Mercedes 200 D (W124)
1986
Novērtējums: 9
Mans visu pirmais Mercedes- Benz, ko nopirku pēc studijām Vācijā no kādas padzīvojušas tantiņas, no sākuma gribēju pirkt pat 3. Golfu, taču vācu draugi mani pierunāja paņemt kaut ko citu, kā viņi teica - mašīnu, kas neplīst, ir ļoti solīda un respektējama un nenormāli izturīga - W 124 MB dīzelis... Noticēju viņiem un, ja godīgi, tad ticu vēl šodien... šo subject ņēmu dēļ noskrējiena, jo, kad ievedu Latvijā, noskrējiens bija 185 tk km (pārbaudīts), kopju un loloju jau 4 gadus, remontos ieguldīti ap 400 Ls(nomainīts starteris, aizdedzes atslēgas remonts, šarnīri, bukses). Laika gaitā ir braukts arī ar citiem MB, daudz jaudīgākiem (pēc kuriem šis liekas kā flegma : ) ), taču pārdod šo subject kaut kā roka neceļās- kādu laiku iedevu braukt tēvam, bet tagad vizinos atkal pats ar viņu... tā, vairāk par autiņu: lai gan ir mazs motors, un daudzi, kas, izdzirdot par divu litru dīzeli, saka, ka nefiga nevelkot - kļūdās... variants ar 4 pakāpju manuālo kārbu nav nemaz tik traks, bet ar automātu gan ir vakars... Pārliecina un patīk: degvielas ekonomija, vidējais ap 8 l/100 ( eksperiments tikai taisīts pagājušovasar Vācijā - ielējām 60 L un vālējām, kamēr bāka sausa- kopumā novālēju 846 km) un braukšanas komforts, auto izskats, stils, aura, prestižs. Kas nepatīk: mazais ekstru klāsts ( tikai el. lūka, centrālā, ABS, rokas paliktnis) un bundža - ik pa trīs gadi jātaisa kosmētiskais- šito Latvijas ceļu sāls idiotismu tā nepanes, daudz jau to rūsas vietiņu nav, bet tomēr čakars ar to ir. Tā kā 735. krāsa (Astralsilber) ir smuka krāsa- tad ir grēks kaut ko ielaist. Ir smukas, virsbūves krāsai piemeklētas hameleona un maza spoguļefekta stiklu pļonkas, pieklājīga mūzika salonā. Patlaban pārlasījām visu ritošo daļu, tikko nomainījām visas 24 sailentbukses aizmugurē, pārlasījām aizmugurējo tiltu un tūlīt arī priekšā visu taisīsim, jo esmu kaut kā drusku "pasists" uz to, ka manam auto ir jābūt ideālā kārtībā, citādi visu laiku domāju, ka kaut kas nav līdz galam izdarīts!
Visā visumā šos autiņus ļoti iesaku, tikai rūpīgi jāpēta, kad tādu pērk, nav pa šiem gadiem man ne reizi pievīlis, nekad neesmu stāvējis ceļa malā un gaidījis palīdzību. Par remontiem jāsaka, ka, ja kaut kas nav īsti kārtībā, tad vienalga ar šiem auto var braukt (tā ir w124 īpatnība), bet, ja ilgi brauksi, un neko nedarīsi- beigtā detaļa var "paķert" līdzi kādu citu detaļu, tas ir, atsaukties uz to, un tad jau remonts var sanākt sālīts...
Nonācis esmu pamazām pie slēdziena, lai gan ļoti negribīgi, ka laikam šitas būs jāsit tomēr gaisā kaut kad tuvākā nākotnē, jo nav jau nekas dižs uzpasēt un kopt parastu, tā teikt, sērijveida auto - cita lieta, ja tas ir kāds leģendārs modelis...
SuperZigis
@ 12.jūnijs 2004 0:00
Volkswagen Polo 75 Servo Colour Concept
1997
Novērtējums: 8
Nopirku so autinu un sapratu, ka Polo ir reala lieta. Si Comfort line komplektacija pilniba mainija manu viedokli par mazajam automasinam... Adas salons, ziemas pakete, tunets dzinejs, sporta izpuejs... Reta un atra, labi vadama, dod iespeju baudit katru mirkli pavaditu pie stures. Salidzinot ar citiem Polo degvielas patere vairak - videji ap 9-10 l/100 Km pie intensivas brauksanas. Bet ir verts teret naudu degvielai, ja var sajust realu atdeve no brauksanas.
mIROn
@ 9.jūnijs 2004 0:00
Renault thalia
2003
Novērtējums: 7
Nopirkam sogad jaunu renault thalia par 5800 ls. Ta neko autins ar kondiciionieri un elektriskiem logiem. Pat centrala atslega ari ir klat. Tikai renault firmas parstavji vismaz valmiera ir galigi lohi. Tur nebrauciet nekada gadijuma. Masinu jums janem pat neizmeginot kada ta ir barauciena, Murgs gatavais. Tepikisi un visi siki lorini japerk atseviski. Pat motora vaks 2004 gada atstutejams ar bomiti. Lampina zem motora parsega nav, Nu ziniet visa salona 8o procenti cieta plastmasa, Ja ir mums tgad jauns autins kurs noteikti pec pieciem gadiem grabes ka negudrs.
zita
@ 8.jūnijs 2004 0:00
Izh iz-jupiter 2k
1970
Novērtējums: 8
razhoshanas gads vispaar bija 1967 vai 63, neatceros iisti.
nu wot, beerniibaa ( kaadi 14 gadi vai 13 man bija) peec ilgas kaukshanas teevs nopirka man subj no tantes - radinieces laukos pa 100 rubljiem. mocis bija izmantots darba vaidziibaam un nu staaveeja skjuunii bez karburatora, ar plaisu pakaljeejaa ritenja rumbaa, utt siikumiem. cita starpaa arii cilindru galvas bija dazhaadas - viena originaalaa, otra no jupiter 3
taakaa shamais aparaats nebija pielaizhams, tika attransporteets uz daarzinjiem piekabee. tad nu es shamo saaku restaureet ;) dazhaadas detaljas bija deficiits ( astondesmito gadu beigas)
- piem karbuuzi nekur nevareeja atrast, 6 voltu akjis vinjam ar bija gruuti dabuunams. peec gada apm tika savests pielaishanas kaaartiibaa - paarvaakti priexeejie amortizatori, atvienota blakjene, uz pakaljeejo riteni paarlikts blakjenes rats, sataisiitas bremzes, aizmugureejais dublusargs, pielikta faara ar galveno sleedzi ( peerkot nebija, bija tikai daudzkraasainu vadu kuulis), spidometrs, kautkaa piekjiimikjots karburators no 175 kubu kovroveca un akumulatora vietaa salodeets attieciigs skaits "apaljo" bateriju. pirms tam mocis tika dazhaadi izmeegjinaats ar rokaam stumjot tuveejaa kalninjaa un ripinoties lejaa ;)))
kad pielaidu, bija baigie prieki. pavasars bija. tuudalj viss tika iemeegjinaats, un tika konstateets, ka sajuugs sliid nezheeliigi. izraadijaas sajuuga plateem bija nevienaads nodilums. tika nopirktas jaunas, un nomainiitas. ar laiku tika installeeti pagriezienraadiitaaji, nopirkts original karbuuzis, akumulators jauns, mazaaka priexeejaa zvaigzniite, tika jaukts un paarlasiits dzineejs, un daudz dazhaadas citas lietas tika izveiktas, liidz 17 gados mani9m tika iepirkta mashiina, un mociitis nonaaca siikaa iipashumaa. peec tam driizumaa vinsh tapa nozagts : ( bet taa zveeriigs aparaats, vairak pa kaadi 110 gan vinsh negaaja, bet spoleeja diezgan nikni, mashiinu ar vinju ar pavilkt vareeja, utt. dinamika, protams, nebija nekaada megasuper - jawaam leeja nost... bet nu ;)) no "tuning" - tika nomainiits iepl kolektorinsh uz 5 jupitera - ar lielaaku skjeersgriezumu - juutami jauda imho pieauga. tika uzliktas arii cilindru galvas no 4taa jupitera - paaugstinaajaas kompresija ( ar vecajaam bija 5 atm, ar jaunajaam 7 atm)
