Lasītāju pieredze par saviem auto

Opel Astra Caravan 2.0 DTI 16V 2001 Novērtējums: 8 Komentāri [6]
Tātad auto: Opel Astra Caravan 2,0 DTI 16V Selection. (nez ko tas selection nozīmē. joprojām) Extras: el. spoguļi stūres pastiprinātājs, ABS, el. logi, kondicionieris, CD magnetola + vadība no stūres. Jauki. Braucu jau gadu. Pašā sākumā bija problēma ar motoru, kuru gan pārdevējs (BRC) apmaksāja. Pamatā domā tāda- tas ECOTEC motors ir pārgudrs... tam ir tas saucamais EGR vārsts, kas regulē izplūdes gāžu recirkulāciju, un šo vārstu regulē vēl viens vārsts (vadības vārsts, motorā tādi kopumā ir 3. vēl viens ir uz turbīnu un 3ais vēl nezin kam) un shos visus vārstus kustina maziņš vakumsūknis, kas, kā zināms, strādā arī uz bremzēm. Fināls ir tāds vakumsūknim (sabojājoties) pierūkst jauda un tas nespēj virināt šos vārstus pietiekami ātri. nu un motors, lai nepieļutu mātes dabas piesārņošanu, ieslēdz motoru avārijas režīmā. kas nozīmē, ka nestrādā turbīna un braucam knapi uz 70 : ). Atrisinājums- 3 dienas veči nēmās (Hanza auto) , nomainījas vienu vadības vārstu (120Ls), kuru es nez vai vajadzēja mainīt un tad kad nepaļīdzēja, tad arī vakumsūkni (~180Ls). Tas viss bez darba protams. Darbs vēl +40Ls. Paspīdēja arī doma, ka varvbūt kompi nomainīt, bet, paldies dievam, tas neapstiprinājās. (dzirdēju, ka kompis ap 1000Ls) BET.... visu salaboja un nu jau gadu braucu bez bēdu. Pats nomainīju tuvās gaismas lampiņu un tagad skatos, ka ir izdegusi viena nummura apgaismojuma lampina. Motors tāds paskaļš (salonā), bet dūc kā bitīte : ) Eļļu rij 1L/5000km. It kā daudz, bet ko padarīs. Esmu mainījis salona filtru.
vasarā kondicionieris saldē logu ciet... nu sviist tas logs ciet. Vai ar vai bez gaisa filtra. Šogad būs kondicionieris jāuzpilda. Ziemā uzsilst kūtri. nu kā jau dīzelis. Ja brauc no Rīgas uz Jelgavu, ta ap Olaini sāk nākt salonā siltumiņš. Toties -30 grādos pielaidu. Citi (arī benzīnieki) stāvēju un ar kaulainu aci noskatījās kā es pielaidu : D.
Patīk stūres vadība. Salonā man ar sievu vietas pietiek, bet aizmugurējiem tā grūtāk. Salonā var dabūt iekšā neiedomājamas lietas.... lielas, ja nolaiž krēslus. Var iekraut 3m līstes un aiztaisīt bagāžnieku.
Pašam patīk mašīnas dizains. Aizmugurei jāizdomā kaut kas krutāks, bet tā vizuāli man auto ļoti patīk. Patēriņš 6L/100km šoseja, 8L/100km pilsēta. Bāka 54L tikai.. Nesanāk leģendārais 1000 km brauciens. Logu ūdens trumulis arī mazs- kādi 2,5L laikam. Un slotiņas pēc ūdens uzšļakstīšanas 4 reizes slauka, nu un sanāk ka vasarā vai salā pa tukšo(sauso). Nezinu kā lai to maina, laikam jau nekā. Nu un vēl tāds sīkums kā tas, ka motoram nav zobsiksna, bet ķēde. pagaidām spidometrā tik 105 000. toties negribās kaut ko sačakarēt. varbūt kāds var pateikt, kad jāmaina ķēde. Ja kas, jautājiet un atbildiet : )
Ak, aizmirsu piebilst, ka stūres reika klab. Konultējos ar citiem "Opelastiem", saka, ka tā esot slimība.
Ivars_2000 @ 31.marts 2006 0:00
Alfa Romeo 155 V6 2.5 1995 Novērtējums: 8 Komentāri [9]
Sveiciāti Alfas fani!
Mazliet gribēju padalīties savā pieredzē par šo automašīnu. Nu jau būs 6 mēneši kā braucu ar 155- to. Pievienojos iepriekšējiem pozitīvajiem komentāriem par gaitas īpašībām, par perfekto izsvarojumu un jaudas atdevi. Tomēr gribēju mazliet pastāstīt par saviem piedzīvojumiem ar Alfiņu. Tātad - kādus trīs mēnešus braucu bez bēdu, jā mazliet kāda plastmasiņa pagrebēja, kādu buksīti nomainīju. Sīkumi, kurus aizmirsti, līdzko iedarbini motoru un sāc ........ ! Tomēr pēc kāda laika saklausīju savādus trokšņus motorā. Sāka parādīties ar vien skaļākas padilušiem kompensatoriem raksturīgi tikšķi. Nu ko darīt, pēc pāris dienu centīgas zvanīšanas un meklēšanas atradu servisu, kas bija ar mieru uzņemties noskaidrot "patiesību zem motora pārsega". Tas viss man beidzās ar kompensatoru komplekta nomaiņu -130 Ls + darbs. Viss jau būtu baigi skaisti, bet ar to epopeja nebeidzās. Trokšņi nepazuda, bet mazliet pieklusa. Mana neapmierinātība par šo pasākumu auga augumā. Tad, kādam radās doma, kas mani nolika uz " lāpstiņām" vienā setā. Vainīgas ir degvielas iesmidzināšanas sprauslas(forsunkas), kas esot elktroniskas un nav paredzētas labošanai un restaurācijai. Vienas tādas sprauslas cena 70 ls !!!! Man tādas 6gb. summa sanāk laba! Varbūt kads no Jums cienījaimie Alfa Romeo cienītāji varētu ieteikt kādu vietu, kur iespējams iegādāties rezerves detaļas un kvalitatīvi bez pārsteigumiem varēšu rūpēties par auto.
Ar cieņu, Stingers
stingers @ 31.marts 2006 0:00
Volkswagen Passat Variant 2.0GT 1991 Novērtējums: 6 Komentāri [3]
Kādu laiku ar šitādu pabraucu...
Pa lielam - mašīna ir tīri laba, BET... : )

1. kart man ir liela aizdoma ka man bija gadījies "slīkonis" ... nu rūsēja takā traks... pie tam vietās kur parasti auto nerūsē.

2. Pasātiem ir lēta iekšējā apdare - izgrab viss nemēreni.

3. Jau lasīju citos rakstos ka ir problēmas as stūres pastūzi - man arī bija. Manā gadījumā tas taisīja troksni un strādāja diezgan švaki. Es teiktu par procentiem 70.
To es tā arī nelaboju. Pofig.

4. Tie burtiņi GT patiešām kaut ko nozīmē - manā gadījumā bija tīri labs borta kompis(rāda patēriņu, temp. un viskautko citu) vienīgais no extrām bija el. spoguļi un el. lūka. (kas atšķirībā no to pašu gadu Audi - NESASALST) Ļoti, ļoti labs dzinējs- dinamika pilnīgi normāla, un ekonomisks kā japānis. Reāli velkoties astē fūrei uz 90kmh patēriņš 5,2L, ja brauc ātrāk tad pie 120 uzkāpj līdz 8,0L
Pa pilsētu 100% atkarīgs no braukšānas stila. Ja brauc kā ar Ikarusu tad patēriņš 7,5L ja brauc kā 20gadīgs idiots - tad 14L.

5. Piezīme no pieredzes - šai mašīnai kā jau visiem VW ir pneimatiskā centrālā atslēga. Un nekad, nekādā gadījumā nedrīkst atvienot gaisa trubu no sūkņa un atstāt pieslēgtu elektrību, it sevišķi ja ir signalizācija. (neprasiet kapēc es tā darīju - bija vajadzība) Īsāk sakot pneimatiskajam blokam pret šādu rīcību nav aizsardzības. Tas mēģina aizvērt durvis, un par cik gaisa spiediens nepieaug. Bet tas tikai pumpē, pumpē, pumpē, un pārogļojas BURTISKI!!!! : )

6. Mašīna ir ļoti stabila uz ceļa - ar džekiem taisījām testus uz spilves lidlauka uz sniega, pie 70-80kmh lai mašīnu (speciāli) samestu šķērsām ir jāķeras pie rocenes, savādāk praktiski nereāli.

... un tad es vienā dienā mašīnu iznīcināju.
Bija tāds interesants gadījums .. :) īsāk sakot sāniski ieplēsu divos kokos vienlaicīgi apmēram pie 60-70kmh
Rezultātā purns nedaudz sašķiebās, lukturi un radiators lupatās. bet sitiens pa aizmugurējo stūri izrādījās daudz sāpīgāks. Lai gan fiziski sasists bija tikai bamperis - sašķiebās visa būda (pie aizvērta bagažnieka pa "spraugu" var kulaku iebāzt)

Tajā pašā laikā no notikuma vietas es apmēram 1,5 -2 km aizbraucu prom saviem spēkiem.
Kamēr radiators nebija vēl iztecējis - auto iet tīri labi. Un pats dīvainākais - pie šādiem bojājumiem - pilnīgi nekāda ietekme uz ritošo daļu...

Alles
ja kādam vajag detaļām - piesakās...
rere @ 30.marts 2006 0:00
Ford Focus2 2006 Novērtējums: 8 Komentāri [11]
tuuliit jau buus 3k km.
pigori saakaas jau 3dienaa dienaa peec pirkshanas, nelec auto saproties no riita. neko, atbrauca evakuaators, aizveda uz BM. tur konstateeja ka starterim kautkas esot bijis, bet sataisiija. tad veel uzreiz bij taads defekts kaa uudens struuklas uz laoga shpriceeja zem dvornjikiem. izraadiijaas trubinja iespiesta pie kapota. bet nu to tajaa 5dienaa noveersa un tagad viss ir kaartiibaa. lielu suudziibu nav.
shim modelim ir taada fignja ka slapjajaa laikaa met ciet saanu logus ar netiirumiem, tas gan nepriecee. bet nu visu nevar gribeet.
pagaidaam pateerinju raada 5.9 videejais, pagaidaam vairaka ir sanaaci pa shtraasi, bet nu domaajams ka iebrauksies un pateerinjsh ar paliks mazaaks.
ausktajos riitos nu ljoti patika ekstra- apsildaamais prieksheejais logs.
tas nu taa pagaidaam iisumaa vis. pirmaa apkope ar izieta jau.
vieniigi apkopee nepatika BM darbiiba, jo teica ka viss buus kaartiibaa 1.5st, bet beigaas tas aiznjeema vairaak kaa 3 stundas: (
bet visaa visumaa esmu apmiernaats ar auto!
 
4diena @ 30.marts 2006 0:00
Opel Astra Caravan 1995 Novērtējums: 6 Komentāri [1]
Nobraucu es ar sho auto 4 meeneshus ~15tk km. Kopumaa labs auto. Neruuseeja. Vismaz shii ziema nekaadu redzamu skaadi nenodariija.
Ja autinja iegaades budzhets ir 2,5k EUR, nav iipashas prasiibas pret auto un negribas lielas uztureeshanas izmaksas, tad peec manaam domaam neko labaaku atrast nav iespeejams.
Manam eksemplaaram bija 1.6 ekotec dzineejs. Nevareetu teikt ka superekonomisks. Pilseetaa 9-10l, pa shosheju 7-8. Sho auto panjeemu tikai deelj labaa apriikojuma, elektriskie logi, spogulji, kondicionieris, luuka. Sedeeklji bija recaro tipa ar augstajaam malaam.
Pa shiem 15tk nomainiiju saljnjiku karbas shtokam, prieksheejo veejstiklu, kas bija saplaisaajis jau vaacijaa un stikla tiritaju klokjiiti salonaa + sveces. Tas arii viss. Godiigi sakot, nav te daudz ko rakstiit. Ja pagadaas dabuut nenojaatu eksemplaaru, tad peerciet - var ilgi braukt un neuztraukties par izmaksaam un remontiem. Auto kopumaa izturiigs un visu var dabuut jaunu jebkuraa autoveikalaa bez liekas pasuutiishanas un chakara. Paardevu to auto tikai taapeec, ka Opel nav mana marka. Tu brauc ar to auto katru dienu, bet juuti ka kautkas nav kaartiibaa. Shajaa gadiijumaa - nav pilnpiedzinjas. Man gribas iebraukt mezha celjos, paskatiities kur var izbraukt un kur nevar. Tadelj Opelii biju nedaudz viilies. Purns zems, visur grimst, visur karaas augshaa. Naakamais auto buus Subaru. Par to esmu drosh.
Shearer @ 30.marts 2006 0:00
Skoda Octavia II 2006 Novērtējums: 7 Komentāri [6]
Uz Škodu aci metu jau pasen. Pirms kādiem četriem gadiem interesēja Fabia, vēlāk pirmā Octāvija. Tagad pirmo nopirkt vairs nevar ...... :)
Vienu mašīnu parasti lietoju ilgu laiku, pa kuru arī diezgan aprodu ar auto, līdz ar to savā jaunajā O2 meklēju līdzības +/- ar savu iepriekšējo - Opel Astra.
Lēmums iegādāt jaunu( labu, mazlietotu atrast neizdevās) auto un nomainīt jau trīs gadus īpašumā bijušo Astru sanāca samērā spontāni. No testa brauciena līdz auto iegādei pagāja divas dienas. Protams izskatīju arī citus variantus, bet izvērtējot cenu/manu apmierinātību nonācu pie sen apsvērtās Octāvijas. Ir noripināti pirmie 1500 km un ir nedaudz par ko padalīties.
DZINĒJS 1,9TD 105 ZS. Dinamika OK ! īstenībā nebiju uz to cerējis, salīdzinot ar Astras 2,0 16v(136zs) benzīnnieku dinamikas izjūta ir labāka. Ekonomisks, uzliekot kruīzi ārpuspilsētas uz 90km/h kompis rāda 4,4 l. No rīta iedarbinot aukstu auto un nobraucot 10km līdz darbam, vidējais ~7 litri. Kā mīnusu varētu minēt to, ka dzinējs tomēr ir paskaļš. ( salīdzinot ar citiem nedaudz ekspluatētajiem dīzeļiem - Renault, Saab, Opel). Jā` aizmirsu pieminēt, ka iegādājot auto tika izvērtēts arī 2,0 TDI. Ja pret auto neizvirza ļoti sportiskas prasības, tas nav vajadzīgs.
SALONS. Labi: ) Viens no retajiem saloniem, kurš man tiešām patīk. Manuprāt lieliski izskatās oriģinālais CD, ādas multif. stūre utt. Ļoti ērti sēdekļi, kurus arī var regulēt samērā plaši, lai atrastu ērtāko pozīciju. Nebiju lietojis auto ar elkoņu balstu- ir OK ! Klimatkontrole, kruīzkontrole, astoņi skaļruņi, info displejs, komentārus neprasa. Kā mīnusu varētu minēt tomēr nepietiekošo skaņas izloāciju. Labi dzirdams dzinējs, pa riteņu arkām skrapstošie akmentiņi utt ( iepriekš pieminētjai Astrai bija labāk) . Pārdevējs piemānija un solītos auduma paklājiņus tomēr beigās neiedeva. Smukajā salonā gumijas vannas nav glīti. Bagāžas nodalījums ir ļoti pat pietiekams, vienīgi traucē apmale, kurai viss jāceļ pāri + jokainais bagāžas pārsegs.
EXTERJERS apmierina, prasās pēc mazliet lielākiem diskiem( Lieti R15 izskatās par mazu) + hromētas izpūtēja uzlikas. Vēl skatījos, ka Milotech piedāvā samērā simpātiskus plasmasu(spoileru) komplektus.
Rezumē - vismaz šobrīd ar izvēli esmu apmierināts. Šis auto nebūs dzīves piepildījums vai lielas braukšanas baudas avots - iztērētajai summai atbilstošs verķis
Puisitis @ 29.marts 2006 0:00
Volkswagen New Jetta 2006 Novērtējums: 9 Komentāri [20]
Nopirku sievai uz 8. martu jauno Jettu, kā reiz vw centrā atlaidi deva 2000 oiro . 1.9 TDi ar 105 ZS iet labi, bet par cik vēl obkatka, tad maksimālos ātrumus vēl nebrauc. Patēriņš taupīgajā režīmā- 70-90 km/h 4.0 l/100km. Ņēmu 1.9 dīzelīti, jo tā ir pārbaudīta vērtība, 2 litru dīzelis vēl slimojot bērnu slimības. Lielākais Jetta pārsteigums ir lielais salons. Čomam ir 2003. gada pasāts un tā salons ir par 2 cm šaurāks. Vienīgi man ar saviem 1.98 nedaudz traucēja vidējās konsoles stūris, bet atbīdot beņķi un stūri atpakaļ viss ir kārtībā. Varētu būt labāka pārredzamība , bet varbūt man tikai tā liekas, jo pats braucu ar vw busiņu. Aprīkojums labs- klima, visi elektro , apsildāmie beņķi, CD, liels grabažnieks, nav tikai kruīzes, bet mums jau arī ceļu nav, kur to izmantot. Oktāvija ar analogu aprīkojumu maksā analogi- 18700 oiro.
opelis @ 29.marts 2006 0:00
Skoda Octavia 2003 Novērtējums: 8 Komentāri [13]
Škoda Octavia 1.8 turbo, 4x4, 2003

Ievads:
Būs mazliet ar Škoda Octavia nesaistīts teksts, bet tā ir svarīga informācija, lai saprastu kā es līdz tai Škodai vispār nokļuvu.

