Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Šofera dienasgrāmata.

gunbox Reģ.: 23.12.2016

Uzmeikošu vēl vienu spama vietu, kur padalīties par šofera dienu. Būtu forši, ja šeit nediskutētu bet vienkārši iemetam stāstu, cik "patīkama" Latvijā ir braukšanas kultūra.

 
dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

aizejošais rakstīja: www.tvnet.lv/7682569/daugavpili-sieviete-2-1-promiles-reibuma-megina-nokartot-sofera-tiesibas-un-tiek-pie-10-000-eiro-naudas-soda

Kā var nepamanīt 2 promiļu stāvokli, un ļaut sākt eksāmenu?

Pēc divu nedēļu kodiena tās divas promiles arī tik viegli nepateiksi, smaķeli ar daudz košļenēm var megināt nomākt un vualā. Bet iespējams, ka speciāli, lai vēl 5 gadus šādi brīnumi pie tiesībām netiktu un uz ceļa negribētu parādīties..

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Jebkurā gadījumā tas eksaminators ir mudaks. Pie jaunās kārtības, pieņemot ka tā ir jauna meiča, tas būs garantēts emigrants, lai nevajadzētu strādāt pa minimālo.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Visur nav Rucava.

D-pilī mierīgi var iztikt bez vad apl.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Rucavā var ne tikai iztikt bez vadītāja apliecības bet arī diezgan sekmīgi braukt normālā flaņķī - bet te ir stāsts par to ka cilvēkam ir uzkarināts sods par 10 pakām, kas diez vai ir nomaksājams - no kā izriet ka vai nu jāstrādā pa minimālo, vai jāpis prom no šīs valsts.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

10 'pakas' mēdz ņemt visādus kaktu kredītus lai nopirktu pacmitgadīgus prēmijuma lūžņus. Tā ja nekas nepaceļams, ja vien nestrādā gaterī par minimālo.

Vai arī vecāki nomaksās, mīļā miera labad.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Precīzi - ņemt sūdīgus kredītus ar lieliem ikmēneša maksājumiem. Neviens soda nomaksai kredītu nedos, jo vairāk, zinot kā matemātika sanāk visādām mogucītī ieķertām tačkām, te kopējās izmaksas būtu 20-30k robežās.Vidējais pilsonis ar vidējo algu cik ilgā laikā to nomaksātu? Un te diez vai būs tā vidējā alga. Es personīgi nespēju iztēloties tādu entuziasmu tik ilgi vergot šai valstij kaut kāda soda dēļ - cilvēki mēdz visādi muhļīties lai alimentus nemaksātu, bet tu sapņo par entuziastisku gigantisku sodu maksāšanu

Kaut kā arī nespēju iztēloties īpaši lielu varbūtību vecākiem kam mētājas apkārt 10 pakas, ja nu vienīgi veiksmīgi uzņēmēji.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Un tas būtu arguments, kāpēc nedrīkst sodu likt?

Bet pareizi vien ir. Man reiz fotoradars uzlika 40 eur sodu. Maksāju un stipri domāju. Būtu 80 uzlicis, varbūt iauto nesēdētu, bet būtu aizmigrējis tālu prom. Tā ka jā, līdz 50 eur un ne vairāk.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
4 0 Atbildēt

Cilvēks, kurš ir tik debils, ka uz braukšanas eksāmenu iet vafelē, nekādu dižu pienesumu valstij nedos, drīzāk otrādi - parazitēs uz citu rēķina, plus noslogos jau tā sūdīgo medicīnas budžetu. Lai pis tik prom uz kādu laimes zemi.

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
0 0 Atbildēt

Kāda tā jaunā kārtība, pirms eksāmena dod visiem alkometrā pūst?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jaunā kārtība ir tā kur īpašniekam konfiscē mašīnu vai, ja braucējs nav īpašnieks, iekasē mašīnas vērtību - kā šeit, kur tās desmit pakas ir izvilktas no eksāmena tačkas vērtības.

viensexperc Reģ.: 02.09.2018
0 0 Atbildēt

Šitā būs štelle ja noķers kādu teslistu.

k442 Reģ.: 22.02.2014
0 0 Atbildēt

Redz, kur ir, pie tam būs jāsamaksā skāde nomas kantorim par sasisto auto un pie soda papildus arī vismaz daļa no TESLAs vērtības:

www.delfi.lv/auto/zinas/video-reibuma-izraisita-avarija-riga-ar-koplietosanas-tesla-vaditajam-izmaksas-100-tukstosus-eiro.d?id=55098652

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 1 Atbildēt

Taisni nodomāju, ka te iepriekš raksta,viss dzīve beigusies pēc pāļa brauciena. Un ko tad šeit pakārties uzreiz? Valsts 10 paku sods tāds sūdiņš vien ir salīdzinājumā ar šo. Salīdzinājumā ar iepriekš piespriestajiem jā daudz. Tā kā viss dzīvē relatīvs. Pieradīs pie bargajiem sodiem, pēc kāda laiciņa tā liksies norma. Līdzīgi kā ar atļautā braukšanas ātruma pilsētas samazināšanu 90ajos vai obligātu gaismu lietošanu visu cauru gadu. Ir pateikts ka jābūt un miers, pierodiet. Būs lieli sodi par braukšanu pālī, pierodiet.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, pieradīs un kļūs par normu. Un norma ari būs arvien lielāks daudzums vadītāju bez vadītāja apliecības. Un man likās ka sodi ir domāti lai audzinātu un novērstu, nevis lai sūdus tikai vairotu...

Rr19 Reģ.: 24.04.2017
0 0 Atbildēt

Neko Tu nesaprati, man, ierodoties darbā, liek pūst alkometrā,ko vajadzēja darīt instruktoram, apostīt dāmīti, viņa varbūt bija tā sasmaržojusies, ka šim elpa aizrāvās. PP arī, ja ir aizdomas, sauc CP.

viensexperc Reģ.: 02.09.2018
2 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja:

viensexperc rakstīja: Kāds manam komentāram sakars ar kaut kādu gatavu uzvedibās kodeksu?

Tieši tāds, kā uzrakstīju.

Mēģini velreiz vecais metēj.

650 Reģ.: 25.01.2017
3 0 Atbildēt

Rīgas Lohiem liekas, ka D-pilī un/vai R-cavā dzīvo mazāka mēroga lohi, kurus tagad būtu izdevība uzlikt/uz Skaitītāja.Kārtība ir samērā traka, taču (īpaši beidzamajos gados) rūpīgi soli/pa/solim izstrādāta un pēc savas zemiskās būtības būtībā neatgriezeniska.Lohiem būs Jāmaksā, nekur viņi (cykas tādi..) vairs te nedēsies.

Arī ārzemēs glābiņa tiem nebūs, jo,sakarā ar starptautiskās lohu uzraudzības tiešsaistes Līnijas ieviešanu tagad varēs izpelnīties labi ja sodanaudu un/vai papildu ievedmuitas likmi/par! (visām) trešajās valstīs iegādātajām ceturtās pieciešamības precēm un/vai graudā saņemtajiem kurjeru pasta pakalpojumiem.

Pie kam, jau vistuvākajā nākotnē katrs nākamais iespējamais Lohs nekad īsti nezinās, vai viņš tiešām ir Lohs un kurā brīdī (tas,viņam) pēkšņi atklāsies.

Vispār, par katru iespējamo pārkāpumu (sen jau) vajadzēja ieka$$ēt attiecīgi pēc attiecīgā zemesgabala (vai ēkas) kadasstrālās vērtības, uz kura (vai Kurā) šis konkrētais pārkāpums ir ticis izdarīts, pro-porcionāli pieskaitot (vismaz) 12-13% no Atbildētājam piederošās kustamās un/vai nekustamās Mantas vidējā (vid) izcenojuma.Īpašos gadījumos, ņemot vērā (arī) eurolohobor kvotu un/vai iespējamās pensiju reformas indeksāciju.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Jautājums ne īsti par satiksmi, bet gan auto kā tādiem. Ir sanācis ap vecām mizām, kas ar gāzi aprīkotas padarboties, tad rodas jautājumi pāris :

1.Kur normāli liek iekšā autogāzi, teiksim to pašu 4.paaudzi. Cik esmu redzējis "darbus", tad viss kā no pakaļas izvilkts, kkādas izolenes, viens vēl balonu ar vītņstieņiem cauri grīdai piestiprinājis. Respektīvi acīs durās zema darba kultūra. Protams vienmēr iespēja, ka kāds garāžā kko iemīcijis iekšā...

