Skatījos Audi 80 aprakstus, bet tieši par Audi 80 b2 (pārejnieks) neviens nebija ielicis, tāpēc došu savas pozitīvās un negatīvās atziņas.
Auto vispirms piederēja mātei, kura nopirka viņu pēc tam, kad viņai Rīgā nozaga Audi 80 b3 un tā kā vajadzēja auto, tad par samērā lētu naudu 1998. gadā tika nopirkts šis. Tad auto tikko bija atdzīts no Vācijas un neticami labā stāvoklī, nebija gandrīz pat pie kā piesieties. Taču mammai šis auto nešķita pievilcīgs un gribējās ko jaunāku, tāpēc pēc pusgada tika nomainīts uz Audi 90 2.2 b3. Taču sarkano b2 pārdeva vectēvam, kurš viņu pārtaisīja par mācību auto. Tā nu viņa tika lauzta dien dienā kādus 7 vai 8 gadus. Tajā laikā gan 2 reizes viņa tika apskādēta, jo kā jau mācību auto īpaši neviens uz ceļa nerespektē un grib apdzīt un vēl visādi, rezultātā gan priekša, gan aizmugure ir taisīta, nelielu avāriju rezultātā. Bet samērā labi ir sataisīta. Kamēr viņa tika lauzta, pienāca mani 18, ieguvu autovadītāja apliecību un kāroju jau pēc auto. Pats nopirkt nespēju, taču sāku runāt ar vectēvu, viņš piekrita, ka Audiks jau ir krietni vecāks par 12 gadiem (tad autoskolām stājās spēkā likums, ka apmācāmais auto nedrīkst būt vecāks par 12 gadiem) un par palīdzību autoskolas uzturēšanā, viņš auto man uzdāvināja. Es, protams, no priekiem lecu ārā no biksēm un nosolīju, ka auto kopšu un rūpēšos. Tā nu es ar viņu braucu pa savu pilsētu, kamēr pabeidzu 12. klasi. Remontos šajā laikā netika ieguldīts nekas liels Vajadzēja sajūgam izspiedējgultni apmainīt, tad kāda gumija ritošajā, priekšējaās atsperes, jo vienai bija nolūzis viens gals nedaudz.
Taču, laiks bija darījis savu un man gribējās. lai pēc iespējas viss būtu kārtībā. Tā kā biju sācis mācīties RTU un 2 reizes nedēļā braukāju šurpu turpu gandrīz 200 km uz mājām, auto ne reizi nebija pievīlis. Degvielas patēriņš gan bija paliels, vidēji 9 litri uz 100 km, jo karburators gāja uz galu, diafragmas bija beigtas, nevērās vaļā viena no kamerām, karoče it nemaz negāja kā vajag. Bet paveicās un šrotā atradu samērā labu karburatoru priekš 1.6, motora kods DT, Pierburg 2E par 25 ls, uzliku un nu bija pavisam cita lieta. Patēriņš pilsētā 8 - 10 litri/uz 100km, ārpus 6,5 līdz 7. Braucu diezgan godīgi, reti, kad parsniedzu atļauto ātrumu, arī negāzēju pārāk.
Tad nākamais, ko izdomāju, ka vajag pārkrāsot, jo bija rūsa un sliekšni daudz kur bija izpuvuši. Sāku skatīties cenas, mute vaļā, servisos cenas ap 1000 ls nu lētākais, ko atradu bija 500 ls. Taču beigās atradu cilvēku, kas pārmetināja sliekšņus, (pirku par 15 ls gabalā jaunus) un pārkrāsoja visu par 300 ls. Nu prasīja gan tas mēnesi un nepacietīgi gaidīju, kas nu būs, saņēmu auto un esmu apmierināts. Par tādu naudu ļoti apmierina, sāļā ziema iet jau uz galu, nekas nerūsē un krāsa nost nelec. Saliekot salonu atpakaļ ieklāju vēl skaņas klusināšanai paredzētu materiālu, (2,50ls/m2). Jūtami klusāka palika, nut tas gan tāds no lētā gala, bet orģināli nāk, kas līdzīgs. Tā kā 2 reizes neveiksmīgi no mašīnas tika izzagta magnetola, biju spiests ievietot arī signalizāciju.
+ un –
+ lētas daļas, šrotos daudz ko var atrast, jo der daļas no Golf, Audi 80 vecā un b3.
+izturīga, neskatoties uz nobraukumu kas jau varētu būt 400000 vai pat vairāk, precīzi nezinu jo ir mainīts panelis.
+ ziemā ir ļoti silta, reizēm pat karsti.
+ jauda mani apmierina, pēc rūpnīcas viņai jābūt 75 ZS, gānāmpulks gan jau ir nedaudz apsprādzis, taču man pietiek.
+ aizmugurē sēdošie parasti saka, ka beņķi ērti un vietas arī daudz.
+ bagāžnieka ietilpība aptuveni 400 litri, tas ir pietiekami priekš hetčbeka.
+ diezgan stabila, līdz 110 km/h
Mīnusi –
- neērti sēdekļi priekšā, novietojums diezgan zems, ar vidēju augumu (180cm) sajūta it kā sēdētu uz zemes. Bet risinājums varētu būt ievietojot no Audi 80 b3.
- Tieši manam modelim Audi 80 CC (CC – Comfort Class) nav nekādu ekstru, vienīgi lūka, it kā jau man to ekstru arī nemaz nevajag, jo sarežģītaka mašīna, jo vairāk problēmu, bet vismaz centrāļa atslēga varēja būt.
- Kā visiem šāda veida Audi, tās ručkas nav tas labākais risinājums.
- Karburators varētu būt no tām lietām, kas visvairāk var kaitināt, jo noregulēt viņu servisos tā īsti neviens arī nemāk, esmu bijis kādos 10, visi tik tēlo gudors speciālistus, tad groza aizdedzi, tad uz aci saregulē apgrieizienus, tad cits vēl kaut ko, beigās gan atradu vienu, kur puslīdz māk un atgāzes arī saregulēja.
Secinājumi
Ar auto gadā nobraucu apmēram 35000 km, remontos vidēji 100 ls gadā, neskaitot šo gadu, kad tika pārkrāsots un dota otrā jaunība. Vienkāršs auto, vienkāršiem cilvēkiem. Tikpat vienkāršs kā žigulis, tikai labākā kvalitātē uzbūvēts, Tāpēc attiecīgi arī novērtējums 6 (gandrīz labi). Der ideāli priekš jauniešiem. Manam Audi jau 23 gads sācies, tā kā drīz jau varēs uz muzeju doties : D