Tā nu dzīvē sanāca, ka biju nobriedis uz pilnīgi jaunu automašinu. Bet ar ierobežotu budžetu. Vajadzēja kompakto klasi, vagonu un dīzeli, summā līdz 16 000 Eur. Nu godīgi sakot neko daudz izvēlēties nebija, patika jaunā Opel Astra, un jaunais FORD Fokuss. Fokuss drusku dārgāks, tāpēc nolēmu, lai iet Opelis, bet Opel salonā Adamā mani vienkārši noignorēja. Bet tas ir cits stāsts. Bija tā ka no salona pazvanīja menedzērs un piedāvāja vēl 1 paaudzes fokusu, par 14 tk Eur, jaunais maksāja ap 19tk . Ok! ņemu tipa veco! Ir taču galīgi jauns. Nu jau nobraukti 70 tk, padalīšos ar "+" un "- ".
Sākšu ar mīnusiem, jo godīgi sakot jūtos piekrāpts:
1. Jokainā motora konfigrācija TDD galīgi neceļ, salīdzinājumā ar Parasto TDi. It kā servisā kaut ko programmēja, bet nekas nemainās. Nu neceļ. Protams ka braukt var, un labi, tikai ir jāsamierinās, ka vecais fāters ar 8 gadus vecu tādu pašu Fokusu mani izcērt katrā krustojumā.
2. Tas ir fakts ka pirmā rūsa parādījās pēc 1 gada. Sāka rūsēt bagāžas vāks. Te nu toč ir jāraud (iepriekš bija darīšana tikai ar audi, "cigāram" pat 20 gadi, un ne grama no rūsas). Apsolīja ka nomainīs vāku, pierakstīja rindā. O. k. aizbraucu, nododu mašīnu, bet sirdī kaut kāda nelāga aizdoma. Pēc 3 dienām zvans, viss Oki, brauciet pakaļ. Skatos pēc noputējušām skrūvēm, vāks nav ņemts nost. Vienkārši pa jaunu no virsas nokrāsots. Karoče pasūtīja mani.
3. Numura apgaismojuma lamu kontakti apsūbēja jau pēc 2 nedēļām, un nedega apgaismojums. Katrā servisa pameklējuma laikā tiek mainīts, un it kā hermetizēts, bet bez rezultāta, gan mitrums, gan putekļi ir pilns, un arī ja deg lampa, tad dēļ iekšējiem putekļiem redzēt slikti.
4. Priekšējais gultis izbeidās pie 68 tk. km dažus mēnešus pēc 2 gadu garantijas. Kā saprotiet atbilde "SORRY".
5. Vislielākais pārsteigums, ka mainot 1. reizi bremžu klučus pie 60 tk km, lika nomainīt arī priekšējos bremžu diskus, jo nodilums bija jau pārāk bīstams. Piebildīšu ka kluči nebija nobraukti līdz metālam. Lielas aizdomas ka paņēma mani uz "muļķi".
6. Skaņas izolācija slikta gan no motora gan īpaši no āras (kad brauc lielos ātrumos).
7. Sēdekļi ir no tik stulba auduma, ka tiklīdz nokļūst ūdens vai mitrums, tā izslāņojas riktīgs pleķis.
8. Ā, gandrīz aizmirsu, sāka čīkstēt pie 40 tk. km siksnas spriegotājam gultnis. To gan nomainīja uz forda rēķina, ilgi pratinot, vai neesmu pielējis motortelpu ar ūdeni.
Par plusiem???
1. Smuka mašīna, ja lietie diski virsū (vismaz man tā liekas)
2. Gana augsts klīrenss.
3. Stabila uz ceļa it sevišķi bedraina (neatkarīgā visu riteņu peikare).
4. Patēriņš vidējs , 6-7Litri
5. Zagļu neiecienīts. Svarīgs faktors pēc personīgās pieredzes ar AUDI laikmeta.
6. Visas detaļas remontam ir vienmēr pieejamas, visādu ražotāju, lētākas, dārgākas.
7. Dīzelis, kā motors nekad nevienā milzu salā nav pievīlis, lec no pus apgrieziena.
Secinājums: Mans pašreizējais vērtejums, jūtos piečakarēts, jo pērkot jaunu mašīnu biju sagaidījis ko labāku. Tā kā gatavojos pārdot mašinu, gribu kādu 9tk Eur.
Nākošā mašina ko noskatīju ir Toyota Corolla Verso.