2.Nav tā, ka līdz ar šādām lietām bieži auto nepazūd dārgie ekoloģijas mezgli (katalizatori, kvēpinieki (ja ir uz dīzeļa), utt.) ?

3.Par pašām gāzes iekārtām/ražotājiem kādas atsauksmes ?

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Varētu būt, ka tie, kas atvēzējušies uz šķidrās gāzes tiešās iesmidzināšanas jaunākajām (un dārgākajām) iekārtām un prot uzlikt LPG gāzi kā papilddegvielu dīzeļdzinējam, ka tie varētu būt labāki.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt
Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

nav dzirdēts, ka būtu nokritis kāds balons dēļ vītņustieņa. darba kultūra protams visur ir dažāda, bet kopumā bez izolenes neiztikt. gāzes iekārta pati pa sevi jau ir sava veida zilā izolene))))

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Protams, ka nav, bet tā ir praktiski auto bundžas sabeigšana. Principā izolene un skrutkas man automātiski asociējas ar garāžām (sliktā nozīmē) un kolhozu, to vēl varēja saprast 90jos/00to sākumā, bet tagad, kad kontaktu komplekti un kembriki ir visur pieejami un dārgi nemaksā, kā arī ir gāzes lodāmuri, tas, ja vien nav ļoti specifiskā mezglā veidots, asociējas ar ķap ļapismu.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

lielākā daļa auto gāzes pakalpojumu izmantotāju to liek centu pišanas nolūkā. Līdz ar to arī par uzstādīšanas pakalpojumu viņi ir gatavi maksāt cik vien maz iespējams. tad nu uzstādītāji tam pielāgojas un atbilstošā kvalitātē paveic darbus.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 4 Atbildēt

Lielākā daļa? Interesanti, kādā nolūkā to dara pārējie?

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Nu manuprāt, ja iekrāmē kādām 2l benzīnam un uz augšu, sevišķi jau 3l un tā tālāk, tad teiktu, ka cilvēks naudu rēķina, bet cik redzēts, tad visādiem 1.2, 1.4, 1.6 bāzt iekšā gāzi jau tiešām ir feniņa drāšana....

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es šito loģiku nevaru saprast - kāda starpība kāda tilpuma motoram to gāzi liek?

core Reģ.: 03.01.2017
0 0 Atbildēt

Tev liekas ka 1.2 vai 4.0 motoriem gāzes uzstādīšana atmaksājas vienādi?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vecāku Mercedes īpašnieku auto uzturēšanas reālijas:

fckns Reģ.: 29.11.2020
0 0 Atbildēt

Šis aktuāli tikai AMG un varbūt vēl kādiem tā laika top-end modeļiem - S,CL, SL, GL u.c, kuriem bija spiediena-vakuuma sistēma.

Cik zinu, CLK,C,E utt nav šādi joki.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Njā, es arī gribēju rakstīt, ka šitais jau ir AMG, nevis parasts Mercedes. Bračkam kaut kad baigi līdzīgs autiņš bija. Absolūts bezproblēmu auto. Pārdeva tāpēc, ka sāka stipri rūsēt, kā arī, neskatoties uz pieklājīgo jaudu, esot bijis šausmīgi garlaicīgi braukt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Vlogā aprakstītais nav AMG unikāla problēma, taču piekrītu ka ir gana daudz MB modeļu, kam ne tuvu nav tāds papildaprīkojums ;)

P.S. :

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Jā, pieradīs un kļūs par normu. Un norma ari būs arvien lielāks daudzums vadītāju bez vadītāja apliecības. Un man likās ka sodi ir domāti lai audzinātu un novērstu, nevis lai sūdus tikai vairotu...

Neredzu šeit pretrunas, ja soda ietvaros plānots atņemt kaut ko, iepriekš vajag padomā vai šādu sodu gribi noķert. Kāda tur audzināšana ja par braukšanu pālī ir 5€ sods? Nekāda. Ja brīdinājums? Nekāda. Ja 100€ nu Hz, mošk padomās, bet principā tāpat poh. Ja 1000€, nu tas atkarībā no ienākumu līmeņa jau var sākt apgrūtināt dzīvi. Bet pēc būtības tāpat tā ir atpirkšanās no atbildības. 10k? Vidusmēra cilvēkam tas varētu ievērojami apgrūtināt dzīvi.

Apliecības atņemšana? Diezgan daudzās darba vietās tā ir viena no pamatprasībām - b kategorijas esamība, profesionāļiem arī c un d, apgrūtinājums nopelnīt kapeiku vispār, diezgan iedarbīgi. Nuu tātad kuru sodu Tu uzskati par īsto braucot pālī? Un tad padomā ko tas braucējs var izdarīt pālī, ne tikai ar sevi bet arī ar citiem satiksmes dalībniekiem un tad apdomā vēlreiz atbilstošo soda veidu.

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Par pāļa sodiem un sodiem par 30 jau tā ka pieklusis, vieni rullē, otri izskatās, ka ir norakti. Bet te nāk nākamais m+s riepas ziemā nā ni.

Mani itkā neskar, jo ziemā bez radzēm īsti nekur nekustos, šoruden gan meklējot ziemenes uzdūros variantam kas pēc protektora izskatījās pēc tīras vasaras riepas un ilgi brīnijos ko tā dara ziemas riepu sadaļā. Izrādās, ka M+S var būt totāla vasaras riepa ar atsevišķām niansēm, kas tai iedod M+S marķējumu. Principā atbalstu plānotos ierobežojumus, ja ms var būt legāls variants kā vasaras riepu izmantot ziemā. Bet ir arī tādas ms kas pēc pirmā skata izskatās kā samērā ok ziemenes..

Vispār tauta jau sacepusies tieši tāpat kā uz +30km/h plānu un to ka valsts nu nereāli pelna uz 1.5+ promilēm atņemtajiem autiņiem. Ko vietējā tautā saka?

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Par tām riepām. Vajag saprast vienu elementāru lietu. Absolūtais vairākums ziemas riepu būs arī M+S. Bet ne visas M+S riepas ir ziemas, kaut gan lielākā daļa ir.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Tauta saka, ka Vid-am jāatver savs servissu tīkls un/vai lietoto autodetaļu šrots.Plus vēl lietoto autohlamu plaču tīkls visā valstī, Šmigmobīle.elvē..Par lohu naudu nodrošinam lohiem jebkuru lohpakalpojumu.

Bet mēs taču nenolaidīsimies tik zemu, kā tur viens otrs tas oficiālais lohs "ar vārdu".Ka tagad šitā te publiski "izbrīnīties/par" šo nezcik jau padsmit g veco tēmu M+S, plus vēl lohiem paziņot, ka "IESPĒJAMS" (viņiem,lohiem) nākotnē derēšot ziemenes arī ar ABIEM tiem marķējumiem- gan m+s, gan alpen-kristallen.

Nu cik tad var tiem nabaga lohiem jaukt galvu. Jo NAV tādu (vismaz normālu marku) ziemeņu, kurām nebūtu virsū ABI šie simboli! Sākot ar GYkontinental un beidzot ar mišelinNokija, visām tie abi simboli ir!

Cik var staipīt suuuudu un zelēt puņķi, lai ierobežotu līdz šim pieļauto fufeli un beidzot piespiestu lohus ziemā lietot normālas riepas? CIK ir reāli tādu to (lohu), kuri tiešām ir ar pirkstu galvāborēti un būtu "uzrāvušies" priekš ziemas nopērkot pliku m+s bez tā alpen? Kurš krāpnieks vispār viņiem tos suudus pārdeva? Vai tik ne šitie paši riepumagnāti/šarlatāni, kuri te gadiem ilgi meeslus reklamē, taču jau pie pirmā slidenuma vienmēr pazūd ar galiem uz visu turpmāko ziemu?

