Toyota Rav4.
2004 gads (pēc Facelift)
2.0 benzīna dzinējs (150HP),
4- pakāpju Automātiskā ātrumkārba.
Auto tika iegādāts 2008 gada jūlijā par ~9500 EUR. evests no Zviedrijas kur kalpojis kā lidostas Falck dienesta auto.
SALONS:
Kā jau no auto ārienes var spriest- šis ir viens no kompaktākajiem parketniekiem savā SUV klasē.
Salonā var sasēsties 5i cilvēki- aizmugurē protams 3 „bobslejistiem” būs pašauri, bet normāli ikdienas pilsoņi sēdēt var bez lielām problēmām.
Vieta aizmugurē sēdošajiem (ja priekšējie krēsli ir noregulēti atbilstoši manam 183 cm augumam) es varu iesēsties bez problēmām. Pilnībā pieļauju ka 190cm un vairāk gariem „basketbolistiem” šis auto nebūs īsti piemērots.
Vadītāja sēdvieta- ir OK. Vadības panelis un rīki ir izvietoti loģiski (kā jau visām Toyotām). Tahometrs, spidometrs, degvielas rādītājs un dzinēja temperatūras rādītāji pārskatāmi/ nolasāmi viegli.
Aizmugures krēsli- nolokās, salokās uz priekšu, ir vispār izņemami- kā arī ir pabīdāmi uz priekšu atpakaļ.
Aizmugurējā bagāžnieka durvis- verās uz sānu. Aizmugures bagāžnieka grīda ir gluda, novietota zemu kas atvieglo lielu/smagu priekšmetu ievietošanu.
Bagāžnieka ietilpība- ļoti apmierinoša- nenolaižot pakaļējos krēslus četrus R17 riteņus var ielikt bez problēmām.
Pakaļēja bagāžnieka pārsegs- plaukts gan ir izveidots nepārdomāti- pa bedrēm grab, salīdzinoši slikti turās tam paredzētajā vietā. (zinu kad daudzi rav4 lietotāji šo plauktu izņem vispār- rezultātā palielinās ceļa/riepu radītie trokšņi salonā).
Salona skaņas izolācija- ir vidēji laba. Aukstu motoru dzird salonā, arī piekares radītie trōkšņi ir labi dzirdami salonā. 10 ballu sistēmā es liktu 6-7 balles.
Salonā ir papilnam visādu kabatiņu, plauktiņu.
Mīnuss- Cimdu nodalījumā a4 mape neielien.
APRĪKOJUMS:
4- El logi (vadītāja durvīm auto), elektriski spoguļi, automātiskās gaismas, II paaudzes rav4 vēl parastais kondicionieris, logu atvēršanas/durvju atvēršanas bloķēšana. Vilkmes kontrole, stabilitātes kontrole, ABS.
ĀRĒJAIS IZSKATS:
Salīdzinoši īss un augsts auto. Ļoti iecienīts jauniešu un sieviešu auditorijā dēļ japāniskā ārējā stila.
Spoguļi ir lieli- ļoti labi un pārskatāmi veic savas funkcijas.
II paaudzes Rav4 oriģināli aprīkots ar 215/65 R16 riteņiem. Manam auto ir uzlikti nākamās –III paaudzes rav4 17’’ riteņi. Ko tur daudz ko piebilst- vai nu vizuāli patīk/vai nepatīk. Lai pagarinātu attiecīgus orgānus ir iespēja apkarināt ar ķengursitamajiem, sliekšņu dugām u. t. t.
Pašmasa ~1350 kg, pilna masa 1825kg.
DZINĒJS/ĀTRUMKĀRBA: šis auto ir ar 2.0L vvt(variable valve timing) dzinēju. Jauda 150 zs. Nekāds mega spridzeklis nav- bet ikdienas braukšanai atliku likām. Ātrumkārbai 4i robi. Visādi Kock- Down un viss pārējais darbojās nevainojami. Motoram ķēdes piedziņa kas varētu tiks uzskatāms par plusu.
REMONTI/ UZTURĒŠANAS IZMAKSAS: Pagaidām nekādi lielie remonti nav bijuši. Pieļauju kad TOYOTA daļas nav tās lētākās- turklāt kā jau visiem jaunajiem autiņiem daļa no tām noteikti pieejamas pie dīlera. (Jā- priekšējais plaukts mainās kopā ar buksēm- izmaksas ~130lvl par vienu pusi).
Degvielas patēriņs- man sanāk sekojošs: Bākas ietilpība 52L. Ar pilnu bāku sanāk nobraukt ~630 km (30% rīga, 30% šoseja, 40% lauku mazpilsēta) - -> 8.0-8.4 l/100km. Tikai pa pilsētu ir ap 11 l/100km. Tikai pa šoseju (100-110km/h) kādi 6,4l/100km. Ja sparīgāk spaida gāzes pedāli pilnībā pieļauju domu kad var dabūt patēriņu arī 10 un vairāk litrus uz 100km.
Motorā leju castrol sintētiku.
Riepas- neciešu M+S! Parasti pērku 2us komplektus. Uz oriģinālajiem 16’ diskiem tikko uzliku X- ice ziemenes- 340lvl komplekts. Pie mūsu (ne)ziemām domāju kad pilnīgi OK.
Vasarenes 17’’ vēl ir OK- bet ja būs jāmaina tad arī otrs komplekts +/- tikpat.
Ja lieto M+S tad protams izmaksas uz ½ mazākas.
Ja salīdzina ar ekovāģa 14’ vai 15’ riepām- izmaksas ir tīri ievērojamas..
Ceļa nodoklis 45lvl/gadā
PIEKARE/PIEDZIŅA: Piekare ir OK. Salīdzinot ar pirmās paaudzes Outlander ir iespējams pabraukt pa granteni ar kaut kādu komfortu.
Uz grantenes „daudz kur aprakstītā” pakaļas iznesšana līkumos nav novērota- jo pa granteni braukāju daudz.
Stūre ļoti jūtīga- stūres pastiprinātājs darbojas lieliski.
Bremzes visas 4as disku- tāka arī bremzēm nav kur piesieties.
Nedaudz kretinizē kad pretbuksēšanu navar izslēgt manuāli - ja kādreiz sagribas pa granteni pabuksēties.
4X4 ir patstāvīgā. Lūdzu negaidiet no šī auto purvu pārejamību (arī ar purva riepām). Tas ir parketnieks. 4x4 domāts (kā saka arī pats ražotājs): „Lai dotu priekšrocību vieglos bezceļa apstākļos kā arī lai „palabotu” sīkas autovadītāja kļūdas”.
Teikšu kā ir- lai cik kruta vai nekruta šī 4x4 skaitās- bet pa granteni braukt ir ideāli- ir savādāka braukšana/savādāk mašīna „uzvedās” uz ceļa. Man jau personiski patīk.
Par caurejamību- gadijās redzēt kā dažādi SUVi un nopietnāki auto pa pludmali kārpijās (ūdensmoču sacensībās) mazie SUVi (RAV4, X5 u. c. ) ļoti bieži norakās- Landcruiseri/Patroli tai pašā vietā pārbrauca pāri neiebuksējot.
Linki interesentiem:
1. Info par Rav4 (visu 3 paaudžu): http://www. catalog. auto. ru/catalog/cars/toyota/rav_4/
2. Krievijas RAV4 braucēju klubs un forums: http://www.4rav. ru/catalog. php?car=rav4-2s
3. ASV RAV4 klubs: http://rav4world. com/forums/index. php
4. RAV4 workshop manuāļi: http://www. cars4x4. ru/Toyota- RAV4/3. htm
5. Detalizēts info par uzbūvi, detaļu kodi, pasūtīšanas iespējas no RUS : http://toyota. japancats. ru/
Nobraukti kārtējie 10 000.
Tika izieta TA (ielika vienu vienīgu 1 par nedegošu priekšējo gabarīt lampu).
Autofavorītā tika veikta hadenes diagnostika- viss normās. Tika vien nomainītas kaut kādas bukses 2ls/Gab.
Degvielas patēriņš tagad ziemā tāpat vidēji 7-8 l/100km.