Gribu pastāstīt par savu Audi. Nopirku šā gada aprīļa sākumā pēc sludinājuma internetā (tepat iekš I Auto). Tātad 88 gads, tumši zilā krāsā, 1.6 dīzelītis, stūres pastiprinātājs, lūka, centrālā atslēga (likta ar signalizāciju), daudz maz normālas M+S riepas un lietie diski. Man gan viņi nepatika un es tos iemainīju pret Audi orģinālajiem. Cena varēja būt arī nedaudz zemāka - 1600 Eiro. Parastais neturbo motorītis, labā vizuālā un tehniskā kārtībā. Spidometrā 232 250 km. Esmu reālists un saprotu, ka tas nav ne tuvu reālais noskrējiens 17 gadus vecai dīzeļmašīnai. Nummuri EF - tātad +/- 5 gadi Latvijā. Auto tika iegādāts, lai brauktu uz darbu Rīgā. Turp atpakaļ - 110 km. Tā kā šis bija pirmais dīzelis dzīvē, meklēju tieši D nevis TD, lai būtu pēc iespējas vienkāršāks. Uz Audi izvēle krita tāpēc, ka tam ir viens liels pluss - cinkota virsbūve. Uzreiz pēc pirkšanas nomainīju eļļu, visus filtrus, termostatu, tosolu, vārstu vāka blīvi un logu tīrītāju slotiņas. Precīzi neatceros, bet tas prieks izmaksāja apmēram 20 Ls (ar atlaidēm). Pēc tam vajadzēja nomainīt arī divas gumijas un plastmasas pie stūres stieņa salonā. Audi centrs - 10 Ls. Autiņš kalpoja godam, līdz apm. pēc divām nedēļām braucot no darba pēkšņi sajutu stipru degvielas smaku salonā. Apstājoties krustojumā, ieraudzīju, ka no motora priekšas ceļas mazi balti dūmiņi. Uzreiz apstājos un atverot haubi, ieraudzīju, ka uz motora galvas ir degviela, kura lēnām tvaiko un rada dūmus. Arī degvielas sūknis bija slapjšs. Domāju vot ir d.. sā. Aizbraucu uz servisu, meistars apskatījās un teica, ka nekas traks un ka vecām mašīnām šitā esot parasta lieta. Tas esot labākais kas var saplīst sūknim. Precīzi nepateikšu, kas bija par vainu, bet lieta tāda, ka tur viens stienis, kas savienots ar gāzes pedāli bija nedaudz izdilis un laida garām degvielu. Jo vairāk spaida pedāli, jo vairāk nodilst. Tā kā tiešām veciem auto - nekādi brīnumi. 29.50 Ls un pusstunda darba. Kopš tās reizes līdz apskatei nobraucu bez problēmām (3 mēnešus). Uz apskati nomainīju eļļu, filtrus (bija nobraukti jau 8 000) un nomazgāju motoru, jo bija nedaudz eļļains. Biju jau sabijies, ka atgāzes nebūs riktīgas, jo auto diezgan daudz dūmo, bet apskatei tiku cauri diezgan viegli - aizmugurējo darba bremžu nevienmērība un pusass putekļu gumija. Atgāzes bija uz pusi mazākas nekā pieļaujams - 1.25 Nomainīju aizmugurējās kolotkas un servisā samainīju pusass gumiju. Gribēju atgaisot arī bremzes, bet nolauzu cilindriņa gaisošanas skrūvi - cilindriņš 5 Ls. Kopējā summa - 27 Ls un jaunā skate logā. Kopš pirkšanas ir pagājis jau vairāk nekā pusgads, nobraukti jau 18 500. Vairāk arī nekas mašīnai nav darīts, ja neskaita vēl vienu eļļas maiņu. Esmu pabraukājis gan pa Latviju, gan arī bijis Tallinā. Drīzumā jāsataisa čoks, jo tas nepilda savas funkcijas un jānomaina zobsiksna (jāmaina ik pēc 60 000 km). Un tad jāgaida bargā ziema, lai redzētu uz ko ir spējīgs mans Audi. Parēķinot auto remontu izdevumus (ja nebūs jāmaina aķis) pusgada laikā un nobraucot 18 500 km, būšu investējis aptuveni 150 Ls (čoka remonts var pavilkt uz kādiem 30 - 40 Ls, jo jāņem nost sūknis).
Tagad par tehnisko pusi. Kā jau vairums pabrauktu dīzeļdzinēju, arī manam nedaudz garšo eļļa - apm. 250 g uz 3000 km. Un pa šo laiku esmu pielējis 1 l tosolu. Motors ir tieši tāds pats kā visiem neturbo II golfiem un pasātiem. Citu motoru var nopirkt pa 100 - 150 Ls. Nezinu cik tieši zirgi, bet varu teikt ka ļoti maz. Uzrāviens nekāds, apdzenot ir ļoti ''jādomā līdzi. '' Lai arī salons ir labi nopakots, tomēr motors ir paskaļš. It īpaši tas ir attiecināms uz aukstu motoru - īsts traktors. Bet to visu atspēko patēriņš. Tā kā 70% sanāk braukt ārpus pilsētas un vienam, godīgi uz 95 - 100 braucot patēriņš ir zem 5 l/100 km. Pilsētā apm. 5.5 l/100 km. Ja mašīna ir pilna, tad pa pilsētu var apēst arī visus 6. Piekare ir diezgan vienkārša un ļoti lēta (tādam benzīna Audi ir mainīta visa piekare, izņemot amortizatorus un 3 pirkstus. Tas viss ar darbu izmaksāja 85 Ls: -)). Salons negrab, nečīkst, ir diezgan tīrs.
Mīnusi:
ļoti vārgs motorītis
ļoti skaļš motorītis
mazs bagāžas nodalījums
nelokās aizmugurējie beņķi
diezgan vecs
gaišs salons (dotajam eksemplāram)
Plusi
lēts eksplutācijā
ļoti ekonomisks
loti vienkāršs
liela bāka
cinkota virsbūve
tas tomēr ir Audi: -)
Varbūt mans stāsts kādam izliksies pēc kapeiku p... ja stāsta, bet šobrīd man šis auto ir kā pārvietošanās līdzeklis no punkta A uz punktu B maksimāli lēti. Man ir citas prioritātes, kur patreiz ieguldīt naudu. Netaisos to atstāt kāda benzīntanka īpašnieka kabatā, un pagaidām man tas izdodas. Un zinu noteikti, ka nākamais autiņš noteikti arī būs Gredzenu Pavēlnieks.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam