Pontiac Grand AM
2002
Novērtējums: 4
Naacaas meeneshus 3 pabraukt ar shaadu jaunu auto.
Ieseezhoties saakumaa viss liekas interesants un sportisks liidz briidim, kad saakaas braukshana. Konkreetais modelis ar visiem saviem 2,8 litriem un automaatu nebija nekaads skreejeejs, toties degvielu pateereeja konkreeti.
Miinusi:
1. Paraadot labo pagriezienu atsleedzaas cruise control.
2. Paskalsh motors.
3. Leeta un nekvalitativa plastmasa salonaa, no ventilaacijas luucinjaam spraucas porolona pakojums.
4. Slikti paarredzama aizmugure parkojoties
5. Nobraucot 10tkst salons saak intensiivi grabeet
6. Rijiigs: vareetu buut kaadi 12 litri uz simtu
Plusi:
1. Sameeraa ietilpiigs salons
2. Sameeraa stabili turaas uz celja
3. Eerti seedeklji
4. Visas pierastaas amerikaanju ekstras
Kopsavilkums: viena no sliktaakajaam amerikaanju mashiinaam ar kuraam gadiijies braukt!
Skjiiros labpraatiigi, lai paarseestos citaa amerikaanii, bet tas jau ir cits staasts.
Mals
@ 20.decembris 2002 0:00
Mazda 323F
1991
Novērtējums: 8
Šovasar nopirku savu Mazdu 323F 1,6i 16V tā ar paceļamām lampiņām. Teikšu uzreiz ka esmu stipri pieķēries jau šai mašīnai. Salīdzinoši ar šīs automašīnas nelielajiem izmēriem, viņai ir tīri patīkams salons, kurš man nebūt neliekas par mazu (lai gan neesmu gara auguma cilvēks). Nekādu ekstru izņemot elektrisko lūku viņai nav, bet īpaši arī nekas cits neprasās. Nu pats par sevi saprotams ka stūrei augstums regulējams. Un tātad iesēžos es viņā, varbūt pat labāk ir teikt- ieguļos, nolaižu zemāk stūri un sajūta tāda, itkā būtu iesēdies F-1. Un tad spiežu gāzes pedāli... un katreiz kad viņu pie krustojuma nospiežu, saprotu, ka neesmu kļūdījies izvēlē : ) ar visu nelielo 1,6i rāviens ir tā neko sev!
Protams ka mašīna nav ideāls un esmu tā iekarsis, ka domāju jau kā uzlabot vēl lielāku uzrāvienu. Ir jau arī 1,9i motori, tie rauj vēl labāk (par to varat uzjautāt Koko7).
Nu ir arī šai mašīnai savi mīnusi. Neizturēja pa Latvijas ceļiem braukājot amortiņi. Sabeidzās arī aizmugurējais gultnis, bet tas laikam jau no pirkšanas man nebija ideāls. Un draņķīgākais ir tas, ka gultni šai mašīnai var dabūt tik kopā ar visu stupicu (jauns ~45Ls).
Plusi:
Labi turas uz ceļa (it sevišķi vasarā ja uzliek lietos diskus ar platāku gumiju);
Labs uzrāviens;
Ērts salons;
Latvijā maz šīm mašīnām taisīts tūnings, plašas iespējas (labs piemērs atkal ir Koko7 Mazda);
Mīnusi:
Detaļām salīdzinoši lielas cenas un vēlpietam dažas no viņām grūti dabūt (piemēram aizmugurējā amortiņa atbalstu- čašku);
Trokšņu līmenis salonā orģināli varēja būt labāks(zemāks), bet to var pats izlabot un tad esot pat ļoti labi (zems).
Braukājot ar lieliem apgriezieniem daudz ātri var nobeikt ātrumkārbu.
Nu neskatoties uz izdevumiem, ko jau esmu ieguldījis šajā autiņā, nenožēloju ka nopirku.
DeSuns
@ 17.decembris 2002 0:00
Mercedes 300TD, W124
1991
Novērtējums: 8
Auto tika speciali pasutits (jo ir iespeja iegadaties kreiso (kreisa nevis kvalitates zina, bet izcelsmes zina ;)) saljarku par smiekla naudu) un ari attiecigi parbaudits nelohaina servisa attieciba uz sisanu dzineja stavokli u. t. t.
