Pastāstīšu par savu „bumerīti”. Šis pavisam noteikti būs savādāks stāsts un patiešām ceru, ka Jums patiks!
Šis nav jau gluži tas no filmas, bet BMW zīmīte priekšā un aizmugurē ir gan!
Tātad, stāsts ir par E46to 330ci. Kā jau BMW ierasts, tad ar „i” apzīmē benzīna motorus un, vismaz līdz šitam modelim, ari pēdējie divi cipariņi parādīja to, kāds motors ir automašīnā, jaunajiem tā vairs gluži nav. Šim tātad ir 3.0 benzīna motors, kurš attīsta 231zs un līdz 100km/h ieskrienas vien 6.5sekundēs. Tā kā šis ir 2004. gada, tad jau arī piedzīvojis patīkamu feisliftu un izskatās daudz „maigāks” par sākotnējo E46, tas var patikt un var arī nepatikt. Domāju, ka burtiņš „c” visiem izsaka, ka tā ir kupeja, jeb auto ar divām durvīm un nedaudz savādāku izskatu kā sedanam : ))
Ekstru sarakstā šim konkrētajam eksemplāram laikam nevar ierakstīt vien alkantra ādu, pilno M paku un parkošanās sensorus, jumta lūku un varbūt ir vēl kaut kas, bet tas ātrumā viss ko varēju iedomāties, kas šim nav. Ak, jā, Latvijā nerādīja TV un mīnuss tāds, kad arī sataisīja, tad brauciena laikā arī nerāda, tikai stāvot.
Braukšana- ko tur lieki komentēt: „tas ir jāizbauda!”. Diemžēl mums nav tādu ceļu, bet Lietuvā uz „bāņa” gan var izskrieties pēc sirds patikas, ļoti dinamisks auto jebkurā apgriezienu diapazonā, ja salīdzina ar kādu 2.0, kurš arī tiek līdz tiem 200km/h, tad šim tā tikšana ir baudāma, nav pat īsti manāms mirklis, kad 200 un vairāk jau sasniegts. Bez ātras braukšanas var minēt arī lielisko noturību pie ceļa, auto burtiski ir pielīmēts un nerodas sajūtas, ka brauc ar tiem 200!
Vispār jau bez liela ātruma arī pie atļautā ātruma auto ir baudāms un pa pilsētu ir prieks braukt, stūre ir ļoti patīkama un viegla, ātrumkārba strādā perfekti un pēc steptronika nemaz neprasās, pietiek ar S režīmu.
Sēdēšana priekšā ir ļoti ērta un komentārus neprasa, aizmugurē- labāk nelīst. Man ir turpat 2m augums, aiz manis vienkārši nereāli ielīst! Nu varbūt kāda maza meitenīte ja pie stūres, tad varbūt, bet tā tās vietas tur ir tīri formāli. Tīri braukšanas komforts arī nav tas labākais, 7. ir daudz- daudz komfortablāks, bet 3. nekad nav arī domāts tādam komfortam, tas ir sportisks auto, īpaši jau kupejas izpildījumā.
Nezinu kā citiem, bet man zimā labāk patīk braukt ar RWD, paredzamāka automašīnas uzvedība un kritiskā situācijā tomēr labāk var izmanevrēt, protams, nepārspīlējot un iepriekš patrenējoties kādā slēgtā teritorijā, FWD iet taisni kā tanks, kas arī bija vislielākais arguments Mersdesa vai BMW iegādē, jo iepriekšējā ziemā diezgan stipri sabojāju savu FWD braucamo (es jau nevainoju mašīnu, pats jau sēdēju pie stūres, bet uzskatu, ka ar RWD toreiz viss būtu beidzies pavisam savādāk) : ((
Protams, ir jau arī medaļas otra puse!
Tātad, tehniski šis auto ir „sūdīgs”. Lai arī pēc feislifta, tas diezgan bieži noplīst un remonti šim mobilim nav lēti! Elektronika (drošinātāji nezkāpēc izsitas bieži, vadības bloka kļūdas, akumulators pats izlādējas, mirgo engine u. c. elektro gļuki pastāvīgi mani pavada), amortizatori, aizmugurējās piekares daļas , eļļas (motora un kārbas) un beidzot ar xenon lampām(skopais maksā divreiz, labāk pirkt dārgākos, vismaz kalpo ilgāk), riepām un bremžu klučiem, tas viss ir mainīts un labots šim šķietami jaunajam autiņam. Kā vēl lielu mīnusu var minēt oriģinālo audio sistēmu, lai ari HK, vienalga neskan ausīm baigi patīkami, pagaidām nav bijis laika nomainīt, bet tas noteikti tiks izdarīts!
Kā papildus izdevumus var minēt- CP inspektori vienmēr cer izspiest vairāk nekā no passatņika, automazgātuvēs vienmēr pasaka griestus, apdrošinātāji vispār šos auto ir ielikuši mega- melnajā sarakstā. Tas vēl ir salīdzinoši sīkums- man auto stāv zem loga un mazajiem, nesaprastajiem idiņiem ļoti bieži nav ko darīt- skrāpējumi jau trīs reizes špaktelēti, vienu reizi meklēju spoguļus, arī ļitakus ir mēģinājuši paņemt, bet man ir drošības skrūves, tikai to tie auni bija sapratuši, kad ritenim jau bija atvilktas pirmās 4 skrūves! Ak, jā, priekšējos migleniekus aiznesa un arī priekšējo ksenonu bija mēģinājuši, tikai laikam kaut kas būs iztraucējis, tikai palauzīts atstāts. Godīgi sakot, bez KASKO nebūtu iedomājama dzīve ar šo auto!
Varētu teikt, ka arī stereotips par rijīgajiem BMW arī nebūs īsti vietā, ēd aptuveni 15l uz 100km. Nu tas ir tā normāli braucot, ja kāds domā, ka tagad 20l uz 100, tad viņš dikti maldās! Nebūtu arī pareizi teikt, ka šim 10l aiziet, draugam ir 330d un arī tas pa pilsētu savus 12litrus apēd.
Kā vēl mīnusu var minēt arī attieksmi no pārējiem autovadītājiem- var pat necerēt, ka kāds kaut kur ielaidīs pārkārtoties, izlaidīs no kādas sānielas bez luksafora vai stāvvietā noies garām neuzmetot ļaunu skatienu. Nenoliedzu, ka ir atsevišķi bembisti, kuri tiešām brauc nejēdzīgi stulbi, bet kā pieredze rāda, stulbākie vadītāji Rīgas ielās ir tie PSRS āpši, kuri sēž savos 80to beigās ražotajos ārzemju spēkratos iedomājas no sevis sazin ko un tad zin rādīs priekšzīmi, nelaiž, jo tāds princips, tas nekas, ka kavē satiksmi vairāk, bet nalaidīs, skriesies utt... tieši tas ir pats nepatīkamākais autovadītāju slānis un tas ir lielāks kā bembisti!
Šo auto es nopirku tāpēc, ka man ļoti patīk šīs kupejas eksterjers, šādu Latvijā nav ļoti daudz kā tas ir ar tiem līdz 2002. gadam. Cena- 28000eur +kaudze servisa izdevumu, tas ir daudz, bet tajā pat laikā nav tik ļoti, ja ņem vērā, cik šāds auto maksāja salonā! Var jau diskutēt, ka nedaudz pieliekot sanāktu M3, bet es neticu, ka pa 30000eur var nopirkt labi saglabātu sporta auto, tāds tomēr jāpērk jauns, jo vācijā ar tiem brauc labi un esmu redzējis daudz visādu klipiņu, kur šos dauza, drifto utt, nevajag man tādu! BMW nav lēts braucamais un to diemžēl mūsu ļaudis nesaprot, sapērk un nojāj, šis auto ir jākopj, jo tikai tā tam saglabājas BMW vadāmība, dinamika un automašīnas ilgdzīvotība. Nevar žēlot naudu eļļām, bremzēm un ritošajai daļai, naudas ir lielas, jo detaļas jāpērk jaunas un šoreiz šroti nederēs, kā varbūt tas bija vecajām „žurciņām”! Katrā gadījumā, nopērkot BMW, ir jārēķinās arī ar to, ka tāpēc neesi labāks par citiem satiksmes dalībniekiem, ir jāciena vienam otru un tikai tad cienīs arī Tevi, bet arī to mūsu premium pircēji reti kad saprot, nopērk un sakāpj mākoņos. To bieži var novērot pie lielveikaliem, neregulējamos krustojumos, sastrēgumstundās un arī uz šosejas! Tas pēdējais vispār- kā mani kaitina šitie apdalītie, ierauga 330ci, tā uzreiz jādzenās, jāpierāda, ka viņš arī var ielikt bembim! : ))) īpaši tas ir jūtams no audistiem, sābistiem un volvistiem, varbūt man tā liekas, bet tie aero un t5 bieži cenšas mani pārgalvīgi nodzīt, ar domu, lai iespaidīgāk nozīmētos. Maršruts Jelgava- Rīga, kur arī es ļauju sev vaļu gan visu saliek pa plauktiņiem un šamiem gari deguni paliek, ka tomēr nevar noskriet, bet golperim kā mierinājumu tomēr parāda vidējo pirksteli! : D
Kopsavilkumā
+RWD ir vislielākais šā auto pluss
+skaņas izolācija salonā
+salona komplektējums, nekas neļogās un negrab
+automātiskā ātrumkārba ir vienkārši lieliska, nemaz neprasās „štepselēt”
+3.0l benzīnnieks ir jaudas un ekonomijas kompromiss, domāju, ka ar ECU drīzāk panāktu neekonomisku auto, kā būtu jūtams jaudas palielinājums
+eksterjers- pēdējais „īstais” bembis!
+aizmugurējā LED optika vienkārši SUPER!
+motora skaņa!
+lietotam salīdzinoši maz krīt cena, tik kā salona lielais kritiens
- neizturīgs, riktīgs konstruktors
- runā, ka franču mašīnas ir elektronikas „paraugs”, tie runātāji vnk nav braukuši ar E46 : )))
- dārgs iegādē
- ļoti dārgas apdrošināšanas
- zagļu iecienīts
- huligāniem nagi tā vien niez kaut ko izdarīt
- stereotipi Latvijā pret šo marku un tā sekas
- salīdzinoši ēdelīgs, ar Getz par to pašu naudu var aizbraukt 2x vai pat 3x tālāk : )))
- xenoni, tā zilā gaisma reizēm arī pieriebjas!
- HK mūzika nav savos augstumos un prasās uzlabot
- tomēr nav alcantra ādas, šitas tāds slidens un „auksts”, man labāk patiktu zamšīgais!
- LCD ekrāns saulē grūti pārskatāms
- CP patīk plēst, domā, ka miljonārs pie stūres : (((
- BMW aura, provocē uz agresīvu braukšanu, līdzcilvēku pazemošanu utt. (šeit nav jāsaprot, ka visi BMW vadītāji ir tādi, bet vairums gan)
- ir bezjēdzīgi kādam mirkšķināt, lai bruac- baidās un nekust no vietas!
10 balles, ir mīnusi, gan interjera dizainā, gan tehniskajā izturībā, bet tas tomēr nevar noēnot šā auto lieliskās gaitas īpašības, kvalitatīvo apdari un slavu, kuru tas ir iemantojis! Tikai skauģis var pateikt, ka šis auto ir sūds! Šis nav komforta etalons, bet tas arī nav šī auto mērķis, tāpat arī ietilpība un viss pārējais, katram savs un savā segmentā šim īstu konkurentu nav!
Beigās varu vien pieminēt, ka šis auto saindē ar savu auru, mans nākošais auto noteikti būs kāds no Vācu „sportistiem”, CLK, jaunais 3. sērijas BMM vai varbūt pēc dažiem gadiem arī A5 iepatiksies!