Opel Vectra 2.0
1993
Novērtējums: 9
Ir man vien fein mašīnite - vectra. 2litrīgs motorīc. Ekonomisks (7-9L, atkrībā kā brauc). Patīkams dizains. Vectrām ļoti labi izskatās spoileris aizmugurē. Tikko aizdzinu uz servisu nomainīt atsperes, pielabot roceni : ) un pārkrāsot. Kā jau noprotat tā ir mūžīgā problēma - rūsa. Ok, nau tik traki, manim drīzāk izskatās, ka šī tur tikai skata pēc izlīdusi. To pat par rūsu nevar nosaukt. Bet vienalaga neglīti izskatās. Gada laikā ritošai daļai pieskāries nebiju. Domāju, ka tur viss būs rihtīgi izdauzīc pēc ziemas un Latvijas ceļiem, spriežot pēc skaņas salonā. Bet izrādījās, ka tā atkal ir vien cit problēm - salons vienkārši grab. Ok, to ar var pieciest.
Mīnusi - balta, līdz ar to rūsiņš redzama. Plusi - ļoti labi iet, kaut gan pietrūkst bikin dinamikas un vairāk stabilitātes līkumos. Bet ir ok. Ekonomisks, lētas detaļas, ja vajag var ar arī paraļļot. Gribētos tādu pašu 2.0 16v.
Rotts
@ 8.maijs 2004 0:00
Mitsubishi LANCER 2.0 DIESEL
1993
Novērtējums: 7
2.0 D 50 kw max.165 km/h
Made in Japan.
Kvalitatiivi salikts
Nekaadu elektronisku defektu
Motors pielec burtiski momentaa(arii ziemaa;tikai jaauzsilda kveelsveces apm.3sek. ), neraustaas, nav bijushas probleemas ar degvielu, vid. diizelja pateerinsh vasaraa braucot uz Slovaakiju( 5 personas un bagaazha) 5.2l uz 100 km.
simpaatisks dizains;lieli spogulji;el. logi, luuka, spog.
preciiza aatrumu sleegshanaas
4 gados un 45 t. km kopsh pirkshanas(it kaa 159t. km bija)nekaadu piekares, motora detalju mainja neprasiijaas
cieta , stingra piekare
iipashi laba kraasojuma noturiiba pret ruusu
griezes moments labs tikai sameeraa augstos apgriezienos(no 2200);taapeec gribeetos TD vai 1.6 vai 1.8 benziina motoru
pasmaga prieksha (deelj diizelja)
gribeetos lielaaka diametra ritenjus(deelj musu jaukajiem celjiem), lai auto buutu iespeejami augstaaks
paaraak stingra aatrumu paarsleegshana (2. robs un atpakaljgaita)
Lai izietu TA veelams uzlikt jaunu gaisa filtru (duum. koef.1.50 /ar gadu lietotu filtru 2.64!/ protams pie 111t. km nobraukuma Vaacija bijis pat 0.59 , bet tur jau meera pie zemaakiem apgr. ! Pie mums prasa 5220-5375 rpm.
Ellju labaak mainiit ik peec 5000 km nobr. (liidz7500)
Origjinaalaas detaljas ljoti daargas
Pie 205 t. km paardega pirmaa origjinaalaa kveelsvece ( Ls30) labaak pirkt orig, jo pameegjinaaju ISKRA(Ls3.50) un taa tik aatri uzsilt nepaspeej!
Ipashi var ieteikt cilveekiem , kas neveelas biezhi remonteet auto, bet toties speej nopirkt origj. detaljas un neveelas biezo auto! VEEL labaaks vareetu buut 93. g. Galant!
driver N1
@ 7.maijs 2004 0:00
Honda Accord Aerodeck
1989
Novērtējums: 7
Accord Aerodeck ar kodu CA5, razhoja no 1986. -1989. gadam. Nopirku toreiz par 1000 $. Mashina jau standarta versijaa ir ljooti zema, bet maneja bija seedinata, taadelj drausmigi zema, bet ta kaa man pa laukiem un mezhiem braukat nevajadzeja, ipashi nezhelojos.
Motors 2.0 l 12V PgFi ar motora kodu A20A4, tipa jaudigakais starp shadiem Aerodeckiem. Darbojas lieliski un NEKAD nekadu problemu nesagadaja (liekas, ka japanjiem ir ljoti izturigi motori). Uzraviens ljoti patikams, ir ari dragos braukts, sudzeties nevar. Degvielas paterinjsh videji ap8-9 litri/100 km. Motoric bija parasts standarta, nekas netika tjunets, da i vajadzibu neizjutu.
Virsbuve. Mjaa... manaa izpratnee skaista izdevusies. Protams janjem veraa, ka ta ir 80- gadu mashinite un dizains ari to gadu, bet izdevies patiesham fantastisks. Shis Aerodeck , kaut ari areji kaut kur atgadinaja Civic, tomer skaitijas ar universala tipa virsbuvi nevis hetchbeks, neraugoties, ka tam bija tikai divas durvis un bagazhnieka vaaks. Bagazhnieka vaaks ari forshi uzveidots, no stikla un nevis vienkarshi taisns, bet ar 90 gradu lenki(bet shausmigi smags gan maita, vajag specigus cilindrishus, kas spetu tadu noturet atvertu). Augsheja vaka dalja ari bija stikla un bija ari ka jumta beigu dalja. par cik shiem moljiem orginali naca stikla luka, tad kopa ar bagazhnieka vaku puse jumta bija no stikla. Mashina piecvietiga skaitijas, bet erti tur jutas tikai chetri. Salons erts,. veluura rekaro sedeklji, labi kopts. Grozamie lukturi piedeva sportisku izskatu.
Elektronika. El. logi, el. luka, el. spogulji, centrala atslega, kondicionieris, shausmigi viegls stures stipreklis.... man jau gan liekas, ka vairak neko nevar gribet. Visu to laiku, ko nobraucu, it nekas no elektronikas nenobira.
Max atrums, ko pats esmu izspiedis ir 210km/h (degvielu gan tad tereja stipri daudz)
Izmaksas. Neteikshu, ka Hondas daljas butu shausmigi dargakas par citu a/m daljam. Problema ir tada, ka praktiski vienmer man visas daljas ir bijushas japasuta, jo veikalos uz vietas vinju nekad nav un mani kaitinaja tas, ka vienam Hondas modelim var but tik daudz versiju, ejot pirkt jaunu dalju, veco vienmer labak njemt lidzi. Par cenam spriediet pashi: Reiz nacas mainit radiatoru. Par originalo samaksaju 110 Ls, diemzhel ari neorginalie diez ko letaki nebija - ap 70 Ls. Termostats- 12 Ls, zobsiksna-6 Ls, Bremzu disks (starp citu, tie ir visiem chetriem ratiem)- 15 Ls/ jauns, Kluchi- 9 Ls/komplekts, bremzhu shlauka prieksha - 7 Ls/gab. Izputeja pakaljejais bundulis - 70 Ls
Plusi un minusi:
+ skaista virsbuve
+ jaudigs, dinamisks un ne parak rijigs motors (neko gan nezinu teikt par versiju ar karburatoru)
+ tehniski diezgan pamatigi buvets, tadelj galvassapes nesagada
+ diezgan bagatigi aprikots ar extram
+ katram otrajam tada mashinite nav
- Ruusa... diemzheel, bet japanju virsbuves ir ljoti uznjemigas pret to
- Rezerves daljas. Virsbuvi nevajaga sist, jo pa shrotiem shi modelja mashinite diez ko nemetajas. Gadas, bet reti.
- Augstums. Tomer stipri par zemu. Ziemaa vispar labak turet garazha, ja negribas sniegu shkuret.
Kopuma man mashinite bija ljoti milja, gribetos vel tadu, bet atbaida lielaa uznjemiba pret rusu.
Exip
@ 7.maijs 2004 0:00
Hyundai Matrix
2003
Novērtējums: 10
Ilgi nevarēju izvēlēties starp mini- veniem, kuru ņemt. Liela nozīme protams bija ari cenai. Austrumnieki tika izslēgti. Kad nonācu pie secinājuma , ka visi viņi ir mazi( augums virs 195)- jau gribēju mainīt izvēli, bet tad uzzināju par Matrix. Dizains esot Vācijā radīts. 2000. g. Daimler- Crysler iegādājies Hyndai akcijas-10%. Visa ģimene braucām skatīties- Hyndai centrā. Tas der- augstums- ideāls, salons plašs, dzinējs 1,6 l, kā vēlāk izrādījās 7,1 l uz 100 km. Protams,150 km/h un pilsētas režīmā-8,2 l. Kolosāls ģimenes auto- Matrix.
Viktors
@ 6.maijs 2004 0:00
Opel Astra
1992
Novērtējums: 7
Pirms diviem gadiem manā īpasumā nonāca OPEL ASTRA 1.7D, baltā krāsā, divas durvis. 2000USD. Pēc divu dienu braukšanas nojuka ģenerators. Lādēšana viņam nojūk vispār reizi divos mēnešos, sāku jau pie tā pierast. Tad oglītes, tad siksna.
Ziemā lec slikti. Kā ārā mīnus 10, jāmeklē ir vadi, bet bieži vien pat vadi nav palīdzējuši, tad ar vilkšanu kādus 200 metrus.
Pavasarī ievēroju, ka OPELIS patiešām rūsē. Arkas, sliekšņi, bagāžnieks. Ar motoru ari ir bijušas problēmas. Gredzenu nomaiņa, šāles, visi saļņiki, sadaleni vēl slīpēja. Eļļu tagad ēd vairāk.
Hadene vispār izturīga. Neesmu nekāds mierīgais braucējs (ja patrāpās kāds zemes ceļš, tad patīk paskriet, bet kur ar dīzeli normāli līkumu izņemsi, neceļ viņš ārā) pirksti, bukses, aporas reizi gadā mainītas ir.
Pārsvarā nedēļā sanāk apmēram 1500 km nobraukt un noskrējiens tagad ir apmeram 320 000.
Ekonomisks: pilsētā 7L, ārpus 5.5L
Bet grab.
Koljan
@ 5.maijs 2004 0:00
Mitsubishi Galant
1994
Novērtējums: 10
Nu vaagjiitis cepuri nost... Gribeeju jau saakumaa Mazdu 626 ap shito pashu gadu njemt, bet labi, ka Ugis Viitols no Provento paarliecinaaja par Mistubishi Galant. Pie vinja arii nopirkaam. Pusotra gada laikaa nopliisis (tfu, tfu, tfu) nav ne reizi! Peec pirkshanas uzreiz protams nomainiijaam visas siksnas, elju un ielikaam signalizaaciju (150 Ls). Tad peec laika principa peec nomainiijaam amiishus jo itkaa pie pirkshanas diagnositkas teicaas, ka bojaats viens amiits gan priekshaa gan aizmuguree. Nomainiijaam tikai aizmuguree! Tikko (kad gads pagaajis) noleemaam peec diagnostikju ietiekumiem mainiit arii priekshaa, bet aidzenot vaagji tagad uz diagnostiku - nekas nav jaamaina - aizmugure vienaada ar priekshu - viss OK! Nu mans staraa! Arii tehnsiko februaarii izgaajaam uzreiz bez ieprieksheejas gatavoshanaas. Biku rokjene jaapielabo un tas arii viss!!! Esmu sajuusmaa par sho mashiinu un ptagad jau par Mitsukem kopumaa! Gribu jaunaaku Galantu! Cinu Japaanjus!!!
Lynx8
@ 29.aprīlis 2004 0:00
Opel Manta
1977
Novērtējums: 10
Nezinu vai atrodaas te cieniitaaji, vai nee, bet man jau ljoti patiik mans auto! Veel daudz kas daraams, jo man ir lieli plaani, kurus gribeetu realizeet ar Mantu, bet aprakstiit, kaads tas ir tagad es varu:
Nedaudz vairaak kaa pirms gada dabuuju tikai ejoshu bundzu. Shii gada laikaa ir sataisiiti visaadi siikumi (aizmugureejaa loga apsilde, logu tiiriitaaji utt). Ir sportisks izpuuteejs. Toneeti logi, maza astiite uz bagaazhnieka. Baltaa kraasaa. Pagaajshvasar arii paarmetinaaju visu griidu - kopsh tiem laikiem man vairs nav risks izkrist uz celja!!: )
Pavisam nesen savedu pilniigaa kaartiibaa ritosho dalju - ideaali amiishi, visas bukses jaunas, kuras nebija dabonamas, pat ir no jauna izvirpotas - labais!!! Iet stabili, lbi turaas uz celja. Bet veel pirms ritoshaas remonta paguvu oficiaali iziet tehnisko!!!! - Pirms tam man tas likaas nereaali ar '77. g. auto! Bet redz taa ir realitaate: )
Motoriits nav ideaals - vareetu shoto meegjinaat dariit, labot utt, bet pagaidaam nedeg! Iet taa pat labi - raaviens labs (ir pakaljeejaa piedzinja), eed arii normaali (tikko izmeeriiju - aptuveni 9l un 100km) prieksh 2.0i motora.
Tagad uz ko visvairaak gaidu ir nauda, kas ljaus man uzsaakt virsbuuves remontu - plaans ir nonjemt visas ruusinjas, apstraadat, un tad arii paarkraasot labaa kraasaa. Pagaidaam nevaru izlemt kaadaa, bet melni dzeltenais aadas salons jau man saka priekshaa kaadu kraasu vajadzeetu izveeleeties!!!!: )
Runaat veel vareetu daudz, bet.. ljaushu Jums izteikt savas domas...
gba3
@ 29.aprīlis 2004 0:00
Audi 100, 2,0 monoinžektors
1991
Novērtējums: 5
Nabagu variants (pēc cenas). Pirku februārī, kā reize iepriekšējā naktī putināja, tāpēc nepamanīju nobrāzumus sānos. Uz spidometra 124000. Reāli domāju, ka labi ja 224000. Pēc CSDD īsziņu datiem ievesta Latvijā 3 gadus atpakaļ ar spidometru 70000, spriežot pēc numura apvalka pārdecis Volkswagen centrs. Kā patiesībā - velns viņu zina. Izrādījās, viens spogulis neregulējas, otrs pēc kāda laika novirzās no ieregulētā stāvokļa. Tā trosīšu sistēma ir galīgi stulbs izdomājums, ar "puļķīšiem" stipri vien labāk. Tomēr pērkot jālūko elektrificētais spoguļu variants. No elektrības tikai lūka. Es esmu vīlies Audi. Varbūt pie vainas tas, ka darbā braucu ar jaunām mašīnām. Pirmkārt - sēdekļi neērti. Kaut kā nepieguļ dibenam un mugurai. Salona plašums neļauj kreiso elkoni atbalstīt uz durvīm. Otrkārt - plastmasa grab kā negudra. Pēc apmēram 600 km bremzējot parādījās vibrācija stūres iekārtā. Servisā nomainīja kaut kādu piekares sailentbloku, jāatzīst, kļuva daudz labāk, taču uz 100km/h strauji bremzējot sīka vibrācija uz stūres rata tomēr jūtama. Pagaidām pieciešu. Kas attiecas uz motoru, tad salīdzināšanai izbraucu ar 2,3 inžektoru. Lielas atšķirības nejutu, varbūt nedaudz asāks bija. Uz trases 8 l/100km pietiek. Nenormāls brīvgājiens gāzes pedālim, taču tas laikam izdarīts ar nolūku, lai kaut kāds tur kompensators (absolūti nesapratu viņa vajadzību) sāktu mīkstināt inžektora sviriņas atpalaļgaitu tikai tad, kad inžektors ieņēmis tukšgaitas stāvokli un dzinējs ātrāk nomet apgriezienus.
Liels pluss protams virsbūve. To gan vācieši ir mācējuši uztaisīt.
Secinājums. Pēkot 100- ku nav ko žņaugties ar naudu. Tā mašīna ir to vērta. Ja nevari atļauties attiecīgo summu, pērc labāk Fordu vai Opeli. Bet lētu 100- ku galīgi pirkt nav jēgas, brauksi ar lielizmēra zārku.
tontons
@ 28.aprīlis 2004 0:00
Opel Kadett 1.6 D
1985
Novērtējums: 4
Automašīna (izmaksāja ap 1400 $ ar ceļa izmaksām, nodokļiem) tika atdzīta no Vācijas 1998. gada aprīlī. Tēvs braucot ciemos pie radiem, nolēma iegādāties auto, bet par nelaimi nebija pietiekami izglītots mašīnu izvēles mākslā.
Pirmo reizi ieraudzījis kādu mašīnu tēvs atdzina (man bija 16 gadi), biju pārsteigts, kādēļ viņš vispār pirka auto, ja neko normālu nevarēja atrast. No ārpuses automobilis izskatījās pietiekami labi, neskaitot to, ka bija apputējis no tālā ceļa. Apskatot salonu, konstatēju, ka mašīna ir ļoti intensīvi lietota – ātruma pārslēdzējs, stūre, sēdekļi stipri izdiluši, vienā sēdeklī caurums no cigaretes, aizmugurē nav plaukta (hetčbekiem parasti tāds ir), aizmugurē virs loga norauts apšuvums. Braucot salons grab pat uz līdzena asfalta.
Dzinēju iedarbināt varēja pēc ilgas startera darbības, tikai vēlāk uzzināju, ka dīzelis ir „jāuzsilda” un par uzsilšanu informē lampiņa, kas kaut kādu iemeslu dēļ nestrādāja. Vēlāk papētot noskaidroju, ka šī lampiņa ir speciāli izņemta no tai paredzētās vietas panelī un tā normāli strādāja novirzīta sānis. Iemesls lampiņas izņemšanai ir bijis tāds, ka pēc nepieciešamās uzsildies, motoru tāpat ar grūtībām varēja iedarbināt (vajadzēja vēl kādas 5 sekundes uzsildīt, lai normāli lec).
Braukšana ar Opeli nav diezko patīkama, motors nav pietiekami jaudīgs. Braucot vienam vai divatā vēl ir kaut kāds paātrinājums, bet braucot vairākiem auto kļūst pavisam lēnīgs. Arī motora vibrācija bija ļoti liela, kamēr nenomainījām motoram sānu gumijas spilvenu (36 Ls). Nomaiņa prasīja motora daļēju izcelšanu. Vadāmība Kadetam ir pietiekami laba – labi jūt ceļu, arī pagriezienos turas stabili. Pilsētā sagādā problēmas tas, ka stūres rata apgriezienu skaits ir apmēram 4, tādēļ grūtāk atgriezt stūri taisnā pozīcijā pēc pagrieziena. Protams, vadāmību nevar salīdzināt ar sporta auto, bet, salīdzinot ar Audi 100 2.3 (1986. g. ), vadāmība pie maziem ātrumiem (līdz 100 km/h) bija vienādi laba. Virs 100 km/h automobili ir grūtāk kontrolēt, iespējams pārāk cieto aizmugures amortizatoru dēļ (tie vēl nav mainīti, kamēr priekšējie tika 2 reizes nomainīti). Savukārt priekšējie amortizatori ir pārāk mīksti. Maksimālais ātrums kāds tika sasniegts ar Kadetu bija 155 km/h (tehniskajā pasē 157 km/h).
Pēc kāda laika sākās problēmas ar auto palaišanu aukstā laikā. Tika izmērīta kompresija un konstatēts, ka motors ir stipri nolietots, jo nevienā cilindrā nebija kompresija normas robežās. Tika nomainīti gredzeni, kā rezultātā motoru vairs nevajadzēja sildīt tik ilgi (pietika ar kontrollampiņas degšanas ilgumu). Jaudas ziņā praktiski nekas neizmainījās.
Tā kā tēvs daudz nebraukāja (pavisam 6 gadu laikā nobraukti kādi 50 000 km) un visu laiku uzturēja Opeli labā kārtībā, nekādas lielas izmaksas nebija, bet iespējams, ka tās varētu būt pat ļoti lielas, lietojot to intensivāk.
Remonti:
eļļas maiņas, siksnas - ģeneratora un pievadsiksna, u. c. regulāra apkope,
motorā sānu spilvena nomaiņa,
dzesēšanas sistēmas sūkņa nomaiņa,
2 reizes tika mainīti priekšējie amortizatori,
līmēts saplīsušais radiators (plīsa vecuma dēļ),
gredzenu, motora galvas blīves maiņa,
metināta grīda, līmēti caurumi sliekšņos un aizmugures spārnos,
nomainīts izpūtējs.
Remontos samaksāts ap 400-500Ls, kas praktiski ir šādu 3 kopā ņemtu auto cena.
Pozitīvais:
mazs degvielas patēriņš (4,5-5l pie 90-110km/h, pilsētā ap 8l),
akumulators, kas bija atdzīšanas brīdī, vēl kalpo šodien,
mazs nodoklis.
Negatīvais:
rūsē, ļoti stipri rūsē pat pēc preventīviem pasākumiem (tika apstrādāta visa virsbūve no iekšpuses ar pretrūsēšanas līdzekļiem),
maza jauda,
rezerves daļas nav tik lētas kā varētu iedomāties priekš Opeļa.
Secinājums:
Nepērciet šādu auto, ja negribat bieži nodarboties ar metināšanu špaktelēšanu un laiku pa laikam ar citiem remontdarbiem.
risKs
@ 27.aprīlis 2004 0:00
Alfa Romeo 156
1998
Novērtējums: 7
tāds neliels papildinājums iepriekš rakstītajam, kamēr iespaidi vēl svaigi.
Pagājis gads kopš rakstīju iepriekšējo reizi, šajā laikā praktiski nekas nav darīts izņemot kārtējās eļļas maiņas, kāda izdegusi lampiņa, kā biju paredzējis nomainīju amortizatorus + augšējos lodveidaa balstus. ziemu pārlaida bez problēmām.
Pēdējās nedēļas laikā iznāca aizbraukt līdz Vācijas vidienei nedaudz tur pamalties un atpakaļ, tapēc gribas padalīties par jauniegūtiem iespaidiem, šoreiz tikai par auto
Visspirms labie
- ideāla ergonomika - 17 h pie strūres, izkāpjot tikai lai ielietu degvielu, nekas nespiež, netirpst, visu var aizsniegt, vis tiek labi kontrolēts, kule ar pretsāpju tabletēm (mugura) palika neatvērta
- mašīnas temperaments ļauj pietiekoši droši apdzīt pilnajos Polijas ceļos
- samērā lielā jauda un griezes moments ļauj nepārslēgties uz leju apdzenot un caurbraucot apdzīvotās vietas
- līdz 190 km/h salonā neizjūt nekādu diskomfortu, klusu, nekas nevibrē, virs tā kļust nedaudz diskomfortīgi, vismaz ilgi braukt ātrāk negribas
- normāls degvielas patēriņš - zem 9 l/ 100km
- uz gludiem (gan autobāņa, gan līkumotiem kalnu ceļiem) ceļiem auto jūtas ideāli
- arī ūz Vācijas ceļiem auto izskatās pietiekoši labi
- sapratu, ka AR fani ir vienoti visā Eiropā - visi pretīmbraucošie sveicina
lietas par kurām pat nenojautu, lietojot aauto ikdienā Latvijā jau 2 gadus
- paneļa apgaismojumā - laikam tas ir odometrs - viņš deg neregulējamā spilgtumā un nelabi spiež acīs
- spidometra rādītāju vispār neredz, ja kreiso roku tur augstāk kā par 9
- pie ātruma virs 160 logu tīrītāji vairs normāli nestrādā, uz augšu iet ļoti ātri uz leju lēni- lēni šķiet tūlīt apstāsies
- logu tīrītāju darbība paskaļa, mehāniska klaboņa, kas pie 3 stundas sāk kaitināt
- tik garā braucienā sāk nedaudz kaitināt, ka nav glāžu turētāju, plauktiņu kur nolikt cigaretes, mob tel, šķiltavas, tas viss uz blakus sēdekļa, vienīgajā mazajā plauktā stāv kabatas porfelis ar dokumentiem
- auto tomēr paciets ilgstošā braucienā pa sliktiem ceļiem sāk nepatikt, gribētos ko mīkstāku un līganāku, to gan atsver sajūtas nonākot uz Vācijas autobāņa un Tīringijas kalnos
Nobeigumā - ir lietas par kurām pērkot auto pat nevaram iedomāties
atzīme tikai kā par auto tālam, sliktiem ceļam
arba
@ 26.aprīlis 2004 0:00