Kas tas vispār par formulējumu- mēs "domājam", bet tagad neko, vnk "pagaidīsim" kamēr tiem iespējamajiem lohiem tie suudi nodils.Ok, pagaidīsim kamēr viņi turpinās braukt ar tām bez-alpen kalošām un jau ar 3mm atlikuma.Nu TAD gan mēs kaut ko izdomāsim.Jā.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

dolbajobismu nevar likvidēt administratīvi. jāmaina kultūra, lai vadītāji izēlas apstākļiem atbilstošu ātrumu.

Paša pieredzē ir ziemas riepas ar kalnu simbolu, kas ziemā uzvedas briesmīgi (kormoran snow).

Ķīnieši uzzīmēs arī 4 un 5 virsotņu kalniņus uz riepas, pat nosertificēs, un tad ražos no cietākā/lētākā gumijas sastāva.

Tāpat piedilušās riepas uz 4mm robežas.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Un tāpēc (mums) ir ptac,hjac un/vai cssd TAc ,lai šie te Taisnības korifeji steigtos (lohiem) palīgā 24/8. Taču realitātē ir tikai šo te kormogemāru un tml viensezonas nosaukumu ķīniešu suudu tirgoņi (ilggadējie!!).Kuri arī nākotnē (un bez jebkādiem traucējumiem) lohiem ieļečīs vēl viskautko jaunu un iepriekš nedzirdētu.Plus vēl ssā vai savā suudalapā oficiāli pārdos nupat noskrūvētos "4,5mm", par ko no attiecīgā loha jau iekassēts 4x2eur utilizācijass nodoklis.

MMX Reģ.: 03.03.2022
0 0 Atbildēt

Bet problēma jau arī ir paši lohi. Zin ka riepas sūds, saprot visus riskus, bet tak principiāli nopirks sūdu lai iepistu kapeiku, jo jau tā kredīta maksājumam knapi sanāk. Ja vietējie tirgoņi nepalīdzēs, tak paši izdomās kur ārvalstīs to savu Sunny nopirkt. Te jau problēma ir paša braucēja attieksmē, kas bāzējas principā "ar mani jau nekas nenotiks".

Cik esmu redzējis no ārzemēm dzītas mašīnas, tad tur pa lielam vienmēr virsū ir brendi un neviens nemuļķojas ar kaut kādu Ķīnu. Nevis kā pie mums - ieķer hipotekārajā X5, nobrauc kaut kādus Continental, Bridgestone vai vēl kaut ko kas nu bija virsū kad atdzina no Vācijas, tālāk iebrauc riepu lieltirgotavā un savus brendus nomaina pret lētāko, kas der uz konkrētā izmēra diskiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Nu kā - bet citi lohi tak skandina "jaunas riepas garantē drošību" un "jauna riepa paliek jauna riepa", nu tad ko tu gribēji?

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Ir gadījies nopirkt auto, ko laimīgais iepriekšējais plača klients bija saņēmis ar 4 dažādām riepām….uz katra rata savu. Un tās bija R14ces….Ko tavuprāt perekupi, plačinieki un visādi pipeļūni dara ar džipu un citu prēmiumu R16,17,18,19 un 20 riepām…loģiski ka tās lamatas aplasa un saliek knapus 4mm sūdus “uz pārdošanu” - tad nu gogo mogo laimīgais klients saņem tādu ar dāvaniņu uz sezonu 500-600 eiro apmērā….vismaz. Es neattaisnoju to, ka dzīvo virs savam iespējam, bet te nevar visu noreducēt ka parasti uz bezatbildīgajiem parastajiem šoferiem.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Es tieši šoziem braucu ar tādiem Kormorāniem. Nu galīgi neko sliktu nevaru teikt. Uz ledus tīri stabili, pa sniegu un pļuru vispār ideāli. Iespējams, atpaliek no lielajiem brendiem, bet par visādām Ķīnām (cik sanācis patestēt) noteikti par kārtu labāks.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Kārtējā darbības imitācija ! Man ta vienalga, jau tāpat lietoju C Eiropas ziemas tipa riepas, drusku cietākas visu gadu, plēšana sakot no 30 par pliku montāžu manī tikai nostiprina pārliecību, ka daru pareizi, ja vēl sāks raustīt datumus “pēc laika apstākļiem”, haoss montāžas kantoros un cipari būs tikai lielāki (Kgan pārauties ir prātīgi oktobra sākuma jau, kas to dara). Gribētos pariet uz naglām - šipiem nekvalitatīvās ceļu tīrīšanas dēļ pilsētās un brīnumiem laukos. Reāli normas šķiet lobētas no kantoriem kas ķīniešu izstrādājumus ar kalna un sniegpārslas simboliem iekšā savilkuši…Kas nākamais - min 5mm ?

Konuss Reģ.: 10.02.2015
0 0 Atbildēt

Ar tām Ķīnas riepām ir tā, ka starp tām visām var atrast riepas ar ļoti labām īpašībām, vienīgi tam piedāvājumam ir grūti izsekot līdzi, jo katru gadu tiek savesta kaudze ar arvien jauniem zīmoliem. Un tad ej nu saproti, ko izvēlēties.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

Nopirku sievasmātei sailun alpine plus. Cieta kā pagale. Ziemā viss slikti. Bet ta kā jamo brauc cauru gadu, kā vissezonnieci, tad ir tīri labs balans. Atsvarus ļoti maz paprasija.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Kāpēc eiropas tirgū (ar tik senām riepuražošanas tradīcijām!) vispār būtu jāiepludina ķīniešu meesli, turklāt nesertificēti un vēl ar vienreizējas lietošanas zīmoliem??

Mums te ir randomā sabakstīts sazin cik simtiem visvisādu tirgus ierobežojumu un reāli absurdu kritēriju "tirgus aizsardzībai", taču šī riepucūcība arvien izvēršas plašumā.

Riepām no 225 platuma tiem tur 5mm sen jau bija jābūt par normu.Vismaz par morālo priekš paša Lietotāja.Un priekš ziemai absurdajiem 245/275 vispār pat ar 6mm ir reāls miskastes kandidāts.

Obligāta radžuriepu ieviešana "vadītājiem" ar stāžu mazāku par 10g vispār te radītu izcilu drošības uzplaukumu.Taču ir otrādi- slidenie afēristi rieputirgoņi ar savu demagoģiju ir radījuši apstākļus nekontrolētai acīmredzamu suudu apritei.Meli un cilvēku apkāšana ik uz soļa.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 2 Atbildēt

Radzes ir jāaizliedz! Lai liek ķēdes, ja jau tik nedroši jūtas.

Radžotie mērkaķi tak nekad nenovilks tās savas riepas, lai arī sniegs nebūs. Turpinās braukāt pa pilsētu un grauzt asfaltu. Viena lieta, ka lauķis brauc pa savu apledojošu meža ceļu uz tuvējo veikalu un cita, ka tagad ar tām radzēm vālēs 1/2 gadu pa tīrītām šosejām un spraukties rindā pie Hesīša.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Šīm lietām ir ātruma ierobežojums atkal čīkstēs, ka nebrauc 90+

WALA Reģ.: 19.06.2002
2 0 Atbildēt

Tu LV dzīvo ???

Radzes ir ļoti konkrēta un vajadzīga lieta mūsu laukos, jā tās čakarē asfaltu, taču uz ledus nav nekā labāka par radzēm, un ja vēl tu daudz brauc pa granteni, tad tu principā pat ceļu nebojā.

Ar ķēdēm ir mega liela ķēpa, tās arī nolietojas un ja sūdīgi sagadas - uztīsi uz ass, un otreiz vairs pat likt īsti tās ķēdes negribēsi ;)

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

teju 30 gadu laikā man radzes bijušas tieši vienu reizi.

