienkārši kaut kādu bezjēdzīgu sviestu te raksti.
Ezis rakstīja, ka viņš mainīs eļļu (pats), un ka viņam vajag specifisku eļļu, tu sāc bezjēgā umņičīt, par kaktu servisiem. Nākošajā postā raksti ka jālej no mucām, bet ja vajag specifisku tad no kanniņas ( kā arī tika izdarīts), tad kāda jēga vispār bija no visa tā tava murgojuma? Tu ar galvu vispār draudzējies? Vai jūs tur divi rakstītāji zem viena profila? 😂
Man vienkārši ir galva. Tev laikam nav un tu ar kaut kādu svešu mēģini draudzēties, bet nesanāk.
Galva gan jau tev ir, bet domāšanai tu viņu neizmanto
Nu jā, tie kam galva, nešaubīgi izdomā, ka labāk ir pirkt to pašu eļļu par dārgāku cenu, noapaļojot litrus uz augšu līdz veselām kanniņām - galu galā vēl paliek pāri ko uzliet riepām dedzinšānai un vēl tās kanniņas saimniecībā noder. Tas nekas, ka par cenas starpību varētu vēl filtrs un maiņas izmaksas sanākt
Nu jā labāk ir ieliet eļļu kura tajā servisā ir pieejama, nevis to ko vajag un priecāties ka esi filtru ietaupījis 👍
Un te atgrižamies pie tā, kur tu nespēj atšķirt objektīvu "vajag" on OEM lobētu zīmolu. Protams, ka ir jālej motora specifikācijām atbilstoša eļļa, bet saprātīgiem cilvēkiem tas aprobežojas ar veidu un SAE cipariem, nevis OEM specificēto super-duper-viena-ražotāja-tieši-to. Tieši tāpat, kā degviela ir jālej, atšķirot 95/98/dīzeli, nevis tieši Circle-K V-power ar savām unikālajām piedevām.
Tu toč esi negudrs. Pats citiem piedēvē tā izlasīšanu, kas nav rakstīts, bet pats izlasi to kas nav rakstīts. Tagad, gudrīt, parādi, kur es esmu rakstījis, ka jālej konkrēts zīmols. Kā tu tur saki, kad beidzas argumenti, tad jāsāk melot, melīt? 😂
Tu tak biji tas, kas sāka oponēt, kad es ironizēju par konkrēta zīmola liešanu un teicu, ka NAV "desmitiem mucu", kā tu apgalvoji. Tāds daudzums specifikāciju ir iespējams tikai tad, ja strikti ievēro to OEM zīmolu "sertifikāciju".
Citējot:
"Man ir 3 mašīnas, katrai tiek lieta savādāka eļļa. Tad jautājums cik desmiti mucu eļļas stāv tajos servisos, lai varētu katram ražotājam, katram motoram piemērotu eļļu ieliet?"
Uzraksti nu vispirms tās trīs dažādas specifikācijas, kas ir tavām mašīnām un pēc tam vēl vismaz 17 (lai kopā būtu mazākais iespējamais "desmitiem" - t.i. 20) tā, lai nebūtu "jālej konkrēts zīmls".
Izlasīji to ko gribēji izlasīt?
Izskaidroju, ko sapratu no tevis rakstītā, un aicinu kaut kā savādāk tos "desmitus mucu" pamatot, ja ne tā esmu sapratis.
Augstāk bija apgriezta situācija, arī aicināju tevi paskaidrot. Atbildi vari pats sameklēt.
Protams, ka apgriezta. Nu nav jau tā, ka tu tupi noņēmi pēdiņas, ko es nebiju aizmirsis pielikt, lai norādītu, ka tā ir ironija, un pasniedzi to kā manu apgalvojumu. Ko tādam skaidrot?
Kam es noņēmu pēdiņas? 😂 ko vēl tu izdomāsi?
Nekas nav jāizdomā - es speciāli ieliku pēdiņās "pareizo" eļļu, ko piedāvā tikai dīleris un kanniņas un kam notiekti vajag "desmitiem mucu". Tev tas netraucēja "saprast" un apgalvot, ka es esmu teicis, ka tikai pie dīlera ir pareizā eļļa.
Es tev vēlreiz prasu, kur es tās pēdiņas izņēmu? Lai es varētu izņemt pēdiņas no tava teksta, man tas teksts būtu jācitē, bet es to neesmu darījis. Atkal melo.
Es nevienā brīdī "nesapratu" un neapgalvoju, ka tu esi teicis ka pie dilera ir pareizā eļļa. Atkal melo.
Divreiz melo vienā postā.
Ko nu tirs... Citēju tavus vārdus, kurus tagad melo, ka neesi teicis:
"Es pareizi saprotu tavu domu gājienu?
Viskrutākais ir dīleris, kas no mucas ielej pareizo eļļu ..."
Tu stulbs esi? Izlasi tālāk
Dīleris ielej pareizo no mucas, bet to pašu var ieliet no kannas (par ko mēs tā kā sen jau esam vienisprātis), bet to tu sauc par kaktu servisu. Tu vispār kontrolē ko tu raksti?
Stulbs esi tu. Es "pareizo" lieku pēdiņās, tu prasi vai esi pareizi sapratis, ka es to uzskatu par vienīgo pareizo. Tieši tās pēdiņas tu novāci un melo, ka neesi to darījis.
Tieši tā kā paskaidroju - domāju tieši tā, kā uzrakstīju, bnevis tā kā tu savā stulbajā paurī iedomājies un man piedēvē.
Esmu jau kādreiz eļļu tēmās rakstījis - saviem auto mainu pats un pērku 60l mučeles. Piselēties ar kautkādām mazakām kanniņām, te nu +1 breidijam, netaisos maksāt mazumcenu vai katru reizi piselēties ar to, kur tad nu ko es varu uz kārtējo maiņu atrast un nopirkt. Nē, nu var jau pirkt 4l kanniņas depiķī vai mahimā, darat tā, ja kādam tas liekas labi.
Es varu pačukstēt, ka Depo vai mahima nebūt nav vienīgās vai labākās vietas, kur pirkt eļļu kanniņās. Specializētos autopreču veikalos arī tirgo. Starp citu - K-senukai mēdz būt ļoti labi normālu ražotāju eļļu piedāvājumi.
Es nestādos priekšā, kā mājas apstākļos var izlietot 60l mucu. Ja nu vien tev ir trīs mašīnas, brauc daudz, un visām der viena un tā pati eļļa.
Cik tad tu bieži maini ka var pirkt tādu apjomu un neuztraukties par eļļas novecošanos?
Mainu uz 10-12k, kā sanāk atcerēties. Pēdējo mucu iepirku 19tajā gadā, vasarā. Saki ka jau nahuj novecojusi būs?
P.S jā, ģimenē ir 3 auto un ceturtais arī tiek apkalpots. Bet man ir 2 mucas ar 2 specenēm.
Man viena tāda muca ietu ap10 gadiem, otra 7-8 gadus. Neredzu jēgu tādas pirkt un turēt. Un vēl tajā laikā liela varbūtība nomainīt mašīnu, kurai tā atlikusī pusmuca vairs nederēs.
Tāpēc es braucu uz servisu, kam tāda muca izlietojas pavisam ātri un vienmēr var dabūt svaigu "sveramo" eļļu precīzi vajadzīgajā apjomā, bez plastmasas atkritumiem un par labāku cenu. Jāpiekrīt, protams, ka ne jau 3x tā cena atšķiras.
x3 bija ja ņem vērā pirmskovida cenu mucā un šodienas cenu 4l kannā. Tāpēc jau saku ka nožēloju ka nepaņēmu 205l mucu. Ja visiem auto lietu vienu, gan jau tā izdarītu. No 200l mucas var uzreiz pārliet 3gab 60l mucās un tad nevajag satraukties par oksidācijām un citiem novecošanās vipendroniem. Lai vai kā, tā ir mana specifika (ir kur glabāt utt).
darklight rakstīja: Es varu pačukstēt, ka Depo vai mahima nebūt nav vienīgās vai labākās vietas, kur pirkt eļļu kanniņās. Specializētos autopreču veikalos arī tirgo. Starp citu - K-senukai mēdz būt ļoti labi normālu ražotāju eļļu piedāvājumi.
Es nestādos priekšā, kā mājas apstākļos var izlietot 60l mucu. Ja nu vien tev ir trīs mašīnas, brauc daudz, un visām der viena un tā pati eļļa.
Nu, skatoties to kanniņu cenu litrā, es tagad diezgan nožēloju ka savulaik nepaņēmu 200l mucu par pirmskovida cenām.
Atvērtai krītas derīguma termiņi
Visi tik gudri, tik gudri... Konkrētāki skaitļi arī būs?
Nu vispār atvērtu eļļu neiesaka turēt ilgāk par gadu, nu ok, pieļauju tas ir pārspīlēti, bet nu ne 10 gadus.
Ok, izliešu mucu nahuj un turpmāk pirkšu preža izmēra kannās par cenu x3.
Pirkt tu vari kādās kannās gribi, pienu tu arī vari nopirkt 60l kannā un priecāties cik lēti tu esi nopircis, nu nekas, ka pēc katrām divām nedēļām tas izskatās un garšo savādāk.
Un nav tur ne tuvu starpība cenā x3, ja vien tu nesalīdzini brendu eļļu kannās ar pašu lētāko mucā.
Tieši tā. Pat ja tu ielej savā motorā un gandrīz nekur nebrauc(10km), tev tā pat vēlams eļļu atkal mainīt pēc gada. Var arī nemainīt, ja turpina stāvēt, bet nu pirms braukšanas gan nomaini.
msh rakstīja: Nūūū... Reku uz fikso uzgūglēts rezultāts par VW PD motoru eļļas speceni [es tos ciparus galvā neturu jo man nav saistoši]:
"The VW spec is 505.01 for fixed intervals and 506.01 for LongLife (Curse that!). The oil is 5W40 for fixed and 5W30 for LL, but this isn't as important as the spec since that defines the needed additives.
If you're on a fixed interval, I'd recommend you stay away from 506.01 since it's alot more expensive than 505.01 and doesn't offer much benefits on a fixed oil change interval."
Viena neprecizitāte - tās pirmās specenes eļļas var būt 5w40, bet lielākoties tāpat ir 5w30. Kā redzi - viens un tas pats motors, divas specenes. Jautrs fakts - slēdzot kompi pie 15-20 gadus vecu vagmobīļu spidometriem, neesmu vēl ieraudzījis mašīnu kurai būtu piekodēts LongLife intervāls
Tā 506.1 savulaik bija visdārgākā šādas specifikācijas eļļa, ar 0w30 viskozitāti-, tikai dažu eļļas ražotāju klāstā esoša un ne tik daudziem tālaika motoriem domāta (piem w10tdi turaregam).Nekādas saistības ar iepriekšējajā desmitgadē ražoto vag-u Dpf filriem vienīgo pieļaujamo 507.1/5w30.
Tagad tam pašam 5w30 var būt pilnīgi dažādas markas un pielaides- vag motorā ar Dpf-u un tam paredzēto samazināta pelnu satura 507.1 /C3 eļļas specifikāciju tikai Lohs var atļauties liet 5w40, domādams, ka tieši izvēlētais servisa intervāls to tā nosaka.
Bradypus rakstīja: Tīras eļļas mūžs, ja vien to nepārkarsē, ir daudz ilgāks par tās kalpošanas laiku un parastā motorā ir citas - par eļļu mazāk karstumizturīgas detaļas - viena no ierastajām - galvas blīve. "Širpotreba" auto dzinējs nav spējīgs izturēt tādas temperatūras pie kurām būtiski degradējas modernās eļļas. Toties filtrs atdala tikai lielākās piemaisījuma frakcijas - iespējams būsi pārsteigts, bet eļļa pēc lietošanas ir diezgan melna... Nez no kā.
Nu var jau izkāst caur filtrpapīru un liet atpakaļ. Melnais ir kvēpi/ogleklis, nav nekas ļauns.
Modernajā dīzelī, kur ietaupīts uz atsevišķu dpf dedzināšanas sprauslu, eļļa šķaidās ar degvielu, to mājas apstākļos nevarēs atdalīt, ja nu vienīgi kādā kandžas aparātā
Pirmkārt tās oglekļa nanodaļiņas nav nemaz tik viegli izkāst - vai nu eļļa pati neies cauri vai arī ies ar visām daļiņām. Otrkārt tās ir diezgan abrazīvas - sākot ar tādām, kas vienkārši rada papildus berzi un beidzot ar tādām, kas ir cietākas par alumīniju. Un kā īsti tā eļļa ar degvielu šķaidās tā, ka eļļas apjoms nepalielinās?
Bet tā vispār - normāli cilvēki vienkārši laicīgi nomaina eļļu. Ekofrīki izliekas, ka izglābs pasauli, lietojot long-life eļļas tikai tāpēk, ka tā eļļa ilgāk nenonāk atkritumos. Bet NEKAD nav painteresējušies kādu ietekmi uz vidi atstāj tās piedevas, kas to long-life nodrošina.
core rakstīja: Pamuļķi, vēlreiz prasu, kur es viņas novācu?
Nu ja tu domā tā kā uzrakstīji, tad viss skaidrs, īpaši gudrs tu neesi. 👍
Kurš ir pamuļķis? Paskaties iepriekšējo komentāru, kur tieši to, kur novāci, uzrakstīju, bet tu izlasīt nespēj.
Un jā, es patiešām domāju, ka fisties ar ūberspecifikācijas eļļu, lai ar piedevām izvilktu long-life ir stulbi. Kā jau msh pareizi uzrakstīja - tam pašam auto var izmantot normālus eļļas maiņas intervālus un normālu eļļu ar atbilstošiem fizikālajiem parametriem. Neviens "širpotreba" auto netiek komplektēts ar motoru, kas būtu tik īpašs, ka tā prasības nevarētu izpildīt jebkura kvalitatīva mūsdienu eļļa.
Nē nu gan jau kaut kādas nianses ir tajās eļļās. Kā te 650 pieminēja, katalizatoru sastāvi ir niansēti atšķirīgi. Nebūs jau tā, ka uzreiz uzsprāgs, bet ilgtermiņā viņu, to izplūdes gāzu katalizatoru nokaus ātrāk. Par otrreizējo izmantošanu, pat tās savienības laikā Olaines naftasbāzē bija centrifūga kas veco eļļu attīrīja un sūtīja uz Somiju. Un jau te agrāk teicu, ka ja atstrādātā eļļa pastāv vairākus gadus mierā, tie piemaisījumi nosēžas un eļļa paliek tīrāka. Nav tāda melna kā izlejot no dzinēja.
Absurda domāšana. Piedevu neeksistence nevar nokaut katalizatoru. Jā - to var izdarīt ar NEPAREIZĀM piedevām, tādēļ ir jālej vienkārši kvalitatīva TĪRA eļļa. Bet tik un tā - ja tik vienkārši ar piedevām varētu nokaut katalizatoru tad to ļoti ātri izdarītu visas piedevu degvielas, ko tirgo praktiski jebkurš DUS tīkls ar savu "slepeno recepti". Piedevu daudzums eļļā, kas nonāk katalizatorā (lielākā daļa paliek eļļā un tiek izlieta pie nomaiņas), ir ārkārtīgi niecīgs pret to, kas tur nonāk no degvielas (100%). Esi redzējis kādā DUS īpašu VW specifikācijas degvielu?
Ko katrreiz un par dajebko šeit kasīties, nu tak jau zebejBal jau!
Lai vispirms katrs sakārto sava tā mazlietotā hlama iesmidzināšanas sistēmu un lai izmanto normālu ddegvielu, nevis kādu regulāro suudu- no sarūsējušas tvertnes ar iespējamo to suuda veļasspulvera piebērumu,vislētāko zampu no iespējamajām.
Ja sprauslas nemiiž lieku un ja tiek iesmidzināts korekts daudzums degvielas un ja tas motorā tiek korekti sadedzināts- nekādi diži lieki meesli tajā katalizatorā(un aiz tā sekojošajā Dpf-ā) neieplūdīs un neuzkrāsies.
Ja kāds komponents nekorekti darbojas,Dpfs pamazām tiek aizdrirsts.Izpūtēja trubā pirms/pēc Dpf-a esošie devēji uzrādīs paaugstinātu pretspiedienu un motora elektronika (arvien biežāk!) špricēs iekšā palielinātu degvielas daudzumu tā suuda "izdedzināšanai".Kas radīs arvien jaunu apburto loku- arvien lielāku nesadedzinātās degvielas apjomu motoreļļā un arvien lielāku korķi tajā dpf-a bundulī.
Nesadegusī degvielas daļa nokļūst eļļā, eļļa atšķaidās,motors vairs pienācīgi neeļļojas (pastiprināti karst/dilst),eļļas līmenis ceļas, un viss tur ir drsā/baalajā.Plus vēl izdilis motors dedzinās arī tajā esošo eļļas/degvielas maisījumu un attiecīgi piedrirsīs to dpfu vēl arī ar eļļas sadegšanas atliekām.
Dpf-am pieļaujamā eļļa atšķiras ar (pazeminātu!) pelnu procentu un ar TO, ka tā (eļļa) ir izturīgāka pret novecošanos un, nezaudējot savas eļļojošās īpašibas, spēj "paciest" dīzeļdegvielas klātbūtni līdz pat 15% no tās zampas tilpuma tajā suudamotorā.Tāpat arī jebkurš pat jauns motors tomēr kurina kaut kādu mazu eļļas daudzumu un tās degšanas atliekas nokļūst izpūtējā.
Ar to "parasto" 5w40 varbūt var tīšām jaat jaunu motoru, bet palietots motors var aiziet trubā/drsā jau pie dažiem intervāliem, pofig vai tur ik pa 7,10,15 vai 30kkm to zampu kāds "regulāri" mainīs.Kaitējums iestāsies ātrāk, nekā kāds tur ko paspēs ieliet "svaigu".
Bradypus rakstīja: Pirmkārt tās oglekļa nanodaļiņas nav nemaz tik viegli izkāst - vai nu eļļa pati neies cauri vai arī ies ar visām daļiņām. Otrkārt tās ir diezgan abrazīvas - sākot ar tādām, kas vienkārši rada papildus berzi un beidzot ar tādām, kas ir cietākas par alumīniju. Un kā īsti tā eļļa ar degvielu šķaidās tā, ka eļļas apjoms nepalielinās?
Bet tā vispār - normāli cilvēki vienkārši laicīgi nomaina eļļu. Ekofrīki izliekas, ka izglābs pasauli, lietojot long-life eļļas tikai tāpēk, ka tā eļļa ilgāk nenonāk atkritumos. Bet NEKAD nav painteresējušies kādu ietekmi uz vidi atstāj tās piedevas, kas to long-life nodrošina.
Tāpēc arī vag dīzeļmotors neēd eļļu, ka normālos eļļas zudumus kompensē dīzelis
Hmm... Un ko dara VAG benzīnnieki?
-tie p/iš savu nabaga saimnieku (lētticīgo Lohu) jau garantijas laikā.
Gandrīz visi vag benzīnnieki ir ar melni apkvēpušām izpūtēja trubām- tieši tāpēc lielākajai daļai šo hlamu tie trubu gali tiek krāsoti melni jau "rūpnīcā".
Bradypus rakstīja:
core rakstīja: Pamuļķi, vēlreiz prasu, kur es viņas novācu?
Nu ja tu domā tā kā uzrakstīji, tad viss skaidrs, īpaši gudrs tu neesi. 👍
Kurš ir pamuļķis? Paskaties iepriekšējo komentāru, kur tieši to, kur novāci, uzrakstīju, bet tu izlasīt nespēj.
Un jā, es patiešām domāju, ka fisties ar ūberspecifikācijas eļļu, lai ar piedevām izvilktu long-life ir stulbi. Kā jau msh pareizi uzrakstīja - tam pašam auto var izmantot normālus eļļas maiņas intervālus un normālu eļļu ar atbilstošiem fizikālajiem parametriem. Neviens "širpotreba" auto netiek komplektēts ar motoru, kas būtu tik īpašs, ka tā prasības nevarētu izpildīt jebkura kvalitatīva mūsdienu eļļa.
Tu esi pamuļķis.
Kurš te runā par long-life izvilkšanu? Es eļļu mainu ik pec 10k km. Tu vispār spēj noturēt sarunu vienā tēmā? Tas kādu eļļu tu lej savā mašīnā ir tava darīšana, bet nevajag to pasniegt kā vienīgo pareizo rīcību. Par to varam padiskutēt, kad būsi atbildējis uz sākotnējo jautājumu.
core rakstīja:
Bradypus rakstīja:
core rakstīja: Pamuļķi, vēlreiz prasu, kur es viņas novācu?
Nu ja tu domā tā kā uzrakstīji, tad viss skaidrs, īpaši gudrs tu neesi. 👍
Kurš ir pamuļķis? Paskaties iepriekšējo komentāru, kur tieši to, kur novāci, uzrakstīju, bet tu izlasīt nespēj.
Un jā, es patiešām domāju, ka fisties ar ūberspecifikācijas eļļu, lai ar piedevām izvilktu long-life ir stulbi. Kā jau msh pareizi uzrakstīja - tam pašam auto var izmantot normālus eļļas maiņas intervālus un normālu eļļu ar atbilstošiem fizikālajiem parametriem. Neviens "širpotreba" auto netiek komplektēts ar motoru, kas būtu tik īpašs, ka tā prasības nevarētu izpildīt jebkura kvalitatīva mūsdienu eļļa.
Tu esi pamuļķis.
Kurš te runā par long-life izvilkšanu? Es eļļu mainu ik pec 10k km. Tu vispār spēj noturēt sarunu vienā tēmā? Tas kādu eļļu tu lej savā mašīnā ir tava darīšana, bet nevajag to pasniegt kā vienīgo pareizo rīcību. Par to varam padiskutēt, kad būsi atbildējis uz sākotnējo jautājumu.
Nu tad ja es esmu pamuļķis, tad tu esi pilnīgs muļķis. Liet long-life eļļu un mainīt to pēc 10k jau ir augstākā pilotāža.
Vag ddmotoriem paredzētā 507.0 specifikakācijas eļļa ir "longlife" automātā- un pilnīgi pie dsas, pēc cik kkm kāds to sev izdomās nomainīt.Katram loham ir tiesības izvēlēties- vai izliet miskasstē jau pēc 7kkm,vai maukt kaut visus 37.
Turklāt ši pati zampa pēc savas pielaides der arī MB,Prošē un vel tur kādiem ar Dpfu aprīkotiem dd motoriem.
650 rakstīja: Ko katrreiz un par dajebko šeit kasīties, nu tak jau zebejBal jau!
Lai vispirms katrs sakārto sava tā mazlietotā hlama iesmidzināšanas sistēmu un lai izmanto normālu ddegvielu, nevis kādu regulāro suudu- no sarūsējušas tvertnes ar iespējamo to suuda veļasspulvera piebērumu,vislētāko zampu no iespējamajām.
Ja sprauslas nemiiž lieku un ja tiek iesmidzināts korekts daudzums degvielas un ja tas motorā tiek korekti sadedzināts- nekādi diži lieki meesli tajā katalizatorā(un aiz tā sekojošajā Dpf-ā) neieplūdīs un neuzkrāsies.
Ja kāds komponents nekorekti darbojas,Dpfs pamazām tiek aizdrirsts.Izpūtēja trubā pirms/pēc Dpf-a esošie devēji uzrādīs paaugstinātu pretspiedienu un motora elektronika (arvien biežāk!) špricēs iekšā palielinātu degvielas daudzumu tā suuda "izdedzināšanai".Kas radīs arvien jaunu apburto loku- arvien lielāku nesadedzinātās degvielas apjomu motoreļļā un arvien lielāku korķi tajā dpf-a bundulī.
Nesadegusī degvielas daļa nokļūst eļļā, eļļa atšķaidās,motors vairs pienācīgi neeļļojas (pastiprināti karst/dilst),eļļas līmenis ceļas, un viss tur ir drsā/baalajā.Plus vēl izdilis motors dedzinās arī tajā esošo eļļas/degvielas maisījumu un attiecīgi piedrirsīs to dpfu vēl arī ar eļļas sadegšanas atliekām.
Dpf-am pieļaujamā eļļa atšķiras ar (pazeminātu!) pelnu procentu un ar TO, ka tā (eļļa) ir izturīgāka pret novecošanos un, nezaudējot savas eļļojošās īpašibas, spēj "paciest" dīzeļdegvielas klātbūtni līdz pat 15% no tās zampas tilpuma tajā suudamotorā.Tāpat arī jebkurš pat jauns motors tomēr kurina kaut kādu mazu eļļas daudzumu un tās degšanas atliekas nokļūst izpūtējā.
Ar to "parasto" 5w40 varbūt var tīšām jaat jaunu motoru, bet palietots motors var aiziet trubā/drsā jau pie dažiem intervāliem, pofig vai tur ik pa 7,10,15 vai 30kkm to zampu kāds "regulāri" mainīs.Kaitējums iestāsies ātrāk, nekā kāds tur ko paspēs ieliet "svaigu".
Pats zajebal, kasoties par to, kam pats piekrīti. Precīza stulbeņa pieeja. Protams, ka dpf-iskajiem motoriem (un ne tikai DPF ir kaprīzs) vajag attiecīgu eļļu. Bet tikai stulbenis iedomāsies to saukt par "neparasto" un uzstāt, ka katra ražotāja motoram tomēr vajag kautkādu slepeno recepti, kas konkurentu dzinēju nokaus tà ka uzreiz.
Šofera dienasgrāmata.
Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.