Lasītāju pieredze par saviem auto

Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993 Novērtējums: 7 Komentāri [1]
ar sho autinju braucu jau apmeeram 4meeneshus! autinju iegaadaajos atvestu no vaacijas! pirmajaa briidii biju sajuusmaa.. utt... likaas nu kur veel labaaks... servisaa biju tikai peec nopirkshanas un pateica, ka viss ok, nav ne vainas un skati izieshu, bet skati neizgaaju deelj balstsharniira, tomeer paardeveejs bij teicis, ka ja neiziesi, tad salaboshu to kaiti deelj kuras neiziesi! par to arii paldies, vaardu tureeja! nu pabraukaaju kaadu meenesi, saaka kaut kas sist cauri uz bedreem! serviss = otrs sharniirs un stuures pirksts + savirze = 50ls braucu brauc, saakaas probleemas ar gjeneratoru un nebiju drosh par zobsiksnas staavokli, atkal servis = gjeneratora mainja + zobsiksna+ rullji + stuures pastiprinaataaja siksna + veel shaadi taadi siikumi = 300ls... taa kaa detalju zinjaa mezoniigi daargi.. pat servisaa teica, ka xedosi ir ljoti daargi! saliidzinot ar to pashu audi diezgan zems autinjs un ciets.. bet prieksh shiem tas ir dabiigi.. uz celja labi turaas.. dinamisks.. jaudiigs.. skanjas izolaacija laba.. citreiz pat nejuuti ka vispaar ir pieshkjilts, eerts un ietilpiigs, braukt ljoti patiikami.. elektronikai arii nav ne vainas, viss ok! benziina pateerinsh, iipashi nepieveersu uzmaniibu.. pa 30ls ielej tukshaa baakaa un tad jau liidz luupai pilns : ) man nelikaas ka ir ljoti eedeliigs : ) arii ruusu nekur nemana.. visaa visumaa labs autinsh, bet nu daargaas kopshanas deelj.. nav veerts!
Aigars @ 24.novembris 2006 0:00
Citroen GSA Pallas 1984 Novērtējums: 9 Komentāri [24]
1998 gada mana ipasuma nonaca Pallas modelis kuru es pardevu 2002. g. (kopuma uzrazoti 576 757t GSA modela, bet Pallas vel uz pussi mazak) un ta skaitas exotika, kad pirku auto neko nezinaju, likas ka tadas masinas vairums, bet ta viss nav: ))....... Bruna krasa ar bruniem ietonetiem stikliem, sarkanjiem lukturiem aizmugure, prieksejie baltie (dzidrinatie). Pagarinata versija neka standarta..... motors 1.4 107zs (jainais dzinejs, kuru razoja lidz 1986. g)

Pallas sktaitas ka tuninga firma Francija!
extras: hidroliska klirenca kontrlole (3 limeni un starp limeni), liels borta kompjuters ar atminu (tadu nav neviena auto), el. spidometrs, el. tahometrs, el. spoguli, bruns zamsadas salons (sedekli, panelis, ap durvim), prieksejie sedekli regulejami nospiezot mazu svirinu, 15" orginali lietie diski, atrumarba (5 atrumi) ar melnu adu, salona daudzas vietas raxtits Pallasun zem kapota ari raxtits Pallas, kapots veras vala ar hidroliku, audiosistema orginala (ar 6 tumbam) un uz tumbam bija plaksnite ar uzraxtu Pallas,

Plusi vai minusi nezinu, bet rokas bremze bija neparasta vieta (vidus konsole, bet magis pa vidu starp benkiem), tapat kad sledz durvis ciet nav ka parstai masinai, bet gan tada podzina pie panela, lai nevaretu tik viegli atmuket durvis: ))
 
