Jau pašā pirmsākumā zināju, ka tieši Mazda 3 būs mans nākošais auto, ņemot vērā tieši acij tik ļoti tīkamo interjeru un eksterjeru. Salasoties dažnedažādus testus un atsauksmes, pie dīlera tika pasūtīts auto Mazda 3 GT 2.0 sedans ar Sport Aero paku, kurš patīk labāk par garo variantu, bet nu par gaumi nestrīdās... Tika apskatīti vēl tādi varianti kā Citroen C4, kas starp paziņām izceļas ar elektronikas problēmām, Ford Focus, kurš tomēr nesaistīja dizaina ziņā un uz kura platformas tiek būvēta arī pati Mazda 3. Ņemot vērā Mazda uzticamību, paliku viennozīmīgi par šo auto. Nupat nobraukti 20000km un veikta pirmā apkope. Citādi par servisu nav pat bijusi nepieciešamība domāt. Bildes fočētas ar telefonu, tāpēc kvalitāte nav tā labākā, ak jā… vasarā vienīgi tika notonēti stikli, kas šeit nav redzams. Nedaudz sīkāk par auto:
6 "robu" manuāls - strādā perfekti, ātrumus pārslēgt viegli un ātri, jo "īsā kārba". Šīs litrāžas modeli ar automātu nav iespējams dabūt un man to arī nevajadzēja.
Klimata kontrole - strādā ļoti labi, patīk, ka vasaras sezonā, kad salons piekarsis, iedarbinot auto automātiski palaižas iekšējā gaisa cirkulācija un, salonam atdziestot, automātiski pārslēdzas uz ārējo. Līdz ar to karstais gaiss ātri tiek "izpumpēts" ārā. Ja ar šo, liekas, varētu nepietikt, pirms durvju atslēgšanas atliek pāris sekundes paturēt nospiestu atslēgšanas pogu uz signalizāciajs pults un visi logi smuki nolaidīsies lejā. Pretēja reakcija paturot aizslēgšanas pogu. Tajā pašā momentā, ņemot vērā faktu, ka auto tiek iedarbināts bez atslēgas (Keyless - ir kredītkartes izmēra karte kabatā), meklē nu kabatā to pulti, lai nospiestu attiecīgo pogu. Arī bagāžnieku iespējams atvērt, nospiežot attiecīgu pogu uz pults, taču lai aizvērtu, jāsastopas ar tādu nepatīkamu pārsteigumu kā – nav roktura. Respektīvi, jebkurā gadījumā būs jāsasmērē roka, ja vien auto nav tikko mazgāts. Arī atpakaļgaitas viena labā lamp air par maz, lai apgaismotu ceļu pilnībā, taču šajā gadījumā par palīgu nāk parkošanās sensori.
Xenon - redzamība, salīdzinot ar iepriekšējo auto bez xenon, jūtami labāka. Par to gan jāmaksā ar logu šķidruma patēriņu, jo tas tiek smidzināts automātiski - pietiek vien mazliet uzsmidzināt uz loga, kad 4x vairāk tiks lukturiem. Mēdz gadīties pat tādi laika apstākļi, ka, lai veiktu maršrutu Jelgava- Rīga- Jelgava tiek patērēts viss apmēram 3l lielā "bačoka" mazgāšanas šķidrums.
Āda (opcija par +600 LVL) - izskats elegants, viegli kopjams, ziemā, protams, sēžamvieta tiek pasaldēta, taču te lieti noder priekšējo sēdekļu apsilde (diemžēl viena pozīcija - "ON" vai "OFF"). Pēc nobrauktajiem 20000km vadītāja sēdeklis izskatās nedaudz izsēdēts. Nav iespējami elektriski regulējams krēsls un līdz ar to, nav arī atmiņas funkcijas. To vēl var pieciest, taču krīt uz nerviem krēsla čīkstoņa (tāda skaņa it kā atsperes čīkstētu). Nu nav gluži tā, ka visu laiku, taču attiecīgās pozīcijās un gaisa temperatūras iedarbībā čīkst un viss… Te lieti noder BOSE audio ar 7 skaļruņiem, kas šo manai ausij netīkamo skaņu apslāpē.
BOSE audio – standarta 7 skaļruņi (pa divi priekšējās durvīs, pa divi aizmugurējās, pa pīkstulim priekšējā “stoikā” un subwoofers zem vadītāja krēsla) lai arī nav zemē metama sistēma un kādam ar to arī pilnīgi pietiktos, manā gadījumā basu bija par maz un tūlīt pat tika iegādāts subwoofers, kas nu piedrebina pietiekami.
Ņemot vērā faktu, ka Mazda 3 jau tā izceļas ar savu slikto skaņas izolāciju, līdz ar šī subwoofera piepirkumu tūlītēji prasijās arī pēc skaņas un vibro izolācijas. Tas tad arī sekmīgi tika veikts salonam un bagāžniekam. Protams palika labāk. Taču tas tik un tā nedod vēlamo rezultātu, jo, braucot >90km/h var dzirdēt vēju šalcam, ņemot vērā cieto (var pat teikt- sportisko) regulējumu, tiek rūpīgi sajusti visi ceļu nelīdzenumi kā ar R17 vasaras riepām, tā arī ar R16 ziemenēm.
Nav ļaunuma bez labuma... Cietā hadene ar R17 vasarā un precīzā, teleskopiskā stūre, kas tiek regulēta četros virzienos (reti kuram kompaktklases auto ir tāda fīča) padara auto vadību perfektu uz asfaltēta ceļa. Līkumos auto gluži vai pieplok ceļam, saglabājot komfortu sēdekļos un nešļūkājot tajos no viena sāna uz otru.
2.0 litrīgais motorelis ar saviem 150ZS un 187Nm griežas pietiekami labi, lai braucot 6 ātrumā uz 100km/h ar diviem cilvēkiem salonā, bez problēmām apdzītu kādu uz 90 braucošu auto. Pie 120 dzinēja elastība ļoti laba, atliek piespiest “gāzes” pedāli, kā jau 160-170 bez problēmām, tajā pašā laikā saglabājot auto perfektās vadāmības sajūtu. Protams, ka brīžiem varētu vēlēties vēl lielāku jaudu, taču ņemot vērā patēriņu, kurš manuprāt ir ļoti labs - vidēji 8l vasaras un 8,5l ziemas sezonas laikā – var iztikt.
Par spīti Latvijas ceļiem un visādiem citādiem papildinājumiem, salonā nav jaušama kādas plastmasas detaļas grabēšana, par ko biju noraizējies pirms šī auto iegādes. Par salonu runājot... priekšējie pasažieri var justies ļoti ērti, paneļa izgaismojums iepriecina it sevišķi automātiski pielāgojot paneļa apgaismojumu tumšā laikā. Šoferim ar 185cm augumu, aizmugurē bez problēmām var pievienoties vēl divi tādi paši (ja vien var ielīst pa šaurajām durvīm), ja trīs, tad jau vidū sēdošajam var rasties neliela diskomforta sajūta, taču visā visumā pietiekoši ietillpīgs auto, vēl jo vairāk man kā cilvēkam, kuram pārsvarā sanāk braukt divatā ar savu otru pusīti.
Protams neiztikt arī bez tādām ekstrām kā el. logi, el. spoguļi (gan žēl, ka nav elektriski nolocāmi), spoguļu apsilde (ziemā ļoti ātri atkausē), lietus sensors, ABS, EBD, DSC (diži lielas jēgas gan no tā nav, taču vietām noder gan), multistūre ar audio vadību, kruīzkontroli, īsi sakot viss kā nākas.
Tagad tik atliek nobraukt nākošos 20000km, jo pa šo laiku daudz kas var mainīties.
Rezumējums lielos vilcienos:
+ dizains
+ jauda
+ keyless entry
+ perfekta vadāmība
+ ļoti labas bremzes
- jauda
- skaņas izolācija
- jūt katru ceļa nelīdzenumu
- bagāžniekam nav roktura tā aizvēršanai.
- viegli nodauzīt virsbūves krāsojumu
Katrā ziņā esmu ļoooti apmierināts ar šo auto.
Lieku 8, jo ir dažas lietas, kurus varētu pielikt, jo nekad nav tik labi, lai nebūtu vēl labāk, taču jāņem vērā, ka šis ir kompaktklases auto.
EDIT 1 (10.03.2009. ):
Tātad turpinājums manam stāstam:
Patreiz kā nobraukti 52000 km. Uz 20000km un 40000km tika izietas apkopes - pie dīlera attiecīgi apm. 90LVL un 140LVL. Neņemot vērā šīs apkopes, nekādus papildus ieguldījumus/ maiņas nav bijis nepieciešams veikt. Vienīgi nupat uz 50000 km "izbeidzās" priekšējie bremžu kluči un, beidzoties ziemai, būs jānomaina logu slotiņas. Par klučiem pie dīlera prasīja 80LVL, taču caur saviem cilvēkiem atradu lētākus un, šķiet, arī labākus - Ferodo Premium. Man izmaksāja 38LVL un bremzē labāk par stock. Slotiņas pie dīlera 40LVL, bet ja pameklē, iespējams iegādāties arī pa 20-25LVL.
Laikam beidzot auto arī iebraucies un uz šosejas kruizējot uz 105km/h, uz kompja patēriņš 6.5l/100km, reizēm mēdz pat būt visi 6.0. Līdz ar 55l bāku, mazo patēriņu un darbu Rīgā, visu nedēļu bez bēdu var nobraukt ar vienu bāku (apm.550km).
Pirmo reizi, kad gāju skati (ap 30000km), viss pa nullēm un nekādu problēmu. Vasarā iešu otrreiz - redzēs kāda aina tad pavērsies.
Joprojām esmu ļoti apmierināts ar šo auto un, ja neskaita nelielus skrāpējumus virsbūvē, kurus KASKO veiksmīgi nosedzis, kā arī nu jau pieradušo prātu un vēlmi pēc kaut kā žiperīgāka (piemēram MPS) - auto vienkārši super! ;)
EDIT 2 (30.08.2009. ):
Nu jau noripināti nedaudz pāri 60000km. TA gāju maija beigās - atkal pa “nullēm”. Pāris dienas atpakaļ veicu 60000km apkopi. Tagadējais Mazda serviss Baltic Motors (pēc reorganizācijas Inchcape sameties kopā ar Ford), neko sliktu nevaru teikt. – atsūta sms ar atgādinājumu par apkopi, viss solīdi un ērti, tik tajā viņu stāvvietā, kur nolikt auto, gan pamaz vietas. Apkopes izmaksas – 84 LVL. Papildus tam pa garantiju nomainīti aizmugurējie stabilizatori (ja pareizi atceros), priekšējais amortizatora atbalsta gultnis un abi priekšējie bremžu diski, jo bija nedaudz savērpušies. Citu problēmu pagaidām nav bijis.
Un jau atkal jāsaka, ka joprojām esmu apmierināts ar auto, neskaitot tās pāris lietas, kuras esmu pieminējis jau iepriekš. ;)
EDIT 3 (30.04.2010. ) :
Pēdējā laikā tā mazāk sanācis ripināt, nobraukums 70000km. Šoziem sals un sniegs deva uz pilnu klapi, taču visos -25 grādos tā negribīgi, bet tomēr ar kādu trešo griezienu tomēr leca. Vienu ļoti aukstu dienu braucot panelī iedegās ABS+DSC+(!) lampiņa, respektīvi jebkādas palīgsistēmas vispār nedarbojās. Pēc manuāļa teikts, ka auto ar steigu jānogādā servisā, taču sazvanoties ar dīleri tika nonākts pie secinājuma, ka varētu būt pie vainas lielais aukstums n- to dienu garumā. Otrajā dienā viss atkal bija normāli, taču kļūdu tā arī nenolasīja un nu nezinu, kas īsti tur bija par vainu.
Pienāca vasara, nomainīti vasaras riteņi. Tad arī uzradās šādi tādi ieguldījumi ārpus garantijas rāmjiem. Nekas traks, bet aizmugurējās savirzes dēļ pakaļējiem riteņiem “noēda” iekšmalas tik tālu, ka pamanīju to tikai tad, kad riepas sāka laist nost gaisu, jo iekšmalās jau sāka līst ārā kordi. Nu neko darīt, atrasts tuvākais serviss un uz sitiena kaut kādas riepas sadabūtas, lai vismaz uz priekšu var tikt. Izmaksas – 50 LVL par abām Pirelli P6000. Otrs - jau otro reizi 10000km laikā tiks mainīti priekšējie bremžu diski (atkal pa garantiju) + uzlikti jauni bremžu kluči (šoreiz dabūju Pagid klučus pa 28 LVL komplektu). Redzēs kā šāda kombinācija sastrādāsies, jo aizdomas, ka tie Ferodo pie iepriekšējo disku savērpšanas vainas vai nu arī vienkārši ziemas aukstums sabeidza. Vēl pa garantiju priekšā nomainītas bukses ar plauktu, noregulēta savirze un auto sagatavots TA.
TA izieta bez aizrādījumiem.
Ak jā, ja pēc ziemas vairs nestrādā lukturu apsmidzinātāji, pārbaudiet drošinātājus, jo aukstuma dēļ, ja aizsalst smidzinātāji, to mēdz izsist.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam