Mazda 626
1987
Novērtējums: 6
2l dīzelis ar 300000 noskrējienu man kalpoja 2gadi. Vid. patēriņš 6.1l/100km. Pa šo laiku saplīsa motora galva, rem.120 ls, jāmaina bija pakaļējie amortizātori-90ls, pakaļejās arkas 100ls,3reizes noplīsa ģenerators 40ls, sāka tecēt radiātors 30ls, bija jāmaina izpūtējs2 daļas 60ls, akumulators 35ls, siksnas ar spriegotājgultni 50ls, dažādas hadenes gumijas ap30ls. Pa šo laiku nobraucu 80t. km. Eļļas maiņa ik pēc 10t. km, kopā ar filtru 16ls, bremžu kluči priekšā pēc 25t. km, pakaļējie 50t. km. Dīzeli lēju lēto pa15 s/l. Mašina labi turas uz ceļa, zema- ziemās sēžas uz risām, pacieta. Pirms 2gadiem pārdevu un jaunais saimnieks ar to ir nobraucis vēl 100t. km. Šo to pieremontē un brauc.
Fredis
@ 4.janvāris 2003 0:00
Mitsubishi SPACE STAR
2002
Novērtējums: 8
Salons ļoti ērts viegli braukt tālus gabalus. 1.9L HDI dīzelis ar saviem 115ZS pilnīgi pietiekami ņiprs.
Mīnusi - sēdekļu apdares materiāls ir galīgi garām, jo ļoti smērējas, ir problēmas ar degvielas spiedienu par to signalizē kompis, un SKANDI AUTO tikai plāta rokas. Tagad ziemā jauno auto ir pagrūti iedarbināt, sagaidīšu kad kad ārā būs kārtīgs mīnuss un auto vairs nevarēs iedarbināt vispār saukšu vilcēju no SKANDI, tad vēl noplīsa kaut kāds elektronikas bloks, kas lādēja ārā akumulatoru. To SKANDI solīja sagādāt divu nedēļu laikā, pēc kārtīgas sabraukšanas augumā bloku piegādāja ar DHL pastu no manis noplēšot pasta izdevumus 30LS. Bet tas jau ir SKANDI garā, klientu aprūpe šai kompānijai ir zem katras kritikas. Tas pagaidām viss. Ir nobraukts 21000tūkst. km. Gan jau vēlāk būs vēl kas. Bet tajā pašā laikā tas ir viens no lētākajīm auto savā klasē ar visniknāko dīzeli
KAIFARIX
@ 3.janvāris 2003 0:00
Ford Mondeo
1995
Novērtējums: 9
Īstenībā dodu 8.5 balles, bet noapaļojot sanāk 9.
Bija doma pirkt universāli, jo tas vizuāli šķiet pievilcīgāks un ir arī praktiskāks. Pēc neveksmīgiem laba eksemplāra meklējumiem, šis konkrētais auto pats mūs atrada... garš stāsts : )
Tagad, kad pietrūkst naudas bendžam : D, mēdzu pārvietoties ar 1.8TD Mondeo hečbeku. Jau 2 mēnešus ripinu un nav bijis pilnīgi nekādu problēmu. TPU- TPU- TPU!!!
Vērtējums ir augsts, jo par to cenu neredzēju citu alternatīvu šim auto kvalitātes/dizaina u. c labumu ziņā. Auto tiešām nav slikts, tas nesagādā problēmas, ir prieks ar viņu braukt, lēts ekspluatācija utt.
Konkrētā auto īpatnība ir tas, ka bagāžnieku var atvērt tikai no salona un tas, ka jamajā iekšā stāv tā laika top versijas Forda Mondeo 2.5 V6 salons. Tas nozīmē - sportiski beņķi, kas ir pulka lielāki par parastajiem. Priekšā sēdošajiem tā ir ērtība, bet aizmugurē sēdošajiem tas traucē, jo līdz ar to samazinās vieta kājām. Ir koka imitācijas panelis. El. logi/spoguļi/lūka utt. bla- bla- bla ierastās Mondeo extras. Jāsaka, ka tajā laikā Mondeo bija vieni no vislabāk aprīkotajiem (jau bāzē) auto savā klasē. Lielum- lielais mīnuss - nav kondicioniera un kruizkontroles.
Man ir salīdzinoši mazs oriģinālais!!! noskrējiens 175k km. Motors, priekš dīzeļa, ir ļoti kluss. Protams, ka mazliet trūxt jaudas, kā nekā 90Hp uz 1400Kg pašmasu ir maz, bet kad pieslēdzās turbīna, kas notiek pie 2.5k apgr./min, tad jau var normāli vilkt. Bet ne jau Zs ir galvenais dīzeļdzinēju rādītājs. Nm šādam dzinējam ir 177, kas ļauj braukt jebkurā ātrumā (ne jau km/h, bet jebkurā robā) ar nepiespiestu akselerātora pedāli, un mašīna neraustīsies. Var mierīgi braukt kalnā ar nepiespiestu pedāli, un motors nenoslāps.
Diezgan labi padodas dzinēja tūningam/chiptūningam. Zinu, ka par 500 EUR no 90Zs/177Nm dzinēja tiek iegūts 105Zs/210Nm. Bet es nu gan to nedarīšu. Priekš tā ir benzīnnieki, ar ko trakot un gāzt.
Mašīna dzīvo garažā, bet gadās dažas reizes, kad paliek arī ārā, un ar pielekšanu lielā salā nav nekādu problēmu.
Vidējais degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir apmēram 6.5L/100km. Tas ir 2x mazāk kā manam otram vāģim, kurš pārtiek no 98 benzīna. Ekonomija ir "na ļico". Vajadzēja vienu weekendu maukt uz Liepāju caur Ventspili. Tad gan patēriņš bija "pamatīgs" - 7.5L/100 he- he- heeeee : D, jo nebraucu lēni, he- he. Pamocīju savu dīzelīti uz 150km/h. Auto stabilitāte = ļoti laba. Protams, ka ātrums nav pārāk liels, ir braukts arī ātrāk, tomēr motora skaņa pie tiem apgrieziem biji dikti skaļa. Man sametās žēl, noklausoties motora gaudošanā, un no V- pils uz Liepāju braucu vidēji uz 120, šeit jāpiemin, ka maxV pēc rūpnīcas datiem šim auto ir nedaudz virs 180km/h. Nu i kuram benzīnniekam būtu šāds patēriņš, pie tāda ātruma?
Tā ir vēl viena lieta, kas man patīk dīzeļos - spied grīdā cik gribi, tik un tā degvielas patēriņš ir vienkārši smieklīgs. Pēc ofic. datiem mierīgi ripinot uz 90 tas dzinējs vispār pārtiek no svaiga gaisa : D : D : D. Nu labi, labi, patēriņš ir mazliet zem 5L. WOW! Ne?
2 mēnešu lietošanas laikā, pie norullētiem mazliet mazāk kā 4000km, nopietni remonti nav bijuši. Vienīgais, kas bija ārpus parastām apkopes lietām (eļļa un filtri), bija jānoregulē savirze (to jau jutu pie auto testēšanas to pērkot) un vēl nācās nomainīt ventilatora motoru, jo vecajā bija izbeigušies gultņi. Tas izmaksāja 30Ls.
Labās lietas:
- ietilpīgs (tomēr es izvēlētos universāla versiju, kas ir par 20cm garāka);
- lēts (Fords ir Fords - detaļas ir ļoti pieejamas un lētas. Pie kam nemaz tik bieži nav jāremontē);
- ekonomisks (1.8TD dzinējs "pārtiek no svaiga gaisa" - vid. patēriņš ir 6-6.5L/100km);
- drošs (ir 2 AIRBAG. Un drošs arī tādā ziņā, ka pēc dzinēja iedarbināšanas durvis automātiski aizslēdzās ciet);
- nezog (nemaz nav iecienīts zagļu vidū. Statistika ir tāda, ka iepriekšējā mēneša laikā netika nozagts neviens Mondeo, tai pat laikā bija "aizgājuši" 19 VW Passat).
Sliktās lietas:
- lēni silst (nu tā ir visu Fordu vaina).
Bildiņas varat apskatīt šeit:
http://www. iauto. lv/fordclub. php?op=show&id=114
Pirate
@ 28.decembris 2002 0:00
Peugeot 309 GTi
1987
Novērtējums: 9
Pēc cītīgas Peugeot 205GTi meklēšanas un cerību zaudēšanas netīšām Saldū tika uzskriets virsū pavisam savādam PUGam - 309, man šie modeļi nekad nav patikuši un neietilpa manā redzes lokā, jo visi 309 bija redzēti tikai ar 5 durvīm, bet šis te bija kas jauns - 309 GTi 1,9i ar 3 durvīm, un pietam sagatavots Peugeot Talbot Sport. Pirmajā testa braucienā jau secināju, ka ritošajā daļā būs nepieciešams ieguldīt naudu... Vēlāk tikai pamanījām to, ka uz spidometra ir tikai 74 tūkstoši kilometru, kā patiesību apstiprināja arī Vācijas servisa grāmatiņa un Latvijas tehnisko apskašu kvītis - attiecīgi šis auto Latvijā bija nodzīvojis 6 gadus un nobraucis tikai 8 tūksošus. Izskatījās kā no kataloga - spīdošs, ar oriģinālajiem lietajiem R15 diskiem, visiem papildus lukturiem (migliniekiem un tālajiem). Nav labuma bez sliktuma - no stāvēšanas vecas bija palikušas visas bukses, izbeigušies amortizatori un vēl šis tas. mašīnā nācās ieguldīt paprāvu summu, bet sekas atbilstošas - auto kā jauns, tik nelieli nelīdzenumi un pabalējusi krāsa. Vēl pēc kāda laika motortelpā atklājās Gutmann uzlīmes, kuras liecina, ka pie šī auto piestrādājuši arī lielākie Peugeot tūninga speciālisti - domājams, ka nomainīta sadalene un čips, to gan neviens vēl nav uzņēmies pārbaudīt. Nākamais uzlabojums tika veikts, uzliekot Green Cotton konisko gaisa filtru, kas automātiski lika uzlikt Subaru Turbo Impreza gaisa savācēju, lai gaisa filtram pieplūstu pietiekami daudz svaiga gaisa (gaisa filtrs atrodas tieši pa vidu pirms vējstikla). Esiet uzmanīgi, pa gaisa savācēju var tecēt ūdens uz motora un krāties pie svecēm - dzirksteles pazusšana neatgriezeniska. Nācās arī nedaudz atvieglot izpūtēja uzbūvi, lai nebūtu tik liela izplūdes gāzu pretestība. Rezultātā 940 kg smagais auto lec pa gaisu ar aptuveni 150 zirgspēkiem (kādreiz nāksies izmērīt). Nākamā problēma radās, meklējot ziemas riepas, 185/55 R15 ziemas riepas nav tās lētākās, tāpēc tika meklēti R14 diski gan priekš ziemenēm, gan gruntenēm. Sakarā ar lielajām bremžu mašīnām bija bažas, ka R14 virsū nelīdīs, un tādi diski vispār nav vienkārši piejami (108/4 ofset 18-25). Pēc ilgas meklēšanas tika atrasti krievu kaltie (tipa lietie) diski, kurus dažs labs izmanto rallijā. Vienīgi tie neatnāca balti, bet toties ar nepareizu ofsetu - nācās taisīt flančus. Labās lietas - tāds auto nav katram, pietiekami ērts, jaudīgs un dinamisks, viegli vadāms (asfalts, grunts, sniegs), nerūsē. Ne tik labās lietas - detaļas nedaudz dārgākas par VW, grūtāk pieejamas, šad tad niķojās (bez letālām sekām), nevar remontēt kur pagadās (daudzos servisos lūr kā uz 9. Pasaules brīnumu). Sliktās lietas - šādus auto vairs neražo.
Jauks auto sportiskai braukšanai... Ja kāds šaubās - Nāc skrieties!
Clayman
@ 27.decembris 2002 0:00
Ford Mondeo
1993
Novērtējums: 7
Mans fordins (1,6 i benziins, 95Zs) ir no pirmaas serijas, tos saka razot no 1993. g. Standarta variants, ir nedaudz ari ekstru kaa - luuka, gaisa spil., ABS, stures pastiprin. Mani vecaki brauca pa lauku celiem kadus gadus triis, un tagad es kadus divus.. ipasu sudzibu nav. Pielec loti labi ari loti lielaa salaa nav problemu piedarbinaat. Detalas salidzinosi ar citaam markam nav dargas, bet problema pastaveja - atklaju ka sajuga disks ir nodilis, aizvedu pie meistara un vins pastaveja ka vien motoru izcelt un atlikt atpakal servisaa maksaajot 150 Ls, jo ir loti sarezgiiti uztaisiits. dzirdeju ka Vw tas maksa 30 Ls.. Bet visuma bez siis lietas varu teikt ka tiesaam masiina kalpo godam vieniigi vareja but nedaudz vairak jaudas, kas lieki noderetu drosaakai apdzisanai..
tatad resumee -
+ ietilpiigs, plass, komfortabla brauksana.
+ drosa brauksana, jo labi turas uz cela.
+ diezgan ekonomisks prieks siis klases (pilseeta - 8 l., arpus pil. - 6 l uz 100 km)
+ diezgan izturigs, jo pa 5 gadiem ir nomainiits - prieksejie gultni, sajuga disks, izspied gulnis, parejas ir apkopes lietas..
- vajadzetu nedaudz vairak jaudas, ap 120 Zs jau butu norm
- salidzinosi dargs remonts.
- nav pietiekams sildelements, jo nepietiek visam salonam.
Eduards
@ 27.decembris 2002 0:00
Alfa Romeo 33
1993
Novērtējums: 8
taatad alfa 33, 1.3l boxer motors. alfa 33 saakta razhot talajaa '83 gadaa, nomainot alfa sud, un principaa mashiinas buutiiba nav iipshi mainijusies pat kopsh 70to gadu saakuma- boxertipa motors, fwd. konkreetaa ir viena no peedeejo gadu izlaiduma, treshaas paaudzes alfaam. 3shaa paaudze no ieprieksheejaam atshkjiras gan dizaina zinjaa, gan, kas nav mazsvariigi, tai ir nesaliidzinaami labaaka pretkorozijas apstraade.
1.3 motors attiista 90zs pie 6000 un 113Nm griezes momenta pie 4000. tas nav daudz, bet njemot veeraa mashiinas masu (940kg), taa 100km/h sasniedz ~10 sek un bez probleemaam sasniedz max h 180km/h. pateicoties mashiinas izsvarojumam, konkreetais eksemplaars veel ir ar sport atspereem, koni amjiem un 16" diskiem, vadaamiiba ir ideaala. reakcijas uz stuures pagriezienem perfektas jebkuraa aatrumaa, iipashi auto priekshrociibas juutamas mazos, liikumainos celjos. motoram patiik darboties nu vismaz virs 3000 apgriezieniem, tad ieskanas arii taa iistaa un neatkaartojamaa alfas boxera dziesma.
apriikojums arii pietiekoshs- stuures pastiprinaataajs, elektriski logi, centraalaa atsleega. vis, kas vajadziigs un nekaa vairaak, nav nekaadu borta kopjuuteru etc.
stabdarta recaro tipa seedeklji, aadas stuure, mazi, iisi pedaliishi, iisiem gaajieniem.
miinusi:
aatrumkaarba- gredzenveida sinhronizatori, kas vienkaarshi nodilst un nav iespeejams atrast 100000km nogaajushu 33. alfu, kurai buutu bez ilga treninja un pieshaushaaas iespeejams paarsleegt robus. bet remonts ir iespeejams- 1 sinhronizators ~15ls + kaarbas paarjaukshana un viss sleedzas ideaali, bet nu ir jaataupa taa kaarba. kopsh restauracijas nobraukti 10 k km un jau treshaa roba gredzens saak iekrakshkjeet.
bremzes- shvakas. liidz pat shim briidim nav izdevies atrast taa ceeloni. peedeejoreiz peec kolodku mainjas, suporta remonta un shkjidruma nomainjas bija ideaal, nu jau atkal kljuust shvakaakas.
ruusa- ja kaads ir redzeejis 80to gadu alfas, tad protams ruusa ir pirmais vards, kas ieneek praataa, shii vairs taa neruusee, ir nedaudz pakaljeejaas arkas, shur tur pa apakshu, bet taa vairs nav probleema.
benziina teerinjsh- zem 10l dabuut videejo pateerinju nav izdevies, neesmu arii iipashi centies, bet vispaar shkjiet, ka itaalju, buuveejot auto, par benziina pateerinju iedomaajas briidii, kad jaadrukaa bukleti.
elektronika- varbuut vienkaarshi nepaveicaas, bet nojuka gan lambda zonde, gan benziina suuknis, gan pechka nosvila ziemas aukstaakajaa dienaa.
piekaaree nepilnu 30k km laikaa ir mainiiti amortizatori un viens stuures pirksts, paareejais joprojaam turaas. citu iipashu defektu nav bijis bez augstaakmineetajaam elektroshaizeem. aa, viens suports bija nokjiileejos, taadeelj dabuuju extra bremzhu uzliku mainju izveikt.
verdikts- liela braukshanas bauda par minimaalu cenu. ir probleemas ar rezerves dalju ieguushanu, pat kolodkas nevar nopirkt jebkuraa veikalaa. mashiina ir vienkaarshi un logjiski buuveeta, taadeelj nav probleemu ar taas remontu. es teiktu, ka izturiiga. vieniigaa reize, kad ta atteicaas darboties, bija beigtais degvielas suuknis. ja nav bail no miitiem par itaalju auto un patiik _braukt_ un guut no taa baudu, un negribas buut taadam kaa visi, tad ir veerts izveeleeties alfu.
elbee
@ 26.decembris 2002 0:00
Jeep Wrangler 2.5
1994
Novērtējums: 7
Nopirku shamo auto ka 2. masinu. Nu baiga bundza! Bet vasara tomer ir baigi forsi nomest jumtu, iznemt durvis un nolaist prieksejo stiklu. Es ka kaisligs motobraucejs loti noverteju iespeju lieku reizi izbaudit veeju... : ) Auto ir skals, samera nestabils (ikdiena braukaju ar Subaru Legacy 2.5), manuala karba nav mana milaka lieta pasaule... : ), salons ka ar cirvi iztests, bet praktiski nenobraucams auto. Vienigie "navaroti" ir kruiza kontrole, bet no ta auto jau ari nekas seviski netiek gaidits. Degvielas paterins ka jau kartigam "jenkim", lai gan 2.5 litru motors ir mazakais iespejamais. Es teiktu, ka tas ir labs "funky" auto.
Ja ir doma iegadaties to auto ka vienigo - nerekomendeju, bet ka 2. vai 3. auto - nekada vaina, man patik!
whatever
@ 23.decembris 2002 0:00
Toyota SUPRA
1987
Novērtējums: 8
VIENVAARD SAKOT ISTS SHOSEJAS MONSTRS.,3.0 DZINEEJS AR 24V DARA SAVU, DIEMZHEEL APRIKOJUMAA NAV SUPRAI TIK PIESTAVOSHAS TURBINAS BET VISMAZ ATLIEK AR TO SAISTITAAS PROBLEEMAS, BENZIINA PATEERINS UZ 100 KM - APMERAM 12 LITRU, GODIGI!TA KA JA DOMAJAT IEGADATIES SHADU AUTO DARIET TO BEZ BAILEEM.
cory
@ 23.decembris 2002 0:00
Dodge Stratus SE
2002
Novērtējums: 8
2.4L 16 v, automaats, nobraukums 15000 miles. Braukts tiek pa razhotaajvalsts celjiem, kur sniegs skaitaas dabas katastrofa.
Pozitiivaas iipashiibas:
1. Ietilpiigs salons un bagaazhnieks
2. Stabils uz laba, arii slidena celja
3. Moderns virsbuuves dizains
4. Pagaidaam uzticams / nav absoluuti nekaadu defektu
5. Degvielas pateerinsh raami braucot adekvaats: ap 10L
Negatiivaas iipashiibas:
1. Diemzheel atkal pietruukst jaudas (izskataas tachu diezgan agresiivs); V6 buutu iisti vietaa
2. Zems un taapeec nepiemeerots Latvijas ziemai
3. Leeni atkuust aizsalushie logi, spogulji nav apsildaami
4. Patizls un novecojis salons
Kopsavilkums: labs labiem Amerikas celjiem.
: -( Aciimredzot nav paredzeets lietoshanai ziemaa.
Mals
@ 21.decembris 2002 0:00
VAZ 2106
1977
Novērtējums: 8
Ieguvu pavisam netīšām, pēc VAZ 2101 1970 gada.6 gadi atpakalj. Ar pascinju , kas ir taisnība . Braukts tikai vasarā, nobraucis bija 27t. km. Nerūsējis, nekrāsots. Cveta - diplomat. Neatradu nevienu , kas no vietas raujot spēja apdzīt... un varat neticēt. Karburators vecais labais "veber"- kas zina vaz auto saprot , kas par lietu. Degvielu gan ēda vidēji 11l/100, kamēr nenomainīju gaisa žiklerus pret lielākiem. Degviela patēriņš kļuva ap 8 /100km... un ar lieliem motoriem jau spēja mani apdzīt. A sīk pirži ar kadetiem bmw ,320, un citiem palika neapmierināti. Iedomājies zigulis rulzzz!!!!!!!!! protams uz strāses..., nu bet gadi: )))
Un atkal teikšu pat krievi vēl nespēja sabojāt izcilo Itāļu kvalitāti!!!!!Auto rulllzz vēl šodien.. un zinu visu par viņu, kaut arī viņu nodevu - iepirku audi100 89 2.3(ku), jo tomēr rūsē.. un gribēju ko modernāku- lepnāku... nu ko padarīsi.
Sis VAZ bija pirmais ar kuru aizsākās mana gāzes lietotāja vēsture. Vienīgais trūkums bija - Baltkrievijas gāzes iekārta.
Auto prasīja tikai ierindas izdevumus, kalpoja un jaunajam saimniekam kalpo uzcītīgi. Ņemot vērā izlaiduma gadu un bez problēmu attiecības , kaut smiesieties lieku 8 balles!!!!!!! LIKTU 10, bet rūsē... ar to pieteik. Auto ātri uzsilst ir gana komfortabls.. un nav Audi darba vieta vēl aizvien ērtāka... vēl šodien.
ursis
@ 20.decembris 2002 0:00