Kaut arī tehniskajā pasē stāv rakstīts, ka šis Colts ir ražots 1988. gadā, pēc VIN koda tas ir '89. Savukārt, pēc ierakstiem garantijas grāmatiņā, tas sākts lietot 1990. gada aprīlī.
Ilgi meklēju auto, kas būtu ar mazu motoriņu līdz 1600cm3, bet tomēr nikns. Gandrīz biju atmetis cerības, ka tādu atradīšu, tomēr izdevās. Andis Neikšāns (tas pats) bija nolēmis pārdot savu auto par ~800Ls. Nekādās īpašās sacensībās ar to braukts nav, tomēr spriežot pēc pannas izskata, kas nenormāli nodauzīta, auto ir gājis
caur uguni un ūdeni.
Auto izskatās nedaudz citādāk kā citi brāļi - nedaudz "tūnēts". Bet tas man nebija svarīgi - galvenais ir tas, lai ar šo auto varētu startēt standartniekos (rallijā).
Pārbaudot ritošo uz kratītāja, izrādījās, ka tā ir ļoti cieta un stabila. To pašu varēja pārliecināties pirmajā rallijā, kurā ar to piedalījāmies (Rīdze 2005). Tā kā nebiju pārbaudījis Colta gaitas īpašības, sākumā braucu samērā uzmanīgi.
Pēc pirmā dopa pamanīju, ka motora temperatūra kāpj. Pēc kāda laika arī sāka nākt tvaiki... Izrādījās, ka iepriekšējā saimnieka mehāniķi pēc galvas noņemšanas bija aizmirsuši noslīpēt galvu un pie lielas slodzes tā sāka "laist garām" un izpūta no radiatora visu ūdeni.
Izjaucām dzinēju. Nomainījām eļļas gredzenus, dažus puslocītus vārstus un citas svarīgas detaļas. Salikām atpakaļ. Liepājas rallijs tika nobraukts bez problēmām, neskatoties uz to, ka tas bija samērā liels "izdzīvošanas" brauciens pa dziļām risēm (braucām sešdesmitie). Nolauzām zemo buferi, bet bez paliekošām sekām.
Un tad sākās. Auto sāka dūmot kā traktors. Pēc rallija - atkal uz izjaukšanu. Tikko auto atgriezies no servisa, dūms ir pazudis, bet tā īsti redzēsim pēc nākošā rallija posma.
Pēc 3 ralliju nobraukšanas auto ritošā ir saglabājusies ideālā kārtībā - tikko pārbaudīju. Lēnām sāk beigties aizmugurējie amortizatori, bet tas notiek ar katru auto.
Auto salons ir vienkāršs, priekšā vietas pietiek. Pat ar ķiverēm galvās. Aizmugurē gan vietas ir mazāk, bet tas jau nav limuzīns. Salons nedaudz grab - bet ar tik cietu piekari, kā šim Coltam, tas ir normāli. Visas ekstras, cik nu to ir - darbojas ideāli. Šim eksemplāram ir "Super Top" jumts - ar divām izņemamām lūkām. Gandrīz kabriolets.
Dzinējs. Jauda (~130Zs) šai massai ir pilnīgi pietiekama - vēl jāmācās ar to tikt galā. Protams, šim motoriņam patīk apgriezieni. Ne velti sarkanā zona sākās no 7k un beidzas pie 9k. Pēc dzinēja pārjaukšanas ir pagriezta otrā sadalene par vienu robu vēlāk - cēliens sākas pēc 3,5k apgriezieniem, bet kāds! Pagaidām mani apmierina. Gribēju, lai servisā pārbūvē izplūdes sistēmu, bet mehi paziņoja, ka tur viss ir pilnīgi pareizi uztaisīts un neko vairs darīt nevajag. Skaņas līmenis (ar pārbūvētu bunduli) - 91dB.
Ritošā, kā jau rakstīju - ideāla un izturīga.
Dizains - man šo gadu modelis patīk labāk par "apaļajiem" sekotājiem.
+ stabils uz ceļa
+ cieta piekare (citiem tas ir mīnuss)
- maz izplatīts modelis Latvijā
Patēriņš:
7,1 litrs ar 95 km/h ārpus pilsētas
8,5 litri ar 130km/h ārpus pilsētas
9,5 litri pilsētā sēņojot
11 litri nesēņojot
~13 litri, ja brauc sacensību režīmā līdz 7krpm
Pievienots:
Auto nobraucis 5 rallijus, bet ritošā vēl ir ideālā stāvoklī!
Auto nobraucis 6 rallijus - nomainītas 2 buksītes...
Pirms 6. rallija trešo reizi pārjaucām motoru un A5 MOTORS speciālisti atrada problēmu - viens vārsta 'saļņiks'. Vēl dzirdēju brīdinājumus - ja pēc dopa iedegas eļļas spiediena lampiņa - hana. Nu Gulbenē iedegās, bet pēc pāris minūšu mierīgas braukšanas - pārgāja un neesmu to vairs redzējis.
Jautāju spečokiem, kas par vainu - šoreiz pie vainas bija ADDINOL pilnīgi sintētiskā eļļa, kas bija paspējusi pārkarst un nespēj uzturēt īstu spiedienu. Acīimredzot, jālej pussintētika - tā labāk dzesējoties un nekļūst tik mežonīgi šķidra.
Pēc Cēsu rallija, kuru braucu saudzējošā režīmā, jāvalcē divi kaltie diski, jāmaina viena rallija riepa - kords pārsists.
Ritošā - OK.
Lai būtu drošāka braukšana - SPORTECH veikalā iegādājos AUTO GAUGE papildus tahometru, ko novietoju blakus panelim - tagad es redzu apgriezienus, kurus caur sporta stūri neredzēju un vēl arī varu noregulēt apgriezienus, pie kuriem iedegas sarkans signāls, ka max apgriezieni ir sasniegti.
Lai fotogrāfi/līdzjutēji labāk mani pamanītu, uzliku RACTIVE izpūtēja bunduli (arī no SPORTECH).