taadas lietas. originaali jupiteram 2 bija 2 cil 2 taktu motors ar 18 zs... visumaa patiikamas atminjas ;)
draco
@ 4.jūnijs 2004 0:00
Audi 80
1987
Novērtējums: 10
Divus gadus braucu ar savu pelēcīti. Braucu, braucu viss bija normāli. Līdz pienāca ziema ar salu un nevarēju pielaist. Izmocījos visādi un seināju, ka ziemas salā tā mašīnīte negrib klausīt (jāpiebilst, ka esmu sieviete). Kaut kā to ziemu nomocīju un beidzot pienāca silts laiks. Un ko domājiet, atkal nelec. Mocos tā un šitā un nekā. Beigās vīrs secināja, ka vainīga signalizācija. Izrāva ārā un gāja kā bitīte. Benzīns palika dārgs un secināju, ka vajag dīzeli. Nolēmu savu pelēcīti samainīt pret citu auto. Jāpiebilst, ka šō divu gadu laikā auto nebija remontēts. Manā skatījumā viņai nekas nekaitēja. Bet, kad aizbraucu uz Rīgu mainīt, auto placī beigās man pateica: "Nu vi i čmo pritašiļi!" Man jau likās ka auto ir ideāls, bet izrādījās:
1. motors ir 1.6 nevis kā es domāju līdz tam 1.8
2. abas pusasis beigtas (laikam jau tāpēc sagriežot stūri kaut kas tik nejauki grabēja)
3. bremzes nodilušas (lūk no kā tā šņirkstoņa bremzējot)
4. bremžu eļļa tek (tāpēc peļķes zem mašīnas)
5. priekšējais logs krīt ārā ( es itkā redzēju ka kaud kāda gumija tur karājās. Ņēmu ar "Momentu" līmēt, laikam nelīdzēja)
6. durvis atslēgt un atvērt var tikai no šofera puses
7. izpūtējs izdedzis un krīt nost (tāpēc es domāju, kāpēc citiem auto rūc klusāk)
8. jumta lūka nestrādā
9. un citādas lietas, kuru nosaukumus un nozīmi nesprotu
Šo auto mīlēju kā pašas vīru. Un nezin kāpēc auto placī negribēja ticēt, ka ar šo auto divus gadus ir braukusi tikai sieviete?
Starp citu, auto samainīju un tagad braucu ar sarkanu Ford Escort dīzeli.
Jāpiebilst ka neesmu blonda.
Magone
@ 3.jūnijs 2004 0:00
Opel kadett
1985
Novērtējums: 5
Nupat esmu atbrīvojies no sava kadeta...
Tā bija mans pirmais auto.
Nopirku par apmēram 200ls kautkad 2001 gadā, ja nemaldos. Tobrīd "lāsīte" man likās foršs auto pēc izskata, arī tagad vēl patīk. Bet tas arī bija gandrīz viss, ko par to auto zināju. Lietie diski 13" : ), 3 durvis, sarkans. Velāk uzzināju, ka 1.3l motors. Karburātors. Virsbūve sista 1x stipri, daudzreiz mazliet ... 4 ātrumi.
Pirkšanas dienā kautkas ieklemmējas karbulī, bija vai nu par mazu , vai par lielu apgriezieni, tikai ne normāli. Nekas, atradu vainīgo kloķi un braucu mājās.
Pāris mēnešus pabraukāju bez remontiem...
pēc tam 20-50Ls mēnesī uz remontiem.
nomainīju:
akumulatoru
sveces
svečvadus
visas motora blīves sulojās - nomainīju
gultņus 3 riteņiem
3 amortiņus
labo miroņgalvu ar visām putekļu gumijām
priekšējos stāvābolus, bremžu diskus
visus bremžu klučus
pakaļējo bremžu cilindrus, mehānismus
galveno bremžu cilindru. (pēc bremžu remonta - "naži", ne bramzes ;)
izpūtēju pārmetināju
2 metināti sliekšņi, 1 nomainīts pavisam ar cita auto slieksni : )
priekšējā grīda uzmetināta praktiski no jauna
uzliku askonas spidometru ar tahometru
Stūres stieņa putekļu gumijas jaunas
spidometra trose (jauna grabēja gandrīz tāpat, kā vecā, kas satrūka)
pielēju jaunu transmisijas eļļu, izpiedu 150km/h
radiātors pilēja, pielēju kautkādu suslu, lai aizsit ciet
ik pa laikam bija kautkādi nekontakti elektrosistēmā, bet tos varēja viegli atrisināt, jo nav jau tur nekā no elektronikas, pat aizdedzē : )
2x tīrīts un regulēts karbulis, kautkur rāva smiltis iekšā
Vēlakautkas, ko neatceros.
Auto bija ļoti ekonomisks uz šosejas - 6l uz 100km pie 110 km/h
Pilsētā lidz 10l/100km, jo braucu "agresīvi", cik nu 1.3 ļauj : )
Tagad braucu ar FORD escort universālu, 1.4i mono, kadetā vairs ģimenei nebija vietas.
klope
@ 2.jūnijs 2004 0:00
Mitsubishi Galant
1998
Novērtējums: 5
Sveiki visiem!
Paldies tiem kas centaas paliidzeet un fuj tiem kas tikai to vien vareeja kladzinaat kaa "NAV IESPEEJAMS; NESAVIENOJAMAS PRASIIBAS; utt", jo galu galaa es atradu kompromisu un tas ir MITSUBISHI GALANT.
Uzreiz pateikshu ka atdevu 4000 Eiro, bet auto ir 1996 gada izlaiduma (nevis regjistraacijas) ar origjinaalo noskreejienu 105 tkst!!! (paarbaudiits peec papiiriem gan diagnostikaa un arii peec faktiskaa nodiluma), diemzheel nav "haizivs" kuzovs, bet tadi arii cena buutu cita Toties staav "jaunaa tipa" 2.0 V6 24v dzineejs, kursh peec papiriem attiista 150 zs. Jaa jaa pilniibaa to izbaudiit liedz automaats, bet visu cienju ir arii OVERDRIVE rezhiima podzinja....
Piekare pacieta, bet toties pat pie saliidzinoshi liela aatruma laba vadaamiiba. Salons nav protams kaa mersim, bet prieksh sedana ljoooti ietilpiigs bagazhnieks.
Trukumi ir:
1. diezgan skopaa skanjas izolaacija (to es domaaju noveerst ar jaudiikaas muzikas iekaartas paliidziibu!)
2. Pie aatruma virs 130 km/s motora apgriezieni ir paari 3000 min. kaa rezultaataa videejais paterinjsh 10-12 l/100km (diemzheel automatam tikai 4 robi un ekonomija (7-8l/100km) kaa taada ir pie 90-110 km/s kad apgriezieni nepaarsniedz 25000).
3. Nav kruiza kontrole.
4. Mikroklimata vietaa ir kondicionieris
5. Nav aada
(bet peedeejie 2 varbuut nemaz nav tik slikti)
Kopsavilkumaa varu teikt, ka shii mashiina nav protams tas ko es pirms pusgada biju iedomaajies iegaadaaties, tomeer kameer neesmu miljonaars buus vien jaapriecaajas par to kas ir.
Ja nu sho lasiis kaads kuram ir ko teikt par galantiem, vai vienkaarshi taapat ir kaada infomaacija, droshi rakstiet uz feik@one. lv
Ataaa!
Bastardo
@ 1.jūnijs 2004 0:00
Ford Escort
1992
Novērtējums: 7
Piecdurvju hečbeks, no "ekstrām" lūka, viduvējs oriģ. audio. Auto tika iegādāts 2002 gada maijā ar spidometra rādījumu 92891. Vācu servisa grāmatiņa beidzās 1998 gadā pie 67363 tā kā domāju, ka reāli spidometrs bija otrajā aplī. Pēc vācu "brīfa" sanāk, ka esmu ceturtais īpašnieks. Tas nu tā.
1,3 litru motors, (apakšējā sadalene ar ķēdes piedziņu, čuguna bloks) izdevumus nav prasījis gandrīz nekādus (priekšas blīvslēgs 2,90 Ls, sveces 5,60 Ls, eļļas (Mobil 10w-40 minerālā) un filtra maiņa ik pa 15000 km). Motors darbojas skaļi, jo var dzirdēt, ka grab ķēde. Pluss ir ļoti stabilā darbība jebkuros pie mums sastopamajos laika apstākļos. Tas, ka puslīdz normāli braucams ir tikai pa pilsētu, tāpat skaidrs, 60 zs nav tā jauda uz kuru var droši paļauties uz šosejas. Vidējais patēriņš apm.6,5-8 ltr/100 km. atkarībā no gadalaika un noskaņojuma.
Ritošā daļa ļoti vienkārša- priekšā makfersons(pat balansiera nav) aizmugurē "uprugaja" balka, pa bedrainiem ceļiem iet pat pārsteidzoši labi, tikai grab salona plastmasa, bet normas robežās. Ieguldījumi- 2 reizes mainīti abi stūres pirksti (apm.5 Ls gab. ) 2 reizes arī visas četras sailentbloku bukses (3,9 Ls gab. ) visas kolotkas (apm.15 Ls)
Vēl ir uzlikts jauns akumulators (stayer-30Ls), logu slotiņas(bosch-6,40Ls) aizmugurējais izpūtēja bundulis 17 Ls (krutka, noturēja 1,5 gadus, jau 2 reizes atkal metināts) ventilatora siksna 3Ls, ā- gandrīz aizmirsu termostats 5Ls(nebija gan vajadzīgs, domāju kļūs siltāks salons- uzlabojums mazs).
Pirmajā gadā TA izgāju bez problēmām, otrajā- ar otro reizi (aizmugures bremžu spēki- atšķirība 38%, samainīju kreisajā pusē plāksni, kas regulē kolotku izplešanos).
Visi darbi pie auto veikti paša spēkiem, izņēmot vārstu regulēšanu (1reizi 6Ls), divreiz izsitu priekšējo kreiso lukturi (fūre un suns) stikls-15Ls, otroreiz uzliku atpakaļ to kuru izsitu pirmoreiz(bija mazs caurumiņš augšpusē- ar caurspīdīgo hermētiķi aizlīmēju, praktiski nevar pamanīt, gaismu netraucē nemaz)
Mīnusi:
bezmotors, grabēšana, šaurība aizmugurē, šur tur rūsa visvairāk pie aizmugures arkām, bet nav briesmīga, prestiža nekāda.
Plusi:
Vienkāršs, pietiekoši daudz vietas priekšā, es 1,93m., labas gaismas, absolūti uzticams, LĒTS PĀRVIETOŠANĀS LĪDZEKLIS no punkta A uz B.
STALINS
@ 1.jūnijs 2004 0:00
Renault Megane Classic
1997
Novērtējums: 6
Bija `97 Megane ar 1.6(veco) motoru. 5 gados tika nobraukti 280tk. km., līdz tika veiksmīgi ielikts purnā Volvo smagajam pretējā joslā. Mašīna lupatās, bet tā kā persona bija piesprādzējusies, tika cauri ar izbīli (pat bez zilumiem). Bija skaidrā. Droša mašīna, ko tur piebilst. Mīksta gaita, kā pīlei. Motors labs, uzticams, velk pietiekami, nekas īpaši nav jāuzmana. Taču to nevar teikt par piekari, diezgan vārga (klasika- lodbalsti, stūres uzgaļi un bremzes) plus mīl rūsēt visādi loriņi, kas satiksmes drošību neuzlabo. Arī krāsa neizturīga- uz sliekšņiem tā pazūd jau pirmajā gadā. Tā kā bija sasista un metāls daudzviet bija brutāli atplēsts vaļā, tad varēja labi redzēt, ka bija sākusi rūsēt pat tādās vietās, kur mitrums it kā netiek klāt. Līdz 10gadiem normālā paskatā tā mašīna nenodzīvotu.
Un vēl- priekšējiem sēdekļiem mēdz priekšējā daļa "nolūzt" uz leju, jo neveiksmīga sēdekļa konstrukcija un tiek pārplēsts tas lateksa mīkstums. Sevišķi, ja bijis resns braucējs.
Bet oriģinālās daļas bieži ir lētākas par neorģinālajām vai vienādā cenā, tas parasti priecēja, jo izturīgākas par "kreisajām". Tas īsumā viss.
Aviators
@ 31.maijs 2004 0:00
BMW 325
1985
Novērtējums: 8
Savu spridzekli iegadajos 2 gadi atpakal par 2500$. Toreiz vins gaja labaak kaa tagad. Ieliku zirnekli un saaka iet sliktaak. Laikam buus janemt aara. Benzina paterins pa pilsetu 7-8 litri, pa straasi 9. Uz cela tureties ok. 130 var izspiest mierigi. Mazliet ruset. Ir elektriskie logi un spoguli. Ta tas jau bija kad es nopirk sito autinu. Sedekli loti neerti. Gribeju ari prasit ka atrisitat sitas jautajumu? Ilgak par stunda pabraukt nevar. Sap kajas. Vispar bmw rullzzzzz.
Borzoj
@ 31.maijs 2004 0:00