Tatad dzineja jauda 147ZS, kas savienojuma ar traktora cienigu griezes momentu nodrosina pieklajigu dinamiku neatkarigi no ta cik cilvji ir auto, cik smagi tas ir piekrauts un vai brauc kalna vai no kalna.
Ekstras - visas, bez izvirtibam: automats, air condition, el. logi, el. pr. sedeklu apsilde, air bag (only vodjilam), samta salons. ABS W124 naca standarta.
Tad nu mani iespaidi pec pusotra gada juzosanas. Pa celu iet ka lokomative pa sliedem, pie tam neatkarigi kads ir cela segums - laba trase, zemes cels vai brugis. Max. speed kads ir braukts - nedaudz zem 200km/h (ar dizeli!!!). Paterins pilseta 12-14l uz 100km, uz trases 8-10l uz 100km. Kluss, salona var pusbalsi sarunaties pie 150km/h. Liels, aizmugure puslidz erti var iesesties tris mani nevajie draugi ziemas drebes, bagaznieka vieta vel vismaz diviem nedraugiem : ). Ziema silts (salons pie -15 uzsilst 3min laika). Gaita loooti komfortabla, bet ari likumos neizraisa juras slimibu - tiesi laika! Dross - esmu pagajuso ziemu izbraucis Chehiju, Slovakiju, Austriju, Sveici ari seit tiek braukts uz nebedu nereizi auto nav pievilis! APK atrumus parsledz nesteidzigi, bet bez ravieniem.
Tad nu pie teh. lietam. Par motoru man naf ko teikt, jo haube ir verta vala lai nomainitu izejvielas - ellu, filtrus, papildinatu antifrizu.
Ka jau testejot pirms pirksanas auto man servisa teiza ieguldijumus prasis ritosa, bet salidzinosi prieks sis klases auto biju domajis, ka sanaks dargak. Tatad: priekseja piekare tika mainiti lodveida balsti Ls8, katrs. Aizmugure ir 5as sviras uz katru riteni, pa diviem sail. blokiem uz katru sviru - kopa ~Ls150. Nacionalo autocelu ipatnibu del nakas mainit katru gadu. Stures pievada paredzets amortizators, kurs padara komfortablaku 'sturesanas procesu', bet turpreti ja tas ir bojats, tad arda nost stures sistemu. Ta dempfera nomaina izmaksaja Ls20. Samera atri nolietojas kardana muftas. Kad jutu vibraciju un savadu troksni - uz servisu. Muftu nomaina 2X Ls18. Luk kas nu tiesam sokeja bija izdevumi kas radas kad vienrokainais pirats (loga tiritajs) pateica 'chau'. No vecuma un netirumiem tas sakuma saka stradat raustoties, pec ~menesa motorins slodzi neiztur un viena nejauka un dikteni lietaina diena saka: 'uzredzesanos'. Visa mehanisma parjauksana ar izmazgasanu, vismaz man, nepalidzeja, nacas pirkt jaunu. Motorins izmaksaja ~Ls 100, lietots mehanisms ~Ls50.
Tatad resume: ka jebkurs auto japarbauda pirms pirksanas un diagnostikai naudu taupa tikai lohi...
Dalas daudz letakas neka analogiem japaniem, prestizs turpreti krietni lielaks. Vispar ar auto esmu apmierinats.
SkyBoy
@ 17.decembris 2002 0:00
Mercedes E 300,w124,benzīns
1988
Novērtējums: 8
Viens mašīnu dzinējs solījās man atvest Mersi no Vācijas, paziņa. Tādu arī tieši gribēju tikai varbūt ar mazāku motoru bet tagad priecājos ka ir 3 l un ne mazāk.
Pirmkārt viņš mani piečakarēja ar to ka mašīna bija sista, es to nepamanīju, plus vēl km skaitītājs griezts atpakaļ jo sabojājās pēc kāda laika visa km skaitīšana. Vēl viena lieta ko man arī gudrinieki teica pirms auto pirkšanas no Vācijas, lai nepērkot mašīnu ar āķi aizmugurē, tas varot atsaukties uz motoru, kas arī notika jo pē 3 gadu mocīšanās pa Rīgas ceļiem tikko uztaisīju kapitālo remontu motoram. (ja meistari nepiečakarēja!)Jā un vēl mašīna bija ar īsajām atsperēm kuras pēc kartera pārsišanas nomainīju uz augstākām jo ja mašīna bija vairāk kā 2 cilvēki ta dibens pa ceļu strīķējās. Daudz kas tika mainīts laika gaitā .
+ komforts iekšā atrodoties, normāli var sasēeties 4 pasažieri plus vadītājs protams
+ laba salona izolācija + automāts + ja mašīna ir labā tehniskā kārtībā iet pāri visiem caurumiem un bruģiem
- ēd bendzīnu padaudz - palieli gabarīti - amortizātori mainīti jau vairākas reizes - vadītāja pusē slapjšs apakšā zem paklāja ari visi ūdens novadošie caurumi bija jau pāris reizes jātīra
Bet principā kūlīga mašīna.
MB
@ 16.decembris 2002 0:00
Honda CRX
1990
Novērtējums: 6
Tehniskie parametri - 1.6l 16v DOHC motoriits kas uz mazaas masas reekjina dod aaraa 125 zirgus. Ljoti zema (seedinaata). 1 pasham braucot OK , bet ja saseezhas vairaak cilveeku diez kas nav. Ziemaa kad uzliek ziemas riepas 185/75 14" autinsh paliek mazliet augstaaks (vasaraa braucu ar 195/50 15" ljitokiem). Recaro salons , seedeeshana - priekshaa eerta (var atbidiit seedekli taa ka pedaaljus nevar aizsniegt) Aizmuguree ar seedeeshanu paknapaak - tur var ievietoties mazi beerni , sunji vai jogas - normaals cilveeks tuur noseedeet nevar) Bet nu taapec taa ir kupeja. Lai gan kad vajadziiiba spiezh, tur ietilpinaati 7 cilveeki + 2gab RRR50nieces tmbas + pastuuzis + somas. Pieziime - skaidraa praataa tas nav izdaraams : )) Ar taadu masu braucot bremzeet un griezt pagriezienus jaasaak 3x aatraak. Labs uzraaviens + gana dinamiska. Braucot pa pilseetu normaali ir 10 - 12 l pateerinsh , dudinot pa shtraasi - 5-6l uz 100km. Lai arii mashiina ir zema , to kompensee iisaa ritenju baaze , reizeem anaak izbraukt tur kur garaaku autinji uzkaras . Prieksheejaa piedzinja. Tam ir gan plusi , gan miinusi . Ziemaa braukt patiikamaak , bet apggrieshanaas raadiuss prieks taada maza autinja ir visai liels . Saliidzinoshi cieta piekare. Detaljas latvijaa dabuut visai pagruuti, bet ekspluataacijaa izmaksas ir saliidzinoshi OK , mainot taadas lietas kaa filtrus , riepas utt. Vieniigaa lieta kas ir sagaajusi taa reaali griistee ir sadaliitaajs.
Rezumee: Labs pirmais auto , bet ilgaak braucot prasaas peec kaut kaa lielaaka. Naakamais mans auto noteikti buus lielaaks.
Plusi:
+Maza & dinamiska
+ekonomiska
+laba vadaamiiba
+lielisks uzraaviens
+ el. logi , luuka
Miinusi:
- gruuti dabuut detaljas
- zema
- ziemaa pie lieliem m miinusiem aizsalst prieksheejais stikls
Apluukot kaa izskataas var www. hondaclub. lv lapaa
Cipans
@ 16.decembris 2002 0:00
Honda Accord
1992
Novērtējums: 8
Shis ir laikam kaads 6- tais auto, kas ir bijis manaa riiciibaa. Ar sho braucu jau 3. gadu un ieguldiits ir tikai tik cik regulaarajaas lietaas - elljaa, riepaas, filtros... Taadaa zinjaa ir pat ljoti OK: ) Ar specifiskaam detaljaam vareetu buut pashvaki, jo shaadu auto shrotos praktiski nav, bet MDL motors cenas ir Audi centra cenas pareizinaatas ar 2.
Specifikaacija - motors 2.0 monoshprice (sux) - 139Zs, pateerinjsh 8-9l/100Km. Ziemaa nedaudz vairaak, uz shosejas - mazaak. Max speed - briivi ir vilkts 180Km/h, bet vareetu arii visus 200 izspiest.
Nav iipashi labi vadaams uz zemescelja - gan monoshprice ierobezho, gan piekare taada pamiiksta (origjinaalaa). Pie stuures pastiprinaataaja jau nu toch bija gruuti pierast: ) Kustini kaut ar 1 pirkstu - gluzhi taapat kaa aatrumklokji.
Resume - labs, bet otreiz nenjemtu - jaudas pamaz un detalju truukums. Labs kaa ikdienas paarvietoshanaas liidzeklis.
alx
@ 16.decembris 2002 0:00
Honda PRELUDE 1.8 EX
1987
Novērtējums: 9
Sakšu ar to, ka šis ir mans pirmais autiņš, mašīnu dabūju sasistu, diezgan smagā stavoklī, servisā mainīju priekšējo lukuri, priekšejos gabarītus, haubu, dekoratīvo resti, radiatoru, galu galā ar visu remontu mašīna izmaksāja tik pat, cik vinja maksāja tirgū, vienīgais, ko ieguvu bija tas, ka jau zināju visas viņas ķibeles. Kopsummā tagad autiņam ir 280000 noskrējiens, un pa Latviju tas braukā jau 6- to gadu. Protams, šī mašīna nav paredzēta tautu vizināšanai, lai gan tās parametri ir diezgan lieli (viņa ir tik pat gara kā 88 gada 4- durvju 300 mersis), tomēr tai ir mazais salons, un droši varu apgalvot, ka to novietojot stāvvietā tā būs visszemāko mašīnu vidū, autiņš ir ļoti neuzkrītošs, tā kā par auto zādzību var īpaši neiespringt, sēžoties tajā pirmā sajūta ir tāda, ka nosēdies uz zemes, tomēr tam ir arī mīnusi - braucot pa maskavas ielu bieži sanāk nobrucināt mašīnas priekšu pret zemi. Automobīlis ir viegli vadāms, ar to ir ļoti viegli parkoties, tai ir ļoti labs uzrāviens, ko veicina dubultais karburators, tomēr tas viss ir uz degvielas rēķina, tā apēd apmēram 8-9 L praucot pa maģistrāļi, pilsētā apmēram 12 L, pilsētas+sportiskajā režīmā (no kā ir grūti atturēties) - 14L. Automobīlis ir ļoti prognozējams, sānslīdes laikā ir ļoti viegli paredzēt automobīļa manevrus. Automobīļa pedāļi ir ļoti cieti, tomēr jāsaka gan, ka ar tiem jārīkojas ar sapratni, jo tie nostrādā momentāli. Automobilim lai gan nav ABS, tomēr ir ļoti efektīvas bremzes. Pārsēžoties uz šo autmobīli iesaku biežāk ielūkoties spidometrā, jo ātrumu tā uzņem nemanot, un attopies tikai tad, kad policists Tev rāda radaru ar uzrādi - 130KM/H. Šādu autiņu nav daudz, līdz ar to ar detaļām ir sekojoši: tās nav dārgas (nedaudz dārgākas, kā tās pašas detaļas vācu automobīļiem), tomēr tās ir grūti dabūt, bieži apzvanot visus CM Reklama sludinājumus doto detaļu var dabūt tikai vienā vietā.
Pastāstīšū par šī auto problēmām:
Pie agresīvas braukšanas iespējami sakabes defekti, kā arī rūsē kreisā rokasbremzes trose (pēc citu pieredzes).
Pašam ir nācies saskarties ar sekojošām problēmām: Startējot automobīlis vai nu ieklikšķina starteri, vai arī automobīli pielaižot tas uzreiz noģībst. Problema nav ne starterī, ne kur citur, bet gan kontaktu grupā, kas iet no slēdzenes uz sekciju, kur ir drošinātāji, par šīs detaļas defektu var pārliecināties pavisam vienkārši - aizgriežot atsēgu līdz galam lēnām laižot to vaļā līdz pirmspēdējai iedaļai vērojot mašīnas uzvedību - kurā brīdi startē, kurā rūc un griež starteri, kurā tikai rūc, un kurā ģībst nost.
Problēma ir ar gumijām, kas stiprinās pie automobīļa karkasa virs amīšiem - liekas, ka klab amītis, tomēr ieliekot jaunu problēma neatrisinās. Tādas mazākas problēmas - lūzt iekšējie durvju aizslēgšanas rokturi, aizmugurējos lukturos iekļūst ūdens un deg ārā lampiņas, tomēr pēdējo problēmu var atrisināt ar urbmašīnas palīdzību. Automobīlim ir cietais panelis, līdz ar to plastmasu graboņa salonā ir krietni lielāka, nekā automobīļiem mīksto paneli.
Ivo
@ 13.decembris 2002 0:00
Subaru Impreza
1997
Novērtējums: 8
Nopirku es pec BMW Imprezu 2.0 Turbo pirmais iespaids kad iekapu mašīnā bija super sporta benķi, sporta sture utt., auto salidzinot ciets bet bedrem iet pari diezgan stabili un mīksti, tad kad es nospiedu pedāli grīda tad aiz sajūsmas iekliedzos jo tahometrs nebija vel pāri 4 ka es sapratu ka iet stipri labak par BMW, pirmo nedeļu nobraukaju diezgan godigi kamer pieradu pie mašinas, nomainiju mašinai siksnu, priekšejos stabilizātorus, sveces un tad vareja sakt stiept, uz ceļa sevi cienoši konkurenti reti gadas kas vispar gribetu paskrieties bet pa kadam muļķim atrast jau vareja parsvara tie bija ar BMW un man tas bija liels gods paradīt kur tie BMW liekami. Ar šo mašīnu ka jau kads mineja legalos atrumos pārvietoties grūti centos centrā nebraukt atrāk par 90km/h bet grūti tas bija izdarāms, kad reiz ar kadi 150 pa centru kadas 5 min. pabraucu aidegas man priekšējas bremžu uzlikas tas nomainiju velāk pret bišķiņ labākam tās smirdēja bet nedega, patika man paris reizes uz dragreisiem aizbraukt ar šo mašīnu un kad tur kad krutais gadijas tad to nolikt pie vietas izkabinajis esmu ar Subaru Mustangu, A-6 ar 4.2, Seliku turbo, Hondu Typer- x, BMW 540 un visādus citus mazos brīnumus, ši mašīna var daudz protams piekrītu ka ir daudz jaudīgaki auto piemēram Micuks 3000 kurš mani ka mazu bērnu apdzina. Protam policija ari man milēja stādināt un dzīties pakaļ bet ja ar BMW nebiju parliecināts vai aizmukšu tad ar Subaru šie pat dumus nevareja manus ostīt jo pazudu no šiem ka no stāvošiem, labakais kad VOLVO man dzinās pakaļ pa mežu es ar savu visam bedrem lecu pari bet šie jau grib ta pat un kad paris reizes ar Volvo garo purnu ieaireja smiltis tad arī šie pazuda ja ta parēķina cik no viņiem esmu muci tas ir reizes varbut kadas 14 varbut vairāk. Auto priekš savas lielas jaudas 218 zirgiem samērā ekonomisks 15 L ja baigi velk bet ja ekonomiski brauc tad 12 pa šoseju 10L , pec papiriem autiņam rāviens ir 6.7 s lidz simtam bet man tada aizdoma ka tas bija nedaudz atrāks. sakas visi prieki ar to ka uz 130km/h neizņēmu līkumu sasitu pret autobusu kreiso sānu - sataisiju, tad neiztureja atrumkaste, tad sajūgs, un tagad sasitu otru sānu, ja ta mašīnu sit tad acīmredzot neveiksmīgs auto tapēc pārdevu, mašīna ļoti izturīga bet divi vajie punkti sajūgs un ātrumkaste, jalej protams labs bendzīns jo Statoil 95 bendzīnu mašīna ignorē uz raustās.
Patreiz man ir darba mašīna tapēc neko vietā nepirkšu bet ka nākamo noteikti izvēlēšos Imprezu jo tai mašinai var uzticēties, vienīgais ko es ieteiktu pirkt gribētājiem neņēmt Latvijā brauktu mašīnu jo te ar viņām opji nebrauc bet ralisti amatieri utt, reti kur jus dabusiet labu auto. Otrs perkot šo mašīnu apdrošiniet savu dzīvību un auto jo pastāv 99% ka jus to nošķilsiet tapēc ka atrums aizrauj. Šis auto ir domāts vairāk jauniešiem no 23-30. g., straujam dzīves ritmam paspēt ar to var visur, max atrums ar ko esmu braucis ir 245 km/h, ja nopērkat Imprezu jaseko visām eļām un apkopēm ja šo mašinu kopsiet kalpos ilgi un varbut ieteiktu ātrumkaste iegast kādu kīmiju ja jus esasat ass braucejs vismaz uz pusi ka es. Mašīna ir super katram tadu ieteiktu diemžēl ta ir dārga aptuveni 1997. g. maksā ap 10000 $ kaut gan apdrošinātāji par to nedod vairāk ka 8000$ novertējumu. Lai veicas.
asais
@ 12.decembris 2002 0:00
Fiat Tipo 1.6
1990
Novērtējums: 7
Nopirku sho autinju kaadus 2 meeneshus atpakalj- dizaina, gada, ietilpibas un cenas zinjaa devu priekshroku shim nevis II Golfam. Auto ir diezgan labs uzraviens un ta istaa vieta ir pilseta. Pa sho laiku remontets ir daudz. Vispirms saaka teceet ellja gar galvas blivi. Taa tika nomainita. Peec tam nopliisa generators, tad saaka nenormaalos apmeeros strebt degvielu(uz 100km apm. 15l !!!!) Izradijas, ka motoram ir lambda zonde, kuras deelj visa taa shaize- atkal izdevumi. Chakarejas elektronika. Meedz peekshnji atteikt kaads lukturis, vai logu tiritajs. Bet ritoshais salidzinoshi labs, veel nav bijis nekas jaaremonte.
Nepatīk: Mashina nav prognozejama, meedz pievilt. Ljoti sliktaa salona apsilde(laikam jau visi itaalju autinji taadi ir), Gar durvju gumijaam gaudo vejsh, ljoti cieta piekare, pekshnji var saplist pat tada lieta kaa droshibas jostas mehanisms.
Patik: Vel joprojaam muusdienigs dizains, erts plashs salons, ekonomisks un specigs dzinejs(kad darbojas), pieleca pat -20 graadu salaa, shadas tadas ekstras(ari stures augstuma reguleshana), ljoti labi aizsargats no mitruma.
Maza smuka mashinite, kur meedz reizeem sagaadaat galvassaapes saimniekam(rezerves daljas nav ipashi dargas, tachu remonts gan)
Pirkt var, bet pec iespejas jaunaka gada(TIPO vienalga daudz stiligaks par II Golfu).
raivo
@ 11.decembris 2002 0:00
Jeep Cherokee 2,5 TD
1995
Novērtējums: 3
Resoru pakaļēja piekare ieejot līkumos vai arī ceļu nelīdzenumos baigi zvalstās, aizmugure daudzmaz ērti var sedet tikai bērni - cilvekam ap 160 cm jau varetu būt problēmas. Ierobezhots vietas daudzums kur likt dažādus sīkumus - bardačoks neērtas konfigurācijas, kaste starp sedekļiem pamaza - durvju kabats ir šauras. Bagažniekā vispar nav nekadu slēgtu nodalījumu - vienīgais kas nelido pa gaisu ir rezerves ritenis. Stūre ar Airbagu ir neērta. Pamatīigi grab pakaļējās durvis, kuras jāpievelk un jānotapsē. Obligati jāņem ar ABS jo bieži var nonākt stulbās situācijas. Diezgan neveiksmīgi ir ņemt ar auto ar pakaļējiem bremžu trumuļiem. Turbodīzeļa variantā ar 2.5 litru itāļu VM Motori, pat pie neliela motora nobraukuma var aizlidināt dzinēja galvas blīves un pat galvas. Dīzelis pilsētā rij ap 12 litri un ir ļoti neelastīgs. Mehāniskā ātrumkārba arī varetu būt labāka un precīzāka. Sadales kārbai nav starpasu diferenciāļa - līdz ar to ārpus bezceļiem ar visiem četri velkošajiem atvilkt nevar. Liels trokšņu līmenis, pec 80 arī aerodinamiskais.
Vienīgais pluss, ka Čeroks ir džips ar tīri labu caurejamību.
Labāk ieteiktu tomēr variantu ar automātu, 4,0 litri benzīnnieku un ABS, tiem arī ir starpasu diferenciālis un var maukt uz 100 ar visiem četriem. Jaunākiem modeļiem resoru aizmugurē vairs nav.
Kredoks
@ 10.decembris 2002 0:00