Ilgi meklēju pieņemamu SAAB 9000, beigās apnika, un atminējos to, ka pirms pēdējās automašīnas, kas tika iznīcināta (ne manas vainas dēļ) - Honda Prelude 3- th gen iegādes vienubrīd metu aci uz šitādiem, bet priekš tā brīža šķita pa dārgu. Tā nu nejauši aplūkoju SS. lv, un te nu bija - tiko no Vācijas, cena bija ap, vai drusku zem 3K eur, precīzi vairs neatceros, jo, protams, tā tika arī nedaudz nokaulēta. Nākamajā dienā izbraucu un nopirku. Tātad tika iegādāts MB 230 CE, respektīvi W124 kupeja, manuālā kārba, aprīkojums nabadzīgs: stūres past., ABS, kondicionieris, spoguļu apsilde, nav elektronikas (logi, galvu balsti). Protams, par cik pirms tam vispār ar MB nebiju braucis ar šo to iegrābos. Nestrādāja kondišen - to ziemā pērkot nevarēja pārbaudīt, lūka, kā arī sajūgs bija jau pamatīgi izdilis. Tādas interesantas lietas - lai sprādzējoties neizmežģītu roku automātiskie drošības jostu padevēji. Nav statnes aiz durvīm, respektīvi logi sakļaujas savā starpā - abus nolaižot interesants skats.
Braucu jau gadu, norullēti apmēram 28-30 tkt. km, pa šo laiku tika saremontēts sajūgs, kā arī priekšējā stūres ķega, ko nočakarēju paša vainas dēļ pļavā uzķeroties uz akmeņiem, kopā izmaksas: nepilni 200 Ls (sajūgs tika mainīts pilnībā: kurvis, disks un visas lietas). Samainīju arī priekšējos amīšus - 120 Ls ar darbu. Nav īsti laika iedot saremontēt pārējo, jo mašīna nepieciešam ikdienā, tā kā pagaidām esmu atlicis, bet cik noskaidroju - kondicioniera radiators (diagnostikā atzina par beigtu) - 115 Ls + darbs + uzpilde, šo līdz vasarai jāsakārto, neredzu nepieciešamību remontēt lūku. Vēl gribētos samainīt dzinēja ķēdi ar ruļļiem - darbs + materiāli tika satāmēts uz 200 Ls, bet par cik tā ir ķēde, nevis zobsiksna, tad īpaši nesaspringstu. Kopumā normāli braucot domāju, ka gadā ar pāris autoservisa apmeklējumiem un 500 Ls (kopā) investīcijām remontos jārēķinās, bet nu - ja stāvoklis labs un seko līdzi, tad jāremontē reti, protams, neņemu vērā neprognozētos izdevumus - avārijas.
Par braukšanu: 134 zs., masa - 1350/1790 kg, nav sportisks, tomēr dinamisks, apdzīšana uz trases nesagādā problēmu, par cik dragreisos nepiedalos un nekad neesmu piedalījies, tad nav nepieciešamības pēc 3.0, vai 3.2 dzinēja, gaita diezgan līgana, bedres jūt minimāli. Par cik pārsvarā mīcos pa pilsētu, tad dažreiz izjūtu nepieciešamību pēc automātiskās kārbas, lai arī pirms tam pilnīgi un galīgi biju pret auto ar automātiem. Jāpaiet laikam, kāmēr pierod pie aizmugures piedziņas, par cik pirms tam man bija tikai priekšpiedziņas auto. Auto tāds - diezgan nomierinošs un neprovecējošs uz agresiju, ja pirms tam stresains iekāpj vecajā širpotrebā un tūlīt pa robiem, atvilkt no katra krusta, tad ar šo brauc kā normāls cilvēks - plūsmā bez "džigitošanas". Vizuāli - klasiski elegants un nopietns auto.
Šodien tika izieta tehniskā apskate, uz pirmo reizi, lai arī drusku raustījos - viens šarnīrs tāds pussprādzis priekšā, līdz ar to neliels stūres brīvgājiens. Rezultātis tehniskajā - 3 vieninieki, divi kā parasti: eļļas un dzesēšanas šķidrumu noplūde un korozija, a trešais, protams, par šarnīru.
Kopumā vērtējot - manuprāt nav ideāla auto, ir jāizvēlas divas opcijas no trijām: ikdienas izmaksas (degviela, tekošie remonti), komforts un trešais - auto izturība un stabilitāte lietošanā. šajā auto ir pēdējie divi.
Degvielas patēriņš pilsētā: vasarā bija ap 14, tagad ziema - domāju savi 15-16 apmēram iet, ārpus pilsētas 9-10L, ar apmēram 1.3 tonnu piekabi uz trases - 16-17.
Plusi un mīnusi:
+Kvalitāte;
+Ērts;
+Izturīgs, pa šo gadu ne reizi nav pievīlis, domāju nekļūdīšos apzīmējot to ar jēdzienu "tanks";
+Vienkāršs un salīdzinoši nedārgs remontos, katrā ziņā šaubos, vai varētu atrast kādu detaļu, kas maksātu vairākus simtus latu;
+Detaļas var dabūt bez problēmām, priekša, dzinēja, ritošās daļas detaļas der no sedaniem/universāliem, manuprāt pat garumi visiem ir vienādi, a tādu kā zināms pa pilno, ar sānu logiem un durvīm varētu būt problēmas, kā arī dzirdēti nostāsti ka padārga logu tīrītāja sistēma (tas ir tikai viens);
+Salonā nekas nav sācis pa šo laiku grabēt;
+ Ietilpīgs, bagāžnieks lielāks kā sedanam, arī aizmugurē ir ērta sēdēšana, ja priekša nesēž >1.8m garkājains šoferis;
+Āķis, nezinu gan vai visiem ir, bet pāris reizes gadā noder.
Tagad par mīnusiem:
- Nav stūres lifta, neieteiktu mazu augumu cilvēkiem, pašam ar 174cm un tā - līdz ar nagiem, savādāk acis būtu knapi virs stūres;
- Diezgan slikts pārskats, pēc mazajām japāņu kupejām kādu mēnesi jāpierod, līdz ar to neieteiktu šo auto nepieredzējušām meitenēm;
- Aprīkojums, bet tas vairāk attiecas uz šīs konkrētās mašīnas aprīkojumu, tomēr - varbūt pat tas ir pluss, jo īpašu sāpi un neērtības dēļ tā neizjūtu, un nestrādājošas ekstras sagādātu tikai galvassāpes.
Vairāk tiešām nezinu kur piekasīties. Lieku 8 balles, tomēr grūti gāja, kāmēr pieradu pie pārredzamības. Zinu tikai vienu - ja pirms tam pamēģināju Audi 80, Opel Vectra un 3 Honda Prelūdes (1x2. th. gen, 2x3th. gen), ar šo pavisam savādāka braukšana, bet man patīk, nākamais noteikti būs MB, tikai droši vien W140, vai CL, bet ne tik drīz, lai arī ne reizi ir bijusi finansiāla iespēja nopirkt ko dārgāku - nav bijusi nepieciešamība, šis auto pilnībā mani apmierina un neredzu nepieciešamību viņu mainīt.