Sveiki.
Lanceru iegādājos pirms 2gadi un 4mēn. pret 92g Space Wagon 2L TD, jo tas sāka nedaudz rūsēt, priekš dīzeļa labi ēda , vēl šādas tādas vainas un bija pieriebies to kreiso dīzeli no kannām laistīt. Vajadzēja ekspluotācijā lētu japāņu mašīnu, ko var aprīkot ar gāzi , lai braukātu katru nedēļu uz mācībām Rīgā.
Kolēģis, kam pieder japāņu šrots ieteica Lanceru, nerūsējot.
Ar pirkšanu nesteidzos, izmēģināju gan Galantus, Primeras, 626ās un apstājos pie kāda Lancera. Dārgāka par tirgus vid. cenu, bet izmēģinot un apskatot to cenu jau nebija par ko nosist. Nobraukums apm. 200 000, gadu LV, oriģ. spoilerītis aizmugurē, glīti "liektie"(nedaudz) diski un rez. ritenis glabājas zem grīdas ārpusē , kā radīta vieta gāzes balonam. Pēc Speisa salons un benķi oda pēc lētuma, bet braukšana krietni sportiskāka. Ekstras gandŗiz visas kas japāņu standartā, žel, ka nav apsild. spoguļi.
Uzreiz tika uzstādīta vienkārša gāzes iekārta , ar darbu 260Ls.
Braucu cepuri kuldams, līdz pēc mēneš uz benzīna šī vairs neiet. Izrādās bākā daļēji sakusis sūknis. Esot braucis ar gāzi un pārāk mazu benzīna daudzumu bākā, a sūknis ta šeptē visu laiku. Sūknis derēja no kaut kādas mazdas, dabūju šrotā pa 5Ls. Nākošais, pēc garāka brauciena pa Eiropu, paldies dievam , ka mājās, atteicās lādēt ģeņģis(tipiski Micukiem). Kaut kas tur bija nosvilis , vietējais elektriķis Janka par 15Ls ielodēja tur arī šo to no Bosch un iet vēl tagad.
Pagāja gads, nobraucu 30 000 uz skati nomainīja divas lētas buksītes reaktīv. tjagai pa vidu. Grūtāk bija ar roceni. Viena puse knapi ņem. Vajag jaunu vienas puses trossīti , bet man izrādās ir Lanceriem reti sastopamās disku bremzes. Dabuja man vien tās ņemt pie Skandi. 30Ls par apm. 60cm garu trossīti !!?? Ejot skati pārplīsa priekšas bremžu šļauka. Labi, ka ne uz ceļa. Derēja šļaukas no 323F , cenu neatceros.
Varga vieta ir izpūtējs, nomainīta gofra pie biksēm, ar darbu 35Ls un šat tad viens vārgais posms ir pametināts.
Kaut kad nomainīju priekšas amartiņus, nebija jau beigti , bet ar jauniem tomēr cita lieta. Vēl pagajušajā vasarā pārtrūka viena nolaista el. loga trosīte esot Pērnavā . Labi ka karsts laiks un jau braucu uz māju pusi, šrotā visu mehānismu nomainīju pa draugu būšanai.
Nobraucot divus gadus, 60 000, uz skati nomainīju stūres pirkstu, laikam 8ls +darbs un visus bremžu klučus. Prikšējie (vecie gan vēl bija tīri labi )Ferodo 14Ls un aizmugurējie japāņu 21Ls(skatīt retie br. diski), kur vecie bija baigi saplaisājuši un vitām izdrupuši. Bremzes kļuva krietni labākas. Tikko pie nobrakuma 268 000 sākoties lietiem un vēsajiem rītiem ar maziem apgriez. dodot gāzi raustijās. Pieteicos uz diognostiku, kur pateica, ka svečvadi ir OK, tātad jāmaina sadal. vāciņš un rotors, pārējais ir kārtībā. Ieteica ik pēc 30 000 mainīt sveces, savādāk var nosvilt spole. Vēl tur interesējos par vienu šaizi, kad brauc ar gāzi uz 110 un vairāk izņemot no roba motors noslāpst. Man diagnostiķis ieteca, sazinoties ar spečuku, atvienot gaisa savācēja trubu, kas ieiet spārnā un iznāk ārā. Jo braucot ar lielu ātrumu un samazinoties strauji apgriezieniem tiekot tai brīdi padots dadz gaisa un ar gāzi sanākot liess degmaisījums. To trubu atvienot tā īsti nemaz nevar, tad viņa jālauž nost. Daļēji viņu atbīdot nekas nepalīdzēja slāpst tāpat. Tad man teica, ka jāmaina reduktors, jo pēdējā laikā esot ļoti sliktas kvalitātes gāze un reduktorā tur kat kas izdilstot. Reduktora remkomplekts nomainīts pirms gada (26Ls) , kad uzradās tā slāpšana , bet nepalīdzēja, filtrs reduktorā nomainīts vasarā. Ceru dzirdēt spečuku domas par šo problēmu.
Jā, sadalītāja vāciņš (japošku)Grosauto 11Ls, rotors, nezinu no kā, 5Ls un vairs no rītiem neraustās.
Pietiks par remontiem. Braukšana, ja nav mašīna piekrauta, ir samērā dinamiska - lasīju , ka esot 95zs, citā vietā raksta 105zs, bet neticu, ar gāzi vēl noteikti kādi 15 kumeļi pazūd. Tā kā pie apdzīšanām jādomā ar galvu. Ja garāka kolonna vai pret kalnu pārslēdzos uz benzīnu, tad ar 4 robu cits vilciens, jo šis motorītis apgriezienus mīl.
Patēriņš vidējais benzīnam 7,5l, gāzei ap 9l , bracot vidēji uz 110, bet līdz 130. Vadāmība laba , galvenais izvēlēties pareizas riepas - vasarā 195/55 R15, ziemā 185/70 R14, diski der no VW, OPEL, AUDI. Piekare vidēji cieta , mani tas apmierina. Visbiežāk braucu uz Rīgu pa Vidzemes šos., bet patīk arī ļoti pavilkt pa vidzemes kalnainajiem zemeniekiem. Ceļā palicis neesmu nekad. Vissliktākai šai mašīnā ir sliktā skaņas izolācija - virs 100 un pa zemes ceļiem grūti sarunāties. Kārba slēdzas neprecīzi, tur pie vainas troses. Pēc putekļainiem ceļiem iestrēgst bagažnieka vāka ručka un vispār viņu verot parasti rokas jāsmērē. Salons SoSo, lēts, aizmugurē sēdošjiem vieta nu tā, kā atbīdīti pr. sēdekļi , bet bagāžnieks liels - starp arkām 105 cm.
Labā īpašība ir šīs mašīnas ritošās un piekares vienkāršība, mazais bukšu daudzums, meistari saka - te nav kam lūzt (Dimžēl nākošo paaudžu Micuki ar to vairs neizceļās). Absalūti nerūsē. Neplīst elektriskās lietas izņemot ģeņģi. Arī no aukstuma nebaidās, ja normāls aķis -30 nebija problēma, salons šādā laikā tāds vidēji silts, nosalt nevar, iesilst samērā ātri. Vienvārd sakot mašīna bez liela komforta, ekspluotējot lēta, droša. Kā iet citiem šī modeļa īpašniekiem nezinu. Kolēģiem ir trīs Primeras ar gāzi - visi čakarējās, patēriņš 12l , laikam neiet tās monošprices ar gāzi.