Grand @ 24.novembris 2006 0:00
_cita_marka_ Quattroporte 1997 Novērtējums: 5 Komentāri [11]
Auto tika iegadats Junija un nebudam Lv un nopirku caur Vacijas saitu: ) Cena lai paliek otraja plana.
Kad tika nopirkts sis auto vina bija problemas ar Dzineju (turbinam) un sis jautajums tika atrisinats.
Tehniskie dati ir sadi (2.8 V8bi- turbo:450hp, ) degvielas paterins pa pilsetu ~18litri uz sosejas ~13, bet ir piebilde sis auto tika nopirkts ar domu, ka pa gadu vairak ka ap 2000km netiks nobraukts, jo parsvara esmu arpus valsts.


adas salons, koks (bus carbons), visas extras............

auto Lv bus Febrauara sakuma, jo Vacija vins ir busku jasatais viss lai butu ok.,...... jo Lv to nevar izdarit: ((
 
FR @ 23.novembris 2006 0:00
Lexus IS 200 1999 Novērtējums: 9 Komentāri [12]
Autiņš ipashumaa nedaudz virs pusgada...
Pirkts Latvijaa, vests no Vaczemes.
Sudrabkrasas [kaa lielakaa dalja tieshi sho autinju].
Kapec tika iepirkts tieshi shis markas un gada Lexus - tas sikak bus saprotams, skatot auto + ;- )
Auto tehniskaa specifikacija un aprikojums:
1. 2,0l V6 motorinsh.
2. Automats.
3. Ziemas un sporta rezhims.
4. Neaadas salons.
5. Jalej 95 benzha.
6. No 0-100km/h ieskrieties var kaadaas 9 sekundees.
7. Degvielu pateeree labi... Pilseta ap 12, baanis - ap 9. No kalna ripojot brivgaitaa degvielu nepateeree..
Viss atkarigs no braukshanas stila un apstakljiem.
8. Adas stuure.
9. Nav DVD/Navigacijas.
10. Logi, spogulji automatikaa... Spoguljus iespejams elektroniski piebiidiit klaat auto korpusam (tas taa, ipashi shauraam vietaam).
11. Ieliku parkingsensorus - noderigi, bet jau kontakti nolekushi laikam nost un isti labi nestraadaa (lika pazistama tjuninga firma... nu laiks iet uz sho garantijas remontu... )!
12. Nav apsildamo sedeklju - domaju, vajadzetu ielikt.
13. 6cd changer + kaseshnieks... Zhel, ka nav mp3 atbalsta... Skanjas kvalitate - perfekta. Laba ideja pikstulju iebuveshanai (gruti paskaidrot atrashanas vietu : -) ... pie durviim, stuurii... )
14. 17 collu riepas ziemai un 16' - vasarai... Abas ar lietajiem diskiem... skaisti...17' zemprofila riepas, viegli parsist asaa bedree [pagaidam gan vel sekmigi, tpu, tpu, tpu... ). 16' ar radzeem - realaa ziemaa vel nav proveets... Tulit tiks mainitas riepas un tad jau tiks gaidits ari sniegs...
15. Pakaljpiedzinjas autinsh vispaar (njemot veraa, ka Toyota ir tikai priekspiedzinja un AWD, tad Lexus ir ar klasisko piedzinju).
16. Slidenaa laikaa palidz elektronika - tobish, stabilitates kontrole un pretizslideshanas aparatinsh... Lidzko auto mazliet samet pakaalju, taa elektronika automatiski samazina apgriezienus un pakalju viegli iztaisnot un turpinaat braukt mierigi taalaak...
17. Kruiza kontrole. LV gan reti izmantoju, bet tomeer...
18. Klimatkontrole... nepareizi lietojot, atri vien apaukstesies...17 gradu gaiss tiesham ir 17 gradu auksts gaiss... Un pechka ari labi iesilst pie minusiem... ilgi rokas nebus jasaldee uz adas stuures...
Tagad laiks izvertet plusus un minusus:
+ man kaa vairak pilsetas braucejam automats kaa reiz ir parocigs. Un ljoti ligani parsledzas starp atrumiem... Dinamika ir shii auto vadmotivs.
+ visa elektropakete joprojaam straadaa... klusi, nemanaami lidz momentam, kad nepiecieshams.
+ auto izskataas soliidi.
+ kluss dzineejs...
+ laba audiosistema standartpaketee.
+ kruizkontrole noder lielakiem parbraucieniem, bet tomer vajadziga fiicha.
+ klasiskai piedzinjai veiksmigi asistee dazhadas elektroniskaas stabilizatorfiichas.
+ Lai gan nav adas salons, tomer sedeshana braukshanas laikaa ir erta un pec 300km nonstopaa mugura neprasa ortopeda vai cita daktera iejaukshanos.
+ Ljoti kvalitativa salona apdare (nekas negrab un pagaidam netaisaas to dariit).
+ Nav bijis neviens neplanots remonts.... tpu, tpu, tpu...
+ Auto nav riska zonaa... dafiga droshibas fiichu iebuvetas ari papildus rupnicas variantam. Vismaz mieriga sirds... +Kasko, ko prasa banka ;- )
+ bagazhnieks atverams gan no salona, gan no pults... Atseviska sektors bagazniekaa paredzets sleepeem... tobish, var atvert bagazhnieka pagarinajumu un slepees nemanot, netrauceti iebiidit salonaa...
+ Laba optika... nav ksenons, bet redzamiba ljoti okei.
- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
- benzina kapseeta... salidzinot kadus degvielas paterinjus var izspiest jauniem hibridvagjiem ar n- litrigiem motoriem un visadiem citiem jauno tehnologjiju sasniegumiem...
lai gan sho autinju neperk, lai domatu par degvielas taupishanu...
- konkretajam modelim gribetos adas salonu... bet no otras puses, ir ljoti kvalitativs auduma salons [neizseedeets un nepleests].
- dargas apkopes [obligaataas]... Neesmu ljoti tehnisks cilveks un tapec auto zarnas uzticu citiem..
- celju policisti pieversh pastiprinatu uzmanibu ar saviem rokaa turamajiem feeniem... Pec iepirktaa radardetektora vairs nav gadijies iekrist uz atrumu... sheit pateiciba BEL RX65... un ari viltus trauksmes maz, bet par to ne shoreiz.
- Kasko nav leti, nav dargi... bet auto vertiba tomer joprojam paliela, tapec ar kadiem 450 Ls/gadaa vajadzetu rekjinaties, ja grib daudzmaz nullei pietuvinatu pashrisku.
- Piedzivots nav, bet lasits gan - -> ja japanim kautkas nojuk, tad nojuuk reti, bet daargi...
- Aizmugurejiem vietas nav dikti daudz... bet tomer vairaak kaa 3aja bembii... ja priekshaa sezh kadrs ap litrs astonjdesmit ar normala garuma kaajaam, tad aizmugurejiem vietas pietiek.
- Bagazhnieks nav diezko ietilpigs, bet galu galaa nav jau auto domaats kartupelju maisu parvadashanai... tam lai perk IS 200 universali [kas ir retums LV]!
- nav apakshaa t. s. "pannas"... visadi akmenji un citi no apakshas lidojoshi objekti var sadauzit auto zarnas...
- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Kas veel... hmm... par to komentaros...
Kapec 9 nevis 10 - -> nothing is perfect... even Lexus.
zigainis @ 23.novembris 2006 0:00
BMW 323 CI 2000 Novērtējums: 9 Komentāri [14]
Pāris mēnešus atpakaļ iegādājos 2000 g. BMW kupeju, 323 CI, 2.5l, atdzīts no Beļģijas!
Kāpēc pirku tieši šādu auto? Iepriekšējais auto bija 318is kupeja 1993 gada un arī turpmāk vēlējos un vēlos pieturēties pie BMW markas auto. Itkā meklēts tika sedans ar 2,0 l dzinēju, bet uzpeldēja šis variants un man vairs neko citu negribējās. Iemīlējos no pirmā acu uzmetiena:

1. Vizuālais + Komplektācija = melnā krāsā, ar gaišu ādas salonu un koka apdari, 17'' lietie diski ar jaunām (gandrīz) Dunlop vasaras riepām; ekstru pa pilno (izņemot TV un navigāciju).
2. Jauda - ja vecajam 318is bija ap 135 Zs uz papīra, bet reāli dzīvē labi, ja 120, tad šim auto ir 170Zs gan reāli, gan faktiski! Uz šosejas vispār nav problēmu, ja ir kāds jāapsteidz vai jāapdzen, tik mazliet jānospiež pedālis un esi jau garām!
3. Stabilitāte un komforts - uz ceļa mašīna turās ļoti stabili, neatkarīgi no izvēlētā braukšanas ātruma. Mani pozitīvi pārsteidz arī ļoti klusais motors, pirmajās reizēs pat nevarēju saprast vai tiešām es to mašīnu esmu pielaidis, jo salonā nedzird pilnīgi neko!
Priekšā sēdošiem vietas ir cik uziet, protams, ja beņķi atbīdīšu līdz galam, tad aizmugurē būs pašauri, bet līdz šim vēl neviens nav pīkstējis, ka nebūtu kājas kur likt! Krēslu var izbīdīt kā vien vajag! Arī bagāžas nodalījums ir pietiekami plašs, kartupeļmaisu un pāris somas var iemest - protams bērnu ratiņus es nezin vai tur iedabūtu, .. tad jau jāpērk tourings!: ) Pārsvarā braukāju vai nu viens vai ar draudzeni, tādēļ 2- as durvis mani pilnībā apmierina!

MĪNUSI:
1. Braucot ar ātrumu virs 100km/h var dzirdēt kā vējš šalc. Tas ir tamdēļ, ka kupejas durvīm ir tikai stikls un ap stiklu nav rāmja.
2. Auto nav no lētajiem - KASKO diezgan padārgs, arī BMW detaļas nav no lētajām!
3. Nav Xenona un ir oranžie pagrieziena lukturi, bet, ja ir vēlēšanās, to visu var nomainīt par saprātīgām cenām. Domājams, ka drīzumā tā arī darīšu.

Degvielas patēriņs (nevar likt ne pie mīnusiem, ne plusiem) - pilsētā sanāk ap 11 l, un uz štrāses 8-8,5 l.

Pagaidām vēl neko neesmu remontējis, jo nav bijusi vajadzība - auto tika iegādāts ļoti labā stāvoklī. Esmu mainījis tikai eļļu, eļļas filtru un uzlicis jaunas ziemas riepas. Riepas ar nav no lētajām, jo diski tomēr ir 17''. Tomēr domāju, ka uz riepām naudu nevajag taupīt!

Rezumē: Mašīna cilvēkiem, kam nav ģimenes, kam ir svarīgs komforts, dizains, dinamika, jauda un kurš grib gūt baudu no braukšanas!
Pagaidām nav bijusi ne mazākā nožēla, ka iegādājos tieši šo auto!
 
Serzhis @ 20.novembris 2006 0:00
Audi A6 Avant 2.6 1996 Novērtējums: 7 Komentāri [2]
Nedēļu atpakaļ nopirkts tumši zaļs Avants ar manuālo kārbu, klimatu, telefonu un protams el. ekstrām - "tikko no Vācijas", 184775km ;)))), audio - Audi Concerto ar 6CD mainītāju, oriģinālā signalizācija ar kustības sensoriem. Uzmetot acis - stāvoklis ideāls, ja neskaita raksturīgās šī modeļa iezīmes - eļļains motors, klima ar piecām ne fatālām kļūdām (skatīt klimata kontroles pašdiagnostiku!!!) un protams slapš amartizators (to piefiksēju, jo bija beigta viena priekšējā amartizatora putekļu gumija). TA uz gadu ar atzīmi tikai par eļļas noplūdi.
Par pozitīvajām īpašībām jau ir runāts daudz un neko jaunu nevaru piebilst - komforts ir un paliek komforts (viss protams ir salīdzinoši).
Negatīvās īpašības - nezinu, varbūt vēl neesmu piešāvies pareizi ieregulēt sēdekli, bet sāku ievērot, ka pēc šīs mašīnītes man sāk sāpēt mugura.
Negribu piekrist cilvēciņiem, kas saka, ka ekspluatācijas izdevumi ir pieskaitāmi pie negatīvajām īpašībām - tādi viņi ir un tādi viņi ir jāpieņem.
Salīdzināt ar citām mašīnām šajā klasē nevaru, jo ir bijušas tikai: Mazda 626, Mitsubishi Eclipse, Suzuki Ignis. Braukts ir protams arī ar citām mašīnām , bet salīdzināt negribu, jo tas ir bijis vienas dienas brauciens. Bet ja salīdzina ar manā īpašumā bijušajiem un esošajiem auto, tad protams Audi A6 nav Rīgas pilsētas auto.
Tālāk protams sekoja standarta ceļš uz servisu. (Jo vairāk, auto dziedāja pēc "Inspection2").
Tātad tas, ko citi sauc par negatīvo īpašību - apkopes/remonta tāmes izvilkums:
V. vāka blīve 2. gab – 12Ls
Zobsiksna – 24Ls
Spriegotājrullis 30Ls
Spriegotājrullis 21Ls
Ūdens sūknis – 36Ls
Gaisa filtrs – 4.75Ls
Eļļas filtrs – 6.5Ls
Lodbalsts kr. – 75Ls
Lodbalsts lab. – 70Ls
Pr. Pusrāmja spilvens kr., lab., - 16x2Ls
Atbalsta gultnis – 15Ls
Priekšējā bremžu caurules 9x2Ls
Rullītis – 25Ls
Sailenbloka bukse – 4.55x2Ls
Atbalsta gultnis – 15Ls
Pr. Amortizatori Audi A8 – 48.5x2Ls
Termostats – 12.50Ls
Rievsiksna – 11.50Ls
Eļļas spiediena devējs – 2.50Ls
Autoservisa pakalpojumi – 160Ls

Kopējā summa ar savirzi, eļļu, dzesēšanas šķidrumu un montāžas materiāliem 750Ls.

Šajā sarakstā tika minētas arī tādas daļas, kuras varēja arī nemainīt, bet kā Jūs zināt, ja tās nenomainīs, tad drīzumā būs jāmaina to ko varēja it kā namainīt un plus nomainītās, jo viss ir savstarpēji saistīts (it sevišķi "hadenej")
Šajā tāmes izvilkumā nav gan iekļauta signalizācijas uzstādīšana, jo to veicu pats.
Svarīga piebilde: šī atsauksme pilnīgi un galīgi nav domāta lai atturētu nākamos Audi pircējus no sapņu auto iegādes, bet gan, lai pieietu pirkšanas procesam ar galvu nevis tikai ar sirdi, t. i. kaulēties ar pārdevēju par auto cenu ņemot vērā servisa/remonta izmaksas, kas man arī izdevās. Tātad kopējā auto cena uz doto brīdi ir tāda, par kādu pārdevējs gribēja auto notirgot.
Tas protams ir pēc nedēļas ekspluatācijas - tālāk redzēsim.
Jā, vēl informācijai - servisa veči man visu dienu nelika mierā (protams pa telefonu), konstatējot un izskaidrojot detaļu nomaiņas nepieciešamību, jo kā zināms - nesaskaņots remonts ar klientu tiek veikts uz servisa rēķina!!!!!
danis11 @ 19.novembris 2006 0:00
Audi a4 avant,2.5tdi V6 2000 Novērtējums: 9 Komentāri [17]
Ahoi tauta. Kaadu laicinu atpakal nomainiiju savu veco audi (skatiit aprakstu a4avant 1.9tdi, alexxis)pret jaunaaku , smukaaku un GALVENAIS jaudiigaaku a4 avantu. Nopirku izslaveeto 2.5tdi V6 ar nepilniem 200 zirgiem. Noskreejiens nedaudz paari 100 tuukstosiem, visi riteni it kaa vietaa, ar izolaacijas lenti nav pieetiiti, visa iespeejamaa elektronika sabaazta ieksaa, vilkmes kontrole u. t. t, it kaa kaadreiz sists , it ka nee, lai nu kaa tur bijis, ja servisa veci saubaas, taatad ja arii bijis , tad remonts bija veikts loti kvalitatiivi. Bet nu saakas labaakais, mazliet kaut kur no motora ella pil . bet protams, tas viss .. poh... j, kaa nospiez akseleratoru , smadzenes iespiezas pakalaa (kaut gan veel nav zinaams, varbuut man taas tikai tur ir bijusas no dzimsanas) un taadus siikumus nemaz namana))))))), spridzeklis, atsleedzot vilkmes kontroli, tresajaa robaa rauj ratus apkaart. Nu pil lai pil ellina, kuram autinam gan vina nepil, bet kad taa saaka pileet spainiisiem man piemetaas nelaba nojauta, nu buus suudi. Un taa protams arii bija. Izraadiijas , ka siem motoriem ir kaut kaads mistisks kartera gaazu filtrs kas jaamaina ik pa 30 tuukstosiem. Taa kaa man tas nebija mainiits, ellu naturaali spieda araa pa visaam iespeejamajaam malinaam, rezultaataa bija jaamaina n tie salniki un jaukaakais, vaarstu vaaki, kas protams ir nopeerkami tikai audi centraa un maksaa liidz nelabumam "leeti"147 Ls 1gabx2 plus salniki 36 Ls un rem izmaksas 120 Ls, un bl... d jo..... j m.... tj piiiii piiii piiii piiii , un tie tur ir divi maati tavu, bet sakozot zobus, paseezot dazas dienas stacijas tunelii ar izstieptu rocinu, naudu tomeer sagrabinaaju.
Viss paareejais, kaa jau parasti "gredzdzenu paveelniekiem", komforts un kaifs no brauksanas fantastisks, ieseezoties auto uzreiz juuti, ka padomaats tur ir par katru siikumu, auto piekare protams ir zem katras kritikas.
Viena loti buutiska V6 motora prieksrociiba, seezot salonaa, nav iespeejams pateikt , ka tas ir diizelis, nav raksturiigaas vibraacijas un skanas, bet degvielas pateerins ir palielaaks-8 litrija trakaak dresee to autinu, pacelaas liidz kaadiem 8.5, maks aatrums ko man izdevaas izspiest, ir 234 km/h, ekstreemaakai brauksanai mazliet traucee vilkmes kontrole, to var atsleegt, bet tas jadara katru reizi iedarbinot auto jo standart poziicija ir iesleegts.
Staasta motiivs: ja neesi gatavs maksaat, maksaat daudz, par komfortu un superiigu brauksanu, nepeerc audi, daargs prieks pat peec nopirksanas.



alexxis @ 19.novembris 2006 0:00
Ford GALAXY 1996 Novērtējums: 8 Komentēt
Sis autins 2.8 automats mana ipasuma ir nu jau gadu, tadus butiskus trukumus vel neesmu atklajis. Ists gimenes un celojumu auto. degvielas paterins ir uz sosejas 10. pilseta 12-13. Ari rezerves dalas ir sameriga cena. Braukt ar so auto ir tira bauda. Gribetos uzzinat kadas varetu sagaidit problemas no sa auto, kadas tam ir vajas vietas, kam pastiprinati butu japievers uzvmaniba? Interese ar Galaxy 1.9 tdi autini, ka tiem ir ar jaudu vai nav ta ka tomer pa maz preks tada auto? Jau ieprieks saku paldies!
sanco-panco @ 18.novembris 2006 0:00
Mazda 323F 1990 Novērtējums: 6 Komentāri [2]
Brucu ar savu mazdu 323F 1.6 16V. ar atverama acim(lukturiem) nu jau gadu. Autins nav slikts, ir braukts ar daudz sudigakiem. Minuss ir tads, ka skals, galigi nav skanas izolacijas, ja uzliek ziemas riepas tad tas dzird perfekti, tas pats attiecas uz padveskas garbesanu, kaut ari visu padvesu beigto samainiju tiklidz nopirku autinu, tapat jut un dzird katru lielaku bedri, ko nevaretu teikt par audi 100, tas ta salidzinajumam. Rezerves dalas padargas bet jamaina reti, hadene ir izsturiga. Plussi- smiekligs degvielas paterins uz sosejas 5,5. pilseta 10. Samera labi turas uz cela. Jocigi liekas tas, ka autins vairak par 160kh negrib skriet, kaut gan pedalis vel tik puse ari apgriezieni rada tik 4500, jocigi, jo motors nav nojats kompresija ok., nedumo ar. Bet ir viena problema ar kuru cinos, ta ir siltums salona, ziema. Nu nav ta vajadziga siltuma un viss, ienakosa un izejosa slauka uz pecku abas vienlidz karstas, bet siltuma nav. Vot vienigi nezinu kada stavokli jabut temperaturas dacikam pie darba temperaturas man vins stav rovna pa vidu, tas liekas jocigi, jo visiem autiniem kas bijusi ir krietni pari vidus atzimei tuvu pie sarkana. Ja kadam ir viedoklis, ka varetu atrisinat so problemu, rakstiet, jau ieprieks paldies!
janco @ 18.novembris 2006 0:00
Mazda 6 GT 2002 Novērtējums: 8 Komentāri [12]
Šis ir turpinājums stāstam

http://www. iauto. lv/mansauto. php?modid=77&marka=27

Šobrīd esmu otro reizi laimīgs – ir izdevies Mazdu pārdot. Tas populāra joka kontekstā. Bet nu par lietu.
Auto tika iepirkts 2002. gada jūlijā. Pirkšanas līgums bija noslēgts jau vairākus mēnešus pirms tam, neredzot auto. Šobrīd domāju, ka tas ir neprāts, bet toreiz biju tajā vāgenā reāli ieķēries. Rezultātā viens no pirmajiem LR dabūju savā īpašumā Mazda6. Sajūtas patīkamas – uz ielas daudzi atskatījās. Tagad ir mainījusies i paša domāšana, i situācija uz ielām – starp katrām 2ām Mazda6 pa vidu var atrast 3. o Mazda6.

Īsumā par +/-
+ Ietilpīgs salons, ietilpīgs bagāžnieks
+ Pietiekami dinamiska (pēc papīriem 8.9s līdz 100kmh)
+ Pietiekami ekonomiska (man vidēji līdz 9l/100km)
+ Pilns ar ekstrām GT aprīkojumā
+ Samērīga cena
+ Uzticama ekspluatācijā (līdz 100k km noteikti)
+ Man patīk Inchape un iepriekš arī Mmotors serviss un attieksme
+ Salīdzinoši sakarīga audio sistēma (Bose ar 7 skaļruņiem un 6 CD mainītāju konsolē)
+ Salons ir ergonomiski iekārtots (man un pasažieriem ērti sēdēt, visas pogas elementāri saprotamas un ērti aizsniedzamas)
+ Labi saglabājas vērtība (aprēķinu skatīt tālāk)
+ Laba vadāmība

- Paskaļa (daļēji novērsts jaunajā Mazda6)
- Jaunajā Mazda6 smukāk noformēta viduskonsole
- Pilnas ielas ar šitādām
- Pacieta. Ko var gribēt ar 215/45 R17 un abreviatūru GT (GT gan tāds simbolisks par vienkāršu ģimenes sedanu)

Par ekspluatāciju.
Līdz 100k km tas auto ir ļoti uzticams. Ej tikai apkopes (salīdzinot ar auto cenu, vai nobraukto benzīnu, tāds štrunts vien ir). Bremžu uzlikas (~Ls300, jo tobrīd priekšējās bija tikai oriģinālās dabonamas) man izturēja 80k km, salona gaisa filtrs mierīgi tur 60k km. Dārgāka (~Ls400) ir 100k km apkope – siksnas un platīna sveču maiņa. Līdz 100k km neizturēja viens riteņa gultnis (~Ls40), tika nomainīts (ne pa garantiju), pārējie kalpo vēl šobrīd. Bija, protams, arī defekti līdz 100k km. Nomira kondicioniera radiators (mainīts par garantiju), nedaudz savērpās sajūga bundulis (mainīts par garantiju. Nez vai tie 2 mācībnieki, kuri ar Mazdu trenējās braukt varētu būt pie vainas? ;) ), pie 100k km bija jāvirpo savērptie bremžu diski (ilgstošu labumu nedod, iesaku mainīt), mainīts droseļvārsts (to gadu Mazda6 konstruktīvs defekts), laboti sasisti 17” diski. Nekādā gadījumā neieteiktu mīcīt Mazda6 virsbūvi bez Kasko tas ir dārgi. Priekšējais lukturu bloks viens maksā pāri par Ls700 (labāk pašam meklēt I- netā).
Pēc 100k km izlīda daži defekti. Vienā ziemas rītā bez kādu triecienu palīdzības aizgāja plaisa pāri visam priekšējam vējstiklam. Jauns maksāja ap Ls120. Nomira viena riteņa piekarei kaukādi pirksti, kurus bija jāmaina kopā ar attiecīgām svirām ~Ls600 vienam ritenim. Pie 120k km beidzas ksenona lukturi. Gan spuldzēm, gan blokam mūžs skaitās ap 3000h. Oriģinālā cenas neatceros, bet bija daudzos simtos LVL. Ieliku neoriģinālās spuldzes pa ~Ls100 pāri, blokus (katrai spuldzei savs) nemainot. Vienvārdsakot, posms 100k km – 120k km izvērtās padārgs.

Par vērtības krišanos.
Tagad jauna Mazda6 2.3 maksā EUR 23’200 vai LVL16’320. Tas gan ir par jauno modeli ar 6- pakāpju gaņģeni, dažām papildus ekstrām un uzlabojumiem. 2002. gadā es savējo nopirku par ~EUR 18’500 vai LVL 11’000 (kurss toreiz bija 0.595). Vairāk nekā 4 gadus vecu un 123k km noskrējušu es pārdevu par EUR 10’355 (tas ir tik, cik es saņēmu). Itogo vērtības kritums ir robežās no 34% (samaksātie EUR toreiz un saņemtie tagad) līdz 55% (šobrīd jaunas Mazda6 2.3 cena mīnus manis saņemtā summa). Manuprāt, diezgan labi, ja ņem vērā, ka šobrīd operatīvajos līzingos jaunam auto pēc 100’000km un 3 gadi atlikusī vērtība tiek rēķināta kā 35% (65% kritums!!!).
Arī kolēģa koptais Ford Mondeo 2.0 Ghia jauns maksāja toreiz dārgāk un pēc pusotreiz mazāka noskrējiena tika pārdots jūtami lētāk.

Resume: Jauna Mazda6 2.3 ir lielisks, ērts, ietilpīgs, pietiekami dinamisks, pietiekami ekonomisks, uzticams (līdz 100k km noteikti) ar kuru braukt kādus 3 gadus un tad sist gaisā, neieguldot papildus līdzekļus. Labs konkurents Hyundai Sonata 2.4, Opel Vectra 2.2, Škoda Octavia (skaitās gan klasi zemāk, bet nav tik traki). Bez kaunēšanās ir salīdzināms (neteicu ka labāks) ar Honda Accord, Toyota Avensis un arī to pašu BMW e46 320i (pēdējais gan cita cenu un prestiža klase, bet ir jomas, kurās zaudē Mazda6, un ir jomas, kurās vinnē. To es saku kā e46 lietotājs)

Iespējams esmu kaut ko aizmirsis, par to komentāros
Gasjs @ 16.novembris 2006 0:00

Lasītākie raksti

Jaunie raksti