Noriebās - vazāties troksnī un pieciest sūdīgu bremzēšanos uz sausa asfalta. lai tās dažas reizes, kad tiešām ir pliks ledus uz ceļa, varētu justies drusciņ drošāk. Turklāt, ar radzēm nevad uz dienvidiem, tikai uz ziemeļiem no Latvijas

PN - braukāju pārsvarā pa Vidzemi - arī pa maziem lauku ceļiem. Radzes ir pārvērtētas, imho.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Dzīvoju reiz Rīgā, bet kad gandrīz katru nedēlas nogali braucu uz Madonas rajonu ap 2000-jiem, tad braukāju ar "naglenēm", kaut ir sagadijies braukt uz turieni pa sniegiem arī ar platām vasarenēm ...

Tagad - jau 10+ gadu nekad neesmu pircis "naglas" - nav tādu braukšanas apstākļu kur vajadzētu, pat ja 1 x divos mēnešos uz to pašu Madonas rajonu aizšauj.

P.S. radzes nav pārvērtētas - bet tas ka tās reāli reti vajag - tas atbilst patiesībai, vadītājs ar smadzenēm iespējams 1 x 10 gados iekulsies tur kur bez radzēm nevarēs, bet tas tiešām nav iemesls pirkt radžotas riepas ... bet ir kam radzes būtiski atvieglo braukšanu ikdienā (ziemā) ... ir vienkārši pareizi jāizprot un jāapsver riski ...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

"dažas reizes, kad ir pliks ledus" un "braukāju pa maziem lauku ceļiem" nelīmējas kopā, nu tā kā pavisam.

"drusciņ drošāk" - kritiskajos apstākļos ap 0C radzes ir ievērojami labākas - ar 20-30kmh izbraukt vs lēni ieslīdēt grāvī un gaidīt, kamēr nokusīs

Katru gadu mazie ceļi atkusnī/pēc atkušņa ir spogulis, vairākas nedēļas. Ja pārvietošanās ir nepieciešamība, nevis vaļasprieks - tikai radzes. Igaunijā radžu riepu tirgus daļa ir kādi 80%, Somijā 90+%

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 2 Atbildēt

Jā lūdzu, kā izbrauc uz asfaltu - sods. Es tik abām rokām par.

Kāpēc es par tām ķēdēm, jo ar viņām jau tu ilgi nepabrauksi. Tas tomēr ir apgrūtinājums un tās tu ņemsi nost, ja nebūs spiedīga vajadzība, bet ar šipiem tu vēl vālēsi maijā. Nepieņemami!

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Nepieņemami ir tiem, kas nekad ārpus Rīgas neizbrauc un kādu noledojušu grants nekad nav redzējuši, jo smiltis uz tiem nekaisa principa, vai reliģijas vai hvz dēļ. Ne jau tās radzes kāds cita iemesla dēļ lieto.

Aizliegt kādām citam un ko tādu ko pats nelieto ir taču tik viegli, kā pēc tam internetā pačīkstēt.

Radžu tehnoloģijas arī mainās, tiem, kas 90jo dzīvo informācijai !

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Kādas te vel ķēdes- ja lohi nevīžo pat sniegu no virsbūves noslaucīt.Ķēdes ir domātas gadījumiem, kad mašīna vispār neturās uz ceļa- vai nu nekontrolēti slīd/nost jau uz vietas stāvot, vai slīpuma dēļ nu nespēj no vietas izbraukt.Nevis tāpēc, lai Lohi kontrolētu savu bazaru un savu taisnvirziena kustību uz reljefā līdzenas brauktuves.Bet par radzēm ir meli, kurus katrs interpretē atkarībā tieši no savām vajadzībām.Godīguma vai kaut objektivitātes te nav.Pirmais un galvenais mesidžs te ir tas, ka "es" māku (varu) pabraukt ar dajebko,Rezultātā radžu vietā lohiem ieļečī ķīniešu meeslus.Un kā var "pamatot", ka radzes bojā assfaltu, taču ķēdes to nebojā.Skandināvu lohi reku visu ceļu mauc ar radzēm, tapc tur assfalta nav principā.

Ar labas markas radzēm nav problēmu uz asfalta, turklāt pati radžu tehnoloģija tikusi nemitīgi uzlabota un jau pirms dažiem gadiem continental vispār bija izdomājis gumijotas radzes.Lohiem par/to protams neviens nestāstīja, jo demagogu pamatuzdevums ir reklamēt un tirgot ķīniešu drazu.Vienu gy vai mechelin loham ieļečīsi labi ja reizi 3-4 sezonās, taču ķiniešu suudus var mainīt kaut katru gadu.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

darklight rakstīja: Es tieši šoziem braucu ar tādiem Kormorāniem. Nu galīgi neko sliktu nevaru teikt. Uz ledus tīri stabili, pa sniegu un pļuru vispār ideāli. Iespējams, atpaliek no lielajiem brendiem, bet par visādām Ķīnām (cik sanācis patestēt) noteikti par kārtu labāks.

good for you. iespējams cits ražošanas gads ar citu gumijas sastāvu. Varbūt pirmo ziemu ir ok, bet ar 5-6mm citādāk

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Jāatzīst, nesaprotu to cepšanos par radzēm. Tās taču ir atļautas, bet tāpat var redzēt, ka nemaz tik ļoti tauta nesteidz tās lietot. Liek pamatā tie, kam tiešām ir tāda vajadzība.

Te satraukties par asfalta nočakarēšanu pie mūsu radžu riepu īpatsvara nez vai ir saprātīgi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Atļautas? Laikam neesi informēts, ka tomēr šur tur aizliegtas. Arī Latvijā, ja tev liekas, ka tikai ārpus tās braucējiem tas rada sarežģījumus.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Mani nepavisam nesatrauc, ka tās aizliegtas kur citur.

Latvijā aizliegtas vasaras periodā. Ja Tavā ieskatā tas nozīmē - aizliegts Latvijā, ko nu lai saku - traki.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nē, arī Latvijā tās ir vietām aizliegtas ziemas periodā. Bet to jau tu nemaz nezini, vai ne. Jo tāpat kā nebrauc uz ārzemēm, tā nedari arī neko citu savā mietpilsoņa dzīvē. Bet redz ir cilvēki, kam šie aizliegumi traucē un ir būtiskāki par tiem brīžiem, kuros radžotai riepai ir priekšrocības.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Igaunijā ap 80% esot ar radzēm. Ko tad viņi nabadziņi dara - brauc tikai uz Somiju un nekad ne dienvidu virzienā? Kaut kā iztiek.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Kaut kā iztiek. Pareizi atbildēji. Es negribu "kaut kā iztikt", tapēc braucu ar riepām, kuras nodrošina augstāu dzīves kvalitāti. Un tiem 80% īsti neticu - Tallinas lielveikalu stāvlaukumos izskatās pat ļoti savādāk. Bet par braukšanu dienvidu virzienā - jā, nešaubīgi, dienvidu virziena ceļos auto ar igauņu numuriem ir uzkrītoši retākā parādība, nekā Latvijas vai Lietuvas.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Par lielajiem % es ticu un līdzīgus datus man izgādāja kāds paziņa no Igaunijas, kam ko tādu esot teicis viņu CSDD analogā kantora darbonis. Varbūt tieši pilsētniekiem tā problēma mazāka un tāpēc tur tos neredzēji.

Labi, tad nu sanāk, ka visa lauvas tiesa Igaunijas braucēju (vai tie būtu 80%, 70% vai līdzīgi) ir ļautiņi ar prastām mietipilsoniskām tieksmēm, kas neprot baudīt dzīvi un neredz tālāk par degunu. Un vēl saka, ka valsts attīstīta. Traki...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

ir tāda lieta kā tradīcijas un pieradums - igauņi ir noskatījušies no somiem un pieraduši pie naglu riepām

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 3 Atbildēt

Jā, traki. Igauņiem ir sava mentalitāte, kas tuva Somiem. Ar tiem arī draudzējas un jūtas labi. Paskaties, kādreiz kādu video, kāda izskatās, piemēram, Raikonena "sajūsma" par pirmo vietu. Un salīdzini ar citiem F1 pilotiem.

dubis Reģ.: 21.10.2019
2 0 Atbildēt

Nu jau tu salīdzināji, Raikonens neatkarīgi no tautības tāds wnk ir, ne Hakinens, ne Salo, pat ne Botass, kaut arī somi, tādi nebija.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Freijers rakstīja: Nu manuprāt, ja iekrāmē kādām 2l benzīnam un uz augšu, sevišķi jau 3l un tā tālāk, tad teiktu, ka cilvēks naudu rēķina, bet cik redzēts, tad visādiem 1.2, 1.4, 1.6 bāzt iekšā gāzi jau tiešām ir feniņa drāšana....

Nu un? Tie 1.4 motori dažreiz mēdz rīt visai daudz, īpaši šoseju režīmā.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

core rakstīja: Tev liekas ka 1.2 vai 4.0 motoriem gāzes uzstādīšana atmaksājas vienādi?

Pirmkārt, es tev pačukstēšu noslēpumu - tam kas pērk 1.2 naudas visdrīzāk ir mazāk nekā tam, kas pērk 4.0, līdz ar to skaitliski mazāks bet proporcionāli tāds pats ietaupījums ļoti iespējams tiks izjusts vēl vairāk.

Otrkārt - tevis pieminētajā variantā ja man būtu jāsalasa no jauniem un lietotiem gabaliem [neredzu īpašu jēgu pirkt jaunu vadības bloku bez īpaša iemesla] , 1.2 noteikti arī sanāktu 2x lētāka iekārta nekā 4.0 [kas noteikti būtu V8], gāzes kantora gadījumā starpība varētu būt pusotras reizes.

Dienas beigās tā bagātnieku loģika ir traģikomiska - likt gāzi 4.0 lai braukšana izmaksātu kā ar 1.2 drīkst, bet likt 1.2 lai ar to braukšana izmaksātu lētāk nedrīkst...

P.N. Manai mātei ir 1.4 16v ar 75 zs un gāzi - iekārtu uzlika mašīnas aizpagājušais īpašnieks, nopircis ar domu braukt vairāk [laikam kaut kādas 60 štukas uzgrieza] - manai mātei tavas problēmas nav, nesūdzas ka ietaupītu pārāk daudz

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Iekš spritmonitor. de, vidējie patēriņa rādītāji, dacia logan kā piemērs, jo visi benz. motori mazi, un dīzelis tikai viens tilpums. Dīzelis tērē 5.3 litri. gāze 8.3

5.3*1.6 = 8.48,

8.3*0.83 = 6.89

cik km jānobrauc, lai 'atmaksātos'?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Cik jānobrauc? Visdrīzāk necik. Tu laikam piemirsi ka dīzelis ir dārgāks, kamēr benzīna nemotoram, sevišķi lietotam, cenas nav, tā ka gāzes iekārta to visu var vienīgi novest vienādos līmeņos

P.N. Gāzes iekārtas ietaupījumu rēķina pret benzīnu; tu laikam piemirsi ka dīzelis ir feniņdrāte jau noklusējumā un propāna balons ir vienkārši patīkamāks variants.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Mēģināju saprast tavu nebagātnieka loģiku un nekādi nesanāca. Tie 4.0 dominējoši ir veci lēti amerikāņi, kamēr 1.2 ir jauns vai mazlietots auto. Kuram pircējam nez tās naudas ir vairāk? Piedevām - visticamāk to 4.0 motoru gazificēt sanāks ievērojami lētāk tādēļ vien, ka tas būs primitīvs amerikāņu dzinējs, nevis kautkāds forsēts TFSI, kuram jau ar oriģinālo degvielu problēmu netrūkst.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Uz kuras planētas tu dzīvo? Tu vari nopirkt jebkāda vecuma mazmotoru, labrīt - tas jau ir šitās bagātnieku loģikas stūrakmenis - jo tas 1.2 visdrīzāk atradīsies iekš kaut kāda polo vai fābijas. Bet par to lielmotoru - neesi tik pārliecināts

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
2 0 Atbildēt

Tā tiem lauķiem iet, ka nekuja nezin ārpus sava ciema. 1.2 ir viens no populārākiem benzīniem ojropā. Psa ražo 1.2 jau ntos gadus un tas tiek bāzts visos pēdējo laiku populārajos pežos, citronos un citā drazā kas ir piepludinājuši mūsu ielas. Tuvākais 1.2 kuru zinu, bija rifters par 25pakām.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Paga, kurš tas lauķis, Bradypusis? Jeb tu mēģini apgāzt manis teikto man piebalsojot?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 3 Atbildēt

Tu esi lauķis, kurš neaptver, ka 1.2 vecā auto ir diezgan jāpameklē - jā, protams, tādi eksistē, bet tie ir auto bez resursa, ko pamatā nojāj jau pirmais īpašnieks. Toties starp jauniem un nebūt ne lētiem tas gan ir ļoti modīgs tilpums.

Rekur, piemēram, "Engine of the year": www.peugeot.co.uk/about-us/brand/news-articles/puretech-engine-awarded-2017-engine-of-the-year.html

Kā tev liekas, cik izmaksā tāda gazificēšana un cik viegli ir to dzinēju safist vēl vairāk, kā to jau ir izdarījis ražotājs?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Dārgais loh [šeit ļoti prasās pēc šīs uzrunas ] - paskaties uz jebkuras paaudzes VW Polo, atkārtoju vēlreiz - jebkuras - un parādi kaut vienu kam nebūtu motors ar darba tilpumu viens apaļš litrs. Protams ka to par to īso resursu tu izzīdi no pirksta - nu reku piemēram manam golfam no dzimšanas bija 1.3 ar četrinieci kārbu [uz 95 pulkstenī bija 3,5k] - pieņemot ka ar tādām mašīnām neviens Vācijā kilometrāžas negriež un attiecīgi odometrs atkruķīts nebija, es to, 28 gadu vecumā, ar kaut kādu 310k noskrējienu nomainīju, ne jau dēļ "resursa kas bija beidzies" dēļ, bet gan tādēļ ka gribēju jaudīgāku motoru

Un tālāk seko pirksta salīdzināšana ar krānu - un tiek salīdzināts jauns zvēru karalis ar vecu amerikāņu miskasti. A kāpēc tam amerikānim jābūt vecai miskastei, ja sagāzējamo zvēru karali var paņemt svaigu? Kāpēc ne 3.5 ekobūstam? Iedomājies tikai - tas arī ir endžin of ze jēr un to arī viskautkur liek. Iedomājies tikai - VAG piedāvāja netiešās iesmidzes mazmotorus līdz tam brīdim kad savu uzvaras gājienu sāka 1.0 turbo - četrlitrīga amerikāņu miskaste būs tādā vecuma grupā kurā nav nekādu problēmu ieķert netiešās iesmidzes mazmotoru.

P.N. Cik sagāzētus tiešās iesmidzes motorus pats esi redzējis?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

Pilnas ielas ar tiem polo, vai ne? Kurā stāvvietā var tos polo barus apskatīt? Nu tā, katram gandrīz nekur neredzamajam Voyagerim blakus stāv divi Polo, vai ne?

Bet tev jau tā ir tikai pirksta salīdzinšana ar krānu, jo pats kaut ko vienā garāžā esi redzējis. Aizej paprasi kādam gāzes kantorim, ko un kam viņi uzstāda. Būsi izbrīnīts, cik "pieprasīta" ir vecu Polo gazificēšana.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Apmēram jebkurā. Atceries - polo - tas ir ne tikai polo, bet arī ibiza, cordoba, fābija [ā, un rūmsteris arī], jaunākos laikos arī A1. Un tagad aizbrauc uz jebkuru stāvlaukumu, un pasaki kā tur ir vairāk - desmitgadīgas manis nosauktās mašīnas, vai desmitgadīgi vojāžeri

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 8 Atbildēt

Gazificēti? Viennozīmīgi Voyageri, Pacificas un daudzi citi, ja jau pēkšņi tev nākas modeļu klāstu "paplašināt", tiklīdz sākotnējais arguments ir aplauzies. Iemesls jau tas pats vienkāršais - desmitgadīgs amerikānis joprojām ir primitīvs un viegli un lēti gazificējams ar lielu ieguvumu no procesa, bet tiem mazmotoriem jau ir visa eiropas ekolaime, kas jāpadara savietojama ar gāzi - un tas jau ir dārgi un problemātiski. Ieguvums, savukārt, visai niecīgs, jo tas mazmotors pie jebkādas slodzes to gāzi tāpat strēbs kā izslāpis zilonis un rezultātā naudas izteiksmē ietaupīs vēl mazāk par jau tā nelielo ieguvumu.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Pēc reālu lietotāju datiem spritmonitor.de nevar redzēt būtisku procentuālu atšķirību LPG vai benzīna patēriņā atkarībā no motora tilpuma

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Man neko paplašināt nenākas - tas esi tu kas visu laiku runā absurdus - te mazmotori ir tikai ar kosmosa tehnoloģijām, un tagad kārtējā pērle - "Ieguvums, savukārt, visai niecīgs, jo tas mazmotors pie jebkādas slodzes to gāzi tāpat strēbs kā izslāpis zilonis un rezultātā naudas izteiksmē ietaupīs vēl mazāk par jau tā nelielo ieguvumu." - paga, ko? Jo lielāks degvielas patēriņš jo mazāks ieguvums? Tad nah tiem vojāžeriem ir tā gāze? Nē, jo tālāk jo interesantākus brīnumus tu te stāsti - manā personīgajā pieredzē gāzes plīts slodze pieaugošā patēriņā īsti negrib atspoguļoties - bet nu, protams, tas pareizi sagāzētam motoram - parastam varbūt gāzes patēriņš staigā līdzīgi kā benzīna [lai arī bik šaubos, jo uzpildi pēc odometra es pats neizdomāju] - no kurienes nāk pieņēmums ka gāzi zem slodzes varētu patērēt proporcionāli vairāk nekā benzīnu?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 6 Atbildēt

Pieņēmums? Skolā ķīmiju un fiziku esi mācījies? Gāzes litrā ir mazāk enerģijas, nekā benzīna. Tas arī viss.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 5 Atbildēt

Lūk konkrēti cipari tiem, kas nav mācījušies:

While propane generally costs less than diesel or gasoline, it has a lower energy density. Diesel has an energy density of 35.8 megajoules per liter (MJ/L), and gasoline has an energy density of 34.2 MJ/L). Propane, however, only has an energy density of 26 MJ/L, almost a third less of that of diesel and gasoline.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Atgādināšu tev ka runa bija par gāzes iekārtas atmaksāšanos uz mazmotora. Tātad, ja slodzē mazmotors benzīnu "strebj kā izslāpis zīlonis" un gāzi tāpat, tad rezultātā gāzes iekārtas atmaksāšanās no tā tikai uzlabojas Bet vispār tev kā bijušam gāzes plīts lietotājam vajadzetu zināt ka gāzes patēriņš mēdz nebūt proporcionāls benzīna patēriņam, bet gan būt ar savu specifiku.

Kāpēc tu te piesauci propāna enerģijas saturu, man nav ne jausmas - neviens nemēģina iestāstīt ka gāzi patērē tikpat litrus cik benzīnu...

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

visas šitās vēstures nu jau ir sastopamas tikai rucavā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tu par ko, vojāžeriem? Iespējams. Poloveidīgie te vēl īsti nav sastopami - nu divus zinu, vecākus par desmit gadiem, protams

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

vojageru LV ir ļoti daudz. tiesa lielākā daļa ir dīzeļi.

bet par tēmu, varētu pat derēt, ka jauno 1.2 motoru apritē ir vairāk par tiem lūžņiem, kurus te visu laiku mēģini atcerēt

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kaut kā īsti tos vojāžerus nemana lai to būtu daudz, nu kaut vai - mūsdienās tak ir pseidodžipu mode, attiecīgi tie kam ir nosliece izrādīties ar lielu kasti, to dara ar pseidodžipu, jo to ir vairāk un plašākā klāstā, nevis vojāžeris ar iespēju izvēlēties starp četriem motoriem

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
1 1 Atbildēt

nu jopt, lasīt pa šrotiem lietotas gāzes sistēmas daļas ir pilnīgs čau

bet par atmasāšanos mazmotoriem ir kā ir. zem 2.5l dzinējam jau ir jādomā vai vajag, un kad atsitīsies tie 700-800eur.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 1 Atbildēt

A ko nē, ja uz pārdošanu, jeb vecai mizai vajag...tās pašas sprauslas maksā ievērojami lētāk, tas pats ar reduktoriem, kompjiem, utt. Sevišķi vēl tas attiecās uz visādiem V6 un V8, kur lietotu iekārtu var ap simtu salasīt, kamēr jauna pie tūkstoša maksā (ar visu ielikšanu gan...)

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Koks ar diviem galiem. Manam golfam no sākuma visa motortelpas daļa tika ielikta, 10 gadus lietota, no šrota C4 egles - tāds nebija sākotnējais plāns, bet pie tā ka man par labu vidusmēra iekārtu paprasīja 20 eiras, tā sanāca - vēlāk pakāpeniski sanāca nomainīt mehāniskās daļas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

msh rakstīja: Atgādināšu tev ka runa bija par gāzes iekārtas atmaksāšanos uz mazmotora. Tātad, ja slodzē mazmotors benzīnu "strebj kā izslāpis zīlonis" un gāzi tāpat, tad rezultātā gāzes iekārtas atmaksāšanās no tā tikai uzlabojas Bet vispār tev kā bijušam gāzes plīts lietotājam vajadzetu zināt ka gāzes patēriņš mēdz nebūt proporcionāls benzīna patēriņam, bet gan būt ar savu specifiku.

Kāpēc tu te piesauci propāna enerģijas saturu, man nav ne jausmas - neviens nemēģina iestāstīt ka gāzi patērē tikpat litrus cik benzīnu...

Pirmkārt - "man kā gāzes plīts bijušajam lietotājam" nav nekāda iemesla zināt, kā gāze uzvedas nemotorā, kurš nepārtraukti ir spiests darboties forsētā režīmā - to tev pašam vajadzētu zināt, ja reiz uz to atsaucies. No gāzes speciālistu teiktā - tajos apstākļos, kad motors iziet no optimālā jaudas režīma pārslodzē, gāzes patēriņs tieši dēļ mazākā enerģētiskā blīvuma pieaug neproporcionāli straujāk.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Neviens nemotors visu laiku neatrodas "forsētā režīmā". Tas pirmkārt. Otrkārt, pat ja gāzes patēriņš pieaugtu neproporcionāli, tam nebūtu nekāds sakars ar enerģijas saturu, bet vistiešākais ar neoptimālu aizdedzi darbojoties ar gāzi. Dabiski ka gāzeri to diez vai atzīs - vieni vienkārši nesaprot motora darbības principus, citi saprot bet karina klientam makaronus, jo īsto problēmu risināt viņi nav spējīgi. Pasaki - cik gāzes plītīm tev ir bijis "aizdedzes korektors"? Un cik bieži citiem tu esi dzirdējis par tādiem? Un cik bieži - par vārstu eļļotājiem vai "gāzes sausumu kas nobeidz motorus"?

Freijers Reģ.: 06.09.2018
1 0 Atbildēt

Šorīt laba epizode, jeb tēze "tas ka brauc lēni, nenozīmē, ka brauc droši" apstiprinās jau kuro reizi....priekšā volvo, laikam S60, klasiskie ~40 pilsētā, kā klasikai pienākās pie mirgojošā izlīda jeb piebēra, tālāk gājēju pāreja, skatos, kā nu ne, tā arī ar saviem~40 pārļurinājās pāri, nepalaida cilvēku.....

