Nav jau vairs diezko aktuāls auto, bet tā kā par šo modeli nav neviena ieraksta, tad nolēmu pastāstīt.
Manās rokās nokļuva pirms kāda pusotra gada, nobraucis esmu kautkur 30 tūkstošus. Pirms tam itkā nesen esot atvests no itālijas (iepriekšējais īpašnieks tā ņēmās apgalvot). Pašreiz odometrā rādās 212 tūkstoši, vai tā ir patiesība vai nē, neņemos spriest, un īpaši ari neinteresē.
Sākšu ar dzinējiem.
1.8 ir viens no veiksmīgākajiem tā laika fiat dzinējiem. Bendžas patēriņš praktiski tāds pats kā 1.4 motoram (visbiežāk sastopamais bravo/bravas dzinējs), bet toties jauda par 33 zs vairāk (attiecīgi 115 un 82). Pēc papīriem pilsētā ēd 11.3, šosejā 6.5 (1.4 versijai 11.3/6.0, atšķirība minimāla, tapēc sanāk smiekls, kad reklāmās redzu 1.4 nosauktu kā ļoti ekanomisku : ) ) Praksē precīzi neesmu mērijis, bet liekās, ka tā apmēram ari ir, varbūt pilsetā drusku mazāk, bet es ari īpaši negāzēju.
Dinamika ir pietiekoša. Nav nekāds supervāģis, bet man pietiek. Rāviens no vietas gan varēja būt ari spēcīgāks, bet tas izskaidrojams ar salīdzinoši lielo pašmasu, 1050 kg (golfam laikam kautkur virs 900). Maksimālais griezes moments parādās tikai kaukur pie divarpus/trīs apgriezieniem. Man svarīgāk ir kā auto uzvedās uz apdzīšanām, un ar to nav nekādu problēmu pat braucot piecatā.
Tagad par gaitu.
Gaita ir cieta (bet man tieši tas patīk, ka nešūpojas un nesvārstās). Uz asfalta ideāli, bet uz bruģa labāk nerādīties, liekās ka izjuks pa daļām : ) Ari pa gruntenēm diezgan drebinās un nēsā. Bet manuprāt ir ļoti apsveicama viena lieta, proti tas, ka pa šoseju braucot ari uz ātrumiem 150 un vairāk (par 180 gan ātrāk neesmu braucis) vispār nekas nedreb, ne stūre, ne ātrumpārslēgs, ne pedēļi, nekas. Ari vējš nekur gar virsbūvi īpaši nesvilpo. Diezgan labas un jūtīgas bremzes. Stabila, pārskatāma, viegli noparkoties dēļ taisnās aizmugures, kur beidzās tur ari beidzās.
Par virsbūvi un salonu.
Neko pielikt, neko atņemt. Salonā viss ir ļoti erganomisks, sēdekļi ērti (nevienu reizi nav sapējusi ne mugura ne d... ), pogas un kloķi racionāli izvietoti, ari dizainiski viss labi pārdomāts. No ārpuses neizkatās īpaši ietilpīgs, bet īstenībā ir gana. Priekšā sēdošie jūtās normāli komfortabli, īstenibā arī aizmugurejie nekad nav sūdzējušies ( nezinu, varūt jau būt neko nesaka un īstenībā reāli mocās : ) ) Esmu vedis gan velosipēdu (ar nenoņemtiem riteņiem), gan trimmeri, krēslus, bufeti, viskas ir salīdis, ja labi grib : P Vienreiz braucām pat 7 cilvēki, un nebij nemaz tik traki, tikai aizmugurējās riepas gar arkām strīķējās : )
Bagažnieks taisās tikai no salona, nezinu vai tas slikti vai labi, krustojumā apstājoties nevar neviens sēņu grozu nozagt : )
Ir ari tāda fīča, ka aizmugurējiem lienot iekšā, priekšējais sēdeklis noliecās un pabīdas uz priekšu, tas atvieglo iekāpšanu.
Salonā ir siezgan paskaļš, bet tas varbūt dēļ sporta izpūtēja. Akustika oriģinālā, nevisai kruta, visulaiku plānoju ielikt foršāku, bet neizdodās kaukā sakrāt čunguru.
Krāsojums kvalitatīvs, metāliskā krāsa, ir cinkots. Vienīgi virs aizmugurējām arkām lobās nost un sāk drusku rūset (laikam no tās riepu strīķēšanās : ) Citur rūsu neredz.
Šis tas grab salonā, bet nekas nesataisāms. Manam ekemplāram ir arī šādas tādas nestandarta lietas, kā nerūsejošais raggazon izpūtējs (ar visiem trumuļiem nevis tikai uzgalītis, diezgan muzikāls : ), bet tas nu gaumes jautājums, man patīk, kad uzgāzē ir ko vismaz dzirdēt ), momo sliekšņi un ātrumpārslēdzējs, sparco stūre un pedāļi, tonēti logi, spoilerīts, OZ racing diski. Bet tas viss vairs nav gluži pirmā svaiguma. Diski drusku paskādēti uz apmalēm, stūre drusku nodilusi, ari pārslēdzējs, uz sliekšņa kaukāds baltas krāsas pleķis ko nevar notīrīt : ) bet to jau laikam varēju ari neteikt : )
Ekstras un tml.
Ekstras nekādas parcilveciskās nav. Ir elektriskie logi, spoguļi, diezgan forši spilgti miglinieki. Regulējās stūre, augstums sēdekļiem, lukturu augstums. Kondiškas nav, lūkas nav. Ļoti noderīgi (vismaz aizmāršigajam man) ir automatiskās tuvās gaismas, savādak jau 200 reizes būtu aķis izlādējies : )
Remonti.
Neko baigi daudz neesmu remontējies. Autiņš diezgan uzticīgs( jā nospļāvos pār plecu).
nekas nekad nav gļukojis, ne elektronika, ne motors. Eļļu neēd vispār, tosolu ari. Vienreiz tikai nokārās ģenerators, līdz ar to ari aķis. Ģeneratoru saremonteju, aķi nomainiju, kopā kaukur 150 lati. Vienreiz nācas nomainīt priekšējo buferi : )
buferis 50 lati, krāsošana 70.
Tad vel uz apskati nomainiju bremžu šļaukas, 1 balstu, roķeni sataisiju, nekas baigi dārgs. Un protams parastie izdevumi - eļļas maiņa, riepas un tml. sīkumi, bet tas jau visām mašīnām.
Ieteikumi pircējgribētajiem
noteikti pārbaudiet vai ir tā saucamā sarkanā atslēga, jo tikai to ieliekot aizdedzē var piekļūt pie kompjūtera un elektronikas, bez tās nepērciet. tad vel ļoti svarīgi lai nav nojāts dzinējs. Jo ar ritošās un citiem remontiem rīgā nav nekādu problēmu, bet ja itāļiem būs beigts dzinējs tad ir čau rasma. Bet vispār jau nevaidzētu būt nekādam problēmām, šis dzinējs skaitās diezgan izturīgs (pretēji 1.4 : ) ) Pērciet droši, nenožēlosiet, telefons 63455.... joks : ) bet tiešām par tādu cenu autiņs vairāk nekā labs, nevaig klausīties visos vācu un japāņu auto maniakos : ) ari itāļiem nav ne vainas. Ir kam patīk, ir kas skatās skeptiski. Man vienalga vai viņš itālis vai antarktīdietis, galvenais lai labi izskatās, ir ērts un normāli iet
Vispār apnika jau rakstīt, pietiks, paldies par uzmanību.