Laiks pastāstīt par kādu feinu braucamo - VW Passat 2,5TDi V6, jaunais modelis no 2001. gada. Ņēmu Vācijā, pats braucu uz Rīgu, zināms priekšstats ir radies : )
Labs aprīkojums - Tiptronic ātrumkārba, klimats, kruīze, apsildāmi beņķi, ESP, ASR, pilna elektropakete utt. Katrā ziņā, viss ir pietiekami un komforts patīkams.
Dzinējs.
Lai arī Latvijā lielai daļai ļautiņu ir priekšstats par 2,5TDi V6 vājo konstrukciju, plīšanu, teikšu vie to, ka nevajag nopirkt tādu, kam odometra rādītājs no 500tkm nogriezts uz 175tkm : ) Tur arī visa problēma. Līdz šim manu paziņu lokā nevienam nav radušās problēmas ar šiem dzinējiem.
Ļoti patīkama skaņa, vienmērīga, dobja. Gaitā dzinējs praktiski nav dzirdams. Līdz ar kick- down režīmu šaujas uz priekšu kā raķete. Iesaku izvēlēties ar automātu.
Degvielas patēriņš - uz trases ap 7 litriem (100 km/h), pilsētā ap 11 litriem. Vidējais stabili ap 9 litriem. Šie dzinēji nav domāti taupīšanai uz degvielas rēķina, bet gan baukšanai. Dinamiskai, baudāmai braukšanai, jo atšķirībā no lielajiem benzīna brāļiem, degvielas patēriņš nav ārprātīgs.
Virsbūve.
Praktisks, ļoti ietilpīgs un komfortabls auto. Vienmēr esmu bijis patīkami pārsteigts par jauno Passat ietilpību, bet versijā ar universāļa tipa virsbūvi - vienkārši respect! Tur var kaut ledusskapi ielikt : )
Personīgi man patīk arī universāļi. Šamajam vēl ir tā sauktā hroma pakete, kas izskatās tiešām labi. Katrā ziņā, nav nekādu izjūtu, ka brauc ar universāli.
Virsbūve cinkota, par rūsu aizmirstam.
Salons.
Vienā vārdā- gaumīgi. Cienu ērtības, un šajā autiņā braukšana ir tiešām ērta. Patīkama salona apdare, izmantoti labi materiāli, pilnīgi nekas te negrab ne panelī, ne aizmugurē! Klusums salonā braucot, tukšgaitā to lielo dīzeli tomēr dzird. Ērti izvietoti visi slēdži, ļoti laba klimatkontrole (efektīva vasarā, ātri uzsilst arī ziemā).
Patīmams paneļa apgaismojums (neona violeti zils), jāatzīst, ka jaunajam Passat arī panelī ciparnīcas ir daudz patīkamākas, modernākas.
Gaitas īpašības.
Piekare strādā nevainojami, komforts augstā līmenī. Ne par cietu, ne mīkstu. Piebildīšu, ka ar oriģinālajām daļām tā nokalpos ne vienu vien desmitu tūkstoti. Pēc tam iesaku likt atjaunotās sviras, lētāk un uzticamāk : )
Vadāmība lieliska, arī lielos ātrumos nekāda diskomforta. Uz bāņa mēģināju 220 km/h, tiešām super.
Tagad, kad ārā sasnidzis lielais sniegs, darbu sākuši ASR un ESP... Samērā muļķu drošs auto. Galvenais neaizmirst par fizikas likumiem : )
Pat nezinu, ko vairāk uzrakstīt. Maksā šāds ap 10-12k eiro pie mums, atkarībā no komplektācijas, kopējā stāvokļa u. c.
Kasko būs ap 5% no vērtības (diemžēl zagļu iecienīts auto).
Iesakāma izvēle. Patiesībā, ir tā - izbraucam ar šādu, tad ar jaunu kompaktnieku - vairumā gadījumu ir skaidrs, kāda būs cilvēku izvēle : )
Un ko teiktu mums visiem zināms personāžs iauto - BAUDĀMS AUTO : )