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 2 Atbildēt

msh rakstīja: Neviens nemotors visu laiku neatrodas "forsētā režīmā". Tas pirmkārt. Otrkārt, pat ja gāzes patēriņš pieaugtu neproporcionāli, tam nebūtu nekāds sakars ar enerģijas saturu, bet vistiešākais ar neoptimālu aizdedzi darbojoties ar gāzi. Dabiski ka gāzeri to diez vai atzīs - vieni vienkārši nesaprot motora darbības principus, citi saprot bet karina klientam makaronus, jo īsto problēmu risināt viņi nav spējīgi. Pasaki - cik gāzes plītīm tev ir bijis "aizdedzes korektors"? Un cik bieži citiem tu esi dzirdējis par tādiem? Un cik bieži - par vārstu eļļotājiem vai "gāzes sausumu kas nobeidz motorus"?

Jā, tev taisnība, jebkurš motors reizē, ir izslēgts. Bet noliegt, ka pie vienādiem apstākļiem nemotors darbojas daudz lielākā slodzē un daudz biežāk ir jāgriež "redlainā", tev gribas ļoti, jo tikai tā vari savu taisnību atzīt. Un sakarība ar enerģijas saturu ir ļoti vienkārša - ja degvielai ir mazāka sadegšanas jauda, to nākas aizstāt ar lielākiem apgrizieniem. Kas vēl vairāk liekt to nemotoru ekspluatēt aiz otimālās robežas.

Un kas ir "aizdedzes korektors" ECU vadītam motoram? Esi pārāk atpalicis savā arhaismā, tādu ierīci lika mašīnām, kam aizdedzes moments principā bija mehānisks. Jebkuram ECU ir "karte" pēc kuras tiek ģenerēta dzirkstele. Un neesmu redzējis nevienu gāzes iekārtu, kam nebūtu uzlikts papildus bloks vadības ķēdē šīs "kartes" modificēšanai, braucot ar gāzi.

Par "gāzes sausumu" esmu dzirdējis daudz folkloras - no smalko nemotoru gazificētājiem. Nekad - lielajiem amerikāņiem. Cik tā vispār ir taisnība, nav ne jausmas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 2 Atbildēt

msh rakstīja: Kaut kā īsti tos vojāžerus nemana lai to būtu daudz, nu kaut vai - mūsdienās tak ir pseidodžipu mode, attiecīgi tie kam ir nosliece izrādīties ar lielu kasti, to dara ar pseidodžipu, jo to ir vairāk un plašākā klāstā, nevis vojāžeris ar iespēju izvēlēties starp četriem motoriem

Visi tikai izrādās. Daži ar lielu kasti. Daži spējot ielocīt divmetrīgu augumu kastē, kur ceļus jāaizkabina aiz ausīm. Tas, ka auto kāds varētu izvēlēties savam komfortam, neapšaubāmi pat teorētiski nav iespējams.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Apmēram. Tie kam vajag lielu mašīnu, tie brauc ar busiem. Ir taču bišķi starpība praktiskumā starp mazu istabu uz riteņiem un piepūstu golfu, vai ne?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tev kāds ļoti kaut ko ir iestāstījis un nekam citam tu ticēt negribi. Kāds tieši praktikums ir tai "mazajai istabai uz riteņiem", piemēram, priekš cilvēka, kam iesēšanās zemā auto sagādā grūtības dēļ gūžu problēmām? Iespējams būsi pārsteigts, bet tieši uz busiem attiecas nepieciešamība "ierāpties", kuru tu pilnīgi maldīgi centies piedēvēt visiem SUV.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Malziet pārspīlēti, bet izrādas ka BMW N57 motors ir "tik slikts" kopā ar visām modernajām "eko-fīčām" ka BMW atsaucis 3 litru dīzeļus un UK aizvēris nodaļu kas nodarbojās ar UK policijas auto pārdošanu:

Intersanti cik vēl ir tādu auto kuriem ir būtiskas problēmas ar eko-fufeļiem pie tāda tipa noslodzēm ...

www.bmwblog.com/2022/02/02/bmw-uk-police-cars-n57-engine-problems/

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

www.delfi.lv/auto/celu-reportieris/pie-salaspils-smagi-avarejusa-bmw-x5-vaditajs-bijis-alkohola-reibuma.d?id=55140570

Šo redzēju garambraucot ! Brīnums, ka tur vispār kāds dzīvs bija palicis, šofera pusē praktiski visa bundža bija nost….Nez tagad šito metāllūzni arī konfiscēs ?

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Jā, to (lūuzni) tagad pacels augšā (specāla jaunizveidotā sertificētu metālspecālistu brigāde) un (daudzsološi izsolot par vid noteikto VIDējo cenu) ielaidīs 5reizējajā LV Ceļu Satiksmes apritē.Jā.

Freijers Reģ.: 06.09.2018
0 0 Atbildēt

Būs defekts - tek no loga stūra lietus laikā….

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Freijers

Žēl, nu bet karma noņēma vēl vienu neadekvāto no braucamās daļas

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

WALA

Intersanti cik vēl ir tādu auto kuriem ir būtiskas problēmas ar eko-fufeļiem pie tāda tipa noslodzēm ...

Draugam pajauns tautas vāģis. Datorā ļoti bieži rādās, ka pārkarsis dzinējs t Bet dīleris nevar atrast vainu...Nē nu ar t jau viss kārtībā un auto brauc. Nez, ja būtu pēdējā ģenerējuma modelis, kur visu kontrolē dators. Vai nebūtu tā, ka aizsargājot pret dzinēja iespējamo bojājumu, tas auto tiktu nolikts vienkārši mierā, un turpināt braukt, darbināt nebūtu iespējams???!!!

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja:

msh rakstīja: Neviens nemotors visu laiku neatrodas "forsētā režīmā". Tas pirmkārt. Otrkārt, pat ja gāzes patēriņš pieaugtu neproporcionāli, tam nebūtu nekāds sakars ar enerģijas saturu, bet vistiešākais ar neoptimālu aizdedzi darbojoties ar gāzi. Dabiski ka gāzeri to diez vai atzīs - vieni vienkārši nesaprot motora darbības principus, citi saprot bet karina klientam makaronus, jo īsto problēmu risināt viņi nav spējīgi. Pasaki - cik gāzes plītīm tev ir bijis "aizdedzes korektors"? Un cik bieži citiem tu esi dzirdējis par tādiem? Un cik bieži - par vārstu eļļotājiem vai "gāzes sausumu kas nobeidz motorus"?

Jā, tev taisnība, jebkurš motors reizē, ir izslēgts. Bet noliegt, ka pie vienādiem apstākļiem nemotors darbojas daudz lielākā slodzē un daudz biežāk ir jāgriež "redlainā", tev gribas ļoti, jo tikai tā vari savu taisnību atzīt. Un sakarība ar enerģijas saturu ir ļoti vienkārša - ja degvielai ir mazāka sadegšanas jauda, to nākas aizstāt ar lielākiem apgrizieniem. Kas vēl vairāk liekt to nemotoru ekspluatēt aiz otimālās robežas.

Un kas ir "aizdedzes korektors" ECU vadītam motoram? Esi pārāk atpalicis savā arhaismā, tādu ierīci lika mašīnām, kam aizdedzes moments principā bija mehānisks. Jebkuram ECU ir "karte" pēc kuras tiek ģenerēta dzirkstele. Un neesmu redzējis nevienu gāzes iekārtu, kam nebūtu uzlikts papildus bloks vadības ķēdē šīs "kartes" modificēšanai, braucot ar gāzi.

Par "gāzes sausumu" esmu dzirdējis daudz folkloras - no smalko nemotoru gazificētājiem. Nekad - lielajiem amerikāņiem. Cik tā vispār ir taisnība, nav ne jausmas.

Izklausās ka tu nekad neesi ar tiem nemotoriem pabraucis Man līdz šim viņi ir sagādājuši lielākoties patīkamus pārsteigumus. Teiksim, manas mātes fābija, kurā ir 1.4 16v ar kaut kādiem, neatceros, 75 vai 85 zs - visu cieņu, vismaz vienreiz motorā 8 papildus vārsti ir sabāzti ar jēgu, jo kopējā konfigurācija ir tāda ka tas motoriņš labāk elpo apakšās, nevis kaut kur pie ierobežotāja; iepriekšējais mk3 1.6 mono bija stipri neatsaucīgāks. Vai atkal - trešās paaudzes kadijs ar 1.6 8v, 100 zs un kaut kāds smieklīgs ņūtonmetru daudzums - sanāca ar tādu izkost vienu līkumu lai paskatītos vadības bloka rādījumus lai mēģinātu uzķert vai gāzes iekārta netaisa kādus sūdus - biju pārsteigts cik labi iet - un tad kad intereses pēc aizgriezu uz šosejas līdz kādām 6 štukām, izrādījās ka uz pakaļas ķebļa sēdošais īpašnieks nekad nav to motoriņu nekur augstu griezis. Pa lielam vienīgā nemotoriņa zāģēšana kas man ir gadījusies, bija rudenī - vajadzēja izbraukt vienu līkumu ar vienai pazīstamai sievietei cienījamos gados piederošu Chevrolet [Daewoo] Matiz - zem haubes tur laikam ir 0,8l trīscilindru nemotoriņš - gāja diezgan normāli, līdz es sapratu ka es griežot pēc skaņas līdz 3k, patiesībā griežu līdz 4k, jo viena cilindra par maz - jā, nu tur tiešām cēliens sākas pie 2,5k un prasās līdz tiem 4k griezt.

Tu mani ļoti apbēdināji ar savām vājajām tehniskajām zināšanām. Gāzes iekārtas vadības bloks nekādu aizdedzes momentu nemaina. Tas 1) virina gāzes sprauslas un elektriskos vārstus 2) nodrošina ātru un operatīvu pārslēgšanos 3) pēc savas korekciju kartes un pēc gāzes temperatūras/spiediena veic gāzes sprauslu atvēruma korekcijas. Viss tikai ar gāzes sprauslu virināšanu un nekāda sakara ar aizdedzi. Kamēr tas "aizdedzes korektors" par kuru es runāju ir atsevišķa ierīce caur kuru izlaiž motora stāvokļa devēju signālus un kura tos signālus pārveido lai liktu vadības blokam dzirksteles šķilt savādākos momentos nekā tā kartes to pieprasa. Neesmu nekad tādu ierīci redzējis - tāpat kā tu - bet senos audī stiliņa postos esmu par tādu lasījis; tur daži čaļi bija tādu izmantojuši sagāzētiem lielākiem motoriem. Man šī iemesla dēļ golfā ir VEMS un tam ir divi pārslēdzami, pilnvērtīgi regulējumi, katrai degvielai savs, un attiecīgi gāzei ir agrāka aizdedze un savādāki uzsilšanas trekninājumi - un, protams, gāzes regulāciju es veicu motora vadības blokā, nevis gāzes blokā. Augstas klases čipšķūneris ir spējīgs izveikt šādu pasācienu arī ar standarta vadības bloku - ir lasīts no viena igauņu čipšķūnera apraksts kā viņš to izveic ar motroniku kādus audī izmantoja pirms 30 gadiem - ielodēja blokā divreiz lielāku EEPROMu ar diviem atšķirīgiem regulējumiem un kāju, kura izmainīja nolasāmo adresi, darbināja ar releju kuru pieslēdza pie reduktora elektrovārsta

Gāzes sausums visdrīzāk ir mīts, līdzīgi kā "karstā lielāka oktānskaitļa degvielas sadegšana" - mīts ar kuru tiek izskaidrota vārstu izdegšana kas visdrīzāk notiek dēļ [priekš gāzes] pārāk vēlas aizdedzes. Protams ka kaut kādiem akmens laikmeta amerikāņiem uz to būtu grūti uzrauties - protams, arī dēļ mazākas slodzes, bet arī tāpēc ka tie savas primitivitātes dēļ nespēj griezties un līdz ar to nespēj darboties apgriezienos kuros aizdedzes momenta neadekvātums izpaužas visvairāk

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Žēl, ka neesi neko savā dzīvē redzējis. To, ko sauc par "augstas klases čipšķūneri" var aļikā nopirkt un parastas "lāpstas" aplikāciju vadīt. Un par aizdedzes momentu būs priekš tevis grūti ko komentēt, ja neko vairāk par čuhņu neesi redzējis. Manai aizvēsturiskajai gāzes plītij tas tika darīts, lai gan tur stāvēja kaut kas vecs un galīgi nezināmas izcelsmes. SAAB slavenais "sarkanais bloks" spēja jau pagājušajā gadsimtā aizdedzes momentu koriģēt, pielāgojoties degvielas kvalitātei un izmantojot sveces kā sensorus, nevis pēc fiksētas kartes, ko tev minēju kā daudz primitīvāku piemēru.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Izklausās ka tu nespēj atšķirt pirkstu no krāna. Jebkura elektroniskā aizdedze koriģē aizdedzes momentu vadoties pēc degvielas kvalitātes - sāba trioniks vienkārši tai lietai piegāja specifiskā veidā kas pieļāva vienkāršāk noteikt izlaistas darba taktis - pārējie detonāciju nosaka ar detonācijas devējiem un, mūsdienās kad jānosaka izlaistas darba taktis, to nosaka pēc sprarata apgriezienu dinamikas. Jebkurā gadījumā, tas ko tu nesaproti - visi vadības bloki sāk ar agresīvu aizdedzi un sastopoties ar detonāciju, griež to vēlāku - neviens vadības bloks netaisīs agrāku aizdedzi nekā kartes to paredz, un gāzei vajag līdz 10 grādiem agrāku aizdedzi nekā benzīnam - neviens vadības bloks ar standarta regulējumu to nedos.

Attiecībā par pirmo teikumu - lūdzu, saiti studijā - varu saderēt ka atkal būsi sajaucis pirkstu ar krānu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, nešaubīgi nespēju. Vai varbūt tu nespēj aptvert, ka viss, ko savā čuhņā esi izlaidis - pat vecām gāzes iekārtām ir bloks, kas nodrošina "gāzei vajag līdz 10 grādiem agrāku aizdedzi nekā benzīnam - neviens vadības bloks ar standarta regulējumu to nedos." problēmas risinājumu. Ar to pašu metodi, kā jebkurš "plug-in" šķūninga risinājums (uz kuru tev pašam slinkums linku meklēt). Manējam pat bija vairāki režīmi ar fizisku slēdzīti pārslēdzami un gāzes kantoris pat pēc koda atrada softa update.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Nevienai gāzes iekārtai tāda bloka nav - ja nu vienīgi akurāt kaut kādam krutajam galam, kaut kādam Viallēm vai tādiem, no kuriem es turos pa gabalu tehniskās informācijas nepieejamības dēļ. Un ja "es kaut ko savā čuhņā esmu izlaidis", tad to arī ir izlaiduši gudri vīri "tavā čuhņā", audī stiliņā agrākos laikos bija pietiekami daudz gudru cilvēku no tavas čuhņas kas kaut ko pietiekami labā līmenī saprata no gāzes un kaut kā šitāda lieta īpaši nekur nefigurēja. Jā, un man ir slinkums meklēt jo nekur nav teikts ka tas ko es atradīšu ir tas ko tu domā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Manai bija. Gāzes kantoris, kas to man apkopa, nebija pārsteigts par tās eksistenci, bet bez problēmām atjaunoja programmatūru. Visādi citādi es pārliecinājos, ka man riebjas gazificēts auto un šajā tēmā neesmu vairāk iedziļinājies. "es turos pa gabalu tehniskās informācijas nepieejamības dēļ" jau tas pats vien ir kā "es kaut ko savā čuhņā esmu izlaidis" - pats atzīsti savu nezināšanu. Un slinkumu meklēt.

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

tu sabrauci kkadās auzās. aizdedzi koriģēja veciem karburātoru dzinejiem, kuru aizdedzes sistēma nespēja to darīt. viss kas ar šprici jau pats prot to visu darīt. nekādas iejaukšanās aizdedzē vispār netiek pieļautas liekot gāzi. tikai barošanā

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti