Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

_cita_marka_ ZIL-157 1970 Novērtējums: 8 Komentāri [10]
Nu visādi brīnumi te ir rakstīti. Bet es Jums pastāstīšu par ZIL-157 (Zahars), kaut gan daudz jau arī pats neatceros. Tie kas vecāki, iespējams krievu armijā tādu būs izbaudījuši, bet izlaiduma gads varētu būt nu minimums kāds 60- ais: )
Klīda baumas, ka krievi šo nospieduši no jeņķu 2- ā pasaules kara "Studebekera".
Sākšu ar motoru. Seši cilindri (podi pamatīgi) rindā, kā jau armijniekam, visi vadi ekrānos, bloks vienmēr spīdēja un laistījās, uz katru apskati ar alumīnija krāsu pūtām. Tukšgaitā darbojoties skaņa kā mūzika ar labiem, bet ļoti mīkstiem basiem. Neatceros, cik viņam zirgspēku bija un kāda kubatūra, bet norma apmērama 50 litri uz simtu A-76. Papildus transmisijai motors grieza tikai kompresoru un ģeneratoru.
Ritošā sastāvēja no trīs tiltiem (nu ļoti iespaidīgas konstrukcijas), visi velkošie. Riteņi ar spiediena regulēšanu no kabīnes. Rāmis būvēts no tādiem šveileriem, ka izturēs atomkaru. Reiz līkumā neielikos un uzmaucu akmeņu krāvumam apmēram pusmetra augstumā pilnā gaitā. Izjūtas kā kosmonautam, domāju ka izlekšu no kabīnes. Bet kad apstājies mēģināju atrast kādu skādi, tad secināju, ka konstruktori mašīnu plānojot zināja, kādi jefiņi ar to brauks: )
Kabīne - vistīrākā dzelzs kaste, sēdekļi apvilkti ar dermantīnu, iekšā atsperes kā dīvānam, tikai stipri vien cietākas. Standart rādītāji protams bija (spidometrs, manometrs, degvielas daudzums, eļļas spiediens un ūdens temperatūra). Stūre iespaidīgu izmēru, jo nekāds stūres pastiprinātājs nebija, brīžiem to griezt vajadzēja ar abām rokām un dūšīgi ar kājām atsperoties. Pagriezienu rādītāja pārslēdzējs - parasts tumblers, tikai horizontāli slēdzams. Piestartējams bija ar kāju spiežot pogu un gāzes pedāli kopā. Sajūga pedālis - bija ko spiest un atlaist arī vajadzēja prast, citādi mašīna lēca gaisā, gadījās, ka motors izturēja un neslāpa. Īpaša manta protams bremzes - pneimatiskās. Ja iesācējs nospieda to pedāli, mašīna apstājās kā iemieta un braucējs leca virsū stūrei. Ja slēgtajā kravas kastē (tā saucamajā "kungā") sēdēja citi dzimtenes sargi, tie sabira visi uz priekšu un laikam jau pamatoti lietoja visus viņiem zināmos leksikas krāšņumus. Pagāja zināms laiks, līdz iemācījos bremzēt viegli plikšķinot pa bremžu pedāli.
Ātrumkārba jau tajos laikos briesmīgi progresīvā: ) - piecu pakāpju, tiesa pirmo robu praktiski nekad nelietoja, ja nu vienīgi vajadzēja parkoties uz milimetriem. No vietas ņēma ar otro. Protams vēl arī viss pazemināto ātrumu diapazons, kā jau apvidus mašīnai pienākas. Ātrumu kloķis attiecīga izmēra, bet robi slēdzās tīri pieklājīgi.
Kolosāls logu tīrītāju mehānisms, pneimatiskais. Pagriežot vairāk vai mazāk vaļā ventīli, mainījās slotiņu kustības ātrums. Tiesa vienmēr bija problēmas to noregulēt uz vienmērīgām un lēnām kustībām.
Kustības ātrums pa šoseju - apmēram 60km/h. Varēja uzkurināt līdz 70, bet tad vajadzēja nokalni: ) Bija spečuki, kas izgrieza apgriezienu ierobežotāju un plēsa uz 80. taču pa šoseju braukt nebija nekāda kaifa. Cita lieta pa mežu un poligonu ceļiem, gaita mīksta, jūties kā karalis: ) Aprīkots bija arī ar vinču, taču to tiku izmantojis tikai, lai visādus komandirskos bobikus uz cietzemes izdabūt.
Ko vēl var pateikt? Ziemā protams kabīnē nekāds mikroklimats nebija, bez cimdiem tālu netiksi, ķirzačos kājas arī sala: )
Pagājuši jau velns zin cik gadi, bet to savu Zaharu vēl tagad atceros ar zināmu mīlestību un cieņu. Pa divi gadi man viņš ne reizi nenobira, man likās, ka tā mašīna ir mūžīga. Pārējie visi vāģi, ar ko pēc tam ir nācies braukt, tādi bērnu braucamie vien bija. Atzīmi neņemos likt, jo nevar taču vērtēt fundamentālas lietas: )
P. S. velns, prasa novērtēt: ( Labi, likšu 8, tomēr divreiz kājām bez maz vai pirkstus apsaldēju: )
tontons @ 24.maijs 2004 0:00
_cita_marka_ Austin Montego 1,6l 1987 Novērtējums: 8 Komentāri [11]
Angļu mašīna. Tas pats Rover vien ir. Man bija universālis. Mašīna bija laba vienīgi ļoti rūsēja. Dzinējs vienkārši fantastisks. Ziemā nekādu problēmu. ĻOTI ērti priekšējie sēdekļi. Nekur neesmu vēl redzējis tik ērtus. (es nerunāju par jaunām mašīnām). Tagad ir Audi 100, kurš arī ļoti patīk, tomēr Austina žēl!!!: ((( Laba mašīna!!!
Zena @ 28.februāris 2003 0:00
_cita_marka_ Porsche 924 1982 Novērtējums: 6 Komentāri [17]
Nobraucu 5 gadus, tagad stāv kā rezerves auto. Tikai brauct ar porsche var izprast slaveno autoru Ferdinantu Porsche. Par auto: 2.0i, 125zs, smags( lai turētos pie zemae) atrums veigli iespeejams 200km/st ( sajuuta kā braucot ar 100 ), pilnīgi cinkota virsbūve ( arii jumts )- vispaar neruusee jaa nav sists. Rererves dallam probleemu nav - mistrojums no VW un AUDI, dziesma paraadaas pie 4500 un vairāk.
Labais: dinamika ooo!!!, stabilitaate - duraka uztoicciv, (nodots sievai netika apmests un sasists veselu gadu!!!) degviela pie 120- 6 - 7litri ( neiespeejami bet fakts, jo gaisa pretes'tiiba zem 0.3) 200 20 -25, uniķaala vadiiba sansliidee, uz liidzena asfalta apmest nav iespeejams.
Sliktais: smaga stuure( nav pasriprinaataaja), pie braukssanas jaapierod( zems utt), bet arii jaaatrod. Arii tagat izbraucu paslidinaaties
Nekad nenovecojussaas formass - sporta klasika
Nezinu vai patureehsu muzejam vai pardossu
Jaa interesee: eksperts@demvar. lv
moris @ 8.februāris 2003 0:00
_cita_marka_ muravei 1989 Novērtējums: 6 Komentāri [5]
MURAVEI- jūs jau zināt, kas tas par vellu ir. Tāds trīsritenis ar kulbu, bet es to kulbu noņēmu nost un tāds sporta dampis sanāca. Ar 3- o gaņģi tā mierīgi uz vietas kašās. Labs gan . Viens srtoķis, bet ēd benzīnu taka Žigulis, pat vēl vairāk, ko tu gribi, ja benzīna dīzei var kāju izbāzt cauri.

Plusi _ ekskluzīvs, labs gonku vāģis, pat ir starteris

Mīnusi - jāņem visu laiku kantētājs līdzi, lai neapmestu pusotru salto, daudz ēd zupu un vēl citi sīkumi
bukshis @ 24.janvāris 2003 0:00
_cita_marka_ Oldsmobile/Cutlass Supreme 1981 Novērtējums: 6 Komentāri [2]
Mans pirmais vaagjis Ameerikaa. Veiksmiigs dizains.2 durvis (coupe) lielas kaa albatrosa spaarni. Salons plats un eerts, liek sajust ka esi Ameerikaa : ). Motors 4,3L V8. Diemzheel ar '80. gadiem Ameerika saaka ruupiigi pieveersties vides piesaarnjoshanas probleemaam un motoram shii iemesla deelj ir paaraak daudz kaa lieka. Visas paaraak kompliceetaas EGR (izpluudes gaazu sisteemas) desmitiem mazu gumijas caruliishu kas kontrolee vakumu. Nekad nevari buut drosh vai kaut kur nerodas shii vakuma nopluude. Bliivju nenoturiiba. Peec 100.000 juudzeem ellja suucas aaraa pa visaam iespeejamaam vietaam. Bez tam "80. gados Ameerika saaka krist no saviem augstumiem auto ruupnieciibaa arii kvalitaates deelj. Uudens pumpji, decvielas pumpji, gjeneratori kas bija jaamaina ik peec paaris gadiem. Dazhkaart probleemas ar power steering sisteemu. (ja kaadam tas nenotika, tad tas vareeja uzskatiit , ka izvilcis lielo laimestu: ) Kaa likums '80 gadu automashiinas bija ljoti uznjeemiigas pret ruusu. Pozitiivaas iipashiibas- eerts salons , stabilitaate un laba kontrole ziemaa uz slideniem celjiem.
ReVoxB999 @ 1.decembris 2002 0:00
1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti