Ziemas riepas

aluslacejs Reģ.: 01.08.2003

vai kāds var pateikt cik labas ir šis ziemas riepas? G-FORCE WINTER www.rvt-riepas.lv/... - cik vinas ir ekonomiskas, klusas un cik mikstas vai cietas?

 
1 2 3 4 5 6
Krokodils Reģ.: 29.06.2017
0 0 Atbildēt

mefisto rakstīja: Es pirms 4 gadiem biju iegādājies Cordiant radžotās 195/65 R15. Modeli neatceros, bet arī dizains bija zagts no Nokian (Nokian šos pat tiesā bija iesūdzējuši).

Kopumā ļoti briesmīgi. Pirmos 3000-4000 km troksnis bija tāds, ka salonā ausis sāpēja, pēc tam bišku mazāk vai arī kurlāks paliku. Pēc vienas ziemas sezonas puse no radzēm bija izkritušas, bet ziema ar tāda siltā ar minimālu sniegu trāpījās.

Ar tādiem var braukt pa sniegu, ledu kaut kur laukos, bet pilsētā pa asfaltu bija briesmīgi.

Laikam tie bija pirmie snow cross, jo pirmajam modelim ir šādas līzīgas atsauksmes(laikam atkarīgs no partijas, ka gadījās sūdīgaka, jo arī ne visiem ir tādi novērojumi par riepu...)

Ka pēc pirmās sezonas pus šipi izlidojusi un ir pārāk skaļas, pat kaut kāda nepatīkama vibrācija parādās pie noteiktiem ātrumiem. Ar otro modeli kordiants šo it kā ir atrisinājuši, tapēc pargājuši uz citu rakstu, kā arī kārtīgāk šipus ielīmējuši.

Neizjutu baigo diskomfortu unītim, protams šipinieces ir skaļākas par nešipiniecem, bet tā ka izturēt nevar, nav, braucot gan pilsētā uz 50 gan ārpus uz 100, bez radio 'šipu skaņa pa galvu nesita' arī garākos posmos.

Protams ja salīdzina ar jaunākajām brendinieču šipiniecem pa pliku asfaltu, ir skaļākas, bet brendinieki arī maksā x2-x3 vairāk...

;) Par to bieži šie sūdzmaņi aizmirst.... Ka piemeram šajā izmērā Nokian hakka 10 šipoti tev izmaksās ~600€, bet snow cross 2 260€ četras riepas, esošajās cenās.

Kā jau teicu, ledus un sniega veiktspēja mani ļoti apmierināja gan pilsetā, gan ārpus tās. Risē kas piedzīta pilna ar ūdeni salīdzinot ar Dunlopiem kas bija pirmā sezona, jā, pa kādi 10kmh ātrāk akvaplanēja, bet tas saprotams jo raksts savādāks, kurš strādā lābāk uz apledojumu un sliktāk ja ziema vairāk līdzinās 'rudenim.'

Tikai padalījos ar saviem novērojumiem.

Viss jau arī atkarīgs arī no savas braukšanas, ja ziemā varbūt paris reizes izbrauksi no pilsētas, kādā ekskursijā pabaudīt ziemu, tad protams šipi priekš tā nav vajadzīgi, bet ja bieži jabraukā ārpus pilsētas, īpaši agrās rīta stundās pat uz 'A' klases šosejas šķūri vēl nav bijuši, vai ir bijuši pirms dažām stundām un viss tāpat ir piesnidzis un apledojis, tad šipi ļoti noder un var pieciest to skaļumu tajos brīžos, kad jabrauc ir pa pliku asfaltu.

mefisto Reģ.: 22.05.2017
0 0 Atbildēt

Tāpēc ar tiem budžeta brendiem ir laimes spēle. Man nepaveicās ar modeli, Tev paveicās. Pirms tiem 4 gadiem atšķirība starp Cordiant četrām radžotām riepām un četrām Goodyear radžotām bija ap 200 eur.

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
1 0 Atbildēt

Vēl jau ir atkarīgs no auto. Ja tev ir 10..15 gadus standarta ikdienas parvietošanās līdzeklis pa varbūt pāris tūkstošiem, vai jauns poršēē... poršam neliksi kādus triangle, sailun vai kordiantus tapat kā 'opelim' neliksi jaunāko un dārgako brendinieci, kas sastādītu 30-50% auto summu... Tā kā tas arī spēlē lomu.

Pirms 4 gadi tā 200€ šķirba noteikti bija divu pilnu kordiantu komplektu cena un vēl kafijai palika pāri pret Goodjēru komplektu.

Vēl pirms riepas pērc ir japaseko līdzi informācijai un jāpaskatās kādi testi un ko cilveki saka, īpaši tas ir par budžetu. Ja aizbrauc uz kādu no riepu servisu un pakļaujies pirmajam ko iesaka/iesmērē, jo pārdevējs smaidīgs, tad nav jāraud.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 1 Atbildēt

insekc rakstīja: Vai tam tiešām tik milzīgi suporti, nevar uzlikt diskus ar mazāku R?

mazākus diskus noteikti var uzlikt, ja vien nav unikāls Scenic RS eksemplārs.

Tikai R16 priekš atbilstošā rata diametra vajag 195/80, kādas gandrīz neražo un vadāmība arī būtu dīvaina. Vai arī likt platākas, kas ziemas riepai ir neprātīgi

wons Reģ.: 26.07.2017
0 0 Atbildēt

Lassa ražojumi?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Kādreiz visādi tādi "pieredzējošie" likumpārkāpēji pirka "labākās" riepas, lai varētu maukt garām/lohiem.Koncepcija bija pirmajā lasījumā izbrīnoša, bet pamatā pareiza.Jo labāks auto un jo atsaldētāks braucējs, jo labākas riepas tam "jāpiemēro".

Tagad ir otrādi- tie kuri "varētu" pabraukt, sākuši apsvērt.Varbūt, ka (pamatojoties uz iepriekš apgūto) tagad "pabraukt" varēs arī par 2x lētāku cenu.Galvenais tikai cīņas karstumā neaizmirst, ka krietnai daļai tā tur Varonīgā Vakardiena ir jau sen vēsturē.

Ja man "piedāvā" par suuda gumijasgabaliem samaksāt 220eur/gab,loģiski,ka pirmais prātānākošais ir (varbūt) pāris dienas gadā atturēties no braukšanas principā.Sliktāk ir, ja kādam ir jābrauc katru dienu un neatkarīgi no garastāvokļa un laikaapstākļiem.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 2 Atbildēt

Viens ir naudas taupīšana, bet jāņem vērā arī pašas autobūves attīstība. Vecākām mašīnām pie sūdīgā ABS un minimālas vai neesošas saķeres kontroles riepas kvalitātei bija izšķiroša nozīme. Uz sava 19 gadus vecā opeļa es diezgan izteikti jūtu atšķirību pat starp dažādu brendu riepām, kur nu vēl starp ķīniešiem un brendiem.

Uz jaunākiem auto gan šī atšķirība ir mazāk jūtama un auto modeļiem sākot no kaut kāda 2015 gada tā atšķirība normālos braukšanas apstākļos praktiski pazūd. Tad vairāk vērā tiek ņemts riepas skaļums, iegādes cena un dilšanas ātrums, nekā visi tie saķeres parametri.

Es jau arī agrāk vilku uz to, ka jaunu auto braucējiem jau takā vajadzētu sakasīt arī normālām brendu riepām, bet praksē pašam patestējot konstatēju, ka ir pilnīgi pofig. Ja es uz 2003 gada Vektras jūtu atšķirību starp Sailun un Continental (kaut vai caur faktu, ka vektrai vēl ir hidrauliskais stūres pastiprinātājs), tad uz tās pašas padsmito gadu Astras vai Insignijas jau ir pilnīgi pofig, kas tur par riepām, atšķirību tāpat jutīsi tikai gadījumā ja būs jāliek pa mēmajām. Attiecīgi ja nav plāns zemu lidot un ir 100% ticība savām braukšanas prasmēm, tad kāpēc maksāt vairāk? 95% gadījumu mašīnas elektronika savāksies ar visiem noname ķīniešiem un vadītājam atliek nenonākt atlikušajos 5%.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Riepu jau neraksturo tikai protektors un saķere. Pastāv uzskats, ka dārgākām riepām ir arī labāks kords un gumijas kārtas ap to. Tas nozīmē, ka šīm riepām ir lielāka izturība pret pārsišanu un pārduršanu. Viens ASV auto blogeris stāstīja, ka, piemēram, Michelin riepas viņam ne reizi neesot izlaidušas gaisu , bet lētās vairākkārt. Tas, protams, var būt tīri subjektīvi.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Iespējams, bet pilsonis vidējais pārsitot savu noname ķīnieti nodomās: "labi, ka nonopirku dārgās riepas" un vienkārši nomainīs pārsisto riepu nopērkot pa lēto citu.

Šeit jau ir stāsts, ka domāšana sākas nevis no riepas tehniskajiem parametriem, bet gan no tās cenas. Līdzīga domāšana ir arī superdārgā gala riepu pircējiem, kam vienīgā pieeja ripu pirkšanai ir augstākā cena. Realitāte, gan palosot riepu testus un atsauksmes, slēpjas kaut kur vidus līmenī, bet tādā gadījumā riepu pircējam jau kaut kas pašam jāpēta, nevis veikalā uz vietas jāuzticas pārdevējam vai paša izpratnei par to, kurš skujiņas raksts labāk strādās uz sniega.

wons Reģ.: 26.07.2017
0 0 Atbildēt

MMX rakstīja: Viens ir naudas taupīšana, bet jāņem vērā arī pašas autobūves attīstība. Vecākām mašīnām pie sūdīgā ABS un minimālas vai neesošas saķeres kontroles riepas kvalitātei bija izšķiroša nozīme. Uz sava 19 gadus vecā opeļa es diezgan izteikti jūtu atšķirību pat starp dažādu brendu riepām, kur nu vēl starp ķīniešiem un brendiem.

Uz jaunākiem auto gan šī atšķirība ir mazāk jūtama un auto modeļiem sākot no kaut kāda 2015 gada tā atšķirība normālos braukšanas apstākļos praktiski pazūd. Tad vairāk vērā tiek ņemts riepas skaļums, iegādes cena un dilšanas ātrums, nekā visi tie saķeres parametri.

Es jau arī agrāk vilku uz to, ka jaunu auto braucējiem jau takā vajadzētu sakasīt arī normālām brendu riepām, bet praksē pašam patestējot konstatēju, ka ir pilnīgi pofig. Ja es uz 2003 gada Vektras jūtu atšķirību starp Sailun un Continental (kaut vai caur faktu, ka vektrai vēl ir hidrauliskais stūres pastiprinātājs), tad uz tās pašas padsmito gadu Astras vai Insignijas jau ir pilnīgi pofig, kas tur par riepām, atšķirību tāpat jutīsi tikai gadījumā ja būs jāliek pa mēmajām. Attiecīgi ja nav plāns zemu lidot un ir 100% ticība savām braukšanas prasmēm, tad kāpēc maksāt vairāk? 95% gadījumu mašīnas elektronika savāksies ar visiem noname ķīniešiem un vadītājam atliek nenonākt atlikušajos 5%.

Ar nenoturējos, nopirku Sunfull vasaras riepas. Sezonas laikā reizes trīs dabūju pārbalansēt. Līkumos, kad dinamiskāk griez jūt, ka ne tā iegriež līkumā, uz sajūtam atšķirību var just. Pat līdz riepu maiņai nenobraucu, pārdevu un miers. Nopirku vietā Bridgstone, cita lieta. Izmērs 225/55/17 Ziemai skatos uz Lassa riepām, varbūt ir pieredze?

MMX Reģ.: 03.03.2022
1 0 Atbildēt

Ar Lassa ir pieredze ar modeļiem Snoways 3 un Snoways4, abi uz 205/55 R16.

Snoways 3 nogāja 4 gadus, riepas kopumā normālos ziemas apstākļos bija ok, sniegā, sālī un slapjdraņķī labi pildīja savas funkcijas, uz mitra asfalta pārsteidza samērā garš bremzēšanas ceļš, uz ledus uzvedās kā jebkura bezradžu riepa. Pa 4 gadiem nodila līdz 5mm atzīmei, pēc tam sakalta un palika kantainas. No krievu publikas atsauksmēm populārs modelis taksistiem lai var visu gadu braukt.

Snoways 4 ir uzliktas radinieka mašīnai, attiecīgi pieredzes mazāk, principā uz sniega, sāls un ledus uzvedās aptuveni tāpat, savādāka protektora raksta dēļ gan ir jūtams, ka ziemas apstākļos saķere veidojas mazliet savādāk kā Snoways3. Uz asfalta nav sanācis veikt tādus manevrus lai pārbaudītu galējos saķeres punktus, bet pat vasarā braucot nav jūtamas īpašas atšķirības no vasaras riepām.

Kopumā ražotājam diezgan normāla cenas/veiktspējas attiecība. Pats Lassu nomainīju pret Hankook Winter I Cept RS2, tā kā vairāk sanāk pa Rīgu braukāt bremzēšanas ceļs uz mitra asfalta tomēr kļuva svarīgāks

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Nesen tiku pie nepārāk veca i40 un ziemai nākot jau sagatavojos, iepirku gan 16os diskus, gan gumiju. Paliels bija pārsteigums, kad no servisa zvanīja un teica ka diski neder. Izrādās, ka kaut arī rūpnīca ražo gan ar R16, gan R17, gan R18 diskiem. Manam modelim dēļ suportu izmēra var uzlikt tikai 17os un 18os. Un te tā kā komentārā iepriekš, labi ka nepirku dārgus ne diskus, ne riepas...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 4 Atbildēt

Man vairāki riepnieki ir teikuši, ka ziemas riepu turēšana uz citiem diskiem ir diezgan bezjēdzīgs risinājums. Pa ziemu tās tāpat disbalansējas, savienojumā iemetas korozija utt.Resp tāpat katru gadu jāmontē un jābalansē. Pāri paliek tikai čakars ar disku meklēšanu, pirkšanu

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Un ko darīt tiem lohiem, kuriem glabāšanas laikā nekas neizbalansējās un nerūsē? Lai gan var saprast arī tos "riepiniekus" - darbu taču vajag... Un ja bez čeka, tad kā otra alga, ko tik tāpēc nesastāstīsi...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Es piekrītu, ka tā tas izklausās. Bet man aprūpē ir viens auto ar otru disku pāri un tam tieši tā arī notiek. Debalansēšanās un korozija notiek riepu lietojot. Tu viņu pēc ziemas nojiec un pavasarī konstatē, ka viena nopūtusies. Uzpumpēun tā pūšas arvien ātrāk nost, jo ir korozija diska apmalē. Jāmontē, jātīra jāuzmontē. Un pie apmaiņas uzziemu uzliec tos iepr ziemas diskus uz stenda un .... 3 no 4 ir disbalanss.

spainis Reģ.: 27.04.2006
1 0 Atbildēt

Neapstrīdēšu to riepinieku teikto, bet varbūt vari atbildēt uz pāris jautājumiem.

1. Vai ir pieredze ar diviem disku komplektiem?

2. Vai ir novērtos, ka pavasarī ziemas riepās ir disbalans un tās jāpārbalansē? Vai arī rudenī, ar vasaras riepām.

3. Vai ir novērots, ka pavasarī riepa gar disku pastiprināti nolaiž gaisu?

Riepiniek jau arī apgalvo, ka nomainītās riepas jāglabā pie viņiem nezkādos speciālos vienmērīgās temperatūras apstākļos un sakrautas pareizās kaudzītēs, ko parastā iedzīvotāja pagrabs nespēj nodrošināt. Realitāte gan ir tāda, ka glabāšanā atstātās riepas tiek sakrautas konteinerā, kas stāv turpat pļavā un kurā vasarā ir 50 vai pat vairāk grādi plusā, bet ziemā tikpat cik ārā.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Paspēju jau atbildēt augstāk Tieši šādi ir. Var jau būt, ka sieviete nemāk braukt. Bet izskatās bezjēdzīgi tas otrs disku komplekts.

Riepu glabāšana tādā veidā jānodrošina, ja nelieto riepas. Ja lieto, tās parasti nepaspēj nekādi sabojāties

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Atkal sākas - vajag balansēt, vajag balansēt katru gadu, citādi 3,14. Vajag mazāk uzklausīt riepiniekus, bet riepu lietotājus.

Allaž lietoju 2 komplektus un man nezin kāpēc nekad nevajag nekādu papildus balansēšanu.

Tāpat arī stāsti par riepu uzglabāšanu īpašos apstākļos - kāpēc tik ļoti tiek uzsvērta šī glabāšana tad, kad riepas nav uz auto, kurpretī tad, kad autiņš stāv tiešos saules staros, tas neko neskādē.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Dabīgi, ka riepinieki ir pret ziemas riepu komplektu uz diskiem, ko autovadītājs maina pats, jo tas kaitē viņu biznesam. Bez tam viņi labprāt balansēs katru reizi, vajag vai ne. Ir bijuši 2 disku komplekti, ( kopā ar riepām, saprotams,) diviem auto, un riepas nav ne stāvot izbalansējušās ( ? interesanti, pēc kādas ķīmijas ) , ne pavasarī laidušas gaisu.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Riepinieki ir visādi. Ir dzirdēti stāsti, ka klientam piedāvā pārbalansēt (sezonu vai divas brauktu komplektu), klients atsakās, kamēr maina komplektu uz auto, tikām kādu sviniņu iebāž kabatā. Klients aizbrauc, bet pēc nedēļas atpakaļ, un nu jau piekrīt maisteram, ka "katru maiņu jāpārbalansē"...

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Es tās konkrētās riepas redzu, kad uzmontē uz stenda. Disbalanss ir redzams.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Nu, ar to arī apsveicu.

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
3 0 Atbildēt

Uzprasot par pārbalansēšanu, viegli var atsijāt mazlojālus meistarus. Vairums neļauj skatīt vai bija balansā, uzreiz noraujot vecos atsvarus nost!

Lojālākie vispirms nopēta riepu un tad saka - šeit ir plaisas un pumpa, tātad balansēšana nav risinājums, ja viss labi riepai, tad saka, ka nevajag pārbalansēt. Tikai esot jāpievērš uzmanība vai kāds no atsvariem nav brutāli izkritis...

Pagalmos ar tām lielajām asajām bedrēm un augstajām apmalēm esmu ieraudzījis daudzus jaunus un vecus atsvariņus.

Cik vien pats esmu uzstājis uz pārbalansēšanu, tad taisni vienīgi padilušām vasarenēm divām no 4 mazliet tomēr vajadzēja korekciju un arī pēc tam uz auto bija sajūtams uzlabojums.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

"uzreiz noraujot vecos atsvarus nost" - šitā ir klasika, piekrītu

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
1 0 Atbildēt

Ja pirms uzmontē jaunu riepu disks ir taisns un kārtībā, tad problēmu nebūs! Nezinu jau 8 gadus ir divi komplekti nekādu problēmu! Neviena pēc sezonas stavēšanas nav izlaidusi(varbūt 0.5bar, kas nav nekas.) Uzmontē ripuļus pie mājas pēc vajadzības un braucu.

Varbūt reizi 4 gados, ka montē diskam jaunu gumiju vai ja kāds atsvariņš nokritis tad parasti nesezonā pēc nepieciesamības, tasnoju disku vai balansēju, jo tad var dabūt riepas pa ļoti labu cenu + jebkurā laikā iebrauc un to visu izdara daduz rūpīgak, ne kā ja to dara 'pīķa' laikā, kad ir konstanta rinda visas dienas garumā! Un 'masīnai' atvēlētais laiks ir 20..30minūtes. Tad protams tur kvalitati nekādu nevar prasīt, jo galvenais ir gala rezultāts.

Ja uz tur 8,10+ gadus nobraukāta diska, turklāt ik sezonu(2x gadā) montētas virsū ir attiecīgās sezonas riepas, pats disks protams būs šķībs un greizs, bet naudas taupības nolūkos, to neviens netaisno, bet vienkārši montē jaunas riepas uzsmērējot vairāk līmi un šo rites taisnumu iztaisno ar daudz atsvariņiem, tur protams, ka būs bēdu ieleja. Kur bieži būs gaiss riepā 'jāpapildina.'

Bet nekādā sakarā nav tavu riepinieku teiktais, ka tas ir bezjedzīgs risinajums(nē nu no viņu skatupunkta varbūt, jo nebūsi vairs biežs klients) Un ja visi tā saks darīt?... Tad vieglais riepu bizness kaput un Latvijā izputēs vismaz puse...

P.S. Man gan uz ziemas(16'') gan vasaras(17'') diskiem ir pa 15-30g atsvariņi tikai... Nevis, kā dažiem redzēts, kur jau simtos grami tiek līmēti pat vairakās vietās.

Vēl abi komplekti ir originālie nevis kādi lētākie ķīnieši, vasaras pirms 4 gadi taisnoti un pārkrasoti, ziemas pirms 3 gadiem. Lieki teikt, ka noņemot komplektu ripuļi tiek ar augstspiedienu noskaloti un notīrīti(tas vairak zieminieču- sāls sakarā, bet protams arī vasaras komplekts tiek satīrīts, ižžāvēts, pirms nolikts garāžā gaidot nākamo sezonu.)

Visa garā stāsta morāle- kāds saimnieks, tāds arī būs auto!

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Papildinājums, kāpēc lietoju 2 komplektus:

1) uzglabāju laukos, kur bieži iegriežos. Nomainu pats un esmu neatkarīgs no servisiem un rindām;

2) parēķināju, ka iznāk izdevīgāk arī. Ja man 2x gadā jāmaina, jāmaksā par uzglabāšanu, tad nemaz tik ilgi nevajag gaidīt, līdz summas izlīdzinās.

Tas gan 16'' diskiem. Ar lielākiem izmēriem varbūt arī nerentētos.

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Jo lielāks disks, jo parasti lielāka arī montāžas maksa par katru vienību. No šī sanāk, ka jo lielāks disks, jo ātrāk atmaksājās otrs komplekts. Tik cik pats otrs disku komplekts, lieliem diskiem, iznāk diezgan dārgs.

seller Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

imzz rakstīja: Riepu jau neraksturo tikai protektors un saķere. Pastāv uzskats, ka dārgākām riepām ir arī labāks kords un gumijas kārtas ap to. Tas nozīmē, ka šīm riepām ir lielāka izturība pret pārsišanu un pārduršanu. Viens ASV auto blogeris stāstīja, ka, piemēram, Michelin riepas viņam ne reizi neesot izlaidušas gaisu , bet lētās vairākkārt. Tas, protams, var būt tīri subjektīvi.

Var piekrist, arī ilgi braucu ar Michelin Energy Saver (6-7 sezonas), un tieši riepu izturība pārsteidza!

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
0 0 Atbildēt

Cik km? Pa šoseju vien jeb arī grantsceļi?

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Nu ja pats nemaina ripuļus, tad no otra disku komplekta lielas jēgas nav. Ja maina pats, tad tās ir neaprakstāmas ērtības -nomainīt riteņus tieši tad, kad tev vajag, nevis tad, kad ir iespēja tikt riepu servisā. Un nekas tur nav jāpārbalansē, ja vien fiziski nav bojāta riepa/ disks vai pazaudēti atsvari, kas nebūt negadās tik bieži. Ka noņemti riteņi stāvot sāktu laist gaisu, tā vēl nav gadījies. Uz ilgstoši nekustinātas mašīnas - tas gan - un pat vairāki vienlaicīgi. Par koroziju arī pilnīgas muļķības - vienkārši nevajag slapjus, netīrus vai, nedod dievs, vēl sasālītus diskus iegrūst kaktā, bet vismaz noskalot un nožāvēt.

650 Reģ.: 25.01.2017
3 0 Atbildēt

Divu riteņkomplektu gadījumā jāpārbalansē katru sezonu ir drošvien tad, ja (to) pirms tam ir balansējuši (tie paši) Lohi.Un protams, ka darījuši to ar lohiem domātajiem širpotreba lohudzelzs lohsvariņiem,kuri jau pēc 3 mēn sarūsē un kurus nevar normāli (bez pēdām) noņemt no lohudiskiem.Tā rezultātā ar laiku jebkurš disks sāk izskatīties pēc attejas, bet lohātrumu taču tas nemazina.Lohs loha galā, apburtais lohuloks..Skaidrs, ka visai šai lohuķeršanas demagoģijai pie mums ir senas tradīcijas.Taču tiem tur "lohmeistariem" joprojām neviens nav rokas izgriezis, un lohi joprojām stāv pie viņiem lohrindā/garajā. Jā.

Bet pašai tai 2-disku idejai gan ir milzums nianšu. Cik vispār (tagad,mums) maksā 1x montāža? Un ja 2x gadā? 5gadē? Mūžā? Kā vispār jūtas "vassaras" diski ziemas suudos? Krāsojums,spieķu skaits, konfigurācija, mazgāšanas ērtums, disbalansu izraisoša dubļu uzkrāšanās dažādās grūti izbakstāmās šķirbās, cena/par un utttt? Kā ar tiem, kuri pamatotu apsvērumu dēļ katrai sezonai ir izvēlējušies dažādus riepu/disku platumus un diametrus?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Jā lohs var prātā sajukt, šādi visu ar auto saistīto manipulāciju aprēķinot

Piem Cayenne ja normāli gribi lietot, katra manipulācia ap 1k apdrošināšana, eļļas maiņa utt Pods ar zelta rokturīti

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu ja, es tak par/topašu.Viss tik Dārgs, ka pilnīg jau zb.Proršam uz kāda tāda puscaurspīdīga 9,5j lohdiska vecās nenotīrītās atsvaru līmējumu vietas īpaši labi izskatās.Vēl jolabāk, ja 2000euro vērtais disks melns un aprūsējušie metāl lohsvariņi pa 2sant/gab tur salīmēti 2 rindās ;p

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Ja mašīnai spiediena sensori diskos, tad divu disku komplekts neiet cauri bez vizītes pie dīlera?

Edgars7 Reģ.: 27.05.2022
1 0 Atbildēt

Tā gluži nav.

Var nopirkt un pieadaptēt jaunus riepu spiediena sensorus arī neapmeklējot dīleri.

Piemēram "Riepugarāža" un "PKP" ar to nodarbojas.

Es pats septembrī uzliku jaunus spiediena sensorus "Riepugarāža" uz ziemas disku komplekta. Esmu apmierināts.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Par divu disku komplektu - viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc vasaras riepas man ir uz alumīnija diskiem, bet ziemas riepas uz dzelzs diskiem ir tieši "fantastiskais" ceļu stāvoklis pavasara pusē, kad līdz ar sniegu kūst arī asfalts ar visām no tā izrietošajām sekām. Pagaidām esmu aprobežojies ar nelieliem diska locījumiem, bet sliktākajā gadījumā atrast jaunu 16" bleķinieku būs vieglāk, kā 1 gab. oriģinālo Opel alumīnija disku.

Par pārbalansēšanu - 7 gadu laikā uz diviem komplektiem ārpus riepu maiņas pārbalansējis diskus esmu 1 reizi, gar metāla diskiem gaisu laižošas riepas ir pārmontētas 2 reizes. Praksē riepu serviss mani redz tikai brīžos, kad pērku jaunas riepas.

405 Reģ.: 10.02.2004
1 2 Atbildēt

Es uz ziemu trešo reizi nopirku atjaunotās King Meiler Wintertact NF3 pilnu komplektu, Kesko Senukai vienmēr ir veikalos.

Pa šoseju gaudo kā trakas, bet ziemas apstākļos un uz grantenes izcila saķere. Pat pa sniega šļuru braucās itin droši. Tiem, kam daudz jābrauc pa neasfaltētajiem ceļiem un mazākas nozīmes ceļiem, būs tieši laikā.

Noiet 2 ziemas. Pie +15 jau jūtams, ka ir pārāk mīkstas.

Ļoti lieti noder arī pa Rīgas bedrēm.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Riteņa pārbalansēšanas vajadzība ir dažādu "ieinteresēto" personu izpūsts fufelis.Lai Lohiem sajauktu galvu.Un lai tie stāvētu jo garākā rindā un pēc iespējas vairāk/biežāk maksātu šiem te montāžas centru ķeneriem.Lohu sūtība ir maksāt/par!

SpecĀlisti tā arī nav saņēmušies Lohiem izskaidrot nedz pielietojamo svariņu radikāli atšķirīgo kvalitāti, nedz pašu montāžas "kuļtūru" , nedz arī iespējamās problēmas ar ventīļu bojājumiem.Pārmontēt un "nobalansēt" var arī NETĪRU disku.Vai visur tos "laipni piedāvā" nomazgāt?Jā.

Disbalansa cēlonis vienkārši "vecas" riepas gadījumā varbūt ir kāds 1% no kopējo iemeslu kopskaita.Cita lieta, kad/ja "iepriekš" ticis balansēts kārtējajā (tajā pašā) širpotreb konveijera lohservisā.Pirmssezonass steigā un pa roku galam,nenotīrot iepriekš piekaltušos netīrumus un ar viszemākās/lētākās kvalitātes materiāliem.

Pavirši pielīmēti svariņi var vienkārši nokrist,disks var būt bedrē trāpot ielocīts un (90%) disbalansa iemesls var izrādīties vienkārši diska iekšpusē vai spieķu šķirbās sakrājušies piekaltušie dubļi.Jo platāks un spieķaināks ir disks, jo eksotiskākas nianses.Ieskaitot pat mašīnas sānu pastāvīgo netīrību.Katram ne-loham tas ir pašam jāizvērtē.

Vecs gumijas ventīlis var pēc 3-4-5g var vienkārši ieplaisāt un pamazām laist gaisu.Ja esi izvēlējies diskus "vairākām" sezonām un jaunas riepas- uzreiz liec nomainīt ventiļus! Daži servisi to atgādina, turpretim citi vispār pat neizskata.Turklāt (!) ne visi "piedāvātie" ventiļi ir piemēroti konkrētajam diskam- parasti tie ir standarta lohizmēra (par garu), ar sekojošu pastiprinātu locīšanos.Gribi "garantiju"- liec metāla ventiļus.Protams atkal ar niansēm, vai un kādu var tehniski ieskrūvēt attiecīgajā diskā.Un cik tas "smags" un garš.

Riepa (un pats disks) parasti nav perfekti izsvaroti un riepu uz diska var uzmaukt neierobežotā skaitā stāvokļu- atseviškos gadījumos kāds no tiem var "prasīt" 50g atsvaru, bet pagriežot riepu citādi/otrādi (iespējams) varētu iztikt arī ar 15g.Ne visos gadījumos riepai ir kādas atzīmes par "vieglāko" punktu. Tie 50g protams nav krītama kaite un neba tur ap katru riepu lieki jaaties, bet nu 120 jau varētu būt labs jautājums.Vai kāds lohserviss ar 400m rindu aiz vārtiem darīs šādu ķēpāšanos- nu prottams.

Disku ar "maz spieķiem" ir vieglāk izmazgāt no iekšpuses, taču iespējams, ka tie meesli tur iekšpusē uzkrāsies ātrāk.Smalki spieķotu disku, kurā nevar pilnvērtīgi "iebāzt" mazgātāja pistoli, ziemā lietot ir stipri problemātiski. Mazgājot disku no iekšpuses, jāņem vērā, ka steigā kāds dubļu fragments var arī neizmazgāties,īpaši tobrīd riteņa "augšpusē" esošais.Ar šo ĻOTI grēko tieši dažādu ne-pašapkalpošanās mazgātuvju gudrinieki.

arba Reģ.: 16.12.2002
2 3 Atbildēt

650 rakstīja: Riteņa pārbalansēšanas vajadzība ir dažādu "ieinteresēto" personu izpūsts fufelis.Lai Lohiem sajauktu galvu.Un lai tie stāvētu jo garākā rindā un pēc iespējas vairāk/biežāk maksātu šiem te montāžas centru ķeneriem.Lohu sūtība ir maksāt/par!

SpecĀlisti tā arī nav saņēmušies Lohiem izskaidrot nedz pielietojamo svariņu radikāli atšķirīgo kvalitāti, nedz pašu montāžas "kuļtūru" , nedz arī iespējamās problēmas ar ventīļu bojājumiem.Pārmontēt un "nobalansēt" var arī NETĪRU disku.Vai visur tos "laipni piedāvā" nomazgāt?Jā.

Disbalansa cēlonis vienkārši "vecas" riepas gadījumā varbūt ir kāds 1% no kopējo iemeslu kopskaita.Cita lieta, kad/ja "iepriekš" ticis balansēts kārtējajā (tajā pašā) širpotreb konveijera lohservisā.Pirmssezonass steigā un pa roku galam,nenotīrot iepriekš piekaltušos netīrumus un ar viszemākās/lētākās kvalitātes materiāliem.

Pavirši pielīmēti svariņi var vienkārši nokrist,disks var būt bedrē trāpot ielocīts un (90%) disbalansa iemesls var izrādīties vienkārši diska iekšpusē vai spieķu šķirbās sakrājušies piekaltušie dubļi.Jo platāks un spieķaināks ir disks, jo eksotiskākas nianses.Ieskaitot pat mašīnas sānu pastāvīgo netīrību.Katram ne-loham tas ir pašam jāizvērtē.

Vecs gumijas ventīlis var pēc 3-4-5g var vienkārši ieplaisāt un pamazām laist gaisu.Ja esi izvēlējies diskus "vairākām" sezonām un jaunas riepas- uzreiz liec nomainīt ventiļus! Daži servisi to atgādina, turpretim citi vispār pat neizskata.Turklāt (!) ne visi "piedāvātie" ventiļi ir piemēroti konkrētajam diskam- parasti tie ir standarta lohizmēra (par garu), ar sekojošu pastiprinātu locīšanos.Gribi "garantiju"- liec metāla ventiļus.Protams atkal ar niansēm, vai un kādu var tehniski ieskrūvēt attiecīgajā diskā.Un cik tas "smags" un garš.

Riepa (un pats disks) parasti nav perfekti izsvaroti un riepu uz diska var uzmaukt neierobežotā skaitā stāvokļu- atseviškos gadījumos kāds no tiem var "prasīt" 50g atsvaru, bet pagriežot riepu citādi/otrādi (iespējams) varētu iztikt arī ar 15g.Ne visos gadījumos riepai ir kādas atzīmes par "vieglāko" punktu. Tie 50g protams nav krītama kaite un neba tur ap katru riepu lieki jaaties, bet nu 120 jau varētu būt labs jautājums.Vai kāds lohserviss ar 400m rindu aiz vārtiem darīs šādu ķēpāšanos- nu prottams.

Disku ar "maz spieķiem" ir vieglāk izmazgāt no iekšpuses, taču iespējams, ka tie meesli tur iekšpusē uzkrāsies ātrāk.Smalki spieķotu disku, kurā nevar pilnvērtīgi "iebāzt" mazgātāja pistoli, ziemā lietot ir stipri problemātiski. Mazgājot disku no iekšpuses, jāņem vērā, ka steigā kāds dubļu fragments var arī neizmazgāties,īpaši tobrīd riteņa "augšpusē" esošais.Ar šo ĻOTI grēko tieši dažādu ne-pašapkalpošanās mazgātuvju gudrinieki.

Lohiem, Lohu, Lohiem, lohservisā, ne-loham, lohizmēra, lohserviss

nav par daudz vienā postā ?

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Var jau būt, ka izteiksmes stils savdabīgs, bet pilnīgu taisnību 650 saka, un pārmontēšanas šā brīža cenas - pie(un uz augšu no 40 eiro, ir pietiekami lielas, lai darbs būtu paveikts kvalitatīvi nevis uz ķap ļap, netiŗot diskus, nemainot ventīļus un kas pats galvenais neoptimizējot riepas disbalansu ar paša diska disbalansu (es nerunāju par sūdiem, kam vajag 50 - 100 g svariņus) - ko nafig neviens negrib darīt un tādēļ līmē pa 40 - 50 g svariņu sērijas uz diskiem.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 2 Atbildēt

Es gan tev ieteiktu sagrupēt lohintelekta atliekas un mēģināt "atfiltrēt' augsti/literāru izteiksmes veidu no atklātā tekstā ņirgāšanās/par.Es savu iesp robežās ļoti "cenšos " ieturēt tieši to toni,kurā šodienas rakstnieki un/vai apskatnieki runā ar Lohiem.Jo TĀ runāt var tikai ar lohiem.

Ja (JA) ir kāda gadu gaitā uzkrāta Personīga Pieredze (PP),laipni lūdzam no sevis kādu lieku lohpusstundu paveltīt,lai (to) izklāstītu citiem (ne-lohiem) ;p

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Ir ekskluzīva iespēja - ja jau tā acīs durās, pie kāda trešā loh- pārtraukt lasīt...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

MMX rakstīja: Ar Lassa ir pieredze ar modeļiem Snoways 3 un Snoways4, abi uz 205/55 R16.

Snoways 3 nogāja 4 gadus, riepas kopumā normālos ziemas apstākļos bija ok, sniegā, sālī un slapjdraņķī labi pildīja savas funkcijas, uz mitra asfalta pārsteidza samērā garš bremzēšanas ceļš, uz ledus uzvedās kā jebkura bezradžu riepa. Pa 4 gadiem nodila līdz 5mm atzīmei, pēc tam sakalta un palika kantainas. No krievu publikas atsauksmēm populārs modelis taksistiem lai var visu gadu braukt.

Snoways 4 ir uzliktas radinieka mašīnai, attiecīgi pieredzes mazāk, principā uz sniega, sāls un ledus uzvedās aptuveni tāpat, savādāka protektora raksta dēļ gan ir jūtams, ka ziemas apstākļos saķere veidojas mazliet savādāk kā Snoways3. Uz asfalta nav sanācis veikt tādus manevrus lai pārbaudītu galējos saķeres punktus, bet pat vasarā braucot nav jūtamas īpašas atšķirības no vasaras riepām.

Kopumā ražotājam diezgan normāla cenas/veiktspējas attiecība. Pats Lassu nomainīju pret Hankook Winter I Cept RS2, tā kā vairāk sanāk pa Rīgu braukāt bremzēšanas ceļs uz mitra asfalta tomēr kļuva svarīgāks

Arī savam auto šogad iepirku pieminētos hankūkus. Tēva pasātam tādus paņēmu pērngad, nebija par ko diži sūdzēties.

Līdz šim plēsu mišelīna x-ice, varēs salīdzināt izjūtas ziemā.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Jā,nu micjhelin's x-ice uz tāda ritīga ice ira ok.Es pats personigi pirms kādiem 7g to rūpīgi ziņkārīgi izPārbaudīju, gluži kā šodien "atceros".Uz piln piedziņass auto.Jā.

Ieskrējos,tātad, pa 2-sliežu spīdīgo ledaino šķērsielu uz +80 un nospiedu lohBremzi.Apstājos (samērā izbrīnīts..) apm pēc kādiem 150m pie (aiznākamā) kaimiņa vārtiem.Ok. ;p

Citu 1reiz es skarbi Pārbaudīju labāko pusziemas ripu GY Ultragrip Ice 2..Jaunu, tāteikt, apm ar 8.2mm lohatlikumu.Jā.Pie Skaja pa 12cm sniega pļuru ieskrējos uz kādi +30 unt nospiedu Bremzi.Tā, ka aš avārijas apgaismojums ieslēdzās.Pavirši mērot, tas pasākums "apstājās" apm kkur pēc 4,5 (apgaismes) stabiem.Pirms tam es to pašu apm turpat mērīju ar Nokiān hakapipelitta r. Rezultāts bija aptuveni tāds pats..

Tā kā apmēram pēc visa šiten tā te ira izzudusi jebkāda interese/par un kaut mazākās cerības/uz, nu tad beidzamajājā laikā "vērtēju" pēc uzvedības uz plika assfalta un pie +20 centigrādiem.Jo tas spēj iepriecināt vairāk/par. Ka vismaz kaut kādā parametrā neesi tapis app/ists.Jā. ;p

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Man šobrīd uzliktie Hanklooki patīk tieši tādēļ, ka man nav solīts nekas kruts un pārdabisks, bet riepām vienkārši ir paredzama reakcija uz dažādiem segumiem. Krutie brendi noteikti strādā labāk kaut kādos specifiskos apstākļos, bet vidējās klases Hankooki strādā salīdzinoši ok visos apstākļos, attiecīgi nerodas kaut kāda pārvērtēta drošības sajūta -ledus ir ledus, slīd, sniegs slīd drusku mazāk, slapjš asfalts var slīdēt. Attiecīgi ļoti viegli pielāgot braukšanas stilu lai stabilus braukšanas ātrumus varētu turēt arī ziemā. Normālām skandināvu tipa ziemām iespējams skatītos kaut ko labāku tieši sniegam un ledum, bet mūsu ziemai un maniem maršrutiem vajag labu akvaplanēšanas noturību ar spēju kārpīties pa sniegu.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Man nekad nav bijis nekāds hankoks.Hvz.Ja pašam patīk, tad tas būtu galvenais nosacījums kaut ko ņemt.Ir jābūt kkādam gandarījumam par iztērēto.Tas pats GYice2 lieliski uzvedas gan ziemā, gan pie +20, bet piem tāds mišelin pA4 vēl lieliskāk brauc pat pie +30..Nokians varbūt ir viduvējāks visā, taču vislabāk māk ekonomēt degvielu. Līdz 160-180e/gab līdz šim ir gadījies maksāt/par, BET, vai "šodien" es par to labuprāt maksāšu jau 225 vai visus 240e/gab,- da pašol viš 1reiz na/uj dst ;p

Vnk "atcerējos" to, ka tādai reālai ziemas braukšanai neder nekas cits, izņemot radzes.Pie kam, labas markas.Pārējais ir no sērijas ka "paskat, kā es māku".Figzin, ko nu kurureiz labāk "mācēt", iespējams ,ka vnk notikumus prognozēt kādu minūti uz priekšu.

Protams, ka lielākā daļa no mums šodien neņems radzes.Taču ir klaja demagoģija izplatīt šausmustāstus par to pliko assfaltu un visur zākāt tos, kuri apzināti tās ņem.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Stāsts jau nav par to, kas patīk, bet par to kas palīdz nenosisties pašam un nenosist citus, dienas beigās mērķis riepu pirkumam ir nopirkt tādas riepas, lai ziemas beigās tās var nomontēt un nolikt glabāšanā, nevis kopā ar mašīnu nodot lūžņos.

Riepu izvēle principā jau būtu jāsāk nevis pēc protektora raksta, radžu esamības vai brenda, bet gan izpīpējot pa kādiem ceļiem cilvēks ikdienā pārvietojas. Es Hankookus ņēmu jo testos bija labs sniegums uz slapja asfalta, kā arī sniegā. Ledus sniegums mani praktiski neskar, jo uz tīra ledus es nonāku maksimums reizi gadā, bet pateicoties Rīgas maģistrālo ielu iesālīšanai akvaplanēšana ir reāla problēma.

Laukos senču mašīnai riepu izvēle arī krita par labu visu gadu braucamiem modeļiem, kam ir laba uzvedība sniegā, jo tur ledu arī praktiski neredz. Vai šipenes būtu labākas? Bez šaubām jā, bet noliekot visu pasākumu price/performance kategorijā, bezšipu riepas braukšanai visu gadu izrādījās labāks variants. Vai es liktu savai mašīnai šipenes ja dzīvotu laukos? Noteikti, pie tā cik manā galā kaisa sāli es ar tām riepām mierīgi nobrauktu 3 ziemas saglabājot visus šipus.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 1 Atbildēt

lynx85 rakstīja: Ir ekskluzīva iespēja - ja jau tā acīs durās, pie kāda trešā loh- pārtraukt lasīt...

Tieši tāpēc arī nelasu. Patīk tomēr nepieirsta valoda

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kāpēc ražotāji iesaka uzpumpēt ziemas riepas par 0.2-0.3 atm. vairāk, kā vasaras riepas ? Vai ar aprēķinu, ka riepas piesūknē "siltā garāžā", un izbraucot ārā "aukstā ziemā" spiediens kritīsies līdz ražotāja norādītajam ? Es personiski tā nedaru, jo pārsūknētas riepas nozīmē samazinātu to atbalsta laukumu pret ceļu. Pastāv arī pretējs ieteikums, nekā ražotājiem, riepu spiedienu tieši samazināt, lai uzlabotu saķeri.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Ja arī "izbraucot" kritīsies, tad jau pēc brīža riepa uzsils un tas atkal nedaudz pieaugs.Jāatrod drošvien kāds "viduspunkts" starp spiedienu garāžā,aukstumā un pēc pusstundas ar 90km/h pa tīru asfaltu.

Katrā gad., ja garāžā ir +20, tad vispār labāk būtu mērīt/pūst pēc brīža ārpusē.Vai pēc pārdesmit min,pa ceļam kādā tankā.Tā spiediena starpība pie +/-10 grādiem izpaužas mazāk dramatiski, nekā var gadīties ar pirms 3mēn +25cos "pārbaudītu" vasaras riepu, ja pēkšņi (izrādās) laukā ir jau rudens ar +8...Tad ierasto 2,3 vietā tur dažkārt var būt kādi mistiski 1,8.

Drīzāk jāvadās pēc paša izjūtām, jo dažādiem viena izmēra modeļiem tas "ieteicamais" tomēr mēdz atšķirties.Viena riepa izrādās vairāk ļumīga, cita atkal cieti drebina zobus.Kā tad var pumpēt abas precīzi vienādi? Vēl cita jau pie 2.4 pastiprināti rūks- tas var izraisīt Ausu bojājumus.Riepa ar 69db iespējams nebūs dzirdama, bet ar uzrādītu 73db tā ir draņķis jau defaultā.Pārāk mazs spiediens savukārt notrulina stūres reakciju, palielina degvielas patēriņu un paātrina riepas nodilumu.

Katram ir kādas savas individuālas prasības attiecībā uz braukšanu un katrs īpašnieks ir tiesīgs darīt tā, kā patīk konkrēti viņam.Vienīgi ja viņš sajēdz vismaz dažas pamatsakarības.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

eidis rakstīja:

lynx85 rakstīja: Ir ekskluzīva iespēja - ja jau tā acīs durās, pie kāda trešā loh- pārtraukt lasīt...

Tieši tāpēc arī nelasu. Patīk tomēr nepieirsta valoda

Iepird, draudzīņ, (tomērt) labāk kādu Varoņstāstu no savas riepubiogrāfijas! Šaubu nav, ka īstenās latviešvalodas ikgadējo Diktātu (vismaz viena nepiedrirsta teikuma ietvaros) Tu noteikti uzrakstītu Pareizi ;p

Krokodils Reģ.: 29.06.2017
1 0 Atbildēt

MMX rakstīja: Stāsts jau nav par to, kas patīk, bet par to kas palīdz nenosisties pašam un nenosist citus, dienas beigās mērķis riepu pirkumam ir nopirkt tādas riepas, lai ziemas beigās tās var nomontēt un nolikt glabāšanā, nevis kopā ar mašīnu nodot lūžņos.

Riepu izvēle principā jau būtu jāsāk nevis pēc protektora raksta, radžu esamības vai brenda, bet gan izpīpējot pa kādiem ceļiem cilvēks ikdienā pārvietojas. Es Hankookus ņēmu jo testos bija labs sniegums uz slapja asfalta, kā arī sniegā. Ledus sniegums mani praktiski neskar, jo uz tīra ledus es nonāku maksimums reizi gadā, bet pateicoties Rīgas maģistrālo ielu iesālīšanai akvaplanēšana ir reāla problēma.

Laukos senču mašīnai riepu izvēle arī krita par labu visu gadu braucamiem modeļiem, kam ir laba uzvedība sniegā, jo tur ledu arī praktiski neredz. Vai šipenes būtu labākas? Bez šaubām jā, bet noliekot visu pasākumu price/performance kategorijā, bezšipu riepas braukšanai visu gadu izrādījās labāks variants. Vai es liktu savai mašīnai šipenes ja dzīvotu laukos? Noteikti, pie tā cik manā galā kaisa sāli es ar tām riepām mierīgi nobrauktu 3 ziemas saglabājot visus šipus.

Diemžēl vidējam latvietim ir vienalga gan par savu gan citu drošību(jo visi domā kad ir pro brauceji un nekas 'ar mani' nevar notikt) un ziemas riepas pērk un montē virsū tapēc, kad to liek likums. Ja tādu likumu nebūtu katra otrā vai trešā masīna uz ceļa bravurīgi brauktu ar vasarenēm! simt punkti!

Un tad tur nevar būt runa nedz par kādu paša izpēti, kādos apstākļos pamata jabrauc pašam, nedz vēlmi iztērēt 100€ vairāk par kvalitatīvāku produktu... Vārākumam galvenais, ka vismaz 4mm dziļums ir un ir m+s marķējums un lieta darīta! Pat nebaidās pirkt šunlingšaņ ķīniesu 'atjaunotās' riepas jebkurā saimniecības veikalā pa 30-40€/gabalā un braukt ar viņām pa šoseju 90..100..vai apdzenot kādu 120km/h ātrumā.

arba Reģ.: 16.12.2002
0 0 Atbildēt

Man vienkarsi - razotas rekomende konkretas 2 ziemas riepas, ja uzliek citas - anulē garantiju !

Nav jadoma ar sipiem, bez sipiem, darga gala, leta gala

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
1 1 Atbildēt

Atkārtošos. Man ir laba pieredze arī ar Insa Turbo atjaunotajām ziemenēm - ar Michelin Ivalo protektoru. Kad man bija 18 gadi. Mēdzu ar Kadett Gsi nereti braukt arī ļoti ātri. Un nekas ne plīsa, be citādi apdraudēja.

Nesen braucu vienu ziemu ar Norrsken atjaunotajām riepām. Mīkstu sastāvu, parupju protektoru. Lētas. Un nekāda stresa vai neērtību.

Rezumē. Ja naudas daudz - var pirkt dārgas riepas. Ja budžets limitēts - derēs arī ķīniešu lētie rituļu vai pat atjaunotie. Baltijas satiksmei - ar rezervi pietiks. To es no savas pieredzes. Tie laiki, kad apzināti tērēju lielu naudu auto riepām, noteikti ir pagājuši. Starp citu, darba auto iegādājos lētos ķīniešus. Pilnīgi pajāt, ja kādam tas nepatīk. Lūk, tā.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
0 0 Atbildēt

Es pirms kādiem 12 gadiem biju iepircis atjaunotās.Pat ziemu nenobraucu. Viena izbeidzās vienkārši apdzenot fūri, tupa nolaida gaisu, to es labi atceros, jo fūri apdzinu un vēl dabūju kādu nieku iedzīt attālumu, lai nebūtu tas pimpis, kas apdzen, un uzreiz bremzē. Otra riepa vienkārši nobortējās nuhaj, braucu pa netīrītu ceļu pa 15-20cm svaigu sniegu, un mājās atbraucu ar vienu pakaļas disku bez riepas. Mīkstajā sniegā to pat netiku pamanījis. Riepu vēlāk atradu, bet atpakaļ virsū montēt nemēģināju. Pēc tam pirku vismaz kautkādu zīmolu, un nekad vairs atjaunotās. Tāda, lūk, mana pieredze.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Vecos laikos bija runa, ka riepu "atjaunošanai" tiek randomā izmantoti dažādas izcelsmes riepu karkasi.Viena modeļa atjaunotās riepas "bāze" savā iepriekšējajā mūžā varot būt bijusi gan kā vasaras, gan kā ziemas riepa.Pie kam, dažādu modeļu un ražotāju.Tas neesot labi, taču pērkot "pārbaudīt" to nu nekādi nevar un tad sanāk reāli braukt ar 4 dažādu "īpašību" riteņiem.

Vēl varētu būt labs jautājums, vai tā atjaunotā riepa tiešām saglabās savu to "labumu" kādā 2-3 lietošanas ziemā.