Stāsts
Stāsts sākās nejauši 2005. gada novembrī un līdz šim nav bijis iemesla bēdāties par to. Bija pienācis laiks mainīt auto un tā es pāris mēnešus drudžaini pētīju un vērtēju mūsu lietoto autotirgus piedāvājumu. Pēdējos pāris gadus braucu ar Audi 100 2.3 benzīns/gāze un skaidri zināju, ka nākamais auto netiks aprīkots ar gāzi, bet tam jābūt gana lielam, vēlams ar dīzeļdzinēju. Protams degvielas izvēle lielā mērā saistīta ar ekonomiskumu (pieredze ir tāda, ka vienāda izmēra dīzeļauto ir ekonomiskāks par benzīna auto), tomēr tas nebija vienīgais iemesls, kāpēc gribu dīzeli - man patīk kā dīzelis uzvedas un esmu biodīzeļa fans : ). Tad nu sāku meklēt sev vēlamo auto - pēc cenas (līdz 10 000 eiro un bišku uz augšu) un izmēra atlasīju 1. Volkswagen Passat (2000/1), 2. Ford Mondeo (2001/3), Opel Omega(2000 +), 4. Volvo V70 (1998/2000). + vēl dažādu marku auto, kurus aplūkoju meklējot ideālo variantu. Jā principā gribēju universālu - gadās tomēr dažādas mantas vest, nu un patīk man juniversāļi.
Passat likās OK jo gana liels, stabila vērtība, labi dīzeļdzinēji, kuriem ražotājs no 1997. gada oficiāli devis "zaļo gaismu" biodegvielai. Bet nu skatot tuvāk vislaiku kautkas nepatika un arī "eksperti" teica, ka piekare esot ne tā labākā. Tad dikti skatīju Mondeo - vizuāli patīk, bet bremzes, jo - Ford, kā pārdosi tālāk un arī piekare esot slikta. Nu Omega jau man pēc izmēra vislabāk patika, bet kad esmu Adam Auto vienu noskatījis un saku dodiet man šo - pārdevējs sāk stāstīt, cik patiesībā slikta Omega ir un man protams bremze iestājas - nevaru vairs uz Omegām paskatīties : ). Visvairāk patika Volvo V70, bet cenu kategorija izrādījās mazliet par augstu.
Meklēju, meklēju līdz ar pazīstamu auto dzinēju sarunāju VW Passat 2001. g 1.9 TDI par labām naudiņām no Vācijas. Tas gan bija sedans, bet nu man jau bija apnicis staigāt pa plačiem un vislaiku nobremzēt ar auto iegādi : ). Gaidu, gaidu auto, bet tā piegāde atliekas tik ilgi, ka apnīk arī šis process. Drīz Octavia parādīsies : ) - šis pārdevējs man pasaka baigi labo padomu. "Tu gribi ideālu variantu izspēlēt, bet ideāla varianta nav! Paņem auto, kas patīk, pabrauc, nomaini, skaties citu! Nav PSRS laiki, kad nopirki vienu un 30 gadus brauci!". Tas man visu dzīvi izmainīja : ).
Piedāvājumā parādījās Škoda Octavia 2003. gads universāls ar 18 000 km nobraukumu. Nobraukums ir pilnīgi oriģināls un par auto viss zināms - kāpēc tas tā nestāstīšu, jo jau tāpat esmu izplūdis. Cena arī pieņemama - 9600 eiro. Vienīgais, kas mani mazliet mulsina ir jocīgi zaļa virsbūve un dzeltens salons, kā arī dzinējs - 1.8 turbo benzīns, 4x4 piedevām. Bet nu atcerējos viedos autotirgoņa vārdus un piedevām nospriedu, kur vēl tādu auto ar minimālu nobraukumu ņemšu - nopriku to!
Nu man patīk! Iet jau baigi labi - uzrāviens foršs, stabils uz ceļa. Sākās ziema ar sniegu un ledu - īstais laiks priekš Octavia 4x4! Mazliet tikai uztrauc soda punkti. Sākotnēji nedaudz baidījos par ekonomiskumu, bet nu kā saka dzīvojam vienreiz! Un izrādās nav tik traki. Nemāku teikt cik ir pilsētā un ārpus ( kompis jau visu ko rāda), bet braucot normāli 50/50 pilsēta - šoseja, uz lielceļa ap 110 km/h, pilsētā nesēņojot pie luksoforiem un cīnoties par uzvaru, vidēji sanāk 9 - 10 litri uz 100 km ceļa.
Nedaudz mīnusu: Nu nākamais auto tomēr būs mazliet lielāks - nopietni apsveru V70. Man ir ap 1.98 m un pēc Audi 100 Škodā tā kā plašuma pietrūkst. Turklāt aiz manis sēdēt var tikai tad ja ļoti vajag, jo vietas kājām paliek dikti maz. Sen neesmu ar citiem jauniem auto braucis, bet sajūta ir ka Škoda varēja būt bišku klusāka. Tad vēl apkure - viss ir forši, bet kājas tomēr tā īsti sasildīt nevar. Jā un salona tīrīšanu pirms vasaras nāksies veikt, jo koši dzeltenais salons : ) ir mazliet zaudējis spožumu (Nu tur liels paldies arī sīčiem).
Summējot visu kopā, par Škoda Octavia neko sliktu teikt es nevaru un visticamāk šāda auto iegāde vilšanos nesagādās - protams, ja pērkot Octavia nesapņo par RolssRoyce. Tas noteikti nav mans Dream car un dzīves piepildījums, bet auto ir labs un šķiet, ka 4x4 man arī ir kļuvis par ļoti svarīgu elementu auto izvēlē.
Kanna @ 27.marts 2006 0:00
Volvo S80 Bi Fuel 2001 Novērtējums: 5 Komentāri [13]
Nu tā, nedēļa nobraukāta ar jauno auto.
Pirmā vilšanās, ritošās daļas remonts - nācās diezgan daudz ko pamainīt – sveces, priekšējo plauktu bukses, stabilizatora stieņi, stūres stieņi grabēja, balsta šarnīrs utt. Plānotā motora siksna ar spriegotājiem, priekšējie kluči (V4 Motors rullē!!). Kopējā tāme (darbs+materiāli) 427 Ls un paši izlaida skati.
Sava cemme uz Provento ir, akli uzticējos, taču pats vainīgs – vajazdēja pirms pirkšanas aidzīt uz stendu.
Vēl jānomaina thermostats – atteicās strādāt un nu salonā tā pavēsi ir.
Auto auksts negrib lekt vaļa – jāveic diagnostika, lai saprastu kas par vainu.
Katrā ziņā pērkot vajag visu sīki izložņāt – man salonā arī ir šādi tādi defekti – vadītāja puses saulessargs krīt vaļā, bardačoks turas ciet tikai aizlsēgtā stāvoklī un zem pasažiera beņķa nezin kādu motīvu pēc ir uzplēsts grīdas apšuvums.
Par gāzīti runājot, ir jau patīkami vienā uzpildes reizē maksāt 6,11 – 6, 70 Ls (100 kubikmetri maksā 29,11 Ls, vienā uzpildē ielien 0,18 – 0,24 kubiņi), taču solītos 300 km gan nobraukt nevar, man sanāk tikai 210 – 240 km. Viens civlis skaidroja, ka problēma esot uzpildes stacijā, ja spiediens zemāks vai bāka tukša, tad mazāk iedabūjot iekšā un rzultāts – mazāk kilometrus var nobraukt.
Gāzes baloni atrodas – viens zapaskas vietā, divi zem aizmugurējā beņķa. Tā kā zapaskas viņam nav, ja nu vienīgi bagažniekā erzacnieku vadā līdziJ)
Benzīnna bāka ir 30 litru liela, pēc ražotāja vārdiem ar pilnu uzpildi var nobraukt savus 630 km – kas man gan nesanāk.
Dinamika braucot ar gāzi vai benzīnu nemainās. Uzrāviens ir normāls, tikai pie automāta jāpierod, tas tomēr kādu laiku padomā pirms dara. Automāts vispār mani dara bažīgu, jo pārslēdzoties ir diezgan labi rāvieni.
Tā jau auto ļoti stabils, iet līgani, arī borta telefons ir ērta lieta, tikai jāpērk otra karte jo katru reizi raut ārā no savējā SIM karti un spraust auto telefonā nav interesanti.
Raksts varbūt emocionālāks sanāca, bez tehnikas, taču varbūt kādam noder.
Citur S80- Bi Fuel tirgotājus Latvijā neesmu atradis.
Alternatīvas ir:
Opel Zafira (Labāk braukt pašam pakaļ uz Franciju, taču Latvijā jau Adamā vajadzētu būt ienākušām jaunām Zafirām arī)
Fiat Multipla (strādā tikai uz ģazes, varot nobraukt līdz pat 1400 km)
Honda civic (?) – esot gan tāda nenopietna gāzes iekārta.
Caupo @ 24.marts 2006 0:00
Alfa Romeo 155 F.A.Q 1995 Novērtējums: 8 Komentāri [17]
Mašīna, uz kuru, izkāpjot, gribas atskatīties.

Alfa Romeo 155 ir vidējās klases sedans, kuru ražoja no 1992-97 gadam. Iepriekšējais modelis – AR 75, nākamais – AR 156. Konkurē ar Audi A4, BMW 3er, Mercedes C- klasi, Nissan Primera, Subaru Impreza utt.

Auto, ar kuru pa nedēļu var vadāt bērnus uz skolu un sievu uz darbu, bet brīvdienās braukt uz trasi kārtīgi izgāzt : )


Principā 155tā iedalās 2 daļās - pirmsfeislifta (līdz 1994 beigām) un pēcfeislifta (1995-1997). Jaunākā atšķiras, ar salona apdari (mīkstāka plastmasa), platās riteņu arkas, īsā stūres reika, dziļais radiatora grils utt.

Auto piekare ir ļoti vienkārša un uzticama(lēta, viegli apkalpojama, un maz plīst), bet reizē arī diezgan cieta. Standartā no rūpnīcas nāk gāzes amortizatori, kas to visu padara vēl cietāku. Viens amortiņš - jārēķinās ar 50 latiem, bet būs labs brends. Es vēl esmu uzlicis cietākas bukses (virpuja no speciālas gumijas), uz vasaru arī kaut ko darīšu ar stabilizatoru, lai mazāka sānsvere, jo atsaites mazliet izļurkājušās. Bet tā – asi līkumi un augsti apgriezieni ir šā auto patiesā stihija

Par detaļu cenām:
Relatīvi dārgi ir lodbalsti, kas nāk kopā ar plauktu un buksēm (~80 lati jauns), bet ja tā šara nav pilnīgi nojāta, tad Park Auto Rūjienas ielā viņus restaurē zem divdesmit latiem..

Var gadīties kāds elektrogļuks dēļ nosūbējušiem kontaktiem. Bet elektriķim, kas pirms tam neko labāku par golfu nav redzējis, to auto labāk nedot. Salauzīs. Tas attiecas uz visiem darbiem. Vēl var gadīties, ka termostats jāmaina (ja ziemā slikti silst) - ~28 lati.

Virsbūve tam auto ir cinkota, tāpēc ar rūsu problēmu nav. Salons - diezgan plašs, ir vieta arī aizmugurē sēdošajiem, pat ja beņķus atbīda līdz galam. Normāls vidējās klases sedans, labāk nopakotajām versijām ir dalīts atmetams pakaļējais beņķis, citiem tikai slēpju caurums. Bagāžnieks - normāls, lai neteiktu liels. Pakaļējā plauktā ir vietas 21cm skaļruņiem, priekšējā panelī tikai 10niekiem. Priekšā skaļruņi jāliek durvīs. Stock audio sux.

Aprīkojums - lielākai daļai ir klimatkontrole, bet ar mazākiem motoriem var nebūt pat kondiška. No 1995. gada standarts ir ABS, airbagi, elektriskie priekšējie logi. Beņķi parasti ir anatomiski un labi, ar rokas balstu, regulējami visādi utt. Apsilde ir švaka un retums, tāpat kā āda. Ir visādas pusādas redzētas, vairāk gan pusvinili.

Salons var grabēt, var negrabēt - atkarībā no tā, cik sen auto dzenāts pa LV bedrēm, un kā pret to cīnījies iepriekšējais īpašnieks. Anyway grabēšana ir diezgan viegli novēršana, siltā pievakarē ar aliņu pārjaucot grabošo vietu un nomainot tapiņas, kuras var nopirkt auto veikalos.

Visas 4 ir disku bremzes, kluči maksā 12-22 vai vairāk latus, bremžu disks 20 - 60, viss atkarībā no brenda. V6 versijām ir labākas bremzes (lielāks disku diametrs utt. ). 155. saņēmusi kritiku par pārāk jūtīgu ABS sistēmu, bet imo tās ir pupu mizas.

Motori. Labākā stāsta daļa.
iedalās 5 lielās grupās. Vecie 8v, Jaunie 16v, V6, Turbo un dīzeļi.
Vecie 8v
Tika likti līdz 95-96 gadam. Jauda no 115-143 hp, tilpumi 1.7 1.8 un 2.0. Twinspark sistēma (divas vienādas sveces uz cilindru), 8 vārsti, DOHC, sadalenes tiek piedzītas ar ķēdēm. Dzinējs ir vienkāršs un uzticams. Ķēdes nav jāmaina, maini tik sveces, eļļu un brauc.
Patēriņš - nu zem 10 neēd neviens itālis . Mans 1.7 ziemā ar 50/50 un agresīvu braukšanu apēd ap 9, vasarā 8. Īstā skaņa un cēliens motoram parādās pie 5000, bet ierobežotājs ieslēdzas ap 6.500 rpm

Jaunie 16v
Tiek likti no 95 - 97, tad tos turpina likt 156tajai. sastopami 1.6, 1.8 un 2.0, jauda 120 - 150 hp.
Šie motori ir jaudīgāki un ekonomiskāki, bet arī apkopes izmaksas ir lielākas - ik pēc 40 000 ir jāmaina zobsiksna uz ruļļi, kas maksā ~150 latus (precīzi nepateikšu). Savādāk spriegotājruļļi, kas ir no plastmasas, nodilst, siksna nomaucās / plīst, tiek salocīti vārsti, traumēti virzuļi un viss ir slikti.
Tādēļ pērkot auto ar 16v dzinēju noteikti jāmaina zobsiksna, ja vien nav rakstisks pierādījums, ka tas ir darīts pēdējā laikā. Arī sveces ir dārgākas (tāpat - 8 gab., 4 lielākas, 4 mazākas). Bet motors – labāks.
1.8 16v un 2.0 16v versijām ir t. s. īsā reika - tikai 2.1 stūres apgrieziens no gala līdz galam. Ko tas nozīmē? Baigo kaifu ņemt līkumus.

V6 un turbo.
2.5 V6 (163hp) ir īstais dzinējs, bet viņam ir divi mīnusi - degvielas patēriņš un apkopes izmaksas - tur mazliet piekare atšķiras, bremzes utt.
Q4 turbo - pilnpiedziņas versija ar Lancia 2.0 turbo dzinēju (~187hp) un transmisiju - ļoti rets eksemplārs, bet reizē arī ļoti labs. Uzturēšanas izmaksas vari iedomāties pats.

Dīzeļi:
1.9td (90)un 2.5td (125). Lielākais tiek likts arī Vojadžeros un pēdējās paaudzes Ford Scorpio. Par 1.9 nezinu, bet 2.5 iekš 155tās bundžas griežas pat ļoti labi. Bet, ja pagadās nobraukts eksemplārs (kādi ir lielākā daļa 10gadīgu dīzeļauto), var sanākt pamatīgi iekrist uz $$$ mainot visādas sprauslas, sūkņus utt, utjpr.

Bet kopumā motori ir ok. Vistipiskāk mēdz izbeigties gaisa mērītāji (regulāri jāmaina gaisa filtrs), lambda zondes, siksnas hidrauliskais variators (kaut kas līdzīgs Hondas V- tec vai BMW vanos, maina vārstu taimingu atkarībā no apgriezieniem, labojiet, ja kļūdos ), bet viss ir nopērkams un nekas nemaksā simtus.
Kā jau visi itāļi, mēdz ēst eļļu, it sevišķi ja griež augstus rpm, bet arī tas ir sīkums, vienīgi jāseko līdzi eļļas līmenim, vēlams, ik pa 500 km. Man uz 10 000km sanāk pieliet ~2 litrus.

Toties motors labi skan un vēl labāk griežās.
Un jā - tas noteikti ir vislabāk izsvarotais un vislabāk vadāmais vidējās klases priekšpiedziņas auto, kāds vispār ir uzražots eva \m/.

Tipiskie gļuki:
*Mitrums un nosūbējuši kontakti, kas noved pie elektrogļukiem – kaut kas pārstāj darboties, vai mirgo, vai kas cits. Citreiz brīnumi pāriet paši no sevis, citreiz nē.
*Logu tīrītāji – ja vien nav nomainīti uz Fiata tīrītājiem, tad izskatās diezgan interesanti – bez tradicionālajām slotiņām. Mainās tikai gumijas. Mēdz gļukot arī logu tīrītāju piedziņas mehānisms, kas izpaužas kā noraustīšanās šad tad. Ārstējas ar izjaukšanas un iztīrīšanas metodi (manuālis pie www. alfa155. com)
*arī spricētāji nav nekāda dieva dāvana, jo tos ir izteikti grūti notēmēt tā, lai strūkla trāpītu stiklam, turklāt tie mēdz aizsērēt, un tad viss jājauc ārā.
*Un vēl - pērkot šo auto, jārēķinās, ka mašīnu nebūs viegli pārdot.

Bet visā visumā auto ir uzticami, parasti ar nelieliem nobraukumiem un katra samaksātā eiro vērti.
 
Martins @ 23.marts 2006 0:00

Lasītākie raksti

Jaunie raksti