Man 1reiz gadījās "nobortēt" vienu riepas pusi, kad šķērsām slidinoties, ar aizmuguri aizķēros aiz assfaltā iegrimušas kanalizācijas akas.Paukšķis bija diezgan skaļš, taču tā nebija atjaunotā riepa.Ātrums gan ne visai liels, un pēc piepumpēšanas turpināju to lietot.Iespējams, dažādi šhitādi brīnumi var sagadīties, ja laikus nav ievērots, ka spiediens ir kļuvis zemāks.

Tāpat, ja vasaras riepa "uzsprāgst" uz šosejas lielā ātrumā.Piem, kaut kāda skrūvīte pirms nedēļas tur slepus iedūrusies, spiediens pamazām plok un pustukšā riepa ātrumā pastiprināti karst, kamēr to plakanumu jau sāk "graizīt" diska mala un tad pēkšņi babāc.. Aizmugurē to var laicīgi neievērot.

Arī ja ilgu laiku apzināti brauc ar pamazu spiedienu, mēdz nodilt alumīnija diska apmale.Ja riepai ir aizsargmala, tā asā apmale deldē to, bet, ja aizsargmalas nav, nu tad pamazām graiza jau pašas riepas sānus.Šis gan bija "senāk", kad iespējams paši diski bija nekvalitatīvāki un savureiz tie ar visām pirms 5g uzmontētajām riepām tika pārpirkti/mantoti un lietoti nezcik simttūkstošus km.

Dkurs Reģ.: 09.09.2019
0 0 Atbildēt

Paspēju vēl ieķert 15" atjaunotas riepas pa 25eiro gabalā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Krokodils rakstīja:

MMX rakstīja: Stāsts jau nav par to, kas patīk, bet par to kas palīdz nenosisties pašam un nenosist citus, dienas beigās mērķis riepu pirkumam ir nopirkt tādas riepas, lai ziemas beigās tās var nomontēt un nolikt glabāšanā, nevis kopā ar mašīnu nodot lūžņos.

Riepu izvēle principā jau būtu jāsāk nevis pēc protektora raksta, radžu esamības vai brenda, bet gan izpīpējot pa kādiem ceļiem cilvēks ikdienā pārvietojas. Es Hankookus ņēmu jo testos bija labs sniegums uz slapja asfalta, kā arī sniegā. Ledus sniegums mani praktiski neskar, jo uz tīra ledus es nonāku maksimums reizi gadā, bet pateicoties Rīgas maģistrālo ielu iesālīšanai akvaplanēšana ir reāla problēma.

Laukos senču mašīnai riepu izvēle arī krita par labu visu gadu braucamiem modeļiem, kam ir laba uzvedība sniegā, jo tur ledu arī praktiski neredz. Vai šipenes būtu labākas? Bez šaubām jā, bet noliekot visu pasākumu price/performance kategorijā, bezšipu riepas braukšanai visu gadu izrādījās labāks variants. Vai es liktu savai mašīnai šipenes ja dzīvotu laukos? Noteikti, pie tā cik manā galā kaisa sāli es ar tām riepām mierīgi nobrauktu 3 ziemas saglabājot visus šipus.

Diemžēl vidējam latvietim ir vienalga gan par savu gan citu drošību(jo visi domā kad ir pro brauceji un nekas 'ar mani' nevar notikt) un ziemas riepas pērk un montē virsū tapēc, kad to liek likums. Ja tādu likumu nebūtu katra otrā vai trešā masīna uz ceļa bravurīgi brauktu ar vasarenēm! simt punkti!

Un tad tur nevar būt runa nedz par kādu paša izpēti, kādos apstākļos pamata jabrauc pašam, nedz vēlmi iztērēt 100€ vairāk par kvalitatīvāku produktu... Vārākumam galvenais, ka vismaz 4mm dziļums ir un ir m+s marķējums un lieta darīta! Pat nebaidās pirkt šunlingšaņ ķīniesu 'atjaunotās' riepas jebkurā saimniecības veikalā pa 30-40€/gabalā un braukt ar viņām pa šoseju 90..100..vai apdzenot kādu 120km/h ātrumā.

Un ko tu te nodirs latviešus? Parādi tautu kura tā nedarītu. Reku piemēram briti - viņi ir tāds uzkrītošs piemērs gan tāpēc ka lielākā no divām eiropas valstīm kurās runā starptautiskajā angļu valodā [un līdz ar to internetos sanāk dabiskā kārtā čupoties ar viņiem vienos forumos], gan tapēc ka viņiem ziemenes nav obligātas, gan arī tāpēc ka klimata izmaiņu dēļ viņiem pa ziemu mēdz biežāk uzsnigt sniegs nekā agrāk. Tātad, normāli pa ziemu viņiem ir kaut kas bik virs nulles, var arī nokrist bik zem nulles, var arī uzsnigt sniegs. Nospiedošais vairākums brauc ar vasarenēm un ļoti neliels procents personīgajai drošībai nopērk ziemenes. Ja uzsnieg sniegs, tad ir PIZGEC, jo satiksme vienkārši apstājas un pabraukt nevar. Audī forumā ir gadījies lasīt divu veidu izteikumus. Viens, zīmīgākais - "pamēģināju ziemenes [kaut kādas baigās viduvējības] un atklāju ka ziemā var arī iztikt bez quattro". Otrs - "pa ziemu ļoti uzmanos bremzēt ja aiz manis vēl kāds brauc - man ir ziemenes bet aizmugurējajam visdrīzāk nav un var gadīties ka viņš ieliksies man pakaļā".

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

O, šitam es varu piekrist - angliski runājošajiem reģioniem vispār ir kaut kāda dīvaina attieksme pret ziemas riepām, attiecīgi gan UK gan ASV ik pa brīdim iestājas pilnīgs pipec satiksmē, tikai tāpēc, ka ziemas riepas nav obligātas.

Esmu pateicīgs tiem viedajiem cilvēkiem Eiropā, kas izdomāja, ka kopējās drošības vārdā ziemas riepas ir obligātas. Varu tik iedomāties, kāds pipec iestātos tajā pašā Rīgā, ja kāds pasludinātu, ka ziemas riepas nav obligātas. Tagad jau pie drusku lielāka sniega mašīnas knapi kustās, ja daļa ar vasarenēm brauktu, tad tādos rītos ātrāk būtu visai Rīgai kājām pāriet nekā sēdēt sastrēgumā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Angliski runājošās tautas vienkārši dzīvo diezgan siltās vietās. Tiem pašiem britiem vissezoneņu lietotāju skaits noteikti stipri pieaugtu ja kāda riepu tirgotāju ķēde noreklamētu tādas. Bet jauki ka tev patīk visgudro ierēdņu visgudrība. Man, ja kas, šāda faktora dēļ golfs Lietuvā iebraukt drīkst tikai 10 mēnešus gadā - tikai tāpēc ka leišiem bija kāds visgudrs ierēdnis.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Kā rāda kolēģa pieredze, ja ir labas vissezonenes, tad var braukt arī mūsu ziemā ar tādām riepām. Angliski runājošās tautas principā pamatā lieto tikai vasaras riepas, kaut kādi raustīgie lieto vissezonas, un īstiem buržujiem ir pat divi riepu komplekti. Nav tā, ka viņi nezin par to pašu vissezoneņu esamību, vienkārši cilvēks vairumā gadījumu principiāli nenodarbosies ar neko tādu ko no viņa neprasa likums. Cik pats esmu klejojis pa viņi forumiem tur visiem ir dziļi nošpļauties uz ziemu un kad ziema beidzot atnāk tad vainīgi ir visi citi izņemot pašus.

Es atbalstu ideju par ziemas riepu kā tādu lietošanu ziemā nevis jau ierēdņu interpretācijas par tēmu. Šis punkts ir tieši no tās sērijas, ka es negribu nosisties pats vai lai mani nosit kāds cits.

Un kas tās par interesantām riepām ar kurām Lietuvā drīkst iebraukt tikai 10 mēnešus gadā? Uz sitiena internetā informāciju neatradu tāpēc palika interesanti.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu redzi, mūsu dienvidu kaimiņiem īpatnējā kārtā ziemenes ir obligātas SEŠUS mēnešus gadā, no pirmā novembra līdz pirmajam maijam - tajā pašā laikā naglenes pie viņiem ir atļautas tikai četrus mēnešus. Un tā kā man ziemenes ir notrāpījušās ar naglām, tad es Lietuvā novembrī un aprīlī ar golfu rādīties nedrīkstu...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

Raun tās naglas ārā, ja es Piebalgā mierīgi ar vissezonenem, tad tev tur pie jūras tās vajadzīgas kā leitim igauņu valoda

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
0 0 Atbildēt

Man kursabiedrs dzīvo jau vairākus gadus Monreālā kur runā gan franciski gan angliski un pilnīgi normāli likt kārtīgas ziemas riepas.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu "mūsējie" kad uzzināja par Ziemas riepu esamību, viņi kādu laiku nekautrējās tās lietot.Tagad vairums lieto "ieteiktās" rudens riepas un cer, ka "šogad" tak ziemas nebūs.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Pie visādu "rudens" riepu popularitātes daļēji vainīga arī riepu un auto tehnoloģiju attīstība. Radi laukos arī bija radžotu riepu fani līdz vienā brīdī konstatēja, ka normāla ražotāja parastā ziemas riepa savienojumā ar ABS, pretbuksēšanas un pretizslīdēšanas sistēmām principā samazina nepieciešamību pēc radzēm + tad tiešām var braukt visu gadu ar vienām riepām.

Jā, ar parastajām ziemenēm un visu elektroniku ziemā vairs nav tik jautri, bet funkciju droši pārvietot pēcpusi no punkta A uz punktu B viss komplekss veic ar 99% kvalitāti. Tad kad laukos iestājas pilnīgā atkala tad gan rodas nelielas problēmas, bet tādi apstākļi iestājas vēl retāk kā kārtīga ziema. Man gan apvidus nav baigi kalnains, līdz ar to mans viedoklis atšķirās no mana šefa viedokļa, kam lauki ir Madonas pusē, tur gan bez radzēm mēdz rasties nopietnas problēmas.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu ja ir bagāta iztēle, var jau mēģināt to ziemu izbraukt uz teorijas pamata.Reāla problēma var rasties vien dažās reizēs vai vienā tajā liktenīgajā.Mašīna bez abs bieži vien apstājas ātrāk,nekā ar to.Ar radzēm uz jebkuras gludi slidenas virsmas var apstāties par kārtu ātrāk, nekā bez tām.Mēnesi no vietas var kaut pa pus diennaktij tepat uz riņķi braukāt pa zināmām vietām, bet gandrīz katrs brauciens būs citādāks.Iztikt bez "risināmām" situācijām diez vai izdosies.

Laukos arī ne katru laucinieku noķersi.Ir milzīga starpība, vai tas lauku iezemietis no Savām mājām izbrauc to 200 km līkumu, vai kādam tam rīgass loham 1x pa visu ziemu rodas vajadzība nokļūt turp/atpakaļ. Uzvedības "kodekss" sastāda lielāko daļu no iespējamās veiksmes, bet mūsdienās krietnai daļai assu tāda vispār nav.

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Kaut kur te augstāk biedrs stāstīja par laipnajiem MMK čaļiem, kas ieteikuši super duper Lanvigator riepas. Rekur man māsai tikko tas pats stāsts. Tā kā meitenei sajēgas pilnīgi nekādas un tērēties arī baigi negribās, tad tika stingri pieteikts: "Ņem Sailun!". Tagad šī aizbrauc uz MMK pēc saviem Sailuniem, bet tur džeks pasaka, ka ar šitām riepām viņš savus bērnus mašīnā nesēdinātu. - A ko tad ņemt? - Lanvigator! Tā arī atbrauca priecīga ar Lanvigatoriem. Kretīni, vairāk nekas. Var jau būt, ka tās riepas ir normālas (nosaukums gan liek domāt par pretējo), bet viņām tak nav vispār neviena apskata, neviena testa! Kā var stāstīt, ka šitais ir riktīgi ze best, ja reāli par to izstrādājumu vispār nekas nav zināms?

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Ar tiem Sailuniem arī viss ir kā ar krievu "specoperāciju" - visai noviennozīmīgi. Ir ļoti labas atsauksmes, ir pilnīgi kliedzošas - nekad mūžā. Šiem laikam tur to modeļu ir padaudz, tā ka pateikt - ņem Sailun, vēl nenozīmē, ka būs diži labi.

Protams, tā vietā ieteikt kaut kādu Lanvigator, Naffigat0r vai ko tikpat varen zināmu - gribas kaut kā piekrist Tavām domām par servisu. Nu var jau būt, ka riepas nav sliktas, bet es tomēr vairāk ticēšu, ka viņi saņēmuši vagonu ar šīm riepām un tad nu katram cenšas ieskapēt.

P.S. Auto detaļu veikalā stāvēju pie kases un gaidīju, kamēr klerks kaut ko man atradīs. Kamēr šis meklēja, pašķirstīju esošo riepu reklāmas bukletu. Firma Westlake, kas kolēģa auto bija sagādājusi savdabīgus braukšanas priekus. Un tas, kā reklamējās, bija kaut kas nebijis. Kaut kāds Eiropas līmeņa riepu tests un šie ieguvuši 28. vietu un ar to lepojas - redz, mēs top 30, pērciet mūs.

Bet riepas jau laikam nav sliktas, jo tādas redzēju uzmontētas vienam bentlijam

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Sailun jau ir noiets etaps lēto riepu kategorijā, tā kā ķīnieši pārdodas visiem, tad visi viņas tirgo un neviens nedabū labākas cenas. Attiecīgi vairākas riepu tirgotavas strādā tieši uz tādiem brendiem kā Lanvigator, kur nākamajā gadā iespējams pat tādu otru riepu nenopirksi un kurai testus veiks publika, kura uzrausies uz šo riepu iegādi. Riepu pārdevējs veikalā ir visslidenākais pasākums kā pirkt riepas, jo viņa interesēs ir atbrīvot noliktavu no nelikvīdiem.

Pats kad pirku vasaras riepas biju iebraucis MMK un prasot kaut ko normālu man piedāvāja man kaut kādus lētos Triangle, pie fakta, ka man virsū stāvēja Yokohama. Pateicu "nē paldies", aizbraucu mājās caur mājas lapu uztaisīju cenu aptauju Continental riepām un tajā pašā MMK nopirku tās.

No otras puses vienā citā riepu tirgotavā stāvot rindā redzēju, kā onkulis savam X5 riepas pērk pēc protektora bildes datora monitorā, līdz ar to es pat nevaru neko pārmest tirgotājiem. Tie kas gribēs nopirkt labu mantu, tie visu paši izpētīs, pasūtīs un atbrauks tikai uz montāžu. Tiem, kas riepas pērk pēc bildes vai brenda principā būs vienalga kādus Lanvigatorus viņiem iesmērē.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Zini, es ar pērkot riepu skatos uz protektoru, ja tās būs izteikti asfaltīgs - tādas netiks ņemtas, ja a la "lietus" - der, vai ja izteiktas dziļas škersvirziena rievas - ar der, tas tā lai pa lauku ceļiem daudz neraudot var ar 90+ vilkt ...

Un uz FR-V tikko nepilnu mēnesi atpakaļ paņēmu jaunas vasaras Altenzo, drusku nepatīk tas ka pa bedrēm kaut kā sit pa piekari trakāk kā jebkas iepriekš ( pēdējās vispār bija Conti mīkstā sastāva riepas, bet nu ZB 5x pa visu laiku ko lietoju kaut kāds naglas un skrūves tiku uzlasījis un caurdūris, tāda statistika nekad vēl nebija bijusi).

Un Altenzo lauku ceļos ļoti OK, tik nezinu cik ilgi kalpos, kaut tehniski man poh. un tagad aukstos rītos jorpojām tīri labi uzvedas, neslīd utt. (vienu vakaru uz Mārupi braucot, gan biju kaut kur uz ielas atradis "izlietu" dīzeli, vai nu ko līdzīgu uz ceļa - pirms vienas gājēju pārejas neparko negrib stāties, bet nu jutu jau pēc smakas salonā ka kaut kas nebija kā vajag un bija zināma "gatavības pakāpe", tad pamazām "nomazgājās" pa lietu, un tagad atkal viss "kā ierasts".)

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Pāris sezonas man Altenzo ziemenes stāvēja uz aizmugurējās ass. Nekādu piedzīvojumu nebija, šķērsām negāja, it kā viss ok. Bija man arī Altenzo vasarenes - aizmugurē normāli, bet priekšā vizuāli visu laiku izskatījās pustukšas. Iegrūdu vienreiz pat 2,6 atmosfēras, vienalga izskatījās pustukšas Sviests!

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Meitenei sajēgas nekādas, bet kasinsh79 tak arī tos Lanvigatorus nopirka ;)

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Jā, nopirku tieši Lanvigator Neko, pagaidām secinājumu maz vēl, ļoti klusas riepas un ārkārtīgi mīkstas riepas arīdzan. Teikšu tā, ātrāk braucot un straujāk griežot stūri, sajūtas nav pārliecinošas. Domāju, ka M+S apstākļos saķere būs laba. Strauji bremzējot - pat uz sausa asfalta nostrādā ABS...Ceru, ka Scala atdošu Polijas uzņēmumam ziemā. Protams, ja vien vadība nav mani piečakarējusi un Octavia vispār netikusi pasūtīta. Tad jau Lanvigator tikai vienai ziemai - man pietiks.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Ja jau bez sniega un ledus diez kas nav, tad nu laikam nebūs nekas izcils patiešām.

1 2 3 4 5 6
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti